![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2021
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
To przegrzanie po indukcyjnym grzaniu czopu podczas obróbki cieplno-chemicznej. Oj chyba nie... EDIT - tak wygląda stopka korbowodu https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E35142A https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=5E3B3B38 a czy ktoś mi odpowie co to są te kropeczki i małe poprzeczne ryski na panewkach ? No i teraz po zdjęciu wału i korby - zdecydowanie to nie pozostałość obróbki ![]() Te czarne kropki to kawałki panewki z 6tego cylindra, które krążyły w układzie, dostały się pod inne panewki i je porysowały. -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2022
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Też uważam, że to kolorowanka po przegrzaniu, nie po hartowaniu.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#2023
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
rozbierzcie ten silnik na części pierwsze i wszystko umyjcie, wypłuczcie, wydmuchajcie. A co ten zakład robił że ktoś tam powiedział że ciasno spasowany? Otwory w korbach były poprawiane?
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#2024
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Analizując profil przegrzania wału i stopy to wygląda na to, że korba naciskała niesymetrycznie osiowo na jedną stronę. Pytanie czy korba była prosta, czy nie była zbyt ciasno pasowana osiowo w wale, czy główka korby na sworzniu mogła pływać swobodnie i jaki jest tam luz osiowy na główce korbowodu. Dodatkowo pytanie czy panewki oporowe wału nie były nadmiernie zużyte i/lub czy wał nie spacerował po bloku. Czy inne korby nie zdradzają tańczącego wału? Jak wygląda główka tej zatartej korby i tłok czy nie tarł o tuleję nadmiernie z jednej strony?
Sugerowanie, że ktoś coś złożył 'na brudno' jest trochę na wyrost wg mnie, chyba, że robił to totalny partacz. Luzy panewek były mierzone przy montażu? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#2025
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
nie było żadnej drogi na skróty z mojej strony długo szukałem idealnego wału z 2.9 nowe panewki korbowodowe z R36, nowe główne - wszytsko z ASO OEM, nowe kute korby od Kidzia z Respectu wszystko nowe, rozebrane i pasowane pompa oleju z R32 z nieiwelkim przebiegiem kupiona itd jeszcze przychodzi mi do głowy że Guzior mówił że Krasnobrodzka ciasno spasowała ten silnik bo po złożeniu bardzo cięzko się kręcił ja zrobiłem wszystko zgodnie ze sztuką budowania mocnego R30T na niczym nie oszczedzałem Ok, rozumiem. Myślałem że to zatarcie jest na korbie, która była naprawiana po zatarciu na hamowni. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#2026
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Tommo
po zatarciu poszła nowa korba i panewki oraz nowy "uzywany" wał z 2.8 Guzior podobno woził to jeszcze raz na krasnobrodzką w celu spasowania ja nie mówię o rysach tylko punkcikach odcisnietych na panewkach jakby (zakładam bo sie nie znam) było to złozone z drobinką czegoś twardego prawdopodbnie nie był blok dostatecznie dobrze wymyty albo zostały opiłki w filtrze oleju ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2027
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Napisałem Ci od czego to kropki
![]() ![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#2028
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Jak już silnik wyjmujesz i idzie zima to może pociągnąć już wszystko jak należy bo to będzie chyba niekoncząca się historia
![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#2029
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Ale chyba pisze autor ze z jego strony było wszystko jak należy i zapewne teraz tez tak zrobi, niema wpływu jak zrobi firma do ktorej zawiezie :/
|
|
|
![]()
Post
#2030
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
wszystkiego to ja nie wiem, nie składałem silnika na kutych korbach i nie składałem silnika który ma 600KM ale kilka silników złożyłem. Jeśli kupiłeś nowy wał czy tam w stanie idealnym, to mierzone pewnie były czopy. Więc jeśli to był nominał po niewielkim zużyciu to zakładasz panewki nominał i powinno hulać. Co tam było wtedy pasowane?
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#2031
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
wszystkiego to ja nie wiem, nie składałem silnika na kutych korbach i nie składałem silnika który ma 600KM ale kilka silników złożyłem. Jeśli kupiłeś nowy wał czy tam w stanie idealnym, to mierzone pewnie były czopy. Więc jeśli to był nominał po niewielkim zużyciu to zakładasz panewki nominał i powinno hulać. Co tam było wtedy pasowane? Nawet panewki seryjne warto sprawdzić, ktoś się mógł pomylić. Plastigauge kosztuje grosze, zmierzyć luz przy składaniu panewek to 30 minut dodatkowej roboty. Chyba o to chodzi? O korbach z chin różne opinie chodzą. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#2032
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Moje prismy byly o 11 setek za szerokie... Nie oddalem do sprawdzenia tylko frog skladajac zauwazyl brak luzu... A prismy mialy byc Perfect z pudelka
|
|
|
![]()
Post
#2033
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
no oczywiście sprawdzić można ale jak widać ci co robili obróbkę też chyba dali ciała, więc uważam że jeśli jakaś firma produkuje panewki do seryjnych silników to jest większe prawdopodobieństwo że będą odpowiedniej jakości i nie widzę sensu tam niczego poprawiać, a jeśli ktoś chce fabrykę poprawić to jest duża szansa że to spier..oli. To jeśli otwory na panewki w korbach były poprawiane to może tu był błąd albo ktoś smarował olejem powierzchnię korby w miejscu gdzie styka się z panewką i dlatego był "ciasno" spasowany.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#2034
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
nie ma co dywagować co i kto spierdolił...
teraz noorec bedzie odbudowywał ten silnik i jestem pewien że zrobi to tak że bedzie mozna auto uzywać bezawaryjnie na torze -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2035
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: oslo ![]() |
zrob rentgen na wszelki wypadek....
![]() -------------------- 2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg hvitlok.no macademy.no |
|
|
![]()
Post
#2036
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Tam jest jakaś chłodnica oleju?
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#2037
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Z tym dywagowaniem zgadzam się połowicznie - można opuścić to "kto", ale "co" wypadałoby wiedzieć
![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#2038
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Tam jest jakaś chłodnica oleju? jest największa dostępna jaka była kiedy składałem auto, chyba 40 rzędowa -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2039
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Chyba bardziej chodzi o producenta chłodnicy.
Krążą opinie o "farfoclach" wypadających z niektórych wymienników produkowanych na dalekim wschodzie. |
|
|
![]()
Post
#2040
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Raczej zastanawiałem się nad tym czy czegoś z niej nie zassało obecnie - po poprzednich wypadkach. Nie wiem jaką ona ma konstrukcję ale często takie chłodnice to osadniki trudne do wyczyszczenia.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 17:04 |