![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1861
|
|
User Dołączył: Fri, 21 September 2012 Skąd: Opole/OKR ![]() |
Me 7.5 chyba ma wystarczające możliwości
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1862
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Takie tam z prac przy silniku .
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I jeszcze nowy kolektor ssacy . Podziekowania dla Borysa z vr service za cierpliwosc w moich ciagle zmiennych koncepcjach i zachciankach . ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1863
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Blok dostał jakieś magiczne wzmocnienie aby go nie wysadziło jak poprzednio?
Widzę ,że jest kładziony mega nacisk na dokładność i szczegóły:) Wygląda zacnie , a stopień nie lepiej liczyć jak się założy czapkę na blok tak jak to widać na kolejnym foto? Ja tak liczę gdyż dokręcam głowicę bardzo małym momentem aby olej nie wylewał się na boki potem wyliczam i wychodzi mi jaką uszczelkę potrzebuję , pomiar robię w 2 cylindrach i zawsze mi się wszystko zgadza:) |
|
|
![]()
Post
#1864
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Kolektor widze u Dziaka mierzony, fajnie wyszedł, praktycznie idealnie, dobra szparka robi robote
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1865
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Blok dostał jakieś magiczne wzmocnienie aby go nie wysadziło jak poprzednio? Widzę ,że jest kładziony mega nacisk na dokładność i szczegóły:) Wygląda zacnie , a stopień nie lepiej liczyć jak się założy czapkę na blok tak jak to widać na kolejnym foto? Ja tak liczę gdyż dokręcam głowicę bardzo małym momentem aby olej nie wylewał się na boki potem wyliczam i wychodzi mi jaką uszczelkę potrzebuję , pomiar robię w 2 cylindrach i zawsze mi się wszystko zgadza:) odprezalismy nie tylko uszczelka dlatego wstepnie bylo mierzone oddziielnie z uwzglednieniem grubosci uszczelki . Kolektor widze u Dziaka mierzony, fajnie wyszedł, praktycznie idealnie, dobra szparka robi robote ![]() Borys stracil wiele nerwow przy nim ,ale wyszedl juz calkiem dobrze . W planach jest jeszcze inny kolektor ,ale to w przyszlosci Borys bedzie walczyl dalej , narazie poskladamy to tak na tym kolektorze ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1866
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
u mnie przy cisnieniu 28 cali na słup wody wyszło 280/281 cfm srednio czyli wieksze przepływy, przepustnica 75mm, szczelina zdaje sie 1,5 cm
zastanawiam się skąd róznica w przepływie, moze dlatego że mam duze plenum główne o pojemnosci 5 litrów (rura 114mm długa na 50cm) ? ewentualnie węższa szczelina poprawia pewnie równomierność napełniania ale ogranicza przepływ..albo średnica trąbki moze miec znaczenie, w sumie za duzo niewiadomych ja pomierzyłem swoj kolektro ale za bradzo nie mam do czego porównac bo mało osób chwali sie flowbenchem kolektorów -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1867
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
cowboy wiem, ze to szczegół, ale pewnie nie tylko mnie zakuło w oczy. 28cali slupa wody. to slup cisnie, a nie 28 cali cisnie słup.
wszyscy patrza na czapki, kolektory mało kto pewnie mierzy albo nie wszyscy chca sie własnie pochwalić, jak wspomniałes. kiedy fura zagada(seat)? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#1868
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
No właśnie Porszak a nie chodzi tu o podciśnienie? 28 cali to będzie jakieś -1bar?
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#1869
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
u mnie przy cisnieniu 28 cali na słup wody wyszło 280/281 cfm srednio czyli wieksze przepływy, przepustnica 75mm, szczelina zdaje sie 1,5 cm zastanawiam się skąd róznica w przepływie, moze dlatego że mam duze plenum główne o pojemnosci 5 litrów (rura 114mm długa na 50cm) ? ewentualnie węższa szczelina poprawia pewnie równomierność napełniania ale ogranicza przepływ..albo średnica trąbki moze miec znaczenie, w sumie za duzo niewiadomych ja pomierzyłem swoj kolektro ale za bradzo nie mam do czego porównac bo mało osób chwali sie flowbenchem kolektorów W tym przypadku trabki sa za waskie , a i plenum powinno byc kapke wieksze . Chcialbym zeby nowy mial w granicach 285-300 na kanal . Ale tak jak wspomnialem , na chwile obecna poskladamy na tym co jest i zobaczymy co z tego wyjdzie ps duza szczelina nie popsula rownomiernosci napelniania sie kanalow . Wiec nie jej wielkosc nie ma az tak ogromengo znaczenia . -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1870
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
te łezki na wale na głównych to nie powinny być tak jak w korbowych w jednym kierunku?
|
|
|
![]()
Post
#1871
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
czy ja tam, dobrze widze. Rozwiercales kanalowe olejowe w bloku i wale? Chcesz ulzyc panewka przy tak duzym doladowaniu jakie planujecie?
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#1872
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
czy ja tam, dobrze widze. Rozwiercales kanalowe olejowe w bloku i wale? Chcesz ulzyc panewka przy tak duzym doladowaniu jakie planujecie? Nie , nic nie wiercilismy , taka tam tylko delikatna kosmetyka ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1873
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
W tym przypadku trabki sa za waskie , a i plenum powinno byc kapke wieksze . Chcialbym zeby nowy mial w granicach 285-300 na kanal . ja mam runnery z rurek 48mm, grubość 2mm czyli w swietle jest 44mm, pole 15,2 cm2 cowboy wiem, ze to szczegół, ale pewnie nie tylko mnie zakuło w oczy. 28cali slupa wody. to slup cisnie, a nie 28 cali cisnie słup. wszyscy patrza na czapki, kolektory mało kto pewnie mierzy albo nie wszyscy chca sie własnie pochwalić, jak wspomniałes. dzieki za zwrócenie uwagi, powtarzam jak usłyszałem przez telefon ![]() ![]() w kazdym razie spotkałem sie z wykresami w necie 10 albo 28 cali słupa wody No właśnie Porszak a nie chodzi tu o podciśnienie? 28 cali to będzie jakieś -1bar? tak, mierzą podcisnieniowo mam taki konwerter i mówi ze 28 inches of mercury = 0.9481887 10 inches of mercury = 0.3386388 jest tez w necie http://www.convert-me.com/en/convert/press...in_mercury.html czyli dobrze ze w Dziaku mierzą 28 cali słupa wody, bo takie podcisnienia bardziej obrazują chyba realne warunki i przepływy zwłaszcza w doładowanych autach, czy moze jest tak ze 10 cali bardzie do wolnossaków ? sory za OT w temacie ale w moim temacie o kolektorze nie było oddzewu (w razie czego moge przeniesc tą dyskusję tam: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1874
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
tak, mierzą podcisnieniowo mam taki konwerter i mówi ze 28 inches of mercury = 0.9481887 10 inches of mercury = 0.3386388 jest tez w necie http://www.convert-me.com/en/convert/press...in_mercury.html mm slupa wody [mmH2O] to nie jest to samo co mm slupa rteci [mmHg] mercury jesli 28 inches of mercury = 0.9481887 bar to mmH2O bedzie wiecej, ale już mi sie nei chce szukac i przeliczać po polsku i chyba wiecej niz tam po ang http://www.liczby.pl/przelicznik/cisnienia -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#1875
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
inches mercury mam w takim programiku i zasugerowałem sie wpisem olozwirskiego ze ma byc 1 bar wiec wydało mi sie ok;)
w kazdym razie, jeszcze raz dzieki za wyjasnienie tej kwestii ale ten kowerter który ty podlinkowałeś podaje że cal rteci i cal wody to podobne wartości tymczasem na szybo wyggoglałem ze 28 cali wody to 2 cale rteci - no i w sumie toby sie zgadzało bo rtec ciezka ![]() http://www.convertunits.com/from/in+Hg/to/inches+of+water czyli 28 cali słupa wody to 0.06974296 Bara ? [w temp 4 st C] http://www.translatorscafe.com/cafe/EN/uni..._(4%C2%B0C)-bar czyli niecałe 70 mBar, to jakos mało sie wydaje tego podcisnienia ![]() pomiar przy 10 cali słupa wody to zaledwie niecałe 25 mBar [0,025 Bara], jakoś na czuja wydaje sie mało ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1876
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
Ile to 28" słupa wody mozna policzyc ale jest to bardzo małe cisnienie lub podcisnienie (~1/15 bara) nasuwa sie pierwsze pytanie: Czy pomiary sa robione przy tym cisnieniu/podcisnieniu czy jest to przeliczane dla tego cisnienia ?? Mozna pomiar zrobic przy 1, 5, 10, 25" slupa wody i przeliczyc ile bedzie dla 28" z mniejsza lub wieksza dokladnoscia zaleznie od przepływu.
Cowboy mowisz ze pomiar jest podcisnieniowo ...skąd dokad jest ssane powietrze?? -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#1877
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Mam tabelkę z gotowymi przelicznikami (wrzucę tu linka w poniedziałek). Link: http://www.goodyearrubberproducts.com/file...in1.Page198.pdf
Wojtek a jak się mierzy? Bo intuicja podpowiada ze powietrze wpada przez przepustnice i się ssie przez runnery. -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#1878
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Wojtek, mnie sie nie pytaj o takie rzeczy
![]() ![]() Ja sie pytałem Stefana Staszczaka to mówił mi ze pomiary robią na podcisnieniu po kolei dla kazdego runnera. nie widziałem jak to sie robi, moze Borys cos napisze bo cos tam kminili ze Stefanem ale wydaje mi sie ze przepływ jest na podcisnieniu od runnera poprzez kolektor i powietrze idzie sobie przez przepustnice Krasnobrodzka nie robi w ogole pomiarów samego kolektora - tylko w komplecie z głowicą - tak mi powiedzieli jak zadzwoniłem ja wysłałem kolektor z przepustnica i tak było mierzone, wiec moje 280cfm per runner uwzglednia opór (jakis minimalny) w pełni otwartej przepustnicy wątpliwosci sa bo mało jest wiedzy, nie miałem czasu zgłebiac tego, na szybko chciałem porównac swoj kolektor z innymi wiem tylko że mam równo 280 cfm i ze jest to chyba nieźle, ale nie mam flowbencha seryjnej samej głowicy R32, moze jak bede robił R30 na kuciznie to wrzuce na forum dla potomnych Rafał, sory za OT w temacie, zastanawiam sie czy nie przeniesc tego do mojego tematu o kolektorze dual plenum zeby powstało jakies know how na temat budowy i pomiarów kolektorów -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1879
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Wojtek, mnie sie nie pytaj o takie rzeczy ![]() ![]() Ja sie pytałem Stefana Staszczaka to mówił mi ze pomiary robią na podcisnieniu po kolei dla kazdego runnera. nie widziałem jak to sie robi, moze Borys cos napisze bo cos tam kminili ze Stefanem ale wydaje mi sie ze przepływ jest na podcisnieniu od runnera poprzez kolektor i powietrze idzie sobie przez przepustnice No i masz racje , kolektory sa mierzone na podcisnieniu , tzn powietrze jest zasysane przez runnery , dlatego tez wspomnialem o tym ze bedziemy robic jeszcze jeden kolektor ssacy w ktorym runnery w najwezszym miejscu beda mialy 50mm . a trabki beda mialy ksztalt stozka , co umozliwi zwiekszenie predkosci przeplywu powietrza . Projekt juz powstal ![]() Rafał, sory za OT w temacie, zastanawiam sie czy nie przeniesc tego do mojego tematu o kolektorze dual plenum zeby powstało jakies know how na temat budowy i pomiarów kolektorów Nie ma problemu , jak jest jakis sensowny temat , a ten jest to sam chetnie poczytam i sie w nim udziele , jak bede w stanie dopowiedziec cos sensownego ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1880
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
W naszym trąbki maja ksztalt stożka. To tez pomaga.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 01:25 |