Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
cowboy
post Sun, 24 Jan 2010 - 22:28
Post #101


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(_mumin_ @ Sun, 24 Jan 2010 - 21:52) *
Liczyłes jakie mniej więcej będzie zapotrzebowanie na powietrze silnika w kg/h ?


http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index....mp;map_sel0=113

na szybko na 450KM wychodzi 16.6 PSI (1,15Bar)
wartości max przy 7000 rpm to airflow 42 lbs/min czyli 0,32kg / sec czyli na godzine to 1152 kg / h ?
a jak są podawane wartości dla przepływek ? w kg/h ?

najwieksze chyba będą z wolnossaków 4.2 V8 gdzie jest jedna przepływka na jeden kolektor

CYTAT(guzior @ Sun, 24 Jan 2010 - 22:26) *
Cowboy - napisalem Ci jaka srednica ma/miala moja przeplywka. Jest wlasnie z A8 4.2


no tak ale to ABZ 299KM ale moze jakis 340 lub 360KM (S8 D2) ma większą, ewentulanie coś nowszego 344KM z S4 B6/B7

coś tez kiedys czytałem o przepływkach z corvetty..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 24 Jan 2010 - 22:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
guzior
post Sun, 24 Jan 2010 - 22:41
Post #102


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





S8 ma taka samo rozmiarowo - u Derbiaka widzialem. Moze nowsze maja wieksze.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aw69
post Sun, 24 Jan 2010 - 23:22
Post #103


Forum Homee
Dołączył: Thu, 04 May 2006
Skąd: Zambrów





generalnie to liczy sie tylko dolot o odpowiedniej średnicy do sprężarki, a to jaki jest wkład przepływomierza ma juz mniejsze znaczenie (przeciez jego wskazania w sofcie można odpowiednio skalibrować)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 25 Jan 2010 - 16:17
Post #104


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(aw69 @ Sun, 24 Jan 2010 - 23:22) *
generalnie to liczy sie tylko dolot o odpowiedniej średnicy do sprężarki, a to jaki jest wkład przepływomierza ma juz mniejsze znaczenie (przeciez jego wskazania w sofcie można odpowiednio skalibrować)



aw69: no własnie nie da sie skalibrować, jak Ci sie przepływka zamknie smile.gif
na początku własnie takie problemy miał Daniel1d u siebie jeszcze jak stroili na ecumasterze
jednak przepływki z wolnossaków mają trochę inny zakres mierzonych przepływów

na stronce SID-a znalazlem cos fajnego:

obudowa przepływki z RS4 za 50 PLN, niestety juz zarezerwowana, bo bym łyknął jak mały pelikan:



z tego co SID zeznał wkłady przepływki są zamienne S4 <=> RS4

jest tez opcja po prostu wzięcia kawałka 10cm rury aluminiowej fi 4 cale i zrobienie flanszy pod wkład LMM

kusi mnie jeszcze taki kolektor:



w sumie nawet nieźle podejdzie i nie trzeba bedzie samemu spawać, gdyby wloty były okrągłe jak w 12V ale są takie kwadratowe zaokraglone, a cięzko takie profile dostać..





jest jeszcze nikła szansa na kupienie kolektora w T4 VR6 24V ale jest ona znikoma sad.gif



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Mon, 25 Jan 2010 - 17:16
Post #105


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(cowboy @ Mon, 25 Jan 2010 - 16:17) *
aw69: no własnie nie da sie skalibrować, jak Ci sie przepływka zamknie smile.gif


Ale co ma się zamknąć? Przecierz to nie jest stara klapowa przeływka...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_mumin_
post Mon, 25 Jan 2010 - 17:36
Post #106


User
Dołączył: Mon, 25 April 2005
Skąd: OKR





CYTAT(Dziku @ Mon, 25 Jan 2010 - 17:16) *
Ale co ma się zamknąć? Przecierz to nie jest stara klapowa przeływka...


Dziku , jeśli średnica rury będzie za mała to prędkość powietrza w niej będzie duża
i element pomiarowy wyjdzie poza zakres 5V.

Cowboy , według tego :
http://www.guzzimental.com/documents/alfa/...5%20Sensors.pdf
przepływka o średnicy wewnętrznej 82mm zmierzy do 1000 kg/h więc dla średnicy 95mm wewnątrz
podoła twoim wymaganiom smile.gif


--------------------
_mumin_
CTR Tuning
503068298
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Mon, 25 Jan 2010 - 20:14
Post #107


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(_mumin_ @ Sun, 24 Jan 2010 - 18:27) *
Obudowę możesz sobie zrobić z kwasa albo alu na taką średnice jak Ci się podoba.
Patryk poradzi sobie z dostrojeniem tego .


Z tego co ja wiem to skaliborwanie przepływki od 0 jest baaardzo trudne. Wstawiając przepływkę np. z RS4 do VR6 zapożycza się dane z mapy RS4 czyli jakie dane napięcie odpowiada jakiemu przepływowi i klonuje/kopiuje się to do ori sterownika VR6. Stąd potem wskazania przepływki są poprawne i sterownik wie jaka jest konkretnie masa powietrza, inaczej byłoby niezłe zamieszanie w AFR-ze i wychodziłyby jakieś głupoty na wykresie AFR i pewnie nie jeden silnik wyleciałby w powietrze. Skalibrowanie jakiejś tam rury o niewymiarowej średnicy to cała kupa roboty bo chyba ciężko się na czymś wzorować i pewnie nie obędzie się bez błędów. Tak więc myślę(tak mi się wydaje), że jak już zakładać jakąś rurę zamiast przepływki to tylko o średnicy wew. takiej jak oryginalna przepływka z czegoś tam... .


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_mumin_
post Tue, 26 Jan 2010 - 00:12
Post #108


User
Dołączył: Mon, 25 April 2005
Skąd: OKR





Może nie jest łatwo ale wystarczy trochę pomyśleć smile.gif


--------------------
_mumin_
CTR Tuning
503068298
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aw69
post Tue, 26 Jan 2010 - 00:39
Post #109


Forum Homee
Dołączył: Thu, 04 May 2006
Skąd: Zambrów





dlatego dalej podtrzymuje to co napisałem....ze przepływke mozna odpowiednio skalibrować pod soft.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 02 Feb 2010 - 13:25
Post #110


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





moze i się da, ja sie nie znam... jak wiecej powietrza przez nią leci niz moze zmierzyć to pewnie i kalibracja nie pomoże

z niusów kupiłem jakieś flansze pod turbo, odpływy, zasilanie olejem itd

jednak zdecydowałem sie na ten odlewany kolektor bo EUR tanio stoi no i dostałem dobrą cenę, najwyżej posłuzy jako baza pod jakis lepszy kolektor, a zostawie z niego tylko flanszę runnery..

odebrałem własnie od Radzikowskiego zamach+docisk+sprzegło po kuracji rewitalizująco wzmacniającej.. smile.gif zabielenie + wymiana okładziny na jakąś mocniejszą, w sensie odporną na temperaturę - taki STAGE 1 smile.gif



graty pochodzą z seryjnych aut VAG, sprzegło ma 240mm i mam nadzieje że na poczatek na delikatny rozruch (0,75 Bar ~ 350KM@450NM) spokojnie da radę :bigok:

jak sie dmuchnie więcej to mam juz koncepcję na lekkie sztywne koło + spiek tak na 700NM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 03 Feb 2010 - 19:20
Post #111


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





cowboy wsadź seryjną przepływke w większą kibel rure , na pewno sie nie zamknie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Wed, 03 Feb 2010 - 20:14
Post #112


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Miałem speca na 700Nm i nie wiem jak do Twojego auta, ale w moim to była porażka. Biegi wchodziły bardzo topornie, czasem nawet na 2 razy! Jak wymieniłem na RS4 i zostawiłem tarcze speca odrazu zmiana stała się szybka, precyzyjna - jak w nowym aucie...więc przy dalszych modach poszukał bym innego sprzęgła... Sam właśnie myslę jakie kupić..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 05 Feb 2010 - 00:05
Post #113


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Cowboy kto będzie Ci to składał w całość ? Kefir?

pytałeś się czy termin masz 100%?


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 05 Feb 2010 - 07:05
Post #114


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kiwi @ Fri, 05 Feb 2010 - 00:05) *
Cowboy kto będzie Ci to składał w całość ? Kefir?

pytałeś się czy termin masz 100%?


kiwi, na termin u Kefira, to ja czekam juz ponad 4 miesiące smile.gif zresztą sam Kefir chyba tez juz nie moze sie doczekać smile.gif

termin mam na 120%, za tydzień auto + masa gratów w końcu na lawecie jedzie na Mazury smile.gif

kfrmotors będzie wykonywało całość prac związanych z remontem, odbudową i tuningiem audi, strojenie chciałby zlecić compsportowi...






--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeS
post Fri, 05 Feb 2010 - 10:03
Post #115


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





Zaraz zaraz! Najpierw od Kefira wyjeżdża moje ! biggrin.gif


--------------------
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro, Volvo V70 2.4D(5)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Fri, 05 Feb 2010 - 11:19
Post #116


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





CYTAT(Nikolas @ Wed, 03 Feb 2010 - 20:14) *
Miałem speca na 700Nm i nie wiem jak do Twojego auta, ale w moim to była porażka. Biegi wchodziły bardzo topornie, czasem nawet na 2 razy! Jak wymieniłem na RS4 i zostawiłem tarcze speca odrazu zmiana stała się szybka, precyzyjna - jak w nowym aucie...więc przy dalszych modach poszukał bym innego sprzęgła... Sam właśnie myslę jakie kupić..


do tego silnika jest taki wybór sprzęgieł, w pobliżu oraz za Wodą, że na pewno łatwo coś dobierze, co będzie i trwałe i stosunkowo komfortowe


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 05 Feb 2010 - 12:54
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(cowboy @ Fri, 05 Feb 2010 - 07:05) *
kiwi, na termin u Kefira, to ja czekam juz ponad 4 miesiące smile.gif zresztą sam Kefir chyba tez juz nie moze sie doczekać smile.gif

termin mam na 120%, za tydzień auto + masa gratów w końcu na lawecie jedzie na Mazury smile.gif

kfrmotors będzie wykonywało całość prac związanych z remontem, odbudową i tuningiem audi, strojenie chciałby zlecić compsportowi...


Tak się♦ pytam ,bo kumpel czeka na swoje b2....już sporo wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 05 Feb 2010 - 19:20
Post #118


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(DeS @ Fri, 05 Feb 2010 - 10:03) *
Zaraz zaraz! Najpierw od Kefira wyjeżdża moje ! biggrin.gif


CYTAT(kiwi @ Fri, 05 Feb 2010 - 12:54) *
Tak się pytam ,bo kumpel czeka na swoje b2....już sporo wink.gif


ale ja place dolarami smile.gif a poważnie, to mysle ze damy rade smile.gif
mozliwości przerobowe Kefira powinny się zwiększyć ze 3 razy od marca, więc myslę że po ogarnięciu mojego spokojnie kefir znajdzie czas tez na inne projekty tongue.gif

CYTAT(tomp @ Fri, 05 Feb 2010 - 11:19) *
do tego silnika jest taki wybór sprzęgieł, w pobliżu oraz za Wodą, że na pewno łatwo coś dobierze, co będzie i trwałe i stosunkowo komfortowe


do S4B5 tak ale nie do 24V wzdłuznie - a tu jest rozkimna na bazie róznych gratów..
jak napisałem mam juz obmyslany plan przeróbki dwumasa na sztywne lżejsze koło i spiek na bazie tarczy z 4.2V8

w sumie do całości układanki brakuje mi jeszcze tylko przekładki odpręzającej, niestety na E85 sie nie doczekam chyba wink.gif

znalazłem gdzieś takie info:

MK3 OEM 10:1
MK4 OEM 10.5:1
~.075" (1,9mm) = 9:1
~.120" (3mm) = 8.5:1

czyli gdzieś koło 2mm ta przekładka, a ile ma seryjna uszczelka ? czy do przekładki daje sie 2 uszczelki z dwóch stron ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maxrider
post Fri, 05 Feb 2010 - 23:07
Post #119


Rookie
Dołączył: Mon, 11 February 2008





CYTAT
czyli gdzieś koło 2mm ta przekładka, a ile ma seryjna uszczelka ? czy do przekładki daje sie 2 uszczelki z dwóch stron ?

Tak muszą być dwie uszczelki przy przekładce
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wladas
post Sat, 06 Feb 2010 - 00:59
Post #120


Super User
Dołączył: Fri, 30 September 2005
Skąd: Białystok





CYTAT(maxrider @ Fri, 05 Feb 2010 - 23:07) *
Tak muszą być dwie uszczelki przy przekładce

jesli uszczelka jest stalowa mozna ja roznitowac i w srodek dac przekładkę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 21:34