![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#501
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
nie chce Ci się sidepipea robić chyba... W lewo można i każdy przegląd przejdziesz kurde, w lewo mozna i tak bede robił... alesmy sie dogadali... zabroniony jest wydech tylko w prawo, moge nawet pionowo w dachu poprowadzić jak w ciezarówce ![]() tylko na filmiku który wrzuciłeś Hempa audi ma w prawo wydech i mnie sie strony pomyliły ![]() dlatego napisalem że jak bede straszył wydechem staruszki na chodniku to sie pały przyczepią ![]() -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#502
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
te płytki są 2 razy grubsze niz w camber platesach dostępnych na rynku, wiec skoro inne nie pekają czemu mają pęknąc te ? inni również robia cambery z tego samego materiału, tutaj wzieliśmy jeszcze duzo zapasu statyka ma coś do rzeczy łozysko wahliwe jest dobrane tez raczej porządne i ma podane statyczne obciązenie 7200kg a dynamiczne 4000kg nacisk na przód statyczny przy masie 1200kg nie bedzie 700 kg to daje 350 kg na jeden amortyzator, w sume auto bedzie uzywane do jazdy torowej a nie rajdowej gdzie są hopki i wertepy jezeli 10 krotne większa wytrzymałość dynamiczna (łozyska , bo nie wim jak śruby) nie jest dla Ciebie argumentem ? trzeba wziąć pod uwagę równiez tłumienie amortyzatora jak sobie popatrze na jakies cambery teina czy inne markowe to powinno byc OPK, a jak spojrze na aluminiowy shit z ebaya to te wygladają na pancerne i toporne No ja widzę zdecydowaną różnicę między Twoimi a Mustangowymi. Powiem to jeszcze raz, ale ostatni-statykę można sobie wsadzić przy takim zastosowaniu, no chyba, że chcesz się upewnić, że to wszystko nie obróci się w proch jak auto będzie stało na parkingu. Mnie np. bardziej interesowałoby co się dzieje przy porzadnym grzmotnięciu w dziurę, wyrwę etc, co się zdarza często w naszym pięknym kraju. Tłumienie amora mogłeś już sobie odpuścić. W raziecz czego nie mów, że nie ostrzegałem, ba nawet chciałem pomóc. Powodzenia, śledzę ten projekt z uwagą i czekam na filmy z jazdy. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#503
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 29 January 2011 ![]() |
Grześ, hempowóz miał w prawo tylko temu, że tam mi było wygodnie, to było jak zwykle w nocy i na chwilę...
Obawiam się jednak, że napotkasz przeszkodę w postaci wału... Mniw sie nie chciało ale ja nie robiłem takiego cukierka ![]() Kompot nie dramatyzuj, te flanszki mają wytrzymałość kilkukrotnie większa niż kielichy w audi |
|
|
![]()
Post
#504
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Sebciu, ano po prawej mańce jest wygodniej bo z prawej strony turbina.. no ale jakoś sie z tymi 3 calami trzeba bedzie dostać na lewą stronę
![]() Kompot, poszukaj sobie w necie fotek mustangów z tymi ichnimi camberami.. są na 3 śruby i balacha na oko 4mm, na allegro pełno camberów tez blacha 4-6mm tu na najgrubszy element poszła "blacha" 8mm popatrz jaka jast oryginalnie blacha na kielichu amora, u mnie to bedzie wszystko obspawane i wzmocnione, kielichy są połaczone z klatką, oraz bedą rozpórki do przednich podłużnic nie mówiąc juz o klasycznej rozpórce która zdubluje poprzeczną rurę klatki pomiędzy słupkami A jesli to się wyrwie przy grzomtnieciu w dziurę, to pewnie wczensiej się to auto rozleci ![]() jedyne watpliwości jakie mam to nie o blachę tylko czy te 4 śrubki M8 12.9 wytrzymają ? znalazłem tylko dane statyczne: http://www.silexsc.com.pl/pdf/sruby_wl_mech.pdf i ktos mi wyliczył 11 ton a ja powiem jeszcze raz, oblicz to dynamicznie jesli potrafisz, bo sam opiersz się na zdjęciu i na swojej intuicji ![]() ja patrze na podstawę spręzyny w amorze - też przenosi z drugiej strony takie samo obciążenie, widziałem skorodowane talerzyki górne wiec jak sie ta "blacha" 8mm wygnie to bede zdziwiony.. jednak na pewno sie nie wyrwie gdy się okaże że śruby się zrywają to ten element pójdzie pod górę kielicha i owe śruby beda tylko ustalac położenie KWSZ -------------------- |
|
|
![]()
Post
#505
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 29 January 2011 ![]() |
jak tu się cytuje?
Nevermind, podniesiesz podłogę (w hempowozie były fotele) i przejdziesz. Ale w OTTO to nie jest taki lans z tym sidepipem : ![]() |
|
|
![]()
Post
#506
|
|
User Dołączył: Fri, 27 February 2009 ![]() |
Trzymam to w reku i uwierz mi, nie ma szans zeby sie to pogielo. Zwróc uwage na to, ze najmniejszy element, w ktorym osadzone jest lozysko, rozklada sile na cala powierzchnie jaka przylega do tego górnego najbardziej "pokrojonego" elementu o ktory sie martwisz.
-------------------- www.vrp-fab.pl
www.facebook.com/VRPfab |
|
|
![]()
Post
#507
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Jakiego łożyska sferycznego użyliście?
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#508
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Macie może jakiś zwymiarowany rysunek? Można by spróbować przeliczyć conieco. Potrzebne byłyby dokładne wymiary tego "grilla" i oprawy łożyska
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#509
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Jakiego łożyska sferycznego użyliście? a jakiego powinnismy użyć ? srednica wewn. 14mm średnica zewn. obudowy 34mm kosztowało coś koło 90 PLN za sztuke, jest z nierdzewki, i ma zwiększoną wytrzymałość na rozciąganie kurcze nigdzie nie moge wygooglać danych dotyczących wytrzymałości śrub na rozciąganie pod obciążeniem dynamicznym... Macie może jakiś zwymiarowany rysunek? Można by spróbować przeliczyć conieco. Potrzebne byłyby dokładne wymiary tego "grilla" i oprawy łożyska najdłuższy wymiar tego "grilla" jak napisałeś to 128mm jego szerokość (nie licząć tych wypustów) to ~85mm , grubość 8mm otwór jajowaty w nim ma długość ~70mm szerokość ~40mm -------------------- |
|
|
![]()
Post
#510
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Trochę mało danych. Potrzebowałbym kompletnie zwymiarowany rysunek. Co do liczenia pod obciążeniem dynamicznym to ja nie umiem, ale jak już pisał kompot, śruby przeżyją resztę. Zawsze możesz dać tą płytkę pod sklepienie kielicha jeżeli wystarczy regulacji.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#511
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Zgodnie z tym co obiecałem zrobiłem analizę MES tego grilla, który wyglądał najsłabiej. Jako, że śruby 10.9 teoretycznie powinny przenieść prawie 14 ton zanim się pourywają to obciążyłem siła 13 ton powiechrznię styku z dolną plytką (wymiary ze skali 78x56 mm r11 rogi zaokraglone). Płytkę utwierdziłem na powiechrzniach styku z nakrętkami fi16 w rozstawie 40mm.
![]() Kolorki odpowiadają naprężeniom. Maksymalne w miejscu styku z płytką wyszły około 410 N/mm^2. Wychodzi, że naciski powiechrzniowe przekroczą granice plastyczności i lekko się może zgnieść ta płytka, ale to raczej minimalnie. Jak widać w kluczowych miejscach naprężenia są poniżęj 90N/mm^2, więc powinno być spoko. Płytka napewno jest bardziej wytrzymała od śrub M8 w klasie 10.9. -------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#512
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Zig dobra robota. Nasuwa sie jeszcze pytanie, jak moze byc obciazona ta plytka? Mozna chyba teoretycznie przyjac ze przod nie bedzie wazyl wiecej jak 700 kg, nacisk statyczny. Ile moze byc nacisku dynamicznego czy jak to sie tam zwie.
|
|
|
![]()
Post
#513
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Wszystko zależy od tego jak wysoko skoczy, jak mocno ugnie sie amortyzator i w jakim czasie. Analogicznie przy wpadnięciu w dziurę. Tego to już raczej nikt nie policzy, bo za dużo jest zmiennych i niewiadomych. Trzeba poprostu sprawdzić w praktyce!
-------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#514
|
|
User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: co chwilę gdzie indziej ![]() |
Przeważnie dla obciążeń dynamicznych przyjmuje się dwu krotna wartość jak dla obciążenia statycznego. Obciążenie zostało zadane w [N] a wymiary w [mm] ?? Zostały wprowadzone stałe materiałowe ??
|
|
|
![]()
Post
#515
|
|
User Dołączył: Fri, 27 February 2009 ![]() |
Dobra robota ZiG
![]() Tymczasem pare obiecanych fot skonczonego hydro recznego: ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- www.vrp-fab.pl
www.facebook.com/VRPfab |
|
|
![]()
Post
#516
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ZiG, dziekować za obliczenia !!
Birol, no widzę że rękaw jest piękny - full profi alu - myslę że się nie połamie i nie trzeba go przeliczać ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#517
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 04 December 2010 ![]() |
jaki koszt takiego ręcznego bo ja też zaczynam poszukiwać pomalutku??
-------------------- E36 Compact 1,8 IS -Jest
Audi 80 coupe 2,2 Turbo AAN - Było |
|
|
![]()
Post
#518
|
|
User Dołączył: Fri, 27 February 2009 ![]() |
Jest tak piekny, ze szkoda mi go sprzedawac :/
Ale jakoś niedługo będę robił ich więcej, może jakiś zostanie i dla mnie. -------------------- www.vrp-fab.pl
www.facebook.com/VRPfab |
|
|
![]()
Post
#519
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
przyszły wloty z hameryki
![]() ![]() niebieski odcień daje folia zabezpieczająca 2 czarne frontowe to w przedni spojler dla chłodzenia hamulcy mam wersje na pojedynczy i podwójny wlot 3 calowy do tego chyba zapodam zwykle rury spiro z polurietanu o grubszej sciance 0,7mm ?: http://allegro.pl/przewod-waz-techniczny-p...1432734699.html czy moze dedykowane rury z neporenu Sandtlera: http://www.rallyshop.pl/index.php?p135624,...wadzajaca-76-mm te polurietnowe rury spełniają jakies normy przemysłu drzewnego ![]() dedykowane -55 do +150 st C czy warto przepłacać ? 30 vs 74 PLN za 1 mb ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#520
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Do chłodnicy na pewno dadzą radę, tutaj podają 10 stopni więcej http://www.contakt.pl/wentylacyjny-p2pu-80...8468ecc337bf97a
Co do hamulców to nie wiem jakie tam mogą panować temperatury -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 11:36 |