Shoutbox 0 nowych PW 


145 Stron V  « < 91 92 93 94 95 > »   
Closed TopicStart new topic
> Seat Leon R31 + GTX 45 by Digitun, Test 6-Ciu cylindrów.
guzior
post Sun, 23 Mar 2014 - 23:32
Post #1841


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





To teraz sie wtrace bo nie wyrobie:
A co za roznica czy korba pcha tlok w gore czy tlok pcha korbe w dol jak sila dziala w ~ ta sama strone ??


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 23 Mar 2014 - 23:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fawor
post Sun, 23 Mar 2014 - 23:38
Post #1842


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





czyli twoim zdaniem rozkład sił na wykorbieniach, gdzie na jednym mamy prace, a na porównywanym sprezanie, jest taki sam? Jeśli tak to ja się wyłączam z dyskusji..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 24 Mar 2014 - 00:10
Post #1843


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





nie, nie do tego zmierzam. Rafalkowi chodzilo o pocienienie glowki - ze wieksza sila dziala na nia w dół niz gdy np. tlok ma sow ssania i korbowod ciagnie tlok. i ta sila dziala zarowno jak sie spreza jak i gdy pracuje (nie ta sa,a sila). Jasne ze wieksza sila jest przy suwie pracy.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 24 Mar 2014 - 12:25
Post #1844


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





no wlasnie nie o to chodziło - mega duża siła działa na główkę przy samym zwrocie w GMP i do tego wspólnego zdania również już doszliśmy wink.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KamilC20XE
post Mon, 24 Mar 2014 - 20:17
Post #1845


Forum Homee
Dołączył: Wed, 15 October 2008
Skąd: Kamień Pomorski





Rafał a co z wywarzeniem całego układu korbowego ? Kto będzie tym się zajmował ?


--------------------
FIAT RITMO 2.0 16VT 4WD E85 10,7 et
FB: WalasMotorSport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 24 Mar 2014 - 20:26
Post #1846


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Fawor @ Mon, 24 Mar 2014 - 12:25) *
no wlasnie nie o to chodziło - mega duża siła działa na główkę przy samym zwrocie w GMP i do tego wspólnego zdania również już doszliśmy wink.gif


W ksiazce corky bell - max boost pisali, ze wlasnie przy suwie sprezania i przekroczeniu polowy wysokosci dzialaja najwieksze sily (bo tam sa najwieksze przyspieszenia) . Do tego podobno sily rozciagajace sa bardzej nizszczace, niz te sciskajace (chyba wynika z wlasnosci materialu).

Przy GMP nie masz praktycznhie zadnej sily, bo wal sie kreci, a polozenie tloka praktucznie nie zmienia.

Update: spojrzalem jeszcze raz na ta ksiazke i wyglada na to,ze mam zawodna pamiec smile.gif. Jest tak jak napisales.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Mon, 24 Mar 2014 - 22:31
Post #1847


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(jackkpl @ Mon, 24 Mar 2014 - 20:26) *
W ksiazce corky bell - max boost pisali, ze wlasnie przy suwie sprezania i przekroczeniu polowy wysokosci dzialaja najwieksze sily (bo tam sa najwieksze przyspieszenia) . Do tego podobno sily rozciagajace sa bardzej nizszczace, niz te sciskajace (chyba wynika z wlasnosci materialu).

Przy GMP nie masz praktycznhie zadnej sily, bo wal sie kreci, a polozenie tloka praktucznie nie zmienia.

Przy suwie ssania nie działa największa siła z wszystkich 4 suwów, ale najbardziej obciążona jest główka korbowodu. Przy suwie pracy jest największa siła z wszystkich 4 suwów, ale to nie robi problemu bo korbowód z profilem H z sporą ilością materiału to spokojnie wytrzyma. Problemem jest suw ssania bo tego materiału nad sworzniem tłoka jest niewiele w porównaniu z ilością materiału pod sworzniem.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 25 Mar 2014 - 00:01
Post #1848


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Przy twierdzeniu "siły" należy dokładnie powiedzieć o jakie siły komu chodzi. Siły bezwładności, gazowe, wzdłuż korbowodu blablabla. Przede wszystkim siły gazowe są o rząd wielkości większe od sił bezwładności układu tłok-korba, to tak na marginesie i kompletnie na oko. Dla obliczeń wytrzymałościowych strategiczny jest zwrot wypadkowej - wytrzymałość na rozciąganie materiału na korby jest mniejsza niż na ściskanie, pewnie ze 3 razy (już nie pamiętam). Do tego wszystkiego jak ktoś wspomniał przekrój korby H bądź I kontra przekrój główki w przypadku rozciągania i ściskania. Ale to jest tylko obliczenie na rozerwanie, ewentualnie wyboczenie korby. Ale już naciski powierzniowe miedzy główką a sworzniem nie będą już zależały od budowy reszty korbowodu i tu ryzyko jest zdecydowanie większe dla suwu pracy. Temat rzeka, czuję się jakbym rozdrapał strupa smile.gif
Jakiś student na pewno jest w stanie opisać to wszystko dokładniej i powiedzieć na co się to liczy, ale coś mi świta, że chyba na naciski, nie pamiętam...


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barott
post Wed, 26 Mar 2014 - 21:43
Post #1849


Super User
Dołączył: Thu, 12 July 2012
Skąd: Pomorze





Sezon się zbliża. Jak tam sprawy silnikowe? Kiedy jakiś aktual?


--------------------
mk2 16vt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Wed, 09 Apr 2014 - 01:18
Post #1850


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





Tak z nowosci , plyta jest juz finalnie gotowa , jest spasowana idealnie , wszystkie otwory pokrywaja sie 1 do jeden bez jakich kolwiek przesuniec . Spod silnik jest juz praktycznie finalnie poskladany , dochodzi jeszcze drobna kosmetyka tlokow .











--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ra_cek
post Wed, 09 Apr 2014 - 09:07
Post #1851


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 November 2011





kiedy planowane odpalenie silnika ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LamaDawid
post Wed, 09 Apr 2014 - 13:21
Post #1852


Super User
Dołączył: Mon, 14 June 2010
Skąd: śląsk Imielin





Ładnie to wygląda profesjonalna robota


--------------------
Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015
2012 Ełk ET 11:67 212km/h
2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 09 Apr 2014 - 17:42
Post #1853


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Jaka grubość płyty? Raczej palona laserem nie jest waterjet??


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Wed, 09 Apr 2014 - 17:49
Post #1854









CYTAT(mihas66 @ Wed, 09 Apr 2014 - 20:42) *
Jaka grubość płyty? Raczej palona laserem nie jest waterjet??

Z tytułu filmu widać, że 20mm.


Czekam jak wyjedzie ten Leon na drogi, czuję w nim bardzo szybkiego zapierdzielacza smile.gif
Jak najszybszego skończenia projektu życzę i bezawaryjności smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gosciu_3m
post Wed, 09 Apr 2014 - 21:14
Post #1855


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Mysle,ze waterjet plus poprawa obrysu frezikiem lub laser :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Wed, 09 Apr 2014 - 22:14
Post #1856


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





Nie , panowie plyta byla robiona od poczatku do konca na frezarce CNC , grubosc plyty to 20mm


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Wed, 09 Apr 2014 - 23:23
Post #1857


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





w jakiej tolerancji wychodzi płaskośc po 24h od obróbki ? mierzone?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Thu, 10 Apr 2014 - 10:46
Post #1858


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(Skiba @ Thu, 10 Apr 2014 - 02:23) *
w jakiej tolerancji wychodzi płaskośc po 24h od obróbki ? mierzone?



Po 24 godzina od obrobki plyta byla planowana na magnesie , zebrane byly z obu stron 0,3 mm po to aby byla idealnie rowna , pozniej nie blya juz mierzona bo nie bylo takiej potrzeby . To nie jest czesc do statku kosmicznego , tylko do silnika 20vt . Jej zdaniem jest stabilizacja motoru tzn bloku , a przede wszytkim wal . Jezeli bedzie odbiegala 0,02mmm to nie przeszkodzi to w pelnianiu jej przeznaczenia


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markzo
post Thu, 10 Apr 2014 - 11:00
Post #1859


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





Kibicuje! strasznie lubię update'y w tym temacie smile.gif jak wyjedzie ten diabeł z planowaną mocą to bedzie siał pogrom smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matx94
post Sat, 19 Apr 2014 - 01:22
Post #1860


Frequent User
Dołączył: Sun, 05 January 2014





Czy ten silnik dalej jest strojony na seryjnym ecu
Go to the top of the page
 
+Quote Post

145 Stron V  « < 91 92 93 94 95 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 08:31