![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1321
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 02 November 2011 Skąd: Zabrze ![]() |
Podpinam się pod pytanie nade mną. Samochód 250km FWD na codzień, do szybkiej jazdy i czasami na tor
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1322
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
pewnie wziąłbym Michelin Pilot Super Sport
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1323
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
wada tej opony jest rozmiarowka od 17 cali w gore.
http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-super-sport jak trzeba 16scie i mniej do jazdy "ulica i czasami tor" polecam ad08r. sa w miare znosne na mokrym i calkiem szybko lapia temperature i przyczpensoc na suchym. pewnie w podobnym rejonie beda tez r1r czy re11a, ktora w Polsce chyba jest nie do dostania. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1324
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 19 August 2013 ![]() |
jako ze w rozmiarze jaki szukam ciezko cos wybrac...(225/35/18) to co myslicie o takich oponach ??
- Yokohama S.drive AS01 - Uniroyal Rainsport 3 lub 2 ? - Falken FK 453 czy 452 ? - Toyo T1R ( z tego co juz wiem szybko sie scieraja no i cena dosc zaporowa jak za ten rozmiar) |
|
|
![]()
Post
#1325
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
dla mnie wszystkie słabe/średnie
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1326
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1327
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A to ciekawe, nie znam tego, sam testowałeś obie?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1328
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Potwierdzam, Vredestein Ultrac Vorti to BDB opona,lepsza niż np. RE050..A cenowo wypada naprawdę super..Mam odniesienie do RE050.. Vredestein lepszy,miękka mieszanka,bardzo fajnie klejący ,tylko trochę szybko schodzi..
Auto to Civic Type-R.. |
|
|
![]()
Post
#1329
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
A to ciekawe, nie znam tego, sam testowałeś obie? Nie mam porownania w tym samym aucie, ale mam Vorti od pol roku w rwd i jestem bardziej zadowolony niz z p zero, ktora za slaba gume nie jest uwazana. Nie uwazam tez, ze PSS to slaba opona - to jedna z lepszych opon cywilnych i dosc uniwersalna. Ale, ze szukalem gumy 20 calowej, na suchy asfalt, gdzie semislickow jak na lekarstwo, wzialem Vorti, bo na suchym jest nie do pobicia. |
|
|
![]()
Post
#1330
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Akura w 20" są piękne promocje na sport cupy ze starszym dotem
![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1331
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
I dlatego np dawane sa na pierwszy montaz do ferrari - ot taka wloska solidarnosc i koncernowe kolesiostwo ![]() Rzeczywiscie, fajna ta promocja na sport cupy, najtaniej moj rozmiar to 1.5 k za szt, juz lece ![]() |
|
|
![]()
Post
#1332
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie żałuj na opony bo nie warto
![]() Z pirelli z homologacją jedynie Trofeo są bezapelacyjnie chwalone. Ale kosztują więcej niż 1500sztuka ![]() Na allegro widać się skończyły, w de wciaż są po 122Eur za sztukę: http://www.ebay.de/itm/1x-Sommer-Reifen-31...=item4859b2ec90 Około 550zł za sztukę były w Polsce. Pytania? ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1333
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Cena, jaka podales jest swietna, ale gdyby wciaz szukac, musialbym a) oszalec b ) postawic auto na kobylkach w garazu. Z vredesteinow jestem bardzo zadowolony, szkoda, ze firma nie oferuje czegos stricte do sportu.
|
|
|
![]()
Post
#1334
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dzięki, ja wciąż szukam, opon tylko przybywa. Ale obiecuję sobie, że w przyszłym roku kupię nowe dopiero jak zużyję większość posiadanych
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1335
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
jesli chodzi o ultra vorti to tylko te z dopiskiem r moga byc cos warte bo zwykle ultra vorti raczej sa mizerne:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-...r-Tyre-Test.htm http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-...r-Tyre-Test.htm http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-...r-Tyre-Test.htm http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-...r-Tyre-Test.htm http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-...r-Tyre-Test.htm http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-...s-Tyre-Test.htm teraz tak szukam na necie roznic miedzy ultra vorti a ultra vorti r i znalzem tekst z autobilda: Translated extract from AutoBild CYTAT Vredestein has developed the Ultrac Vorti R for the sports segment. Will this newbie meet with the requirements of the tyre technologically speaking very demanding Mercedes C63 AMG? Test in Hockenheim. Rear wheel drive, a lot of smoke, strained rear tyres – that exactly points out the actual AMG-version of the Mercedes C-class. The 457 HP strong C63 is performance wise a brute, oft making tyre performances going down already after a few rounds on a circuit. The OE-available 235/35 R 19 (front) and 255/30 R 19 (rear) tyres from Yokohama aren’t capable of handling the power. If you’re lucky, you receive the 63’er on ContiSportContact 5P, currently the benchmark for this saloon. The Dutch are aware of this, more specific Vredestein is aware of this. With the Ultrac Vorti they have a sporty performance tyre in their portfolio. However, the tyre for a truly persistent hunt for the best time still failed. This is how the idea of a home-tuned “Vorti R” matured. Hendrik Stevens, design and development head within Vredestein: “The Vorti R was developed for a larger temperature scale. Furthermore there are distinctive executions between the front- and the rear axle and with respect to the tamer Vorti a wider shoulder”. That sounds good in theory, but on a racetrack only the lap-times are the true facts. For this spontaneously planned test a confrontation between the Vorti and the Vorti R on a C63 AMG should give the decisive answer. First the normal Vorti’s should show what is possible. The AMG-saloon can be controlled very well in principle. Nevertheless, when the rear tyres start to really heat up, the under steer starts building-up fast. The C63 rounds the circuit in a neat 2:04 minutes on these tyres. Again in the pit lane, the new Vorti R tyres are mounted. Already in the first curves the optimized shoulders make the car come around noticeably better. Even after several rounds when accelerating out of a corner, the rear axle still has more than enough grip. Altogether the “R” makes a clearly more sportive impression. The quick lap of Vorti R is two seconds faster. And: even after six rounds the lap-times stay on a constant level. CONCLUSION Vredestein has done everything right with the Ultrac Vorti R. It shows more stamina, better temperature resistance and it makes the car come around more aggressively in comparison with the Vorti without “R”. Personally I think that they are at least as good as the Mercedes-development- tyres (OE) of Continental. Guido Naumann wiec ogolnie ultra vorti r moga robic robote bo byly 2 s szybsze od ultra vorti. ale znowu. ultra vorti r jest dostepne w wysokich rozmiarach a ultra vorti bez r sa nie warte wiele. a i jeszcze jedno, wydaje mi sie ze niektorzy ludzie myla dwie opony : pss -piot super sport - bardzo dobre opony na suche (dwie rozne meiszanki w konstrukcji opony, wzmocnienia twaronem) ps3 pilot sport 3 - zwykle opony uhp,czyli miekkie, komfortowe i ciche, dobre na mokrym, srednie na suchym (na forum mx-5 pisza wrecz ze ps2 byla szybsza). -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1336
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Pisalem przeciez, ze na suchym jedne z lepszych i to sie potwierdza w linkach, jakie podeslales. BTW: ciekawe, ze okreslona opona w jednym tescie wypada dobrze, a w kolejnym srednio lub dołuje. Czyzby wszystko zalezalo od rozmiaru? To chyba troche jak z porownywaniem aut w auto swiecie, zawsze wygrywa skoda lub VW ![]() |
|
|
![]()
Post
#1337
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
po prostu stawka widac jest mocno wyrownana. poza tym mysle ze sporo w tych testach odgrywa temperatura asfaltu czy opon (nigdy nie ujawniaja ile jezdza na oponach zanim robia pomiary czasow, czy je rozgrzeja czy nie, wiec opony z miekka mieszanka beda przodowaly na krotkich probach bez rozgrzania, a te co potrzebuja zlapac temperature beda dolowac w takich warunkach). ale z drugiej strony to wszystko testy opon uhp a wiec mizernych na suche. wiec byc w tym gronie na 1 miejscu to krotko mowiac znaczy byc kiepskim na suchym. oczywiscie opona dla starszych panow ktorzy pokonuja duze dystanse ok. ale nie do jazdy na torze. ja mam porownanie opony wybitnej uhp czyli assymetric 2 co ma bardzo dobre noty zawsze z opona ad08r i wiem ze na 08r uzyskuje na track dayach teraz 3 s lepsze czasy na probach 90sekundowych (wynmiana tylko opon z tylu). poza tym miekkie cywile po paru minutach jazdy traca barki (jak np. moje assymetricy 2 na torze wyrazów po 5 kólkach 50sekundowych pod rząd). dlatego jak ktos pisze "na tor i ulice" nie mozna mu polecac opon cichych, komfortowych o miekkich barkach. ale juz michelin super sport nadaje sie do jazdy na codzien i na tor.
http://www.spalacz.pl/o-oponach-michelin-pilot-super-sport porownanie Pirelli P Zero,Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec,Toyo Proxes R1R,Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2,Continental ExtremeContact DW,Hankook Ventus R-S3,Yokohama Advan Neova AD08,Bridgestone Potenza S-04 Pole Position,Michelin Pilot Super Sport http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2011-...r-Tyre-Test.htm http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-...e-Tyre-Test.htm -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1338
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
Nie ma opon na tor i na codzien
sa tylko półsrodki ... |
|
|
![]()
Post
#1339
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport ![]() |
Co powiecie o oponach maxsport rb5 - szukam jakichs opini, porownania do r888 i nie moge znaleść...
-------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
![]()
Post
#1340
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport ![]() |
Co powiecie o oponach maxsport rb5 - szukam jakichs opini, porownania do r888 i nie moge znaleść... Dodam jeszcze że usłyszałem tylko jedną opinię o nich - że są lepsze od r888... - opinia była od gościa który miał auto przeznaczona na 400m, a chciałbym wiedzieć jak to sie bedzie sprawowało na torze i wogóle. zamówiłem sobie juz zestaw r888 a mam jeszcze drugi zestaw kół które chce w cos ubrac jak tylko obecne T1R dojade do końca - i tak sie zastanawiam co kupić?? -------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 17:19 |