Shoutbox 0 nowych PW 


340 Stron V  « < 136 137 138 139 140 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
lukass5
post Fri, 06 May 2016 - 17:00
Post #2741


User
Dołączył: Fri, 08 January 2016
Skąd: Warszawa





Maxsporty z powtarzalności to nie słynęły i nie słyną nadal sad.gif . Cena EXTREME jest wg mnie jednak przesadzona - co by nie mówić to nadal tylko nalewka ze wszelkimi jej wadami i zaletami sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 May 2016 - 17:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
[Yossarian]
post Fri, 06 May 2016 - 19:17
Post #2742


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





@piwo

Z tym marketingiem to też tak średni argument by był. Jak mam w ~tej samej cenie do wyboru:

-sprawdzone i lubiane R1R, robione przez Toyo z całym ich R&D, latami doświadczenia itd.
-robioną przez jakąś małą, świeżą firmę nalewkę, która niby jest przez kilka osób zachwalana, ale różnie z nią może być (powtarzalność - co pokazał Profil i jak widać po komentarzu wyżej, także Maxsport)

to przecież jasne, że wybiorę R1R, bo to pewniejszy zakup. A na widok nalewki R15 za ponad 300 zł/sztuka (Maxsport RB5 F3 185/55 jest teraz za 328 zł), co najwyżej się zdziwię lekko tongue.gif. I może dla małej firmy koszta opracowania, produkcji, dystrybucji itd. tych nalewek rzeczywiście są takie, że taniej nie da rady ich sprzedawać żeby był zarobek. No ale to już problem producenta a nie klienta wink.gif.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 06 May 2016 - 20:37
Post #2743


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Co do porównań to Nankang NS2R miękki i Exteme VR1 WET (!) : ta ostatnia ma gumę dużo bardziej miekką i dużo łatwiej się ścierającą. Ale to WET to chyba jej wolno na szorstkim Ułężu , nawet w deszczu. Nankang ani ułamka tego zużycia nie miał mimo gorąca. cięższego auta i suchych warunków. Ścianki boczne Extreme wet - również bardziej miękkie i jest delikatne opóźnienie na ruch kierownicą. Dużo głębszy bieżnik - więcej gumy , więc może i stąd ten efekt. Co do czasów to porównań nie mam, bo na innych autach używałem i w innych warunkach . Jednak te extremy po 260zł kupowałem niedawno, nankagi o ile pamiętam coś stówkę droższe są. (195/50/15) , ale aktualnych cen nie znam.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 07 May 2016 - 09:17
Post #2744


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Marketing nie marketing, ale w innych rozmiarach są wyraźne różnice cenowe między nalewkami, a oponami nowymi, a akurat w 15 jest jak jest.

To prawda, że toyo zmieniło mieszankę r1r na twardszą? Niby było kiedyś treadwear 140, a teraz jest 200. Możecie potwierdzić? Moje R1R są z 2014, a zmiana miała nastąpić w roku ubiegłym.

Dzięki Andrzejsr za opinię o NS2R. Mają twardą ściankę jak R1R czy bardziej jak R888?
VR1 znika w oczach na Ułężu?

Ten miękki VR1 też rozważam na tył. Szkoda, że nowy bieżnik 'na oko' się gorzej nadaje do rajdów.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Mon, 09 May 2016 - 13:44
Post #2745


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





podobno zamiana 140 na 200 w r1r to jak gdzies doczytalem zabieg zeby jakas norme spełniac (ale nie pamietam czy jakas wymagana do zawodow czy do ruchu. ) gdzies mi sie to o oczy obilo ale nic wiecej nie pamietam na ten temat.

tak czy siak mam teraz 200 i kleja po miescie jak szalone. nic nie trzeba grzac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 09 May 2016 - 13:49
Post #2746


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Nankangi mają ściankę twardą, nie mam porównania z R1R ani R888. Twardsza zdecydowanie niż cywilne opony jakie miewałem i od kiedy na takie rzeczy zacząłem zwracać uwagę (w sumie nie tak długo) .Może nie tak twarda jak slick pełny Dunlop, ale bliżej nim. Pamiętam jak byłem pod wrażeniem szybkości reakcji na kierownicę i precyzji w porównaniu do cywlnych opon. Zdecydowanie twardsza niż evtremy VR1 wet (a nie-wet ponoć na tej samej konstrukcji bazują, to wychodzi na to że też). Mają też (ns-2R) szerszą powierzchnię styku - miałem niby 215 a były 4 razem położone wyższe w słupku niż 4 szt Vredestain ultrac cento też 215 bo to akurat miałem. I bardziej "kwadratowe" w przekroju.
Na Ułężu po 1 dniu na mokrym (tak coś 90km po torze FWD 150KM 1150kg + ja ) gdybym nie zmienił przód - tył to miałbym różnicę grubości pewnie z połowę, no może trochę mniej bieżnika.
Natomiast jak Nankang by na mokrym na torze sobie radził ? nie wiem, trochę ale niedużo po ulicy nim jeździłem i na mokrawym też, ale ostrożnie więc tu nic nie powiem. Rowków ma dość dużo podłużnych w sumie.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 11 May 2016 - 07:26
Post #2747


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





A tu taki test: http://www.caranddriver.com/features/track...s-rated-feature

A tu taka okazja 255/40/17: http://allegro.pl/255-40zr17-bfgoodrich-g-...6182728306.html


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukass5
post Wed, 11 May 2016 - 14:10
Post #2748


User
Dołączył: Fri, 08 January 2016
Skąd: Warszawa





Na 100% nie mają homologacji E
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 12 May 2016 - 17:40
Post #2749


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





oczywiście, dot only


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 13 May 2016 - 09:34
Post #2750


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Panowie dogrzeje mi się slick medium 230/620/17 na Poznaniu przy temp 12 stopni jaki prognozują?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 13 May 2016 - 10:10
Post #2751


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Tommo @ Fri, 13 May 2016 - 09:34) *
Panowie dogrzeje mi się slick medium 230/620/17 na Poznaniu przy temp 12 stopni jaki prognozują?


A jaka temperatura jest odpowiednia dla slicka?
Ja po 15 minutach jazdy i okrazeniu chlodzacym w depo mialem 40-50 stopni (sport cup 2), temp zewnetrzna 17.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Fri, 13 May 2016 - 12:21
Post #2752


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





kto mi powie co ten pan robi (czym i poco?)

https://www.youtube.com/watch?v=WqbNd-ba6Ng....be&t=17050
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 13 May 2016 - 13:04
Post #2753


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(jackkpl @ Fri, 13 May 2016 - 10:10) *
A jaka temperatura jest odpowiednia dla slicka?
Ja po 15 minutach jazdy i okrazeniu chlodzacym w depo mialem 40-50 stopni (sport cup 2), temp zewnetrzna 17.

Optymalnie 90 smile.gif co jest nierealne.
Można je chyba naciąć delikatnie, żeby szybciej się dogrzewały. Robił już to ktoś może?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 13 May 2016 - 13:12
Post #2754


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Tommo @ Fri, 13 May 2016 - 13:04) *
Optymalnie 90 smile.gif co jest nierealne.
Można je chyba naciąć delikatnie, żeby szybciej się dogrzewały. Robił już to ktoś może?


To lepiej zrob zbieznosci/rozbieznosci wieksze - wtedy masz dogrzewanie opony gratis na kazdej prostej wink.gif. No i obnizenie cisnienia tez pomaga oponie pracowac.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 13 May 2016 - 23:33
Post #2755


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





tak, docinanie cienkim nożykiem pomaga dogrzać gumę.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 14 May 2016 - 12:32
Post #2756


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ciekawe porownanie trofeo r z r888r:
http://www.mclarenlife.com/forums/mclaren-...r-trofoe-r.html


Track comparison between R88R and trofoe R
i thought i would share my findings.
last week i took my 650 to knockhill on a driver coaching session. two hours on track, first to bed my new discs and second to compare the toyo R888R and trofeo R.

empty track, ambient temp around 12 degrees, and windy. both sets of tyres are brand new. same starting pressure on both set, 1.6bar cold then adjusted to run 1.9bar front and 2.0 bar rear when warm.
VBOX LAPTIMER used, both tires were run with me and instructor on board.

I drove to the track on the trofoe R, Which is around 50km of motorways.

the trofeo take few labs to heat up, knockhill is only 1.3miles so not a big track, so 4-5 laps and they are hot enough for me to push on.

Trofeo R
after 4-5 laps they are 50-60 degrees, and by lap 10 reached 70-80 degrees.
best lap 55.2seconds

Toyo R888R
straight away they had better grip from cold than the trofeo but that was it, they completely altered the handling characteristics of the car. suddenly the car understeered then oversteered. the back end was very loose in comparison. did not really inspire me with much confidence to push. they squealed when cornering hard, and car was very unstable under braking, i mean front end did not know what to do with itself.
best lap 55.9seconds.


even the instructor noticed how much less grip the toyos had compared to the trofeo. not what i was expecting.

my conclusion, we are very spoiled after using those trofeo on track. the grip and the confidence they inspire is really pretty impressive. also my car always felt neutral with a good turn in, and good level of grip. that was not the case with the Toyo. which is ok for the road but not on track.

maybe its just my driving style. i think i will use the toyo as a road tyre, they seem to have much better grip than the Pzeros and perform well on the road.

i will give the Toyo another chance on track in couple of weeks and see if i come to same conclusion.

potwierdza sie to co napisalo ods na swoim facebooku:


zzs vs r888r:
https://www.facebook.com/szybciejnizrynek/

"Testy semi slicków w Tor Jastrząb razem z Opony do Sportu
Sesja popołudniowa – przesychająco (miejscami wilgotno)
Toyo R888R vs Avon ZZS
Sesja popołudniowa w przypadku mojej grupy składała się z trzech 15minutowych biegów. Pierwszą jechałem na Avon ZZS, drugą na innej oponie, nie wchodzącej w skład testów, trzecią na Toyo R888R. Warunki były względnie podobne, jednak z sesji na sesję minimalnie się poprawiały. Byłem już względnie wjeżdżony w trasę, na której też zrobiło się ciut luźniej, dzięki czemu można było porównać czasy
Avon ZZS – czas 1.18
Avon zaskoczył mnie tym, że jechał bez oporów od samego początku. Prowadzenie pewne, bez nieprzewidywalnych zachowań na granicy przyczepności. Przyciśnięta maksymalnie w ciasnych zakrętach zaczyna powoli przegrywać z podsterownością, ale robi to w sposób przewidywalny.
Toyo R888R – czas 1.18
Toyo osiągnęło praktycznie taki sam czas, jednak sesja piąta była w lepszych warunkach niż trzecia (ponad godzina różnicy pomiędzy sesjami), więc już sam ten fakt działa na jej niekorzyść. Jednak problem leży gdzie indziej – brak przewidywalności. Nitka trasy wytyczona była tak, że przejeżdżało się łuk z dość dużą prędkością (u mnie na 4 biegu). Na Avonie i oponie, na której jechałem w sesji 4, mogłem przejechać go z gazem w podłodze. Na Toyo zakończyło się to spektakularnym spinem bez ostrzeżenia. W kilku innych częściach toru na granicy przyczepności opona również była bardzo nerwowa. Na plus hamowanie – w tych warunkach bez żadnych niespodzianek, mimo iż znając już dobrze trasę butowałem raczej w ostatnim momencie.
Werdykt: Avon ZZS. Czas podobny, ale w nieco gorszych warunkach. Avon jednak był dużo bardziej przewidywalny. Wiadomo, że gdy miejsca jest dużo można ryzykować, ale gdy jest ciasno, taka przewidywalność na granicy jest bardzo dużą zaletą. W testach Avon vs Toyo jest zatem 2:0 dla Avona. Zanim ktoś posądzi mnie o stronniczość, uprzedzę dodając, że na ten moment jest tak przede wszystkim dlatego, że nowa R888R jest po prostu rozczarowująco słaba. Nie przystaje do klasy semi, w której są choćby Direzza czy odchodzące A048. Avon z wzorami ZZS i ZZR jest na naszym rynku nowością i ja osobiście będę potrzebował więcej jazdy, aby ocenić je względem absolutnej czołówki.
Być może okazja do ciekawych testów z pomiarami czasu nadarzy się już wkrótce Emotikon wink"


i Toyo R888R vs Avon CR28


Testy semi slicków w Tor Jastrząb
Sesja poranna - mokro (bez stojącej wody)
Toyo R888R vs Avon CR28
Sesja poranna w przypadku mojej grupy składała się z zapoznania i dwóch 15minutowych biegów. Pierwszy jechałem na r888r, drugi cr28
ToyoR888R - w trkacie pierwszego biegu na torze było dość tłoczno. Kilku kierowców mocnych aut nie do końca je ogarniało, ale to wystarczyło, aby ocenić, że R888R NIE SĄ oponą na mokro (a więc tym bardziej na deszcz). Płużą i łatwo je zblokować na hamowaniu. Być może dla wielu z Was lepszym odpowiednikiem z oferty Toyo byłby model R1R - niestety nie dysponowaliśmy wczoraj tą oponą. Toyo jednak chwaliło się, że poprawiło nowe 888 na mokrym, więc to zweryfikowaliśmy - negatywnie.
Avon CR28 - bardzo miłe zaskoczenie. Opona skleiła na dzień dobry i trzymała bardzo dobrze cały czas. Przy ostrym traktowaniu trochę się kładła, ale cały czas była bardzo przewidywalna. Miałem na niej całkiem przyjemne tempo, udało się już wyprzedzić kilka evo (na mokrym).
Werdykt: CR28. No cóż wybór nie był trudny. Pytanie dla większości z Was będzie jednak inne: czy wydać mniej na R1R czy też więcej na CR28. Powiem tak: to zależy do jakich celów. Jeździłem na R1R i uważam ją za najelpszą oponę Toyo w relacji jakość/cena. Dlatego treningowo i budżetowo polecę ją każdemu. CR28 jest droższa, ale właściowościami zbliżona do wyczynowej opony deszczowej. Z jedną istotną różnicą: posiada homologację drogową. Jeśli jedziesz po wygraną w zawodach gdzie na oponie wymagany jest znaczek "E" CR28 to prawdopodobnie Twój najlepszy wybór.
W kolejnej odsłonie sesja popołudniowa, gdzie popularne r-ósemki dostały jeszcze jedną szansę


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 14 May 2016 - 15:11
Post #2757


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Przydałoby się porównanie R1R do CR28 na sucho i mokro.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 17 May 2016 - 15:53
Post #2758


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(xtremesystems @ Tue, 17 May 2016 - 15:42) *
dokladnie jest jak piszesz
chociaz tez nie w 100% bo mialem re002 205 i bylo slabo z tyłu
natomiast r1r mam 195 ktore na stronie producenta maja realna szerokosc 206mm (i tak jest bo pokazywalem zdjecia obu opon i szerokosc identyczna) tylko re002 nie trzymala mi tylu a r1r trzyma


Sluchaj, mi te RE002 205tki , przy 900kg na osi gowniano jezdza. Opona jest zrobiona na tor przy 35 stopniach i pelnym sloncu smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nowy
post Tue, 17 May 2016 - 17:15
Post #2759


Frequent User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: Radom





prosba o pomoc w wyborze

auto to audi S3 400KM/500Nm -> przeznaczenie na tylko miasto , krotkie odcinki . tor w ogole ! samochodem robie rocznie okolo 7tys km
poszukuje opony ktora bedzie dzialac od 1m bez specjalnego nagrzewania
jezdzilem na R888 - pieknie na suchym od razu klei , mega glosna i na mokrym bardzo trzeba uwazac w koleinach

wybór moj obecnie sklania sie na:
contisport 5 - 1650zl komplet
michelin PSS - 2600 komplet

czy przewaga PSS nad CS5 jest warta 1000zł doplaty ?


--------------------
Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 17 May 2016 - 19:05
Post #2760


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Opinia zalezy od osoby. Ja uwazam,ze csc kleja super na suchym jesli chodzi o jazde na wprost i na PSS nigdy nie mialem takiego czasu do 50-tki, jak na csc5 (u mnie PSS gorzej dzialaly). Na mokrym jest przepasc na korzysc csc5. PSS trzeba lekko zgrzac, bo jest twarda, ale jest znacznie szybsza na suchym lub przesychajacym torze.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

340 Stron V  « < 136 137 138 139 140 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 20:44