![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3661
|
|
User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Kolejna opinia o extremalne i paru innych oponach: http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic/32...ge-3#entry80918 "Pozwólcie, że wrzucę kilka zdań o Track Day'u z 02.07 i wnioskach po testach opon i kół. Pojechałem z dużymi ambicjami i uzbrojony po zęby - nowe 17 OZ Allegerrita i nowe Extremy 225/45 mieszanka najtwardsza. Pogoda była super i zapowiadało się na mega czasy, ale już pierwszy przejazd rozmył marzenia. Generalnie Extremy kleiły, ale nie podobało mi się ich zachowanie w zakrętach, auto źle się prowadziło, a jak już dogrzałem oponę to nie czułem tego co wszyscy mówią że klei mega i w ogóle opona kozak... Czasy jakie na nich robiłem to zakres 1.57,8 - 158,3. Kombinowałem z ciśnieniami, ale kiedy w trzeciej sesji miałem trzy przejazdy pod rząd z czasem 1.58,3... uznałem że skoro jeżdżę powtarzalnie to nie ze mną jest problem. Wtedy przeszedłem na mega sfatygowane Kumho V70 na przedniej osi a z tyłu zostawiłem Extremy. Od razu zrobiłem kilka kołek w zakresie 1.55,6 - 1.55,8 i tak przejeździłem dwie sesje. Czułem że tył z biegiem sesji i w miarę nagrzewania się opony robi się coraz mniej stabilny ale jakoś się trzymałem, aż do ostatniego kółka w sesji, gdzie złapałem czysty tor i jechałem na kółko poniżej 1.56 i w ostatnim zakręcie tył mi uciekł przy prędkości ponad 130km/h i zatrzymać w miarę bezpiecznie udało mi się przy oponach po lewej stronie zjazdu do depo - żartowałem że było jeszcze miejsce na jeden obrót ale myślę że było go maks na pół obrotu. Po tej sesji postanowiłem przetestować kolejny zestaw - Kumho zostały z przodu a na tył wleciały Yoki Ad08r w rozmiarze 235/45/18 na ciężkawej feldze - całe koło ponad 21kg. Jechałem tylko jedną sesję ale prowadzenie auta było bardzo dobre, tył trzymał lepiej niż na Extremach (bardziej przewidywalnie) co miało swoje odzwierciedlenie w czasach - był tłok i udało się znaleźć wolny tor dopiero na ostatnie kółko, wykręciłem na tym zestawie 1.56,3 przy czym co najmniej 0,4 sek straciłem na ostatnim zakręcie gdzie trafiłem na wolniejsze auto i wjechałem w ten zakręt o 8km/h wolniej niż zwykle, no i musiałem jeszcze wyprzedzać zaraz za zakrętem. Jestem zaskoczony moją opinią o Extremach - za te pieniądze to są bardzo dobre opony ale ja nie potrafiłem wyciągnąć z nich tego czego się spodziewałem i bardzo ciekawi mnie jaka będzie opinia o nich Gediego. Zaskoczyło mnie też tak dobre prowadzenie się i dobry czas zestawu Yoko 235/45/18 i Kumho V70 225/45/17 - szczególnie mam na myśli ciężką i szeroką Yoko która ewidentnie nie radzi sobie z gorącem kiedy jest na przedniej osi, za to z tyłu problemu nie odczuwałem. Co ciekawe, na zestawie 4x Yoko r18 jestem szybszy o sekundę niż na 4x Extreme r17... Na następny TD zrobię kolejny test - z tyłu będzie PSC 235/35 r19 a z przodu dzięki uprzejmości Rexsia Kumho v70 i może Direzza, obie 225/45 r17." Z tego co kojarzę to poprzedni weekend nie był jakoś szczególnie ciepły, a najtwardsza mieszanka Extreme jest przeznaczona na na prawdę wysokie temperatury. To może być przyczyna numer 1, a nr.2 to jednak R9 w optymalnych warunkach jest i tak wolniejsza niż nawet lekko przegrzana R7. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3662
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
gdyby tak bylo to by ta czesc sie wypowiedzi nie zgadzala:
"Wtedy przeszedłem na mega sfatygowane Kumho V70 na przedniej osi a z tyłu zostawiłem Extremy. Od razu zrobiłem kilka kołek w zakresie 1.55,6 - 1.55,8 i tak przejeździłem dwie sesje. Czułem że tył z biegiem sesji i w miarę nagrzewania się opony robi się coraz mniej stabilny " no ale moze czesciowo masz racje. mozliwe ze mieszanka r7 we wlasciwym okienku temperaturowym jest szybsza niz r9 we wlasciwym dla niej okienku temperaturowym. teoretycznie powinno byc tak w kazdym sliku ktory ma mozliwosc wyboru mieszanki ale rzadko tak jest w rzeczywistosci. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3663
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 December 2012 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Miałem podobne odczucia w BMW e36 318is ( jeszcze wtedy seryjne auto ) Na nowym VR2 w mieszance twardej zrobiłem 1:59 - 2:00 gdzie po zmianie na Federala FZ-201 ( bardzo mocno zużyte ) w mieszance soft od razu urwałem 1 - 1,5s.
Muszę kiedyś zrobić test i sprawdzić VR2 w miękkiej mieszance lub średniej bo na śmieciowym Federalu w tej chwili robię niskie 1:53. Mam nadzieję że w najbliższy piątek padnie 1:52. -------------------- Tor Poznań
BMW 320d E90 - 1:40.6 BMW 318is CUP - 1:51.8 Mercedes A45 AMG - 1:52.0 |
|
|
![]()
Post
#3664
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
co ma pogarszac dystans nie rozumiem.
1) opcja pierwsza mamy felge z et30 2)opcja druga mamy felge z et50 plus dystans 20mm czym obie wersje niby mialby sie roznic w prowadzeniu jesli masa obu zestawow jest taka sama? ja moge odpoweidziec. niczym. kompletnie niczym kolejna sprawa w dystansie nie ma mocowan zadnych tylko przelotowe otwory pod dluzsze sruby wiec ni ma co tam sie urwac. inna sprawa ze sa tak zwane adaptery ktore zmieniaja rozstaw srub i tam juz faktycznie jest mocowanie w duraluminium srub. i tu faktycznie moze byc problem z urwaniem kola, bo na pewno duraluminium nie jest tak mocne jak stalowa piasta. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3665
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja teraz testowałem R9tki na przodzie z R7 na tyle i jest ok. Przód się szybciej i tak dogrzewał , niż tył. Tak to już w RX-ie jest. Po 1km na kartodromie już pełnym ogniem, 20 stopni i pochmurne niebo (sobota). Na dodatek w deszczu na nich jeździłem i się nie zabiłem
![]() Przejechałem 7 kółek na sucho (2 ostatnie chłodząc hamulce,ale na zakretach nadal na granicy przyczepności) i opona przednia miała 66 stopni, na tyle ~50. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3666
|
|
User Dołączył: Tue, 16 October 2012 ![]() |
Cześć panowie,
szukam opony do jazdy na co dzień, lekka ośka >230KM, 215/45R17 i mam zagwozdkę. Jak nikt nic nie pomoże to rzucam monetą ![]() 1.Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 2. Dunlop Sport Maxx RT 2 3. Michelin PILOT SPORT 4 4. CONTINENTAL ContiSportContact 5 Warto dopłacać do Michelin'ów ok 360 PLN na komplecie vs Goodyear lub Dunlop? Jedynie Goodyear występuje jako opona nie wzmacniana (XL) - czy XL powoduje odczuwalny spadek komfortu w codziennej jeździe? Wiem jedynie z doświadczenia, że runflaty to katorga ;-) |
|
|
![]()
Post
#3667
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom ![]() |
panowie nikt nie odpowiedzial
![]() do jazdy na codzien na krotkie odcinki z twarda scianką boczna (opona ma kleic od pierwszego metra) obecnie jezdze na conti sport contat 5P (za miekkie dla mnie) 1. r888r 2.pilot sport 4 3.conti sport contact 6 -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
![]()
Post
#3668
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Peer sport contact 5
Nowy ja bym brał r888 lub r1r maja twarde boki. Mi osobiście fajnie się jeździło na ad08r. Stabilna oponka. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3669
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom ![]() |
Peer sport contact 5 Nowy ja bym brał r888 lub r1r maja twarde boki. Mi osobiście fajnie się jeździło na ad08r. Stabilna oponka. jezdzilem w evo x na ad08(chyba bez R na koncu) one potrzebowaly rozgrzania do jazdy na codzien , jezdzilem na r888 kosmos tyle ze strach w deszczu , ale takie r888r lub jak mowisz r1r bym mogl wyprobowac ![]() -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
![]()
Post
#3670
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
jezdzilem w evo x na ad08(chyba bez R na koncu) one potrzebowaly rozgrzania do jazdy na codzien , jezdzilem na r888 kosmos tyle ze strach w deszczu , ale takie r888r lub jak mowisz r1r bym mogl wyprobowac ![]() Ja jeździłem na AD08R na co dzień i moim zdaniem były bardzo ok, kleiły od poczatku, AD08 to inna mieszanka (chyba twardsza, choć nie jestem pewien), ewentualnie R1R - są bardziej miękkie od AD08R. -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#3671
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
A jak z hałasem w AD08R ? Mam z przodu NS2-R i sa nie do zniesienia
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#3672
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Nie jeździłem na NS2-R, ale w moim odczuciu AD08R jest tak ciche jak cywilna opona, nie ma porównania z R888 czy Profilem XR01 (do tych mam odniesienie).
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#3673
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Nowy ja bym brał r888 lub r1r maja twarde boki. Mi osobiście fajnie się jeździło na ad08r. Stabilna oponka. R1R to chyba najbardziej uniwersalna opona jaka jest - nie jest najlepsza w żadnych warunkach ale w miarę sobie radzi w każdych. Klei od początku (no chyba, że jest temperatura w okolicach zera). Do tego całkiem tania i nie hałasuje jakoś mocno. Ścianka twarda. -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#3674
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Panowie, jaka opona typowo na Kielce?? Wiadomo, że miękka ale co poza R888??
i druga ważna kwestia, Kielce są specyficzne ale co jak spadnie tam jakiś lekki deszcz powiedzmy, a ja przyjade na r888?? Zawody typu CAC, więc mało kto tam specjalnie deszczówki zabiera, przynajmniej z moich rywali;) Czy jest jakas dobra opcja z miękkich opon w razie deszczu? no bo na logikę miękkie w deszczu sprawdzą się lepiej niz twardsze -------------------- V8
|
|
|
![]()
Post
#3675
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
vr1 w5
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3676
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Panowie, jaka opona typowo na Kielce?? Wiadomo, że miękka ale co poza R888?? i druga ważna kwestia, Kielce są specyficzne ale co jak spadnie tam jakiś lekki deszcz powiedzmy, a ja przyjade na r888?? Zawody typu CAC, więc mało kto tam specjalnie deszczówki zabiera, przynajmniej z moich rywali;) Czy jest jakas dobra opcja z miękkich opon w razie deszczu? no bo na logikę miękkie w deszczu sprawdzą się lepiej niz twardsze Zależy jaki deszcz, albo weź VR2 R5 (miękka guma), albo tak jak piwo pisze, VR1 W5. Ewentualnie - uwaga bez śmiechu - Conti sport contact 5 ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3677
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 December 2012 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Wg mnie R888 to kibel... Opona nadaje się na krótkie próby. Na poznaniu po 1,5 okrążenia płynęła tak że strach na tym jechać.
-------------------- Tor Poznań
BMW 320d E90 - 1:40.6 BMW 318is CUP - 1:51.8 Mercedes A45 AMG - 1:52.0 |
|
|
![]()
Post
#3678
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Łódź ![]() |
no też włąśnie ją omijałem do tej pory, ale Kielce przeciez to krótka próba i śliski asfalt
Ok, a co z tym deszczem? takie superrmiękkie dadzą na nim radę lepiej niz przecietny semislick? -------------------- V8
|
|
|
![]()
Post
#3679
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
no też włąśnie ją omijałem do tej pory, ale Kielce przeciez to krótka próba i śliski asfalt Ok, a co z tym deszczem? takie superrmiękkie dadzą na nim radę lepiej niz przecietny semislick? Tak, sprawdzane w ten weekend (sobota). Przy stojącej wodzie deszczówka jest znacznie szybsza. Przy wilgotnym asfalcie bez stojącej wody można śmiało jechać na oponie z minimalną ilością rowków. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3680
|
|
User Dołączył: Fri, 03 December 2010 ![]() |
Hitcher musisz mieć E? bo nie pamiętam jak jest w CAC
jeśli nie musisz to full slick z ODSu na sucho i deszczówki p2g również z ODSu jeśli musisz to najszybszy będzie Avon ZZR -------------------- _https://www.facebook.com/szybciejnizrynek
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 09:45 |