Shoutbox 0 nowych PW 


340 Stron V  « < 134 135 136 137 138 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
piwo
post Mon, 25 Apr 2016 - 17:03
Post #2701


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





o
niezle.
a jakie auta na czele? padalo czy sucho? szuter czy czysty asflat?
doczytalem sie, ze bylo bardzo mokro
1 saxo
2.civic
3.318
no i widze ze jezdziliscie na jakiejs lepiance a nie asfalcie. przydaloby sie takie porownanie z ciekawych tras typu poznan a nie jakies terenowe wypady.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 25 Apr 2016 - 17:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 25 Apr 2016 - 17:39
Post #2702


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





W nawiązaniu do ciśnień :
Jakie są granice obniżania ciśnienia w oponie i czym to skutkuje gdy już _za mało_ i jak to jest odczuwalne .
Bo cel obniżania jest jeśli dobrze rozumiem taki, żeby się szybciej nagrzała oraz miała większą powierzchnię przylegania do asfaltu tak? No ale gdzieś jest granica. Nawet zakładając sztywne ścianki boczne to zmniejszanie ciśnienia na precyzję prowadzenia wpływa negatywnie, a przy miękkich na pewno.
Czy w ogóle coś takiego jak opory toczenia się bierze pod uwagę , mierzalne są - mające realny wpływ na czas przy powiedzmy obniżeniu o 0,4 bara ?
Bo spotkałem się z ciśnieniami rzędu 1,1 na przód w lekkim , z b lekkim przodem aucie. Kolega Miko pisał tu o ile pamiętam też o czymś rzędu 1 z haczykiem i to w sporym BMW zdaje się.
Coś tam termometrem mierzyłem i przy różnicach rzędu 2,2 - 1,8 bara za diabła mioerzalnych różnic między środkiem, a brzegami opony nie udało mi się stwierdzić. A ponoć termometrem dobrze jest ustawiać ciśnienie aby cała szerokość opony równo się rozgrzewała / przylegała.
To jak to z tą regulacją ciśnienia jest - schodzimy w dół aby się lepiej grzały opony - ale do jakiej granicy ? (nie w sensie barów tylko do jakich objawów) . Mowa o trackday/ach , zakrętach , próbach jeno okrążeniowych ale i treningowych wielookrążeniowych.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 25 Apr 2016 - 17:45
Post #2703


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ja ladujac 1.8 bara na zimno po zjezdzie z toru mam 2.5 a to znaczy,ze na torze jest 2.6. Chodzi o to,zeby opona cala szerokoscia pracowala w zakrecie. Obnizasz cisnienie i masz gorsze trzymanie na 1 okrwzeniu, a pozniej jest bisko optimum.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 25 Apr 2016 - 17:58
Post #2704


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





No tak, tylko to "robocze" ciśnienie jak sobie właściwie dobrać ? To że trzeba startować z takim, aby "robocze" było właściwe to wiem . Tylko nie wiem jak dobrać to "robocze" - po jakich objawach.

I ciekaw jestem czy takie 1,8bara powoduje zauważalnie większe opory toczenia w stosunku do 2,2,-2.0
Bo miałem sytuacje 5 ciu okrążeni pomiarowych gdzie pierwsze jadać na wyższym ciśnieniu (a jeszcze z rozgrzewaniem to wzrosło) - miałem najlepszy czas, później wszystkie gorsze. Oczywiście - swój udział, jako że trasa była niespodzianką i nie mam powtarzalności tak dużej uważam za na pewno spory. Ale okrążenie drugie, które czułem że czysto i wydawało mi się lepiej przejechałem niż poprzednie - miałem wyraźnie wolniej. A jedyne co zmieniłem to z tych 2,1 okolo na 1,8 bara obniżyłem ciśnienie z przodu (i odrobinę z tyłu -tu akurat to dobrze bo trzymał się ładnie) .

Jednym słowem -ciekaw jestem czy bierze się pod uwagę w jeździe na czas, opory toczenia i czy ciśnienie w tak małym zakresie do 0,5 bara , ma na nie mierzalny wpływ ? ( w wozie raczej ze słabszych silnikowo niż mocniejszych)


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 25 Apr 2016 - 18:54
Post #2705


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ja majac 0.2-0.3bara za duzo mialem w srodkowej czesci opony wieksza temp, niz na zewnatrz. Temperatura powinna miec okreslony rozklad na oponie, w necie duzo poradnikow.
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/gen...and_Feeding.pdf


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Mon, 25 Apr 2016 - 18:58
Post #2706


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Generalnie producenci często podają na jakim zakresie ciśnień na gorąco powinno się jeździć smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porsz
post Tue, 26 Apr 2016 - 08:17
Post #2707


User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: Kraków





CYTAT(piwo @ Mon, 25 Apr 2016 - 17:03) *
o
niezle.
a jakie auta na czele? padalo czy sucho? szuter czy czysty asflat?
doczytalem sie, ze bylo bardzo mokro
1 saxo
2.civic
3.318
no i widze ze jezdziliscie na jakiejs lepiance a nie asfalcie. przydaloby sie takie porownanie z ciekawych tras typu poznan a nie jakies terenowe wypady.


90% rajdu było po suchym, 10% leciutko wilgotne. Było trochę syfu i łączników szutrowych, jednak większość trasy po czystym asfalcie, stan zróżnicowany (polski wink.gif). Tutaj onboard zwycięzcy, z VR2 R5 na przodzie i VR1 Type-W na tyle: https://www.youtube.com/watch?v=xOJa_wEX-E4...p;feature=share

Porównania torowe będą na pewno, ale czekamy na okazję żeby ktoś bezstronny się do nas dołączył, bo co byśmy nie zrobili samodzielnie, to i tak nas oskarżą o naciąganie wyników... wink.gif

PS. Poznaliśmy Pana Grzegorza z Race GC. Bardzo sympatyczny człowiek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 26 Apr 2016 - 09:46
Post #2708


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





fajny film. rzeczywiscie wiekszosc trasy asfalt wiec nie tak zle. niezly wynik. gratki dla zwyciezcy smile.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastien
post Tue, 26 Apr 2016 - 23:16
Post #2709


Rookie
Dołączył: Wed, 03 October 2012
Skąd: Warszawa





@piwo

Jak sama nazwa wskazuje to rajd był, a oczekujesz asfaltu jak na Poznaniu...i nie wiem czemu akurat porównanie opon tam może być ciekawsze...ciekawsze jest jak opona zachowuje się na zmiennej nawierzchni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 27 Apr 2016 - 05:33
Post #2710


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no bo rajdy sa nudne. fajne to sa wyscigi gdzie przeciazenia na zakretach sa wlasciwe a nie tlumione przez luzna nawierzchnie. liczy sie max G na zakrecie.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 27 Apr 2016 - 08:03
Post #2711


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Może bez przesady i głoszenia prawd objawionych? Weź poproś kiedyś kogoś z rajdowców (nawet nie żadnego znanego, wystarczy ktoś z RO, albo nawet jakiś ogarnięty KJS-owiec), żeby cię choćby przewióżł na prawym podczas jakiegoś treningu i wtedy powiesz, czy coś jest nudne?


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 27 Apr 2016 - 15:32
Post #2712


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





nie zaczynajcie dyskusji o wyższości świąt... wink.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 27 Apr 2016 - 18:35
Post #2713


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Myślę że testy na torze mają po prostu mniej zmiennych w postaci różnej nawierzchni itp. Więc jest asfalt - opona - warunki meteorologiczne i tyle. Łatwiej przez to ocenić opony po prostu bo pozostałe czynniki są stałe.

Poradnik Michelin fajny - piszą tam że absolutnie nie należy przekraczać 20psi (1,3bar?) bo grozi zsunięciem opony (czy obracaniem na feldze) .

Co do rozkładu temperatur może kwestia szybkiego zjechania z toru, szybkiego zatrzymania i pomiarów natychmiast, choć to nienajlepsze dla hamulców i silnika.. No i termometru, używałem i dotykowego - ale ten miał spooore opóźnienie odczytu, i zdalnego .

I jak to jest z tym schodzeniem z ciśnieniem - odczuł ktoś kiedyś mierzalnie spowolnienie przy niższym ciśnieniu spowodowane zwiększonymi oporami toczenia?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 27 Apr 2016 - 19:29
Post #2714


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





etam z do 1.8 nic nie zuważyłem, a w cywilach mam po 2.0 nabite bez różnicy jakie auto, w evo nawet 1.9-1.8. Poniżej to już powoli opona nie ma pełnego styku z nawierzchnią moim zdaniem.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 27 Apr 2016 - 19:34
Post #2715


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





z tym 1.3 bara to rozumiem, ze nie pompowac mniej niz 1.3 smile.gif. Im wiecej, tym mocniej sie opona trzyma felgi (na logike).


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 27 Apr 2016 - 22:24
Post #2716


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Tak, tak, - nie mniej. To wyczytałem z podlinkowanego przez Ciebie biuletynu :

Note: MICHELIN® Pilot® Sport Cup tires are designed to operate at pressures
ranging from 32 psi to 36 psi hot. A cold pressure of around 25
psi (front) and 28 psi (rear) should be a good starting point, which
can then be fine-tuned to your car’s setup and your driving style. You
should never go below 20 psi cold, to avoid any risk of bead unseating.

czyli zalecają nie schodzić poniżej 1,3 bara. Oczywiście to w odniesieniu do Michelina PSC ale myślę że uogólnić tu można.
Tylko że spotkałem się z tym 1,1 w Toyotam MR2 na przykład co ciut temu przeczy.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Thu, 28 Apr 2016 - 06:37
Post #2717


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





ale 1,3 na zimnym?


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 28 Apr 2016 - 08:56
Post #2718


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





No tak zrozumiałem : nie schodzić poniżej 20psi w zimnej oponie aby zapobiec jej " zdjęciu" (przemieszczeniu na feldze?) . 20psi to ok 1,3bara :
You should never go below 20 psi cold, to avoid any risk of bead unseating


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 28 Apr 2016 - 09:57
Post #2719


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Wiadomo, ze musza tak napisac. Jest to tez troche dupochron. Natomiast oczywiste, ze 1,3b w leciutkim aucie, z jeszcze lzejszym przodem (typu Elise) nie bedzie mialo takich konsekwencji jak np w Evo.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 29 Apr 2016 - 10:59
Post #2720


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





u mnie w audi 1,3 bara to pierwszy zakręt na pełnym ogniu i opona sciągnieta na przodzie ;(
ale ciezki silnik z przodu i os napedzana + duzy niuton
no chyba ze to wina opony 235 na 7,5 calowej feldze ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

340 Stron V  « < 134 135 136 137 138 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 05:14