![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Cowboy - z ciekawosi - dalej szukasz kolektora ssacego od T4? A ten ktory kupiles z różnymi kanalami, co z nim?
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
alu kolektor z T4 chetnie zakupie, zrobi się wtedy na jego bazie kolektor wg własnego pomysłu na przyszłość... podobnie jak głowica z R32 w rozsądnych pieniądzach tez aktualna, takich gratów nigdy za wiele na przyszłość
![]() ten który kupiłem jest OK i bedzie montowany (choć nie jest idealny do wzdłużnej aplikacji), juz jest w PL (doszedł do znajomego co mieszka w Berlinie) jutro go bede miał w rękach ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Nie jest OK z powodu tego ze przepustnica bedzie wychodzila nie na zewnatrz tylko w strone silnika? Kefir nie moze jej przespawac?
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
jak w strone silnika jak bedzie wychodzić na doł
![]() ![]() minus to taki że w VR6 wzdłuznie przepustnica moze być idealnie na środku, nie musi być z jednej strony, wzdłużnie to wyjdzie ona bliżej skrzyni biegów, skierowana na doł, co tez w niczym nie przeszkadza.. możliwe że ten kolektor jest trochę za mały (poprzecznie ogranicza go miejsce) i odetnie się przepustnicę, i zrobi sie duże plenum tak z 1,5 raza pojemności silnika (4,5L baniak) i od razu płynne wejście przepustnicy na środku - podobnie tak jak ma np 034 w swoim audi, tylko duzo lepiej ![]() jak bedziemy na etapie juz komkretnych przymiarek to się zrobi tak zeby było dobrze ![]() ja mam wszystko to na razie w głowie, mam tez kilka innych pomysłów, Kefir dołozy swoje przemyslenia i ciekawe propozycje i wybierzemy najlepsza opcję ![]() jak wyjdzie to co zakładam to sie pochwalę ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Wydawalo mi sie, a nie chcialo mi sie sprawdzac na poprzednich stronach ze przepustnica byla zakrzywiona w strone silnika - mój bład i zmulenie
![]() PS. Ja planuje w swoim V8 takie cos: http://www.garaget.org/?car=51294&image=1275941 Tylko w wersji dla 2 razy wiekszej liczby cylindrów -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
teraz pewnie dopiero zacznie sie zabawa,ale tez pojawia sie jakies konkretne efekty...
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Wydawalo mi sie, a nie chcialo mi sie sprawdzac na poprzednich stronach ze przepustnica byla zakrzywiona w strone silnika - mój bład i zmulenie ![]() w koncu doszły teile z DE ![]() kolektor ssący oraz przekładnia kierownicza z audi RS2 ![]() tak wygląda ten kolektor: ![]() ![]() ![]() a tak możnaby go przerobić: trzeba mniej wiecej odciąć jak czerwona linia i zrobić wiekszy baniak z wejsciem na środku: ![]() tylko skąd wziąć bańkę o pojemności około 4-5 litrów z aluminium ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
tylko skąd wziąć bańkę o pojemności około 4-5 litrów z aluminium ? Z butli do nurkowania ![]() -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
A nie spieprzy to przepływu (w sensie ilość powietrza dostarczanego do każdego cylindra)?
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
A nie spieprzy to przepływu (w sensie ilość powietrza dostarczanego do każdego cylindra)? a jak patrzysz na ten kolektor to ma on idealny kształt ? nie, kształt jest wymuszony miejscem pod maska golfa IV gdzie ten silnik jest w poprzek.. u mnie nie ma ograniczeń co do miejsca gdy silnik jest wzdłużnie, i mozna baniak dac większy i zrobić łagodne rozejście się do bocznych cyliindrów od przepustnicy umieszconej na środku oczywiście nic na pałę, trzeba bedzie to przemysleć... dlatego wolałbym kupić i pociąc kolektor z transportera 24 na takie testy ![]() np tak: ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
cowboy - kupujesz aluminiową rure i 2 dennice - nic prosztrzego. Srednic jest cala masa
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto ![]() |
Bardzo fajny projekt! Trzymam kciuki zeby wszystko gralo jak nalezy
![]() -------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Co jak co, ale VR6 to jest to za co juz ten projekt mi sie podoba ,widze że coraz wiecej ludzi zaczyna doceniac jego potencjal.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 04 August 2009 Skąd: Ldz ![]() |
a jak patrzysz na ten kolektor to ma on idealny kształt ? nie, kształt jest wymuszony miejscem pod maska golfa IV gdzie ten silnik jest w poprzek.. u mnie nie ma ograniczeń co do miejsca gdy silnik jest wzdłużnie, i mozna baniak dac większy i zrobić łagodne rozejście się do bocznych cyliindrów od przepustnicy umieszconej na środku oczywiście nic na pałę, trzeba bedzie to przemysleć... dlatego wolałbym kupić i pociąc kolektor z transportera 24 na takie testy ![]() Z punktu widzenia przepływowego, właśnie ten kolektor od golfa ma w bardzo poprwany kształt a ten co wkleiłeś jest raczej mocno nieprzemyślany. ![]() Tak na oko co mniej-więcej się będzie działo w kolektorze tego typu, gdzie obszary niebieskie to te o silnym spadku ciśnienia a różowe to te gdzie będzie ono wysokie, wiry pojawią się przez wystąpienie silnego oderwania na ściankach. Przy takich kolektorach kąty nie mogą (nie powinny) przekraczać 15stopni, co przy tym rozwianiu implikowało by "kurewskie" rozmiary ![]() Za to kolektor oryginalny zwęża się wraz ze zmniejszaniem się strumienia masy powietrza, stając się zachować stała prędkość powietrza na całej długości co daje równomierny napływ dla każdego runnera, ogulnie trza by się trzymac zasady stałej prędkości strugi gdyż każda przemiana to starta. Tyle tak an szybko, trzeba by zrobić chociaż jakieś proste cfd, w warunkach stacjonarnych, ewentualnie dość dokładnie skopiować jakieś "dobre" rozwiązanie, bo tak to się takie asymetrie w zasilaniu pojawią ze spłyną 2 cylindry, 2 będą jak malinka a 2 ostanie będziesz obdrapywał z węgla ![]() -------------------- Delta HPE, 2X Dedra Integrale
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 22 June 2007 Skąd: O-ka ![]() |
a moze nie doczytalem ale nie widzialem na kiedy planowany wyjazd
![]() -------------------- Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM Jest Civic b16 gt35 |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Pepto - właśnie o tym mówiłem
![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Z punktu widzenia przepływowego, właśnie ten kolektor od golfa ma w bardzo poprwany kształt a ten co wkleiłeś jest raczej mocno nieprzemyślany. Tak na oko co mniej-więcej się będzie działo w kolektorze tego typu, gdzie obszary niebieskie to te o silnym spadku ciśnienia a różowe to te gdzie będzie ono wysokie, wiry pojawią się przez wystąpienie silnego oderwania na ściankach. Przy takich kolektorach kąty nie mogą (nie powinny) przekraczać 15stopni, co przy tym rozwianiu implikowało by "kurewskie" rozmiary ![]() Za to kolektor oryginalny zwęża się wraz ze zmniejszaniem się strumienia masy powietrza, stając się zachować stała prędkość powietrza na całej długości co daje równomierny napływ dla każdego runnera, ogulnie trza by się trzymac zasady stałej prędkości strugi gdyż każda przemiana to starta. Tyle tak an szybko, trzeba by zrobić chociaż jakieś proste cfd, w warunkach stacjonarnych, ewentualnie dość dokładnie skopiować jakieś "dobre" rozwiązanie, bo tak to się takie asymetrie w zasilaniu pojawią ze spłyną 2 cylindry, 2 będą jak malinka a 2 ostanie będziesz obdrapywał z węgla ![]() nie chce mi się sprawdzać ile na tym nieprzemyślanym kolektorze wyszło, btw to akurat jest 12V.. ale pewnie z 500 KM na kołach nie wiadomo przecież co tam w środku siedzi ? być moze nie jest to pusty baniak ? a jak wygląda na oko kolektor 034 motorsport na którym wygenerowali około 1000KM (800WHP) ? jak pisałem na razie idzie oryginał, a w przyszłości moze się zrobi coś fajniejszego, i nie bedzie to robione na oko ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 September 2003 Skąd: warszawa ![]() |
Na moje oko w silnikach doladowanych ksztalt kolektora ssacego nie ma takiego duzego znaczenia jak w wolnossacych.
-------------------- bartek
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Moi nauczyciele od matmy zawsze mówili, że na oko to chłop w szpitalu umarł
![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
Użytkownik tego forum, Korona, napisał na innym forum (mam nadzieję, że się nie obraz)
"Kolektor przeze mnie wykonany jest właśnie po to by zapewnić jednakowe napełnienie wszystkich cylindrów. Seryjny kolektor nie jest zły do 1 bar, ale gdy przepływy powietrza są większe to okazuje się że jego konstrukcja sprawia że dwa środkowe cylindry dostają za dużo powietrza a zewnętrzne za mało. Czym to grozi wiadomo... Widać to na pierwszym szkicu po lewej ![]() Kolektor jaki początkowo miał PMN był taki jak na środkowym szkicu. Także nie zapewnia równego napełniania cylindrów bo odległość jaką musi powietrze pokonać jest inna, do tego dochodzi bezwładność strumienia powietrza itd... Pękanie swoją drogą, kolektor musi być odpowiednio wzmocniony Mój kolektor jest taki jak na szkicu po prawej, duże pleneum zapewnia możliwie równomierne napełnianie wszystkich cylindrów. Rozwiązanie sprawdzone nawet w 1000-konnych BMW więc problemów nie przewiduję" -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 23:39 |