Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Swap M54b30 do E36 kilka pytań???, Prośba o porady do tych, którzy ogarniali ten temat
osti!
post Fri, 25 Sep 2009 - 00:41
Post #21


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Chcesz 6b to pakuj z e36 3.2 i spokojnie sprzeglo z 2.8 ktore jak nowe i na poczatku delikatnie traktowane spokojnie wytrzyma. Jak 5b to z m52 bo nie ma sensu walczyc z walem od skrzyni z m54. 6b z m54 odpada (przynajmniej dla mnie) bo potrzebujesz dwumas poliftowy z 330ci, kpl sprzeglo tez poliftowe (najtaniej znalazlem 1200zl - tarcza docisk lozysko) do tego lapa tylko dlubana albo nie mam pojecia z czego, z e46 nie pasuje, wybierak trzeba spawac, wal z 330 ale flansza w moscie z m3 lub wal z m3 3.2 rowniez z wymiana flanszy w moscie. Ogolnie rzezba skrzyni 6b z e46 nieoplacalna i pracochlonna, a z m3 3.2 wszystko pasuje jak fabryka. Obecnie bede do swojego m54 montowal lekki zamach (6,5 kg) z e30 325i waska lampa + sprzeglo z szerokiej, zobaczymy czy da rade z tym motorem, w e30 2,8 ogarnia bez najmniejszego poslizgu. Jesli potrzebujecie rad na temat swapu m54 to chetnie sluze pomoca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Sep 2009 - 00:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Padre8
post Fri, 25 Sep 2009 - 08:34
Post #22


Rookie
Dołączył: Wed, 07 May 2008





Ja u siebie chcę zostawić skrzynię z M52 i dać na wszelki wypadek sprzęgło z M54B30.
Nie wiem jeszcze z jakiego roku dokładnie kupię silnik, ale będzie w komplecie z kołem zamachowym, dlatego pytanie czy przed i po lificie sprzęgło jest takie same i czy do obu wersji w razie czego podpasuje stara skrzynia?
Druga sprawa to łykanie oleju przez M54, wyczytałem, że wadliwe uszczelniacze (złej jakości) były tylko do 2001?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Fri, 25 Sep 2009 - 13:46
Post #23


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Skrzynia 5b podejdzie bez problemu do kazdego rocznika tego motoru. Co do uszczelniaczy to prawda ze byly wadliwe i niestety czesto puszczaja, dosc szybko twardnieja. Moj silnik jest z koncowki 2001, przelot to ok 130 tys i uszczelniacze raczej juz do wymiany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Sat, 26 Sep 2009 - 20:27
Post #24


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(osti! @ Fri, 25 Sep 2009 - 13:46) *
Skrzynia 5b podejdzie bez problemu do kazdego rocznika tego motoru. Co do uszczelniaczy to prawda ze byly wadliwe i niestety czesto puszczaja, dosc szybko twardnieja. Moj silnik jest z koncowki 2001, przelot to ok 130 tys i uszczelniacze raczej juz do wymiany.


A czy da radę wymienić uszczelniacze bez zdejmowania gowicy?? Też mam walnięte uszczelniacze w m54b30.


--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Sat, 26 Sep 2009 - 22:37
Post #25


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Da rade pod warunkiem ze wszystkie zawory sprawne i szczelne. Ustawia sie tlok w gornym polozeniu i pompuje komore spalania powietrzem, dzieki temu zawory nie powpadaja chociaz o ile mnie pamiec nie mysli to nawet nie bedzie trzeba pompowac bo w gornym polozeniu tloka powinny sie na nim oprzec i wystawac wystarczajaco duzo zeby pozniej to poskladac z powrotem. Wiem ze na 100% mozna wymienic bez sciagania glowicy. NIedlugo planuje to u siebie zrobic wiec jakby co to dam znac jakie rozwiazanie jest najlatwiejsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padre8
post Mon, 28 Sep 2009 - 07:20
Post #26


Rookie
Dołączył: Wed, 07 May 2008





Jeszcze tylko dwa pytania pomocne przy samym zakupie:
- czy na sterowniku silnika są numery nadwozia jak w E36?
- jaka jest długość przewodu wspomagania (powrotu), który trzeba wymienić, gdyż przy zakupie całego kompletu chciałbym na dzień dobry wiedzieć, że jest właściwy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rifresz
post Mon, 28 Sep 2009 - 16:51
Post #27


User
Dołączył: Thu, 06 November 2008





Osti orientujesz sie czy do m54 w budzie e36 ze skrzynia od m52b28 podejdzie kompletne spzreglo z e39 m5 plug&play? Takie sprzeglo by bylo praktycznie nie do zawicia ze wzgledu na mocny docisk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Mon, 28 Sep 2009 - 17:41
Post #28


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Oryginalnie na sterowniku sa numery nadwozia.
Jesli o chodzi o dlugosc przewodu to w tej chwili nie pamietam ale u mnie rozwiazalismy to w taki sposob, ze czesc przewodu ktora idzie ze zbiorniczka od silnika M54 zostawilismy i docielismy z ta ktora idzie z chlodnicy plynu wspomagania. Oba weze polaczylismy na metalowe opaski, a w srodek wcisnelismy metalowa rurke o odpowiedniej srednicy. Wszystko dziala bez zarzutu. Drugi waz idacy ze zbiorniczka pochodzi z M54 E46, przykrecany bezposrdenio do przekladni.

rifresz:

Jesli chcesz mocne sprzeglo to pokombinuj z dociskiem z diesla lub zaloz ori z 330i, z samoregulatorem. Powinienes na tym dlugo polatac chociaz wiem ze zdrowe sprzeglo z M52 bez problemu daje rade. Jezdzilem na takim i bylo ok ale juz sie tarcza skonczyla i zalozylem z M3 3.2 Nie narzekalem chociaz teraz wymyslilem sobie lekki zamach i to bede montowal. Sprzeglo bedzie z M20b25, wiem ze w 2,8 daje rade jak tu nie da to dam do wzmocnienia.
A czy pasuje z m5 nie mam pojecia bo nie przymierzalem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rifresz
post Tue, 29 Sep 2009 - 11:22
Post #29


User
Dołączył: Thu, 06 November 2008





na jednomasie i jeszcze odchudzone to moze byc dobry pomysl, tylko gorzejz napedzaniem sie auta pod gorke
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Tue, 29 Sep 2009 - 22:25
Post #30


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Mysle ze M54 nie bedzie mial z tym wiekszych problemow, w m52 nie ma zadnych skutkow ubocznych, a wrecz przeciwnie to mysle ze i tu nie bedzie inaczej. KOlo nie bedzie odelzone, seryjne z M20B25 w waskiej lampie (6,5kg).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rifresz
post Wed, 30 Sep 2009 - 22:20
Post #31


User
Dołączył: Thu, 06 November 2008





Osti kiery robisz konwersje spzregla?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padre8
post Thu, 01 Oct 2009 - 07:42
Post #32


Rookie
Dołączył: Wed, 07 May 2008





U siebie w wozie mam klimę manualną, czy moje przewody będą pasowały do pompy klimy z M54, czy lepiej zostawić swoją bo z tego co wiem to na mocowanie pasuje?
Na chwilę obecną chcę zostawić swoją skrzynię z M52, a cały tył z mostem wstawić z M3 3.2.
W komplecie dostanę wał, także pytanie czy jak złożę przednią część wału od swojego, a tył od M3 ze względu na mocowania to na długość przypasuje? Pytam, gdyż nie wiem jak jest z długością skrzyni z M-ki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padre8
post Tue, 20 Oct 2009 - 11:21
Post #33


Rookie
Dołączył: Wed, 07 May 2008





jeszcze tylko pytanko dotyczące filtra paliwa, a dokładnie chodzi o to czy przy zmianie motoru filtr trzeba zmienić na ten z M54B30, czy można pozostawić z M52???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rifresz
post Tue, 20 Oct 2009 - 12:03
Post #34


User
Dołączył: Thu, 06 November 2008





Mam to samo pytanko bo w m54 filtr jest z podcisnieniem....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał550
post Tue, 20 Oct 2009 - 22:25
Post #35


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





Jak już to można listwę paliwową założyć chociażby od m50 jak nie chcecie filtra z m54.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Wed, 21 Oct 2009 - 17:38
Post #36


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Padre8 zostaw swoja sprezarke, nawet nie bedziesz musial jej odkrecac tylko podepnij z boku i potem przykrec mocowanie od niej do m54, wszystko pasuje. Skrzynia z M3 jest dluzsza o 110mm i raczej taka przrobka walu nie podejdzie. Jesli chcesz poki co zostawic stara skrzynie to lepiej przloz flansze ze starego mostu do tego z 3.2 i wal podejdzie p&p.
Listwe z m50 mozna zalozyc ale to juz troche rzezbienia bo nie pasuje tak ladnie i bezproblemowo, i tak powinno sie wymienic filtr paliwa wiec czy to az taki duzy koszt zeby kupic ten od m54? Mozna dostac juz za ok 150 zl.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał550
post Wed, 21 Oct 2009 - 18:30
Post #37


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





Dobra to od m52tu pasuje bez rzeźby.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Thu, 22 Oct 2009 - 01:11
Post #38


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Jasne jak masz w zapasie worek listw wtryskowych z różnych silników to możesz kombinować. Ja wolalem zostawić ori listwe i dać filtr taki jak trzeba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał550
post Thu, 22 Oct 2009 - 06:54
Post #39


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





2 a worek to chyba różnica, pytali się czy trzeba zmieniać filtr więc odpowiedziałem. Ja mam z m52tu i jest wszystko ok bez rzezby pasuje p&p. Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padre8
post Thu, 22 Oct 2009 - 06:55
Post #40


Rookie
Dołączył: Wed, 07 May 2008





Dzięki Osti.
Wstawię oryginalny filtr paliwa z M54 bo nie lubię takich kombinacji typu zmiana listwy bo czegoś innego nie wymieniłem tym bardziej, że na mój motor czeka już kupiec.
W pytaniu nie chodziło o cenę tylko o to czy to ma jakieś znaczenie.

Wracając do sprawy mostu to słyszałem, że zmiana flanszy mocowania wału w moście z 3.2 jest niemożliwe w przeciwieństwie do mostu z 3.0 (ale on mi nic nie daje).
Osti czy jesteś pewien, że można zmienić flanszę mocowania wału w 3.23?
Jest jeszcze inne rozwiązanie w moim położeniu- wał z M3 3.0.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:11