![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1921
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
sport cup 2 jest na pewno duzo lzejsze. jest na bazie wlokien kewlarowych a nie stalowych.ma dwa rodzaje mieszanek, na zawnetrznej stronie miekka na wewnetrznej trwalsza i twardsza. jest tez szybsza na suchym od ad08r i r1r. ad08r mysle ze jest ciut szybsza od super sportow na suchym, ale sporo wolniejsza od sport cupow 2.
ogolnei obie potrzebuja nagrzania i na zimno nie dzialaja najlepiej. oczywiscie nie ma tragedi ale do pelni mozliwosci daleko. r1r wstaje praktycznie od zaraz i od zaraz ma pelna przyczepnsoc i dosc szybko sie przegrzewa. na tyl do rwd mysle ze zla opona, szybko sie skoncza ale beda kleic od zaraz. ja u siebie mam ad08r tyl i r888 przod w aucie z silnikiem centralnie umieszczonym i troche brakuje tam brakuje do slikow http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...25&t=184897 ale jakiejs wielkiej tragedii nie ma. chodz jestem, pewny ze po zalozeniu cupow 2 bedzie na torze duzo szybciej. kolega jezdzi na cupach 2 w mazdzie rx-8 (jackkpl) i trakcja mu sie bardzo poprawila po zmianie z super sportow. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1922
|
|
User Dołączył: Fri, 18 October 2013 Skąd: Białystok ![]() |
Kras, nad samym zawiasem można jeszcze pracować, ale widzę, że opony są najsłabyszym ogniwem i od tego chcę zacząć.
[Yossarian], piwo, dzięki za podpowiedzi. W takim razie na jesień i wiosnę zainwestuję chyba w komplet R1R, a bliżej lata zakupię coś twardszego na przód. Może ma ktoś komplecik lekko używanych R1R 195/50R15 w dobrej cenie? |
|
|
![]()
Post
#1923
|
|
User Dołączył: Mon, 07 September 2015 ![]() |
Federal 595rs-r opony naprawde godne uwagi znakomita przyczepnosc na sucho i super prowadzenie na mokrym i w deszczu naprawde bylem baaardzo pozytywnie zaskoczony
|
|
|
![]()
Post
#1924
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK ![]() |
Juz raz pytałem, nie otrzymałem podpowiedzi i do MR2 250km/260Nm kupiłem na tył RE002 225/45r17. Opona nie ogarnia nawet po przejechaniu 10km w słoneczny dzień 30C+. Wiec proszę o pomoc ponownie bo chce zmienić opony na 235/45r17. Moje wymagania to klejenie od razu. Deszcz rzadko, raczej w ciepłe słoneczne dni jezdze Myśle nad: R888 R1R AD08r KU36 Yoko V105 Moze jakiś Michelin ale myła mi sie te wszystkie piloty w mr2 przerobiłem już parę opon... ad08 r1r a048 z211 w innych samochodach uzywalem rowniez rozne spectrum opon od xr01 do r888 czy tam rsr... i żadna nie urzekła mnie tak bardzo jak v70a ![]() ![]() ps. r1r najlepsza wg mnie na codzien, za to na Poznaniu płynie w oczach ![]() -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
![]()
Post
#1925
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
w mr2 przerobiłem już parę opon... ad08 r1r a048 z211 w innych samochodach uzywalem rowniez rozne spectrum opon od xr01 do r888 czy tam rsr... i żadna nie urzekła mnie tak bardzo jak v70a ![]() ![]() ps. r1r najlepsza wg mnie na codzien, za to na Poznaniu płynie w oczach ![]() Ja mialem okazje jezdzic na rakietowej na zestawie przod/tyl michelin PSS/PSC2 ,a pozniej zmienilem to na kumho V700 (twarda)/psc2 . Udalo mi sie urwac raptem 0.4s na probie 1:03s sama zmiana opony z przodu. Dopiero po czasie, jak sie wjezdzilem, to urwalem kolejne 0.8s. Ale ogolnie opona na zimno nie klei w ogole (V700), a ten PSS mozna od startu katowac i bardzo szybko lapie dobra temperature. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1926
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
To teraz ja mam pytanie a propos Toru Poznań, auto to Clio Sport ph.2. Za mna pierwsza wizyta, czas 2.06 i sporo do poprawy w technice. Opony to Michelin Pilot Sport 3 195/50R15. Ogólnie auto mi dość mocno płużyło w takich 3-kowych zakrętach, ale to pewnie z dużej części wynikało z braków w technice i być może z geometrii. Ciśnienie na ciepło 2,4 z przodu, 2,2 z tyłu.
W przyszłym roku będzie kolejna wizyta i się zastanawiam czy szlifować technike na tym co mam teraz, czy iść w jakiegoś semi-slicka w okolicach 350 PLN. Jeżeli semi slick, to raczej taki na który będe mógł pojeździć cały rok. Przebieg w sezonie wiosenno-jesiennym to jakieś 6kkm, więc trwałość nie jest zbyt istotna. -------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
![]()
Post
#1927
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
To teraz ja mam pytanie a propos Toru Poznań, auto to Clio Sport ph.2. Za mna pierwsza wizyta, czas 2.06 i sporo do poprawy w technice. Opony to Michelin Pilot Sport 3 195/50R15. Ogólnie auto mi dość mocno płużyło w takich 3-kowych zakrętach, ale to pewnie z dużej części wynikało z braków w technice i być może z geometrii. Ciśnienie na ciepło 2,4 z przodu, 2,2 z tyłu. W przyszłym roku będzie kolejna wizyta i się zastanawiam czy szlifować technike na tym co mam teraz, czy iść w jakiegoś semi-slicka w okolicach 350 PLN. Jeżeli semi slick, to raczej taki na który będe mógł pojeździć cały rok. Przebieg w sezonie wiosenno-jesiennym to jakieś 6kkm, więc trwałość nie jest zbyt istotna. Wez sobie skoluj pirometr, sprawdz rozklad temperatury na oponie po takiej probie. W necie znajdziesz, jak to powinno wygladac. Jezdzilem chwile na PS3 przod PSS tyl i auto troche przodem wyjezdzalo, po zmianie na PSS/PSS bylo juz lepiej, ale PSS nie znajdziesz w rozmiarze 15". Pozostaje Ci jakis popularny semi slick - napewno urwiesz pare sekund po zmianie opon. Jak wyjezdza przodem, to probuj lekko hamowac w zakrecie (ale delikatnie). Powinno pomoc troche przy skrecaniu,a przy okazji mozesz troche pozniej zaczynac hamowanie i wjezdzac z wieksza predkoscia w zakret. Geometria napewno potrafi wiele zmienic, ale podstawa to technika ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1928
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jak jest podsterowny to zwiększając prędkość w zakręcie tylko się pogorszy.
Wjeżdżaj wolniej w zakręty i czasy się poprawią. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1929
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jak jest podsterowny to zwiększając prędkość w zakręcie tylko się pogorszy. Wjeżdżaj wolniej w zakręty i czasy się poprawią. Jesli bedziesz lekko hamowal w zakrecie, to podsterownosc przejdzie w nadsterownosc. A jak chcesz hamowac w zakrecie, to musisz miec z czego ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1930
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jesli bedziesz lekko hamowal w zakrecie, to podsterownosc przejdzie w nadsterownosc. Zależy w jakim samochodzie. W RWD o stosunkowo lekkim przodzie tak ale w hatchu gdzie przednia oś jest przeciążona (dźwiga większą masę, musi skręcać, hamować i oddawać sporo momentu na asfalt) może jeszcze pogorszyć sprawę. Łatwiej będzie wejść wolniej w zakręt bez hamulca, trzymać dobrą linię wyścigową i jak najwcześniej rozpocząć przyspieszanie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1931
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zależy w jakim samochodzie. W RWD o stosunkowo lekkim przodzie tak ale w hatchu gdzie przednia oś jest przeciążona (dźwiga większą masę, musi skręcać, hamować i oddawać sporo momentu na asfalt) może jeszcze pogorszyć sprawę. Łatwiej będzie wejść wolniej w zakręt bez hamulca, trzymać dobrą linię wyścigową i jak najwcześniej rozpocząć przyspieszanie. Pare dni temu pisales ,ze fwd w deszczu nigdy nie hamujesz w zakrecie, bo robi sie nadsterowne i nie wyprowadzisz tak z poslizgu. Skoro na mokrym to sie dzieje, to tak samo fizyka dziala na suchym - hamowanie to dociazenie przodu i odciazenie tylu, a tym samym auto mocniej obraca w zakrecie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1932
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jeżeli mówisz o tym Focusie co na mokrym złapał poślizg nadsterowny to oczywiście hamowanie tylko pogorszy sytuacje ale przyznasz że to są zupełnie inne sytuacje.
1. Hamowanie w zakręcie, żeby ograniczyć podsterowność, to jest ratowanie sytuacji gdy np. zbyt optymistycznie wszedłeś w zakręt i absolutnie nie jest to prawidłowa technika pokonywania zakrętu. Gwarantuje ci, że gdybyś wszystkie zakręty na torze jechał z nogą na hamulcu, spalisz i zamęczysz heble po kilku kółkach. Szybka jazda po torze, to także oszczędzanie sprzętu i dbanie o to, żeby nie zabrakło hamulca kiedy naprawdę będzie potrzebny. 2. Hot-hatche mają przeciążoną przednią oś. Dlatego należy do tego dostosować odpowiednią technikę jazdy. Czyli, kiedy hamujemy, nie skręcamy kołami, przyspieszmy także przy w miarę jak najbardziej wyprostowanym sterze. Trzeba oszczędzać przednie opony i hamulce. 3. Mówimy cały czas o amatorskim ściganiu. Nikt z nas nie urodził się Senną i nim nie zostanie. Dlatego najlepiej stosować proste metody. Dojeżdżamy do zakrętu od zewnętrznej, hamujemy tak żeby zdążyć wytracić prędkość przed wejściem w zakręt, puszczamy hamulec i dochodzimy do szczytu zakrętu. A potem ogień ile fabryka dała. Raz mniej błędów zrobimy, dwa łatwiej się skupić na drodze i odpowiedniej linii wyścigowej. Oczywiście mocno uogólniam żeby przekaz był jasny, bo w przypadku sekwencji zakrętów będzie to nieco inaczej wyglądać. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1933
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jeżeli mówisz o tym Focusie co na mokrym złapał poślizg nadsterowny to oczywiście hamowanie tylko pogorszy sytuacje ale przyznasz że to są zupełnie inne sytuacje. 1. Hamowanie w zakręcie, żeby ograniczyć podsterowność, to jest ratowanie sytuacji gdy np. zbyt optymistycznie wszedłeś w zakręt i absolutnie nie jest to prawidłowa technika pokonywania zakrętu. Gwarantuje ci, że gdybyś wszystkie zakręty na torze jechał z nogą na hamulcu, spalisz i zamęczysz heble po kilku kółkach. Szybka jazda po torze, to także oszczędzanie sprzętu i dbanie o to, żeby nie zabrakło hamulca kiedy naprawdę będzie potrzebny. 2. Hot-hatche mają przeciążoną przednią oś. Dlatego należy do tego dostosować odpowiednią technikę jazdy. Czyli, kiedy hamujemy, nie skręcamy kołami, przyspieszmy także przy w miarę jak najbardziej wyprostowanym sterze. Trzeba oszczędzać przednie opony i hamulce. 3. Mówimy cały czas o amatorskim ściganiu. Nikt z nas nie urodził się Senną i nim nie zostanie. Dlatego najlepiej stosować proste metody. Dojeżdżamy do zakrętu od zewnętrznej, hamujemy tak żeby zdążyć wytracić prędkość przed wejściem w zakręt, puszczamy hamulec i dochodzimy do szczytu zakrętu. A potem ogień ile fabryka dała. Raz mniej błędów zrobimy, dwa łatwiej się skupić na drodze i odpowiedniej linii wyścigowej. Oczywiście mocno uogólniam żeby przekaz był jasny, bo w przypadku sekwencji zakrętów będzie to nieco inaczej wyglądać. Tak zaczynalem jezdzic , hamowanie na prostej (za slabe), zakret, na koncu zakretu gaz. Po paru imprezach okazalo sie,ze potrafie jechac o 1-2s szybciej na 60s probie, gdy na ciasnych zakretach przy predkosciach <100km/h lekko hamuje na wejsciu w zakret. Lekko, tzn hamuje drugie tyle, co silnik. Auto z tylnym napedem, ale ma na przodzie jakies 52-53% masy i przy jezdzie "bez gazu" w zakrecie tez potrafi wyjechac przodem. Ja proponuje,zeby po prostu kolega to przetestowal i jak ma jakis sprzet pomiarowy, to zobaczy, jaki to daje efekt. Niektore samochody FWD sa tak ustawione, ze same zawijaja tylem w zakrecie bez zbednych pomocy i dzieki temu sa bardzo szybkie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1934
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
na przod r1r nie dawaj. za dobra beda mialy przyczepnosc na mokrym (bedzie ci dupa uciekac) a na suchym szybko sie przegrzeja. r1r jest fajna opona na tyl do lekkiego fwd. na przod kup cos bardziej sliskiego na mokrym i wymagajacego dogrzania. np ad08r, r888(sa miekkie ale nie az tak jak r1r), ku36,sport cup. re002 odpusc. kolega testowal ostatnio to trzymaja gorzej od cywilnych ps3. sa lepsze opony chodz pewnie i drozsze. ale opcji jest sporo na allegro wiec nie ma co pochopnie podejmowac decyzji. Niektórych tektstów naprawde nie da sie czytac ...... Auto FWD ma naped na przód , skreca przednimi kołami i wszystko w tym aucie zaczyna sie o trakcji przednich koł wiec im lepsze opony na przedniej osi tym wiecej zyskasz hamujac , skrecajac i przyspieszajac uciekajacy tył nie jest przeszkoda w FWD , trzeba tylko umiec go oponowac i wykozystac ustawiajac sobie auto gorsze opony na przedniej osi = gorszy czas 4 x R1R jest idealnym setem na jesien i wiosne , ad08 tak chwalona przez Piwa czy kumho Ku36 to typowe UHPy ktora maja zadanie ładnie wygladac na aucie blink blikn dodatkowo porzejechac duuuzy dystans po normalnych drogach a i jeszcze nie narobic producentowi problemów bo zazwyczaj uzywaja tych opon mniej"ogarnieci" kierowcy ktorzy mysla ze na deszczu moga jechac jak po suchym .... gdzie na R888 czy A048 by to nie przeszło i pierwsza woda stojaca konczy sie aquaplaningiem itp . W krajach EU czy USA mozna producenta zaskarzyc ze sprzedaja opone z E ktora nie działa w deszcz itp |
|
|
![]()
Post
#1935
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Tak zaczynalem jezdzic , hamowanie na prostej (za slabe), zakret, na koncu zakretu gaz. Nie na końcu zakrętu tylko w szczycie albo jeszcze wcześniej jak jest na to miejsce. Generalnie są dwa istotne manewry w jeździe na czas. 1.Odpowiedni punkt hamowania przed zakrętem. 2. Jak najwcześniej rozpoczynać przyspieszanie w zakręcie. Jak się to opanuje, można już fajne czasy robić. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1936
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Niektórych tektstów naprawde nie da sie czytac ...... nie wiem Robert czego konkretnie nie da sie czytac. ad08r sa szybsze od pilot super sportow ktore nie sa takie tragiczne. http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf http://www.caranddriver.com/comparisons/yo...ova-ad08-page-8 dwa. r1r na przodzie w fwd to nie jest dobre rozwiazanie bo przednie opony zejda w oczach. a jak kolega ma problemy z opanowaniem tylu i mowie ze CYTAT Ma tendencję do zarzucania tyłem w niekontrlowany sposób mellow.gif to oczywiste ze polecam mu bardziej miekka mieszanke na tyl r1r i duzo twardsza na przod (np ecsta xs czyli ku36) https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/ https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-1/ -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1937
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
nie wiem Robert czego konkretnie nie da sie czytac. ad08r sa szybsze od pilot super sportow ktore nie sa takie tragiczne. http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf http://www.caranddriver.com/comparisons/yo...ova-ad08-page-8 dwa. r1r na przodzie w fwd to nie jest dobre rozwiazanie bo przednie opony zejda w oczach. a jak kolega ma problemy z opanowaniem tylu i mowie ze to oczywiste ze polecam mu bardziej miekka mieszanke na tyl r1r i duzo twardsza na przod (np ecsta xs czyli ku36) https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/ https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-1/ Piwo to sa suche dane , i ciagle wklejasz jakies porownania kogos z USA , DE itp Nie czepiam sie Twojej osoby tylko tego co chwila komus doradzasz.... to jest Polska , tu KJSy i Rally sprinty sa krótkie , po syfie , po błocie , przez wieksza czesc roku jest ponizej 20 st celcjusza R1R w aucie FWD ktore nie ma wiecej niz 200ps da rade do tego , kupujac 4 takie same gumy bedzie mozliwosc przekładania ich przód tył . lewa prawa itp same zalety do setu 4 szt R1R mozna dokupic jakies 2szt R888R czy cos lepszego niz UHP wtedy to ma sens bo jak zrobi sie ciepło czy sucho to bedzie fajny balans Co do latania tyłem w Clio to 3 sprawy _ korektor hamowania _cambery na jakies 2,5 st _drastycznie zmiejszyc cisnienie to powinno starczyc lub załagodzic troche jazde, Koniec OT , tyle chciałem doradzic koledze z CLio II pozdr PEACE |
|
|
![]()
Post
#1938
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
a ma ktoś porównanie ad08r do ad08?
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#1939
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Sytuacja z dzis saab 9-3 kombi, suchy asfalt. Wbijam w zakret za szybko, opony piszcza. Lekko dalem hamulec , zaczelo zarxucac tyl i esp przyhamowal mi przodem. Wniosek taki,ze nawet seryjnym fwd mozna zakret pokonywac lekkim bokiem , jak sie dobrze w zakrecie shamuje.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1940
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 27 July 2014 ![]() |
Mam pytanko. Które z UHP (w tych lepszych pieniądzach jak KU36, RE002) będa najlepsze na deszczu?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 14:04 |