Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 41 42 43 44 45 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
FOOR!4
post Thu, 14 Aug 2014 - 09:05
Post #841


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 December 2006
Skąd: 3CITY





CYTAT(cowboy @ Thu, 14 Aug 2014 - 08:03) *
fotki wrzuce tylko sie ogarne, choc prawde mowiąć nie ma za bardzo co wrzucac, gdyz konczymy własnie etap spawania i ciecia wiec nie ma ładnych fotek w ramkach tylko jest mega rzeźba wink.gif


Rzeczywiscie...nie ma o czym mowic. Zalozyles alu kola, dolozyles power rure, pare migajacych lampek i tuning gotowy. laugh.gif
MEGA robota auto od podstaw. SZACUNEK sie nalezy za robote ..a jeszcze wiekszy za upor i cierpliwosc.

pozdroo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 14 Aug 2014 - 09:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
k64
post Thu, 14 Aug 2014 - 09:21
Post #842


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





no wkoncu wzioles sie do roboty. Zycze wytrwalosci bo widzac jak wszystko dokladnie robisz to jeszcze troche to potrwa , powodzenia


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 14 Aug 2014 - 09:25
Post #843


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





no i po tym jak silnik po raz trzeci zmienił swoje połozenie wink.gif - został jeszcze opuszczony i pochylony okazało sie ze kolektor dolotowy zawadz przepustnica o podłuznice - zawsze COS ! wink.gif

i takich przeróbek do przeróbek było dzisiątki

teraz bysmy to inacze robili, trzeba było kupic zardzewiała bude 2 doora za 500 pln i mocowac wszystko na sztuke i dopiero potem w docelowej budzie robic te elementy na gotowo... choć i to pewnie by nie wypaliło

moze jak sie bedzie chciało Guziorowi to napisze czy podjałby sie zrobienia takiego ulepa jeszcze raz wink.gif

tu wszystko było trzeba wymyslec, nie znam swapa bardziej problematycznego... ale jestem zadowolony bo teraz w koncu jest tak ze nie dało sie tego zrobić lepiej i jest OK, a jesli cos wychodziło ze moze byc lepiej to zawsze była moja decyzja ze przerabiamy... na tym etapie nie moze byc niedoróbek które beda rzutowac na inne elementy
gdyby to było auto do dragu to byoby juz dawno skonczone ale wszystko jest podporzadkowane rozkładowi mas i przeznaczeniu auta na tor choc gdybym zaczynał teraz to bym tam wsadził 2.0 TFSI wink.gif ale juz musze byc wierny VR6 wink.gif

gdybym zapodał tam 2.o TFSI (-40kg) i skrzynie 0B2 (-10kg) to rozkład mas byłby 50/50 a z kierowcą i pasazerem pewnie 45/55 wink.gif

czesto jest tak ze zmiana koncepcji jednej rzeczy pociąga za sobą przeróbke 3 innych wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Thu, 14 Aug 2014 - 09:44
Post #844


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Podjąłbym sie tylko wtedy jakbym nie musial poprawiać po kims.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 15 Aug 2014 - 20:54
Post #845


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Kolektor dolotowy po zmianie ustawienia silnika wymagał drobnej poprawki ustawienia przepustnicy...mam nadzieje ze wpływ na zmierzone przepływy będzie znikomy. Zainstalowana przekładka pod zasilanie chłodnicy oleju, smarowanie turbosprężarki i czujniki, usunieto seryjny wymiennik ciepła olej/woda. Zbudowano od podstaw chłodzenie tzw coolant pipe, wyjście na termostat i maly obieg z głowicy...termostat zostal usunięty a jego role częściowo bedzie pelnic pompa wody craig davies do wymuszania obiegu przy chłodnicy w bagazniku..







--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sat, 16 Aug 2014 - 13:02
Post #846


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Pomysł z Vastgate moim zdaniem bardzo złe rozwiązanie. Pamiętajcie, że rurze od WG nie ma neutralnego ciśnienia, a spaliny będą musiały napełnić całą tą długą rurę aby turbo wstało, co będzie oczywiście miało wpływ na wydłużony Spool.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 16 Aug 2014 - 14:42
Post #847


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





nie podoba mi sie ta rura ale nie było innej mozliwości
w sumie lepiej było od razu robic równeległosciowy kolektor i taki bedzie pod R30, na razie musi byc to co jest

wstawanie turbiny z powodu napełnienie 50cm rurki do WG bedzie moim zdaniem pomijalne przy tych przeływach jakie sa w silniku 3 litrowym przy 3000 rpm, zwłaszcza ze korzystniej spalinom leciec na wirnik twin scrolla

no chyba ze to jakoś wyliczyłeś i potrafisz powiedzieć o ile później (rpm lub czas) pojawi sie te planowane na tym seryjnym nieodprezonym silniku 0,5 Bara ?? Czy moze Ci sie tak wydaje ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sat, 16 Aug 2014 - 14:47
Post #848


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





To nie chodzi o to gdzie lepiej będzie spalinom lecieć. Po prostu w kolektorze musi być odpowiednio wysokie ciśnienie spalin. A na to przyczynia się pojemność kolektora wydechowego. A do pojemności trzeba doliczyć 0,5m niepotrzebnej rury. O ile to wydłuży spool wyjdzie w praniu. Ale robiąc taki projekt chyba raczej powinno się minimalizować takie niepotrzebne straty, a nie dokładać.

Nie można było z tej strony?



--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 16 Aug 2014 - 15:04
Post #849


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





no ale czy robiłes juz taki kolektor lub to obliczałeś ze wiesz czy piszesz zeby cos popisac ?

ja wiem ze dołozenie pol metra dłuższej rury juz w doładowane powietrze w dolocie jest nieodczuwalne, przynajmniej dla mnie

konsultowałem ze z ludzmi którzy robili nie takie kanalizacje do turbin i nikt nie potwierdził Twojej opinii

czysto teoretycznie jestem ciekaw czy mi to jakoś wyliczysz bo mi sie wydaje że napełnienie takiej rurki (około 1 L pojemnosci) to jest wyrzucenie spalin z 2 cylindrów (każdy po 0,5 L) oczywiscie w duzym uproszczeniu bo trzeba jeszcze sprężyc z 0,8 bara w kolektorze wydechowym żeby było to planowane 0,5 bara doładowania, choc z drugiej strony ta rurka napełni sie zaraz po odpaleniu silnika i tam prózni nigdy nie bedzie wink.gif
no ale tak na szybko wydaje mi się że potrwa to nie dłuzej o pierdniecie komara przy 3 krpm bo mamy wtedy 50 obrotów wału na sekunde czyli 2 cylindry wykonają wydech przez 4 obroty, dodajmy dla pewnosci x2 czyli 8 obortów czyli 1/6 sekundy ale pewnie mi to zaraz wyliczysz lepiej ?

to i tak miało być na szybko na chwile zrobione i bedzie zmieniane do wiosny ale fajnie byłoby sie dowiedzieć, bo ja zawsze chetnie przyjmuje wiedze mądrzejszych ode mnie... bo moze zamiast robi rownoległosiowy kolektor gdzi pojdzie tych rur jednak duzo duzo wiecej do flanszy turbiny okaze się ze turbo w dordze do Berlina wstanie pod Poznaniem wink.gif

edit: z tej strony co narysowałes sie nie dało, mozna było dac WG blisko turbiny i tą samą drogą isc ze spalinami do downpipe ale wtedy WG podgrzewałby filtr powietrza i dolot do turbiny, albo dac WG nisko i screamer pipe ale jak pisałem jest to tymczasowe rozwiązanie (drugi raz bym juz tak nie zrobił) do czasu odpalenia R30 wiec na szybkosci chciałem wykorzystac seryjne kolektory 3w1


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Sat, 16 Aug 2014 - 17:18
Post #850


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





Nie myślałeś nad WG bezpośrednio w ziemię ? Widziałem już kilka kolektorów w których WG był zasilany z jednego runnera kolektora. Pewnie przy 600KM miałoby to jakiś ujemny wpływ, na opróżnianie i napełnianie danego cylindra. Pewnie dotyczyłoby to sytuacji niepełnego otwarcia zaworu WG. Trzylitrowy silnik poradzi sobie z tą rurką, zdecydowanie ważniejsza jest szczelność. Jakaś harmonijka by się przydała do tego zaworu w momencie wpięcia w DP, może nie popęka tak szybko.
Fajnie, że coś drgnęło.


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sat, 16 Aug 2014 - 18:34
Post #851


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





W kolektorach równo odległościowych raczej chodzi o kompromis pomiędzy szybkim spoolem a równomiernym opróżnianiem cylindrów. Jeśli ktoś buduje auto do 1/4 to ważniejsze jest równomierne opróżnianie cylindrów, bo auto i tak jedzie górą i trudno walczyć o każde 150Rpm w których szybciej turbo wstanie.
Ale jeśli komuś zależy na szybkim wstawaniu to raczej wybierze wersję kolektora w której równa odległość jest nie najgorsza, niż wstawiać 2 metry rury oby tylko była równa odległość.
A co do napełniania kolektora wydechowego to pamiętaj, że spaliny cały czas mają ujście przez wirnik turba, a dodatkowo co chwilę otwiera się WG, więc kolektor nie napełni się raz i tak już zostanie do zgaszenia silnika, ale co chwilę na nowo musi się napełniać. A pojemność kolektora ma większe znaczenie przy średnich obciążeniach silnika raczej.
A odnośnie wzoru, to ja aż tak bardzo matematycznie nie podchodzę do samochodów jak ty i nie znam tylu ilości wzorów. Coś jest jednak logiczne bez wyliczania wzorami.
Sam zobaczysz jak będzie jak już będziesz jeździł, a jak mówisz że to tymczasowa wersja to nie ma się nawet czym martwić.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 16 Aug 2014 - 20:53
Post #852


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Chłopie - czy ty kiedykolwiek jezdziles czyms wiecej niz seria po programie? Na rurowym kolektorze? Nie masz pojecia o czym piszesz i na sile probójesz wmowic komus cos o czym nie masz pojecia.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eskol
post Sat, 16 Aug 2014 - 21:09
Post #853


Frequent User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Gloucester





oj watpie ze napelnienie tej rurki bedzie mialo jakiekolwiek znaczenie jak juz to nieodczuwalne ,,, a zreszta Guzior ma w tym duze doswiadczenie tych kolektorow jest juz troche za nim takze bez paniki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Sat, 16 Aug 2014 - 21:31
Post #854


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





dżordżyk - powiem ci ze bardzo ciekawe rzeczy piszesz smile.gif .

cowboy - jak juz pewnie sam zauwazyles , to gowno prawda , ten kawalek obsranej rurki o srednicy wew 35-40mm nie bedzie mial wogole znaczenia przy wystawaniu turbiny , zreszta pewnie nie musze ci tego pisac bo doskonale sam o tym wiesz .

ps taki przyklad , ostanio zmienialem doloty w pewnym 20vt z 45 wew na 60mm , roznica we wstawaniu sprezarki nie byla odczuwalna. a pojemnosc dolotu powiekszyla sie bardzo mocno , bo doszedl rowniez pojemniejszy fmic i kolektor ssacy , wiec nie ma to zupelnie znaczenia . Malo tego , powietrze jest upuszczane z tiala 50mm ,a nie z zamknietego dv ktory w poprzedniej wersji walil w dolot .

Taka mala rada , wszystkim teoretyka radzilbym najpierw cos potestowac , poskladac , pospawac ,a pozniej wypowiadac sie czy jest cos z dupy , czy nie . Mi tez sie nie podobaja kolektory ssace z nierdzewki , ale jak widac konstrukcja jest dobra , bo przeplywy sa rowne , malo tego , bardzo wysokie . pozdrawiam


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 16 Aug 2014 - 21:57
Post #855


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Dzordzyk, to nie są skomplikowane wzory, i to nie logika tylko intuicja bywa bardzo zgubna, wiec warto czasem cos policzyć tak szacunkowo bo czesto sie mozna zdziwic

Rafałek, całkowita zgoda, pisałem o tym dodatkowy litr pojemnosci dolotu nie jest odczuwalny zwłaszcza przy duzej sprezarce a co dopiero kawałek rurki do WG w kolektorze wydechowym

co do przepływów to mierzone z przepustnicą, nie wiem mozliwe ze jakis 1 cfm byłby wiecej bez ale mozliwe ze jest to pomijalne bo Stefan mowił ze mierzą kazdy runner oddzielnie wiec przepustnice nie jest zadną restrykcją

Pająk - pisałem ze najprosciej byłoby dac WG na dole pod turbiną i wylot z niego pod auto ale to jest za głosne, co do złacza elastycznego raczej nie jest konieczne

ogolnie nie ma sie co doktoryzowac niech ten złom zacznie jezdzić a potem mozna ulepszac

seryjne 3w1 kolektory nie są złe ale na pewno bedą restrykcją i teraz jak mam drugi silnik to zrobie kanały wydechowe w głowicy na okragło u Łukasza Lamika i zrobi sie konkretny kolektor wydechowy

co do dolotowego to skoro wyszło nam tak dobrze to niewykluczone ze zrobi sie kiedys kopię z amelinium - kwasiak wazy 9 kg

teraz skupiamy sie na odpaleniu silnika, bo to jest najwazniejsze, chciałbym w tym roku potestowac auto zanim zostanie rozebrane i pojdzie do lakierowania, a jeszcze jest troche niby drobnych ale czasochłonnych rzeczy do zrobienia


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sun, 17 Aug 2014 - 09:48
Post #856


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Nie muszę wcale mieć racji, nie jestem też najmądrzejszym w temacie zapewne i wiem o tym. Podchodzę intuicyjnie do tego, być może to jest mylne jak Cowboy napisał.
No i pewnie przy silniku 1.8 miałoby to znaczenie większe, ale przy 3.2 będzie miało mniejsze znaczenie, ta pojemność kolektora wydechowego.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 17 Aug 2014 - 10:26
Post #857


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Rafalek - kolektor jest z nierdzewy bo Grzesiek mial takie flansze (z kwasa). Jakby nie bylo flansz wycietych z kwasa 3 lata temu, to bym wystrugal z alu wsio. Zresztą wiesz jak jest smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k1991
post Sun, 17 Aug 2014 - 16:21
Post #858


User
Dołączył: Mon, 18 May 2009





Ja trochę z innej beczki, temat śledzę od początku ( teraz także na FB ) i nie jestem już pewien na jaką turbinę zdecydowałeś się teraz ? Widzialem, że holset był wystawiony na sprzedaż, stąd moje pytanie.

A co do tej długości rury do WG to jestem pewien, że nikt nie poczuje różnicy w działaniu zaworu. Wystarczy popatrzeć jakie rurociągi są montowane w subaru i tym podobnych sprzętach.... Temat już nie raz potrącony na forum.

Kibicuje od początku i cieszy mnie każdy update !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 17 Aug 2014 - 20:47
Post #859


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





holset sprzedany, kupiłem chinską replikę GT35/40 od k64 i zobaczymy jak to bedzie na poczatek

docelowo chciałbym to GTX3582 albo cos w podobie jak sie kasa bedzie zgadzac i auto bedzie jezdzic albo moze jakis borg warner

zobaczymy, niech to w koncu odpali to bedziemy ulepszac



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 17 Aug 2014 - 21:43
Post #860


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Borg Warner jak najbardziej. Krzychu wie cos o tym smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 41 42 43 44 45 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 04:54