![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Wszystko zalezy jaki stopien sprezania chcesz uzyskac, dwie uszczelki plus przekladka to moze wyjsc malutki. Lepiej zrobic jak Borys radzi, tylko czy jest metalowa uszczelka do twojego silnika?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Jak skonczysz projekt, to przyjadę przed nim uklęknąć !!!
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
jesli uszczelka jest stalowa mozna ja roznitowac i w srodek dac przekładkę Wszystko zalezy jaki stopien sprezania chcesz uzyskac, dwie uszczelki plus przekladka to moze wyjsc malutki. Lepiej zrobic jak Borys radzi, tylko czy jest metalowa uszczelka do twojego silnika? chce uzyskać SS 9,5 zamierzam stroić i jeździć na paliwie 98 zrobiłem sobie kalkulator w excelu i cos takiego wychodzi ![]() średnica cylindra [mm] 81,000 skok [mm] 90,300 PI 3,142 promień [mm] 40,500 powierzchnia [mm2] 5152,997 pojemność cylindra [cm3] 465,316 stopień sprężania seryjny 10,700 Pojemność komory spalania 47,971 przekladka 2mm daje zwiekszenie komory spalania o 10,3 cm3 (razem z uszczelką) czyli nowy SS wychodzi 8,985 !! czyli te hamerykańskie przekładki 2mm za dużo odprężą mi silnik a gdzie jeszcze ewentualnie druga uszczelka - (seryjnie jedna jest wiec jej nie licze) jesli jak napisal wladas seryjna uszczelka jest metalowa i da się podzielić ja na 2 (łaczna grubość taka sama), to potrzebuje przekladki 1,3mm żeby uzyskac SS 9,511 na tym etapie obliczeń nie wiem jak gruba jest seryjna uszczelka ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
cowboy - dlaczego nie chcesz zejsc ze stopniem sprezania nizej?
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
nizej niż 9...nie ma sensu bo stracisz na sprawności
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 30 September 2005 Skąd: Białystok ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT nizej niż 9...nie ma sensu bo stracisz na sprawności Powielanie mitów. Spiacego lada ma 6.X : 1 i dopuki nie dostala ostrego walka, z dolu jechala normalnie i nie bylo czuc ronicy wzledem serii (jesli byla to marginalna). To ze pali wiecej to inna sprawa. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
jak wiesz moc w teorii bierze się z 3 rzeczy : pojemności skokowej ( tutaj 2,8 24v) ,obroty ( też mamy ograniczenie) i średniego ciśnienia w cylindrze nad tłokiem,jak stopień spężania bedzie mniejszy cisnienie będzie mniejsze,wymieszanie mieszanki paliwowo -powietrznej też gorsze .Wiadomo ,że można suszarką dmuchnąć 2 bary ,zeby zniwelować odprężenie,ale po co ??Wystarczy porównać stare turbo-audi 10v z ich stopniami spężania 7.x...i spalaniem do 2,2t 20v 9,3....czy też 2,7t.
-------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
cowboy - dlaczego nie chcesz zejsc ze stopniem sprezania nizej? myslę że 9-9,5 bedzie w sam raz nie robię wydumki na 1/4 mili więc chce żeby na niskich doładowaniach auto jechało z dołu ładnie jak seria zakładam 1,1-1,2 Bara doładowania i co wyjdzie się okaże - liczę na wynik 420-450KM@500NM w zakresie 3000-6500 rpm w założenu auto ma przyjemnie jechać juz z dołu i zapierd...ć pomiędzy 5500-7000rpm ok 0,5 mmjesli stalowa, przynajmniej takie j grubosci stalowe uszczelki ida do 12v no to by się zgadzało... gdzies czytałem że dobra jest przekładka 1,1m , wiec jesli dodatkowa uszczelka wniesie +0,5m to razem 1.6mm czyli SS wyjdzie 9,3 - miód malina :)iał jakby ktoś chciał zmieniać uszczelke w VR6 24V to jest fajny DIY na vortexie http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4054146 jak wiesz moc w teorii bierze się z 3 rzeczy : pojemności skokowej ( tutaj 2,8 24v) ,obroty ( też mamy ograniczenie) i średniego ciśnienia w cylindrze nad tłokiem,jak stopień spężania bedzie mniejszy cisnienie będzie mniejsze,wymieszanie mieszanki paliwowo -powietrznej też gorsze .Wiadomo ,że można suszarką dmuchnąć 2 bary ,zeby zniwelować odprężenie,ale po co ??Wystarczy porównać stare turbo-audi 10v z ich stopniami spężania 7.x...i spalaniem do 2,2t 20v 9,3....czy też 2,7t. no własnie 2,7 BiT ma SS 9,3 więc to bedzie optymalne ![]() 1.8 T (AEB) SS 9,5 ale np 2.0 TFSI (AXX) ma seryjnie SS 10,5 ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
cowboy
9 brzmi logiczniej ![]() Wlasnie do tylu planuje odprezyc V8 (wyjsciowo 10.8:1) kiwi trzeba wziasc poprawke na to, ze tamte silniki maja taki stopnien uzyskany tlokami i glowica, a nie przekladka. Zawsze wiec lepiej zostawic sobie rezerwe. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Zgadza się ...quzior.
A apropo odprężania nie da rady zrobić symetrycznych komór w tłokach,które odprężą nam silnik (tłoki później oddać do obróbki chemiczno cieplnej,żeby warstwe ochronną położyli). Ewentualnie zakupić gotowe tłoki. wiem wiem,że jest dużo aut ,które jeżdżą na "kanapkach" ...ale ,żeby to było profi warto byłoby pomyśleć o tłokach . Przekładka powoduje,że nad tłokiem,tworzy się miejsce (kieszeń) narażone na tworzenie się punktów niekontrolowanego spalania. ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
dlatego własnie napisalem, ze dla bezpieczenstwa przy odprezaniu przekladka lepiej jest zejsc z CR troche nizej.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Lepiej zrobic jak Borys radzi, tylko czy jest metalowa uszczelka do twojego silnika? więc tak, uszczelka jest metalowa i ma około 0,4-0,5mm czyli jeśli ją sie da podzielić, to mozna przyjąć tylko wartość przekładki w takim wypadku jesli SS jest bazowo 10,75:1 (jak podają niektóre źródła) to po dodaniu 2mm przekładki wychodzi 9,018:1 BTW: szkoda, że E85 w końcu chyba nie weszło do sprzedaży ? ![]() A apropo odprężania nie da rady zrobić symetrycznych komór w tłokach,które odprężą nam silnik (tłoki później oddać do obróbki chemiczno cieplnej,żeby warstwe ochronną położyli). Ewentualnie zakupić gotowe tłoki. wiem wiem,że jest dużo aut ,które jeżdżą na "kanapkach" ...ale ,żeby to było profi warto byłoby pomyśleć o tłokach . Przekładka powoduje,że nad tłokiem,tworzy się miejsce (kieszeń) narażone na tworzenie się punktów niekontrolowanego spalania. ![]() myslę że na razie nie bede inwestował w tłoki ![]() skoro Daniel efektywnie upalał swojego golfa i nic sie nie stało (zresztą chyba od niego kupie przekładke), a także golf comsportów jeździ bezawaryjnie, to mam nadzieje że i u mnie bedzie OK.. na początek niech to auto zacznie jeździć... a potem jak sie okaze że jest za wolne, to sie zrobi STAGE 2, czyli wjadą korby kute i tłoki odprężające (ca 5kPLN) i głowica z R32 ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 November 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
myslę że 9-9,5 bedzie w sam raz nie robię wydumki na 1/4 mili więc chce żeby na niskich doładowaniach auto jechało z dołu ładnie jak seria zakładam 1,1-1,2 Bara doładowania i co wyjdzie się okaże - liczę na wynik 420-450KM@500NM w zakresie 3000-6500 rpm w założenu auto ma przyjemnie jechać juz z dołu i zapierd...ć pomiędzy 5500-7000rpm no to by się zgadzało... gdzies czytałem że dobra jest przekładka 1,1m , wiec jesli dodatkowa uszczelka wniesie +0,5m to razem 1.6mm czyli SS wyjdzie 9,3 - miód malina :)iał jakby ktoś chciał zmieniać uszczelke w VR6 24V to jest fajny DIY na vortexie http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4054146 no własnie 2,7 BiT ma SS 9,3 więc to bedzie optymalne ![]() 1.8 T (AEB) SS 9,5 ale np 2.0 TFSI (AXX) ma seryjnie SS 10,5 ![]() axx to bezposredni wtrysk z tad wynika wyzszy ss -------------------- Audi Turbo quattro
Audi A3 1.8T |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 November 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
dodam jeszcze ze TFSI 2 generacji ma ss zmniejszony do 9,6 a zwiekszone cisnienie wtrysku ze 120barow do 150barow.
-------------------- Audi Turbo quattro
Audi A3 1.8T |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 05 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
dodam jeszcze ze TFSI 2 generacji ma ss zmniejszony do 9,6 a zwiekszone cisnienie wtrysku ze 120barow do 150barow. S3 z roku 2007-2009 ma 9,5:1 -------------------- Ecuproject wrocław 513399363,502730289
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
projekta czas zacząć
![]() ![]() ![]() trochę pogoda niesprzyjała ale w koncu trzeba było powiedzieć "be" no i audi pojechało w długą trase (z przygodami) do Kefira ![]() troszke sobie audi odtaje w nowym warsztacie i od marca bedzie cos się działo ![]() dopóki nie bedzie skonczone to kurcze coś trzeba bedzie utajnić ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 January 2007 Skąd: www.ProTires.pl ![]() |
tylko 600
![]() ![]() -------------------- Opony UHP, Semi-slick, Slick - rajdowe i wyścigowe BFGoodrich, Michelin, Kumho, Avon, MaxSport, Toyo, Yokohama, Pirelli i inne!
www.ProTires.pl - opony dla tych, dla których jazda jest czymś więcej...! |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
będzie remont motorowni ?
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
raczej nie bedzie potrzebny, silnik jest z 2005 roku, ma 170 tys km nakulane po austriackich autostradach do początku 2009 roku, wiec licze że po zaturbieniu jeszcze troche pojezdzi bez remontu, do czasu STAGE2 i zakucia
![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 07:01 |