Shoutbox 0 nowych PW 


341 Stron V  « < 87 88 89 90 91 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
robivitez
post Fri, 05 Jun 2015 - 20:24
Post #1761


Rookie
Dołączył: Tue, 03 March 2015





CYTAT(piwo @ Wed, 03 Jun 2015 - 17:13) *
oczywiscie na torze trzeba ciagle kontrolwoac cisnienie bo po 10 minutach jazdy moze z 2 barow zrobic sie 3 bary i trzeba wtedy upuszczac.



Z tym to tak na serio? huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 05 Jun 2015 - 20:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wojteczek_
post Fri, 05 Jun 2015 - 23:33
Post #1762


User
Dołączył: Thu, 31 October 2013
Skąd: Warszawa





Mój przykład z czwartkowego treningu na Torze Kielce - po kilkunastu minutach ciągłego upalania ciśnienie wzrosło z 2,0 do 2,8 . smile.gif Temperatura podniosła się też o 2-3 stopnie Celsjusza , ale mimo wszystko … tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Fri, 05 Jun 2015 - 23:54
Post #1763


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Przecież tego chyba w szkole podstawowej uczą, no nie przepraszam w gimnazjum. P*V = n*R*T. Przy stałych V, n i R jakakolwiek zmiana temperatury ciągnie za sobą zmianę ciśnienia.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robivitez
post Sat, 06 Jun 2015 - 08:55
Post #1764


Rookie
Dołączył: Tue, 03 March 2015





No własnie ja to wszystko rozumiem in w miare oganiam termodynamike, i dlatego jakos nie wierze w az taki wzrost cisnienia. Zeby w oponach zrobiło sie 3 bary z 2 barow, to trzeba by je rozgrzac z 10° C (2bar) do 151° C. Tez sobie latam w TA i TD, jakos tak bardzo cisnienie nie wzrastało, a raz roztopiłem plastikowe pierscienie centrujace. tongue.gif


To zeby było jeszcze na temat. Byłem u znajomego wulkanizatora, AD08R niedostepne, R1R za miekkie na przod, zaproponował mi 595 RSR za 64€. To jak teraz jest z tymi federalami, warte uwagi? Auto to civic 1100kg, do szybkiego DD i okazionalnie na tor. Z tyłu zostawie R1R, bo ona mega klei niedogrzana i na tył idealna. Rozmiar to 195/50r15.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mile
post Sat, 06 Jun 2015 - 11:04
Post #1765


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





Pany, jak piszecie że R1R jest za miękkie, to rozumiem że w porównaniu do zwykłej ulicznej opony UHP, dajmy na to RE002,PS3,CSC3/5,Rainsport 3 etc. i tak będą twardsze ? Czy jest jeszcze bardziej miękko ?


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 06 Jun 2015 - 12:42
Post #1766


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





duzo bardziej miekko


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 08 Jun 2015 - 10:57
Post #1767


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(robivitez @ Sat, 06 Jun 2015 - 08:55) *
No własnie ja to wszystko rozumiem in w miare oganiam termodynamike, i dlatego jakos nie wierze w az taki wzrost cisnienia. Zeby w oponach zrobiło sie 3 bary z 2 barow, to trzeba by je rozgrzac z 10° C (2bar) do 151° C. Tez sobie latam w TA i TD, jakos tak bardzo cisnienie nie wzrastało, a raz roztopiłem plastikowe pierscienie centrujace. tongue.gif

Teoretycznie idzie tak rozgrzac slika. Ale drogowa opone albo semi to nie sadze.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Geno
post Tue, 09 Jun 2015 - 11:16
Post #1768


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 September 2010





Ja to zauważyłem u siebie ostatnio. Polatałem trochę grubiej, pare zakrętów, hamowań, opona Sport Maxx RT. Nabijałem 2.8/2.3, a po jeździe było 3.1/2.5 wink.gif


--------------------
www.mikis525.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 09 Jun 2015 - 20:30
Post #1769


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(Kras @ Mon, 08 Jun 2015 - 10:57) *
Teoretycznie idzie tak rozgrzac slika. Ale drogowa opone albo semi to nie sadze.


Wzrost ciśnienia w oponie o 0,8 na torze jest powszechny, na pewno nie ma problemu ze wzrostem i o 1,0
jeśli np. od początku było za dużo tzn. właściciel nie spuścił powietrza przed jazdą torową.
Mowa o oponach niskoprofilowych.

Opona nie rozgrzewa się tylko od jazdy, wpływa na nią też temperatura hamulców znajdujących się przecież w bezpośrednim sąsiedztwie.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 09 Jun 2015 - 20:44
Post #1770


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(wojteczek_ @ Fri, 05 Jun 2015 - 23:33) *
Mój przykład z czwartkowego treningu na Torze Kielce - po kilkunastu minutach ciągłego upalania ciśnienie wzrosło z 2,0 do 2,8 . smile.gif Temperatura podniosła się też o 2-3 stopnie Celsjusza , ale mimo wszystko … tongue.gif


2,8 to za dużo w Megane, obojętnie jakie miałeś opony. Tracisz na tym trakcję.
W ulicznych typu Pilot Sport 2/3 powinieneś mieć w Megane 2,3-2,4 po rozgrzaniu.
W semilickach z twardymi ściankami jak np R888 na gorąco najlepiej około 2,1 i przód i tył PO rogrzaniu.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 10 Jun 2015 - 07:30
Post #1771


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(mAbZ @ Tue, 09 Jun 2015 - 20:30) *
wpływa na nią też temperatura hamulców znajdujących się przecież w bezpośrednim sąsiedztwie.

Ciekawa teoria, chciał bym się cos więcej o tym dowiedzieć.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Wed, 10 Jun 2015 - 07:37
Post #1772


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





no co tu ie zastanawiac. dotknij felgi po szybszej jezdzie. cieple, nieraz gorace. podgrzewaja powietrzew oponie i sie rozszerza. ot cala filozofia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 10 Jun 2015 - 07:48
Post #1773


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Dotykam nie raz i mimo bbk mozna spokojnie przytulic się do felgi, ale to akurat przez to ze zestaw jest 2 czesciowy.
Przeciez do okola opony jest masa powietrza znacznie zimniejszego niż tego które wytworzą hamulce wiec jakos ciężko mi przyjąć aby opona mogla od tego się nagrzać.
Mierzalny wpływ będzie miała nawierzchnia, nacięcie opony, itd. Zawsze myslalem ze guma nagrzawa się od tarcia a nie od powietrza z hamulcow, ale może ja czegos nie rozumie.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 10 Jun 2015 - 07:59
Post #1774


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





To jest dodatkowy czynnik grzejący, a nie jedyny.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 10 Jun 2015 - 08:58
Post #1775


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(Wojtek @ Wed, 10 Jun 2015 - 07:48) *
Dotykam nie raz i mimo bbk mozna spokojnie przytulic się do felgi, ale to akurat przez to ze zestaw jest 2 czesciowy.
Przeciez do okola opony jest masa powietrza znacznie zimniejszego niż tego które wytworzą hamulce wiec jakos ciężko mi przyjąć aby opona mogla od tego się nagrzać.
Mierzalny wpływ będzie miała nawierzchnia, nacięcie opony, itd. Zawsze myslalem ze guma nagrzawa się od tarcia a nie od powietrza z hamulcow, ale może ja czegos nie rozumie.


Nie chodziło mi o przenoszenie się temperatury przez powietrze.
Środek felgi dotyka przecież bezpośrednio centrum tarczy hamulcowej.
Skoro masz dwuczęściowe to nic dziwnego, że lepiej izolują temperaturę - po to je wymyślono.

Tarcza po jeździe na torze może mieć i 800 stopni - czy to dziwne, że ta temperatura przenosi się na felgę? (a co za tym idzie - oponę)
Ja mam seryjne, jednoczęściowe, nacinane tarcze i 4-tłoczkowe Brembo i po jeździe na torze felgi nie da się dotknąć - można się oparzyć.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Wed, 10 Jun 2015 - 10:18
Post #1776


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Dwa tygodnie temy bylem na Torze Jasztrząb i mialem taką sytuacje że z temperatury sie stopił pierścień centrujący, co pośrednio wpłynelo na wykręcenie się śrub. To że od tarcz walolo jak z piekarnika to raz, ale śruba ktorą zebralem z asfaltu mnie prawie poparzyła smile.gif Auto to Abarth GP (4-tłoczkowe Brembo, wiercone 305x28 + HP1000/1) z P-zero Corsa na felgach. Już troche latalem na torach (Kielce, Poznań, Brno) i mi sie nigdy nie zdarzylo coś podobnego...


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 10 Jun 2015 - 11:25
Post #1777


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Wlasnie Jastrzab jest specyficzny pod tym wzgledem. Niby sie wydaje, ze wolno, ze nie ma dohamowan, a jednak jest bardzo wymagajacy dla temperaturowej wytrzymalosci hamulcow. Bo tam tak naprawde nie ma w ogole prostych gdzie mozna je choc troche wychlodzic.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Wed, 10 Jun 2015 - 11:32
Post #1778


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





To prawda. Ale ja generalnie jak zmieniam koła od razu po jeździe na torze to nakrętki są tak gorące, że jak potem "łapię je" na szpilki to muszę robić to przez kawałek materiału, żeby się nie poparzyć wink.gif BTW - srbenda, też tam wtedy byłem smile.gif


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 10 Jun 2015 - 12:29
Post #1779


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Wojtek @ Wed, 10 Jun 2015 - 07:48) *
Dotykam nie raz i mimo bbk mozna spokojnie przytulic się do felgi, ale to akurat przez to ze zestaw jest 2 czesciowy.
Przeciez do okola opony jest masa powietrza znacznie zimniejszego niż tego które wytworzą hamulce wiec jakos ciężko mi przyjąć aby opona mogla od tego się nagrzać.
Mierzalny wpływ będzie miała nawierzchnia, nacięcie opony, itd. Zawsze myslalem ze guma nagrzawa się od tarcia a nie od powietrza z hamulcow, ale może ja czegos nie rozumie.


Faktem jest, że na Nur oparzyłem się o felgę biggrin.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 14 Jun 2015 - 13:54
Post #1780


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Macie racje.
Namacalem w miare podobna temp felgi jak opony w miejscu ich styku.
Na zestawach jednoczęściowych to chyba takie dogrzewanie przebiega dość szybko...
Felga ewidetnie im bliżej srodka tym cieplejsza, z tym ze srodek nie parzy od samego dotkniecia trzba by pewnie chwile chwycić.
U mnie ten hamulec ma co robic, dużo czasu nie trzeba aby się rozgrzaly.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post

341 Stron V  « < 87 88 89 90 91 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 05:02