![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3941
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 20 December 2017 ![]() |
Tak czułem, że taki komentarz się pojawi. Wszystko zależy od preferencji, jeździłem zarówno na re050a i Goodyear f1 a3, Dunlop sport maxx rt oraz pilot sport 3 (tak wiem gorsze od pilot super sport) i na conti spirt contact 5, miałem okazję przejechać się na kilku innych i wszystkie z nich poza re050a odznaczają się słabą lub fatalną precyzją prowadzenia i niezbyt bezpiecznym prowadzeniem na granicy przyczepności, dodatkowo prawie wszystkie z nich łatwo przegrzać. RE050A to moim zdaniem sensowna alternatywa dla semi slicków, bo rynek opon uhp idzie w zdecydowanie złym kierunku i producenci skupiają się na oporach toczenia, komforcie itp. nieistotnych pierdołach zamiast zrobić dobrą oponę na której da się jechać szybko i nie przygrzeje się po 20 km jazdy po krętej drodzy. Każdy ma swoje preferencje i upodobania, nie twierdzę że f1 a3 lub csc5 to złe opony ale ja nie chcę ich już nawet za darmo mimo, że obydwie wygrywają lub wygrywały prestiżowe testy. Osobiście wolę ps2, csc3 run flata lub właśnie ten niebezpieczny szmelc czyli re050a najlepiej w wersji runflat, który można było polecać 10 lat temu. Przez 10 lat motoryzacja nie rozwijała się w odpowiednim kierunku, tak samo jak i branża opon mainstream idzie i kierunku zapewnienia komfortu właścicielom suvów i oczywiście ekologicznych materiałów i niskich oporów toczenia więc nie widzę sensu skreślać starszych wyrobów oponiarskich, które nie stały się nagle fatalne ale w dużej mierze zmieniły się kryteria ocen.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3942
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Wszystko sie zgadza ale nie
![]() RE050A nie sa ani troche blisko zadnego semi. Serio. Jezdzilem na R888, PSC1, PSC2, TrofeoR, Direzza 3G, A048...i nie, po prostu to zupelnie inna polka i w zadnym wszechswiecie ten Bridgestone nie ma najmniejszego podejscia do ktoregokolwiek semi. Tak, ma twarda scianke, tak ma fajna precyzje, tak, masz wrazenie, ze samochod super reaguje na kierownice. Ale poza tym nie ma nic. Opona typu Michelin PSS go rozwala, bo jest dokladnie tym samym (i ma te same wady) tylko na znacznie wyzszym poziomie. Subiektywnie miekkie opony, ktore wymieniles sa gorsze (bo skrecasz kierownice i masz wrazenie gumy) - ale utrzymaj ten skret, zaufaj oponie i ona utrzyma. A RE050A nie utrzyma, zwlaszcza jesli jest zimno. A jesli jest zimno i mokro - to po pierwszej super reakcji na skret i skreceniu o pol metra reszte zakretu pokonasz na wprost...bo to jest taka guma. Subiektywnie fajnie, obiektywnie (i jesli pojezdzisz na czyms nowszym) to lipa. Nie przegrywa tych wszystkich testow bez powodu. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#3943
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 20 December 2017 ![]() |
Żeby była jasność i nie rozpisując się nadmiernie. Postawiłem w jednej linii re050a z jako dwie alternatywy dostosowane do preferencji kierowcy. PSS są ogólnie lepsze niemal pod każdym względem ale re050a trochę odporniejsze na przegrzanie i jednak bardziej 'sztywne'… teoretycznie nie powinienem stawiać ich w jednej linii ale ze względu na niską cenę re050a i absurdalnie wysoką cenę w tym rozmiarze pss podałem dwie sprawdzone przeze mnie propozycje, które prawdopodobnie spełniają oczekiwania pytającego. Przecież cena opon nie jest kompletnie bez znaczenia. Nowsze s01 mają miększe boki i mniejszą precyzję prowadzenia ale są dużo lepsze na wodzie według EVO, ogólnie oceniane są jako bardzo/całkiem dobre opony a akurat ich testy sobie cenię. Jednak nie mam pojęcia jak się jeździ na tej opinie więc nie mogę z czystym sumieniem polecić tak samo jak nie mam pojęcia jak zachowuje się csc6, którego wyniki w testach imponują do tego stopnia, że nawet się zastanawiam czy nie zmienić felg na większe, aby kupić te opony. Z drugiej strony na csc5 jeździło mi się bardzo źle więc mam obawy, że również na csc6 nie będzie dobrej precyzji prowadzenia ani łatwego wyczucia co dzieje się z autem w uślizgu. Oczywiście mówimy o oponach drogowych i chyba ważniejsze jest aby czuć limit przyczepności a po jego przekroczenie było łatwo wyjść z opresji niż jechać na flaku, przez który po dokręceniu kierownicy poza limit przyczepności nie zauważymy tego co czasu jak esp przyblokuje tylne koło i na wąskiej drodze tył wciągnie nas do rowu gdzie zmielimy auto na polskim drzewie. Druga kwestia to lepsze wrażenia z szybkiej jazdy na opinie z twardymi ściankami bocznymi i ta zadziwiająca łatwość wyczucia kiedy kończy się przyczepność daje poczucie pełnego panowania nad autem i dużo radości. Czasy na torze mogą mówić co innego niż odczucia kierowcy, zresztą re050a do dziś zwykle jest w pierwszej połowie wyników więc jest co najmniej zadowalająca.
|
|
|
![]()
Post
#3944
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 September 2011 Skąd: Wrocław ![]() |
jeździłem zarówno na re050a i Goodyear f1 a3, Dunlop sport maxx rt oraz pilot sport 3 (tak wiem gorsze od pilot super sport) i na conti spirt contact 5, miałem okazję przejechać się na kilku innych Mam okazję kupić w dobrej cenie F1 AS3 na przednią oś. Potrzebuję trakcji na mokrym. Mógłbyś coś o nich skrobnąć zestawiając z pozostałymi, o których piszesz? -------------------- 'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
|
|
|
![]()
Post
#3945
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ciężkie auto? Ja miałem 2jki. Bardzo dobra trakcja no mokrym ale nigdy więcej tych opon bym nie kupił.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3946
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 September 2011 Skąd: Wrocław ![]() |
Z dowodu 1420kg, RWD.
W poprzednim aucie FWD miałem RE050A, więc przyjmijmy, że z grubsza znam tę oponę. Na obecnym samochodzie miałem teraz już drugą parę CSC5 XL, także to mój główny punkt odniesienia. Nie kupiłbyś AS2 przez wspomnianą wcześniej kiepską responsywność? -------------------- 'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
|
|
|
![]()
Post
#3947
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dokładnie. Mi się napisy poprzycieraly na boku tak się ta opona wykłada, podwija. Kolega (capazo) jak dałem mu na próbę swoje na oesie autko bo marudził że wolno jadę to to dość szybko spina zaliczył między pachołkami ( a muszę przyznać że na gokartach objeżdża mnie o 1s na 30s okrążeń,eniu czyli przepaść). Potem przeszłam na ad08r. Zupełnie inne auto. Dużo przyjemniejsze w kontrach i około 3s szybsze na 2 min próbie. Po zmianie na sport cup2 znów trochę wyczucie autka troszkę się zmniejszyło.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3948
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 March 2015 ![]() |
Witam,
Potrzebuje porady odnośnie zakupu opon o bardzo dobrym klejeniu i kompromisie w codziennym użytkowaniu Auto: Alfa GT 1,9 330KM 600nm FWD Rozmiar: 225/35 R19 Samochód czasami ma potrzebę ostrego przedmuchania i na Pirelli P Zero Nero nie wykorzystuje swojego potencjału... Przeczytałem 3/4 wątku i mam pewne typy. Proszę o poradę aby bez sensu nie przepłacać. |
|
|
![]()
Post
#3949
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 September 2011 Skąd: Wrocław ![]() |
piwo, kompromisy, kompromisy zawsze są słabe.
![]() Ja najczęściej latam po mokrym, więc AD08R jednak nie dla mnie. W zasadzie przez rozmiar, którego potrzebuję (215/40R17), mój wybór rozbija się o Goodyeara F1 AS3, Dunlopa Sportmaxx RT2 i ewentualnie Potenzę S001, o której mało wiem. Na PS4 trochę szkoda mi kasy, a PS3 nie jest wybitną oponą, a na pewno nie lepszą niż wcześniej wymienione. Ogólnie warto kupować XL'ki, jeśli mamy wybór, bo porównywałem na żywo CSC5 w tym samym rozmiarze XL ze zwykłymi i różnicę w sztywności ścianki bocznej 'czuć gołą ręką'. -------------------- 'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
|
|
|
![]()
Post
#3950
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
http://colesa.ru/news/50444
http://colesa.ru/news/53380 http://colesa.ru/news/53437 http://colesa.ru/news/53745 http://colesa.ru/news/53355 http://colesa.ru/news/51129 http://colesa.ru/news/53392 http://colesa.ru/news/54058 http://colesa.ru/news/51423 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3951
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 September 2011 Skąd: Wrocław ![]() |
Kawał dobrej lektury, dziękuję serdecznie!
-------------------- 'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
|
|
|
![]()
Post
#3952
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Semislick Nankang NS2R ? Jak to się sprawuje ? Zabije się na deszczu? Zależy mi na oponie na której na mokro jak i na sucho bd mógł sie ganiać. Zwłaszcza że u nas często mokro.
|
|
|
![]()
Post
#3953
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
@Fiki - co do tych XL i ścianek bocznych to było tu kilkukrotnie poruszane, z głębokim technicznym wyjaśnieniem, że nie ma takiego przełożenia wprost - XL_>twarda ścianka.
Co do Nankangów ja je chwilę miałem, super na suchym, ale w deszczu raz chyba tylko jechałem, nie zabiły ale jechałem wolno po prostu mając z tyłu głowy opinie o semislickach w deszczu ogólnie nienajlepsze. Choć te Nankangi całkiem grube rowki podłużne miały. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3954
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 September 2011 Skąd: Wrocław ![]() |
Andrzejsr, ja chyba nawet pamiętam tę dyskusję. Ktoś 'głęboko i technicznie' tłumaczył, że teoria pod tytułem XL = twarda ścianka jest błędna, bo Extra Load to oznaczenie opony o podwyższonej nośności i wiąże się to z możliwością dmuchania do wyższych ciśnień (bo gaz jest wspomnianym nośnikiem). Pola do polemiki tu nie ma, ale przecież wzmocnienie konstrukcji opony powoduje w konsekwencji jej usztywnienie.
Innymi słowy, ja rozumuję tak - XL nie znosi więcej obciążenia, bo ma twardsze ścianki, ale faktycznie ma twardsze ścianki, bo musi znosić więcej ciśnienia (obciążenia). ![]() -------------------- 'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
|
|
|
![]()
Post
#3955
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Semislick Nankang NS2R ? Jak to się sprawuje ? Zabije się na deszczu? Zależy mi na oponie na której na mokro jak i na sucho bd mógł sie ganiać. Zwłaszcza że u nas często mokro. Starszny bubel. W dodatka huczą tak że po krótkiej trasie głowa boli ![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#3956
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Okej w takim razie czekamy do wiosny co będzie może w fajnej promocji z klasy premium.
|
|
|
![]()
Post
#3957
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 January 2014 ![]() |
Witam.
Czytam internet od dwóch tygodni, ale po przeczytaniu tego tematu dochodzę do wniosku, że jednak nic nie wiem... Dlatego zapytam: Do Puga 307 pod ok. 200 KM waga ~ 1400kg do jazdy po ulicy, ale raczej radosnej ![]() Dunlop Sport Maxx RT 2 czy Pirelli P7 Cinturato blue czy Pirelli P Zero czy coś w ogóle innego? Macie jakieś doświadczenia z tymi oponami w tym lub zbliżonym rozmiarze? |
|
|
![]()
Post
#3958
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
215/45 i nagle masz duzo wiekszy wybor, laczne z semi typu AD08, R1R itp.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#3959
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 November 2014 ![]() |
przeczytałem parenaście stron tematu i chciałbym się tylko upewnić mam aktualnie saaba 93 niedługo program na 250/380 i sezon się zaczyna więc szukam aktualnie dobrych opon, miałem kiedyś re 002 i byłem z nich zadowolony ale to było w lżejszym i słabszym aucie, styl jazdy agresywny raczej ale i auto na wakacje także przydałoby się dobre prowadzenie powyżej 160 no i jakieś dynamiczniejsze starty ze świateł no i żeby bieżnik starczył chociaż na 20kkm
felga 17" także albo 225/45 albo 215/45 z tego co wyczytałem wybór sprowadza się do michelin pilot super sport które mam 215/45 albo s001 225/45 ewentualnie ps4 225/45 co brać? |
|
|
![]()
Post
#3960
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
przeczytałem parenaście stron tematu i chciałbym się tylko upewnić mam aktualnie saaba 93 niedługo program na 250/380 i sezon się zaczyna więc szukam aktualnie dobrych opon, miałem kiedyś re 002 i byłem z nich zadowolony ale to było w lżejszym i słabszym aucie, styl jazdy agresywny raczej ale i auto na wakacje także przydałoby się dobre prowadzenie powyżej 160 no i jakieś dynamiczniejsze starty ze świateł no i żeby bieżnik starczył chociaż na 20kkm felga 17" także albo 225/45 albo 215/45 z tego co wyczytałem wybór sprowadza się do michelin pilot super sport które mam 215/45 albo s001 225/45 ewentualnie ps4 225/45 co brać? mialem re002 w saabie - kibel straszny, serio. Jedyna zaleta, to ze dlugo wytrzymaly. Strasznie twarda guma i kleila slabo. Bierz ps4 225/45/17. Ja taka mam, jest naprawde dobra. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 06:46 |