Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
syncros
post Sat, 06 Feb 2010 - 01:12
Post #121


Super User
Dołączył: Thu, 21 February 2008





Wszystko zalezy jaki stopien sprezania chcesz uzyskac, dwie uszczelki plus przekladka to moze wyjsc malutki. Lepiej zrobic jak Borys radzi, tylko czy jest metalowa uszczelka do twojego silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Feb 2010 - 01:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lagadula
post Sat, 06 Feb 2010 - 09:04
Post #122


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Jak skonczysz projekt, to przyjadę przed nim uklęknąć !!!


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 06 Feb 2010 - 17:25
Post #123


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(wladas @ Sat, 06 Feb 2010 - 00:59) *
jesli uszczelka jest stalowa mozna ja roznitowac i w srodek dac przekładkę



CYTAT(syncros @ Sat, 06 Feb 2010 - 01:12) *
Wszystko zalezy jaki stopien sprezania chcesz uzyskac, dwie uszczelki plus przekladka to moze wyjsc malutki. Lepiej zrobic jak Borys radzi, tylko czy jest metalowa uszczelka do twojego silnika?


chce uzyskać SS 9,5 zamierzam stroić i jeździć na paliwie 98

zrobiłem sobie kalkulator w excelu i cos takiego wychodzi smile.gif

średnica cylindra [mm] 81,000
skok [mm] 90,300
PI 3,142
promień [mm] 40,500
powierzchnia [mm2] 5152,997
pojemność cylindra [cm3] 465,316

stopień sprężania seryjny 10,700

Pojemność komory spalania 47,971

przekladka 2mm daje zwiekszenie komory spalania o 10,3 cm3 (razem z uszczelką)

czyli nowy SS wychodzi 8,985 !!

czyli te hamerykańskie przekładki 2mm za dużo odprężą mi silnik

a gdzie jeszcze ewentualnie druga uszczelka - (seryjnie jedna jest wiec jej nie licze)

jesli jak napisal wladas seryjna uszczelka jest metalowa i da się podzielić ja na 2 (łaczna grubość taka sama), to potrzebuje przekladki 1,3mm żeby uzyskac SS 9,511

na tym etapie obliczeń nie wiem jak gruba jest seryjna uszczelka sad.gif



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 06 Feb 2010 - 17:48
Post #124


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





cowboy - dlaczego nie chcesz zejsc ze stopniem sprezania nizej?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 06 Feb 2010 - 17:55
Post #125


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





nizej niż 9...nie ma sensu bo stracisz na sprawności wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wladas
post Sat, 06 Feb 2010 - 17:59
Post #126


Super User
Dołączył: Fri, 30 September 2005
Skąd: Białystok





CYTAT(cowboy @ Sat, 06 Feb 2010 - 17:25) *
na tym etapie obliczeń nie wiem jak gruba jest seryjna uszczelka sad.gif


ok 0,5 mmjesli stalowa, przynajmniej takie j grubosci stalowe uszczelki ida do 12v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 06 Feb 2010 - 18:12
Post #127


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
nizej niż 9...nie ma sensu bo stracisz na sprawności

Powielanie mitów.

Spiacego lada ma 6.X : 1 i dopuki nie dostala ostrego walka, z dolu jechala normalnie i nie bylo czuc ronicy wzledem serii (jesli byla to marginalna). To ze pali wiecej to inna sprawa.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 06 Feb 2010 - 18:53
Post #128


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





jak wiesz moc w teorii bierze się z 3 rzeczy : pojemności skokowej ( tutaj 2,8 24v) ,obroty ( też mamy ograniczenie) i średniego ciśnienia w cylindrze nad tłokiem,jak stopień spężania bedzie mniejszy cisnienie będzie mniejsze,wymieszanie mieszanki paliwowo -powietrznej też gorsze .Wiadomo ,że można suszarką dmuchnąć 2 bary ,zeby zniwelować odprężenie,ale po co ??Wystarczy porównać stare turbo-audi 10v z ich stopniami spężania 7.x...i spalaniem do 2,2t 20v 9,3....czy też 2,7t.


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 06 Feb 2010 - 18:57
Post #129


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(guzior @ Sat, 06 Feb 2010 - 17:48) *
cowboy - dlaczego nie chcesz zejsc ze stopniem sprezania nizej?


myslę że 9-9,5 bedzie w sam raz
nie robię wydumki na 1/4 mili więc chce żeby na niskich doładowaniach auto jechało z dołu ładnie jak seria
zakładam 1,1-1,2 Bara doładowania i co wyjdzie się okaże - liczę na wynik 420-450KM@500NM w zakresie 3000-6500 rpm
w założenu auto ma przyjemnie jechać juz z dołu i zapierd...ć pomiędzy 5500-7000rpm

CYTAT(wladas @ Sat, 06 Feb 2010 - 17:59) *
ok 0,5 mmjesli stalowa, przynajmniej takie j grubosci stalowe uszczelki ida do 12v


no to by się zgadzało...

gdzies czytałem że dobra jest przekładka 1,1m , wiec jesli dodatkowa uszczelka wniesie +0,5m to razem 1.6mm czyli SS wyjdzie 9,3 - miód malina :)iał

jakby ktoś chciał zmieniać uszczelke w VR6 24V to jest fajny DIY na vortexie

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4054146

CYTAT(kiwi @ Sat, 06 Feb 2010 - 18:53) *
jak wiesz moc w teorii bierze się z 3 rzeczy : pojemności skokowej ( tutaj 2,8 24v) ,obroty ( też mamy ograniczenie) i średniego ciśnienia w cylindrze nad tłokiem,jak stopień spężania bedzie mniejszy cisnienie będzie mniejsze,wymieszanie mieszanki paliwowo -powietrznej też gorsze .Wiadomo ,że można suszarką dmuchnąć 2 bary ,zeby zniwelować odprężenie,ale po co ??Wystarczy porównać stare turbo-audi 10v z ich stopniami spężania 7.x...i spalaniem do 2,2t 20v 9,3....czy też 2,7t.


no własnie 2,7 BiT ma SS 9,3 więc to bedzie optymalne smile.gif

1.8 T (AEB) SS 9,5

ale np 2.0 TFSI (AXX) ma seryjnie SS 10,5 smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 06 Feb 2010 - 19:42
Post #130


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





cowboy
9 brzmi logiczniej wink.gif
Wlasnie do tylu planuje odprezyc V8 (wyjsciowo 10.8:1)

kiwi
trzeba wziasc poprawke na to, ze tamte silniki maja taki stopnien uzyskany tlokami i glowica, a nie przekladka. Zawsze wiec lepiej zostawic sobie rezerwe.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 07 Feb 2010 - 19:47
Post #131


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Zgadza się ...quzior.

A apropo odprężania nie da rady zrobić symetrycznych komór w tłokach,które odprężą nam silnik (tłoki później oddać do obróbki chemiczno cieplnej,żeby warstwe ochronną położyli).
Ewentualnie zakupić gotowe tłoki.

wiem wiem,że jest dużo aut ,które jeżdżą na "kanapkach" ...ale ,żeby to było profi warto byłoby pomyśleć o tłokach .

Przekładka powoduje,że nad tłokiem,tworzy się miejsce (kieszeń) narażone na tworzenie się punktów niekontrolowanego spalania. wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 07 Feb 2010 - 20:14
Post #132


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





dlatego własnie napisalem, ze dla bezpieczenstwa przy odprezaniu przekladka lepiej jest zejsc z CR troche nizej.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 08 Feb 2010 - 20:16
Post #133


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(syncros @ Sat, 06 Feb 2010 - 01:12) *
Lepiej zrobic jak Borys radzi, tylko czy jest metalowa uszczelka do twojego silnika?


więc tak, uszczelka jest metalowa i ma około 0,4-0,5mm

czyli jeśli ją sie da podzielić, to mozna przyjąć tylko wartość przekładki

w takim wypadku jesli SS jest bazowo 10,75:1 (jak podają niektóre źródła) to po dodaniu 2mm przekładki wychodzi 9,018:1

BTW: szkoda, że E85 w końcu chyba nie weszło do sprzedaży ? sad.gif

CYTAT(kiwi @ Sun, 07 Feb 2010 - 19:47) *
A apropo odprężania nie da rady zrobić symetrycznych komór w tłokach,które odprężą nam silnik (tłoki później oddać do obróbki chemiczno cieplnej,żeby warstwe ochronną położyli).
Ewentualnie zakupić gotowe tłoki.

wiem wiem,że jest dużo aut ,które jeżdżą na "kanapkach" ...ale ,żeby to było profi warto byłoby pomyśleć o tłokach .

Przekładka powoduje,że nad tłokiem,tworzy się miejsce (kieszeń) narażone na tworzenie się punktów niekontrolowanego spalania. wink.gif


myslę że na razie nie bede inwestował w tłoki smile.gif i tak za te dukaty które idą w to auto mógłbym mieć szybkie S4 B5 +400KM

skoro Daniel efektywnie upalał swojego golfa i nic sie nie stało (zresztą chyba od niego kupie przekładke), a także golf comsportów jeździ bezawaryjnie, to mam nadzieje że i u mnie bedzie OK..

na początek niech to auto zacznie jeździć... a potem jak sie okaze że jest za wolne, to sie zrobi STAGE 2, czyli wjadą korby kute i tłoki odprężające (ca 5kPLN) i głowica z R32 smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tiziano
post Mon, 08 Feb 2010 - 23:15
Post #134


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 November 2008
Skąd: Rzeszów





CYTAT(cowboy @ Sat, 06 Feb 2010 - 18:57) *
myslę że 9-9,5 bedzie w sam raz
nie robię wydumki na 1/4 mili więc chce żeby na niskich doładowaniach auto jechało z dołu ładnie jak seria
zakładam 1,1-1,2 Bara doładowania i co wyjdzie się okaże - liczę na wynik 420-450KM@500NM w zakresie 3000-6500 rpm
w założenu auto ma przyjemnie jechać juz z dołu i zapierd...ć pomiędzy 5500-7000rpm



no to by się zgadzało...

gdzies czytałem że dobra jest przekładka 1,1m , wiec jesli dodatkowa uszczelka wniesie +0,5m to razem 1.6mm czyli SS wyjdzie 9,3 - miód malina :)iał

jakby ktoś chciał zmieniać uszczelke w VR6 24V to jest fajny DIY na vortexie

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4054146



no własnie 2,7 BiT ma SS 9,3 więc to bedzie optymalne smile.gif

1.8 T (AEB) SS 9,5

ale np 2.0 TFSI (AXX) ma seryjnie SS 10,5 smile.gif


axx to bezposredni wtrysk z tad wynika wyzszy ss


--------------------
Audi Turbo quattro
Audi A3 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tiziano
post Sat, 13 Feb 2010 - 16:39
Post #135


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 November 2008
Skąd: Rzeszów





dodam jeszcze ze TFSI 2 generacji ma ss zmniejszony do 9,6 a zwiekszone cisnienie wtrysku ze 120barow do 150barow.


--------------------
Audi Turbo quattro
Audi A3 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Sat, 13 Feb 2010 - 18:51
Post #136


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(Tiziano @ Sat, 13 Feb 2010 - 16:39) *
dodam jeszcze ze TFSI 2 generacji ma ss zmniejszony do 9,6 a zwiekszone cisnienie wtrysku ze 120barow do 150barow.


S3 z roku 2007-2009 ma 9,5:1


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 14 Feb 2010 - 12:37
Post #137


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





projekta czas zacząć smile.gif !!





trochę pogoda niesprzyjała ale w koncu trzeba było powiedzieć "be" no i audi pojechało w długą trase (z przygodami) do Kefira smile.gif

troszke sobie audi odtaje w nowym warsztacie i od marca bedzie cos się działo smile.gif wiec moze byc wiecej fotek z przebudowy..

dopóki nie bedzie skonczone to kurcze coś trzeba bedzie utajnić wink.gif bo takie są trendy żeby był jakis języczek uwagi, aura tajemnicy, najlepiej jeszcze jakas plotka że bedzie 600 kuni itd wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nergal
post Sun, 14 Feb 2010 - 12:47
Post #138


Frequent User
Dołączył: Wed, 03 January 2007
Skąd: www.ProTires.pl





tylko 600 tongue.gif nareszcie koniec dywagowania... Nie moge sie juz doczekac plotek, ploteczek oraz relacji z budowy wink.gif


--------------------
Opony UHP, Semi-slick, Slick - rajdowe i wyścigowe BFGoodrich, Michelin, Kumho, Avon, MaxSport, Toyo, Yokohama, Pirelli i inne!

www.ProTires.pl - opony dla tych, dla których jazda jest czymś więcej...!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slonik98
post Sun, 14 Feb 2010 - 13:39
Post #139


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 December 2009
Skąd: Rogoźnik





będzie remont motorowni ?


--------------------
Golf 2 syncro project
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 14 Feb 2010 - 13:55
Post #140


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





raczej nie bedzie potrzebny, silnik jest z 2005 roku, ma 170 tys km nakulane po austriackich autostradach do początku 2009 roku, wiec licze że po zaturbieniu jeszcze troche pojezdzi bez remontu, do czasu STAGE2 i zakucia smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 07:01