Shoutbox 0 nowych PW 


341 Stron V  « < 51 52 53 54 55 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Styku
post Tue, 08 Apr 2014 - 15:45
Post #1041


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





To bardzo proste. Przepompuj maksymalnie bezpiecznie. Użyj opony z twardym karkasem, z jak najtwardszą mieszanką, czyli generalnie są to tanie opony. W sumie wzór nie ważny, jeśli zrobisz bardzo dużo nacięć wzdłużnych. Nie przesadź jednak bo tył będzie się fatalnie prowadził.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Apr 2014 - 15:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Toldi
post Tue, 08 Apr 2014 - 16:02
Post #1042


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





tylko jaki w jaki rozmiar iść ? wink.gif
bo profil 80....no nie wiem w sumie....trochę wysoko. ale jak by dmuchnąć oporową - tak jak piszesz........


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 08 Apr 2014 - 16:45
Post #1043


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Czym niższa opona tym zyskujesz mniejszą powierzchnię. Możesz zejść 1-2 rozmiary w dół. Czyli 195/50 albo 185/55. Jak przesadzisz będziesz odciążał przednią oś. Lepiej coś wyższego niż seria ale węższego. Możesz też szerokością się mniej przejmować z racji tego, że ponacinasz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Tue, 08 Apr 2014 - 18:15
Post #1044


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





ale na 16" ciężko mi cos znaleźć co by było węższego, a mniejsze np. 14 sa wysokie strasznie....nie wiem...sad.gif


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Wed, 09 Apr 2014 - 16:08
Post #1045


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Możesz jeśli wejdzie nawet wsadzić 185/60 R 14. Tylko, że będzie pozycja startujący Learjet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ems
post Thu, 10 Apr 2014 - 09:10
Post #1046


User
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Łódź/Wrocław





Przebrnąłem przez cały temat ale w większości dotyczy on jednak opon, które można wykorzystać na torze. W moim przypadku szukam opon, które sprawdzą się w dupowozie jakiem jest audi a4 przy szybszym pokonywaniu zakrętów w trasie oraz podczas zwyczajnej jazdy na mokrym. Auto jest przednionapędówką, przenosi 165KM/360Nm, ma zawieszenie 1BV z S4 b6 a poszukiwany rozmiar to 225/45R17.
Dotychczas zamontowana była potenza re050A. Z początku spojrzałem na tegoroczne testy opon ale im więcej czytałem tym bardziej utwierdzałem się w przekonaniu, że nic nie zastąpi opinii użytkowników bo z testami nie znając ich metodologi różnie bywa wink.gif

Wstępnie wytypowałem nastepujące opony:

Continental ContiSportContact 5
Nokian zLine
Bridgestone S001
Michelin Primacy 3

ewentualnie:
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2
Dunlop Sport Maxx RT
chociaż w tym przypadku spotkałem się z opiniami o bardzo wysokiej ścieralności.

Jest się nad czym zastanawiać czy bez róznicy co wsadzę z wyżej wymienionych? a może, któreś darowac sobie już na samym poczatku?



--------------------
http://corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Thu, 10 Apr 2014 - 21:36
Post #1047


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





O Nokianie na pewno powie Ci coś kolega Kajman. Pisał wcześniej w tym temacie, że ma zLine w dupowozie, a ma on spore doświadczenie w oponach.

Ja mam w dupowozie (Passat B6) od niedawna Nokiany Line 205/55R16 i jestem bardzo zadowolony. W porównaniu z Michelin Primacy HP, które były fabrycznie, są dużo lepsze.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 10 Apr 2014 - 22:36
Post #1048


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Jak już mówiłem, spokojnie polecam, Z-ine to bardzo wysoka klasa opony. Teraz do 300KM suva też wziąłęm ich odpowiednik.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ems
post Fri, 11 Apr 2014 - 12:52
Post #1049


User
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Łódź/Wrocław





dzięki serdeczne za pomoc przy wyborze, zLine zamówiony wink.gif


--------------------
http://corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek_135
post Fri, 11 Apr 2014 - 19:31
Post #1050


User
Dołączył: Tue, 03 February 2009
Skąd: Gdańsk





CYTAT(ems @ Thu, 10 Apr 2014 - 08:10) *
...
Dunlop Sport Maxx RT
...

Fakt, robię małe przebiegi i starte już trochę są, ale chyba nie ma takiej tragedii co do ścieralności. Nie wiem, jak inne opony UHP, ale te są moim zdaniem mega miękkie, wygodne, ciche, dosłownie kapciuszki. Dobrze trzymają, ale ogólnie podsumowałbym je, jak wyżej napisałem. Ścianka boczna miękka, opona przez to "lubi" wysokie ciśnienie. Charakter ma bardzo przewidywalny, trzyma, trzyma trzyma, delikatnie popuszcza i dopiero traci przyczepność, niby dobrze, ale wydaj się, że inna guma, mniej przewidywalna, by jeszcze ten margines wykorzystała. Ostatecznie może taka raczej średnia opinia, jak dla opony "sportowej" wink.gif, ale ja wolę "twardsze" gumy typu Bridgestone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob@k
post Fri, 11 Apr 2014 - 20:31
Post #1051


Rookie
Dołączył: Thu, 15 September 2005





Co powiecie na temat opon Syron Street Race. Szukam jakiegoś semi slika 195/45 R16 i tylko te są dostępne. Jak sprawują się w codziennej eksploatacji?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Sat, 12 Apr 2014 - 09:14
Post #1052


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Ma ktoś jakieś doświadczenia z Pirelli Pzero Nero? (235/45/17) Dupowóz awd, bez upalania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 12 Apr 2014 - 10:27
Post #1053


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Osobiście nie, ale kolega miał w 365KM FWD i narzekał, że michały nawet lepsze.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ems
post Tue, 15 Apr 2014 - 12:58
Post #1054


User
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Łódź/Wrocław





CYTAT(ems @ Fri, 11 Apr 2014 - 12:52) *
dzięki serdeczne za pomoc przy wyborze, zLine zamówiony wink.gif


pierwsze co zwraca uwagę to hałas jaki ta opona wydaje podczas jazdy, zimowe opony miały poziom hałasu 72db czyli taki sam jak załozony zLine. Zimówek praktycznie nie było słychać a nokiany przyprawiają o ból głowy po dłuższej trasie ...


--------------------
http://corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Tue, 15 Apr 2014 - 13:56
Post #1055


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





CYTAT(usuniety @ Sat, 12 Apr 2014 - 07:14) *
Ma ktoś jakieś doświadczenia z Pirelli Pzero Nero? (235/45/17) Dupowóz awd, bez upalania.


Na codzień fajne, na torze słabe.


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Whisper
post Wed, 16 Apr 2014 - 07:56
Post #1056


User
Dołączył: Tue, 27 October 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(ems @ Tue, 15 Apr 2014 - 11:58) *
pierwsze co zwraca uwagę to hałas jaki ta opona wydaje podczas jazdy, zimowe opony miały poziom hałasu 72db czyli taki sam jak załozony zLine. Zimówek praktycznie nie było słychać a nokiany przyprawiają o ból głowy po dłuższej trasie ...




W zasadzie te 72 dB to standard dla opony która ma trzymać a nie być eco - w tym przypadku mamy klasę ścieralności E

Bridgestone POTENZA S001 - 73 dB
Pirelli P ZERO NERO GT - 72 dB


wyjątkiem jest

Bridgestone POTENZA RE050A - 71 dB dla klasy ścieralności F

w zasadzie cała reszta opon UHP ma mniej decybeli ale przy mniejszych klasach ścieralności.

Założyłem Nokiany zLine jakieś 100 km temu więc się nie wypowiadam. W porównaniu jednak do zimowych sottozero mam ciszę.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Wed, 16 Apr 2014 - 09:23
Post #1057


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





A jest gdzieś artykuł, który tłumaczy Kowalskiemu, że opona to nie lodówka?
Czym bardziej przyczepna opona, tym bardziej ścieralna.
Głośność to kwestia takiego ułożenia bieżnika, aby było jak najwięcej różnej wielkości kostek i w różnorodny sposób ułożonych.
Czym więcej więc różnych nacięć, tym opona będzie miała mniej tendencji do wszelkich rezonansów.
Ale czym więcej nacięć, tym mniej opony.
Moim zdaniem czym bardziej opona cicha i eko, tym po prostu gorsza. Bo zadaniem opony jest uzyskać maksymalną trakcję w każdych możliwych warunkach, a nie mało się zużywać.
Ponieważ na razie nie wymyślono mieszanek, które czym bardziej przyczepne się mniej zużywają, oznaczenia opon są moim zdaniem nieco krzywdzące. Po prostu parametry oceniane i potrzebne są można powiedzieć przeciwstawne.
Przecież kupując lodówkę klasy A++, nie rezygnujemy z czegoś, kosztem oszczędności w prądzie. A z oponami moim zdaniem tak nie jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shindo
post Wed, 16 Apr 2014 - 16:48
Post #1058


Rookie
Dołączył: Thu, 08 January 2009





CYTAT(usuniety @ Sat, 12 Apr 2014 - 12:14) *
Ma ktoś jakieś doświadczenia z Pirelli Pzero Nero? (235/45/17) Dupowóz awd, bez upalania.

Jeżdzę na nich obecnie. Rozmiar 225/45/17. Wcześniej miałem continental sportcontact 2. Pirelli wypadają lepiej. Uzytkuje na codzień.


--------------------
Subaru Legacy 3.0R '2004
Golf 5 GTI '2006
Seat Leon FR '2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 16 Apr 2014 - 16:51
Post #1059


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Jeżdżę na Nokianach i nie zauważyłem tego problemu, ale może masz agresywną zbieżność lub kąty.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek96
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:24
Post #1060


User
Dołączył: Wed, 04 July 2012





Która opona będzie lepsze na 1/4 do doładowanego FWD 300+Ps, Yokohama Parada Spec-2 czy Markgum Colway N-Rally?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

341 Stron V  « < 51 52 53 54 55 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 06:16