![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Tez powoli zabieram sie do budowanie takiego ustrojstwa, pomysl byl taki:
pocket pc + 1wire Nie mam juz czasu na uzeranie sie w kontrolowanie lcd'kow, upychaniem w 4kbajtach, obsluga kart sd i innych zabawach skoro moe kupic konputer za 500pln i miec jeszcze nawigacje gratis Tylko martwi mnie dostepnosc 1wire, teoretycznie wystarczylyby do wiekszosci zastosowan kostki AD, ale z dostepnoscia w PL jest srednio, sprzedaje to ktos i czy 1wire ogolnie zyje? Czy wejsc w cos jak I2c? -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
ogolnie 1wire jest zastzrezone i musisz kupowac kosci dallasa dlatego ja jednak wole rs485 kosci do tego sa bez problemu dostepne w Polsce a pomysl z pocket pc tez niezzly moze tez sie zainteresuje ale na pewno dalej beda samodzielne urzadeznia typu boost controller czy EGT tylko pocket lub PC bedzie sluzyl za urzadzenie ekran i do wbijania wartosci alarmow i wartosci zadanych do innych celow typu wartosc graniczna boost
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Z rs485 swietny pomysl, potestuje, dzieki.
EDIT: poczytalem, szukam i nie moge znalezc ciekawych ukladow ktore zalatwilyby w jednym scalaku no A/D czy termometr. W 1-wire jest tego pelno. -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Po dość długiej przerwie znalazłem trochę czasu (niestety większość czas zajmuje mi praca ) i chęci na dalsze udoskonalanie mojego projektu chociaż w dużej mierze jest to praktycznie nowy projekt dużo bardziej rozbudowany i o dużo większych możliwościach.
Doszedłem do wniosku ze dobrze by było wykorzystać PDA co za tym przemawia -lepsza widoczność -samodzielność wyświetlacza -to ze w razie potrzeby można go wykorzystać jako nawigacje czy w innym celu nie traci on nic ze swojej funkcjonalności -no i ostania przyczyna ale nie najmniej ważna estetyka (dzięki bluetooth brak kabli i obudowa bardzo estetyczna) Mam dwie takie maszynki jedna to HP ipaq h2200 druga to GoClever 5066 (navi odblokowana ) każde z tych urządzeń jest trochę inne różnią się kilkoma rzeczami ale najważniejsza różnicą jest w systemie operacyjnym otóż HP to Microsoft® Windows® Mobile 2003 a GoClever 5066 to Windows CE 5.0 (różnice w systemie pociągaj konieczność pisania dwóch programów ale niestety urządzenia z systemem 2003 już nie są sprzedawane jako nowe a te z systemem win mobile 5.0 jeszcze tak) jedna rzecz maja natomiast wspólna otóż oba urządzenia maja wbudowany bluetooth który będzie wykorzystywany do przekazywania danych do aplikacji która będzie je wyświetlała na ekranie aplikacja będzie tez miała wbudowany ustawiany alarm dla każdej wartości udzielnie będzie tez możliwe sprawdzenie najwyższych wartości jakie uzyskane zostały przez dany parametr i możliwe ze dołączę tez możliwość logowania parametrów na karcie sd (bo oba urządzenia posiadają sloty na takie karty) Myślę ze sam wygląd programu będzie zbliżony do tego ![]() Istnieje także możliwość dopisania w programie komunikacji przez ir-de czyli praktycznie każdy palmtop by się do tego nadawał pozdrawiam ps. jakby ktoś miał jakieś pytania to pytać ![]() -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
projekt przeszedł już calkiem na PDA czy wersja z własnym wyświetlaczem żyje?
używasz czyjników Auto Gauge z najtańszej serii czy STEPPER MOTOR? |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Teoretycznie wersja z wyświetlaczem żyje bo istnieje prototyp i niby założenie było takie ze maja powstać dwie wersje równolegle ale mam duże obiekcje co do kontynuowania tego z uwagi na to ze PDA typu ipaq można zakupić za 90 parę złotych na portalach aukcyjnych a robienie wersji z wyświetlaczem jest niestety dość czasochłonne i nigdy nie będzie takiego efektu wizualnego ani takich możliwości jakie daje PDA (ale nie przesądzam możliwe ze jednak powstaną obie wersje)
Oto dwie wersje konfiguracje wyglądu ekranu nad którymi się zastanawiam (oczywiście możliwości jest 1000 ale doszedłem do wniosku ze im mniej wodotrysków tym lepiej) : ![]() Po lewej są komórki które wyświetlają wartość pomiaru i które zmieniają kolor w momencie alarmu na czerwony (alarm ustawiany w innym oknie ,wraz z alarmem z głośniczka wydobywa się dźwięk alarmowy w innym oknie można zobaczyć tez peak maksymalny i go skasować ) obok komórek które wyświetlają wartości jest rosnąca wraz nimi niebieska linia ( im większa wartość tym więcej elementu jest niebieskie) na ekranie mieszczą się tylko 4 pomiary (z tym ze EGT jest podawane najwyższe z kilku zarejestrowanych wiec jest odczyt nawet do 12 EGT w tej jednej komórce nie widać tylko elementu który informuje o numerze sondy na której obecnie jest najwyższa temperatura ale został już dopisany ) ale opisy sa czytelne wraz z jednostkami (prostokąty nad komórkami wyświetlającymi ) można tez stworzyć drugi ekran na którym będą inne wartości (możliwości są dość duże) ![]() Ten ekran działa podobnie z tym ze nie ma tak dokładnych opisów oraz elementu ruchomego jest natomiast więcej informacji na jednym ekranie bo można zobaczyć 6 pomiarów przy czym elementy działają tak jak poprzednio czyli w wypadku alarmu zmieniaj kolor z zielonego na czerwony i urządzenie odgrywa dziwek alarmowy Jak myślicie który wariant wybrać który wariant wg was jest bardziej czytelny Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
czytelność czytelnością ale przy apalaniu auta ważniejsze są alarmy, jakieś dzwięki i światełka.
czy wersja PDA po odłączeniu/wyłączeniu użądzenia PDA będzie nas informować o przekroczonej granicy np. EGT? ja osobiści wybrałbym wersje z własnym wyświetlaczem. lampka/głośnik od alarmu blisko oczu/uszu a wyświetlacz osobiście bym schował (oczywiście podłączony) do schowka żeby nie psuć harmonii we wnętrzu niepotrzenymi rzeczami i uchronić sie przed tysiącem pytań a co to i do czego służy |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
caro86wlkp w sumie nie myślałem o tym ale tak jest to jak najbardziej możliwe żeby do części sprzętowej podłączyć diodę i brzęczyk które można umieścić w kabinie dzięki czemu po odłączeniu/wyłączeniu PDA nadal będą funkcjonowały alarmy ustawione w PDA z tym ze nie będzie można śledzić co załączyło alarm.
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
w wersji PDA ile można podłączyć czujników? rozumiem że połączenie idzie tylko przez BT a nie po kablu
możesz mi podać na PW przybliżoną cene wersji PDA z czujnikiem EGT i BOOST + dioda i brzęczyk. i jeszcze jedno, czy czujnik ciśnienia oleju można używać do mierzenia ciśnienia powietrza? (np w poduszcze air ride) |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
teoretycznie pda jest tylko wyświetlaczem a za ilość czujników odpowiada mikroprocesor sterujący w zależności od tego jaki to będzie mikroprocesor (ilosc wejsc adc w zalozeniu jest to 8 czujnikow ale mozna to pwoiekszyc poprzez podpeicie zewnetznego adc ) i czy będzie wyposażony w mozlwiosc polaczenia w siec to liczba czujników waha się od kilku do teoretycznie nawet kilkuset (ilosc mozliwych do podlaczenia mikroprocesorow x ilosc wejsc ADC z tym ze powstaje problem szybkosci odczytu takiej ilosci czujnikow)
Czujnikiem oleju mozna mierzyc cisnienie gazu do max 10 bar ale mozna tez zadaptowac inne czujniki jesli potzrebny bylby wiekszy zakres takie czujniki sa dostepne Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Dobrą opcją było by zrobienie wyjść z tego urządzenia 0-5 v dla np megasquirta , czy ecumastera . W łatwy sposób można by sobie dodatkowo logować egt itp
|
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 25 August 2008 ![]() |
jako noga z informatyki mam pytanie:
Czy jest mozliwe zeby obsługa tych czujników odbywała się: -z netbooka np na windowsie 7 -była możliwość zmiany strony wizualnej tych wskażników? Kiedyś widziałem taki sprzęt który wyświetlał okrągłe "zegary" na ekranie co jest dużo bardziej czytelne, a zwykle kiedy musze sprawdzić jakiś parametr to na alarmie mi nie zależy bo jedzie ze mna pasażer który weryfikuje takie rzeczy. |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Dohc logowanie ma sie obywac na samym palmtopie jako ze jest wyposazony w gniazdo dla kart sd (format pliku excell z ktorego mozna bez problemu zrobic sobie wykresy i tabelki ) lub tez na urzadzeniu ktore bez problemu mozna w takie gniazdo wyposazyc.
tss jesli chodzi o windows7 to jest maly problem z aplikacjami bo tzreba miec srodowisko do tego ale na przyklad na xp nie ma problemu co do okraglych zegarow to faktycznie jest taka mozlwiosc ale jest to trudniejsze programistycznie (program jest bardziej zlozony) pozatym nie wiem lasnie czy to jest bardziej czytlene pamietaj ze do dyspozycji w urzadezniach pda masz dosc maly ekran i umieszczenie na nim 6 takich zegarow mija sie z celem (poprostu beda na tyle male ze nic nie zobaczysz na nich mozna by niby zrobic cos takiego ze w srodku zegara jest komorka z ktorej mozna cyfrowo odczytac wartosc i mozlwie ze nad czyms takim trzeba bedzie popracowac ale na razie z mojego doswiadczenia alarm w zegarach jest najwazniejszy bo nie zawsze ktos z nami jezdzi a alrm ma skutecznie informowac nas ze nalezy zdjac noge z gazu bo w innym wypadku mozemy narobic sobie szkod Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
alarmy są najważniejsze, nikt nie jeździ wpatrzony w czujniki.
Quaki kiedy urządzenie wejdzie do sprzedaży? ![]() |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Dohc logowanie ma sie obywac na samym palmtopie jako ze jest wyposazony w gniazdo dla kart sd (format pliku excell z ktorego mozna bez problemu zrobic sobie wykresy i tabelki ) lub tez na urzadzeniu ktore bez problemu mozna w takie gniazdo wyposazyc. Tyle że jeśli mam megasquirta i nim robię logi i dorzucę do niego info o egt , ciśnieniu oleju i np temperaturze to mam jeden log do przeglądania i w dodatku jeśli zaistnieje jakaś niebezpieczna sytuacja typu pik egt na tacy mam podane warunki pracy silnika w których to wystąpiło tzn widzę którą komórkę mapy poprawić . Zazdroszczę Ci wiedzy i życzę powodzenia bo masz fajne pomysły pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: Warszawa/Płock ![]() |
Na razie zrobiony na bazie zestawu uruchomieniowego Atmega32. Być może uda mi się zrobić własną płytkę z dodatkowymi czujnikami. Przy okazji douczę się elektroniki, bo programista ze mnie dobry, ale elektonik ze mnie jeszcze dość słaby. Teraz mam pytanie, czy posiadacie może charakterystykę czujnika temperatury oraz ciśnienia oleju z zestawów AG? |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
caro86wlkp nie mam pojecia kiedy to bedzie skonczone jak tylko skoncze i bedzie dzialo tak jakbym chcial to mozlwie ze powstanie wersja na sprzedaz co do alarmow to sie calkowicie zgadzam ja tez uwazam ze tak naprawde zegary jako takie juz na zestrojonym aucie nie sa do ogladanie ale do alarmowania jak cos jest nie tak bo i tak jak katujesz auto to nie ma czasu sie na nie patrzec
DOHC w sumie wszystkie czujniki u mnie maja sygnaly w zakresie 0-5V (no moze poza AFR waskopasmowym i woltowmierzem ) wiec tak naprawde mozna by pomyslec o wykonaniu dodatkowego gniazda w ktorym byly by dostepne sygnaly z czujnikow w formie 0-5v takie sygnaly sa w EGT , temp oleju i cisnieniu oleju z tym ze jesli jest wiecej niz jedno EGT uklad sam wybiera najwyzsze do wyswietlenia i podaje numer kanalu sondy na ktorym ta najwyzsza temperatura jest natmoiast przy logowaniu musialbys sam fizycznie wybrac ktoras z sond albo logowac wsztskie Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
gdyby Twoje urządzenie miało też wyjścia dla przynajmniej dwóch niezależnych egt + temp i ciśnienie oleju to by znacznie zwiększyło jego użyteczność a podejrzewam że dołożyć takie coś jak już i tak masz wzmacniacze do termopar to jest żaden problem .
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
DOHC same wzmacniacze EGT sa tak zaprojektowane ze maja dwa wyjscia mozna wiec je wykorzystac do logowania EGT nawet bez mojego urzadzenia bo wzmacniacze sa oddzielna czescia i nie sa wbudowane z uwagi na to ze ciezko orzec ile kto bedzie chcial termopar a tak mozna ich zrobic nawet do 12 jesli zastosuje sie dodatkowe przetwroniki adc
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Czy to jest ten układ http://shop.vems.hu/catalog/amplifier-dsub9-p-129.html czy to jest ten układ ? Jeśli tak Czy posiada kompensacje zimnej strony czy jak to sie tam nazywa . Tzn czy ma wbudowany czujnik temp odniesienia ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 21:05 |