![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1501
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Szukam opon w rozmiarze 225/40/18 do auta Seat Leon 1.9TDI 230@460 FWD, auta typowo rodzinne, użytkowane codziennie na dojazdy do pracy 8km w jedną stronę przez centrum, czyli temp. optymalną musi łapać szybko, raz w miesiącu trasa 800km, czas w weekend wieczorny wyjazd na "szybsze" miasto. Były Parady 2, tragedia. Mam dwie opcje:
1. Nokian zLine 2. Vredestein Ultrac Vorti Budżet ok 1600zł, tylko nowe opony. Jakies inne sugestie? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1502
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1503
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
to test małych rozmiarów. z tyrereviews zawsze korzystam i jestem zadowolony ale bardziej mi chodziło o opinie jakiś inny pomysł jak z twardością ścianek w tych modelach które podałem?
|
|
|
![]()
Post
#1504
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Szukam opon w rozmiarze 225/40/18 do auta Seat Leon 1.9TDI 230@460 FWD, auta typowo rodzinne, użytkowane codziennie na dojazdy do pracy 8km w jedną stronę przez centrum, czyli temp. optymalną musi łapać szybko, raz w miesiącu trasa 800km, czas w weekend wieczorny wyjazd na "szybsze" miasto. Były Parady 2, tragedia. Mam dwie opcje: 1. Nokian zLine 2. Vredestein Ultrac Vorti Budżet ok 1600zł, tylko nowe opony. Jakies inne sugestie? W tym momencie na gieldzie masz Bridgestony S001 za 1200PLN -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#1505
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
zLine obecnie mam w BMW. Naprawdę bardzo poprawna opona, może nie wyróżnia się czymś wyjątkowym, ale za to bardzo dobrze zbilansowana między mokrym a suchym asfaltem. Smiało można brać do dupowozu.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1506
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nowy test z tego roku:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-...r-Tyre-Test.htm wygrywa opona na ktorej jezdizlem i jest na suchym duzo mniej stabilna i wolniejsza od ad08r. dla kazdego cos milego. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1507
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
no ale ad08r to już semi typowo. zLine zamówiony.
|
|
|
![]()
Post
#1508
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 25 February 2015 Skąd: Gdynia ![]() |
Panowie a polecicie cos z 195/45R15?
Semi-slickow niestety nie produkuja w tym rozmiarze -------------------- SC 1.4 T-jet
RS6 C5 Mieszkanie na wynajem dobowy: Gdańsk Wrzeszcz _http://www.booking.c...e=total;ucfs=1 |
|
|
![]()
Post
#1509
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Jak na tle wyżej wymienionych może spisywać się Kumho V70A? Ciekawi mnie czy na suchym jest wyczuwalnie szybsza od Potenzy RE050A
-------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#1510
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
na v70a w mieszanse miekkiej jezdzil zdaje sie Wielki w lotusie elise i bardzo sobie chwalil. wszystko zalezy jak dobierzesz mieszanke do auta bo zdaje sie sa chyba cztery.
http://www.kumhotire.at/fileadmin/KUMHO-Up..._Labelwerte.pdf jak dobierzesz te miekkie czy super miekkie do lekkiego auta to bedzie mega dobrze. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1511
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
No i to jest zastanawiające, że Wielki nawet na twardszej mieszance był znacznie bardziej zadowolony niż z A048. Znalazłem film z ITR (300kg więcej niż lotus) i v70a (nie podali rodzaju mieszanki) przy tych samych warunkach 1:11.77, a na A048 1:12.8. No i jest duży dylemat, bo sekunda to przepaść. Czyżby aż taki wpływ miał rodzaj samochodu, napędu i waga :/ ?
-------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#1512
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
twarda mial na przodzie? az nie chce mi sie wierzyc.moze na tyle mial twarda a na przodzie miekka i stad dobre wywazenie na zakretach i lepsze czasy. gdy ma sie mozliwosc wyboru mieszanek warto z nich korzystac i w takim itrze na tyl rzucac miekka a na przod srednia np.
a co do testu to mozliwe ze a048 byl twardy (tu trzy rodzaje mieszank) a np v70a sredni (wsyztsko zalezy od warunkow,dlugosci proby, temp toru, wagi auta i jakich mieszanek korzystano). warto podotykac czasami oponke po upalaniu i zobaczyc czy sie przod i tyl dogrzewa i nie przegrzewa. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1513
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Ja mialem w Lotusie V70A na przodzie w miekkiej. I byla to absolutnie genialna opona. Porownywanie jej do jakiegos cywila typu RE050A to kompletne nieporozumienie...to sa lata swietlne roznicy. Juz bardziej z A048 ale moim zdaniem Kumho lepsze.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#1514
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Panowie doradzicie w kwestii rozmiaru?
Lekka ośka, niecałe 200 koni z otwartym mechanizmem różnicowym. 15" odpada bo z przodu siedzą zaciski Brembo. Zostaje więc 16 albo 17 cali. Standardowy rozmiar opon to 205/40/17 lub 195/45/16. Który najbardziej zbliżony rozmiarem slick lub semi będzie łatwiej dostępny i tańszy - 16" czy 17"? Na tył planuję wrzucić miękką mieszankę, na przód średnią. |
|
|
![]()
Post
#1515
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
W 16 można dostać Michelin ERC, ew aD08 i R888. W 17 profil nie będzie pasował, nie robi się za wielu opon sportowych w tak niskim profilu.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1516
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
pod brembo z 406 wchodzi 15 cali http://images62.fotosik.pl/673/809ef14671c1ba76.jpg
|
|
|
![]()
Post
#1517
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 25 February 2015 Skąd: Gdynia ![]() |
Panowie a polecicie cos z 195/45R15? Semi-slickow niestety nie produkuja w tym rozmiarze Z tych oponek co sie sprawdzi w mocnym FWD (ok300KM, 800kg) 195/45R15: Auto nie jezdzi w deszczu Uniroyal 3 Vredestein Sportrac 5 Yokohama Sdrive AS01 Toyo T1-R Toyo PX-4 Continental SportContact2 Goodyear F1 Federal SS595 -------------------- SC 1.4 T-jet
RS6 C5 Mieszkanie na wynajem dobowy: Gdańsk Wrzeszcz _http://www.booking.c...e=total;ucfs=1 |
|
|
![]()
Post
#1518
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie, przymierzam sie do Bridgestone Re 002. Auto to Celica Turbo 4 WD okolo 350 koni. Przegladnałem tu chyba wiekszosc opinii, na temat tych opon: twarda scianka, dobrze klei na suchym, znosna na mokrym, ale podajcie moze jescze jakies alternatywy, chociaz cenowo w 17 calach te opony wychodza b przyzwoicie. Chyba najlepiej 225/45/17by mi pasowało
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
![]()
Post
#1519
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Cześć, Panowie ma ktoś może jakieś doświadczenie z oponami falken ZE 914? Chodzi mi o przyczepność na mokrym...
Przymierzałem się do Uniroyal Rainsport 3, ale niestety nie występują w rozmiarze 205/40r18, ani 215/40. Falken chodzi w tych rozmiarach i na tyrereviews ma dobre oceny na mokrej nawierzchni, a muszę zmienić federale, bo jazda na nich w deszczu to dramat. Ewentualnie jakaś alternatywa? potrzebuję 2szt na przód, falken 215/40r18 kosztuje poniżej 400pln/szt, znajdę lepszą/nową opone w porównywalnej cenie, która będzie dobra na mokrej nawierzchni? -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#1520
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
W 16 można dostać Michelin ERC, ew aD08 i R888. W 17 profil nie będzie pasował, nie robi się za wielu opon sportowych w tak niskim profilu. Wiem, że jak się kupuje tanio to zazwyczaj dwa razy. Ale zastanawiają mnie jeszcze Nankangi NS-2R - 205/45/16. Za granica mają niezłe opinie, testował ktoś w PL? cenowo za komplet miękki przód, średni tył wychodzi 350 funtów - jest ktoś w Polsce kto je ma na miejscu? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 13 August 2025 - 21:32 |