Shoutbox 0 nowych PW 


340 Stron V  « < 96 97 98 99 100 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
jackkpl
post Sun, 13 Sep 2015 - 09:59
Post #1941


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(comedyfan @ Sun, 13 Sep 2015 - 08:47) *
Mam pytanko. Które z UHP (w tych lepszych pieniądzach jak KU36, RE002) będa najlepsze na deszczu?

Ps3 moim zdaniem lepiej trzyma na suchym i na mokrym niz re002. Mam w aucue na kazdej osi inne i mam bezposrednie porownanie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 13 Sep 2015 - 09:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bio
post Sun, 13 Sep 2015 - 12:16
Post #1942


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(jackkpl @ Sun, 13 Sep 2015 - 00:25) *
Sytuacja z dzis saab 9-3 kombi, suchy asfalt. Wbijam w zakret za szybko, opony piszcza. Lekko dalem hamulec , zaczelo zarxucac tyl i esp przyhamowal mi przodem. Wniosek taki,ze nawet seryjnym fwd mozna zakret pokonywac lekkim bokiem , jak sie dobrze w zakrecie shamuje.

a na mokrej nawierzchni wystarczyłby kop w sprzęgło i lekkie nadrzucenie kierownicą. Rzekłbym, żeś ameryki nie odkrył wink.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sun, 13 Sep 2015 - 15:12
Post #1943


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Kop w sprzeglo w FWD?? Chyba niekoniecznie...


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Sun, 13 Sep 2015 - 15:48
Post #1944


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(Kras @ Sun, 13 Sep 2015 - 15:12) *
Kop w sprzeglo w FWD?? Chyba niekoniecznie...

To chyba inna fizyka działała na mój wóz. Najwyraźniej odcięcie gazu, poprzez np.: kopnięcie w sprzęgło, które powoduje transfer wagi do przodu i odelżenie tyłu, działa tylko w rwd.

Ale pewnie nie dlatego często dupa ucieka w małych francuzach, gdzie w zakręcie, jadąc szybko, ktoś nagle wciska sprzęgło.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 13 Sep 2015 - 16:13
Post #1945


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Ale bez senu ruszać sprzęgło skoro samo puszczenie gazu, kiedy mamy hamowanie silnikiem , da jeszcze lepszy efekt.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sun, 13 Sep 2015 - 22:05
Post #1946


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Dokladnie o to mi chodzi. Kopanie w sprzeglo, ktore momentalnie kompletnie rozlacza naped a potem go zalacza na pewno nie poprawi czasu przejazdu przez zakret. Albo ujecie gazu, a jesli za malo to owszem mozna kopnac...ale lewa w hamulec.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Mon, 14 Sep 2015 - 14:07
Post #1947


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





tyle, że nie chodziło o poprawę czasu w tym przypadku, tylko o "odkrycie", że fwd można bokiem polecieć tongue.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 14 Sep 2015 - 16:16
Post #1948


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Bio sprzęgło lepiej zostawić w spokoju, bo taka zabawa może się skończyć destabilizacją i w konsekwencji utratą panowania nad samochodem.
Szczególnie wtedy kiedy już puszczasz sprzęgło, a obroty silnika nie są dostosowane do prędkości pojazdu.
Po prostu puszczasz gaz a jak nie pomaga lekko przyhamowujesz najlepiej lewą nogą, jak pisał Kras, a prawą masz w pogotowiu na gazie.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 14 Sep 2015 - 20:32
Post #1949


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Bio @ Mon, 14 Sep 2015 - 14:07) *
tyle, że nie chodziło o poprawę czasu w tym przypadku, tylko o "odkrycie", że fwd można bokiem polecieć tongue.gif

Ja pisalem o dociazaniu przedniej osi (fwd, rwd) w kontekscie wiekszej predkosci w zakrecie, a tym samym poprawy czasu. Jazda bokiem z zalozenia to nie w tym dziale.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Wed, 16 Sep 2015 - 11:45
Post #1950


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Witam Panów smile.gif.
Potrzebuje porady.
Pacjent to BMW E60 530d dość mocno "grzebnięte" które aktualnie legitymuje się liczbami 380km/800nm.
Do nie dawna jeździłem na 19" i oponami Continental ContiSportContact3, teraz zmieniłem felgi na 20" (notabene bardzo lekkie BBS Rs-gt biggrin.gif).
Chciałbym założyć sobie na nowe kapcie opony, które będą się lepiej spisywać niż dotychczasowe Continentale, które przy aktualnej mocy po prostu już nie dawały rady. Jazda głównie na codzień, bardzo dynamiczna i sporadycznie na tor czy 1/4 mili. Chciałbym również, by opony te jako tako również dobrze spisywały się na mokrej nawierzchni. Proszę o pomoc i porady w doborze opon.
Pozdrawiam smile.gif


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 16 Sep 2015 - 15:45
Post #1951


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





sport cup 2


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 17 Sep 2015 - 08:27
Post #1952


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(piwo @ Wed, 16 Sep 2015 - 15:45) *
sport cup 2

Dobrze spisywaly na mokrej nawierzchni smile.gif
OK, cup 2 jest w tym sporo lepszy niz cup i poki nawierzchnia jest tylko mokra to luz. Ale w PL nie jest po prostu mokra, masz koleiny, wielkie kaluze, stojaca wode i radzisz czlowiekowi opone typowo torowa na daily??

Czasem rady w tym temacie sa mocno oderwane od rzeczywistosci juz. Mialem semi caly czas na aucie, ktorym jezdzilem tez normalnie po ulicach i byly to nie byle jakie semi, bo mocno chwalona Direzza. Jak popadalo to strach byl sie rozpedzic, bo pierwsza wieksza kaluza czy koleina i jak na lodzie.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 17 Sep 2015 - 10:03
Post #1953


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





z tego wniosek niech zostanie na conti 3 bo w sumie kazda zmiana na inne uhp niewiele zmieni w trakcji na suchym. widzialem na zywo obok siebie opony michelin sport cup2 i super sport i maja one praktycznie taki sam wzor bieznika wiec nie wiem czemu sport cup 2 mialo by byc duzo gorsze na mokrym? a na pewno na suchym bedzie to duza zmiana na plus w stosunku do opon ktore ma obecnie. co polecic mu kolejne opony uhp jak conti sport contact 6? ok moze bedzie 10% poprawy w trakcji. jak to kolege urzadza to brac i sie nie bac.
co do kaluz to oczywista sprawa ze 5mm bieznika w semisliku w stosunku do 9mm bieznika w uhp moze robic ogromna roznice. dlatego ja lubie swoje ad08r ktore maja 8mm bieznika i w miare odprowadzaja wode z kaluz spod kol.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 17 Sep 2015 - 10:26
Post #1954


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





No nie, roznia sie sporo SC2 od SS. Przede wszystkim SC2 ma w zasadzie lekko nacietego slika od zewnetrznej strony i tylko 3 kanaly wzdluzne.
Ja bym rozwazyl wlasnie CSC6 jesli ma byc tez na codzien.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 17 Sep 2015 - 10:28
Post #1955


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





powiem szczerze mi po zestawieniu kolo siebie obu opon bylo ciezko powiedziec ktora opona jest ktora. zrestza wiekszosc sportowych aut jezdzi na nagatywach i nie dotyka albo slabo barkami podloza na prostej.na autostradzie jadac po mokrym liczy sie wewnetrzna czesc opony.
super sporty:

sport cupy 2:

na pewno duzo zalezy od rozmiaru ale w 18" i 225 szerokosci to praktyczni te same wzory i szerokosc barkow tez jest podobna.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 17 Sep 2015 - 11:20
Post #1956


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Dla mnie w ogole nie te same ale ok smile.gif
Poza tym sam wrzuciles test gdzie PSS zahamowal na mokrym ze 100km/h w 48m a SC2 w ponad 55. To kolosalna roznica.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 17 Sep 2015 - 12:51
Post #1957


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Aquaplaning to jedno a przyczepność gumy do mokrego podłoża, drugie.
Semislick dobrze pracuje po nagrzaniu, dlatego w mokry chłodny dzień na ulicy po prostu się nie sprawdzi.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 17 Sep 2015 - 13:04
Post #1958


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





semislick jest twardszy? mi sie wydawalo ze wiekszosc jest duzo mieksza niz seryjnych uhp. wystarczy popatrzec na shory w profilach, czy r888. mieciutenkie. nikt na semi nie przejedzie 50tys km co w uhp jest mozliwe. wiec guma duzo lepiej klei na mokrym i problemem sa jedynie kanaly odprowadzajace wode. oczywiscie sa mega twarde semi sliki jak rsry czy semi gdzie mozna wybrac rozne mieszanki w odmianie twardej (03g, a048,v70a).


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 17 Sep 2015 - 13:34
Post #1959


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Nie chodzi tylko o samą twardość gumy bieżnika. Opona w warunkach deszczu, zimna, syfu na drodze musi bardziej pracować, być elastyczna mniej hardcorowa. Podobnie dobiera się zawieszenie samochodu czy motocykla w takich warunkach. Jest bardziej miękkie, wolniej i łagodniej pracuje.
Nie ma opon, które będą bardzo dobre na suchym torze latem i w jesienną słotę na ulicy.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 17 Sep 2015 - 13:47
Post #1960


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Prosiaki, ferrari i inne szybkie auta lataja na michelin PSS fabrycznie. Mysle ,ze nie bez powodu.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

340 Stron V  « < 96 97 98 99 100 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 14:04