Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 100 101 102 103 104 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
emtees
post Wed, 25 Sep 2019 - 12:16
Post #2021


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





CYTAT(Skiba @ Wed, 25 Sep 2019 - 09:36) *
To przegrzanie po indukcyjnym grzaniu czopu podczas obróbki cieplno-chemicznej.

Oj chyba nie...

EDIT -

CYTAT(cowboy @ Wed, 25 Sep 2019 - 09:51) *
tak wygląda stopka korbowodu

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E35142A

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E3B3B38

a czy ktoś mi odpowie co to są te kropeczki i małe poprzeczne ryski na panewkach ?


No i teraz po zdjęciu wału i korby - zdecydowanie to nie pozostałość obróbki tongue.gif

Te czarne kropki to kawałki panewki z 6tego cylindra, które krążyły w układzie, dostały się pod inne panewki i je porysowały.


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Sep 2019 - 12:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 25 Sep 2019 - 12:56
Post #2022


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Też uważam, że to kolorowanka po przegrzaniu, nie po hartowaniu.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Wed, 25 Sep 2019 - 14:19
Post #2023


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





rozbierzcie ten silnik na części pierwsze i wszystko umyjcie, wypłuczcie, wydmuchajcie. A co ten zakład robił że ktoś tam powiedział że ciasno spasowany? Otwory w korbach były poprawiane?


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 25 Sep 2019 - 14:36
Post #2024


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Analizując profil przegrzania wału i stopy to wygląda na to, że korba naciskała niesymetrycznie osiowo na jedną stronę. Pytanie czy korba była prosta, czy nie była zbyt ciasno pasowana osiowo w wale, czy główka korby na sworzniu mogła pływać swobodnie i jaki jest tam luz osiowy na główce korbowodu. Dodatkowo pytanie czy panewki oporowe wału nie były nadmiernie zużyte i/lub czy wał nie spacerował po bloku. Czy inne korby nie zdradzają tańczącego wału? Jak wygląda główka tej zatartej korby i tłok czy nie tarł o tuleję nadmiernie z jednej strony?
Sugerowanie, że ktoś coś złożył 'na brudno' jest trochę na wyrost wg mnie, chyba, że robił to totalny partacz.
Luzy panewek były mierzone przy montażu?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 25 Sep 2019 - 14:41
Post #2025


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(cowboy @ Wed, 25 Sep 2019 - 09:33) *
nie było żadnej drogi na skróty z mojej strony
długo szukałem idealnego wału z 2.9
nowe panewki korbowodowe z R36, nowe główne - wszytsko z ASO OEM, nowe kute korby od Kidzia z Respectu
wszystko nowe, rozebrane i pasowane
pompa oleju z R32 z nieiwelkim przebiegiem kupiona itd
jeszcze przychodzi mi do głowy że Guzior mówił że Krasnobrodzka ciasno spasowała ten silnik bo po złożeniu bardzo cięzko się kręcił

ja zrobiłem wszystko zgodnie ze sztuką budowania mocnego R30T
na niczym nie oszczedzałem

Ok, rozumiem. Myślałem że to zatarcie jest na korbie, która była naprawiana po zatarciu na hamowni.



--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 25 Sep 2019 - 15:46
Post #2026


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Tommo
po zatarciu poszła nowa korba i panewki oraz nowy "uzywany" wał z 2.8
Guzior podobno woził to jeszcze raz na krasnobrodzką w celu spasowania

ja nie mówię o rysach tylko punkcikach odcisnietych na panewkach
jakby (zakładam bo sie nie znam) było to złozone z drobinką czegoś twardego

prawdopodbnie nie był blok dostatecznie dobrze wymyty albo zostały opiłki w filtrze oleju ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Wed, 25 Sep 2019 - 16:55
Post #2027


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Napisałem Ci od czego to kropki wink.gif Błędów montażowych trzeba szukać w obszarach o których napisał MiP wink.gif


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Thu, 26 Sep 2019 - 09:12
Post #2028


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Jak już silnik wyjmujesz i idzie zima to może pociągnąć już wszystko jak należy bo to będzie chyba niekoncząca się historia mellow.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Thu, 26 Sep 2019 - 09:16
Post #2029


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Ale chyba pisze autor ze z jego strony było wszystko jak należy i zapewne teraz tez tak zrobi, niema wpływu jak zrobi firma do ktorej zawiezie :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Thu, 26 Sep 2019 - 09:22
Post #2030


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





wszystkiego to ja nie wiem, nie składałem silnika na kutych korbach i nie składałem silnika który ma 600KM ale kilka silników złożyłem. Jeśli kupiłeś nowy wał czy tam w stanie idealnym, to mierzone pewnie były czopy. Więc jeśli to był nominał po niewielkim zużyciu to zakładasz panewki nominał i powinno hulać. Co tam było wtedy pasowane?


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 26 Sep 2019 - 09:34
Post #2031


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(uki82 @ Thu, 26 Sep 2019 - 09:22) *
wszystkiego to ja nie wiem, nie składałem silnika na kutych korbach i nie składałem silnika który ma 600KM ale kilka silników złożyłem. Jeśli kupiłeś nowy wał czy tam w stanie idealnym, to mierzone pewnie były czopy. Więc jeśli to był nominał po niewielkim zużyciu to zakładasz panewki nominał i powinno hulać. Co tam było wtedy pasowane?

Nawet panewki seryjne warto sprawdzić, ktoś się mógł pomylić. Plastigauge kosztuje grosze, zmierzyć luz przy składaniu panewek to 30 minut dodatkowej roboty. Chyba o to chodzi?
O korbach z chin różne opinie chodzą.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 26 Sep 2019 - 09:37
Post #2032


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Moje prismy byly o 11 setek za szerokie... Nie oddalem do sprawdzenia tylko frog skladajac zauwazyl brak luzu... A prismy mialy byc Perfect z pudelka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Thu, 26 Sep 2019 - 09:45
Post #2033


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





no oczywiście sprawdzić można ale jak widać ci co robili obróbkę też chyba dali ciała, więc uważam że jeśli jakaś firma produkuje panewki do seryjnych silników to jest większe prawdopodobieństwo że będą odpowiedniej jakości i nie widzę sensu tam niczego poprawiać, a jeśli ktoś chce fabrykę poprawić to jest duża szansa że to spier..oli. To jeśli otwory na panewki w korbach były poprawiane to może tu był błąd albo ktoś smarował olejem powierzchnię korby w miejscu gdzie styka się z panewką i dlatego był "ciasno" spasowany.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 26 Sep 2019 - 12:11
Post #2034


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





nie ma co dywagować co i kto spierdolił...

teraz noorec bedzie odbudowywał ten silnik i jestem pewien że zrobi to tak że bedzie mozna auto uzywać bezawaryjnie na torze


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
santacruz
post Thu, 26 Sep 2019 - 22:18
Post #2035


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





zrob rentgen na wszelki wypadek.... cool.gif


--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 27 Sep 2019 - 20:03
Post #2036


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Tam jest jakaś chłodnica oleju?


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Fri, 27 Sep 2019 - 20:08
Post #2037


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Z tym dywagowaniem zgadzam się połowicznie - można opuścić to "kto", ale "co" wypadałoby wiedzieć smile.gif


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 27 Sep 2019 - 21:38
Post #2038


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Rudiger @ Fri, 27 Sep 2019 - 20:03) *
Tam jest jakaś chłodnica oleju?


jest
największa dostępna jaka była kiedy składałem auto, chyba 40 rzędowa


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
volski1
post Sat, 28 Sep 2019 - 10:49
Post #2039


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





Chyba bardziej chodzi o producenta chłodnicy.
Krążą opinie o "farfoclach" wypadających z niektórych wymienników produkowanych na dalekim wschodzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Sat, 28 Sep 2019 - 11:12
Post #2040


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Raczej zastanawiałem się nad tym czy czegoś z niej nie zassało obecnie - po poprzednich wypadkach. Nie wiem jaką ona ma konstrukcję ale często takie chłodnice to osadniki trudne do wyczyszczenia.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 100 101 102 103 104 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 17:04