![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1941
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Mam pytanko. Które z UHP (w tych lepszych pieniądzach jak KU36, RE002) będa najlepsze na deszczu? Ps3 moim zdaniem lepiej trzyma na suchym i na mokrym niz re002. Mam w aucue na kazdej osi inne i mam bezposrednie porownanie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1942
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Sytuacja z dzis saab 9-3 kombi, suchy asfalt. Wbijam w zakret za szybko, opony piszcza. Lekko dalem hamulec , zaczelo zarxucac tyl i esp przyhamowal mi przodem. Wniosek taki,ze nawet seryjnym fwd mozna zakret pokonywac lekkim bokiem , jak sie dobrze w zakrecie shamuje. a na mokrej nawierzchni wystarczyłby kop w sprzęgło i lekkie nadrzucenie kierownicą. Rzekłbym, żeś ameryki nie odkrył ![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#1943
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Kop w sprzeglo w FWD?? Chyba niekoniecznie...
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#1944
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Kop w sprzeglo w FWD?? Chyba niekoniecznie... To chyba inna fizyka działała na mój wóz. Najwyraźniej odcięcie gazu, poprzez np.: kopnięcie w sprzęgło, które powoduje transfer wagi do przodu i odelżenie tyłu, działa tylko w rwd. Ale pewnie nie dlatego często dupa ucieka w małych francuzach, gdzie w zakręcie, jadąc szybko, ktoś nagle wciska sprzęgło. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#1945
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Ale bez senu ruszać sprzęgło skoro samo puszczenie gazu, kiedy mamy hamowanie silnikiem , da jeszcze lepszy efekt.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1946
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Dokladnie o to mi chodzi. Kopanie w sprzeglo, ktore momentalnie kompletnie rozlacza naped a potem go zalacza na pewno nie poprawi czasu przejazdu przez zakret. Albo ujecie gazu, a jesli za malo to owszem mozna kopnac...ale lewa w hamulec.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#1947
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
tyle, że nie chodziło o poprawę czasu w tym przypadku, tylko o "odkrycie", że fwd można bokiem polecieć
![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#1948
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Bio sprzęgło lepiej zostawić w spokoju, bo taka zabawa może się skończyć destabilizacją i w konsekwencji utratą panowania nad samochodem.
Szczególnie wtedy kiedy już puszczasz sprzęgło, a obroty silnika nie są dostosowane do prędkości pojazdu. Po prostu puszczasz gaz a jak nie pomaga lekko przyhamowujesz najlepiej lewą nogą, jak pisał Kras, a prawą masz w pogotowiu na gazie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1949
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
tyle, że nie chodziło o poprawę czasu w tym przypadku, tylko o "odkrycie", że fwd można bokiem polecieć ![]() Ja pisalem o dociazaniu przedniej osi (fwd, rwd) w kontekscie wiekszej predkosci w zakrecie, a tym samym poprawy czasu. Jazda bokiem z zalozenia to nie w tym dziale. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1950
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Witam Panów
![]() Potrzebuje porady. Pacjent to BMW E60 530d dość mocno "grzebnięte" które aktualnie legitymuje się liczbami 380km/800nm. Do nie dawna jeździłem na 19" i oponami Continental ContiSportContact3, teraz zmieniłem felgi na 20" (notabene bardzo lekkie BBS Rs-gt ![]() Chciałbym założyć sobie na nowe kapcie opony, które będą się lepiej spisywać niż dotychczasowe Continentale, które przy aktualnej mocy po prostu już nie dawały rady. Jazda głównie na codzień, bardzo dynamiczna i sporadycznie na tor czy 1/4 mili. Chciałbym również, by opony te jako tako również dobrze spisywały się na mokrej nawierzchni. Proszę o pomoc i porady w doborze opon. Pozdrawiam ![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#1951
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
sport cup 2
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1952
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
sport cup 2 Dobrze spisywaly na mokrej nawierzchni ![]() OK, cup 2 jest w tym sporo lepszy niz cup i poki nawierzchnia jest tylko mokra to luz. Ale w PL nie jest po prostu mokra, masz koleiny, wielkie kaluze, stojaca wode i radzisz czlowiekowi opone typowo torowa na daily?? Czasem rady w tym temacie sa mocno oderwane od rzeczywistosci juz. Mialem semi caly czas na aucie, ktorym jezdzilem tez normalnie po ulicach i byly to nie byle jakie semi, bo mocno chwalona Direzza. Jak popadalo to strach byl sie rozpedzic, bo pierwsza wieksza kaluza czy koleina i jak na lodzie. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#1953
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
z tego wniosek niech zostanie na conti 3 bo w sumie kazda zmiana na inne uhp niewiele zmieni w trakcji na suchym. widzialem na zywo obok siebie opony michelin sport cup2 i super sport i maja one praktycznie taki sam wzor bieznika wiec nie wiem czemu sport cup 2 mialo by byc duzo gorsze na mokrym? a na pewno na suchym bedzie to duza zmiana na plus w stosunku do opon ktore ma obecnie. co polecic mu kolejne opony uhp jak conti sport contact 6? ok moze bedzie 10% poprawy w trakcji. jak to kolege urzadza to brac i sie nie bac.
co do kaluz to oczywista sprawa ze 5mm bieznika w semisliku w stosunku do 9mm bieznika w uhp moze robic ogromna roznice. dlatego ja lubie swoje ad08r ktore maja 8mm bieznika i w miare odprowadzaja wode z kaluz spod kol. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1954
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
No nie, roznia sie sporo SC2 od SS. Przede wszystkim SC2 ma w zasadzie lekko nacietego slika od zewnetrznej strony i tylko 3 kanaly wzdluzne.
Ja bym rozwazyl wlasnie CSC6 jesli ma byc tez na codzien. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#1955
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
powiem szczerze mi po zestawieniu kolo siebie obu opon bylo ciezko powiedziec ktora opona jest ktora. zrestza wiekszosc sportowych aut jezdzi na nagatywach i nie dotyka albo slabo barkami podloza na prostej.na autostradzie jadac po mokrym liczy sie wewnetrzna czesc opony.
super sporty: ![]() sport cupy 2: ![]() na pewno duzo zalezy od rozmiaru ale w 18" i 225 szerokosci to praktyczni te same wzory i szerokosc barkow tez jest podobna. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1956
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Dla mnie w ogole nie te same ale ok
![]() Poza tym sam wrzuciles test gdzie PSS zahamowal na mokrym ze 100km/h w 48m a SC2 w ponad 55. To kolosalna roznica. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#1957
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Aquaplaning to jedno a przyczepność gumy do mokrego podłoża, drugie.
Semislick dobrze pracuje po nagrzaniu, dlatego w mokry chłodny dzień na ulicy po prostu się nie sprawdzi. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1958
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
semislick jest twardszy? mi sie wydawalo ze wiekszosc jest duzo mieksza niz seryjnych uhp. wystarczy popatrzec na shory w profilach, czy r888. mieciutenkie. nikt na semi nie przejedzie 50tys km co w uhp jest mozliwe. wiec guma duzo lepiej klei na mokrym i problemem sa jedynie kanaly odprowadzajace wode. oczywiscie sa mega twarde semi sliki jak rsry czy semi gdzie mozna wybrac rozne mieszanki w odmianie twardej (03g, a048,v70a).
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1959
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Nie chodzi tylko o samą twardość gumy bieżnika. Opona w warunkach deszczu, zimna, syfu na drodze musi bardziej pracować, być elastyczna mniej hardcorowa. Podobnie dobiera się zawieszenie samochodu czy motocykla w takich warunkach. Jest bardziej miękkie, wolniej i łagodniej pracuje.
Nie ma opon, które będą bardzo dobre na suchym torze latem i w jesienną słotę na ulicy. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1960
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Prosiaki, ferrari i inne szybkie auta lataja na michelin PSS fabrycznie. Mysle ,ze nie bez powodu.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 14:04 |