![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1041
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
To bardzo proste. Przepompuj maksymalnie bezpiecznie. Użyj opony z twardym karkasem, z jak najtwardszą mieszanką, czyli generalnie są to tanie opony. W sumie wzór nie ważny, jeśli zrobisz bardzo dużo nacięć wzdłużnych. Nie przesadź jednak bo tył będzie się fatalnie prowadził.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1042
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
tylko jaki w jaki rozmiar iść ?
![]() bo profil 80....no nie wiem w sumie....trochę wysoko. ale jak by dmuchnąć oporową - tak jak piszesz........ -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#1043
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Czym niższa opona tym zyskujesz mniejszą powierzchnię. Możesz zejść 1-2 rozmiary w dół. Czyli 195/50 albo 185/55. Jak przesadzisz będziesz odciążał przednią oś. Lepiej coś wyższego niż seria ale węższego. Możesz też szerokością się mniej przejmować z racji tego, że ponacinasz.
|
|
|
![]()
Post
#1044
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
ale na 16" ciężko mi cos znaleźć co by było węższego, a mniejsze np. 14 sa wysokie strasznie....nie wiem...
![]() -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#1045
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Możesz jeśli wejdzie nawet wsadzić 185/60 R 14. Tylko, że będzie pozycja startujący Learjet.
|
|
|
![]()
Post
#1046
|
|
User Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Łódź/Wrocław ![]() |
Przebrnąłem przez cały temat ale w większości dotyczy on jednak opon, które można wykorzystać na torze. W moim przypadku szukam opon, które sprawdzą się w dupowozie jakiem jest audi a4 przy szybszym pokonywaniu zakrętów w trasie oraz podczas zwyczajnej jazdy na mokrym. Auto jest przednionapędówką, przenosi 165KM/360Nm, ma zawieszenie 1BV z S4 b6 a poszukiwany rozmiar to 225/45R17.
Dotychczas zamontowana była potenza re050A. Z początku spojrzałem na tegoroczne testy opon ale im więcej czytałem tym bardziej utwierdzałem się w przekonaniu, że nic nie zastąpi opinii użytkowników bo z testami nie znając ich metodologi różnie bywa ![]() Wstępnie wytypowałem nastepujące opony: Continental ContiSportContact 5 Nokian zLine Bridgestone S001 Michelin Primacy 3 ewentualnie: Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 Dunlop Sport Maxx RT chociaż w tym przypadku spotkałem się z opiniami o bardzo wysokiej ścieralności. Jest się nad czym zastanawiać czy bez róznicy co wsadzę z wyżej wymienionych? a może, któreś darowac sobie już na samym poczatku? -------------------- http://corsasport.pl
|
|
|
![]()
Post
#1047
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
O Nokianie na pewno powie Ci coś kolega Kajman. Pisał wcześniej w tym temacie, że ma zLine w dupowozie, a ma on spore doświadczenie w oponach.
Ja mam w dupowozie (Passat B6) od niedawna Nokiany Line 205/55R16 i jestem bardzo zadowolony. W porównaniu z Michelin Primacy HP, które były fabrycznie, są dużo lepsze. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#1048
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jak już mówiłem, spokojnie polecam, Z-ine to bardzo wysoka klasa opony. Teraz do 300KM suva też wziąłęm ich odpowiednik.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1049
|
|
User Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Łódź/Wrocław ![]() |
dzięki serdeczne za pomoc przy wyborze, zLine zamówiony
![]() -------------------- http://corsasport.pl
|
|
|
![]()
Post
#1050
|
|
User Dołączył: Tue, 03 February 2009 Skąd: Gdańsk ![]() |
... Dunlop Sport Maxx RT ... Fakt, robię małe przebiegi i starte już trochę są, ale chyba nie ma takiej tragedii co do ścieralności. Nie wiem, jak inne opony UHP, ale te są moim zdaniem mega miękkie, wygodne, ciche, dosłownie kapciuszki. Dobrze trzymają, ale ogólnie podsumowałbym je, jak wyżej napisałem. Ścianka boczna miękka, opona przez to "lubi" wysokie ciśnienie. Charakter ma bardzo przewidywalny, trzyma, trzyma trzyma, delikatnie popuszcza i dopiero traci przyczepność, niby dobrze, ale wydaj się, że inna guma, mniej przewidywalna, by jeszcze ten margines wykorzystała. Ostatecznie może taka raczej średnia opinia, jak dla opony "sportowej" ![]() |
|
|
![]()
Post
#1051
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 15 September 2005 ![]() |
Co powiecie na temat opon Syron Street Race. Szukam jakiegoś semi slika 195/45 R16 i tylko te są dostępne. Jak sprawują się w codziennej eksploatacji?
|
|
|
![]()
Post
#1052
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Ma ktoś jakieś doświadczenia z Pirelli Pzero Nero? (235/45/17) Dupowóz awd, bez upalania.
|
|
|
![]()
Post
#1053
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Osobiście nie, ale kolega miał w 365KM FWD i narzekał, że michały nawet lepsze.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1054
|
|
User Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Łódź/Wrocław ![]() |
dzięki serdeczne za pomoc przy wyborze, zLine zamówiony ![]() pierwsze co zwraca uwagę to hałas jaki ta opona wydaje podczas jazdy, zimowe opony miały poziom hałasu 72db czyli taki sam jak załozony zLine. Zimówek praktycznie nie było słychać a nokiany przyprawiają o ból głowy po dłuższej trasie ... -------------------- http://corsasport.pl
|
|
|
![]()
Post
#1055
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Ma ktoś jakieś doświadczenia z Pirelli Pzero Nero? (235/45/17) Dupowóz awd, bez upalania. Na codzień fajne, na torze słabe. -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#1056
|
|
User Dołączył: Tue, 27 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
pierwsze co zwraca uwagę to hałas jaki ta opona wydaje podczas jazdy, zimowe opony miały poziom hałasu 72db czyli taki sam jak załozony zLine. Zimówek praktycznie nie było słychać a nokiany przyprawiają o ból głowy po dłuższej trasie ... W zasadzie te 72 dB to standard dla opony która ma trzymać a nie być eco - w tym przypadku mamy klasę ścieralności E Bridgestone POTENZA S001 - 73 dB Pirelli P ZERO NERO GT - 72 dB wyjątkiem jest Bridgestone POTENZA RE050A - 71 dB dla klasy ścieralności F w zasadzie cała reszta opon UHP ma mniej decybeli ale przy mniejszych klasach ścieralności. Założyłem Nokiany zLine jakieś 100 km temu więc się nie wypowiadam. W porównaniu jednak do zimowych sottozero mam ciszę. |
|
|
![]()
Post
#1057
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
A jest gdzieś artykuł, który tłumaczy Kowalskiemu, że opona to nie lodówka?
Czym bardziej przyczepna opona, tym bardziej ścieralna. Głośność to kwestia takiego ułożenia bieżnika, aby było jak najwięcej różnej wielkości kostek i w różnorodny sposób ułożonych. Czym więcej więc różnych nacięć, tym opona będzie miała mniej tendencji do wszelkich rezonansów. Ale czym więcej nacięć, tym mniej opony. Moim zdaniem czym bardziej opona cicha i eko, tym po prostu gorsza. Bo zadaniem opony jest uzyskać maksymalną trakcję w każdych możliwych warunkach, a nie mało się zużywać. Ponieważ na razie nie wymyślono mieszanek, które czym bardziej przyczepne się mniej zużywają, oznaczenia opon są moim zdaniem nieco krzywdzące. Po prostu parametry oceniane i potrzebne są można powiedzieć przeciwstawne. Przecież kupując lodówkę klasy A++, nie rezygnujemy z czegoś, kosztem oszczędności w prądzie. A z oponami moim zdaniem tak nie jest. |
|
|
![]()
Post
#1058
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 08 January 2009 ![]() |
Ma ktoś jakieś doświadczenia z Pirelli Pzero Nero? (235/45/17) Dupowóz awd, bez upalania. Jeżdzę na nich obecnie. Rozmiar 225/45/17. Wcześniej miałem continental sportcontact 2. Pirelli wypadają lepiej. Uzytkuje na codzień. -------------------- Subaru Legacy 3.0R '2004
Golf 5 GTI '2006 Seat Leon FR '2013 |
|
|
![]()
Post
#1059
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jeżdżę na Nokianach i nie zauważyłem tego problemu, ale może masz agresywną zbieżność lub kąty.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#1060
|
|
User Dołączył: Wed, 04 July 2012 ![]() |
Która opona będzie lepsze na 1/4 do doładowanego FWD 300+Ps, Yokohama Parada Spec-2 czy Markgum Colway N-Rally?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 06:16 |