![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#301
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Buda w pozycji spoczynku aż tak nie pracuje ,zeby potem się zwichrowała po wspawaniu klatki....tak jak A90Q mówi...lepiej bude obspawać przed klatką bo jest wygodniej.
Cowboy klatka profi ...z tymi dodatkowymi wzmocnieniami nie przesadzajcie ,że aż tak sa potrzebne...tego typu klatka i tak wystarczająco wzmocni nadwozie,a ze one są to tylko na + ![]() Na wiosne wyjeżdza jako N/A czy Turbo?? -------------------- quattro
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#302
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 ![]() |
zapomniałem zapytać...
NRG quick release gen 2.5 za ile? gdzie kupić? z gór dzięki g. -------------------- Bóg też jeździ quattro.
|
|
|
![]()
Post
#303
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Buda w pozycji spoczynku aż tak nie pracuje ,zeby potem się zwichrowała po wspawaniu klatki.... ale ja pisałem na odwrót ![]() Na wiosne wyjeżdza jako N/A czy Turbo?? od razu ma wyjechac jako turbo, nie było planu ze bedzie jezdzic n/a, co prawda moze jako n/a bedzie jakies próbne odpalenie i jazda testowa ale graty sa skompletowane pod turbo ma byc 1 Bar doładowania ![]() NRG quick release gen 2.5 za ile? gdzie kupić? heh, organizowalem zakup grupowy na forum B2...ale ostatecznie tylko jeden kolega sie zdecydował http://www.getnrg.com/products/quick-relea...ts/gen-2.5/feed ja kupiłem na ebay-u za jakies 140 USD.. ładnie sie zatrzaskuje na razie skręciłem go z nabą i szarpałem to żadnych luzów nie ma.. wykonanie tez niezłe a jak juz sie wpisuje to wrzuce fotki jeszcze z wakacji z etapu przymiarek, co prawda jeszcze lampa poliftowe, auto na podnosniku stoi jak koza, maska niedomknięta ![]() ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#304
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: w-wa ![]() |
Cowboy widze, że prace postępują pełną parą
![]() Ja swoje S2 praktycznie skończyłem, pozostało mi wymienic poduszeczki pod silnikiem i napedem, mam nadzieję, że się wspólnie wybierzemy na jakąs sesję naszymi audiczkami ![]() -------------------- Audi S2 >>> 404KM & 500Nm
|
|
|
![]()
Post
#305
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Janeczi, a skąs masz w swoim S2 tyle Nm ? Co to za projekcik
![]() Cowboy ostra klatka. Ile to może wszystko ważyć , tak pi razy oko? -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#306
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Pajak a ile chciałbyś Nm przy tej mocy?? seryjnie masz 350Nm(380Nm) przy seryjnej mocy 230KM ( Jak wiadomo moc moment ,obr...sa wartościami zależnymi)
Sorry za OT cowboy Co do wagi ja celuje ,ze bedzie ok 1200-1250kg ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#307
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Chciałbym 400KM i 600Nm , czy jest to możliwe ? Oczywiście, że tak.
Bardziej chodziło mi o masę całej klatki , niż gotowego auta. B2 w najmożliwszych konfiguracjach- to wiem ile waży. -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#308
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 ![]() |
masa, masa..co wy panowie w aptece pracujecie?
![]() chcecie znać masę, zapytajcie o materiał jaki został użyty do budowy klatki i będzie wiadomo. pozdr G. -------------------- Bóg też jeździ quattro.
|
|
|
![]()
Post
#309
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: w-wa ![]() |
Janeczi, a skąs masz w swoim S2 tyle Nm ? Co to za projekcik ![]() Cowboy ostra klatka. Ile to może wszystko ważyć , tak pi razy oko? pajak100 troszkę o tym pisałem na vwgolf.pl i chyba na forum Niedźwiadka, na którym zresztą też Jesteś. Inny mój nick rozpoznawczy to "kenaj" Niutonków mogłoby być więcej ale szkoda mi zdrowego motoru, aby go tak obciążać. Cowboy sorrka za OT, chyba się nie gniewasz;) -------------------- Audi S2 >>> 404KM & 500Nm
|
|
|
![]()
Post
#310
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Dopiero dziś projekt pojawił się na AP. Fajny. Gratuluję.
-------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#311
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Cowboy widze, że prace postępują pełną parą ![]() Ja swoje S2 praktycznie skończyłem, pozostało mi wymienic poduszeczki pod silnikiem i napedem, mam nadzieję, że się wspólnie wybierzemy na jakąs sesję naszymi audiczkami ![]() oj u mnie to jeszcze kupa roboty ale wierze że w kwietniu / maju bedzie skonczone w czasach golfów, Twoj ABFT był bezkonkurencyjny ale licze ze moje B2 nie bedzie sie dawało S2jce ![]() Co do wagi ja celuje ,ze bedzie ok 1200-1250kg ![]() razem z kierownikiem ~100kg ![]() ja celowałem w 1100kg no ale teraz z klatką trzeba będzie dodać te 50 kg, zobaczymy ile wyjdzie finalnie i jaki bedzie rozkład mas masa, masa..co wy panowie w aptece pracujecie? ![]() chcecie znać masę, zapytajcie o materiał jaki został użyty do budowy klatki i będzie wiadomo. rury fi 48 (2,9kg 1 mb) - główny pałąk i rury fi 40 (1,7 kg 1 mb) - zastrzały co do wagi w dowodzie mam 1090kg, doszedł wiekszy silnik, hamulce, turbo itd ale za to zaoszczedze na masce, zderzakach, fotelach, wnętrzu, wiec mam nadzieje ze pozostanie te 1100kg + klatka 50kg -------------------- |
|
|
![]()
Post
#312
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
wez moze cowboy karte i policz jednak ile realnie bedzie wazylo ...
na szybko : srodek -60kg klatka +50kg hamulce +15-20kg kola +20kg maska -6kg zderzaki -10kg silnik +100-120kg wydech tez +kilka kg a chlodnica w bagazniku to ladnych kilka litrow plynu wiecej , poszerzenia i progi tez cos waza nie widze tej masy 1150kg ps ostatnio wazylem sam dol silnika vr6 24V (blok, miska, wal, korby, tloki i pompa oleju + pompa wspomagania) 108kg mysle ze podobna mase mial silnik ktory wyjales spod maski a gdzie reszta vr'a?? -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#313
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
nie ważyłem wszystkiego ale np maska laminatowa 8kg, seryjna 20kg, czyli -12kg
progów nie ma tylko poszerzki które ważą moze po kilogramie, ale tez bedzie wyciete troche balchy wiec to na zero pod przednim zderzakiem jest taka belka z 10 kg no ale to pojdzie na FMIC i orurowanie koła pewnie beda po 3 kg cieze niz seria, czyli +12kg (seryjne balony opony troche tez wazą) hamulce tez ze 3kg wiecej na koło kolejna +12kg (zaciski sa alu wiec lżejsze ale tarcze duze i ciezkie) silnik seria pewnie ze 140-150kg z osprzetem, mój VR z turbiną to pewnie 220kg (kompletny n/a z osprzetem 194kg), czyli wiecej o 70-80kg 2 rury 1,5 calowe po 2 metry do chłodnicy to jakie 3 litry wody watpie żeby ze srodka wypadło 60kg, bo co fotele, kanpa tylna, wykładziny, podsufitka jakies pierodly seryjne fotele pewnie po 15-20kg, dwa kubły po 8 kg nie bedzie serwo itd, spryskiwaczy metalowy bak bedzie zastapiony aluminowym itd, blacha odgradzająca do bagaznika bedzie zastąpiona blachą aluminowa na pewno robie wszystko w celu poprawy rozkładu masy, czyli silnik ze skrzynia 3,-3,5cm do tyłu, ja (~100kg) około 40cm w tył, klatka tez raczej z tyłu ma wiekszość zastrzałów, chłodnica, akumulator... zobaczymy jak wyjdzie nie walcze o każdy kilogram, wydając kupe siana na jakies ultra lekkie elementy tak jak pisałem nie wazyłem serii bo i tak była bez wnętrza i chłodnic jak kupiłem, wiec trudno wróżyć z fusów na kartce bo nie wiem od jakiej masy bazowej wychodze jak bedzie auto skonczone to podam mase calkowita z podaniem na kazde koło ewentulanie przod-tył -------------------- |
|
|
![]()
Post
#314
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
seryjny silnik 2.0 16V wazy 150KG ten co ty masz jest sporooo lzejszy
hamulce jak bedziesz mial okazje zwaz mysle ze sie sam zdziwisz ile kg dokladasz tarcza 321mmx30 ro 10kg z tego co pamietam a z przodu miales chyba 256 (276 wazy 5.3kg ) tylne 245 waza po 3.1kg + malutkie zaciski jednak bedzie blizej 20kg seryjny fotel z tego co pamietam 15-16kg , wkladasz kubly po 8kg wiec dopiero 16kg wylatuje wykladzina, deska, tylna kanapa, boczki (bardzo lekka) niech bedzie 30kg wiec jeszcze 15 do zakladanych 60 brakuje maska do b3/b4 wazy 18,5-19kg w b2 jest jednak lzejsza... wlasnie zwazylem 16.5kg czyli powiedzmy w polowie miedzy tym co ja pisalem a Ty ![]() kolo 14 cali pewnie wazy 13-13,5kg jesli 16tka przy feldze, ktora wklejales bedzie wazyla tylko 3kg wiecej to rzeczywiscie 12kg lapy silnika byly mega lekkie alu do vr'a tez takie beda?? uwierz ze waga dobra rzecz i jak zaczyna sie wszystko wazyc to okazuje sie ze naprawde sie trezba przylozyc zeby te kg wyciagac i czasem pewne upgrade'y (hamulce, silnik) waza wiecej niz bysmy chcieli np zacisk z porsche turbo jest 2,5kg lzejszy niz zacisk z dwutloczkowy girling ale tarcza pod zacisk z porsche jest prawie 5kg ciekzsza od tej pod girlinga itd PS powodzenia w projekcie bo bedzie potrzebne ale czesciej realnie patrz ![]() -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#315
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
voj2s: ja patrze realnie ale nie przywiązuje az takiej ogromnej wagi do masy żeby wszystko wazyć..
nie wiem ile to jest sporo pomiedzy 1.8 a 2.0 w Vagu ale pewnie ze 15 kg ? felga na zdjęciu z Phaetona wazy 10,5kg jest mega ciezka ale to tylko nawiazanie do ronali we audi na którym sie wzoruje ![]() ![]() wagę maski około 20kg ktos tam na forum podawał ![]() łapy będą akurat alumioniowe ![]() ![]() porównywałem w rękach zaciski tylne ori i te z S8 aluminowe i sa lżejsze pod 280/22 ![]() przednie girlingi 2 tłoczkowe to mega ciezki kloc, moje 4 tłoczkowe brembo pewnie w masie seryjnych tarcze przednie z S4 są niestety ciezkie 321/30 ale mają najmniejsze ET sposrod tego rozmiaru w Audi a nie stac mnie ja jakies super lekkie rozwiązania, tarzca tylna ma juz w ogóle małe ET 27mm (przód z golfa VR6) wiec najlzejsza z tarcz 280/22 bo bardzo płytka ![]() chce zbudować fajne auto składając jak najwięcej seryjnych klocków z VAGów, zawsze mam na uwadze niską masę no ale to i tak bedzie lekkie auto... nieważne czy bedzie z klatką ważyło 1150 czy 1200kg, z mocą 400-450kg bedzie dawało fun, a znając opinie jak sie prowadzi B2 sedan z 2.2T, to jestem dobrej mysli co do prowadzenia, w koncu bedzie tez szerszy o 5 cm na strone, no i jakies negatywy, torsen w tylnym dyfrze itd w granicach budżetu i rozsądku staram sie jak moge, chetnie korzystam z pomysłów wielu zyczliwych ludzi, w tym takze Twoich ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#316
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Nam na prostą klatkę z epoki poszło ok 15 m rury bezszwowej .Pamiętam ,że homologacja mówiła o ściance min 2,5mm ...nie mogliśmy takiej dorwać więc wpadła 2,8mm ścianka ...licząc na szybko jak podałeś ok 3kg na mb rury to wychodzi 45kg....u Ciebie jest tych zastrzałów ,a więc zużytego mateiału na oko z 5-7m wiecej .
edit spr na główny i boczne to 2,5mm na pozostałe 2,0 -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#317
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 ![]() |
Cowboy trochę z innej beki...ruszałeś już temat torsena z V8? Przewaliłem temat na forum b2 i zacząłem szukać tylko nie wiem z której wersji V8. Wiesz coś na ten temat i czy będziesz montował u siebie?
pozdr G. -------------------- Bóg też jeździ quattro.
|
|
|
![]()
Post
#318
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Torsena masz w każdej audi v8quattro-mowa o tylnym moście
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#319
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 March 2006 ![]() |
torsena w tylnym moście masz wyłącznie w V8 niezależnie czy to jest 3.6 czy 4.2 manual czy automat. Wszystkie miały torsena .
Wrzucasz bebechy od V8 w obudowę mostu od B3. Tutaj masz krótki opis mniej więcej jak to zrobić : "Potrzebne elementy: Cały most lub sam mechanizm różnicowy z Audi V8 (89-94). Uszczelniacz duży półosi lewej (wąska szpara na flanszę) numer: 017 525 400C - Koszt to około 220zł w ASO. Flansza półosi prawej na zamianę (występują 3 rodzaje - szczegóły niżej). Operacja zamiany przedstawia się następująco: Rozbiórka mostu - opis odpowiedni dla mostu B3 jak i V8: 1. Gdy mamy most wyjęty i bez oliwy, należy okręcić śruby mocujące flansze półosi. 2. Po odkręceniu śrub i wyjęciu flansz należy odkręcić śruby dekla prawej flanszy. Dekiel pod odkręceniu śrub należy delikatnie wybić/zdjąć w taki sposób aby go nie uszkodzić. Najlepiej użyć mocnego drewienka lub młotka gumowego. W ostateczności można po uzyskaniu szpary delikatnie podważyć. 3. Pod zdjęciu dekla ukazuje nam się mechanizm różnicowy. Jeśli odkręciliśmy obie flansze, mechanizm wyjdzie nam przez otwór po deklu na zewnątrz. 4. Bardzo ważną zasadą jest aby wałek atakujący mostu zawsze pracował ze swoim kołem zębatym na mechanizmie różnicowym. W tym celu należy koło talerzowe z naszego starego mechanizmu różnicowego przełożyć na wydobyty z mostu Audi V8 mechanizm TORSEN. Koła są przykręcone do mostu śrubami, należy za pomocą imadła odkręcić je starannie. Potem koło wybić z mechanizmu za pomocą młotka gumowego. Montaż naszego(właściwego) koła na nowy mechanizm jest tożsamy tylko w odwrotonej kolejności (nabijamy koło i bardzo mocno dokręcamy śruby mocujące). 5. Tak przygotowany mechanizm Torsen z właściwym kołem tależowym możemy zamontować w miejsce starego - pasuje w 100%. 6. Kolejnym etapem jest wymiana flanszy półosi na której fabrycznie występuje zębatka 100% blokady mostu (lewej). Flanszę należy podmieć na zwykłą - taką samą jak z prawej strony. Uzyskujemy w ten sposób symetryczny układ po obu stronach. Dodatkowo z racji tego, że flansza jest cieńsza należy wymienić uszczelniacz na wąski. (patrz lista na górze). Stary uszczelniącz należy brutalnie rozpruć i usunąć w jego miejsce delikatnie wbić nowy (na węższą flasznszę). 7. Gdy mamy już wszystko włożone możemy poskręcać dekiel i flansze półosi oraz zalać świeżym olejem Wink. 8. Następnie należy już tylko zamontować most na auto i się delektować nową jakością quattro. Very Happy Niuanse występujące podczas walki z mostem: Należy pamiętać, że Audi z płytą podłogową B3 (w tym Coupe) posiadają różne flaszne tylnego mostu. Mają one kolejno 90mm(ARS - słabsze silniki), 100mm(CAU - V6) i 108mm(AYV- Audi S2). W zależności jaki silnik jest fabrycznie montowany. Należy o tym pamiętać przy dobieraniu zastępczej flanszy dla tej z blokadą. Po zmontowaniu całości pojawił się delikatny luz na prawej flanszy. Bałem się, że będzie ona szkodliwy dla całego układu, że może coś źle poskładaliśmy. lecz przy montażu na aucie okazało się, że prawa półoś docisnęła bardzo sztywno flanszę w taki sposób, że nic nawet nie drgnie - jest elegancko. Widocznie ten mechanizm różnicowy tak ma Wink Fotek niestety nie ma... robota jest bardzo brudna i nie ma nawet jak chycić za aparat, ale zapewniam, że operacja jest łatwa i każdy nawet taki domorosły druciarz jak ja może sobie poradzić - z asystą oczywiście." Cowboy sory za ota ![]() -------------------- Audi 80 20V turbo quattro
Competition TDI Fazer 600 ET 12.27 |
|
|
![]()
Post
#320
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 ![]() |
Dzięki wielkie Dred, mam już ten opis (dodałem do mojej Biblii Quattro), pytanie jest czy nie ma różnicy między 3.6 /4.2 manual i automat? Czy mosty są takie same? Jeśli tak to OK, jak nie to który brać? Sorry Cowboy, pytanie do mojego tematu bardziej.
G. -------------------- Bóg też jeździ quattro.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 14:12 |