Shoutbox 0 nowych PW 


340 Stron V  « < 115 116 117 118 119 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
TomekL
post Thu, 28 Jan 2016 - 18:18
Post #2321


Rookie
Dołączył: Tue, 09 September 2003





Tylko nie zrozum mnie, że uważam fz-201 za oponę lepszą od Cup smile.gif owszem, jak jej przypasują warunki, to jest bardzo szybka, ale poza tym raczej słabo. Ciężka, fatalnie się wyważa, potrafi miec duże bicie, trzeba jechać bardzo aktywnie żeby ją dogrzać i miec przy tym dość ciężkie auto. No i jazda po mokrym - tutaj jest absolutnie zabójcza, nie polecam nikomu. A auto którym jeździłem, to Boxster S, waga ca 1380 kg (dosyć doposażony) czasy na poziomie 1.51-52 , życiówka 1.51,6 na fz-201 właśnie. Na Cup 2 1.52,1 najlepszy.

Zapomniałem o rozmiarach - 235/40/18 i 265/35/18
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 28 Jan 2016 - 18:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Thu, 28 Jan 2016 - 18:26
Post #2322


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no i takie wypowiedzi lubie konkretne i zyciowe. a ze moje auto podobne (silnik za plecami) stad twoje odczucia tez bardzo dla mnie osobiscie wazne, bo w kwietniu jade na tor poznan i wlasnie zmieniam na tyle z ad08r 225/45r17 na w tym samym rozmiarze cupy2. oczywiscie moze nie zaluje ze je kupilem bop cena niecale 600zl za sztuke nwoych to i tak byla rewelacyjna cena ale warto wiedziec gdzie mzona cos jeszcze ugrac. a powiedz na przodzie u siebie miales tez cupy 2 fz i cupy 1 czy tylko mowisz o tylnych oponach? ciekaw jestem co bys doradzil na przod do mnie w rozmiarze (195)205/50r16 (obecnie mam stare ponad 5 letnie r888).
a juz widze rozmiary... duze smile.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomekL
post Thu, 28 Jan 2016 - 18:33
Post #2323


Rookie
Dołączył: Tue, 09 September 2003





Zawsze miałem komplet opon tego samego typu założony. Twoje auto lekkie, więc cup2 jest szansa że da radę dłużej. Co do polecania opon, to nie czuję się za bardzo na siłach. Doradzić to mogę jedynie, żebyś odpytał Roberta z ODS smile.gif Mi od niedawna doradza w kwestii opon do innego auta i co tu dużo pisać - tak dopieszczony informacyjnie jeszcze nie byłem nigdy. Jestem mega zadowolony z jego typów w kwestii zakupów i na pewno będę się go słuchał nadal smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukass5
post Thu, 28 Jan 2016 - 21:51
Post #2324


User
Dołączył: Fri, 08 January 2016
Skąd: Warszawa





CYTAT(piwo @ Thu, 28 Jan 2016 - 18:26) *
no i takie wypowiedzi lubie konkretne i zyciowe. a ze moje auto podobne (silnik za plecami) stad twoje odczucia tez bardzo dla mnie osobiscie wazne, bo w kwietniu jade na tor poznan i wlasnie zmieniam na tyle z ad08r 225/45r17 na w tym samym rozmiarze cupy2. oczywiscie moze nie zaluje ze je kupilem bop cena niecale 600zl za sztuke nwoych to i tak byla rewelacyjna cena ale warto wiedziec gdzie mzona cos jeszcze ugrac. a powiedz na przodzie u siebie miales tez cupy 2 fz i cupy 1 czy tylko mowisz o tylnych oponach? ciekaw jestem co bys doradzil na przod do mnie w rozmiarze (195)205/50r16 (obecnie mam stare ponad 5 letnie r888).
a juz widze rozmiary... duze smile.gif

A może właśnie ad08 dać na przód?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 29 Jan 2016 - 06:28
Post #2325


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





to bylby krok wstecz.
rozwazam poki co:
195/50r16 avon zzr (za mala srednica i abs glupieje i blokuje przednie kola przy tym rozmiarze ; mozna zmienic sterownik abs na lotusowy ale to kosztuje)
205/50r16 r888r (niepewna wg testow ods)
205/50r16 dunlop 03g (za twarda, wg ods pierwsze kolka orkazen wolniejsza od r888)
205/55r16 trofeo r (za duza srednica bedzie trzec o nadkola)
chodzi o to by oponka szybko lapala temperature i od pierwszego i zazwyczaj juz ostatniego okrazenia byla szybka (praktycznie nie zdarza mi sie jezdzic wiecej niz 1 okrazenia pod rzad, chodz w poznaniu sie to zdarzy ale to wyjatek)


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Fri, 29 Jan 2016 - 09:30
Post #2326


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





No i... rozmawiałem wczoraj z "ziomkiem", który wiele razy był na Nurburgring, i raz akurat niemieccy "inżynierowie" testowali wiele różnych opon i dzielili się wynikami z kierowcami. W sumie w teście brały udział: Conti CSC5P, Conti ForceContact, Mich Cup+, Mich Cup2, Mich PSS, Toyo R888, Fedki 595rsr, Pirelki TrofeoR, Pirelki Corsa i chyba jeszcze Dunlop Sport Maxxx Race (to tak z tego co On pamięta). Najbardziej interesowało mnie porównanie Forców do topowych semi. To mało znane opony u Nas, jednak w DE są już bardziej znane i bardzo lubiane. Najszybszy na suchym okazał się TrofeoR, najciekawiej przedstawiała się jednak dalsza część stawki, gdzie różnice były minimalne, między CUP+, CUP2, Dunlop MAXxx Race i ForceContact. Jednak na mokrym, najlepiej ze wszystkich semi radziły sobie Forcy. Z tego co mi mówił, dużo ludzi wtedy (to było w 2014 roku, latem) polecało CFC jako najbardziej uniwersalny semi-slick, który na suchym jest niewiele gorszy od reszty topowych semi, a na mokrym jest od nich lepszy. Dziwi mnie tylko, dlaczego w Naszym pięknym kraju ów oponki są tak mało popularny? Może z racji ceny? Dostępności? Małej ilości rozmiarów? Nie wiem, jednak chyba zaryzykuję i je zakupię, a potem podzielę się z Wami opinią biggrin.gif


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 29 Jan 2016 - 10:06
Post #2327


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





najpopularniejsze zawsze byly semi z malych srednic czyli 14 15 cali i dlatego najwiecej o nich opini. dla tego tak latwo znalezc opinie o r888 r1r rsr a048. opony dostepne od 19cali kupuja ludzie do luksusowych sportowych drogich aut (bmw m5, porsche 911, jakies masserati, ferrari). a tacy ludzie nie upalaja a jak tak to sporadycznie i raczej nie rozmawiaja na temat opon. jan zalozyl jakies tam opony (wazne zeby byly ciche) ktore maja byc szybkie i tyle go to interesuje. gdzies ewentualnie na oponeo mu cos poleca. a w sumie to najczesciej zakladaja to co fabryka dala im od nowosci.
a z force contactem to podejrewam ze mala dostepnosc wynika z polityki continentala ktory chyba nie rpzewidzial tej opony na Polske. a mocna strona continentala force contact na mokrym wynika ze slabosci na suchym. nie da sie zrobic szybkiej opony na suchy i mokry. kwestia balansu. ktos kto poswieci 0,5s na 1 minute na suchym torze dostanie 2s na minute na mokrym. zawsze tak bylo i podejrzewam ze dlugo bedzie. kwestia priorytetow. jak dla mnie starta 0,5s na suchym jest nie do przyjecia i bardziej patrzylbym tylko na trofeo r, bo tez wypada zaskakujaco dobrze na mokrym ( w wielu testach lepiej niz cup2) ale to pewnie przez mega miekki bieznik ktory podobno zuzywa sie w oczach (wiec koszt tych opon nie dosc ze bardzo drogich jest wrecz kosmiczny).


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Fri, 29 Jan 2016 - 10:46
Post #2328


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Bo widzisz... dla mnie, kogoś kto sporadycznie wita na torze, a częściej raczej 1/4 mili, a w większości dynamiczny "daily ride", to takie opony jak ForceContact będą lepsze aniżeli np. CUP2, dlatego że lepiej na mokrym i deszczu, w warunkach street podobnie na suchym (szybciej będą się dogrzewać), no i na koniec sprawa taka, że nowe CFC mają bieżnika w granicach 7mm, a nie np. 5, więc troszkę dłużej na nich pojeżdżę... "Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia" wink.gif


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 29 Jan 2016 - 15:57
Post #2329


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





maja 7mm bieznika? to sprawdzone info? ladnie.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukass5
post Fri, 29 Jan 2016 - 17:24
Post #2330


User
Dołączył: Fri, 08 January 2016
Skąd: Warszawa





Tutaj dobrze widac ze bieznika jest więcej niż w CUP
To też jest rózne w róznych rozmiarach, ale te 6,5mm jest:
https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://...7DKkQMwhiKDkwOQ
https://www.google.pl/imgres?imgurl=https:/...7DKkQMwh1KEwwTA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Fri, 29 Jan 2016 - 17:29
Post #2331


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Hmmm... ciekawe jest też to, że według samego Continentala, CSC6 zastępuje nie tyle co CSC5/5P, lecz również właśnie te ForceContact! Co dla mnie dziwne, bo CFC to typowy semi-slick, a CSC6 UHP, sam już nie wiem co o tym myśleć :/. Co do bięznika w CFC, 7mm nowe to potwierdzone info, właśnie od znajomego, co mi tłumaczył o teście na Nurburgring.


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 29 Jan 2016 - 18:31
Post #2332


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





To myslec, ze mimo ze wg marketingowcow costam zastepuje to nie znaczy, ze bedzie mial takie parametry. Widocznie po prostu nie przewiduja kontynuacji tej opony. Nie ma zreszta takiej opcji by CSC6 zastapilo semislicka po tym jak okrutnie dostaje od Cup2.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Fri, 29 Jan 2016 - 18:58
Post #2333


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Kras

A skąd Wiesz, że okrutnie dostaje od CUP2?
Masz gdzieś jakieś porównanie/test?


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brainlogout
post Fri, 29 Jan 2016 - 20:38
Post #2334


Rookie
Dołączył: Thu, 12 December 2013





Podpowie ktoś jakie opony do RWD (RX8) na zakładam ze mokry tor? Rozmiar 225/45/18
Dodam że to pierwszy wyjazd na tor.
Co do budżetu to proszę o propozycje tania oraz dobra;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Fri, 29 Jan 2016 - 20:47
Post #2335


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





r1r beda dobre
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brainlogout
post Fri, 29 Jan 2016 - 23:48
Post #2336


Rookie
Dołączył: Thu, 12 December 2013





O nich nie myślałem. Moimi typami byly PS2 i AD08R. Myślałem jeszcze o Federalu 595 ale to raczej na suchy asfalt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Sat, 30 Jan 2016 - 08:27
Post #2337


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Kras

Odpowiedz mi na moje pytanie, bo jestem strasznie ciekawy tego co napisałeś smile.gif


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sat, 30 Jan 2016 - 08:36
Post #2338


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





A czytasz dokladnie ten watek? CSC6 jest oemowa opona na CTR. Gdy CTR mierzy sie z Cupra albo Megane na drogowych oponach to z nimi wygrywa. A gdy maja one opcjonalne Cup2 to dostaje po 2-2,5s. Zreszta naprawde wystarczy popatrzec na CSC6 i poczytac o jej konstrukcji - to jest konkurent PSS, tudziez PS4 a nie PSC2.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Sat, 30 Jan 2016 - 09:10
Post #2339


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Wiem że to nie jest konkurent dla PSC2, jednak dopóki nie będziesz miał pełnego porównania na tym samym aucie i tych samych warunkach, nie możesz stwierdzić stanowczo że CSC6 dostaje baty od CUPa2. Tego można się spodziewać, jednak... też trzeba spojrzeć na konstrukcję nowego Continentala, bo niby technologiczne jest to CSC5/5p+Kevlar, to bieżnik jest całkowicie inny, idący bardziej w stronę semi niż opony cywilnej, chodź oczywiście to nadal "tylko" UHP.


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sat, 30 Jan 2016 - 09:48
Post #2340


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Warunki sa te same. Ok, nie sa testowane na tym samym aucie ale kaman...gdyby roznice byly w dziesiatych sekundy to moznaby byc troche sceptycznym. Ale to sa cale sekundy...
Naprawde sadzisz, ze gdyby zalozyc PSC2 na CTR to bylby on wolniejszy niz na CSC6??? Really??? laugh.gif laugh.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

340 Stron V  « < 115 116 117 118 119 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 16:19