![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Liczyłes jakie mniej więcej będzie zapotrzebowanie na powietrze silnika w kg/h ? http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index....mp;map_sel0=113 na szybko na 450KM wychodzi 16.6 PSI (1,15Bar) wartości max przy 7000 rpm to airflow 42 lbs/min czyli 0,32kg / sec czyli na godzine to 1152 kg / h ? a jak są podawane wartości dla przepływek ? w kg/h ? najwieksze chyba będą z wolnossaków 4.2 V8 gdzie jest jedna przepływka na jeden kolektor Cowboy - napisalem Ci jaka srednica ma/miala moja przeplywka. Jest wlasnie z A8 4.2 no tak ale to ABZ 299KM ale moze jakis 340 lub 360KM (S8 D2) ma większą, ewentulanie coś nowszego 344KM z S4 B6/B7 coś tez kiedys czytałem o przepływkach z corvetty.. -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
S8 ma taka samo rozmiarowo - u Derbiaka widzialem. Moze nowsze maja wieksze.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
generalnie to liczy sie tylko dolot o odpowiedniej średnicy do sprężarki, a to jaki jest wkład przepływomierza ma juz mniejsze znaczenie (przeciez jego wskazania w sofcie można odpowiednio skalibrować)
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
generalnie to liczy sie tylko dolot o odpowiedniej średnicy do sprężarki, a to jaki jest wkład przepływomierza ma juz mniejsze znaczenie (przeciez jego wskazania w sofcie można odpowiednio skalibrować) aw69: no własnie nie da sie skalibrować, jak Ci sie przepływka zamknie ![]() na początku własnie takie problemy miał Daniel1d u siebie jeszcze jak stroili na ecumasterze jednak przepływki z wolnossaków mają trochę inny zakres mierzonych przepływów na stronce SID-a znalazlem cos fajnego: obudowa przepływki z RS4 za 50 PLN, niestety juz zarezerwowana, bo bym łyknął jak mały pelikan: ![]() z tego co SID zeznał wkłady przepływki są zamienne S4 <=> RS4 jest tez opcja po prostu wzięcia kawałka 10cm rury aluminiowej fi 4 cale i zrobienie flanszy pod wkład LMM kusi mnie jeszcze taki kolektor: ![]() w sumie nawet nieźle podejdzie i nie trzeba bedzie samemu spawać, gdyby wloty były okrągłe jak w 12V ale są takie kwadratowe zaokraglone, a cięzko takie profile dostać.. ![]() ![]() jest jeszcze nikła szansa na kupienie kolektora w T4 VR6 24V ale jest ona znikoma ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#106
|
|
User Dołączył: Mon, 25 April 2005 Skąd: OKR ![]() |
Ale co ma się zamknąć? Przecierz to nie jest stara klapowa przeływka... Dziku , jeśli średnica rury będzie za mała to prędkość powietrza w niej będzie duża i element pomiarowy wyjdzie poza zakres 5V. Cowboy , według tego : http://www.guzzimental.com/documents/alfa/...5%20Sensors.pdf przepływka o średnicy wewnętrznej 82mm zmierzy do 1000 kg/h więc dla średnicy 95mm wewnątrz podoła twoim wymaganiom ![]() -------------------- _mumin_
CTR Tuning 503068298 |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Obudowę możesz sobie zrobić z kwasa albo alu na taką średnice jak Ci się podoba. Patryk poradzi sobie z dostrojeniem tego . Z tego co ja wiem to skaliborwanie przepływki od 0 jest baaardzo trudne. Wstawiając przepływkę np. z RS4 do VR6 zapożycza się dane z mapy RS4 czyli jakie dane napięcie odpowiada jakiemu przepływowi i klonuje/kopiuje się to do ori sterownika VR6. Stąd potem wskazania przepływki są poprawne i sterownik wie jaka jest konkretnie masa powietrza, inaczej byłoby niezłe zamieszanie w AFR-ze i wychodziłyby jakieś głupoty na wykresie AFR i pewnie nie jeden silnik wyleciałby w powietrze. Skalibrowanie jakiejś tam rury o niewymiarowej średnicy to cała kupa roboty bo chyba ciężko się na czymś wzorować i pewnie nie obędzie się bez błędów. Tak więc myślę(tak mi się wydaje), że jak już zakładać jakąś rurę zamiast przepływki to tylko o średnicy wew. takiej jak oryginalna przepływka z czegoś tam... . -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
User Dołączył: Mon, 25 April 2005 Skąd: OKR ![]() |
Może nie jest łatwo ale wystarczy trochę pomyśleć
![]() -------------------- _mumin_
CTR Tuning 503068298 |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
dlatego dalej podtrzymuje to co napisałem....ze przepływke mozna odpowiednio skalibrować pod soft.
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
moze i się da, ja sie nie znam... jak wiecej powietrza przez nią leci niz moze zmierzyć to pewnie i kalibracja nie pomoże
z niusów kupiłem jakieś flansze pod turbo, odpływy, zasilanie olejem itd jednak zdecydowałem sie na ten odlewany kolektor bo EUR tanio stoi no i dostałem dobrą cenę, najwyżej posłuzy jako baza pod jakis lepszy kolektor, a zostawie z niego tylko flanszę runnery.. odebrałem własnie od Radzikowskiego zamach+docisk+sprzegło po kuracji rewitalizująco wzmacniającej.. ![]() ![]() ![]() graty pochodzą z seryjnych aut VAG, sprzegło ma 240mm i mam nadzieje że na poczatek na delikatny rozruch (0,75 Bar ~ 350KM@450NM) spokojnie da radę :bigok: jak sie dmuchnie więcej to mam juz koncepcję na lekkie sztywne koło + spiek tak na 700NM -------------------- |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
cowboy wsadź seryjną przepływke w większą kibel rure , na pewno sie nie zamknie
![]() |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Miałem speca na 700Nm i nie wiem jak do Twojego auta, ale w moim to była porażka. Biegi wchodziły bardzo topornie, czasem nawet na 2 razy! Jak wymieniłem na RS4 i zostawiłem tarcze speca odrazu zmiana stała się szybka, precyzyjna - jak w nowym aucie...więc przy dalszych modach poszukał bym innego sprzęgła... Sam właśnie myslę jakie kupić..
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Cowboy kto będzie Ci to składał w całość ? Kefir?
pytałeś się czy termin masz 100%? -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Cowboy kto będzie Ci to składał w całość ? Kefir? pytałeś się czy termin masz 100%? kiwi, na termin u Kefira, to ja czekam juz ponad 4 miesiące ![]() ![]() termin mam na 120%, za tydzień auto + masa gratów w końcu na lawecie jedzie na Mazury ![]() kfrmotors będzie wykonywało całość prac związanych z remontem, odbudową i tuningiem audi, strojenie chciałby zlecić compsportowi... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 30 January 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zaraz zaraz! Najpierw od Kefira wyjeżdża moje !
![]() -------------------- S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro, Volvo V70 2.4D(5)
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
Miałem speca na 700Nm i nie wiem jak do Twojego auta, ale w moim to była porażka. Biegi wchodziły bardzo topornie, czasem nawet na 2 razy! Jak wymieniłem na RS4 i zostawiłem tarcze speca odrazu zmiana stała się szybka, precyzyjna - jak w nowym aucie...więc przy dalszych modach poszukał bym innego sprzęgła... Sam właśnie myslę jakie kupić.. do tego silnika jest taki wybór sprzęgieł, w pobliżu oraz za Wodą, że na pewno łatwo coś dobierze, co będzie i trwałe i stosunkowo komfortowe -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
kiwi, na termin u Kefira, to ja czekam juz ponad 4 miesiące ![]() ![]() termin mam na 120%, za tydzień auto + masa gratów w końcu na lawecie jedzie na Mazury ![]() kfrmotors będzie wykonywało całość prac związanych z remontem, odbudową i tuningiem audi, strojenie chciałby zlecić compsportowi... Tak się♦ pytam ,bo kumpel czeka na swoje b2....już sporo ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Zaraz zaraz! Najpierw od Kefira wyjeżdża moje ! ![]() Tak się pytam ,bo kumpel czeka na swoje b2....już sporo ![]() ale ja place dolarami ![]() ![]() mozliwości przerobowe Kefira powinny się zwiększyć ze 3 razy od marca, więc myslę że po ogarnięciu mojego spokojnie kefir znajdzie czas tez na inne projekty ![]() do tego silnika jest taki wybór sprzęgieł, w pobliżu oraz za Wodą, że na pewno łatwo coś dobierze, co będzie i trwałe i stosunkowo komfortowe do S4B5 tak ale nie do 24V wzdłuznie - a tu jest rozkimna na bazie róznych gratów.. jak napisałem mam juz obmyslany plan przeróbki dwumasa na sztywne lżejsze koło i spiek na bazie tarczy z 4.2V8 w sumie do całości układanki brakuje mi jeszcze tylko przekładki odpręzającej, niestety na E85 sie nie doczekam chyba ![]() znalazłem gdzieś takie info: MK3 OEM 10:1 MK4 OEM 10.5:1 ~.075" (1,9mm) = 9:1 ~.120" (3mm) = 8.5:1 czyli gdzieś koło 2mm ta przekładka, a ile ma seryjna uszczelka ? czy do przekładki daje sie 2 uszczelki z dwóch stron ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 February 2008 ![]() |
CYTAT czyli gdzieś koło 2mm ta przekładka, a ile ma seryjna uszczelka ? czy do przekładki daje sie 2 uszczelki z dwóch stron ? Tak muszą być dwie uszczelki przy przekładce |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 30 September 2005 Skąd: Białystok ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 21:34 |