![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2701
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
o
niezle. a jakie auta na czele? padalo czy sucho? szuter czy czysty asflat? doczytalem sie, ze bylo bardzo mokro 1 saxo 2.civic 3.318 no i widze ze jezdziliscie na jakiejs lepiance a nie asfalcie. przydaloby sie takie porownanie z ciekawych tras typu poznan a nie jakies terenowe wypady. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2702
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
W nawiązaniu do ciśnień :
Jakie są granice obniżania ciśnienia w oponie i czym to skutkuje gdy już _za mało_ i jak to jest odczuwalne . Bo cel obniżania jest jeśli dobrze rozumiem taki, żeby się szybciej nagrzała oraz miała większą powierzchnię przylegania do asfaltu tak? No ale gdzieś jest granica. Nawet zakładając sztywne ścianki boczne to zmniejszanie ciśnienia na precyzję prowadzenia wpływa negatywnie, a przy miękkich na pewno. Czy w ogóle coś takiego jak opory toczenia się bierze pod uwagę , mierzalne są - mające realny wpływ na czas przy powiedzmy obniżeniu o 0,4 bara ? Bo spotkałem się z ciśnieniami rzędu 1,1 na przód w lekkim , z b lekkim przodem aucie. Kolega Miko pisał tu o ile pamiętam też o czymś rzędu 1 z haczykiem i to w sporym BMW zdaje się. Coś tam termometrem mierzyłem i przy różnicach rzędu 2,2 - 1,8 bara za diabła mioerzalnych różnic między środkiem, a brzegami opony nie udało mi się stwierdzić. A ponoć termometrem dobrze jest ustawiać ciśnienie aby cała szerokość opony równo się rozgrzewała / przylegała. To jak to z tą regulacją ciśnienia jest - schodzimy w dół aby się lepiej grzały opony - ale do jakiej granicy ? (nie w sensie barów tylko do jakich objawów) . Mowa o trackday/ach , zakrętach , próbach jeno okrążeniowych ale i treningowych wielookrążeniowych. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#2703
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja ladujac 1.8 bara na zimno po zjezdzie z toru mam 2.5 a to znaczy,ze na torze jest 2.6. Chodzi o to,zeby opona cala szerokoscia pracowala w zakrecie. Obnizasz cisnienie i masz gorsze trzymanie na 1 okrwzeniu, a pozniej jest bisko optimum.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#2704
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No tak, tylko to "robocze" ciśnienie jak sobie właściwie dobrać ? To że trzeba startować z takim, aby "robocze" było właściwe to wiem . Tylko nie wiem jak dobrać to "robocze" - po jakich objawach.
I ciekaw jestem czy takie 1,8bara powoduje zauważalnie większe opory toczenia w stosunku do 2,2,-2.0 Bo miałem sytuacje 5 ciu okrążeni pomiarowych gdzie pierwsze jadać na wyższym ciśnieniu (a jeszcze z rozgrzewaniem to wzrosło) - miałem najlepszy czas, później wszystkie gorsze. Oczywiście - swój udział, jako że trasa była niespodzianką i nie mam powtarzalności tak dużej uważam za na pewno spory. Ale okrążenie drugie, które czułem że czysto i wydawało mi się lepiej przejechałem niż poprzednie - miałem wyraźnie wolniej. A jedyne co zmieniłem to z tych 2,1 okolo na 1,8 bara obniżyłem ciśnienie z przodu (i odrobinę z tyłu -tu akurat to dobrze bo trzymał się ładnie) . Jednym słowem -ciekaw jestem czy bierze się pod uwagę w jeździe na czas, opory toczenia i czy ciśnienie w tak małym zakresie do 0,5 bara , ma na nie mierzalny wpływ ? ( w wozie raczej ze słabszych silnikowo niż mocniejszych) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#2705
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja majac 0.2-0.3bara za duzo mialem w srodkowej czesci opony wieksza temp, niz na zewnatrz. Temperatura powinna miec okreslony rozklad na oponie, w necie duzo poradnikow.
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/gen...and_Feeding.pdf -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#2706
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Generalnie producenci często podają na jakim zakresie ciśnień na gorąco powinno się jeździć
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#2707
|
|
User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: Kraków ![]() |
o niezle. a jakie auta na czele? padalo czy sucho? szuter czy czysty asflat? doczytalem sie, ze bylo bardzo mokro 1 saxo 2.civic 3.318 no i widze ze jezdziliscie na jakiejs lepiance a nie asfalcie. przydaloby sie takie porownanie z ciekawych tras typu poznan a nie jakies terenowe wypady. 90% rajdu było po suchym, 10% leciutko wilgotne. Było trochę syfu i łączników szutrowych, jednak większość trasy po czystym asfalcie, stan zróżnicowany (polski ![]() Porównania torowe będą na pewno, ale czekamy na okazję żeby ktoś bezstronny się do nas dołączył, bo co byśmy nie zrobili samodzielnie, to i tak nas oskarżą o naciąganie wyników... ![]() PS. Poznaliśmy Pana Grzegorza z Race GC. Bardzo sympatyczny człowiek. |
|
|
![]()
Post
#2708
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
fajny film. rzeczywiscie wiekszosc trasy asfalt wiec nie tak zle. niezly wynik. gratki dla zwyciezcy
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2709
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 03 October 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
@piwo
Jak sama nazwa wskazuje to rajd był, a oczekujesz asfaltu jak na Poznaniu...i nie wiem czemu akurat porównanie opon tam może być ciekawsze...ciekawsze jest jak opona zachowuje się na zmiennej nawierzchni. |
|
|
![]()
Post
#2710
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no bo rajdy sa nudne. fajne to sa wyscigi gdzie przeciazenia na zakretach sa wlasciwe a nie tlumione przez luzna nawierzchnie. liczy sie max G na zakrecie.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2711
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Może bez przesady i głoszenia prawd objawionych? Weź poproś kiedyś kogoś z rajdowców (nawet nie żadnego znanego, wystarczy ktoś z RO, albo nawet jakiś ogarnięty KJS-owiec), żeby cię choćby przewióżł na prawym podczas jakiegoś treningu i wtedy powiesz, czy coś jest nudne?
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#2712
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
nie zaczynajcie dyskusji o wyższości świąt...
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#2713
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Myślę że testy na torze mają po prostu mniej zmiennych w postaci różnej nawierzchni itp. Więc jest asfalt - opona - warunki meteorologiczne i tyle. Łatwiej przez to ocenić opony po prostu bo pozostałe czynniki są stałe.
Poradnik Michelin fajny - piszą tam że absolutnie nie należy przekraczać 20psi (1,3bar?) bo grozi zsunięciem opony (czy obracaniem na feldze) . Co do rozkładu temperatur może kwestia szybkiego zjechania z toru, szybkiego zatrzymania i pomiarów natychmiast, choć to nienajlepsze dla hamulców i silnika.. No i termometru, używałem i dotykowego - ale ten miał spooore opóźnienie odczytu, i zdalnego . I jak to jest z tym schodzeniem z ciśnieniem - odczuł ktoś kiedyś mierzalnie spowolnienie przy niższym ciśnieniu spowodowane zwiększonymi oporami toczenia? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#2714
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
etam z do 1.8 nic nie zuważyłem, a w cywilach mam po 2.0 nabite bez różnicy jakie auto, w evo nawet 1.9-1.8. Poniżej to już powoli opona nie ma pełnego styku z nawierzchnią moim zdaniem.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#2715
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
z tym 1.3 bara to rozumiem, ze nie pompowac mniej niz 1.3
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#2716
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tak, tak, - nie mniej. To wyczytałem z podlinkowanego przez Ciebie biuletynu :
Note: MICHELIN® Pilot® Sport Cup tires are designed to operate at pressures ranging from 32 psi to 36 psi hot. A cold pressure of around 25 psi (front) and 28 psi (rear) should be a good starting point, which can then be fine-tuned to your car’s setup and your driving style. You should never go below 20 psi cold, to avoid any risk of bead unseating. czyli zalecają nie schodzić poniżej 1,3 bara. Oczywiście to w odniesieniu do Michelina PSC ale myślę że uogólnić tu można. Tylko że spotkałem się z tym 1,1 w Toyotam MR2 na przykład co ciut temu przeczy. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#2717
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
ale 1,3 na zimnym?
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#2718
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No tak zrozumiałem : nie schodzić poniżej 20psi w zimnej oponie aby zapobiec jej " zdjęciu" (przemieszczeniu na feldze?) . 20psi to ok 1,3bara :
You should never go below 20 psi cold, to avoid any risk of bead unseating -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#2719
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Wiadomo, ze musza tak napisac. Jest to tez troche dupochron. Natomiast oczywiste, ze 1,3b w leciutkim aucie, z jeszcze lzejszym przodem (typu Elise) nie bedzie mialo takich konsekwencji jak np w Evo.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#2720
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
u mnie w audi 1,3 bara to pierwszy zakręt na pełnym ogniu i opona sciągnieta na przodzie ;(
ale ciezki silnik z przodu i os napedzana + duzy niuton no chyba ze to wina opony 235 na 7,5 calowej feldze ? -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 05:14 |