Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
guzior
post Sun, 14 Feb 2010 - 14:08
Post #141


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Cowboy - z ciekawosi - dalej szukasz kolektora ssacego od T4? A ten ktory kupiles z różnymi kanalami, co z nim?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 14 Feb 2010 - 14:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cowboy
post Sun, 14 Feb 2010 - 15:01
Post #142


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





alu kolektor z T4 chetnie zakupie, zrobi się wtedy na jego bazie kolektor wg własnego pomysłu na przyszłość... podobnie jak głowica z R32 w rozsądnych pieniądzach tez aktualna, takich gratów nigdy za wiele na przyszłość wink.gif

ten który kupiłem jest OK i bedzie montowany (choć nie jest idealny do wzdłużnej aplikacji), juz jest w PL (doszedł do znajomego co mieszka w Berlinie) jutro go bede miał w rękach smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 14 Feb 2010 - 15:48
Post #143


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Nie jest OK z powodu tego ze przepustnica bedzie wychodzila nie na zewnatrz tylko w strone silnika? Kefir nie moze jej przespawac?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 14 Feb 2010 - 17:08
Post #144


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





jak w strone silnika jak bedzie wychodzić na doł wink.gif



minus to taki że w VR6 wzdłuznie przepustnica moze być idealnie na środku, nie musi być z jednej strony,
wzdłużnie to wyjdzie ona bliżej skrzyni biegów, skierowana na doł, co tez w niczym nie przeszkadza..

możliwe że ten kolektor jest trochę za mały (poprzecznie ogranicza go miejsce) i odetnie się przepustnicę, i zrobi sie duże plenum tak z 1,5 raza pojemności silnika (4,5L baniak) i od razu płynne wejście przepustnicy na środku - podobnie tak jak ma np 034 w swoim audi, tylko duzo lepiej wink.gif



jak bedziemy na etapie juz komkretnych przymiarek to się zrobi tak zeby było dobrze smile.gif
ja mam wszystko to na razie w głowie, mam tez kilka innych pomysłów, Kefir dołozy swoje przemyslenia i ciekawe propozycje i wybierzemy najlepsza opcję smile.gif

jak wyjdzie to co zakładam to sie pochwalę wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 14 Feb 2010 - 17:13
Post #145


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Wydawalo mi sie, a nie chcialo mi sie sprawdzac na poprzednich stronach ze przepustnica byla zakrzywiona w strone silnika - mój bład i zmulenie wink.gif

PS. Ja planuje w swoim V8 takie cos:
http://www.garaget.org/?car=51294&image=1275941
Tylko w wersji dla 2 razy wiekszej liczby cylindrów


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Sun, 14 Feb 2010 - 17:45
Post #146


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





teraz pewnie dopiero zacznie sie zabawa,ale tez pojawia sie jakies konkretne efekty...


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 15 Feb 2010 - 19:15
Post #147


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(guzior @ Sun, 14 Feb 2010 - 17:13) *
Wydawalo mi sie, a nie chcialo mi sie sprawdzac na poprzednich stronach ze przepustnica byla zakrzywiona w strone silnika - mój bład i zmulenie wink.gif


w koncu doszły teile z DE smile.gif

kolektor ssący oraz przekładnia kierownicza z audi RS2



tak wygląda ten kolektor:




a tak możnaby go przerobić: trzeba mniej wiecej odciąć jak czerwona linia i zrobić wiekszy baniak z wejsciem na środku:



tylko skąd wziąć bańkę o pojemności około 4-5 litrów z aluminium ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Mon, 15 Feb 2010 - 19:28
Post #148


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





CYTAT(cowboy @ Mon, 15 Feb 2010 - 19:15) *
tylko skąd wziąć bańkę o pojemności około 4-5 litrów z aluminium ?

Z butli do nurkowania biggrin.gif


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Mon, 15 Feb 2010 - 19:41
Post #149


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





A nie spieprzy to przepływu (w sensie ilość powietrza dostarczanego do każdego cylindra)?


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 15 Feb 2010 - 19:51
Post #150


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Flathead @ Mon, 15 Feb 2010 - 19:41) *
A nie spieprzy to przepływu (w sensie ilość powietrza dostarczanego do każdego cylindra)?


a jak patrzysz na ten kolektor to ma on idealny kształt ?

nie, kształt jest wymuszony miejscem pod maska golfa IV gdzie ten silnik jest w poprzek..

u mnie nie ma ograniczeń co do miejsca gdy silnik jest wzdłużnie, i mozna baniak dac większy i zrobić łagodne rozejście się do bocznych cyliindrów od przepustnicy umieszconej na środku

oczywiście nic na pałę, trzeba bedzie to przemysleć... dlatego wolałbym kupić i pociąc kolektor z transportera 24 na takie testy smile.gif

np tak:



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 15 Feb 2010 - 20:58
Post #151


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





cowboy - kupujesz aluminiową rure i 2 dennice - nic prosztrzego. Srednic jest cala masa


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Sat, 20 Feb 2010 - 20:38
Post #152


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





Bardzo fajny projekt! Trzymam kciuki zeby wszystko gralo jak nalezy wink.gif


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 24 Feb 2010 - 19:03
Post #153


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Co jak co, ale VR6 to jest to za co juz ten projekt mi sie podoba ,widze że coraz wiecej ludzi zaczyna doceniac jego potencjal.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pepto
post Thu, 25 Feb 2010 - 00:43
Post #154


User
Dołączył: Tue, 04 August 2009
Skąd: Ldz





CYTAT(cowboy @ Mon, 15 Feb 2010 - 19:51) *
a jak patrzysz na ten kolektor to ma on idealny kształt ?

nie, kształt jest wymuszony miejscem pod maska golfa IV gdzie ten silnik jest w poprzek..

u mnie nie ma ograniczeń co do miejsca gdy silnik jest wzdłużnie, i mozna baniak dac większy i zrobić łagodne rozejście się do bocznych cyliindrów od przepustnicy umieszconej na środku

oczywiście nic na pałę, trzeba bedzie to przemysleć... dlatego wolałbym kupić i pociąc kolektor z transportera 24 na takie testy smile.gif


Z punktu widzenia przepływowego, właśnie ten kolektor od golfa ma w bardzo poprwany kształt a ten co wkleiłeś jest raczej mocno nieprzemyślany.

Tak na oko co mniej-więcej się będzie działo w kolektorze tego typu, gdzie obszary niebieskie to te o silnym spadku ciśnienia a różowe to te gdzie będzie ono wysokie, wiry pojawią się przez wystąpienie silnego oderwania na ściankach. Przy takich kolektorach kąty nie mogą (nie powinny) przekraczać 15stopni, co przy tym rozwianiu implikowało by "kurewskie" rozmiary tongue.gif

Za to kolektor oryginalny zwęża się wraz ze zmniejszaniem się strumienia masy powietrza, stając się zachować stała prędkość powietrza na całej długości co daje równomierny napływ dla każdego runnera, ogulnie trza by się trzymac zasady stałej prędkości strugi gdyż każda przemiana to starta.

Tyle tak an szybko, trzeba by zrobić chociaż jakieś proste cfd, w warunkach stacjonarnych, ewentualnie dość dokładnie skopiować jakieś "dobre" rozwiązanie, bo tak to się takie asymetrie w zasilaniu pojawią ze spłyną 2 cylindry, 2 będą jak malinka a 2 ostanie będziesz obdrapywał z węgla tongue.gif


--------------------
Delta HPE, 2X Dedra Integrale
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokol22
post Thu, 25 Feb 2010 - 03:41
Post #155


Super User
Dołączył: Fri, 22 June 2007
Skąd: O-ka





a moze nie doczytalem ale nie widzialem na kiedy planowany wyjazd wink.gif a tak to do wakacji wyjedzie ??


--------------------
Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM
Jest Civic b16 gt35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 25 Feb 2010 - 07:00
Post #156


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Pepto - właśnie o tym mówiłem wink.gif Mam trochę za słabą maszynę do obliczeń, ale na szybko w celach naukowych mógłbym machnąć modele w CV5 a potem coś tam obliczyć w CCM+ ...


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 25 Feb 2010 - 08:59
Post #157


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Pepto @ Thu, 25 Feb 2010 - 00:43) *
Z punktu widzenia przepływowego, właśnie ten kolektor od golfa ma w bardzo poprwany kształt a ten co wkleiłeś jest raczej mocno nieprzemyślany.

Tak na oko co mniej-więcej się będzie działo w kolektorze tego typu, gdzie obszary niebieskie to te o silnym spadku ciśnienia a różowe to te gdzie będzie ono wysokie, wiry pojawią się przez wystąpienie silnego oderwania na ściankach. Przy takich kolektorach kąty nie mogą (nie powinny) przekraczać 15stopni, co przy tym rozwianiu implikowało by "kurewskie" rozmiary tongue.gif

Za to kolektor oryginalny zwęża się wraz ze zmniejszaniem się strumienia masy powietrza, stając się zachować stała prędkość powietrza na całej długości co daje równomierny napływ dla każdego runnera, ogulnie trza by się trzymac zasady stałej prędkości strugi gdyż każda przemiana to starta.

Tyle tak an szybko, trzeba by zrobić chociaż jakieś proste cfd, w warunkach stacjonarnych, ewentualnie dość dokładnie skopiować jakieś "dobre" rozwiązanie, bo tak to się takie asymetrie w zasilaniu pojawią ze spłyną 2 cylindry, 2 będą jak malinka a 2 ostanie będziesz obdrapywał z węgla tongue.gif


nie chce mi się sprawdzać ile na tym nieprzemyślanym kolektorze wyszło, btw to akurat jest 12V.. ale pewnie z 500 KM na kołach
nie wiadomo przecież co tam w środku siedzi ? być moze nie jest to pusty baniak ?

a jak wygląda na oko kolektor 034 motorsport na którym wygenerowali około 1000KM (800WHP) ?



jak pisałem na razie idzie oryginał, a w przyszłości moze się zrobi coś fajniejszego, i nie bedzie to robione na oko smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartekk
post Thu, 25 Feb 2010 - 17:58
Post #158


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 September 2003
Skąd: warszawa





Na moje oko w silnikach doladowanych ksztalt kolektora ssacego nie ma takiego duzego znaczenia jak w wolnossacych.


--------------------
bartek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 25 Feb 2010 - 18:25
Post #159


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Moi nauczyciele od matmy zawsze mówili, że na oko to chłop w szpitalu umarł wink.gif


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Thu, 25 Feb 2010 - 18:49
Post #160


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





Użytkownik tego forum, Korona, napisał na innym forum (mam nadzieję, że się nie obraz)

"Kolektor przeze mnie wykonany jest właśnie po to by zapewnić jednakowe napełnienie wszystkich cylindrów. Seryjny kolektor nie jest zły do 1 bar, ale gdy przepływy powietrza są większe to okazuje się że jego konstrukcja sprawia że dwa środkowe cylindry dostają za dużo powietrza a zewnętrzne za mało. Czym to grozi wiadomo... Widać to na pierwszym szkicu po lewej



Kolektor jaki początkowo miał PMN był taki jak na środkowym szkicu. Także nie zapewnia równego napełniania cylindrów bo odległość jaką musi powietrze pokonać jest inna, do tego dochodzi bezwładność strumienia powietrza itd... Pękanie swoją drogą, kolektor musi być odpowiednio wzmocniony

Mój kolektor jest taki jak na szkicu po prawej, duże pleneum zapewnia możliwie równomierne napełnianie wszystkich cylindrów. Rozwiązanie sprawdzone nawet w 1000-konnych BMW więc problemów nie przewiduję"


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 23:39