Shoutbox 0 nowych PW 


340 Stron V  « < 90 91 92 93 94 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
robertMK
post Mon, 06 Jul 2015 - 15:24
Post #1821


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(sebalenk @ Fri, 03 Jul 2015 - 13:04) *
Potrzebuję opony na ulicę i tam gdzie wymagają homo.
Tam gdzie homo jest zbędne mam S9F.


Hey , ja CI polecam Direzza 03G nie znam lepszej opony semi slick o tak szerokim zastosowaniu , daje rade na ulicy , głowa Ci nie peknie jak pojedziesz do Gdnańska i spowrotem a na torze jest w czubie topowych semi


https://www.facebook.com/odsserwis/photos/p...e=1&theater
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 06 Jul 2015 - 15:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
robertMK
post Mon, 06 Jul 2015 - 15:29
Post #1822


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(uxon @ Fri, 03 Jul 2015 - 16:55) *
robertMK wiesz moze jaka mieszanke posiadaja opony FR2.0? Do czego je mozna porownac, to jest twardy czy miekki slik? W jakich warunkach spisuja sie najlepiej, a do czego sie nie nadaja (chodzi o lekki samochod FWD, 100KM)?


FR2.0 to stara mieszanka Michelina oznaczała Formuła Renault 2.0

od 6 lat michelin ma S310 a w ost 2 latach ma S412 te mieszanki sa swieze i dobre ,
wszystkie 13" sa bardziej miekkie niz srednie wiec nie da sie na nich zrobic 1000km przy tem 30 st wink.gif ale spisuja sie extra w lekkich autach do 1000kg i mocy 200koni


https://www.facebook.com/odsserwis/photos/p...e=1&theater
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebalenk
post Mon, 06 Jul 2015 - 16:10
Post #1823


Frequent User
Dołączył: Fri, 29 January 2010
Skąd: Poznań





robertMK, z tym na ulice to miałem na myśli krótkie dojazdy, bardziej zależy mi na homo. Potrzebuję czegoś bezkompromisowego, komfort mnie nie interesuje tylko i wyłącznie na suchą nawierzchnię, dlatego celowałem w Cup'a ew. TrofeoR, pytanie co w lepszej cenie dostane i może takie różnicy względem Direzzy nie ma?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Mon, 06 Jul 2015 - 17:34
Post #1824


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(sebalenk @ Mon, 06 Jul 2015 - 16:10) *
robertMK, z tym na ulice to miałem na myśli krótkie dojazdy, bardziej zależy mi na homo. Potrzebuję czegoś bezkompromisowego, komfort mnie nie interesuje tylko i wyłącznie na suchą nawierzchnię, dlatego celowałem w Cup'a ew. TrofeoR, pytanie co w lepszej cenie dostane i może takie różnicy względem Direzzy nie ma?




co do predkosci to az takiej roznicy nie ma i naprawde trzba byc mega kierowca zeby mozna było wykozystac limi tych opon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Tue, 07 Jul 2015 - 14:37
Post #1825


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





CYTAT(robertMK @ Mon, 06 Jul 2015 - 15:29) *
FR2.0 to stara mieszanka Michelina oznaczała Formuła Renault 2.0

od 6 lat michelin ma S310 a w ost 2 latach ma S412 te mieszanki sa swieze i dobre ,
wszystkie 13" sa bardziej miekkie niz srednie wiec nie da sie na nich zrobic 1000km przy tem 30 st wink.gif ale spisuja sie extra w lekkich autach do 1000kg i mocy 200koni

https://www.facebook.com/odsserwis/photos/p...e=1&theater

Stara mieszanka, czyli gorsza (gorzej trzyma? wezszy zakres temperatur?)? Bo co jakis czas pojawiaja sie w sprzedazy ze swiezych rocznikow, czyli ciagle sa chyba w produkcji. Ostatnio widzialem, ze na takich jezdzili w GSMP w CC.

Gdzies znalazlem tabelke, z ktorej wynika, ze s310 to mieszanka srednia, a s410 twarda.
Z kolei tutaj: http://www.bandenroelants.be/files/pdf/120...%20Brochure.pdf
fr2.0 jest wymieniana jako jedna z mozliwosci obok s210 i p220, wiec przypuszczam, ze s210 i fr2.0 roznia sie twardoscia mieszanki.
Moglbys przyblizyc co oznaczaja symbole Michelina w tych mniejszych oponach? Ktoras liczba pewnie to generacja mieszanki, a inna odnosi sie do twardosci?

Co do zalinkowanych opon, to czy ta szerokosc nie jest za duza dla auta, ktore ma ~100 koni? Czy te 20/54 przeloza sie na lepsze czasy w porownaniu do np. 16/53, przy tej mocy i masie ok. 800kg?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Tue, 07 Jul 2015 - 22:15
Post #1826


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(uxon @ Tue, 07 Jul 2015 - 14:37) *
Stara mieszanka, czyli gorsza (gorzej trzyma? wezszy zakres temperatur?)? Bo co jakis czas pojawiaja sie w sprzedazy ze swiezych rocznikow, czyli ciagle sa chyba w produkcji. Ostatnio widzialem, ze na takich jezdzili w GSMP w CC.

Gdzies znalazlem tabelke, z ktorej wynika, ze s310 to mieszanka srednia, a s410 twarda.
Z kolei tutaj: http://www.bandenroelants.be/files/pdf/120...%20Brochure.pdf
fr2.0 jest wymieniana jako jedna z mozliwosci obok s210 i p220, wiec przypuszczam, ze s210 i fr2.0 roznia sie twardoscia mieszanki.
Moglbys przyblizyc co oznaczaja symbole Michelina w tych mniejszych oponach? Ktoras liczba pewnie to generacja mieszanki, a inna odnosi sie do twardosci?

Co do zalinkowanych opon, to czy ta szerokosc nie jest za duza dla auta, ktore ma ~100 koni? Czy te 20/54 przeloza sie na lepsze czasy w porownaniu do np. 16/53, przy tej mocy i masie ok. 800kg?


Nie nie całkowicie nie ta droga ,

FR2.0 to oznaczenie serii wyscigowej w ktorej te opony jezdziły do 2011 roku jezdziły przody 16/53/13 tyły 20/54/13
i znaczone było na oponach Fr2.0 a mieszanka była s308 i s 410 w tamych czasach ( miekka i srednia powiedzmy )

od 2012 ta formuła nazywa "WEC costam costam" i ma rozmiary przody 20/54/13 tyły 24/57/13
i jest ocznacznie WEC zamiast FR2.0 S310 i S412 takie maja mieszanki


S - to slick

3 i 4 - to miekkosc

10- 12 - to evolucja



i tyle smile.gif

BTW ten katalog co otworzyłes ma jakies 5 lat wink.gif

Odpal lepiej cos z 2015 roku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Wed, 08 Jul 2015 - 13:12
Post #1827


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





CYTAT(robertMK @ Tue, 07 Jul 2015 - 22:15) *
Nie nie całkowicie nie ta droga ,

FR2.0 to oznaczenie serii wyscigowej w ktorej te opony jezdziły do 2011 roku jezdziły przody 16/53/13 tyły 20/54/13
i znaczone było na oponach Fr2.0 a mieszanka była s308 i s 410 w tamych czasach ( miekka i srednia powiedzmy )

od 2012 ta formuła nazywa "WEC costam costam" i ma rozmiary przody 20/54/13 tyły 24/57/13
i jest ocznacznie WEC zamiast FR2.0 S310 i S412 takie maja mieszanki


S - to slick

3 i 4 - to miekkosc

10- 12 - to evolucja



i tyle smile.gif

BTW ten katalog co otworzyłes ma jakies 5 lat wink.gif

Odpal lepiej cos z 2015 roku


Wiem, ze FR2.0 to oznaczenie od serii wyscigowej, ale myslalem, ze rowniez oznaczenie konkretnej opony w konkretnej mieszance - tak by wynikalo z zalinkowanej przeze mnie tabelki. Czy opony fr2.0 maja jakies dodatkowe oznaczenia mieszanki? Widzialem oferty sprzedazy slikow michelin w rozmiarze 16/53 i niektore byly sprzedawane jako fr2.0, a inne jako s210 (albo s310), ale nigdy w polaczeniu (np "fr2.0 w mieszance s210").
Rzeczywiscie rozpiska jest dosc stara, bo z 2005 roku tongue.gif Jak masz cos podobnego bardziej aktualnego to poprosze wink.gif
Dzieki z wszystkie odpowiedzi. Widze, ze ogarniasz dosc mocno temat, w ktorym ja raczkuje, to moze spytam wprost, co bys polecil do Swifta GTi pod katem jazdy w Kielcach, zeby bylo konkurencyjnie? Widzialem ostatnio, ze Arosa R1 gania na Michelinach 20/54 (nie wiem jaka mieszanka), ale tam moc jednak wieksza i nie jestem pewien, czy takie kapcie zmieszcza sie w seryjne nadkola Swifta i ciezko tez o felge 7 cali.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 09 Jul 2015 - 07:37
Post #1828


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Panowie, potrzebuje oponek w rozmiarze 195/45/16 lub 195/50/15.
Mam teraz na przodzie p zero nero. Auto wazy 1000kg 170KM 180Nm. Gumy na sucho i mokro trzymaja bardzo ok, ale potrzebuje czegos lepiej klejacego przy ruszaniu i na wyjsciach z zakretow.
ze wzg na rozmiar wybor mam ograniczony. biore pod uwage Dmacki lub jakies semi z E. Gumy musza miec na tyle twarda mieszanke zeby wytrzymywaly letnie wysokie temp i powiedzmy z 10 kolek na jastrzebiu-tam mam najblizej.
ktos mial stycznosc z Extreme vr-1 mieszanka type-r?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Thu, 09 Jul 2015 - 10:11
Post #1829


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(uxon @ Wed, 08 Jul 2015 - 13:12) *
Wiem, ze FR2.0 to oznaczenie od serii wyscigowej, ale myslalem, ze rowniez oznaczenie konkretnej opony w konkretnej mieszance - tak by wynikalo z zalinkowanej przeze mnie tabelki. Czy opony fr2.0 maja jakies dodatkowe oznaczenia mieszanki? Widzialem oferty sprzedazy slikow michelin w rozmiarze 16/53 i niektore byly sprzedawane jako fr2.0, a inne jako s210 (albo s310), ale nigdy w polaczeniu (np "fr2.0 w mieszance s210").
Rzeczywiscie rozpiska jest dosc stara, bo z 2005 roku tongue.gif Jak masz cos podobnego bardziej aktualnego to poprosze wink.gif
Dzieki z wszystkie odpowiedzi. Widze, ze ogarniasz dosc mocno temat, w ktorym ja raczkuje, to moze spytam wprost, co bys polecil do Swifta GTi pod katem jazdy w Kielcach, zeby bylo konkurencyjnie? Widzialem ostatnio, ze Arosa R1 gania na Michelinach 20/54 (nie wiem jaka mieszanka), ale tam moc jednak wieksza i nie jestem pewien, czy takie kapcie zmieszcza sie w seryjne nadkola Swifta i ciezko tez o felge 7 cali.


Heheh ale trafiłes , Aro R1 to moje Ex auto tongue.gif

Arosa jezdzi na 20/54/13 na feldze 6 cali lub 7 cali , miesci sie to bez problemu
Straty na predkosci sa ale dopiero powyzej 140km/h czyli na kielcach raczej rzadko to osiagasz w autach do 1 i 2 klasy
natomiast na kretej czesci sa bardzo dobre i szybkie nawet bez konkurencyjne

nie kupij nigdzie Fr20 16/53/ bo maja juz ładnych kilka lat a mieszanka s210 i p220 ma minimum 7 lat , starałem CI sie to przekazac
skup sie na zakupie opon S412 one maja max 2 lata i sa idealne do auta o wadze 1 tona i max 200 koni
bedziesz miał dobra opone , i mega swieza.

https://www.facebook.com/odsserwis Pytaj tu 100% sadysfakcji .



Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Thu, 09 Jul 2015 - 15:35
Post #1830


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





O widzisz, gadalem ze swiezym wlascicielem. Bardzo mi sie to autko podoba! Jak wrazenia z jazdy w porownaniu do mocnej oski ze zwyklym napedem?
Czyli s310 to minimum, a najlepiej s412, z prostego wzgledu, ze opony beda swiezsze? Na takich slikach nie ma nigdzie nadrukowanego rocznika produkcji?
20/54 bez problemu wejda na felge 6 cali? Pisales, ze to najlepsza opona do auta do 200km - ale moje ma polowe tej mocy - tu tez bedzie najkorzystniej? Nie ma jakichs slikow o mniejszej srednicy?
A jak sie maja sliki rajdowe do kieleckich superoesow? Albo po prostu czym sie roznia w charakterystyce rajdowe sliki od wyscigowych?
Z gory dzieki za odpowiedzi, troche mi juz rozjasniles smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Thu, 09 Jul 2015 - 15:44
Post #1831


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(uxon @ Thu, 09 Jul 2015 - 15:35) *
O widzisz, gadalem ze swiezym wlascicielem. Bardzo mi sie to autko podoba! Jak wrazenia z jazdy w porownaniu do mocnej oski ze zwyklym napedem?
Czyli s310 to minimum, a najlepiej s412, z prostego wzgledu, ze opony beda swiezsze? Na takich slikach nie ma nigdzie nadrukowanego rocznika produkcji?
20/54 bez problemu wejda na felge 6 cali? Pisales, ze to najlepsza opona do auta do 200km - ale moje ma polowe tej mocy - tu tez bedzie najkorzystniej? Nie ma jakichs slikow o mniejszej srednicy?
A jak sie maja sliki rajdowe do kieleckich superoesow? Albo po prostu czym sie roznia w charakterystyce rajdowe sliki od wyscigowych?
Z gory dzieki za odpowiedzi, troche mi juz rozjasniles smile.gif


Arosa jest super smile.gif najlepsza robote robi motocyklowa sekwa i ciasno zbite biegi powyzej 1 biegu

Pewnie ze sa opony o mniejszej srednicy i rownie szybkie jak Michelin - Dunlop 190/530/13

Rajdowych nie znajdziesz w 13" i nie mowie tu o nalewkach . wink.gif

mysle ze starczy bo zaczyna byc OT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Thu, 09 Jul 2015 - 16:32
Post #1832


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(Porszak @ Thu, 09 Jul 2015 - 07:37) *
Panowie, potrzebuje oponek w rozmiarze 195/45/16 lub 195/50/15.
Mam teraz na przodzie p zero nero. Auto wazy 1000kg 170KM 180Nm. Gumy na sucho i mokro trzymaja bardzo ok, ale potrzebuje czegos lepiej klejacego przy ruszaniu i na wyjsciach z zakretow.
ze wzg na rozmiar wybor mam ograniczony. biore pod uwage Dmacki lub jakies semi z E. Gumy musza miec na tyle twarda mieszanke zeby wytrzymywaly letnie wysokie temp i powiedzmy z 10 kolek na jastrzebiu-tam mam najblizej.
ktos mial stycznosc z Extreme vr-1 mieszanka type-r?


Hey, Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie dla Ciebie Michelin Sport Cup w rozmiarze 205/50/15 tylko produkuja

wiem gdzie w PL nowe sa za 1/2 ceny katalogowej wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Thu, 09 Jul 2015 - 19:37
Post #1833


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





CYTAT(robertMK @ Thu, 09 Jul 2015 - 15:44) *
Rajdowych nie znajdziesz w 13" i nie mowie tu o nalewkach . wink.gif


DMACK DMT-RC jest w 195/50 R13 oraz 225/45 R13:
http://www.dmacktyres.com/asphalt-tyres


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 10 Jul 2015 - 19:10
Post #1834


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
CYTAT(jackkpl @ Wed, 01 Jul 2015 - 22:33) *
A jak ma sie pss do semi slicka? Jest to roznica 5% czy 30% np w przyspieszaniu i hamowaniu?

i własnie tu sie pokazuje roznica miedzy TOP UHP a semi slickiem

przyspieszanie i hamowanie moze byc nawet lepsze w UHP ,

semi slicki sa słabe np na 1/4 mili ale daje rade bardzo na TA po zakretach

PSS to tak naprwde semi slick o bardziej cywilnym karkasie zeby był cichy i wygodny , bardzo dobrze przyspiesza i hamuje ale w zakretach jest słabszy od semi slick takiego rasowego , bo nie mowie tu po 595rsr czy ad08 ktore to "niby" opony sa semi slickami a producent nawet o tym nie wie ;P wink.gif


nie potrafie CI powiedziec w % co jest od czego szybsze czy gorsze , ale wiem ze do streetu napewno PSS bedzie lepszy niz A048 czy V70
znów na torze to te opony zostawia go w tyle


ja tam lubie to porownanie na torze opon :
Pirelli P Zero (uhp znany)
Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec, (jest juz w obiegu ZII)
Toyo Proxes R1R, (chyba jakis tam wyznacznik, bo kazdy ta opone zna)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, (uhp znany)
Continental ExtremeContact DW,
Hankook Ventus R-S3 Z222, (w Polsce na allegro dominuje starszy model czyli r-s2 z221)
Yokohama Advan Neova AD08 (od 2014 w obiegu szybsza ad08r),
Bridgestone Potenza S-04 Pole Position,
Michelin Pilot Super Sport, (najlepszy uhp)


http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf

sa konkretne czasy na mokrym i suchym

na bardzo krotkim torze jedna sekunda oznacza przepasc i albo wracasz w chwale i zbierasz pochwaly od kazdego albo tracisz jedna sekunde i londujesz gdzies na 10tym miejscu i chcesz jak najszybciej zapomniec o wystepie gdzie polowa stawki ciebie objechala.
niby to tylko pojezdzawki ale kazdy chce bic sie o podium.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Fri, 10 Jul 2015 - 21:21
Post #1835


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





zastanawia mnie brak jakichkolwiek testow re11s i r888r.


ale jeszcze bardziej zastanawia mnie brak testow re002 . przeciez to juz nie nowosc




a tu nowosc re003

http://clubitr.com.au/a-review-of-bridgest...adrenalin-re003
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 11 Jul 2015 - 09:12
Post #1836


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





r888r do lipca dostepny byl tylko w dwoch rozmiarach 195/50r15 i 225/45r18. dopiero od neidawna weszla wieksza paleta rozmiarow.:
http://www.toyo.co.uk/tire/pattern/proxes-r888r
wiec pewnie za niedaleka chwile beda testowane.

co do re003 to tu troche lepiej opisane z czym potownywali:
http://www.sau.com.au/forums/topic/454830-...-off-tyre-deal/


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Sat, 11 Jul 2015 - 10:22
Post #1837


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





o mojego rozmiaru nie ma jest tylko 195/55 15 (co tez moge zalozyc. ) ale wolalbym taki rozmiar jak re002 czyli 205/50 15
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 11 Jul 2015 - 18:55
Post #1838


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a i jeszcze jeden film mi sie przypomnial opon uhp michelin pilot sport 1m25,5s wzgledem opon prawie semi slik ad08r 1m21,8s:

sa czasy, sa wykresy przeciazen i jakies tam wrazenia.
zawsze cos.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Sat, 11 Jul 2015 - 19:00
Post #1839


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





a cos o re11s w ogole wiadomo?

https://www.youtube.com/watch?v=I4AiDbjS-GY
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Sun, 12 Jul 2015 - 22:18
Post #1840


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(piwo @ Sat, 11 Jul 2015 - 18:55) *
a i jeszcze jeden film mi sie przypomnial opon uhp michelin pilot sport 1m25,5s wzgledem opon prawie semi slik ad08r 1m21,8s:

sa czasy, sa wykresy przeciazen i jakies tam wrazenia.
zawsze cos.


Piwo , i Ty wierzysz w te testy ?


Zobacz inne felgi, inna wielkosc koła , ta sama opona na 17 czy na 18 robi olbrzymia roznice w jezdzie po zakretach , inne rozmiary 255 a 215


Testy opony powinno sie robic tak:

2-3 kierowców powinno podac swoje opinie jezeli chodzi o odczucia i sam filing

Auto musi byc to samo , rozmiar musi byc ten sam i wielkosc felgi ta sama

Do tego opony musza byc podobnego poziomu cenowego i jakosciowego

wtedy da sie cos wyciagnac z tego porównania jakies info co jest lepsze itp


Choc i tak zawsze kazdy ma swoje odczucia i inaczej prowadzi auto...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

340 Stron V  « < 90 91 92 93 94 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 05:27