![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3121
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
no to może jednak za szerokie/twarde na taką pogodę do tego autka
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3122
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ale czy naciecia pomoga? teoretycznie powierzchnia przylegania zmniejszy sie, stabilnbosc tez. ale czy szybsze nagrzanie spowoduje ze takie mocno naciete r888 bedzie lepiej trzymac? zastanawiam sie bo moge te r888 naciac lub nie. opcje sa dwie. robi nie robic.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3123
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
możesz naciąć, moim zdaniem niewiele to zmieni cienkim nożykiem. A grubym to szkoda opon, kup r1r
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#3124
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 December 2012 Skąd: Trójmiasto ![]() |
mam troche watpliwosci po tym jak bylem na poznaniu wiosna kiedy bylo kolo 15 stopni i wysychajacy asfalt. wtedy r888 nie mogly zlapac temperatury i po 6 okrazeniach czyli sesji niecale 15 minutowej byly ledwo cieple (na pewno nie gorace czyli duzo ponizej 40 stopni po zatrzymaniu). stad boje sie czy przy 5 stopniach dadza sobie rade. ale wtedy auto prowadzilo sie znosnie i przewidywalnie. Ja mam wręcz odwrotnie jeśli chodzi o r888. Tor poznan Mercedes A45, ok 10-15 stopni opona przegrzewała sie po 1 okrążeniu i nie nadawała sie do jazdy. Nie jest to tylko moja opinia ze r888 nie nadaje sie na długie próby. -------------------- Tor Poznań
BMW 320d E90 - 1:40.6 BMW 318is CUP - 1:51.8 Mercedes A45 AMG - 1:52.0 |
|
|
![]()
Post
#3125
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no tak tyle ze ja mam opony 195mm szerokosci na 350kg wagi na osi. a Ty podejrzewam ze pewnie 225mm na 700kg wagi na osi czyli ciut wiekszy (prawie dwukrotnie) nacisk jednostkowy. wiec ogolnie ciezko porownywac rozne auta na tych samych oponach.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3126
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
srednio wierze w testy Racing tires . "oczywiscie" wygraly pękające federale ktore glownie oni sprzedaja i 888r ktore wszedzie maja mieszane opinie.
|
|
|
![]()
Post
#3127
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
srednio wierze w testy Racing tires . "oczywiscie" wygraly pękające federale ktore glownie oni sprzedaja i 888r ktore wszedzie maja mieszane opinie. No przy takim doborze opon do testu to nic dziwnego. Z 5 modeli, trzy to Federal, a poza tym chinol Nankang i R888R, któe jest wg. niemal wszystkich opinii, gorsze od R888. Więc te porównanie to zbyt wiele nie wnosi ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#3128
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No trochę wnosi, bo np jednoznacznie różnicuje opony na wielookrążeniowe imprezy i jednookrążeniowe. Ponadto przybliża trochę temat jak nazwałeś "chinoli" - Nankangów, które są bardzo fajne i właśnie przewidywalne, nie znikają w oczach, mogą być i na dojazd i na tor, a ludzie się ich boją (a one nie pękają
![]() ![]() Jedno co by się przydało, to porównanie tych popularnych budzetowych semislicków (jak Nankang i Federal) do znanych "nalewek" Typu Race GC czy Extreme. Nie na rajdach tylko na torze. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3129
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
tylko ze nankangi ns2r maja opinie miekki a tu wyszlo im ze twardsze od federali. a szczegolnie ze testowali mieszanke racing 120
ja wlasnie rozważam nankangi zamiast r1r. ale toyki sa tak dobre ze chyba nie zaryzykuje innych opon |
|
|
![]()
Post
#3130
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
ale jakby jeszcze AR-1 do tego testu dołożyli... może to spisek aby sprzedać fedrale
![]() -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#3131
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
tylko ze nankangi ns2r maja opinie miekki a tu wyszlo im ze twardsze od federali. a szczegolnie ze testowali mieszanke racing 120 ja wlasnie rozważam nankangi zamiast r1r. ale toyki sa tak dobre ze chyba nie zaryzykuje innych opon No , nie do końca - w tym teście zużycie nankangów ciut szybsze niż RSR (starych) , hamowanie nankanga też ciut lepsze. Czas okrążenia dopiero w 4 okrażeniu najlepszy, ale nie sądzę aby to z nagrzania wynikało, przecież jeszcze istotny czynnik kierowcy jest. Myślę, że nie bez powodu w teście podkreślają przewidywalność, bezpośredniość, trwałe trzymanie swych właściwości przez Nankang - dla uczącego się na trackday'ach kierowcy to jest szalenie ważny czynnik, nawet kosztem potrzeby nagrzewania niewielkiego - mamy wtedy jedną zmienną mniej. Zachowanie takie jak opisują R888R jesrt wyjątkowo niepożądane i psuje całą naukę, bo nie wiadomo co się podziało jak nam nagle tył ucieknie ni z tąd ni z owąd na przykład. Doświadczony kierowca odpowiednio wcześnie to wychwyci, ale dla amatora - ta przewidywalność powinna być ważniejsza niż ułamki czy pojedyncze sekundy. Ci do miękkości "na paznokieć" to macałem torchę opon ostatnio i te nankagi soft w tym względzie aż tak "soft" nie są . Najbardzoiej miękkie to extreme VR1 Wet z tych co dotykałem. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3132
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Panowie, ma ktoś jakąś opinię na temat właśnie Extreme VR1 TypeW? Czy nadadzą się na próby po 2-3 minuty w takich warunkach jak obecnie, czyli temperatura do ok 10C i przeważnie wilgotny asfalt, czy może i tak będą za miękkie?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#3133
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja na nich (type W ) jeden trening wiosną przejeździłem w takich warunkach jak niżej,
https://www.youtube.com/watch?v=dIZw6H4P7fM Jak widać (?) nie uślizgiwały nigdzie, ale to Ułęż, po drugie nie jechalem jakoś ostro. Przejchane niecałe 100km (coś koło 60? o ile pamiętam) i widać wyraźnie było zużycie, przekładsałem przód tył. Po jednym kółku w takich warunkach miały o ile pamiętam coś 30-40 stopni. Teraz może na jakiś jesienny wyjazd na Jastrząb je założę żeby w im dedykowanych warunkach porpóbować. Na torze ze zwykłym asfaltem (Jastrząb właśnie) raz je na tył założyłem w upał i po jednym kółku Jastrzębia się wystraszylem tak uciekały (przegrzanie?) ale był upał mocny i sucho. Natomiast to pierwsze okrążenie tył był jak przyklejony bez żadnego grzania. Nas drodzie i na tym Ułęzu to co mi przeszkadało - to opóźnienie w reakcji na kierownicę. Alfa ma bardzo bezpośreni ukł kierowniczy , i to dziwne uczucie było, jakby jakiś luz powstał. Wczesniej nią tylko na slickach (starych , 10 lat , ale jednak) jeździłem z twardą ścianką boczną i bez bieżnika , albo deszczowych slickach ale teżz twardą ścianką. A te xtremy mają bardzo miękką ściankę boczną i bardzo gruby bieżnik - chyba 8 mm jak nie więcej gdy nowe. Ponoć ma to pomagać w nagrzewaniu. Na ulicy czuć też tą miękkość i brak precyzji no i puszczają przy hamowaniu dość szybko, ale znów - to porównanie do slicka . Ponoć deszcze na zimno tak mają mieć i zalety ich wychodzą w zimnie i deszczu. Aha, i ciężkie są. A, no i nic się nie odkleja, nie pęką, bąbli nie ma - normalnie jak fabryczna opona tyle że cięższa. Więc to co pytasz - na 2-3 minutowe próby przy 10st i mokro/wilgotno to myślę że się nadadzą dobrze. (a co do tej ścianki to VR1 bez 'W' ma ponoć taką samą ściankę) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3134
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jak jest wilgotno ale woda nie stoi to moznaby vr2 w miekkiej mieszance wziac. Dopiero jak za opona jest mgla z wody potrzebne sa naciecia do odprowqdzania wody.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3135
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Na ulicy czuć też tą miękkość i brak precyzji no i puszczają przy hamowaniu dość szybko, ale znów - to porównanie do slicka . to chyba pokrywa sie dosc znacznie z testami odsa gdzie tester pompowal w opone 2,6 bara bo wogole nie czul auta. "Extreme VR mieszanak R Odcinek 1996m Czas 1.37.98 Cisnienia startowe 2.0 bara Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 2,6 bara werdykt : opona o bardzo miękkich bokach , jadąca podobne czasy od 1 do 4 przejazdu Bardzo szybko się niszczy na krawędziach Stabilne czasy od 1 do 4 przejazduęę https://www.facebook.com/odsserwis/photos/a...e=3&theater -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3136
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jak jest wilgotno ale woda nie stoi to moznaby vr2 w miekkiej mieszance wziac. Dopiero jak za opona jest mgla z wody potrzebne sa naciecia do odprowqdzania wody. Ale czy przez nacięcia się guma lepiej nie grzeje ? Po drugie chyba wersje deszczowe są ogólnie bardziej miękkie niż wersje suche nawet z miękką mieszanką. No i jak jest lekko mokro to może zaraz porządnie popadać ![]() Co do tych miękkich boków to Pan z takimi jak na zdjęciu "balonami" (sucho 8-11st C) w czołówce mocnej był n tych zawodach: https://www.youtube.com/watch?v=Mtuyvko9u8k -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3137
|
|
User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Ale czy przez nacięcia się guma lepiej nie grzeje ? Po drugie chyba wersje deszczowe są ogólnie bardziej miękkie niż wersje suche nawet z miękką mieszanką. No i jak jest lekko mokro to może zaraz porządnie popadać ![]() Dobrze myślisz, ale nie tylko nacięcia mają znaczenie, bardziej ogólna elastyczność. Czyli szybciej będzie się grzała opona która ma więcej nacięć, bo bardziej pracuje. Szybciej będzie się grzała opona z wyższym stanem bieżnika, bo bardziej pracuje. Szybciej będzie się grzała opona z miękkim bokiem, bo bardziej pracuje... ITP ITD. Wiadomo, że nie można też deszczy "zmiękczać w nieskończoność", no i nic nie zastąpi po prostu dobrej mieszanki, odpowiednio dobranej do warunków, no ale te czynniki powyżej też mają znaczenie. PS. Dlatego też czasem zdarza się, że z mocno zjechanych deszczy robią się całkiem niezłe opony na zimno-sucho ![]() ![]() PS.2. Co do Clio, to profi full slicki, z jakiejś małej formułki o ile się nie mylę. Zupełnie inna konstrukcja wewnętrzna niż opon z E, więc nawet nie ma sensu ich porównywać do semi slicków. |
|
|
![]()
Post
#3138
|
|
Super User Dołączył: Sat, 16 December 2006 Skąd: pl ![]() |
Sportcontact 6 jakies opinnie, nadaje sie to do 4x4 550Nm?
Przeznaczenia miasto 90%, wazna trakcja przy LC Ew co innego?? -------------------- Golf VII R 400+
|
|
|
![]()
Post
#3139
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Ja na nich (type W ) jeden trening wiosną przejeździłem w takich warunkach jak niżej, https://www.youtube.com/watch?v=dIZw6H4P7fM Jak widać (?) nie uślizgiwały nigdzie, ale to Ułęż, po drugie nie jechalem jakoś ostro. Przejchane niecałe 100km (coś koło 60? o ile pamiętam) i widać wyraźnie było zużycie, przekładsałem przód tył. Po jednym kółku w takich warunkach miały o ile pamiętam coś 30-40 stopni. Teraz może na jakiś jesienny wyjazd na Jastrząb je założę żeby w im dedykowanych warunkach porpóbować. Na torze ze zwykłym asfaltem (Jastrząb właśnie) raz je na tył założyłem w upał i po jednym kółku Jastrzębia się wystraszylem tak uciekały (przegrzanie?) ale był upał mocny i sucho. Natomiast to pierwsze okrążenie tył był jak przyklejony bez żadnego grzania. Nas drodzie i na tym Ułęzu to co mi przeszkadało - to opóźnienie w reakcji na kierownicę. Alfa ma bardzo bezpośreni ukł kierowniczy , i to dziwne uczucie było, jakby jakiś luz powstał. Wczesniej nią tylko na slickach (starych , 10 lat , ale jednak) jeździłem z twardą ścianką boczną i bez bieżnika , albo deszczowych slickach ale teżz twardą ścianką. A te xtremy mają bardzo miękką ściankę boczną i bardzo gruby bieżnik - chyba 8 mm jak nie więcej gdy nowe. Ponoć ma to pomagać w nagrzewaniu. Na ulicy czuć też tą miękkość i brak precyzji no i puszczają przy hamowaniu dość szybko, ale znów - to porównanie do slicka . Ponoć deszcze na zimno tak mają mieć i zalety ich wychodzą w zimnie i deszczu. Aha, i ciężkie są. A, no i nic się nie odkleja, nie pęką, bąbli nie ma - normalnie jak fabryczna opona tyle że cięższa. Więc to co pytasz - na 2-3 minutowe próby przy 10st i mokro/wilgotno to myślę że się nadadzą dobrze. (a co do tej ścianki to VR1 bez 'W' ma ponoć taką samą ściankę) Dziękuję za obszerną wypowiedź. Bardzo mi pomogłeś ![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#3140
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Sportcontact 6 jakies opinnie, nadaje sie to do 4x4 550Nm? Przeznaczenia miasto 90%, wazna trakcja przy LC Ew co innego?? Nadaje sie tak jak Michelin Pilot Supersport, bo to bardzo porownywalne opony. I podobnie jak PSS slabo dziala na zimnie. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 02:35 |