Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
kiwi
post Mon, 18 Oct 2010 - 21:28
Post #301


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Buda w pozycji spoczynku aż tak nie pracuje ,zeby potem się zwichrowała po wspawaniu klatki....tak jak A90Q mówi...lepiej bude obspawać przed klatką bo jest wygodniej.
Cowboy klatka profi ...z tymi dodatkowymi wzmocnieniami nie przesadzajcie ,że aż tak sa potrzebne...tego typu klatka i tak wystarczająco wzmocni nadwozie,a ze one są to tylko na + wink.gif
Na wiosne wyjeżdza jako N/A czy Turbo??


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 18 Oct 2010 - 21:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
A90Q
post Tue, 19 Oct 2010 - 19:47
Post #302


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009





zapomniałem zapytać...

NRG quick release gen 2.5 za ile? gdzie kupić?

z gór dzięki

g.


--------------------
Bóg też jeździ quattro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 19 Oct 2010 - 21:05
Post #303


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kiwi @ Mon, 18 Oct 2010 - 21:28) *
Buda w pozycji spoczynku aż tak nie pracuje ,zeby potem się zwichrowała po wspawaniu klatki....


ale ja pisałem na odwrót smile.gif bude z klatką teraz mozna zamontowac na obrotnicy i spawac ... choc pewnie na odwrót tez zaden problem

CYTAT(kiwi @ Mon, 18 Oct 2010 - 21:28) *
Na wiosne wyjeżdza jako N/A czy Turbo??


od razu ma wyjechac jako turbo, nie było planu ze bedzie jezdzic n/a, co prawda moze jako n/a bedzie jakies próbne odpalenie i jazda testowa ale graty sa skompletowane pod turbo
ma byc 1 Bar doładowania wink.gif

CYTAT(A90Q @ Tue, 19 Oct 2010 - 19:47) *
NRG quick release gen 2.5 za ile? gdzie kupić?


heh, organizowalem zakup grupowy na forum B2...ale ostatecznie tylko jeden kolega sie zdecydował
http://www.getnrg.com/products/quick-relea...ts/gen-2.5/feed

ja kupiłem na ebay-u za jakies 140 USD.. ładnie sie zatrzaskuje na razie skręciłem go z nabą i szarpałem to żadnych luzów nie ma.. wykonanie tez niezłe

a jak juz sie wpisuje to wrzuce fotki jeszcze z wakacji z etapu przymiarek, co prawda jeszcze lampa poliftowe, auto na podnosniku stoi jak koza, maska niedomknięta smile.gif ale znalazlem własnie na dysku..





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Janeczi
post Tue, 19 Oct 2010 - 22:42
Post #304


Rookie
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: w-wa





Cowboy widze, że prace postępują pełną parą cool.gif
Ja swoje S2 praktycznie skończyłem, pozostało mi wymienic poduszeczki pod silnikiem i napedem, mam nadzieję, że się wspólnie wybierzemy na jakąs sesję naszymi audiczkami biggrin.gif


--------------------
Audi S2 >>> 404KM & 500Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Tue, 19 Oct 2010 - 22:57
Post #305


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





Janeczi, a skąs masz w swoim S2 tyle Nm ? Co to za projekcik smile.gif
Cowboy ostra klatka. Ile to może wszystko ważyć , tak pi razy oko?


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 19 Oct 2010 - 23:04
Post #306


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Pajak a ile chciałbyś Nm przy tej mocy?? seryjnie masz 350Nm(380Nm) przy seryjnej mocy 230KM ( Jak wiadomo moc moment ,obr...sa wartościami zależnymi)

Sorry za OT cowboy


Co do wagi ja celuje ,ze bedzie ok 1200-1250kg wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Wed, 20 Oct 2010 - 11:08
Post #307


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





Chciałbym 400KM i 600Nm , czy jest to możliwe ? Oczywiście, że tak.
Bardziej chodziło mi o masę całej klatki , niż gotowego auta. B2 w najmożliwszych konfiguracjach- to wiem ile waży.


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A90Q
post Wed, 20 Oct 2010 - 18:17
Post #308


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009





masa, masa..co wy panowie w aptece pracujecie? smile.gif

chcecie znać masę, zapytajcie o materiał jaki został użyty do budowy klatki i będzie wiadomo.

pozdr G.


--------------------
Bóg też jeździ quattro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Janeczi
post Wed, 20 Oct 2010 - 22:54
Post #309


Rookie
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: w-wa





CYTAT(pajak100 @ Tue, 19 Oct 2010 - 22:57) *
Janeczi, a skąs masz w swoim S2 tyle Nm ? Co to za projekcik smile.gif
Cowboy ostra klatka. Ile to może wszystko ważyć , tak pi razy oko?


pajak100 troszkę o tym pisałem na vwgolf.pl i chyba na forum Niedźwiadka, na którym zresztą też Jesteś. Inny mój nick rozpoznawczy to "kenaj"
Niutonków mogłoby być więcej ale szkoda mi zdrowego motoru, aby go tak obciążać.

Cowboy sorrka za OT, chyba się nie gniewasz;)


--------------------
Audi S2 >>> 404KM & 500Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Thu, 21 Oct 2010 - 00:15
Post #310


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





Dopiero dziś projekt pojawił się na AP. Fajny. Gratuluję.


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 22 Oct 2010 - 11:22
Post #311


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Janeczi @ Tue, 19 Oct 2010 - 22:42) *
Cowboy widze, że prace postępują pełną parą cool.gif
Ja swoje S2 praktycznie skończyłem, pozostało mi wymienic poduszeczki pod silnikiem i napedem, mam nadzieję, że się wspólnie wybierzemy na jakąs sesję naszymi audiczkami biggrin.gif


oj u mnie to jeszcze kupa roboty ale wierze że w kwietniu / maju bedzie skonczone
w czasach golfów, Twoj ABFT był bezkonkurencyjny ale licze ze moje B2 nie bedzie sie dawało S2jce smile.gif


CYTAT(kiwi @ Tue, 19 Oct 2010 - 23:04) *
Co do wagi ja celuje ,ze bedzie ok 1200-1250kg wink.gif


razem z kierownikiem ~100kg wink.gif

ja celowałem w 1100kg no ale teraz z klatką trzeba będzie dodać te 50 kg, zobaczymy ile wyjdzie finalnie i jaki bedzie rozkład mas

CYTAT(A90Q @ Wed, 20 Oct 2010 - 18:17) *
masa, masa..co wy panowie w aptece pracujecie? smile.gif
chcecie znać masę, zapytajcie o materiał jaki został użyty do budowy klatki i będzie wiadomo.


rury fi 48 (2,9kg 1 mb) - główny pałąk i rury fi 40 (1,7 kg 1 mb) - zastrzały

co do wagi w dowodzie mam 1090kg, doszedł wiekszy silnik, hamulce, turbo itd
ale za to zaoszczedze na masce, zderzakach, fotelach, wnętrzu, wiec mam nadzieje ze pozostanie te 1100kg + klatka 50kg





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Fri, 22 Oct 2010 - 17:51
Post #312


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





wez moze cowboy karte i policz jednak ile realnie bedzie wazylo ...
na szybko :
srodek -60kg
klatka +50kg
hamulce +15-20kg
kola +20kg
maska -6kg
zderzaki -10kg
silnik +100-120kg
wydech tez +kilka kg

a chlodnica w bagazniku to ladnych kilka litrow plynu wiecej , poszerzenia i progi tez cos waza nie widze tej masy 1150kg

ps ostatnio wazylem sam dol silnika vr6 24V (blok, miska, wal, korby, tloki i pompa oleju + pompa wspomagania) 108kg mysle ze podobna mase mial silnik ktory wyjales spod maski a gdzie reszta vr'a??


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 22 Oct 2010 - 19:42
Post #313


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





nie ważyłem wszystkiego ale np maska laminatowa 8kg, seryjna 20kg, czyli -12kg
progów nie ma tylko poszerzki które ważą moze po kilogramie, ale tez bedzie wyciete troche balchy wiec to na zero
pod przednim zderzakiem jest taka belka z 10 kg no ale to pojdzie na FMIC i orurowanie
koła pewnie beda po 3 kg cieze niz seria, czyli +12kg (seryjne balony opony troche tez wazą)
hamulce tez ze 3kg wiecej na koło kolejna +12kg (zaciski sa alu wiec lżejsze ale tarcze duze i ciezkie)
silnik seria pewnie ze 140-150kg z osprzetem, mój VR z turbiną to pewnie 220kg (kompletny n/a z osprzetem 194kg), czyli wiecej o 70-80kg
2 rury 1,5 calowe po 2 metry do chłodnicy to jakie 3 litry wody
watpie żeby ze srodka wypadło 60kg, bo co fotele, kanpa tylna, wykładziny, podsufitka jakies pierodly
seryjne fotele pewnie po 15-20kg, dwa kubły po 8 kg
nie bedzie serwo itd, spryskiwaczy
metalowy bak bedzie zastapiony aluminowym itd, blacha odgradzająca do bagaznika bedzie zastąpiona blachą aluminowa
na pewno robie wszystko w celu poprawy rozkładu masy, czyli silnik ze skrzynia 3,-3,5cm do tyłu, ja (~100kg) około 40cm w tył, klatka tez raczej z tyłu ma wiekszość zastrzałów, chłodnica, akumulator... zobaczymy jak wyjdzie
nie walcze o każdy kilogram, wydając kupe siana na jakies ultra lekkie elementy
tak jak pisałem nie wazyłem serii bo i tak była bez wnętrza i chłodnic jak kupiłem, wiec trudno wróżyć z fusów na kartce bo nie wiem od jakiej masy bazowej wychodze
jak bedzie auto skonczone to podam mase calkowita z podaniem na kazde koło ewentulanie przod-tył


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Fri, 22 Oct 2010 - 20:15
Post #314


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





seryjny silnik 2.0 16V wazy 150KG ten co ty masz jest sporooo lzejszy
hamulce jak bedziesz mial okazje zwaz mysle ze sie sam zdziwisz ile kg dokladasz tarcza 321mmx30 ro 10kg z tego co pamietam a z przodu miales chyba 256 (276 wazy 5.3kg ) tylne 245 waza po 3.1kg + malutkie zaciski jednak bedzie blizej 20kg

seryjny fotel z tego co pamietam 15-16kg , wkladasz kubly po 8kg wiec dopiero 16kg wylatuje
wykladzina, deska, tylna kanapa, boczki (bardzo lekka) niech bedzie 30kg wiec jeszcze 15 do zakladanych 60 brakuje

maska do b3/b4 wazy 18,5-19kg w b2 jest jednak lzejsza... wlasnie zwazylem 16.5kg czyli powiedzmy w polowie miedzy tym co ja pisalem a Ty smile.gif

kolo 14 cali pewnie wazy 13-13,5kg jesli 16tka przy feldze, ktora wklejales bedzie wazyla tylko 3kg wiecej to rzeczywiscie 12kg

lapy silnika byly mega lekkie alu do vr'a tez takie beda??

uwierz ze waga dobra rzecz i jak zaczyna sie wszystko wazyc to okazuje sie ze naprawde sie trezba przylozyc zeby te kg wyciagac i czasem pewne upgrade'y (hamulce, silnik) waza wiecej niz bysmy chcieli np zacisk z porsche turbo jest 2,5kg lzejszy niz zacisk z dwutloczkowy girling ale tarcza pod zacisk z porsche jest prawie 5kg ciekzsza od tej pod girlinga itd

PS powodzenia w projekcie bo bedzie potrzebne ale czesciej realnie patrz smile.gif


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 22 Oct 2010 - 20:48
Post #315


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





voj2s: ja patrze realnie ale nie przywiązuje az takiej ogromnej wagi do masy żeby wszystko wazyć..

nie wiem ile to jest sporo pomiedzy 1.8 a 2.0 w Vagu ale pewnie ze 15 kg ?

felga na zdjęciu z Phaetona wazy 10,5kg jest mega ciezka ale to tylko nawiazanie do ronali we audi na którym sie wzoruje smile.gif do szybkiej jazdy bedzie lzejszy BBS - jeszcze go nie zwazyłem smile.gif
wagę maski około 20kg ktos tam na forum podawał smile.gif
łapy będą akurat alumioniowe smile.gif na pewno lewa, a prawa jeszcze nie wiem czy bedzie alu czy sie zrobi metalową ... w kazdym razie jest zakupiona aluminowa wink.gif

porównywałem w rękach zaciski tylne ori i te z S8 aluminowe i sa lżejsze pod 280/22 wink.gif
przednie girlingi 2 tłoczkowe to mega ciezki kloc, moje 4 tłoczkowe brembo pewnie w masie seryjnych

tarcze przednie z S4 są niestety ciezkie 321/30 ale mają najmniejsze ET sposrod tego rozmiaru w Audi a nie stac mnie ja jakies super lekkie rozwiązania, tarzca tylna ma juz w ogóle małe ET 27mm (przód z golfa VR6) wiec najlzejsza z tarcz 280/22 bo bardzo płytka wink.gif

chce zbudować fajne auto składając jak najwięcej seryjnych klocków z VAGów, zawsze mam na uwadze niską masę no ale to i tak bedzie lekkie auto... nieważne czy bedzie z klatką ważyło 1150 czy 1200kg, z mocą 400-450kg bedzie dawało fun, a znając opinie jak sie prowadzi B2 sedan z 2.2T, to jestem dobrej mysli co do prowadzenia, w koncu bedzie tez szerszy o 5 cm na strone, no i jakies negatywy, torsen w tylnym dyfrze itd

w granicach budżetu i rozsądku staram sie jak moge, chetnie korzystam z pomysłów wielu zyczliwych ludzi, w tym takze Twoich wink.gif ale nie wiem co mozna jeszcze wywalic z tego auta żeby było lżejsze smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 23 Oct 2010 - 13:13
Post #316


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Nam na prostą klatkę z epoki poszło ok 15 m rury bezszwowej .Pamiętam ,że homologacja mówiła o ściance min 2,5mm ...nie mogliśmy takiej dorwać więc wpadła 2,8mm ścianka ...licząc na szybko jak podałeś ok 3kg na mb rury to wychodzi 45kg....u Ciebie jest tych zastrzałów ,a więc zużytego mateiału na oko z 5-7m wiecej .

edit spr na główny i boczne to 2,5mm na pozostałe 2,0


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A90Q
post Sun, 24 Oct 2010 - 20:31
Post #317


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009





Cowboy trochę z innej beki...ruszałeś już temat torsena z V8? Przewaliłem temat na forum b2 i zacząłem szukać tylko nie wiem z której wersji V8. Wiesz coś na ten temat i czy będziesz montował u siebie?

pozdr G.


--------------------
Bóg też jeździ quattro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 24 Oct 2010 - 21:18
Post #318


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Torsena masz w każdej audi v8quattro-mowa o tylnym moście wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dred
post Sun, 24 Oct 2010 - 21:51
Post #319


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 March 2006





torsena w tylnym moście masz wyłącznie w V8 niezależnie czy to jest 3.6 czy 4.2 manual czy automat. Wszystkie miały torsena .
Wrzucasz bebechy od V8 w obudowę mostu od B3.

Tutaj masz krótki opis mniej więcej jak to zrobić :



"Potrzebne elementy:
Cały most lub sam mechanizm różnicowy z Audi V8 (89-94).
Uszczelniacz duży półosi lewej (wąska szpara na flanszę) numer: 017 525 400C - Koszt to około 220zł w ASO.
Flansza półosi prawej na zamianę (występują 3 rodzaje - szczegóły niżej).

Operacja zamiany przedstawia się następująco:

Rozbiórka mostu - opis odpowiedni dla mostu B3 jak i V8:

1. Gdy mamy most wyjęty i bez oliwy, należy okręcić śruby mocujące flansze półosi.

2. Po odkręceniu śrub i wyjęciu flansz należy odkręcić śruby dekla prawej flanszy. Dekiel pod odkręceniu śrub należy delikatnie wybić/zdjąć w taki sposób aby go nie uszkodzić. Najlepiej użyć mocnego drewienka lub młotka gumowego. W ostateczności można po uzyskaniu szpary delikatnie podważyć.

3. Pod zdjęciu dekla ukazuje nam się mechanizm różnicowy. Jeśli odkręciliśmy obie flansze, mechanizm wyjdzie nam przez otwór po deklu na zewnątrz.

4. Bardzo ważną zasadą jest aby wałek atakujący mostu zawsze pracował ze swoim kołem zębatym na mechanizmie różnicowym. W tym celu należy koło talerzowe z naszego starego mechanizmu różnicowego przełożyć na wydobyty z mostu Audi V8 mechanizm TORSEN. Koła są przykręcone do mostu śrubami, należy za pomocą imadła odkręcić je starannie. Potem koło wybić z mechanizmu za pomocą młotka gumowego. Montaż naszego(właściwego) koła na nowy mechanizm jest tożsamy tylko w odwrotonej kolejności (nabijamy koło i bardzo mocno dokręcamy śruby mocujące).

5. Tak przygotowany mechanizm Torsen z właściwym kołem tależowym możemy zamontować w miejsce starego - pasuje w 100%.

6. Kolejnym etapem jest wymiana flanszy półosi na której fabrycznie występuje zębatka 100% blokady mostu (lewej). Flanszę należy podmieć na zwykłą - taką samą jak z prawej strony. Uzyskujemy w ten sposób symetryczny układ po obu stronach. Dodatkowo z racji tego, że flansza jest cieńsza należy wymienić uszczelniacz na wąski. (patrz lista na górze). Stary uszczelniącz należy brutalnie rozpruć i usunąć w jego miejsce delikatnie wbić nowy (na węższą flasznszę).

7. Gdy mamy już wszystko włożone możemy poskręcać dekiel i flansze półosi oraz zalać świeżym olejem Wink.

8. Następnie należy już tylko zamontować most na auto i się delektować nową jakością quattro. Very Happy

Niuanse występujące podczas walki z mostem:

Należy pamiętać, że Audi z płytą podłogową B3 (w tym Coupe) posiadają różne flaszne tylnego mostu. Mają one kolejno 90mm(ARS - słabsze silniki), 100mm(CAU - V6) i 108mm(AYV- Audi S2). W zależności jaki silnik jest fabrycznie montowany. Należy o tym pamiętać przy dobieraniu zastępczej flanszy dla tej z blokadą.

Po zmontowaniu całości pojawił się delikatny luz na prawej flanszy. Bałem się, że będzie ona szkodliwy dla całego układu, że może coś źle poskładaliśmy. lecz przy montażu na aucie okazało się, że prawa półoś docisnęła bardzo sztywno flanszę w taki sposób, że nic nawet nie drgnie - jest elegancko. Widocznie ten mechanizm różnicowy tak ma Wink

Fotek niestety nie ma... robota jest bardzo brudna i nie ma nawet jak chycić za aparat, ale zapewniam, że operacja jest łatwa i każdy nawet taki domorosły druciarz jak ja może sobie poradzić - z asystą oczywiście."

Cowboy sory za ota wink.gif


--------------------
Audi 80 20V turbo quattro
Competition TDI
Fazer 600 ET 12.27
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A90Q
post Sun, 24 Oct 2010 - 21:57
Post #320


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009





Dzięki wielkie Dred, mam już ten opis (dodałem do mojej Biblii Quattro), pytanie jest czy nie ma różnicy między 3.6 /4.2 manual i automat? Czy mosty są takie same? Jeśli tak to OK, jak nie to który brać? Sorry Cowboy, pytanie do mojego tematu bardziej.

G.


--------------------
Bóg też jeździ quattro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 14:12