![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1841
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
To teraz sie wtrace bo nie wyrobie:
A co za roznica czy korba pcha tlok w gore czy tlok pcha korbe w dol jak sila dziala w ~ ta sama strone ?? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1842
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
czyli twoim zdaniem rozkład sił na wykorbieniach, gdzie na jednym mamy prace, a na porównywanym sprezanie, jest taki sam? Jeśli tak to ja się wyłączam z dyskusji..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#1843
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
nie, nie do tego zmierzam. Rafalkowi chodzilo o pocienienie glowki - ze wieksza sila dziala na nia w dół niz gdy np. tlok ma sow ssania i korbowod ciagnie tlok. i ta sila dziala zarowno jak sie spreza jak i gdy pracuje (nie ta sa,a sila). Jasne ze wieksza sila jest przy suwie pracy.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#1844
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
no wlasnie nie o to chodziło - mega duża siła działa na główkę przy samym zwrocie w GMP i do tego wspólnego zdania również już doszliśmy
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#1845
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 15 October 2008 Skąd: Kamień Pomorski ![]() |
Rafał a co z wywarzeniem całego układu korbowego ? Kto będzie tym się zajmował ?
-------------------- FIAT RITMO 2.0 16VT 4WD E85 10,7 et
FB: WalasMotorSport |
|
|
![]()
Post
#1846
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
no wlasnie nie o to chodziło - mega duża siła działa na główkę przy samym zwrocie w GMP i do tego wspólnego zdania również już doszliśmy ![]() W ksiazce corky bell - max boost pisali, ze wlasnie przy suwie sprezania i przekroczeniu polowy wysokosci dzialaja najwieksze sily (bo tam sa najwieksze przyspieszenia) . Do tego podobno sily rozciagajace sa bardzej nizszczace, niz te sciskajace (chyba wynika z wlasnosci materialu). Przy GMP nie masz praktycznhie zadnej sily, bo wal sie kreci, a polozenie tloka praktucznie nie zmienia. Update: spojrzalem jeszcze raz na ta ksiazke i wyglada na to,ze mam zawodna pamiec ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1847
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
W ksiazce corky bell - max boost pisali, ze wlasnie przy suwie sprezania i przekroczeniu polowy wysokosci dzialaja najwieksze sily (bo tam sa najwieksze przyspieszenia) . Do tego podobno sily rozciagajace sa bardzej nizszczace, niz te sciskajace (chyba wynika z wlasnosci materialu). Przy GMP nie masz praktycznhie zadnej sily, bo wal sie kreci, a polozenie tloka praktucznie nie zmienia. Przy suwie ssania nie działa największa siła z wszystkich 4 suwów, ale najbardziej obciążona jest główka korbowodu. Przy suwie pracy jest największa siła z wszystkich 4 suwów, ale to nie robi problemu bo korbowód z profilem H z sporą ilością materiału to spokojnie wytrzyma. Problemem jest suw ssania bo tego materiału nad sworzniem tłoka jest niewiele w porównaniu z ilością materiału pod sworzniem. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#1848
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Przy twierdzeniu "siły" należy dokładnie powiedzieć o jakie siły komu chodzi. Siły bezwładności, gazowe, wzdłuż korbowodu blablabla. Przede wszystkim siły gazowe są o rząd wielkości większe od sił bezwładności układu tłok-korba, to tak na marginesie i kompletnie na oko. Dla obliczeń wytrzymałościowych strategiczny jest zwrot wypadkowej - wytrzymałość na rozciąganie materiału na korby jest mniejsza niż na ściskanie, pewnie ze 3 razy (już nie pamiętam). Do tego wszystkiego jak ktoś wspomniał przekrój korby H bądź I kontra przekrój główki w przypadku rozciągania i ściskania. Ale to jest tylko obliczenie na rozerwanie, ewentualnie wyboczenie korby. Ale już naciski powierzniowe miedzy główką a sworzniem nie będą już zależały od budowy reszty korbowodu i tu ryzyko jest zdecydowanie większe dla suwu pracy. Temat rzeka, czuję się jakbym rozdrapał strupa
![]() Jakiś student na pewno jest w stanie opisać to wszystko dokładniej i powiedzieć na co się to liczy, ale coś mi świta, że chyba na naciski, nie pamiętam... -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#1849
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze ![]() |
Sezon się zbliża. Jak tam sprawy silnikowe? Kiedy jakiś aktual?
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
![]()
Post
#1850
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Tak z nowosci , plyta jest juz finalnie gotowa , jest spasowana idealnie , wszystkie otwory pokrywaja sie 1 do jeden bez jakich kolwiek przesuniec . Spod silnik jest juz praktycznie finalnie poskladany , dochodzi jeszcze drobna kosmetyka tlokow .
![]() ![]() ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1851
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
kiedy planowane odpalenie silnika ??
|
|
|
![]()
Post
#1852
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Ładnie to wygląda profesjonalna robota
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#1853
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Jaka grubość płyty? Raczej palona laserem nie jest waterjet??
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
gość_kredens_* |
![]()
Post
#1854
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1855
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Mysle,ze waterjet plus poprawa obrysu frezikiem lub laser :-)
|
|
|
![]()
Post
#1856
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Nie , panowie plyta byla robiona od poczatku do konca na frezarce CNC , grubosc plyty to 20mm
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1857
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
w jakiej tolerancji wychodzi płaskośc po 24h od obróbki ? mierzone?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#1858
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
w jakiej tolerancji wychodzi płaskośc po 24h od obróbki ? mierzone? Po 24 godzina od obrobki plyta byla planowana na magnesie , zebrane byly z obu stron 0,3 mm po to aby byla idealnie rowna , pozniej nie blya juz mierzona bo nie bylo takiej potrzeby . To nie jest czesc do statku kosmicznego , tylko do silnika 20vt . Jej zdaniem jest stabilizacja motoru tzn bloku , a przede wszytkim wal . Jezeli bedzie odbiegala 0,02mmm to nie przeszkodzi to w pelnianiu jej przeznaczenia -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1859
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
Kibicuje! strasznie lubię update'y w tym temacie
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#1860
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 05 January 2014 ![]() |
Czy ten silnik dalej jest strojony na seryjnym ecu
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 08:31 |