Shoutbox 0 nowych PW 


145 Stron V  « < 92 93 94 95 96 > »   
Closed TopicStart new topic
> Seat Leon R31 + GTX 45 by Digitun, Test 6-Ciu cylindrów.
marianmk2
post Sat, 19 Apr 2014 - 20:08
Post #1861


User
Dołączył: Fri, 21 September 2012
Skąd: Opole/OKR





Me 7.5 chyba ma wystarczające możliwości wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 19 Apr 2014 - 20:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rafalek114
post Thu, 08 May 2014 - 15:53
Post #1862


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





Takie tam z prac przy silniku .































I jeszcze nowy kolektor ssacy . Podziekowania dla Borysa z vr service za cierpliwosc w moich ciagle zmiennych koncepcjach i zachciankach .



--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel-2005
post Thu, 08 May 2014 - 16:05
Post #1863


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Płońsk





Blok dostał jakieś magiczne wzmocnienie aby go nie wysadziło jak poprzednio?
Widzę ,że jest kładziony mega nacisk na dokładność i szczegóły:) Wygląda zacnie , a stopień nie lepiej liczyć jak się założy czapkę na blok tak jak to widać na kolejnym foto? Ja tak liczę gdyż dokręcam głowicę bardzo małym momentem aby olej nie wylewał się na boki potem wyliczam i wychodzi mi jaką uszczelkę potrzebuję , pomiar robię w 2 cylindrach i zawsze mi się wszystko zgadza:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 08 May 2014 - 16:12
Post #1864


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Kolektor widze u Dziaka mierzony, fajnie wyszedł, praktycznie idealnie, dobra szparka robi robote wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Thu, 08 May 2014 - 16:16
Post #1865


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(Pawel-2005 @ Thu, 08 May 2014 - 16:05) *
Blok dostał jakieś magiczne wzmocnienie aby go nie wysadziło jak poprzednio?
Widzę ,że jest kładziony mega nacisk na dokładność i szczegóły:) Wygląda zacnie , a stopień nie lepiej liczyć jak się założy czapkę na blok tak jak to widać na kolejnym foto? Ja tak liczę gdyż dokręcam głowicę bardzo małym momentem aby olej nie wylewał się na boki potem wyliczam i wychodzi mi jaką uszczelkę potrzebuję , pomiar robię w 2 cylindrach i zawsze mi się wszystko zgadza:)


odprezalismy nie tylko uszczelka dlatego wstepnie bylo mierzone oddziielnie z uwzglednieniem grubosci uszczelki .

CYTAT(cowboy @ Thu, 08 May 2014 - 16:12) *
Kolektor widze u Dziaka mierzony, fajnie wyszedł, praktycznie idealnie, dobra szparka robi robote wink.gif



Borys stracil wiele nerwow przy nim ,ale wyszedl juz calkiem dobrze . W planach jest jeszcze inny kolektor ,ale to w przyszlosci Borys bedzie walczyl dalej , narazie poskladamy to tak na tym kolektorze wink.gif


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 08 May 2014 - 16:24
Post #1866


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





u mnie przy cisnieniu 28 cali na słup wody wyszło 280/281 cfm srednio czyli wieksze przepływy, przepustnica 75mm, szczelina zdaje sie 1,5 cm
zastanawiam się skąd róznica w przepływie, moze dlatego że mam duze plenum główne o pojemnosci 5 litrów (rura 114mm długa na 50cm) ?
ewentualnie węższa szczelina poprawia pewnie równomierność napełniania ale ogranicza przepływ..albo średnica trąbki moze miec znaczenie, w sumie za duzo niewiadomych
ja pomierzyłem swoj kolektro ale za bradzo nie mam do czego porównac bo mało osób chwali sie flowbenchem kolektorów


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 08 May 2014 - 16:48
Post #1867


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





cowboy wiem, ze to szczegół, ale pewnie nie tylko mnie zakuło w oczy. 28cali slupa wody. to slup cisnie, a nie 28 cali cisnie słup.

wszyscy patrza na czapki, kolektory mało kto pewnie mierzy albo nie wszyscy chca sie własnie pochwalić, jak wspomniałes.

kiedy fura zagada(seat)?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Thu, 08 May 2014 - 17:16
Post #1868


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





No właśnie Porszak a nie chodzi tu o podciśnienie? 28 cali to będzie jakieś -1bar?


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Thu, 08 May 2014 - 20:44
Post #1869


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(cowboy @ Thu, 08 May 2014 - 16:24) *
u mnie przy cisnieniu 28 cali na słup wody wyszło 280/281 cfm srednio czyli wieksze przepływy, przepustnica 75mm, szczelina zdaje sie 1,5 cm
zastanawiam się skąd róznica w przepływie, moze dlatego że mam duze plenum główne o pojemnosci 5 litrów (rura 114mm długa na 50cm) ?
ewentualnie węższa szczelina poprawia pewnie równomierność napełniania ale ogranicza przepływ..albo średnica trąbki moze miec znaczenie, w sumie za duzo niewiadomych
ja pomierzyłem swoj kolektro ale za bradzo nie mam do czego porównac bo mało osób chwali sie flowbenchem kolektorów



W tym przypadku trabki sa za waskie , a i plenum powinno byc kapke wieksze . Chcialbym zeby nowy mial w granicach 285-300 na kanal . Ale tak jak wspomnialem , na chwile obecna poskladamy na tym co jest i zobaczymy co z tego wyjdzie

ps duza szczelina nie popsula rownomiernosci napelniania sie kanalow . Wiec nie jej wielkosc nie ma az tak ogromengo znaczenia .


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 08 May 2014 - 21:05
Post #1870


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





te łezki na wale na głównych to nie powinny być tak jak w korbowych w jednym kierunku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zabba88
post Thu, 08 May 2014 - 22:03
Post #1871


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: zabrze





czy ja tam, dobrze widze. Rozwiercales kanalowe olejowe w bloku i wale? Chcesz ulzyc panewka przy tak duzym doladowaniu jakie planujecie?


--------------------
<tu była sygnatura komercyjna>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Thu, 08 May 2014 - 22:16
Post #1872


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(zabba88 @ Thu, 08 May 2014 - 22:03) *
czy ja tam, dobrze widze. Rozwiercales kanalowe olejowe w bloku i wale? Chcesz ulzyc panewka przy tak duzym doladowaniu jakie planujecie?


Nie , nic nie wiercilismy , taka tam tylko delikatna kosmetyka wink.gif


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 09 May 2014 - 09:27
Post #1873


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Rafalek114 @ Thu, 08 May 2014 - 20:44) *
W tym przypadku trabki sa za waskie , a i plenum powinno byc kapke wieksze . Chcialbym zeby nowy mial w granicach 285-300 na kanal .


ja mam runnery z rurek 48mm, grubość 2mm czyli w swietle jest 44mm, pole 15,2 cm2

CYTAT(Porszak @ Thu, 08 May 2014 - 16:48) *
cowboy wiem, ze to szczegół, ale pewnie nie tylko mnie zakuło w oczy. 28cali slupa wody. to slup cisnie, a nie 28 cali cisnie słup.

wszyscy patrza na czapki, kolektory mało kto pewnie mierzy albo nie wszyscy chca sie własnie pochwalić, jak wspomniałes.


dzieki za zwrócenie uwagi, powtarzam jak usłyszałem przez telefon wink.gif wiec albo źle usłyszałem albo ja cos przekręciłem wink.gif
w kazdym razie spotkałem sie z wykresami w necie 10 albo 28 cali słupa wody

CYTAT(olozwirski @ Thu, 08 May 2014 - 17:16) *
No właśnie Porszak a nie chodzi tu o podciśnienie? 28 cali to będzie jakieś -1bar?


tak, mierzą podcisnieniowo

mam taki konwerter i mówi ze

28 inches of mercury = 0.9481887
10 inches of mercury = 0.3386388

jest tez w necie

http://www.convert-me.com/en/convert/press...in_mercury.html

czyli dobrze ze w Dziaku mierzą 28 cali słupa wody, bo takie podcisnienia bardziej obrazują chyba realne warunki i przepływy zwłaszcza w doładowanych autach,
czy moze jest tak ze 10 cali bardzie do wolnossaków ?

sory za OT w temacie ale w moim temacie o kolektorze nie było oddzewu (w razie czego moge przeniesc tą dyskusję tam: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 09 May 2014 - 17:26
Post #1874


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(cowboy @ Fri, 09 May 2014 - 09:27) *
tak, mierzą podcisnieniowo

mam taki konwerter i mówi ze

28 inches of mercury = 0.9481887
10 inches of mercury = 0.3386388

jest tez w necie

http://www.convert-me.com/en/convert/press...in_mercury.html


mm slupa wody [mmH2O] to nie jest to samo co mm slupa rteci [mmHg] mercury
jesli 28 inches of mercury = 0.9481887 bar to mmH2O bedzie wiecej, ale już mi sie nei chce szukac i przeliczać

po polsku i chyba wiecej niz tam po ang
http://www.liczby.pl/przelicznik/cisnienia


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 09 May 2014 - 23:17
Post #1875


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





inches mercury mam w takim programiku i zasugerowałem sie wpisem olozwirskiego ze ma byc 1 bar wiec wydało mi sie ok;)

w kazdym razie, jeszcze raz dzieki za wyjasnienie tej kwestii ale ten kowerter który ty podlinkowałeś podaje że cal rteci i cal wody to podobne wartości tymczasem na szybo wyggoglałem ze 28 cali wody to 2 cale rteci - no i w sumie toby sie zgadzało bo rtec ciezka wink.gif

http://www.convertunits.com/from/in+Hg/to/inches+of+water

czyli 28 cali słupa wody to 0.06974296 Bara ? [w temp 4 st C]

http://www.translatorscafe.com/cafe/EN/uni..._(4%C2%B0C)-bar

czyli niecałe 70 mBar, to jakos mało sie wydaje tego podcisnienia wink.gif

pomiar przy 10 cali słupa wody to zaledwie niecałe 25 mBar [0,025 Bara], jakoś na czuja wydaje sie mało wink.gif albo zmeczony po trasie jestem i cos zle rozumuje, ale jak widac całe zycie człowiek sie uczy wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Fri, 09 May 2014 - 23:24
Post #1876


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





Ile to 28" słupa wody mozna policzyc ale jest to bardzo małe cisnienie lub podcisnienie (~1/15 bara) nasuwa sie pierwsze pytanie: Czy pomiary sa robione przy tym cisnieniu/podcisnieniu czy jest to przeliczane dla tego cisnienia ?? Mozna pomiar zrobic przy 1, 5, 10, 25" slupa wody i przeliczyc ile bedzie dla 28" z mniejsza lub wieksza dokladnoscia zaleznie od przepływu.
Cowboy mowisz ze pomiar jest podcisnieniowo ...skąd dokad jest ssane powietrze??


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Fri, 09 May 2014 - 23:35
Post #1877


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Mam tabelkę z gotowymi przelicznikami (wrzucę tu linka w poniedziałek). Link: http://www.goodyearrubberproducts.com/file...in1.Page198.pdf
Wojtek a jak się mierzy? Bo intuicja podpowiada ze powietrze wpada przez przepustnice i się ssie przez runnery.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 10 May 2014 - 07:57
Post #1878


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Wojtek, mnie sie nie pytaj o takie rzeczy smile.gif napisz jak cos wiesz, mnie nie egzaminuj z wiedzy na temat pomiarów flowbench bo nie jestem zadnym ekspertem wink.gif
Ja sie pytałem Stefana Staszczaka to mówił mi ze pomiary robią na podcisnieniu po kolei dla kazdego runnera.
nie widziałem jak to sie robi, moze Borys cos napisze bo cos tam kminili ze Stefanem ale wydaje mi sie ze przepływ jest na podcisnieniu od runnera poprzez kolektor i powietrze idzie sobie przez przepustnice
Krasnobrodzka nie robi w ogole pomiarów samego kolektora - tylko w komplecie z głowicą - tak mi powiedzieli jak zadzwoniłem
ja wysłałem kolektor z przepustnica i tak było mierzone, wiec moje 280cfm per runner uwzglednia opór (jakis minimalny) w pełni otwartej przepustnicy

wątpliwosci sa bo mało jest wiedzy, nie miałem czasu zgłebiac tego, na szybko chciałem porównac swoj kolektor z innymi
wiem tylko że mam równo 280 cfm i ze jest to chyba nieźle, ale nie mam flowbencha seryjnej samej głowicy R32, moze jak bede robił R30 na kuciznie to wrzuce na forum dla potomnych

Rafał, sory za OT w temacie, zastanawiam sie czy nie przeniesc tego do mojego tematu o kolektorze dual plenum zeby powstało jakies know how na temat budowy i pomiarów kolektorów


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Sat, 10 May 2014 - 11:37
Post #1879


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(cowboy @ Sat, 10 May 2014 - 07:57) *
Wojtek, mnie sie nie pytaj o takie rzeczy smile.gif napisz jak cos wiesz, mnie nie egzaminuj z wiedzy na temat pomiarów flowbench bo nie jestem zadnym ekspertem wink.gif
Ja sie pytałem Stefana Staszczaka to mówił mi ze pomiary robią na podcisnieniu po kolei dla kazdego runnera.
nie widziałem jak to sie robi, moze Borys cos napisze bo cos tam kminili ze Stefanem ale wydaje mi sie ze przepływ jest na podcisnieniu od runnera poprzez kolektor i powietrze idzie sobie przez przepustnice



No i masz racje , kolektory sa mierzone na podcisnieniu , tzn powietrze jest zasysane przez runnery , dlatego tez wspomnialem o tym ze bedziemy robic jeszcze jeden kolektor ssacy w ktorym runnery w najwezszym miejscu beda mialy 50mm . a trabki beda mialy ksztalt stozka , co umozliwi zwiekszenie predkosci przeplywu powietrza . Projekt juz powstal smile.gif

CYTAT(cowboy @ Sat, 10 May 2014 - 07:57) *
Rafał, sory za OT w temacie, zastanawiam sie czy nie przeniesc tego do mojego tematu o kolektorze dual plenum zeby powstało jakies know how na temat budowy i pomiarów kolektorów


Nie ma problemu , jak jest jakis sensowny temat , a ten jest to sam chetnie poczytam i sie w nim udziele , jak bede w stanie dopowiedziec cos sensownego wink.gif


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 10 May 2014 - 12:05
Post #1880


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





W naszym trąbki maja ksztalt stożka. To tez pomaga.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post

145 Stron V  « < 92 93 94 95 96 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 01:25