Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
cowboy
post Tue, 28 Dec 2010 - 14:28
Post #421


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(olozwirski @ Mon, 27 Dec 2010 - 21:44) *
Ten woz serwisowy na zdjeciu to chyba LT nie T3.


o ale dałem ciała... zapatrzyłem sie na te wąsiury tych kolesi, tak w ogóle to jeszcze pierwsza wersja tego audi 80 GTE
swoją drogą ciekawe autko, silnik zdaje sie 1.6 na ITB, cos ponad 190KM i niecałe 900kg wagi, napęd FWD ;(



kurde niezłe zdjęcie z epoki, trzeba oprócz wąsa i bujną czupryne zapuścić na zlota bedzie smile.gif

CYTAT(A90Q @ Mon, 27 Dec 2010 - 21:48) *
jako ciekawostka, z repliki S1



Uploaded with ImageShack.us


rozwiązania są różne, ja inspiracje i wiedze czerpię z internetu..
w Skandynawii widziałem chłodnice całkiem poziomo, jak pisałem po nowym roku jade do Kefira to sie ustali dokładnie jak ustawimy chłodnice, moze ukosem smile.gif



ważne żeby za chłodnicą (wentylatory zaciągają powietrze z przodu) był zrobiony tunel do wylotu, żeby sie to powietrze nie kotłowało w bagażerce wink.gif nie po to sa te ładne wloty żeby nie zadbać o ładny wylot wink.gif



na pewno trzeba bedzie to zrobić dobrze, a przede wszytskim ładnie żeby nie zburaczyć tej pieknej bryły B2... zreszta mój polift B2a ma inna dupę niz oryginał (B2 przed liftem) i tu bedzie trudniej.. z przodu w zasadzie zmienie lampy na proste z przedlifta i bez zderzaka juz bedzie wizualnie OK...
czyli wyloty bedą raczej poniżej linii świateł tylnych, w tym pasie pod zderzakiem (którego oczywiście nie bedzie), a ktory się rózni od przedlifta większym wgłębieniem i to jest jeszcze temat do wymyslenia podczas mojego najblizszego wyjazdu na Mazury


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 28 Dec 2010 - 14:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
raich
post Wed, 29 Dec 2010 - 04:15
Post #422


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





ciekawe czy uchowal sie gdzies taki egzemplarz jak podeslales na pierwszym foto.ladna moc jak na N/A w tamtych latach z 1,6.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 29 Dec 2010 - 09:34
Post #423


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(raich @ Wed, 29 Dec 2010 - 04:15) *
ciekawe czy uchowal sie gdzies taki egzemplarz jak podeslales na pierwszym foto.ladna moc jak na N/A w tamtych latach z 1,6.


uchował, stoi w muzeum audi wink.gif stamtąd właśnie go wypatrzyłem

nawet teraz prawie 200KM z 1.6 nie ma wstydu

jedyna fotka komory jaką mam, widać ITB



na wczesniejszym zdjęciu widać gościa z rura jak tankuje auto, a kiedys zastanawiałem się po co są te "głosniki" w tylnej klapie smile.gif




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Wed, 29 Dec 2010 - 13:40
Post #424


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





190bhp z 1.6 8V counter flow ? Respect...


U mnie w Escorcie chlodnica bedzie dokladnie nad tylna belka, wentylatory i wlot od gory (chwyty w blotnikach). Po przejsciu przez chlodnice powietrze bedzie wysysane wraz z tym spod auta za pomoca dyfuzora.

Chlodnice powinienes umiescic lekko pod skosem zeby latwo sie odpowietrzala.

Pamietaj o dokladnym okapie na wentylatorach. Kiedy auto stoi to powietrze bedzie w innym wypadku kotlowac sie przez chlodnice.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 29 Dec 2010 - 13:53
Post #425


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





berkut, u mnie bedzie chłodnica raczej ukośnie tak jak w tym BMW tylko bardziej do tyłu (niestety) żeby wszedł bak dokładnie pomiędzy tylne nadkola (w sumie to ma większą masę) - firewall bedzie nowy zrobiony z aluminiowej blachy i moge sobie pozwolić wjechać za 15cm na tylną kanapę z bakiem wink.gif
wylot bedzie pewnie cześciowo w podłodze bagaznika i moze troche w tylnym pasie - tam jest zdaje sie podcisnienie lekkie podczas jazdy ?

nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym okapem i kotłowaniem?

wiekszość chłodnic ma wentylatory z tyłu i zaciąga powietrze sprzed chłodnicy - u mnie bedzie doprowadzone z wlotów NACA DUCT z tylnych szyb z poli lub z błotników - lub i jedno i drugie wink.gif

jesli okapem nazywasz dokładną zabudowę chłodnicy od strony wylotu - to juz o tym pisałem:

CYTAT(cowboy @ Tue, 28 Dec 2010 - 14:28) *
ważne żeby za chłodnicą (wentylatory zaciągają powietrze z przodu) był zrobiony tunel do wylotu, żeby sie to powietrze nie kotłowało w bagażerce wink.gif nie po to sa te ładne wloty żeby nie zadbać o ładny wylot wink.gif



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Wed, 29 Dec 2010 - 15:01
Post #426


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(cowboy @ Wed, 29 Dec 2010 - 09:34) *
uchował, stoi w muzeum audi wink.gif stamtąd właśnie go wypatrzyłem

nawet teraz prawie 200KM z 1.6 nie ma wstydu

jedyna fotka komory jaką mam, widać ITB



cowboy,to N/A mialo jeden walek i 8 zaworow?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Wed, 29 Dec 2010 - 15:03
Post #427


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Przez okap mialem na mysli to ze wentylatory w takim ustawieniu powinny szczelnie cala chlodnice pokrywac.

Zlosliwosc natury przy tej konstrukcji ("ciasny" wlot, konwekcja) sprawia ze jesli nie sa oshroudowane to dokladnie tam gdzie jest wentylator powietrze owszem grzecznie leci jak powinno ale wokol wentylatorow bedzie troche zawracalo.


Troche to takie meczenie ale warto o tym pomyslec.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 29 Dec 2010 - 15:36
Post #428


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(raich @ Wed, 29 Dec 2010 - 15:01) *
cowboy,to N/A mialo jeden walek i zaworow?


no raczej to było 8V, chyba bazowało na seryjnym silniku 1.6
Model
» Wersja 80 1.6i
» Kod B2 (81)
» Lata produkcji 08/78-??/81

Silnik
» Oznaczenia b.d.
» Pojemność (cm3) 1588
» Typ
» Moc KM (kW) / obr/min. 110 (81) / 6100
» Moment obr. (Nm / obr/min.) 140 / 5000
» Średnica x skok tłoka (mm) 79,5x80,0
» Stopień sprężania 9.5
» Liczba zaworów na cylinder 2

http://www.audiklub.org/dane/80/b2/80_1.6i.html

to wygląda jak silnik EG z golfa mk1 wink.gif

przy takim małym skoku 80mm to pewnie zakręcili to w okolice 8500 rpm

tak sobie mysle czy kiedyś nie zrobie jeszcze dokładnej repliki... oskę B2 2-door przedlifta mozna kupić za 1000 PLN i potem rzeżbić ori 1.6 w NA albo nawet jakies 2.0 dłubac ale żeby było NA i sie wysoko kręciło..

CYTAT(berkut @ Wed, 29 Dec 2010 - 15:03) *
Przez okap mialem na mysli to ze wentylatory w takim ustawieniu powinny szczelnie cala chlodnice pokrywac.

Zlosliwosc natury przy tej konstrukcji ("ciasny" wlot, konwekcja) sprawia ze jesli nie sa oshroudowane to dokladnie tam gdzie jest wentylator powietrze owszem grzecznie leci jak powinno ale wokol wentylatorow bedzie troche zawracalo.


a to Panie tak bedzie bo bedzie jakas seryjna chłodnica a nie customowe cudo za pincet baksów wink.gif
jedyny problem to taki że wloty seryjnych chłodnic są wykierowane nie w tą stronę co potrzeba
np seryjna chłodnica z auta mojego dawcy silnika Sharana 2.8 V6 4-motion wygląda tak:


btw: czy potrzeba jakiejś pompki do wymuszania przepływu cieczy w układzie jesli chłodnica bedzie z tyłu ? chyba na fotce to cos na dole to jest do tego ?

jak widać jest zabudowana od strony wentylatorów
albo sie znajdzie jakąś fajną wydajną chłodnice z diesla, nie musi być z VAGa wazne żeby była dobra i miała porządną obudowe i wentylatory i niedroga w zakupie - jakies propozycje ?

czyli teraz od strony wlotu tez bedzie zabudowa do której wprowadzi się rury spiro 3 calowe od wlotów ale tak żeby konczyły się z 30 cm przed chłodnicą żeby powietrze opływało cały rdzen - tak to kombinuje...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 29 Dec 2010 - 15:50
Post #429


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





w maluchu miałem silnik z tyłu z przsodu chłodnica i 10 l plynu nie grzało sie mega mocno a silnik był o 70% wiekszej mocy niz seria
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Wed, 29 Dec 2010 - 16:04
Post #430


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Z ta pompka to nie wiem. Jak masz zrobiony uklad chlodzenia w samochodzie ? To jest tak jak w np. PG czy klasyczny uklad? Przy klasycznym nie masz co sie martwic o przeplyw wody. Ewentualnie trzeba bedzie zwezke na obiegu nagrzewnicy zalozyc. U mnie w scierce mialem przez chwile przewod elastyczny miedzy termostatem a obiegiem wody. 4.5 bar przewod pekl jak zbyt nadmuchany kondon... Wiec starczy by przepchnac wode smile.gif

Masz gdzies schemat obiegu wody twojego motoru ?


W kwestii chlodnic.

Slusznych rozmiarow i tania jest np. chlodnica z Forda Sierry, Scorpio. Takie cos bedzie u mnie chlodzilo V8. Inna ktora bym ci polecal to chlodnica z BMW 325 tds (wielkieee bydle) i dosc tania, ostatnio do auta klienta za 300zl kupilismy w prima stanie. Ta z TDS'a ma tez nawet fajnie wyprowadzone odpowietrzenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Wed, 29 Dec 2010 - 16:07
Post #431


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





taka dodatkowa pompka obiegu wody byla w clio 16v pierwszej generacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Wed, 29 Dec 2010 - 18:11
Post #432


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(cowboy @ Tue, 28 Dec 2010 - 14:28) *
na pewno trzeba bedzie to zrobić dobrze, a przede wszytskim ładnie żeby nie zburaczyć tej pieknej bryły B2... zreszta mój polift B2a ma inna dupę niz oryginał (B2 przed liftem) i tu bedzie trudniej.. z przodu w zasadzie zmienie lampy na proste z przedlifta i bez zderzaka juz bedzie wizualnie OK...
czyli wyloty bedą raczej poniżej linii świateł tylnych, w tym pasie pod zderzakiem (którego oczywiście nie bedzie), a ktory się rózni od przedlifta większym wgłębieniem i to jest jeszcze temat do wymyslenia podczas mojego najblizszego wyjazdu na Mazury



Myślałem ,że jak tak mocno przerobiłeś karoserie to i "dupa"(tak naprawdę pas tylni i część błotników) będzie wstawiona od przedlifta wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qbejs
post Wed, 29 Dec 2010 - 18:36
Post #433


Forum Killer
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer





oraz przy silnikach Vr6.


--------------------
VW 16V++ :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 29 Dec 2010 - 20:03
Post #434


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(qbejs @ Wed, 29 Dec 2010 - 18:36) *
oraz przy silnikach Vr6.



ano jest wink.gif



CYTAT(berkut @ Wed, 29 Dec 2010 - 16:04) *
Masz gdzies schemat obiegu wody twojego motoru ?


powyżej wrzuciłem schemat do VR6 12V - myslę że 24V i R32 mają podobnie

zastanawiam sie czy nie wrzucic ori chłodnicy tej z fotki za 200 PLN do kupienia, ewentualnie o tej z BMW2.5 TDS tez słyszałem


CYTAT(kiwi @ Wed, 29 Dec 2010 - 18:11) *
Myślałem ,że jak tak mocno przerobiłeś karoserie to i "dupa"(tak naprawdę pas tylni i część błotników) będzie wstawiona od przedlifta wink.gif



Kiwi
: no tak ale na przodzie zakładam tylko lampy i brewki dolne z przedlifta, mam obawy że przespawanie dupy sprzed lifta spowoduje ze bedzie to "ulep".. w sumie rocznikowo 1985 i moze jednak tą dupę zostawić - faktem że nie bedzie tak ładnie jak w oryginale ale .... zobaczymy bo dupa by sie znalazła... moze sam pas tylny ze swiatłami ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Wed, 29 Dec 2010 - 21:50
Post #435


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Tego czy pas tylny wystarczy nie wiem....nie wiem czy pamiętasz auto konrada zanim przemalował je na biało ,praktycznie każdy el w innym kolorze( kawałek czerwonego błotniko-pasa tylnego z byłej naszej rozbitej quattro) ...teraz sam pisał ,ze buda ma się dobrze mimo ciężkiego życia .Pamiętam ,ze jak wycinaliśmy błotnik z pasem...to tam nie ma żadnych wzmocnień -ot taki element funkcjonalny (bagażnik) + strefa zgniotu. wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUDIB2
post Thu, 30 Dec 2010 - 18:56
Post #436


Rookie
Dołączył: Thu, 26 August 2010
Skąd: Legionowo





Zgadza się panowie to tylko element bo u mnie w styczniu będzie cięty kufer i wjedzie pas przed liftem ponieważ jest wygodniej do chłodnicy z tyłu dawca już leży. Cowboy ty też pewnie się zdecydujesz na żezanko kuferka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Thu, 30 Dec 2010 - 19:29
Post #437


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Z tego co widze to w VR6 jest 2 obiegowy termostat. Innymi slowy: no problem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 02 Jan 2011 - 20:45
Post #438


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





3 wersja camber/caster platesow... koncowa faza teoretyczna po porawkach birola, wycięta z kartonu smile.gif
wkrótce przymiarka do kielichów i powstanie wersja produkcyjna wink.gif

przykładowo prawy kielich, pozycja "fabryka"



pozycja negatyw -3 stopnie, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy +3 stopnie wink.gif



myslę że taki zakres regulacji wystarczy.. tył bedzie regulowany na fasolkach w zwrotnicy, pewnie będzie rzadziej regulowany niz przód


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 16 Jan 2011 - 16:55
Post #439


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





stejdż 2 rozpoczałem, w tym celu zakupiłem silnik R32 - no replacement for displacement wink.gif

bedzie kucizna + pare ciekawych patentów o których nie bede pisał bo R&D jest ostatnio w cenie smile.gif



cel to 600KM ..... na kołach wink.gif



Holset HX52 największy jakiego widziałem + NX powinno dać radę wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 16 Jan 2011 - 16:58
Post #440


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





i to nadal bedzie auto do skręcania ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 22:38