![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#421
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Ten woz serwisowy na zdjeciu to chyba LT nie T3. o ale dałem ciała... zapatrzyłem sie na te wąsiury tych kolesi, tak w ogóle to jeszcze pierwsza wersja tego audi 80 GTE swoją drogą ciekawe autko, silnik zdaje sie 1.6 na ITB, cos ponad 190KM i niecałe 900kg wagi, napęd FWD ;( ![]() kurde niezłe zdjęcie z epoki, trzeba oprócz wąsa i bujną czupryne zapuścić na zlota bedzie ![]() rozwiązania są różne, ja inspiracje i wiedze czerpię z internetu.. w Skandynawii widziałem chłodnice całkiem poziomo, jak pisałem po nowym roku jade do Kefira to sie ustali dokładnie jak ustawimy chłodnice, moze ukosem ![]() ![]() ważne żeby za chłodnicą (wentylatory zaciągają powietrze z przodu) był zrobiony tunel do wylotu, żeby sie to powietrze nie kotłowało w bagażerce ![]() ![]() ![]() na pewno trzeba bedzie to zrobić dobrze, a przede wszytskim ładnie żeby nie zburaczyć tej pieknej bryły B2... zreszta mój polift B2a ma inna dupę niz oryginał (B2 przed liftem) i tu bedzie trudniej.. z przodu w zasadzie zmienie lampy na proste z przedlifta i bez zderzaka juz bedzie wizualnie OK... czyli wyloty bedą raczej poniżej linii świateł tylnych, w tym pasie pod zderzakiem (którego oczywiście nie bedzie), a ktory się rózni od przedlifta większym wgłębieniem i to jest jeszcze temat do wymyslenia podczas mojego najblizszego wyjazdu na Mazury -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#422
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
ciekawe czy uchowal sie gdzies taki egzemplarz jak podeslales na pierwszym foto.ladna moc jak na N/A w tamtych latach z 1,6.
|
|
|
![]()
Post
#423
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ciekawe czy uchowal sie gdzies taki egzemplarz jak podeslales na pierwszym foto.ladna moc jak na N/A w tamtych latach z 1,6. uchował, stoi w muzeum audi ![]() nawet teraz prawie 200KM z 1.6 nie ma wstydu jedyna fotka komory jaką mam, widać ITB ![]() na wczesniejszym zdjęciu widać gościa z rura jak tankuje auto, a kiedys zastanawiałem się po co są te "głosniki" w tylnej klapie ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#424
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
190bhp z 1.6 8V counter flow ? Respect...
U mnie w Escorcie chlodnica bedzie dokladnie nad tylna belka, wentylatory i wlot od gory (chwyty w blotnikach). Po przejsciu przez chlodnice powietrze bedzie wysysane wraz z tym spod auta za pomoca dyfuzora. Chlodnice powinienes umiescic lekko pod skosem zeby latwo sie odpowietrzala. Pamietaj o dokladnym okapie na wentylatorach. Kiedy auto stoi to powietrze bedzie w innym wypadku kotlowac sie przez chlodnice. |
|
|
![]()
Post
#425
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
berkut, u mnie bedzie chłodnica raczej ukośnie tak jak w tym BMW tylko bardziej do tyłu (niestety) żeby wszedł bak dokładnie pomiędzy tylne nadkola (w sumie to ma większą masę) - firewall bedzie nowy zrobiony z aluminiowej blachy i moge sobie pozwolić wjechać za 15cm na tylną kanapę z bakiem
![]() wylot bedzie pewnie cześciowo w podłodze bagaznika i moze troche w tylnym pasie - tam jest zdaje sie podcisnienie lekkie podczas jazdy ? nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym okapem i kotłowaniem? wiekszość chłodnic ma wentylatory z tyłu i zaciąga powietrze sprzed chłodnicy - u mnie bedzie doprowadzone z wlotów NACA DUCT z tylnych szyb z poli lub z błotników - lub i jedno i drugie ![]() jesli okapem nazywasz dokładną zabudowę chłodnicy od strony wylotu - to juz o tym pisałem: ważne żeby za chłodnicą (wentylatory zaciągają powietrze z przodu) był zrobiony tunel do wylotu, żeby sie to powietrze nie kotłowało w bagażerce ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#426
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#427
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Przez okap mialem na mysli to ze wentylatory w takim ustawieniu powinny szczelnie cala chlodnice pokrywac.
Zlosliwosc natury przy tej konstrukcji ("ciasny" wlot, konwekcja) sprawia ze jesli nie sa oshroudowane to dokladnie tam gdzie jest wentylator powietrze owszem grzecznie leci jak powinno ale wokol wentylatorow bedzie troche zawracalo. Troche to takie meczenie ale warto o tym pomyslec. |
|
|
![]()
Post
#428
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
cowboy,to N/A mialo jeden walek i zaworow? no raczej to było 8V, chyba bazowało na seryjnym silniku 1.6 Model » Wersja 80 1.6i » Kod B2 (81) » Lata produkcji 08/78-??/81 Silnik » Oznaczenia b.d. » Pojemność (cm3) 1588 » Typ » Moc KM (kW) / obr/min. 110 (81) / 6100 » Moment obr. (Nm / obr/min.) 140 / 5000 » Średnica x skok tłoka (mm) 79,5x80,0 » Stopień sprężania 9.5 » Liczba zaworów na cylinder 2 http://www.audiklub.org/dane/80/b2/80_1.6i.html to wygląda jak silnik EG z golfa mk1 ![]() przy takim małym skoku 80mm to pewnie zakręcili to w okolice 8500 rpm tak sobie mysle czy kiedyś nie zrobie jeszcze dokładnej repliki... oskę B2 2-door przedlifta mozna kupić za 1000 PLN i potem rzeżbić ori 1.6 w NA albo nawet jakies 2.0 dłubac ale żeby było NA i sie wysoko kręciło.. Przez okap mialem na mysli to ze wentylatory w takim ustawieniu powinny szczelnie cala chlodnice pokrywac. Zlosliwosc natury przy tej konstrukcji ("ciasny" wlot, konwekcja) sprawia ze jesli nie sa oshroudowane to dokladnie tam gdzie jest wentylator powietrze owszem grzecznie leci jak powinno ale wokol wentylatorow bedzie troche zawracalo. a to Panie tak bedzie bo bedzie jakas seryjna chłodnica a nie customowe cudo za pincet baksów ![]() jedyny problem to taki że wloty seryjnych chłodnic są wykierowane nie w tą stronę co potrzeba np seryjna chłodnica z auta mojego dawcy silnika Sharana 2.8 V6 4-motion wygląda tak: ![]() btw: czy potrzeba jakiejś pompki do wymuszania przepływu cieczy w układzie jesli chłodnica bedzie z tyłu ? chyba na fotce to cos na dole to jest do tego ? jak widać jest zabudowana od strony wentylatorów albo sie znajdzie jakąś fajną wydajną chłodnice z diesla, nie musi być z VAGa wazne żeby była dobra i miała porządną obudowe i wentylatory i niedroga w zakupie - jakies propozycje ? czyli teraz od strony wlotu tez bedzie zabudowa do której wprowadzi się rury spiro 3 calowe od wlotów ale tak żeby konczyły się z 30 cm przed chłodnicą żeby powietrze opływało cały rdzen - tak to kombinuje... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#429
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
w maluchu miałem silnik z tyłu z przsodu chłodnica i 10 l plynu nie grzało sie mega mocno a silnik był o 70% wiekszej mocy niz seria
|
|
|
![]()
Post
#430
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Z ta pompka to nie wiem. Jak masz zrobiony uklad chlodzenia w samochodzie ? To jest tak jak w np. PG czy klasyczny uklad? Przy klasycznym nie masz co sie martwic o przeplyw wody. Ewentualnie trzeba bedzie zwezke na obiegu nagrzewnicy zalozyc. U mnie w scierce mialem przez chwile przewod elastyczny miedzy termostatem a obiegiem wody. 4.5 bar przewod pekl jak zbyt nadmuchany kondon... Wiec starczy by przepchnac wode
![]() Masz gdzies schemat obiegu wody twojego motoru ? W kwestii chlodnic. Slusznych rozmiarow i tania jest np. chlodnica z Forda Sierry, Scorpio. Takie cos bedzie u mnie chlodzilo V8. Inna ktora bym ci polecal to chlodnica z BMW 325 tds (wielkieee bydle) i dosc tania, ostatnio do auta klienta za 300zl kupilismy w prima stanie. Ta z TDS'a ma tez nawet fajnie wyprowadzone odpowietrzenie. |
|
|
![]()
Post
#431
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
taka dodatkowa pompka obiegu wody byla w clio 16v pierwszej generacji.
|
|
|
![]()
Post
#432
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
na pewno trzeba bedzie to zrobić dobrze, a przede wszytskim ładnie żeby nie zburaczyć tej pieknej bryły B2... zreszta mój polift B2a ma inna dupę niz oryginał (B2 przed liftem) i tu bedzie trudniej.. z przodu w zasadzie zmienie lampy na proste z przedlifta i bez zderzaka juz bedzie wizualnie OK... czyli wyloty bedą raczej poniżej linii świateł tylnych, w tym pasie pod zderzakiem (którego oczywiście nie bedzie), a ktory się rózni od przedlifta większym wgłębieniem i to jest jeszcze temat do wymyslenia podczas mojego najblizszego wyjazdu na Mazury Myślałem ,że jak tak mocno przerobiłeś karoserie to i "dupa"(tak naprawdę pas tylni i część błotników) będzie wstawiona od przedlifta ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#433
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
oraz przy silnikach Vr6.
-------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#434
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
oraz przy silnikach Vr6. ano jest ![]() ![]() Masz gdzies schemat obiegu wody twojego motoru ? powyżej wrzuciłem schemat do VR6 12V - myslę że 24V i R32 mają podobnie zastanawiam sie czy nie wrzucic ori chłodnicy tej z fotki za 200 PLN do kupienia, ewentualnie o tej z BMW2.5 TDS tez słyszałem Myślałem ,że jak tak mocno przerobiłeś karoserie to i "dupa"(tak naprawdę pas tylni i część błotników) będzie wstawiona od przedlifta ![]() Kiwi: no tak ale na przodzie zakładam tylko lampy i brewki dolne z przedlifta, mam obawy że przespawanie dupy sprzed lifta spowoduje ze bedzie to "ulep".. w sumie rocznikowo 1985 i moze jednak tą dupę zostawić - faktem że nie bedzie tak ładnie jak w oryginale ale .... zobaczymy bo dupa by sie znalazła... moze sam pas tylny ze swiatłami ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#435
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Tego czy pas tylny wystarczy nie wiem....nie wiem czy pamiętasz auto konrada zanim przemalował je na biało ,praktycznie każdy el w innym kolorze( kawałek czerwonego błotniko-pasa tylnego z byłej naszej rozbitej quattro) ...teraz sam pisał ,ze buda ma się dobrze mimo ciężkiego życia .Pamiętam ,ze jak wycinaliśmy błotnik z pasem...to tam nie ma żadnych wzmocnień -ot taki element funkcjonalny (bagażnik) + strefa zgniotu.
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#436
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 26 August 2010 Skąd: Legionowo ![]() |
Zgadza się panowie to tylko element bo u mnie w styczniu będzie cięty kufer i wjedzie pas przed liftem ponieważ jest wygodniej do chłodnicy z tyłu dawca już leży. Cowboy ty też pewnie się zdecydujesz na żezanko kuferka
|
|
|
![]()
Post
#437
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Z tego co widze to w VR6 jest 2 obiegowy termostat. Innymi slowy: no problem
![]() |
|
|
![]()
Post
#438
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
3 wersja camber/caster platesow... koncowa faza teoretyczna po porawkach birola, wycięta z kartonu
![]() wkrótce przymiarka do kielichów i powstanie wersja produkcyjna ![]() przykładowo prawy kielich, pozycja "fabryka" ![]() pozycja negatyw -3 stopnie, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy +3 stopnie ![]() ![]() myslę że taki zakres regulacji wystarczy.. tył bedzie regulowany na fasolkach w zwrotnicy, pewnie będzie rzadziej regulowany niz przód -------------------- |
|
|
![]()
Post
#439
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
stejdż 2 rozpoczałem, w tym celu zakupiłem silnik R32 - no replacement for displacement
![]() bedzie kucizna + pare ciekawych patentów o których nie bede pisał bo R&D jest ostatnio w cenie ![]() ![]() cel to 600KM ..... na kołach ![]() ![]() Holset HX52 największy jakiego widziałem + NX powinno dać radę ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#440
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
i to nadal bedzie auto do skręcania ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 22:38 |