![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
Chcesz 6b to pakuj z e36 3.2 i spokojnie sprzeglo z 2.8 ktore jak nowe i na poczatku delikatnie traktowane spokojnie wytrzyma. Jak 5b to z m52 bo nie ma sensu walczyc z walem od skrzyni z m54. 6b z m54 odpada (przynajmniej dla mnie) bo potrzebujesz dwumas poliftowy z 330ci, kpl sprzeglo tez poliftowe (najtaniej znalazlem 1200zl - tarcza docisk lozysko) do tego lapa tylko dlubana albo nie mam pojecia z czego, z e46 nie pasuje, wybierak trzeba spawac, wal z 330 ale flansza w moscie z m3 lub wal z m3 3.2 rowniez z wymiana flanszy w moscie. Ogolnie rzezba skrzyni 6b z e46 nieoplacalna i pracochlonna, a z m3 3.2 wszystko pasuje jak fabryka. Obecnie bede do swojego m54 montowal lekki zamach (6,5 kg) z e30 325i waska lampa + sprzeglo z szerokiej, zobaczymy czy da rade z tym motorem, w e30 2,8 ogarnia bez najmniejszego poslizgu. Jesli potrzebujecie rad na temat swapu m54 to chetnie sluze pomoca.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2008 ![]() |
Ja u siebie chcę zostawić skrzynię z M52 i dać na wszelki wypadek sprzęgło z M54B30.
Nie wiem jeszcze z jakiego roku dokładnie kupię silnik, ale będzie w komplecie z kołem zamachowym, dlatego pytanie czy przed i po lificie sprzęgło jest takie same i czy do obu wersji w razie czego podpasuje stara skrzynia? Druga sprawa to łykanie oleju przez M54, wyczytałem, że wadliwe uszczelniacze (złej jakości) były tylko do 2001? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
Skrzynia 5b podejdzie bez problemu do kazdego rocznika tego motoru. Co do uszczelniaczy to prawda ze byly wadliwe i niestety czesto puszczaja, dosc szybko twardnieja. Moj silnik jest z koncowki 2001, przelot to ok 130 tys i uszczelniacze raczej juz do wymiany.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Skrzynia 5b podejdzie bez problemu do kazdego rocznika tego motoru. Co do uszczelniaczy to prawda ze byly wadliwe i niestety czesto puszczaja, dosc szybko twardnieja. Moj silnik jest z koncowki 2001, przelot to ok 130 tys i uszczelniacze raczej juz do wymiany. A czy da radę wymienić uszczelniacze bez zdejmowania gowicy?? Też mam walnięte uszczelniacze w m54b30. -------------------- SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
Da rade pod warunkiem ze wszystkie zawory sprawne i szczelne. Ustawia sie tlok w gornym polozeniu i pompuje komore spalania powietrzem, dzieki temu zawory nie powpadaja chociaz o ile mnie pamiec nie mysli to nawet nie bedzie trzeba pompowac bo w gornym polozeniu tloka powinny sie na nim oprzec i wystawac wystarczajaco duzo zeby pozniej to poskladac z powrotem. Wiem ze na 100% mozna wymienic bez sciagania glowicy. NIedlugo planuje to u siebie zrobic wiec jakby co to dam znac jakie rozwiazanie jest najlatwiejsze.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2008 ![]() |
Jeszcze tylko dwa pytania pomocne przy samym zakupie:
- czy na sterowniku silnika są numery nadwozia jak w E36? - jaka jest długość przewodu wspomagania (powrotu), który trzeba wymienić, gdyż przy zakupie całego kompletu chciałbym na dzień dobry wiedzieć, że jest właściwy? |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
User Dołączył: Thu, 06 November 2008 ![]() |
Osti orientujesz sie czy do m54 w budzie e36 ze skrzynia od m52b28 podejdzie kompletne spzreglo z e39 m5 plug&play? Takie sprzeglo by bylo praktycznie nie do zawicia ze wzgledu na mocny docisk
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
Oryginalnie na sterowniku sa numery nadwozia.
Jesli o chodzi o dlugosc przewodu to w tej chwili nie pamietam ale u mnie rozwiazalismy to w taki sposob, ze czesc przewodu ktora idzie ze zbiorniczka od silnika M54 zostawilismy i docielismy z ta ktora idzie z chlodnicy plynu wspomagania. Oba weze polaczylismy na metalowe opaski, a w srodek wcisnelismy metalowa rurke o odpowiedniej srednicy. Wszystko dziala bez zarzutu. Drugi waz idacy ze zbiorniczka pochodzi z M54 E46, przykrecany bezposrdenio do przekladni. rifresz: Jesli chcesz mocne sprzeglo to pokombinuj z dociskiem z diesla lub zaloz ori z 330i, z samoregulatorem. Powinienes na tym dlugo polatac chociaz wiem ze zdrowe sprzeglo z M52 bez problemu daje rade. Jezdzilem na takim i bylo ok ale juz sie tarcza skonczyla i zalozylem z M3 3.2 Nie narzekalem chociaz teraz wymyslilem sobie lekki zamach i to bede montowal. Sprzeglo bedzie z M20b25, wiem ze w 2,8 daje rade jak tu nie da to dam do wzmocnienia. A czy pasuje z m5 nie mam pojecia bo nie przymierzalem. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
User Dołączył: Thu, 06 November 2008 ![]() |
na jednomasie i jeszcze odchudzone to moze byc dobry pomysl, tylko gorzejz napedzaniem sie auta pod gorke
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
Mysle ze M54 nie bedzie mial z tym wiekszych problemow, w m52 nie ma zadnych skutkow ubocznych, a wrecz przeciwnie to mysle ze i tu nie bedzie inaczej. KOlo nie bedzie odelzone, seryjne z M20B25 w waskiej lampie (6,5kg).
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
User Dołączył: Thu, 06 November 2008 ![]() |
Osti kiery robisz konwersje spzregla?
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2008 ![]() |
U siebie w wozie mam klimę manualną, czy moje przewody będą pasowały do pompy klimy z M54, czy lepiej zostawić swoją bo z tego co wiem to na mocowanie pasuje?
Na chwilę obecną chcę zostawić swoją skrzynię z M52, a cały tył z mostem wstawić z M3 3.2. W komplecie dostanę wał, także pytanie czy jak złożę przednią część wału od swojego, a tył od M3 ze względu na mocowania to na długość przypasuje? Pytam, gdyż nie wiem jak jest z długością skrzyni z M-ki? |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2008 ![]() |
jeszcze tylko pytanko dotyczące filtra paliwa, a dokładnie chodzi o to czy przy zmianie motoru filtr trzeba zmienić na ten z M54B30, czy można pozostawić z M52???
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
User Dołączył: Thu, 06 November 2008 ![]() |
Mam to samo pytanko bo w m54 filtr jest z podcisnieniem....
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 August 2009 ![]() |
Jak już to można listwę paliwową założyć chociażby od m50 jak nie chcecie filtra z m54.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
Padre8 zostaw swoja sprezarke, nawet nie bedziesz musial jej odkrecac tylko podepnij z boku i potem przykrec mocowanie od niej do m54, wszystko pasuje. Skrzynia z M3 jest dluzsza o 110mm i raczej taka przrobka walu nie podejdzie. Jesli chcesz poki co zostawic stara skrzynie to lepiej przloz flansze ze starego mostu do tego z 3.2 i wal podejdzie p&p.
Listwe z m50 mozna zalozyc ale to juz troche rzezbienia bo nie pasuje tak ladnie i bezproblemowo, i tak powinno sie wymienic filtr paliwa wiec czy to az taki duzy koszt zeby kupic ten od m54? Mozna dostac juz za ok 150 zl. |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 August 2009 ![]() |
Dobra to od m52tu pasuje bez rzeźby.
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
Jasne jak masz w zapasie worek listw wtryskowych z różnych silników to możesz kombinować. Ja wolalem zostawić ori listwe i dać filtr taki jak trzeba.
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 August 2009 ![]() |
2 a worek to chyba różnica, pytali się czy trzeba zmieniać filtr więc odpowiedziałem. Ja mam z m52tu i jest wszystko ok bez rzezby pasuje p&p. Pozdro
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2008 ![]() |
Dzięki Osti.
Wstawię oryginalny filtr paliwa z M54 bo nie lubię takich kombinacji typu zmiana listwy bo czegoś innego nie wymieniłem tym bardziej, że na mój motor czeka już kupiec. W pytaniu nie chodziło o cenę tylko o to czy to ma jakieś znaczenie. Wracając do sprawy mostu to słyszałem, że zmiana flanszy mocowania wału w moście z 3.2 jest niemożliwe w przeciwieństwie do mostu z 3.0 (ale on mi nic nie daje). Osti czy jesteś pewien, że można zmienić flanszę mocowania wału w 3.23? Jest jeszcze inne rozwiązanie w moim położeniu- wał z M3 3.0. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:11 |