Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Wskazniki uniwersalne Wifi (poszukiwani testerzy), Wskazniki Wifi + boost controler na platforme Android i Apple str.11
siewcu
post Tue, 13 Sep 2011 - 20:23
Post #161


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Ma sens, nawet jest już coś takiego w jednym urządzeniu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 13 Sep 2011 - 20:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Tue, 13 Sep 2011 - 21:57
Post #162


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





u mnie ag cisnienia oleju piszczal jak cisnienie bylo ponizej ustawionego poziomu.czyli jak na wolnych obrotach cisnienie spadalo do 2 barow juz wiedzialem ze oleju nie ma w silniku i trza dolac litra. smile.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Tue, 13 Sep 2011 - 22:19
Post #163


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





piwo dzięki czyli jednak AG ma alarm na niski poziom oleju nie na wysoki (nie wiedziałem nie mam wskaźnika tylko czujniki) . A nie piszczy przy wyłączonym silniku ? Doszedłem do wniosku że zrobię detekcje pracującego silnika po napięciu w instalacji powyżej 13V będzie działał pomiar niskiego ciśnienia oleju (jest to chyba najłatwiej zrobić i najmniejsze przeróbki płytki są potrzebne bo i tak napięcie z instalacji trzeba doprowadzić do urządzenia). Teraz tylko zastanawiam się jest czy jest sens robić alarm na zbyt wysokie ciśnienie oleju?
siewcu a w jakim? Tak z ciekawości zapytam smile.gif
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajos
post Wed, 14 Sep 2011 - 13:08
Post #164


User
Dołączył: Sun, 02 January 2005
Skąd: Gdynia





Hej.

AG piszczy poniżej zadanej wartości.
I piszczy na zgaszonym silniku.

Pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Wed, 14 Sep 2011 - 15:19
Post #165


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





gajos dzięki czyli wychodzi na to że skośnoocy panowie nie zadali sobie trudu żeby zrobić jakaś detekcje pracującego silnika hmm ja już niby zmieniłem płytkę tak żeby detekcja była ale że rożne auta mogą mieć rożne progi lądowania i jakby ładowanie było za niskie albo aku dawałby za wysoki prąd to mogły by się dziać cyrki trzeba będzie chyba dorobić możliwość ustawiania tego w programie (albo to odpuścić i pozwolić mu piszczeć na wyłączonym silniku)
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
caro86wlkp
post Wed, 14 Sep 2011 - 15:47
Post #166


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 June 2010





CYTAT(Quaki @ Tue, 13 Sep 2011 - 22:19) *
Teraz tylko zastanawiam się jest czy jest sens robić alarm na zbyt wysokie ciśnienie oleju?

jest sens. przykładowo; zdarza sie ze silnik AFN z grupy VW często po jakimś tam przelocie na zimnym silniku lubi dawać bardzo wysokie ciśnienie co z kolei podwiesza popychacze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 14 Sep 2011 - 15:54
Post #167


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





dokładnie , nie ma sensu odpuszczać . Zawsze możesz dopisać do listy funkcji alarm w przypadku padniecia alternatora biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 14 Sep 2011 - 17:53
Post #168


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





boost controller na n75 (czy czyms podobnym) dodatkowo tam widze wink.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Wed, 14 Sep 2011 - 18:06
Post #169


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





k64 boost controller jest wprawdzie prosty bo ustawiany na "sztywno", bez samoregulacji ale sadze ze i tak będzie dokładniejszy niż MBC. Działa to na dość prostej zasadzie mianowicie od ustalonej wartości boostu włącza ustalona wartość wypełnienia sygnału n75 (niestety regulator PID sie nie zmieści w tym procesorze, poza tym niestety PID jest dla laika dość cieki do ustawienia. Boost controller z prawdziwego zdarzenia chce zrobić jako osobne urządzenie które będzie współpracować z wersja na navi tam można sobie pofolgować smile.gif )
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 14 Sep 2011 - 18:15
Post #170


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(Quaki @ Wed, 14 Sep 2011 - 18:06) *
k64 boost controller jest wprawdzie prosty bo ustawiany na "sztywno", bez samoregulacji ale sadze ze i tak będzie dokładniejszy niż MBC. Działa to na dość prostej zasadzie mianowicie od ustalonej wartości boostu włącza ustalona wartość wypełnienia sygnału n75 (niestety regulator PID sie nie zmieści w tym procesorze, poza tym niestety PID jest dla laika dość cieki do ustawienia. Boost controller z prawdziwego zdarzenia chce zrobić jako osobne urządzenie które będzie współpracować z wersja na navi tam można sobie pofolgować smile.gif )
Pozdrawiam

rob rob, ja juz jestem chetny.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 14 Sep 2011 - 19:40
Post #171


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Jest już taki zegar, Quaki pytał - http://www.nissantech.pl/?showtopic=7705&st=0 i jest mega rozbudowany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Wed, 14 Sep 2011 - 21:24
Post #172


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





siewcu bardzo fajny sprzęt ale wg mnie drogi(nawet jak na możliwości, które wg. mnie wcale jakieś kosmiczne nie są Ale to tylko moje prywatne zdanie i każdy musi się z nim zgadzać ) do tego twórca chyba trochę koloryzuje na przykład z EGT. Z kąd to wnioskuje? Ano z tąd ze każdy układ ma błąd pomiarowy, szczegolnie układ z termoparami przejrzyj datasheety scalonych elementów służących jako wzmacniacze termopar. Prosty przykład max6675 może przekłamywać w zakresie 0-700stC o +-5st C już nie mowie o czujnikach temperatury na przykład oleju (typu ntc bo takie są stosowane w samochodach) natomiast wg. tego co pisze autor tam nie żadnego błędu bo wszystkie pokazują tak samo.
Ja się nastawiam na urządzenie poniżej 1 tys złotych (przynajmniej dla wersji stacjonarnej wersja z Navi będzie trochę droższa ale sama Navi kilka złotych kosztuje) lub z EBC lekko powyżej 1tys.zl bo nowy zawór n75 to tez parę złotych , z parametrami identycznymi lub lepszymi niż maja zegary "analogowe" (typu steper motor i nie tylko AG ale wszystkie podobne w tym Defi itp itd)
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 15 Sep 2011 - 00:19
Post #173


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





A mniej więcej kiedy planujesz wprowadzenie na rynek? Bo mocno się rozglądam za czymś takim.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 15 Sep 2011 - 02:18
Post #174


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(Quaki @ Wed, 14 Sep 2011 - 21:24) *
siewcu bardzo fajny sprzęt ale wg mnie drogi(nawet jak na możliwości, które wg. mnie wcale jakieś kosmiczne nie są Ale to tylko moje prywatne zdanie i każdy musi się z nim zgadzać ) do tego twórca chyba trochę koloryzuje na przykład z EGT. Z kąd to wnioskuje? Ano z tąd ze każdy układ ma błąd pomiarowy, szczegolnie układ z termoparami przejrzyj datasheety scalonych elementów służących jako wzmacniacze termopar. Prosty przykład max6675 może przekłamywać w zakresie 0-700stC o +-5st C już nie mowie o czujnikach temperatury na przykład oleju (typu ntc bo takie są stosowane w samochodach) natomiast wg. tego co pisze autor tam nie żadnego błędu bo wszystkie pokazują tak samo.
Ja się nastawiam na urządzenie poniżej 1 tys złotych (przynajmniej dla wersji stacjonarnej wersja z Navi będzie trochę droższa ale sama Navi kilka złotych kosztuje) lub z EBC lekko powyżej 1tys.zl bo nowy zawór n75 to tez parę złotych , z parametrami identycznymi lub lepszymi niż maja zegary "analogowe" (typu steper motor i nie tylko AG ale wszystkie podobne w tym Defi itp itd)
Pozdrawiam

No błędów odczytu jest mało, bo każdy model czujnika(i nie do końca NPT) miał robioną charakterystykę, i to dość dokładną... Poza tym miałem już dość dużo do czynienia z tym urządzeniem i twierdzę, że powinno kosztować więcej - chociażby ze względu na mega rozbudowane EBC i mnogość funkcji, no ale to trzeba zobaczyć... Poza tym, ile chcesz zapłacić za tak rozbudowane EBC i wyświetlanie wielu parametrów w jednym i mocno konfigurowalne urządzenie, 1000zł ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Thu, 15 Sep 2011 - 09:11
Post #175


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





siewcu czujniki to NTC (czyli czujnik termistorowy o ujemnym współczynniku temperaturowym) mogą być też PTC (czyli czujnik termistorowy o dodatnim współczynniku temperaturowym ) ale nie spotkałem się z takim czujnikiem w samochodzie a NPT to rodzaj gwintu, to tak na marginesie. Błędy pomiarowe się zawsze pojawiają , no chyba ze charakterystyka jest robiona dla konkretnych egzemplarzy czujnika (egzemplarze różnią się miedzy sobą) a nie dla modeli, czyli dostaje czujnik robię jego charakterystykę w miejscu gdzie będzie pracował (czytaj w docelowym samochodzie ) i wtedy faktycznie tak jak mówisz błędy mogą być pominięte
Co do EBC to tak naprawdę nie wiemy na jakiej zasadzie on działa (Autor nie opisał ) czy jest to tylko dopasowanie PWM (wypełnienia sygnału ) do wartości w mapie gdzie x to obroty a y na przykład boost i tak dla każdego biegu (który tez dość łatwo obliczyć jeśli się ma obroty i szybkość samochodu), czy tez na przykład mapa jest tylko target boostem z do którego dąży PID a wartości pomiędzy komórkami mapy są aproksymowane przez program (co było by chyba najlepszym rozwiązaniem ale tak jak wspominalem dosc trudnym do ustawienia prze zwykłego "Kowalskiego" i do tego nie zawsze koniecznym )
I żeby nie było ja tutaj nikogo nie oskarżam, o nic nikogo się nie czepiam, wyrażam po prostu swoje zdanie, że urządzenie jest za drogie (przynajmniej dla mnie ) a każdy ma prawo twierdzić inaczej i wcale nie musi podzielać mojego zdania. Wręcz życzę autorowi tego urządzenia żeby sprzedał ich jak najwięcej (bo z natury popieram Polska myśl techniczna ).
pinin jak czas pozwoli mój niestety jest dość mocno ograniczony ze względu na prace zawodowa i tak naprawdę robię to w wolnych chwilach a ostatnio nie mam ich zbyt wiele sad.gif
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 15 Sep 2011 - 10:11
Post #176


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Z NPT mnie złapałeś, miałęm na myśli NTC... A co do EBC - działa mega skutecznie i jest bez najmniejszych problemów do ustawienia przez Kowalskiego, jeśli wszystko ma poprawnie podłączone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Forest 200sx
post Fri, 16 Sep 2011 - 12:55
Post #177


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 April 2006
Skąd: Poznan





CYTAT(Quaki @ Tue, 13 Sep 2011 - 19:48) *
3. Od wartości napięcia w jeśli mamy "zdrowy" alternator to napięcie w instalacji na włączonym silniku musi być wyższe niż to na silniku wyłączonym
Może ktoś ma jakieś inne pomysły na detekcje włączonego silnika i czy tego typu alarm ma sens (ja uważam ze każdy alarm może się przydać bo wolę patrzeć na drogę niż na wskaźniki)
Pozdrawiam

Nie łatwiej "detekcje włączonego silnika" wziąć z kontrolki ładowania. To najprostszy sposób bez znaczenia od tego jakie napięcie ma aku a jakie jest na odpalonym

pozdro

Edit , nie doczytałem czy twoje urządzenie ma też sczytywać obroty , jeśli tak to wystarczy warunek X>300obr i git
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Fri, 16 Sep 2011 - 17:34
Post #178


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





No właśnie do prostszego urządzenia czyli tego z lcd nie ma detekcji obrotów (bo i tak nie było by gdzie ich wyświetlić lcd jest za mały ) gdyby byly obroty nie bylo by problemu z detekcja czy silnik chodzi smile.gif hmm pomysl z kontrolka ładowania jest faktycznie dość prosty i teoretycznie do zrobienia w każdym aucie pomyśle smile.gif
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 10 Oct 2011 - 23:28
Post #179


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Tak wykopię trochę.
Quaki, twierdzisz, że czujniki nie są dokładne. Auto stało od wczoraj na warsztacie i patrzyliśmy na temperatury. Temperatura powietrza wg termometru 15 stopni, wg EGT 15 stopni, wg czujników temperatury wody i oleju 15-16 stopni. Dalej twierdzisz, że nie da się tego dokładnie zrobić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 11 Oct 2011 - 00:11
Post #180


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
Tak wykopię trochę.
Quaki, twierdzisz, że czujniki nie są dokładne. Auto stało od wczoraj na warsztacie i patrzyliśmy na temperatury. Temperatura powietrza wg termometru 15 stopni, wg EGT 15 stopni, wg czujników temperatury wody i oleju 15-16 stopni. Dalej twierdzisz, że nie da się tego dokładnie zrobić?


Błąd jest procentowy. Przy 15 stopniach, jest mały, przy 700-800 przy egt już jest gorzej. Przy temperaturach rzędu 100 stopni już zaczyna być to mocno odczuwalne. Choć kilka stopni różnicy nie zrobi problemu - ustawiasz warning niżej np. o 5 stopni i masz margines bezpieczeństwa.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 15:42