![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2601
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
W Astrze GSi (wydmuszka z klatką - czyli i tak cieższe, niż Twoje auto) z R1R ustawiłem ostatnio 1.8 tył, 1.9 przód i jechało się zupełnie przyzwoicie w 206 +- 1000kg Przód 1.9 tył 1.7 na zimno. wcześniej tył miał tendencję do uciekania, teraz jest w miarę ok. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2602
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 February 2009 ![]() |
Czyli moje poczatkowe 2.3 / 2.1 to duzo za duzo dla 850kg
![]() To dobrze wrozy, poniewaz nawet na takich cisnieniach jest masakryczna roznica w trzymaniu przodu (wzgledem Kumho Ecsta KU31), z tylem mysle ze dojde powoli do ladu. Ogolnie poki co zrobilem niewiele km ale pierwsze wrazenie odnosnie R1R jest bardzo dobre ! -------------------- Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
|
|
|
![]()
Post
#2603
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
a bezpośrednie porównanie r1r a ad08 da się gdzieś znaleźć ?
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#2604
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
Czyli moje poczatkowe 2.3 / 2.1 to duzo za duzo dla 850kg ![]() To dobrze wrozy, poniewaz nawet na takich cisnieniach jest masakryczna roznica w trzymaniu przodu (wzgledem Kumho Ecsta KU31), z tylem mysle ze dojde powoli do ladu. Ogolnie poki co zrobilem niewiele km ale pierwsze wrazenie odnosnie R1R jest bardzo dobre ! wg mnie sa rewelacyjne , choc tez nie zrobilem jeszcze duzo km. w deszczu nie widzialem cywili co by tak trzymaly. nie mowie o stojacych kałużach tylko o mokrej nawierzchni. tył chyba obnize do 2.0 przod idealnie dziala na 2.1 |
|
|
![]()
Post
#2605
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
http://www.caranddriver.com/comparisons/mo...comparison-test
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/ https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-1/ -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2606
|
|
User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: Kraków ![]() |
wygląda na to ze raczej nie przeprowadziliście testu w takich samych warunkach , na nowych oponach R888 i bardziej to wygląda niż jest faktem. Nasze "testowe" R888 ma jakieś 70% stanu bieżnika, ma świeży DOT, jest prawidłowo składowane, więc nie widzę powodu dla którego ten test miałby być niewiarygodny. To fakt, że nie kupujemy nowego setu R888 na każde testy, ale mamy wypracowane odpowiednie techniki testowania, tak żeby wyniki były jak najbliżej realnych. Nie sądzisz chyba, że jeździmy na testy po to żeby się oszukiwać... Zresztą jeśli tylko macie ochotę wpaść na porównanie naszych opon z E z waszymi, to serdecznie zapraszam. Przywieziecie swieży set, przetestuje jeden kierowca na jednym aucie, założymy mu worek na twarz żeby nie widział na czym jedzie, a potem opiszemy przebieg testu w prasie branżowej ![]() Pozatym VR2 na tył ? to ma praktycznie zero naciec i nie ma tak miękkiej mieszanki jak Race GC miękka. na tyle w takich autach potrzeba opony która oprócz miękkości będzie mocniej pracować i szukać trakcji w porównaniu do przednich opon.. Jak żyję, to nie słyszałem takiej teorii, że opony na tylnej osi powinny mieć więcej nacięć i nie mogę pojąć, dlaczego miałoby to pomóc. Rozumiem, że rozmawiamy o najbardziej typowych warunkach rajdowych w PL, czyli sucho i w miarę ciepło, ale jak Boga kocham, pierwszy raz słyszę taką teorię... A słyszałem już różne, nawet zabawniejsze od tej ![]() Konstruktywnie bez cwaniactwa proszę napisz jaka twardością w shorach legitymuje się wasza opona, mierzone przy 10 stopniach. Nie mierzyliśmy przy 10 stopniach, więc Ci tego nie powiem, zresztą nie wiem czy chcę. Na naszym fanpage'u wrzuciłem specyfikację techniczną VR2, więc patrząc na zakres pracy mieszanki i treadwear, powinieneś być w stanie rozkminić jakie są różnice pomiędzy poszczególnymi twardościami. Klik w link: https://www.facebook.com/Extreme.Performanc...e=3&theater |
|
|
![]()
Post
#2607
|
|
User Dołączył: Fri, 08 January 2016 Skąd: Warszawa ![]() |
Info o twardości konkretnej mieszanki tez nie za wiele powie. Bo nagrzewanie i ąłpanie temperatury przez oponę zależy od wielu czynników. Skład 2 mieszanek o tej samej twardosci wyrazonej w shorach może sie diametralnie różnić - to raz. Po drugie konstrukcja karkasu i jego rozmiar ma potężne, wręcz najwieksze znaczenie dla szybkosci łąpanai temperatury. Najlepiej pomierzyć sobie profi opony rajdowe jak Michelin, Pirelli czy nawet DMACK i porównać wartosci dla mieszenek określonych np jako miekka czy srednia z tym co sie stosuje w nalewkach. Mozan sie mocno zdziwić
![]() |
|
|
![]()
Post
#2608
|
|
User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Info o twardości konkretnej mieszanki tez nie za wiele powie. Bo nagrzewanie i ąłpanie temperatury przez oponę zależy od wielu czynników. Skład 2 mieszanek o tej samej twardosci wyrazonej w shorach może sie diametralnie różnić - to raz. Po drugie konstrukcja karkasu i jego rozmiar ma potężne, wręcz najwieksze znaczenie dla szybkosci łąpanai temperatury. Najlepiej pomierzyć sobie profi opony rajdowe jak Michelin, Pirelli czy nawet DMACK i porównać wartosci dla mieszenek określonych np jako miekka czy srednia z tym co sie stosuje w nalewkach. Mozan sie mocno zdziwić ![]() Mądrze piszesz i to się sprawdza też u nas, z tym że same mieszanki nie mają za wiele wspólnego z innymi używanymi z "nalewkach", ani chociażby z tymi które można kupić np. od Avona. Nie będe zagłębiał się w szczegóły, bo jednak każdy producent ma swoje tajemnice ![]() Tak czy tak jeśli bierzemy pod uwagę odczucia kierowcy, peak przyczepności i szybkość rozgrzewania w przypadku VR2, a potem pytamy kierowce jak oceniłby twardość opony, to dostajemy zupełnie inne odpowiedzi niż to co wychodzi z pomiarów. Dlatego właśnie nie ma sensu podawać twardości w Sh. Ta sama mieszanka na VR1 i VR2 zachowuje się inaczej i podawanie przykładowo że ma twarość 70 sh jest bez sensu, bo i zachowanie opony, szybkość nagrzewania i to w jakich punktach szybciej się nagrzewa, są różne. W Polsce niestety wielu kierowców przywiązuje zbyt dużą wartość do cyferek i boją się spróbować opony twardszej lub miększej, bo zwyczajnie nie wiedzą jaki wpływ na pracę mieszanki ma konstrukcja opony. |
|
|
![]()
Post
#2609
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 15 February 2016 Skąd: Świecie ![]() |
witam, wydaje mi sie że mam dosyć nietypową sprawę jak na to forum ponieważ mam naciąg lecz mimo wszystko chciałbym czasami wylecieć na tor - mowa tutaj o golfie IV TDI - waga 1300kg +-140km, oczywiście fwd, moje felgi to 17" 8.5j i 9.5j. Opony na tył mam wręcz nówki, przelatany jeden sezon - są to 235/40 Nexen Nfera SU1, z przodu mam to samo lecz zjechane do czujnika więc pora na wymiane. Interesuje mnie 215/45 aby był chociaż ten minimalny naciąg - jakie opony wrzucić? Myślałem nad Uniroyal Rainsport 3 lub Continental ContiSportContact 5, macie jakieś inne propozycje czy cos z tego?
Często robie trasy, dużo jeżdżę i chciałbym żeby opony były dobre i na tor i na trase, jeżeli ta informacja coś zmieni to dodam jeszcze że nogę mam raczej ciężką Z góry dziękuję za pomoc w doborze ![]() |
|
|
![]()
Post
#2610
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2611
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nasze "testowe" R888 ma jakieś 70% stanu bieżnika, ma świeży DOT, jest prawidłowo składowane, więc nie widzę powodu dla którego ten test miałby być niewiarygodny. To fakt, że nie kupujemy nowego setu R888 na każde testy, ale mamy wypracowane odpowiednie techniki testowania, tak żeby wyniki były jak najbliżej realnych. Nie sądzisz chyba, że jeździmy na testy po to żeby się oszukiwać... Zresztą jeśli tylko macie ochotę wpaść na porównanie naszych opon z E z waszymi, to serdecznie zapraszam. Przywieziecie swieży set, przetestuje jeden kierowca na jednym aucie, założymy mu worek na twarz żeby nie widział na czym jedzie, a potem opiszemy przebieg testu w prasie branżowej ![]() Chcę to zobaczyć ![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#2612
|
|
User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2613
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
rękawica na glebie
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#2614
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
teraz sytuacja niefajna. bo po porazce swojej opony ktorys sklep bedzie ponosil strate
czy vr1 i vr2 majs homologację drogowa? |
|
|
![]()
Post
#2615
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
co będzie lepsze?
Kumho ECSTA SPT KU31 245/50 R16 Federal SS595 245/50 R16 do ciezkiego amerykanca v8, jazda raczej tylko w sloneczne dni, choc czasami deszcz pewnie sie zlapie. styl jazdy cruisin i czasami ostrzejsze zakrety. federale sa tansze ale podobno pekaja? |
|
|
![]()
Post
#2616
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
teraz sytuacja niefajna. bo po porazce swojej opony ktorys sklep bedzie ponosil strate czy vr1 i vr2 majs homologację drogowa? Dlaczego niefajna. Albo producent drugiej opony poprawi mieszanke, albo bedzie sprzedawal taniej ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#2617
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 31 December 2004 ![]() |
co będzie lepsze? Kumho ECSTA SPT KU31 Federal SS595 federale sa tansze ale podobno pekaja? W 2012 kupilem 4szt. 595ss zadna nie "pekla" W 2015 kupilem 4szt. 595rs-r i na dwoch pojawily sie poprzeczne delikatne pekniecia Wg mnie SS jest minimalnie lepsza na deszczu od RS-R Gdyby nie chcec sprobowania innej opony kupilbym jeszcze raz SS bo dla mnie to idealna opona do DD |
|
|
![]()
Post
#2618
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#2619
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2620
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
rękawica na glebie ![]() No tak, tylko to jednak będzie wybrana i partia opon - przecież skoro wielcy przygotowywali partie opon pod testy (afera ADAC, Nokian) to tu też i ODS i Extreme przygotują najlepsze. Czy póżniejszy użytkownik na takie same trafi kupując ? Ale skoro jedni i drudzy przygotują najlepsze to w zasadzie będzie uczicwe porównanie ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 09:02 |