Shoutbox 0 nowych PW 


340 Stron V  « < 109 110 111 112 113 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
lwampir
post Tue, 29 Dec 2015 - 10:57
Post #2201


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 August 2012





CYTAT(Joneg @ Tue, 29 Dec 2015 - 08:14) *
Potrzebuje dobrą i szybką ale i z homo oponę na audi a4 quattro 350hp, 1500kg.
Jaki profil? Na sezon letni głównie droga asfaltowa, sporadycznie trackday, od czasu do czasu chłosta na ulicy.
Preferowałbym bym 205-225/45/17


350KM i opona 205?
Który to konkretnie model bo 225/45/17 nie było raczej oponą o zalecanym rozmiarze tylko 235/45/17 a przynajmniej tak jest w B5/6/7.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 29 Dec 2015 - 10:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
robertMK
post Wed, 30 Dec 2015 - 11:06
Post #2202


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(piwo @ Thu, 24 Dec 2015 - 07:00) *
http://www.bestopony.pl/opona/_41250.html
szybka obsluga i bezproblemowa. dwa dni i oponki byly w domciu. rocznika nie patrzylem jeszcze ale na pewno produkcja 17stek ruszyla tego lata.
porownalem troche ad08r z sport cupem 2 w rozmiarze 225/45r17:

sport cup 2 wazy 9,3kg
lekko zuzyty ad08r 10,3kg
scianki boczne porownywalne ale lekko twardsze wydaja sie w ad08r.
szerokosc opony prawie identyczna z lekka przewaga michelina (moze z 1mm)
twardosc mieszanki raczej michalek bardziej miekki ale tu porownywac by trzeba nowki.


Piwo , zrob mi zdjecie dotu tego z data i cyferkami z 2giej strony opony tych cup2
dzieki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Sat, 02 Jan 2016 - 03:18
Post #2203


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





CYTAT(lwampir @ Tue, 29 Dec 2015 - 10:57) *
350KM i opona 205?
Który to konkretnie model bo 225/45/17 nie było raczej oponą o zalecanym rozmiarze tylko 235/45/17 a przynajmniej tak jest w B5/6/7.

Dobra 205 moc przeniesie, tak sądzę.
Moja sztuka to b5.
Dlaczego szerokość 225 byłaby "nie zalecana"? Interesujące.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lwampir
post Sat, 02 Jan 2016 - 12:07
Post #2204


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 August 2012





A co masz na naklejce z opisem zalecanych przez producenta opon? W mojej by jest 215/55/16 i 235/45/17.
225 jest ponad cm mniejsze na średnicy. Jest często wybierane bo jest tańsze Ale producent zaleca 235.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Sat, 02 Jan 2016 - 18:55
Post #2205


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Raczej 90mm smile.gif
Czyli tyle co pomiedzy nowa opona a zjechana na 3.5mm


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 02 Jan 2016 - 19:00
Post #2206


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(robertMK @ Wed, 30 Dec 2015 - 11:06) *
Piwo , zrob mi zdjecie dotu tego z data i cyferkami z 2giej strony opony tych cup2
dzieki smile.gif

przepraszam ze dopiero teraz ale byłem w miejscu gdzie nawet zasiegu telefonu nie było:
doty sport cupow 2 225/45r17 to 4815 i 4015


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Sat, 02 Jan 2016 - 23:20
Post #2207


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





Dzieki Piwo , super cene znalazłes
te cup 2 normalnie do sprzedazy były wprowadzone wiec sa w 100% ok


W styczniu w ODS cały asortyment Direzzy 03G -10% od regularnej ceny

https://www.facebook.com/odsserwis/photos/a...e=3&theater
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Sun, 03 Jan 2016 - 00:58
Post #2208


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





Potrzebuję fachowej porady smile.gif

Aktualnie jeżdżę na Advanach V105 Sport 225/40/18, jestem z nich przy aktualnej mocy (160KM/200NM w Ufo) zadowolony, szukam jednak opon które lepiej poradzą sobie z mocą około 250KM po uturbieniu i będą lepiej kleić bez mocnego rozgrzewania.

Co wybrać jako alternatywę na codzień (20-25k rocznie), 2-3 razy w roku Time-Attack / 1/4 mili?

Chciałem kupić Yokohamy AD08R, jedyne co mnie powstrzymuje to ich szerokość. Mam obniżone auto + felgi 18x8.75 ET35, dzięki naciągowi i negatywie nic nie obciera ale jest ciasno.

Przy o 1,5-2cm szerszych AD08R będę niestety na 100% obcierać...
Jak widać po poście kolegi "piwo" Sport Cupy 2 są jeszcze szersze...

Zastanawiam się nad Michelin Super Sport ale gdzieś czytałem że są też szersze niż normalne 225ki, to prawda?

Jak to wygląda z Toyo R1R oraz Federal 595RS-R, też są takie szerokie?

Był bym bardzo wdzięczny za pomoc i opinie które gumy wybrać smile.gif

Pozdrawiam

Adrian
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 03 Jan 2016 - 09:35
Post #2209


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





nie wiem czy to cos ci pomoze ale pare porownan szerokosci:
http://www.s2ki.com/s2000/topic/839178-rs-...s-z2-vs-rivals/
http://evo.org.pl/printview.php?t=14742&am...10c9d3d5dafe130
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...85108&st=20


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 03 Jan 2016 - 10:00
Post #2210


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Witam wszystkich gdyż to mój pierwszy post tutaj, dotąd przeglądałem forum tylko.

Co doradzicie na Kielce, temp około minus 3-5 st C, wóz fwd 150KM. Nie na wyniki, ale żeby sie nie zabic i cos pojeździć.
Mam do wyboru zwykle zimowki nokian wra3 , semislick miękkie nankang ns-2r i staaare deszczowe slicki dunlop sp sport.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Mon, 04 Jan 2016 - 12:13
Post #2211


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 03 Jan 2016 - 10:00) *
Witam wszystkich gdyż to mój pierwszy post tutaj, dotąd przeglądałem forum tylko.

Co doradzicie na Kielce, temp około minus 3-5 st C, wóz fwd 150KM. Nie na wyniki, ale żeby sie nie zabic i cos pojeździć.
Mam do wyboru zwykle zimowki nokian wra3 , semislick miękkie nankang ns-2r i staaare deszczowe slicki dunlop sp sport.


Moze mi uda sie odpowiedziec co nieco

Znam kielce dość dobrze chyba juz ponad 10 lat tam startuje. Niestety bardzo specyficzny obiekt jest wyzwaniem dla kierowców i opon . Moja porada brzmi zimówka ciut mocniej napompowana. Deszcze dunlopa były by dobre ale obawiam sie ze na suchym skoncza sie w 20 km

Pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 04 Jan 2016 - 12:28
Post #2212


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Dzięki , już sądziłem że to basis które powinno być jasne i się wygłupiam z pytaniem, że nikt nie odpisuje :) a ja po prostu nie wiem i każda rada, a od doświadczonego tyle lat na tym torze tym bardziej, cenna jest.
Więc zimówki na wóz (choć muszę inne wziąć - nie nokian a conti TS 830 i większy balon 205/55/16 zamiast 215/45/17) .
A te dunlopy na wszelki wypadek / do porównania. Choć może być ono trudne bo inne rozmiary i profile, ale coś tam nauki będzie.
Co do ich wytrzymałości to używałem tych Dunlopów na Jastrzębiu - niecałe 100km na torze i jeszcze z grubości im zostało tak 1/2 tego z czym startowałem.
Tyle że one 10 lat mają wiec trudno jakieś uogólnienia na tej podst. robić, pewnie świeże są bardziej miękkie i zużywają się szybciej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Tue, 05 Jan 2016 - 00:02
Post #2213


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





CYTAT(piwo @ Sun, 03 Jan 2016 - 09:35) *


Dzięki smile.gif

RE-11 są w miarę wąskie i wydają się być super oponą, tylko bardzo ciężko je dostać w Europie...

Znalazłem jeszcze Kumho KU36 Ecsta XS, nie wymagają niby nagrzania ale nie zużywają się mega szybko, minusem ma być średnia trakcja w mokrych warunkach.

No i do tego cena, sztuka w 225/45/18 za około 360zł smile.gif

Ktoś na nich już jeździł?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 05 Jan 2016 - 06:00
Post #2214


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Kumho KU36 Ecsta XS lubia cieplo (sa twarde, wymagaja nagrzania) dlatego wolno sie zuzywaja (jak rs-r) i stad sa kiepksie na mokrym. ale na suchym po nagrzaniu na torze calkiem przyzwoite. u nas na trackdayu kolega zanotowal imponujace przyspieszenie po zmianie na te oponki z jakichs drogowych.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...21&t=182076
re-11 zastapila w zeszlym roku potenza re-71r chodz z nimi pewnie podobnie bedzie jak z poprzednikiem czyli ogolnie w Polsce niedostepne.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mareq
post Tue, 05 Jan 2016 - 09:08
Post #2215


User
Dołączył: Mon, 12 October 2009





Jak ktoś szuka mocnych opon w Rozmiarze 18 do upalania na Rallyland, Ułęż, Bednary, teraz można kupić jeszcze taniej DMACK Dmt1 i RC https://www.facebook.com/oponoland/ . Trzeba pamiętać, że Model RC "nie lubi" dużych pochyleń kół a model DMT1 "lubi".

Jeszcze taka zagwozdka co do różnych testów opona na jednym samochodzie jednego dnia itp. Ostatnio miałem przyjemność widzieć jak rajdowe Michelin (miękkie boki) masakruje Pirelli (twarde boki). Po zmianie geometrii kół na sytuacja się odwróciła. Michelin chował się pod felgę i zdzierał rant. Moim zdaniem, żeby wycisnąć maks z opony to trzeba trochę czasu na to poświęcić.


--------------------
_Potestowe slicki wyścigowe i rajdowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Tue, 05 Jan 2016 - 11:39
Post #2216


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





CYTAT(piwo @ Tue, 05 Jan 2016 - 06:00) *
Kumho KU36 Ecsta XS lubia cieplo (sa twarde, wymagaja nagrzania) dlatego wolno sie zuzywaja (jak rs-r) i stad sa kiepksie na mokrym. ale na suchym po nagrzaniu na torze calkiem przyzwoite. u nas na trackdayu kolega zanotowal imponujace przyspieszenie po zmianie na te oponki z jakichs drogowych.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...21&t=182076
re-11 zastapila w zeszlym roku potenza re-71r chodz z nimi pewnie podobnie bedzie jak z poprzednikiem czyli ogolnie w Polsce niedostepne.


W testach kurcze czytałem często na odwrót, że RSRy szybko się nagrzewają i szybko płyną, każdy mówi coś innego tongue.gif

Wezmę te Kumho, cena super, nie są głośne, opona zachowuje się bardzo podobnie do AD08 i jest szybsza od RE11, AD08, R1R.

https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/
https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-1/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 05 Jan 2016 - 12:38
Post #2217


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





chyba ci sie z r1r pomylily rsry.
http://www.oponeo.pl/model-opony/federal-595rs-r

http://www.s2ki.com/s2000/topic/839178-rs-...s-z2-vs-rivals/
czas potrzebny do rozgrzania:
Time taken to warm up: 595RSR > Z1SS = RE11 = Rival > Z2 > RS3


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Tue, 05 Jan 2016 - 13:09
Post #2218


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





Niom, czytałem ten test, jest w tekście napisane że 595RSR potrzebuje najmniej czasu do rozgrzania smile.gif

Posortowane jest od najszybciej nagrzewającej się opony (595RSR) do potrzebującej najdłużej (RS3), tylko znaki większości / mniejszości są dziwnie wpisane.

Cytat :
"However, they require ZERO warmup time. You can go on track on the 595RS-R and drive hard without waiting for them to warm up."

Dlatego też w teście zrobił najlepszy czas w pierwszym okrążeniu, 2 i 3 były coraz gorsze co jest ich największym minusem.

Bardzo łatwo je rozgrzać i przegrzać, przez co zaczynają się szybko ślizgać. Na ulicę może dobre bo kleją szybko, ale nie przy dłuższej ostrej jeździe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mile
post Fri, 08 Jan 2016 - 22:59
Post #2219


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





5 letnie R888 - będzie to jeszcze coś kleić ? warto kupić komplet za 1/3 ceny nowego pod kątem Toru Poznań ? Przesiadka będzie z cywilnych PS3.


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Onyx
post Sat, 09 Jan 2016 - 14:58
Post #2220


Super User
Dołączył: Mon, 08 October 2007





CYTAT(Winni @ Tue, 05 Jan 2016 - 13:09) *
Niom, czytałem ten test, jest w tekście napisane że 595RSR potrzebuje najmniej czasu do rozgrzania smile.gif

Posortowane jest od najszybciej nagrzewającej się opony (595RSR) do potrzebującej najdłużej (RS3), tylko znaki większości / mniejszości są dziwnie wpisane.

Cytat :
"However, they require ZERO warmup time. You can go on track on the 595RS-R and drive hard without waiting for them to warm up."

Dlatego też w teście zrobił najlepszy czas w pierwszym okrążeniu, 2 i 3 były coraz gorsze co jest ich największym minusem.

Bardzo łatwo je rozgrzać i przegrzać, przez co zaczynają się szybko ślizgać. Na ulicę może dobre bo kleją szybko, ale nie przy dłuższej ostrej jeździe.



Chyba wszystko zależy w jakich warunkach te testy się odbywały - mam na myśli temperaturę powietrza. W moim odczuciu RSR słabo lepi poniżej 15 stopni i trzeba mu wstawić żeby zaczął jakoś kleić. Jak się już rozgrzeje to działa. AD08 jest zdecydowanie lepsza pod tym kątem


--------------------
Almera N16 SR20VE-T
Go to the top of the page
 
+Quote Post

340 Stron V  « < 109 110 111 112 113 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 14:01