Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
Flathead
post Thu, 25 Feb 2010 - 19:39
Post #161


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





I kółko się zamyka w temacie kolektora o równym przepływie, wszelkie gdybania można odłożyć na półkę. Fizyki nie da się oszukać, ale po co zaśmiecać autorowi wątek, on już na ten temat się wypowiedział, pozostaje mieć nadzieję że wyciągnie wnioski wink.gif


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 25 Feb 2010 - 19:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kiwi
post Thu, 25 Feb 2010 - 20:02
Post #162


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Ja jeszcze dorzucę 3 groszę od siebie . Tak jak przedmówcy napisali na przyszłość proponowałbym Ci policzyć prędkości przepływów,albo skopiować jakieś stare sprawdzone rozwiązanie np z jakiegoś s2

Tu przykład

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...%26tbs%3Disch:1


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 25 Feb 2010 - 20:11
Post #163


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Flathead @ Thu, 25 Feb 2010 - 19:39) *
I kółko się zamyka w temacie kolektora o równym przepływie, wszelkie gdybania można odłożyć na półkę. Fizyki nie da się oszukać, ale po co zaśmiecać autorowi wątek, on już na ten temat się wypowiedział, pozostaje mieć nadzieję że wyciągnie wnioski wink.gif


to nie jest zaśmiecanie, zawsze chętnie wysłucham każdej rady !

tak naprawde nie ma sie na czym opierać bo VRy wzdłuznie są robione póki co w USA.. i na tym bazuję

CYTAT(tomp @ Thu, 25 Feb 2010 - 18:49) *
Użytkownik tego forum, Korona, napisał na innym forum (mam nadzieję, że się nie obraz)

"Kolektor przeze mnie wykonany jest właśnie po to by zapewnić jednakowe napełnienie wszystkich cylindrów. Seryjny kolektor nie jest zły do 1 bar, ale gdy przepływy powietrza są większe to okazuje się że jego konstrukcja sprawia że dwa środkowe cylindry dostają za dużo powietrza a zewnętrzne za mało. Czym to grozi wiadomo... Widać to na pierwszym szkicu po lewej



Kolektor jaki początkowo miał PMN był taki jak na środkowym szkicu. Także nie zapewnia równego napełniania cylindrów bo odległość jaką musi powietrze pokonać jest inna, do tego dochodzi bezwładność strumienia powietrza itd... Pękanie swoją drogą, kolektor musi być odpowiednio wzmocniony

Mój kolektor jest taki jak na szkicu po prawej, duże pleneum zapewnia możliwie równomierne napełnianie wszystkich cylindrów. Rozwiązanie sprawdzone nawet w 1000-konnych BMW więc problemów nie przewiduję"


taki kolektor jak ten z prawej jest do VRa:

http://www.tunerheadquarters.com/product_i...?products_id=26

ale co z tego jak wygiety w drugą stronę... nawet jakby go przespawac to przepustnica wyjdzie w pasie przednim



z wlotem na środku sa kolektory do n/a firmy CVP - mozna coś na wzór tego wykonać:





jest tez kolektor gotowy w sklepie 034 ale do 12V - własnie ten na oko nieprzemyślany smile.gif

http://www.034motorsport.com/product_info....l6agn8a17csnqo2

ogólnie to widziałem juz chyba wszystkie mozliwe kolektrory do VRa turbo wzdłużnie smile.gif i wychodzi na to że musi być taki z wlotem na środku, plenum moze być dowolnie duże (słyszałem że najlepiej 1,5 x pojemnośc silnika

CYTAT(kiwi @ Thu, 25 Feb 2010 - 20:02) *
Ja jeszcze dorzucę 3 groszę od siebie . Tak jak przedmówcy napisali na przyszłość proponowałbym Ci policzyć prędkości przepływów,albo skopiować jakieś stare sprawdzone rozwiązanie np z jakiegoś s2

Tu przykład

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...%26tbs%3Disch:1


ten wygląda całkiem OK

jest jeszcze fajny kolektor SPA - tu przykład w 12V w A4 B5



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 25 Feb 2010 - 20:34
Post #164


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





[OT]

Cowboy - wydaje mi się że tą dyskusję można by wydzielić. Bo z jednej strony - jest masa aut, które sam tutaj wrzucałeś, których moce są spore i dodatkowo osiągane na kolektorach (oczywiście nie tylko dzięki nim), które zazwyczaj przeczą prawom fizyki, jeśli mowa o równym przepływie, a z drugiej strony kiwi jak i kilka innych osób dokłada się do tej dyskusji dość merytorycznie, dokładając swoje 3gr. Nikt nie mówi że się nie da, a może na domiar złego próbujemy ustrzelić wróbla z armaty, choć z pewnością nikomu w tym temacie to nie zaszkodzi. Ja osobiście, chętnie bym na szybko machnął Twój obecny kolektor w CV5 i ten poprawiony i postarał się coś wyrzeźbić w w Star CCM+ (choć guru nie jestem) tak żeby na przyszłość było dla potomnych.

[/OT]


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 25 Feb 2010 - 21:56
Post #165


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Mozna wyciagnac i 1000hp z kolektora ktory przeczy prawa fizyki ale jakims kosztem. Jezeli masz wyjscie z przepustnicy na wprost kanalow to jak bys sie staral nie uda ci sie wyhamowac tego powietrza tylko wpadnie z impetem wlasnie do tych kanalow. Jezeli wystroimy samochod do granic to te cylindry na wprost ktorych bedzie przepustnica beda mialy ubozsza mieszanke niz zewnetrze i moga powiedziec papa. Mozna to zniwelowac robiac korekty dawki dla poszczegolnych cylindrow lub robiac porzadny kolektor.
Trzeba zaznaczyc ze przepustnica na srodku kolektora nie oznacza odrazu ze przeplyw na srodkowych cylindrach bedzie wymuszony. Mozna dac troche pod katem przepustnice (kolektor SPA czy 034) i juz poprawiamy sytuacje.
No i niektorzy musza to sobie wbic do glowy. To ze jakas firma wykonala kolektor w taki sposob, nie znaczy wcale ze jest to najlepsze mozliwe rozwiazanie. W sieci widzialem tylko jeden kolektor ktory byl zrobiony naprawde w sposob rozpatrujacy wiele zjawisk ktore zachodza w kolektorze: http://forums.hybridz.org/index.php?/topic...o-intake-plenum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 25 Feb 2010 - 23:05
Post #166


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Ok, jedno to zrobienie takiego kolektora i wystrojenie auta, a 2 to ile ono będzie jeździć.
Zrobił bym na wszelkie wypadek 6x EGT - były gdzieś dostępne w necie lotnicze wskaźniki z możliwością podpięcia chyba nawet 8 czujników. Oczywiście warningi w pełni ustawiane. Jestem ciekaw, jak w przypadku różnych kolektorów wyglądały by temperatury na poszczególnych cylindrach.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
neranr1
post Fri, 26 Feb 2010 - 07:31
Post #167


Frequent User
Dołączył: Sun, 12 October 2008
Skąd: Łomża





Po krótkich przemyśleniach wydaje mi się ,że najlepszym rozwiązaniem będzie rysunek 3 ze szkiców Korony albo stetup HPA. Pojawiają się podstawowe pojęcia z mechaniki płynów .Rozwiązanie korony będzie optymalne ze względu na zastosowanie turbo czyli nadciśnienia w kolektorze - jeśli dmuchniesz więcej pęd powietrza tak samo zasili 1 jak i ostatni kanał dolotowy ze względy na prędkość płynu-gazu jak kto woli .Ewentualnie można by przeprowadzić jakąś symulację w programach ale to już dla ludzi z polibudy .


--------------------
Usunięto komercyjna sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 26 Feb 2010 - 08:20
Post #168


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(pinin @ Thu, 25 Feb 2010 - 23:05) *
Ok, jedno to zrobienie takiego kolektora i wystrojenie auta, a 2 to ile ono będzie jeździć.
Zrobił bym na wszelkie wypadek 6x EGT - były gdzieś dostępne w necie lotnicze wskaźniki z możliwością podpięcia chyba nawet 8 czujników. Oczywiście warningi w pełni ustawiane. Jestem ciekaw, jak w przypadku różnych kolektorów wyglądały by temperatury na poszczególnych cylindrach.


Panowie:
1. na podobnym kolektorze daniel i szymon jeżdżą bezawaryjnie z mocami rzędu 450KM - mnie spokojnie zadowoli 400KM gdybym chciał sobie ćwiartke przejechać - bo mam ponad 300kg mniej, normalnie myslę że 350-370KM bedzie optymalne żeby sobie np pojeździc po rozecie
2. nie bedzie to setup dragowy wiec 6xEGT jest mi zupełnie zbędne, bazując na wielu projektach ten silnik 1 Bar przymuje bez problemu

jak pisałem na razie pójdzie ten który kupiłem a kiedyś moze się wydłubie coś fajniejszego z obliczeniami i całą sztuką... ale to pewnie po zmianie głowicy na R32 wiec to bardzo odległa przyszłość

na razie to auto odtajało pewnie dobrze i bedzie rozbierane do śrubki...i zacznie się przygotowywanie nadwozia...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Fri, 26 Feb 2010 - 13:37
Post #169


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Akurat do dragu bym nie zakładał 6x EGT. Prędzej na tor, czy jakieś inne ganianie auta, gdzie jest przez dłuższy czas pod obciążeniem.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Fri, 26 Feb 2010 - 15:09
Post #170


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





CYTAT(cowboy @ Thu, 25 Feb 2010 - 20:11) *
taki kolektor jak ten z prawej jest do VRa:

http://www.tunerheadquarters.com/product_i...?products_id=26

ale co z tego jak wygiety w drugą stronę... nawet jakby go przespawac to przepustnica wyjdzie w pasie przednim

Bardzo podobny kolektor w 12V VR6 bardzo dobrze działa, praktycznie niemierzalna różnica w AFR miedzy baniakami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 26 Feb 2010 - 18:50
Post #171


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Jakie są różnice konstrukcyjne między 2,8VR6 24V a silnikiem z r32....tak z Ciekawości??


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 26 Feb 2010 - 19:28
Post #172


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kiwi @ Fri, 26 Feb 2010 - 18:50) *
Jakie są różnice konstrukcyjne między 2,8VR6 24V a silnikiem z r32....tak z Ciekawości??


stare VR6 12V (174KM) mają skok 90,3mm i średnice 81mm, pojemność 2792

2.8 VR6 24V ma tak samo dokładnie

R32 ma większy skok 95,9mm pojemność 3189, średnica cylindra 84mm

korbowody takie same we wszystkich VRach 2.8, 2.9 i 3.2

czapka z R32 pasuje do 2.8 24V, a wał z 12/24V (jest taki sam) pasuje do R32 smile.gif

generalnie mozna z tego robić sobie rózne rozkminy smile.gif

wracając do przekładki





uszczelka jest metalowa i ma 0,55-0,59mm (mierzone tam gdzie jest płaska blaszka bez przetłoczeń) i jest 3 częściowa smile.gif

więc mozna ją rozdzielić na pół i zostanie jeszcze środkowa najcieńsza blacha...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 26 Feb 2010 - 19:39
Post #173


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





No tak a same głowice 24v i ta z r32 czym się różnią ,że chcesz zakładać tą z r32??

Masz jakieś info na temat 2,3 VR5 (v5) 20v ...skok,średnica??...

Z tego co pamiętam był jeszcze 2,9VR6 12v

Sorry za OT


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Fri, 26 Feb 2010 - 19:41
Post #174


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





2.9 mialo większą średnice tłoka- 82,5mm
czyli będzie przekładka grubsza??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 26 Feb 2010 - 20:48
Post #175


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kiwi @ Fri, 26 Feb 2010 - 19:39) *
No tak a same głowice 24v i ta z r32 czym się różnią ,że chcesz zakładać tą z r32??


przepływem smile.gif

R32 ma wieksze zawory i wieksze kanały

Intake Valves

BDF 31mm
BJS 33.2mm

Little over 2mm increase, but per valve it's a 14.7% gain in valve area.

Intake valve stems are also undercut on the BJS head where BDF valves are not.

BJS valves have a much larger dish.

Exhaust Valves

BDF 27mm
BJS 30.2mm

Little over 3mm increase this time, per valve it's a 25% gain in valve area.

BJS valves have a much larger dish

Valve Area Ratio E/I

This will approximate the exhaust to intake flow ratio if the ports are not a huge restriction:

BDF 75.85%
BJS 82.74%


CYTAT(kiwi @ Fri, 26 Feb 2010 - 19:39) *
Masz jakieś info na temat 2,3 VR5 (v5) 20v ...skok,średnica??...


VR5 to taki sam silnik jak 2.8 VR6 tylko bez jednego cylindra smile.gif





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 26 Feb 2010 - 22:00
Post #176


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Jaka max średnica tłoka wchodzi pod blok VR5/VR6 ?? Jaką max pojemność można zrobić wtedy na wale 2,8VR6( VR5 wiadomo minus 1 cyl. będzie)??


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 08 Mar 2010 - 11:24
Post #177


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kiwi @ Fri, 26 Feb 2010 - 22:00) *
Jaka max średnica tłoka wchodzi pod blok VR5/VR6 ?? Jaką max pojemność można zrobić wtedy na wale 2,8VR6( VR5 wiadomo minus 1 cyl. będzie)??


z 2.8 VR6 robi się rozwiert na 83mm czyli 2,931 L, czyli z VR5 na bore 83mm wyjdzie 2,442 L

kiwi: a co chcesz modzić VR5 ? jesli tak polecam ten wątek (540WHP i 11,3sek na ćwiare):
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3967696&page=1

mam pytanie do znawców

czy lepiej rozdzielić na pół seryjną uszczelką metalową o w środek dać przekładkę ?
(jeśli tak to czy zostawiać tą cienką blachę wewnętrzną?)

czy lepiej dać 2 uszczelki z 2 stron przekładki ?






--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Mon, 08 Mar 2010 - 14:03
Post #178


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Rozdzielić i zamiast środkowej części dać przekładkę.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 08 Mar 2010 - 16:40
Post #179


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
Rozdzielić i zamiast środkowej części dać przekładkę.



+1


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Mon, 08 Mar 2010 - 17:56
Post #180


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





+2
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:38