![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2241
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2242
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Z którego to roku gazeta?
|
|
|
![]()
Post
#2243
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
z 2012
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2244
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Hmmm... ciekawy test, dość ciekawie przedstawiają się te Conti Force Contact, no i są najlżejsze w stawce.
Pisze gdzieś jakie są rozmiary tych opon? To chyba r19, ale jakie szerokości? Miał ktoś z Was doczynienia z CFC od Continentala? To dość egzotyczna opona w Polsce chyba... -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#2245
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
raczej skupilbym sie bardziej na szukaniu sport contactow 6 bo pewnie beda normalnie dostepne i maja opasanie z kevlaru tak jak najlepsze opony michelina(super sport i sport cup2 i teraz tez pilot sport 4).
http://technowinki.onet.pl/motoryzacja/con...dzenia-i/vb8wdj http://www.continental-tires.com/car/tires.../sportcontact-6 http://www.continental-tires.com/car/tires...ntiforcecontact -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2246
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Nie wiem czy są normalnie dostępne w rozmiarze r20...
No i przecież to bardziej cywilna opona, więc na pewno nie ma takich osiągów jak Force Contact - tak mi się wydaje... Już powoli muszę się zdecydować co kupić, na razie liderem u mnie jest Michelin PSS, jednak szukam jakichś alternatyw, by jak najlepiej wykorzystać kaskę na opony ![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#2247
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
A nie... przepraszam
![]() Dostępność Conti SC6 jest dużo większa, zwłaszcza R20... tylko teraz pytanie: jak w rzeczywistości jest z tą oponą? Niby wszyscy nad nią się "spuszczają", wszędzie "oh, ah" ale konkretnych testów brakuje jak na razie, tak samo brak porównań do innych modeli, jak choćby Mich PSS. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#2248
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
porownanie masz strone wczesniej hondy na sport contact 6 z seatem na sport contact 5p lub sport cup 2.
a tu cos o nsrach: https://www.facebook.com/racingtires/posts/955179927863521 cyt" Docierają do nas kolejne testy opon Nankang NS 2R Soft Sport, którymi od razu się z Wami dzielimy. Ciekawe jest to, że kierowca walczył głównie z konkurentami na Dmack-ach DMT-RC T91 Soft. Zdobyte 2 miejsce w klasie i generalce - Gratulujemy! Emotikon smile Maciej się postarał, więc lektura jest wyczerpująca Emotikon smile "W niedziele, 20 grudnia na Torze Rakietowa we Wrocławiu odbył się I Rajd o Puchar Kierownika Katedry Inżynierii Pojazdów, na którym to po raz pierwszy w bardziej bojowych warunkach i przy większych prędkościach mogłem przetestować opony Nankang NS-2R. Kiedy o nich usłyszałem, byłem trochę sceptyczny, ze względu na to, że jest to rdzenna chińska marka, natomiast ponoć w Azji jest uznawana jako marka premium opon klasy high performance i ultra high performance. Atrakcyjna cena i wybór mieszanek spowodował, że postanowiłem spróbować i jak się potem okazało - wybór był strzałem w dziesiątkę. Szukałem semi-slicka z homologacją o najlepszym stosunku ceny do osiągów, w miarę uniwersalnego, który nie wymaga dużego dogrzewania i który poradzi sobie również wtedy, kiedy będzie wilgotno. Na rynku europejskim nie ma zbyt dużej konkurencji na tym polu. Typowych przedstawicieli tej grupy (Toyo R888, Dunlop Direzza 03G) odrzuciłem od razu, ze względu na bardzo wysoką cenę. Toyo R1R również nie brałem pod uwagę, gdyż jest to wg mnie opona zdecydowanie bardziej na deszcz, niż na suche. Maxxis ZR9 nie jest produkowany w 17”, których wymaga moja rajdówka. Nalewki odrzuciłem, ponieważ chciałem opony, która ma mocny bark i nie pływa na feldze oraz każda sztuka ma zachowane identyczne właściwości. Tak naprawdę jedyną konkurencyjną oponą o zbliżonej cenie jest Federal 595-RSR, bardzo chwalony przez moich kolegów, startujących w rajdach amatorskich. NS-2R ma do wyboru 2 twardości mieszanki: uliczną (treadwear 180) i torową (120) - jako, że Federal ma treadwear na poziomie 140 lub 160 (nie pamiętam teraz), postanowiłem wypróbować miękkiego Nankanga (120). Tyle z teorii, wygląd opony jak i parametry oraz cały bełkot marketingowy można sobie poczytać na stronach producenta - wszystko i tak sprowadza się do tego, co opona finalnie może nam zaoferować w walce o sekundy. Niedziela była słoneczna i wyjątkowo ciepła jak na grudzień (ok 10st), tor suchy, natomiast cały park maszyn był na mokrej, miejscami bardzo błotnistej trawie, która idealnie chłodziła opony i zaklejała bieżnik błotem. Dwóch głównych konkurentów w klasie powyżej 2000cm3 (praktycznie klasie Open) przyjechało na miękkim Dmacku DMT-RC, profesjonalnej oponie rajdowej z homologacją drogową. Bardzo ciekawiło mnie, jak wypadnie konfrontacja, gdyż rozważałem zakup tej opony jako w teorii zapewniającej najlepsze osiągi gumie z homologacją, jednak cena skutecznie mnie zniechęciła. Główny rywal dysponował w pełni rasową Subaru Imprezą N12, z podtrzymaniem turbo i pełnym zapleczem serwisowym, tak więc szykowałem się na pogrom z jego strony. W trakcie zawodów okazało się, że NS-2R radzi sobie zdecydowanie lepiej, niż zakładałem. Pierwszym zaskoczeniem było to, jak szybko oczyszcza się z błota i innego syfu. Na slicku rajdowym o typowym nacięciu (pirelli rx-9, michelin n22) samochód startujący z zabłoconymi kołami nie miał przyczepności przez dobrych kilka zakrętów, przez następnych kilka stopniowo trakcja się poprawiała, aby dopiero po jakimś czasie być na zadowalającym jak na takie opony poziomie. Tymczasem NS-2R już po samym starcie i pierwszym zakręcie działał tak, jakby wcześniej w ogóle się nie zabrudził. W zasadzie pierwszy zakręt też był już przyczepny, choć profilaktycznie, nauczony doświadczeniem ze slicków, przejeżdżałem go z pewną rezerwą. Tak więc tutaj duże zaskoczenie na plus. Opona jest bardzo przewidywalna i precyzyjna, pozwalająca czytać drogę i przyczepność. Rozgrzewała się szybko, ale nie traciła właściwości - ze względu na doganianie zawodników startujących przede mną miałem możliwość przejechania próby niedługo po jej wcześniejszym ukończeniu i nie zauważyłem ani zdecydowanej poprawy przyczepności, ani zdecydowanego jej spadku, co może dowodzić temu, że już w pierwszym przejeździe pracowała ona z optymalną temperaturą, przynajmniej z przodu (po skończeniu przejazdu tył był lekko letni). Wg mnie opona w swym odczuciu bliższa jest slickowi, niż oponie bardziej cywilnej. Wcześniej sporo jeździłem na Bridgestone Potenza RE070, która również jest bardzo dobrą oponą, ale ona była wolniejsza, niż samochód. Wielokrotnie w ciaśniejszych, długich zakrętach trzeba było odpuszczać i czekać na oponę, aby nadążyła. W typowym slicku natomiast to zazwyczaj opona jest szybsza niż samochód czy kierowca, więc cały czas można iść na limicie - w tej kwestii NS-2R było bliżej do slicka - nie zapewnia ona co prawda takiej przyczepności, ale nie pozwala się zrelaksować w oczekiwaniu na koniec zakrętu - cały czas można, a nawet trzeba dochodzić do limitu. Próby miały ok 2km długości, łączna długość wszystkich moich przejazdów w tym dniu wyniosła ok 23km pełnym ogniem - po zmierzeniu głębokości bieżnika okazało się, że tył praktycznie nie odczuł trudów jazdy, natomiast z przodu ubyło 0,3mm, co jest wynikiem zadowalającym, potwierdzającym zarazem, że opona trzyma, gdyż jak wiadomo, przyczepność nie bierze się z powietrza i nie ma co oczekiwać po takiej oponie, że wytrzyma kilka sezonów. Trzeba natomiast zaznaczyć, że na Torze Rakietowa dwie główne proste są zbudowane z płyt betonowych, co na pewno przyspiesza zużycie opon. Prawdopodobnie w przypadku kilkugodzinnego treningu lub dwóch zdecydowanym tempem na takiej nawierzchni opony mogłyby się skończyć, ale przecież nie są do tego, aby nabijać na nich kilometry. Tyle o odczuciach, a jaki wpływ miało wszystko powyższe na czasy? Okazało się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują i udało się wyjeździć 2gie miejsce w klasie i 2gie w generalce za głównym przeciwnikiem, o którym wspomniałem wcześniej. Co więcej, różnice czasowe nie były przepaścią, której się spodziewałem - odwrotnie, czasy były bardzo podobne. Przy pierwszej próbie straciłem raptem 5,7s przy czasie przejazdu wynoszącym niecałe 3 minuty. W drugim przejeździe straciłem już poniżej 0,5s (!), w trzecim 2,3s, w czwartym 5,3s. Daje to łączną stratę ok 13s przy czasie 10 minut (w rzeczywistości ze względu na kary konkurenta była to różnica ok 3s), co jak na różnicę w sprzęcie jest bardzo zadowalającym wynikiem. NS-2R potrafiło nawiązać walkę z dużo droższą oponą i wyprowadziło mnie z błędu, który polegał na myśleniu, że w przypadku imprez dopuszczających tylko homologowane opony nic nie będzie w stanie nawiązać walki z Dmackiem. Warto nadmienić, że 3/4 miejsce (praktycznie identyczny czas), miało stratę do mnie na poziomie 40s. Jak opona zachowa się przy wyższych temperaturach, lub w warunkach mrozu lub deszczu? Sam jestem ciekaw - kolejne zawody pewnie to pokażą, póki co opona spełniła pokładane w niej nadzieje i śmiem twierdzić, że jeśli ktoś nie ma komfortu nieograniczonego budżetu, a potrzebuje opony z homologacją, to nie ma co dalej szukać - najciemniej jest pod latarnią, czyli NS-2R." -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2249
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Wiesz, to takie porównanie "na siłe".
Różne auta i moce. Tu trzeba by było porównać CSC6 do innych opon najlepiej na tym samym aucie jak i w tych samych warunkach. Patrząc jednak na to porównanie, to "szóstka" jest wyraźnie lepsza aniżeli 5P, do tego niewiele brakuje jej do Sport Cup 2, hmmm... ciekawe jak wypadło by bezpośrednie porównanie CSC6 do Micha PSS, no i która z nich byłaby lżejsza? Stawiam na Conti, chodź Super Sporty no jedne z najlzejszych w klasie ![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#2250
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
jak dla mnie patrzac na czasy okrazen to jednak jest przepasc do sport cupow 2 i blizej im do scs5. chodz predkosci na lukach faktycznie fajne. tez wlasnie sie zastawnaim jak wypadloby takie csc6 na tle pss. w sumie te opony maja zblizona budowe, wyglad bieznika i jakosc. wiec podejrzewam bylyby na podobnym poziomie. ale fakt taki tescik tych dwoch opon obok siebie by sie przydal
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2251
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Dokładnie, zwłaszcza że są prawie w identycznej półce cenowej, wiec dla mnie, klienta
który szuka dobrej opony wybór będzie trudny bez odpowiedniego i rzetelnego testu tych opon. Jednak trzeba przyznać, że CSC6 jest nowszą konstrukcją, co za tym idzie teoretycznie lepszą, jednak jak wiadomo nie od dziś, że to co nowsze - nie zawsze znaczy lepsze XD -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#2252
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
mieszanka chili wystepuje w sport contact 5, force contact i sport contact 6 wiec swoje latka ma juz
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2253
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
piwo
Co Ty byś wybrał na tą chwilę? CSC6 czy PSS? Czy może jeszcze coś innego, jednak lekkiego (mam manię na tym punkcie XD)... Mam mętlik w głowie przez te opony... już po nocach horrory mi się śnią, coś w stylu "Opodzilla" ![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#2254
|
|
User Dołączył: Fri, 08 January 2016 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak chcesz to mogę sie dowiedzieć w Contim o realną dostepnośc i cenę tych Force contact. Tylko rozmiar podaj.
|
|
|
![]()
Post
#2255
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
235/35 na przód i 255/35 na tył, wszystko oczywiście R20.
Nie wiem jednak, czy takie wymiary jeżeli o Force Contact są w ogóle dostępne... CSC6 są dostępne w wielu rozmiarach, podobnie Mich PSS. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#2256
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ja sie nie wypiowiadam bo nie jezdzilem. moge tylklo podac link spalacza z porownaniem conti csc5 z pss:
http://www.spalacz.pl/o-oponach-michelin-pilot-super-sport http://www.spalacz.pl/deszczowe-porownanie...orze-w-lublinie http://www.spalacz.pl/wszystkie-drogi-prow...li-opony-na-tor http://www.spalacz.pl/zwykle-opony-vs-semi-slick-na-tptd -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2257
|
|
User Dołączył: Fri, 08 January 2016 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2258
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ciekaw jestem czy w Polsce ktos juz uzywal nowych federali fz-202?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#2259
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
lukass
proszę zapytać. Może coś ala 225/35 i 255/30? proszę zapytać o różne podobne rozmiary, ok? -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#2260
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Może tak: zzapytać o wszystkie dostępne rozmiary r20
do szerokości 265 ![]() z góry dziękuję ![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 09:05 |