![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4141
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
na Modlinie jak był jeden zakręt zacieniony drzewami to auto hamowało tam dobry metr dłużej
![]() -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4142
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
na Modlinie jak był jeden zakręt zacieniony drzewami to auto hamowało tam dobry metr dłużej ![]() Czyli jak większość semi - od 60-70 pojawia się wycie, ale nie rośnie dramatycznie wraz z prędkością. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4143
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
https://www.tyrereviews.com/Article/2018-Au...r-Tyre-Test.htm
https://www.tyrereviews.com/Article/2018-AM...P-Tyre-Test.htm -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4144
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Panowie, jakie ciśnienie wyjściowe w Race GC mieszanka M - tor Słomczyn jutro, 21 st. słonecznie? Pacjent - mocno odelżone BMW E36, opony 225/45 R17.
|
|
|
![]()
Post
#4145
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Panowie, jakie ciśnienie wyjściowe w Race GC mieszanka M - tor Słomczyn jutro, 21 st. słonecznie? Pacjent - mocno odelżone BMW E36, opony 225/45 R17. Odpowiednie ![]() Rób 1.7 na zimno i po zjeździe z toru pirometrem pomierz. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4146
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 November 2017 ![]() |
Jak byście porównali Continental CSC 5 vs Nokian zLine. Pytam, bo akurat w moim rozmiarze, który planuje kupić 225/40/18 znalazłem Nokiany tańsze o 80 zł na sztuce.
Dodam, że kupuje opony do FWD 280 KM i zależy mi na dobrej trakcji w trybie miejskim ![]() |
|
|
![]()
Post
#4147
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ktoś może polecić jakiś niedrogi i dobry pirometr? Widzę, że te do zastosowań medycznych mają ograniczony zakres temperatur (np. do 118 stopni, chyba starczy?), ale lepszą dokładność...
-------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#4148
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ktoś może polecić jakiś niedrogi i dobry pirometr? Widzę, że te do zastosowań medycznych mają ograniczony zakres temperatur (np. do 118 stopni, chyba starczy?), ale lepszą dokładność... Dokladnosc ci nie potrzebna, raczwj powtarzalnosc pomiaru. Allegro 45zl. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4149
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Dokladnosc ci nie potrzebna, raczej powtarzalnosc pomiaru. Ale jak już chcemy mierzyć rozkład temperatur na oponie to może dokładność rzędu +/- 2 stopnie to trochę słabo... -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#4150
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ale tu chodzi o rozkład lewo środek prawo opony. I po tych pomiarach dobiera się ciśnienie. Nie ważna jest temperatura a jej rozkład. Np 50st na zew 55st srodek 60st wew. Jeśli jest to z przyrządu 40 st na zew 45 na srodku i 50 wew. To też jest idealny rozkład i ciśnienia są ok.
Jeśli będzie to 70st zew 85 Sr 60 wew czy 20zew 30 Sr 25 wew nie ma znaczenia wielkość a ma znaczenie że jest zły rozkład i daje nam wskazówki czy ciśnienia mają iść w górę czy dół i jak ustawić katy kół. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4151
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
a jeszcze napisz jak pompowac w zaleznosci od wynikow (kiedy wiecej , kiedy mniej)
|
|
|
![]()
Post
#4152
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
gdy mamy temp 40zew 50sr i 30wew to spuszcamy cisnienie i zwiekszamy negatyw
gdy mamy temp 30zew 50sr i 40wew to spuszcamy cisnienie i nie zmieniamy kata kol gdy mamy temp 40zew 20sr i 30wew to dopompowujemy cisnienie i zwiekszamy negatyw gdy mamy temp 30zew 20sr i 40wew to dopompowujemy cisnienie i nie zmieniamy kata kol -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4153
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
gdy mamy temp 40zew 50sr i 30wew to spuszcamy cisnienie i zwiekszamy negatyw gdy mamy temp 30zew 50sr i 40wew to spuszcamy cisnienie i nie zmieniamy kata kol gdy mamy temp 40zew 20sr i 30wew to dopompowujemy cisnienie i zwiekszamy negatyw gdy mamy temp 30zew 20sr i 40wew to dopompowujemy cisnienie i nie zmieniamy kata kol Tak jak ten Pan pisze ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4154
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
czyli uproszczajac . bez zmiany kątów
poprawnie jest najwieksza temp wewnątrz i ma spadać na zewnatrz. jak mamy w srodku najwyzsza to spuszczamy powietrze jak mamy boki (zewnetrzny ) ciepleszy od srodka to dopompowujemy czyli jak logika podpowiada . jak srodek drzemy to upuszczamy. jak boki drzemy to pompujemy. bez pirometru. (wiem ze dokladniej i szybciej z pirometrem) |
|
|
![]()
Post
#4155
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Środek ma być zawsze średnią arytmetyczną tego, co na bokach opony.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4156
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
dzieki
|
|
|
![]()
Post
#4157
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 May 2018 ![]() |
Też je mam i potwierdzam, najlepsze
![]() -------------------- _Testy na prawo jazdy
|
|
|
![]()
Post
#4158
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2016 ![]() |
Dokladnosc ci nie potrzebna, raczwj powtarzalnosc pomiaru. Allegro 45zl. Miałem taki za 300zł , popsuł się jakiś czas temu, teraz mam właśnie taki ze 49.99, oba dokładność mają podobną, porównując choćby do termometru domowego to różnice są na poziomie 1-3 'C, do pomiarów opon aż nadto wystarczy, więc i ja polecam taką tanią "zabawkę". Nie ma potrzeby inwestowania w droższe. |
|
|
![]()
Post
#4159
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 20 December 2017 ![]() |
Panowie tylko proszę bez podśmiechujek, bo pytanie jest na serio. Przejdę kilka kółek (10 min) na łysych opinach kiedy jedna na szerokości 3-4 mm zdarta jest do warstwy pod bieżnikiem? Chciałem sobie nowe gumy porównać ze starymi w tych samych warunkach ale nieprzewidziałem, że warstwa gumy może być tak płytka.
|
|
|
![]()
Post
#4160
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Panowie tylko proszę bez podśmiechujek, bo pytanie jest na serio. Przejdę kilka kółek (10 min) na łysych opinach kiedy jedna na szerokości 3-4 mm zdarta jest do warstwy pod bieżnikiem? Chciałem sobie nowe gumy porównać ze starymi w tych samych warunkach ale nieprzewidziałem, że warstwa gumy może być tak płytka. Jakie auto? Evo ? Wstaw na wewnętrzną stronę na tyle, może przejedziesz. Jak nie, to po prostu złapiesz kapcia ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 21:27 |