Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 102 103 104 105 106 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
mateusz1605
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:02
Post #2061


User
Dołączył: Sun, 03 April 2011
Skąd: Rykały





CYTAT(cowboy @ Tue, 01 Oct 2019 - 20:25) *
czy w R32 były rózne tłoki pomiedzy wersjami 220/240 a 250KM ?
mam tłoki na wymiane które sa bardziej wybrane
R051 oznaczenia na jednych i R071 na drugich
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E2CCEBB
coś kojarzę że rózniły sie stopniem sprężania te silniki nieznacznie

tłoki troszke sie porysowały, cylindry tez
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5DF791A3
ewidentnie przez ciała obce
głowica w sumie niepotrzebnie była portowana pod kolektor jak przepły tłuminy przez gluty dirko wink.gif
trzeba splanować kolektor ssący
w silniku sa niewybrażalne ilości silikonu
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E38810B

korba przegrzana, panewka przyspawana do wału
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5DFADF52

to jest korba nr 1 (od rozrządu) nie sugerować sie opisem 6. wink.gif
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5DFADF52

Tak tylko wtrące, ze w vr6 cylindry liczy sie od kola pasowego, takze jesli korba ktora pokazales to ta od rozrzadu, to ona faktycznie jest 6.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cowboy
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:06
Post #2062


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a dzięki, zapomniałem o tym, myślałem ze standardowo od rozrządu, zmienie opis w kazdym razie nie zmienia to sensu wypowiedzi

dodam że wyklepana jest panewka główna wału ta od rozrzadu, włąsnie przy 6 korbie która się zatarła
zastanawiam się czy na skutek stukania korby moze się wytłuć panewka na wale ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:16
Post #2063


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Od stukania nie ale braku cisnienia oleju juz tak. Z tej panewki glownej idzie olej do czopu korby?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:20
Post #2064


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





z braku oleju VR zaciera sie na 1 cylindrze, co miało miejsce jak wyrzygał olej na hamowni
i zatrał sie TYLKO na 1 korbie ale meeega okrutnie - spróbuje gdzies odnaleźć fotki

teraz mowa o pierwszej panewce od pompy oleju i korbie na 6 cylindrze


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:36
Post #2065


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Kazda panewka zaciera sie z braku oleju dlatego pytam czy ta glowna zatarta zasila w olej ta zataeta korbowodowa.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:41
Post #2066


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Główna nie jest zatarta, nie napisałem że jest zatartra, tylko jakaś wybita tak bo luzna jest w gnieździe, podczas gdy inne ciasno siedzą


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:46
Post #2067


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie wyklepie sie jak ma cisnienie oleju odpowiednie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barott
post Wed, 02 Oct 2019 - 12:13
Post #2068


Super User
Dołączył: Thu, 12 July 2012
Skąd: Pomorze





Sprawdźcie czy były zaworki ciśnieniowe w bloku na panewkach głównych albo czy nie były zatkane. Bardzo mało przypadków jest ze główna panewka jest popsuta a jak się zdarza to właśnie przez probpem z tymi zaworkami.


--------------------
mk2 16vt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 02 Oct 2019 - 14:28
Post #2069


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





dzieki za sugestie ale mam pytanie
- czy od brudu i ciała obcego mogł sie zatrzeć na korbowodzie? po prostu pompa coś zaciągneła i poszło na pierwszą korbe na magistrali - pamietajmy że inne panewki korobowodowe miały tez rysy (być moze były one następstwem przytarcia)
- czy jeżeli korbowód był założony na pałę bez pasowania z panewkami i wałem to mógł sie zatrzeć w następstwie obrócenia panweki ?
- czy od za dużego cisnienia oleju moze stac się krzywda

na zimnym silniku miałem 3-4 bary a przu jezdzie to chyba pod 8 wzrastało


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 02 Oct 2019 - 14:34
Post #2070


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(cowboy @ Wed, 02 Oct 2019 - 14:29) *
dzieki za sugestie ale mam pytanie
- czy od brudu i ciała obcego mogł sie zatrzeć na korbowodzie? po prostu pompa coś zaciągneła i poszło na pierwszą korbe na magistrali - pamietajmy że inne panewki korobowodowe miały tez rysy (być moze były one następstwem przytarcia)

olej z pompy idzie na filtr więc tu syf nie przejdzie.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Wed, 02 Oct 2019 - 14:51
Post #2071


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





CYTAT(cowboy @ Tue, 01 Oct 2019 - 20:25) *
czy w R32 były rózne tłoki pomiedzy wersjami 220/240 a 250KM ?
mam tłoki na wymiane które sa bardziej wybrane
R051 oznaczenia na jednych i R071 na drugich
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E2CCEBB
coś kojarzę że rózniły sie stopniem sprężania te silniki nieznacznie

tłoki troszke sie porysowały, cylindry tez
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5DF791A3
ewidentnie przez ciała obce
głowica w sumie niepotrzebnie była portowana pod kolektor jak przepły tłuminy przez gluty dirko wink.gif
trzeba splanować kolektor ssący
w silniku sa niewybrażalne ilości silikonu
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E38810B

korba przegrzana, panewka przyspawana do wału
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5DFADF52

to jest korba nr 6 (pierwsza od rozrządu)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5DFADF52

Doskonale rozumiem poziom irytacji.. Sam przechodziłem przez to samo.. złe pasowanie.. kilogramy silikonu... (tego nie zrozumiem chyba nigdy, jak zamiast ori uszczelki która kosztuje np 23zł pchać silikon..) i fuszerka taka, że zakuty silnik, trzeba budować od początku bo jedyne co z niego zostało to korbowody i wał który trzeba było spolerować.. eh.. Oby ktoś Ci to dobrze teraz poskładał i żebyś mógł cieszyć się bezawaryjnym upalaniem.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolus1
post Wed, 02 Oct 2019 - 17:37
Post #2072


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





Cowboy ja jebie takie ilości silikonu pod kolektor, serio przy takim aucie to jest kurde jakiś okrutny nieśmieszny żart! współczuje i trzymam kciuki!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 02 Oct 2019 - 17:40
Post #2073


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





znalazłem fotki z 2015 roku jak sie zatarła korba na 1 cylindrze (od koła pasowego) na hamowni, wtedy to był konkret, tłukło niesamowicie

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E27E70D

widac że panewka przyspawana, tutaj przebarwienie jest znacznie wieksze niz teraz

stopka korbowodu
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E290D3C

wał
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E2A8E10
widać ze tylko zatarł sie na korbowodzie nr 1
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5DF5CE39
stan bloku i panewek korbowych w 2015 po awarii
silnik miał wtedy kilka godzin przepracowane, wał miałem wtedy z 2.8 24V w idealnym stanie
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5DF914FA

widać wyraźnie ze poszła korba na 1 cylindrze i tłukło od przodu silnika
tym razem były delikatne stuki po rozgrzaniu dochdzące od strony rozrządu - dlatego łudziłem się ze moze to fazator


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Wed, 02 Oct 2019 - 22:18
Post #2074


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(cowboy @ Wed, 02 Oct 2019 - 14:28) *
czy od za dużego cisnienia oleju moze stac się krzywda

na zimnym silniku miałem 3-4 bary a przu jezdzie to chyba pod 8 wzrastało

Myślę, że silnikowi nie. Tak naprawdę nikt tego nie przetestował, nie dopuszcza się do takiej sytuacji, bo grozi to zniszczeniem pompy oleju.

I znowu worek pieniędzy w silnik. Współczuję.
A może by tak doprowadzić to auto do stanu rejestrowalności i zrobić choćby jedną trasę? A nie od razu pełen ogień z turbo na torze, na dotarciu ...

btw co porabia Guzior? dawno nie był na forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 03 Oct 2019 - 00:05
Post #2075


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Zmienił branżę.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Thu, 03 Oct 2019 - 06:26
Post #2076


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





CYTAT(cowboy @ Wed, 02 Oct 2019 - 14:28) *
- czy od za dużego cisnienia oleju moze stac się krzywda

na zimnym silniku miałem 3-4 bary a przu jezdzie to chyba pod 8 wzrastało


Moze podeprzeć hydraulike i dojść do kolizji między zaworami a tlokami


--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T_E_D_D_Y
post Thu, 03 Oct 2019 - 08:05
Post #2077


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 December 2012
Skąd: Legnica





CYTAT(soltyk @ Wed, 02 Oct 2019 - 22:18) *
Myślę, że silnikowi nie. Tak naprawdę nikt tego nie przetestował, nie dopuszcza się do takiej sytuacji, bo grozi to zniszczeniem pompy oleju.

I znowu worek pieniędzy w silnik. Współczuję.
A może by tak doprowadzić to auto do stanu rejestrowalności i zrobić choćby jedną trasę? A nie od razu pełen ogień z turbo na torze, na dotarciu ...

btw co porabia Guzior? dawno nie był na forum

A to nie ma innej opcji docierania wozu jak tylko na drodze smile.gif


--------------------
Zaworki DV+ Go Fast Bits
Poliestrowe filtry powietrza Sprint Filter
www.shopEFI.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 03 Oct 2019 - 09:32
Post #2078


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





przecież auto jest zarejestrowane i opłacane ma OC od 10 lat wink.gif
docieranie to nie problem, to wisieńka na torcie
na razie kompletuje graty żeby złożyć silnik od nowa
w weekend jade po blok i wał, trzeba jeszcze pojedyńczą korbe techno5 ogarnąć (mam nadzieje z Re5pect pomoże wink.gif )


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 03 Oct 2019 - 09:37
Post #2079


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Pozostałe 5 korb zyje?smile.gif To sa drilled korby?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Thu, 03 Oct 2019 - 10:58
Post #2080


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





A taka durna sugestia: nie myślałeś, żeby tam wepchać jakieś 4.2 V8 N/A i tyle? Owszem, mocy mniej ale może choć by było więcej jazdy? A jakby się znudziło to tam też turbo można dołożyć wink.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 102 103 104 105 106 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 11:19