![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ma sens, nawet jest już coś takiego w jednym urządzeniu
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
u mnie ag cisnienia oleju piszczal jak cisnienie bylo ponizej ustawionego poziomu.czyli jak na wolnych obrotach cisnienie spadalo do 2 barow juz wiedzialem ze oleju nie ma w silniku i trza dolac litra.
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#163
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
piwo dzięki czyli jednak AG ma alarm na niski poziom oleju nie na wysoki (nie wiedziałem nie mam wskaźnika tylko czujniki) . A nie piszczy przy wyłączonym silniku ? Doszedłem do wniosku że zrobię detekcje pracującego silnika po napięciu w instalacji powyżej 13V będzie działał pomiar niskiego ciśnienia oleju (jest to chyba najłatwiej zrobić i najmniejsze przeróbki płytki są potrzebne bo i tak napięcie z instalacji trzeba doprowadzić do urządzenia). Teraz tylko zastanawiam się jest czy jest sens robić alarm na zbyt wysokie ciśnienie oleju?
siewcu a w jakim? Tak z ciekawości zapytam ![]() Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#164
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 02 January 2005 Skąd: Gdynia ![]() |
Hej.
AG piszczy poniżej zadanej wartości. I piszczy na zgaszonym silniku. Pzdr. |
|
|
![]()
Post
#165
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
gajos dzięki czyli wychodzi na to że skośnoocy panowie nie zadali sobie trudu żeby zrobić jakaś detekcje pracującego silnika hmm ja już niby zmieniłem płytkę tak żeby detekcja była ale że rożne auta mogą mieć rożne progi lądowania i jakby ładowanie było za niskie albo aku dawałby za wysoki prąd to mogły by się dziać cyrki trzeba będzie chyba dorobić możliwość ustawiania tego w programie (albo to odpuścić i pozwolić mu piszczeć na wyłączonym silniku)
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#166
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
Teraz tylko zastanawiam się jest czy jest sens robić alarm na zbyt wysokie ciśnienie oleju? jest sens. przykładowo; zdarza sie ze silnik AFN z grupy VW często po jakimś tam przelocie na zimnym silniku lubi dawać bardzo wysokie ciśnienie co z kolei podwiesza popychacze |
|
|
![]()
Post
#167
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
dokładnie , nie ma sensu odpuszczać . Zawsze możesz dopisać do listy funkcji alarm w przypadku padniecia alternatora
![]() |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
boost controller na n75 (czy czyms podobnym) dodatkowo tam widze
![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
k64 boost controller jest wprawdzie prosty bo ustawiany na "sztywno", bez samoregulacji ale sadze ze i tak będzie dokładniejszy niż MBC. Działa to na dość prostej zasadzie mianowicie od ustalonej wartości boostu włącza ustalona wartość wypełnienia sygnału n75 (niestety regulator PID sie nie zmieści w tym procesorze, poza tym niestety PID jest dla laika dość cieki do ustawienia. Boost controller z prawdziwego zdarzenia chce zrobić jako osobne urządzenie które będzie współpracować z wersja na navi tam można sobie pofolgować
![]() Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#170
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
k64 boost controller jest wprawdzie prosty bo ustawiany na "sztywno", bez samoregulacji ale sadze ze i tak będzie dokładniejszy niż MBC. Działa to na dość prostej zasadzie mianowicie od ustalonej wartości boostu włącza ustalona wartość wypełnienia sygnału n75 (niestety regulator PID sie nie zmieści w tym procesorze, poza tym niestety PID jest dla laika dość cieki do ustawienia. Boost controller z prawdziwego zdarzenia chce zrobić jako osobne urządzenie które będzie współpracować z wersja na navi tam można sobie pofolgować ![]() Pozdrawiam rob rob, ja juz jestem chetny. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#171
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Jest już taki zegar, Quaki pytał - http://www.nissantech.pl/?showtopic=7705&st=0 i jest mega rozbudowany.
|
|
|
![]()
Post
#172
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
siewcu bardzo fajny sprzęt ale wg mnie drogi(nawet jak na możliwości, które wg. mnie wcale jakieś kosmiczne nie są Ale to tylko moje prywatne zdanie i każdy musi się z nim zgadzać ) do tego twórca chyba trochę koloryzuje na przykład z EGT. Z kąd to wnioskuje? Ano z tąd ze każdy układ ma błąd pomiarowy, szczegolnie układ z termoparami przejrzyj datasheety scalonych elementów służących jako wzmacniacze termopar. Prosty przykład max6675 może przekłamywać w zakresie 0-700stC o +-5st C już nie mowie o czujnikach temperatury na przykład oleju (typu ntc bo takie są stosowane w samochodach) natomiast wg. tego co pisze autor tam nie żadnego błędu bo wszystkie pokazują tak samo.
Ja się nastawiam na urządzenie poniżej 1 tys złotych (przynajmniej dla wersji stacjonarnej wersja z Navi będzie trochę droższa ale sama Navi kilka złotych kosztuje) lub z EBC lekko powyżej 1tys.zl bo nowy zawór n75 to tez parę złotych , z parametrami identycznymi lub lepszymi niż maja zegary "analogowe" (typu steper motor i nie tylko AG ale wszystkie podobne w tym Defi itp itd) Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
A mniej więcej kiedy planujesz wprowadzenie na rynek? Bo mocno się rozglądam za czymś takim.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
siewcu bardzo fajny sprzęt ale wg mnie drogi(nawet jak na możliwości, które wg. mnie wcale jakieś kosmiczne nie są Ale to tylko moje prywatne zdanie i każdy musi się z nim zgadzać ) do tego twórca chyba trochę koloryzuje na przykład z EGT. Z kąd to wnioskuje? Ano z tąd ze każdy układ ma błąd pomiarowy, szczegolnie układ z termoparami przejrzyj datasheety scalonych elementów służących jako wzmacniacze termopar. Prosty przykład max6675 może przekłamywać w zakresie 0-700stC o +-5st C już nie mowie o czujnikach temperatury na przykład oleju (typu ntc bo takie są stosowane w samochodach) natomiast wg. tego co pisze autor tam nie żadnego błędu bo wszystkie pokazują tak samo. Ja się nastawiam na urządzenie poniżej 1 tys złotych (przynajmniej dla wersji stacjonarnej wersja z Navi będzie trochę droższa ale sama Navi kilka złotych kosztuje) lub z EBC lekko powyżej 1tys.zl bo nowy zawór n75 to tez parę złotych , z parametrami identycznymi lub lepszymi niż maja zegary "analogowe" (typu steper motor i nie tylko AG ale wszystkie podobne w tym Defi itp itd) Pozdrawiam No błędów odczytu jest mało, bo każdy model czujnika(i nie do końca NPT) miał robioną charakterystykę, i to dość dokładną... Poza tym miałem już dość dużo do czynienia z tym urządzeniem i twierdzę, że powinno kosztować więcej - chociażby ze względu na mega rozbudowane EBC i mnogość funkcji, no ale to trzeba zobaczyć... Poza tym, ile chcesz zapłacić za tak rozbudowane EBC i wyświetlanie wielu parametrów w jednym i mocno konfigurowalne urządzenie, 1000zł ? |
|
|
![]()
Post
#175
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
siewcu czujniki to NTC (czyli czujnik termistorowy o ujemnym współczynniku temperaturowym) mogą być też PTC (czyli czujnik termistorowy o dodatnim współczynniku temperaturowym ) ale nie spotkałem się z takim czujnikiem w samochodzie a NPT to rodzaj gwintu, to tak na marginesie. Błędy pomiarowe się zawsze pojawiają , no chyba ze charakterystyka jest robiona dla konkretnych egzemplarzy czujnika (egzemplarze różnią się miedzy sobą) a nie dla modeli, czyli dostaje czujnik robię jego charakterystykę w miejscu gdzie będzie pracował (czytaj w docelowym samochodzie ) i wtedy faktycznie tak jak mówisz błędy mogą być pominięte
Co do EBC to tak naprawdę nie wiemy na jakiej zasadzie on działa (Autor nie opisał ) czy jest to tylko dopasowanie PWM (wypełnienia sygnału ) do wartości w mapie gdzie x to obroty a y na przykład boost i tak dla każdego biegu (który tez dość łatwo obliczyć jeśli się ma obroty i szybkość samochodu), czy tez na przykład mapa jest tylko target boostem z do którego dąży PID a wartości pomiędzy komórkami mapy są aproksymowane przez program (co było by chyba najlepszym rozwiązaniem ale tak jak wspominalem dosc trudnym do ustawienia prze zwykłego "Kowalskiego" i do tego nie zawsze koniecznym ) I żeby nie było ja tutaj nikogo nie oskarżam, o nic nikogo się nie czepiam, wyrażam po prostu swoje zdanie, że urządzenie jest za drogie (przynajmniej dla mnie ) a każdy ma prawo twierdzić inaczej i wcale nie musi podzielać mojego zdania. Wręcz życzę autorowi tego urządzenia żeby sprzedał ich jak najwięcej (bo z natury popieram Polska myśl techniczna ). pinin jak czas pozwoli mój niestety jest dość mocno ograniczony ze względu na prace zawodowa i tak naprawdę robię to w wolnych chwilach a ostatnio nie mam ich zbyt wiele ![]() Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#176
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Z NPT mnie złapałeś, miałęm na myśli NTC... A co do EBC - działa mega skutecznie i jest bez najmniejszych problemów do ustawienia przez Kowalskiego, jeśli wszystko ma poprawnie podłączone.
|
|
|
![]()
Post
#177
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 April 2006 Skąd: Poznan ![]() |
3. Od wartości napięcia w jeśli mamy "zdrowy" alternator to napięcie w instalacji na włączonym silniku musi być wyższe niż to na silniku wyłączonym Może ktoś ma jakieś inne pomysły na detekcje włączonego silnika i czy tego typu alarm ma sens (ja uważam ze każdy alarm może się przydać bo wolę patrzeć na drogę niż na wskaźniki) Pozdrawiam Nie łatwiej "detekcje włączonego silnika" wziąć z kontrolki ładowania. To najprostszy sposób bez znaczenia od tego jakie napięcie ma aku a jakie jest na odpalonym pozdro Edit , nie doczytałem czy twoje urządzenie ma też sczytywać obroty , jeśli tak to wystarczy warunek X>300obr i git |
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
No właśnie do prostszego urządzenia czyli tego z lcd nie ma detekcji obrotów (bo i tak nie było by gdzie ich wyświetlić lcd jest za mały ) gdyby byly obroty nie bylo by problemu z detekcja czy silnik chodzi
![]() ![]() Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#179
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Tak wykopię trochę.
Quaki, twierdzisz, że czujniki nie są dokładne. Auto stało od wczoraj na warsztacie i patrzyliśmy na temperatury. Temperatura powietrza wg termometru 15 stopni, wg EGT 15 stopni, wg czujników temperatury wody i oleju 15-16 stopni. Dalej twierdzisz, że nie da się tego dokładnie zrobić? |
|
|
![]()
Post
#180
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT Tak wykopię trochę. Quaki, twierdzisz, że czujniki nie są dokładne. Auto stało od wczoraj na warsztacie i patrzyliśmy na temperatury. Temperatura powietrza wg termometru 15 stopni, wg EGT 15 stopni, wg czujników temperatury wody i oleju 15-16 stopni. Dalej twierdzisz, że nie da się tego dokładnie zrobić? Błąd jest procentowy. Przy 15 stopniach, jest mały, przy 700-800 przy egt już jest gorzej. Przy temperaturach rzędu 100 stopni już zaczyna być to mocno odczuwalne. Choć kilka stopni różnicy nie zrobi problemu - ustawiasz warning niżej np. o 5 stopni i masz margines bezpieczeństwa. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 15:42 |