Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Swap M54b30 do E36 kilka pytań???
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
Padre8
Planuję swap w E36 z 2.8 na M54B30.
Chcę zakupić cały komplety motor z oprzyrządowaniem, EWS-em, pedałem, skrzynią oraz chłodnicą i gumowymi połączeniami, także uniknę przeróbek węży, jedynie przewód wspomagania (jakie mogą być rozwiązania- tylko dłuższy?).
Strona mechaniczna myślę nie będzie żadnym problemem, ale co do elektroniki to raczej mogą mnie czekać niespodzianki. Łapy silnika pasują, pytanie czy przy skrzyni trzeba będzie coś przerabiać- mocowania do budy (czy jest dłuższa), jaki wał podejdzie itp?
Wiem już, że z dawcy E46 czeka mnie przedłużanie wiązki.
Obecnie mam wydech z E36 M3, także będę musiał przerobić mocowanie kolektora wydechowego, nie mam katalizatorów, a chciałbym zachować sondy( nie chcę emulatorów) i tu właśnie pytanie, czy jeżeli zostawię dwie sondy przed katami, a wyrzucę te za, to skład mieszanki będzie prawidłowy, czy silnik nie przejdzie w stan awaryjny, czy tylko będzie wykazywał błąd?
Mam nadzieję, że M54 nie będzie wykazywał np. braku połączenia z ABS, ESC, tak jak w nowszych motorach po swapie?
Jakie jeszcze mogą mnie czekać niespodzianki?
rifresz
Nie sadze aby chlodnica z e46 byla dobrym rozwiazaniem jak ja upchniesz w bude e36? To samo ze skrzynia, skrzynie sie daje z 2.8
Padre8
Jeżeli z 330i chłodnica jest większa to faktycznie nie będę się bawił, zrobi się trójnik i z głowy.
Co do skrzyni to wiem, że mocowanie z silnikiem jest takie samo, a jaki byłby problem z wstawieniem nowej (taką bym wolał), rozmiary, czy coś innego?
A jak sprzęgło?Wiem, że tarcza ma taką samą średnicę jak 2.8, także chyba da radę, czy jest z innego materiału?
Sultan of spin
CYTAT(Padre8 @ Wed, 16 Sep 2009 - 11:10) *
Jeżeli z 330i chłodnica jest większa to faktycznie nie będę się bawił, zrobi się trójnik i z głowy.
Co do skrzyni to wiem, że mocowanie z silnikiem jest takie samo, a jaki byłby problem z wstawieniem nowej (taką bym wolał), rozmiary, czy coś innego?
A jak sprzęgło?Wiem, że tarcza ma taką samą średnicę jak 2.8, także chyba da radę, czy jest z innego materiału?



Skrzynia z M54 podejdzie bez żadnego przerabiania, a mocowanie z tego co pamiętam jedno zostawiasz chyba ze swojego a jedno pasuje z z3 ale dokładnie nie pamiętam.
Użyj opcji szukaj, bo ze 2 tygodnie temu czytałem na tym forum temat o swapie M54B30 do e36 i tam było wszystko dokładnie opisane.
rifresz
Ja wkladam skrzynie z 2.8 i tyle srednica spzregla traka sama wiec da rade
Gallardo
KOD
Skrzynia z M54 podejdzie bez żadnego przerabiania, a mocowanie z tego co pamiętam jedno zostawiasz chyba ze swojego a jedno pasuje z z3 ale dokładnie nie pamiętam.
Użyj opcji szukaj, bo ze 2 tygodnie temu czytałem na tym forum temat o swapie M54B30 do e36 i tam było wszystko dokładnie opisane.


Nie wejdzie skrzynia z m54 do e36 bez przerabiania ! Po pierwsze skrzynia jest dluzsza i trzeba by przerabiac mocowania Lewarka . Wal w e46 jest duzo grubszy i krotszy! walu z e36 do skrzyni z e46 nie zamontoujesz bez przeróbki .

Skrzynia z m52b28 spokojnie daje rade , wiec nie widze sensu pakowania skrzyni z m54 . Chyba ze ktos na sile chce miec 6b w e36 to musis szukac skrzyni poliftowej z m54 i przerabiac wal smile.gif
Misior
Ja napisze to co na drugim forum.
Trybu awaryjnego nie bedzie po wywaleniu drugich sond. Ja tak mam w e30 i nic sie nie dzieje. Ktos gdzies wrzucal link z zagranicznego forum, gdzie bylo opisywane ze wywalenie tych sond powoduje jedynie zapalenie check'a na desce.
Co do ABSu i ESC to u mnie tez niema z tym problemow, o nic sie nie rzuca, tak wiec u Ciebie tez nie powinno.
yeti24
To i ja mam pytanie.Czy nowe sprzęgłol z b28 da radę(wytrzyma) po swapie silnika m54b30?.Auto bedzie używane na codzień ,czasem tylko do ostrzejszej jazdy.
Sultan of spin
CYTAT
Nie wejdzie skrzynia z m54 do e36 bez przerabiania ! Po pierwsze skrzynia jest dluzsza i trzeba by przerabiac mocowania Lewarka . Wal w e46 jest duzo grubszy i krotszy! walu z e36 do skrzyni z e46 nie zamontoujesz bez przeróbki .

Skrzynia z m52b28 spokojnie daje rade , wiec nie widze sensu pakowania skrzyni z m54 . Chyba ze ktos na sile chce miec 6b w e36 to musis szukac skrzyni poliftowej z m54 i przerabiac wal smile.gif


Jak miałem w planie włożyć M54 do e36 to przeszukałem dokładnie to forum i w którymś temacie gość pisał, że wsadził skrzynie z M54 bez żadnego przerabiania. Co do wału to już nie pamiętam ale jeśli komuś zależy to poświęci godzinę czy dwie żeby znaleźć tamten temat.
Padre8
Dziękuję za pomoc.
W międzyczasie ogarnąłem temat i wychodzi, że trochę roboty będzie, ale się da.
Chłodnicę zostawiam swoją i daję trójnik.
Skrzynia albo moja, albo z M3 3.2
Myślę, że skrzynia da radę tym bardziej, że sprzęgło w 2.8 jest wzmocnione, w stosunku do tego podzespołu z mniejszych pojemności, a średnica w M43B30 tarczy jest taka sama.
Co do elektroniki to raczej najwięcej do myślenia mam z sondami, a dokładniej są trzy możliwości- kwestia wyboru.
Gallardo
KOD
Jak miałem w planie włożyć M54 do e36 to przeszukałem dokładnie to forum i w którymś temacie gość pisał, że wsadził skrzynie z M54 bez żadnego przerabiania. Co do wału to już nie pamiętam ale jeśli komuś zależy to poświęci godzinę czy dwie żeby znaleźć tamten temat.


Przechodzilem to u siebie i skrzynia nie pasuje .

KOD
Myślę, że skrzynia da radę tym bardziej, że sprzęgło w 2.8 jest wzmocnione, w stosunku do tego podzespołu z mniejszych pojemności, a średnica w M43B30 tarczy jest taka sama.
Co do elektroniki to raczej najwięcej do myślenia mam z sondami, a dokładniej są trzy możliwości- kwestia wyboru


Spokojnie wytrzyma , przeciez wsadzas silnik ktory ma tylko 40 koni wiecej. Jesli bys wkladal motor ktory ma 600ps to moglbys sie martwic o skrzynie z b28. U mnie jest taka skrzynia i juz 2 lata wytrzymuje ostre katowanie auta.
Sultan of spin
Może i przerabiałeś ten temat ale chyba nie dość dokładnie.

Z3 na płycie e36 było produkowane z silnikiem M54B30 od 1999 do 2002 roku, co prawda były one tylko ze skrzyniami 5 biegowymi ale za to te same 5 biegowe skrzynie były montowane w e46 z silnikiem M54B30, chodzi dokładnie o tą skrzynie:

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads..._gearbox_s5d_z/

numer części 23 00 7 503 993

Żeby zamontować skrzynie z M54 w e36 trzeba użyć tego mocowania:

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads...box_suspension/

Wystarczy trochę chęci smile.gif
Osobiście nie widziałem na własne oczy tej skrzyni ale po 1. jak już pisałem jest na którymś forum gość, który wsadził tą skrzynie do e36 a po 2. z tego tych linków możesz samemu wydedukować, że da się to zrobić. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wał trzeba jakoś dorobić, a może też podpasuje ale nie chce mi się sprawdzać.
Gallardo
Po pierwsze zeby zamontowac skrzynie z m54b30 nie trzeba zadnej lapy z z3 , bo lapa z e36 m52 pasuje . Skrzynie mialem zamontowana u siebie w aucie ale nie spoilem tego poniewaz mocowanie walu przy skrzyni jest duzo wieksze i skrzynia jest trode dluzsza. Nie chcialem sie bawic w przerabianie mocowan lewarka, walu wiec ja wywalilem i skrecilem wszystko na skrzyni m52.

Nie miales nigdy doczynianie z ta skrzynia w e36 a piszesz tylko glupoty ktore z nasz w teori bo gdzies tam uslyszales.
Santino
sprzeglo pakuj od M54 bo to z 2.8 wczesniej czy pozniej nie da rady. sprawdzony temat kolega wsadzil nowe sprzeglo od M52 2.8 i po tygodniu zaczelo sie slizgac oczywscie w 330Ci . ori docisk od M54 jest wzocniony w stosunku do 2.8
Padre8
Więc na podstawie waszej dyskusji stwierdziłem, iż aby nie ryzykować trwałością to zostawiam skrzynię swoją, a sprzęgło wezmę z M54- mam nadzieję, że będzie pasowało bez problemu bo wymiary są takie same. Byłem jeszcze u znajomego w sklepie, sprawdzałem numery części i faktycznie do M54 są inne bo z ETK różnie bywa, jest tam trochę byków.
rennen
CYTAT(Santino @ Sat, 19 Sep 2009 - 13:46) *
sprzeglo pakuj od M54 bo to z 2.8 wczesniej czy pozniej nie da rady. sprawdzony temat kolega wsadzil nowe sprzeglo od M52 2.8 i po tygodniu zaczelo sie slizgac oczywscie w 330Ci . ori docisk od M54 jest wzocniony w stosunku do 2.8


E36 jest jakieś 300-400 kg lżejsze od 330Ci (zależnie od wypasu) dlatego sprzęgło z 2.8 daje rade na miękko smile.gif
rifresz
kompletne sprzeglo z m54 podejdzie do skrzyni z 2.8 rozumiem i jest wytrzymalsze tak?

Czytalem ze dobra opcja jest docisk od m5...
rennen
Od którego M5?

Dobrą opcją to jest docisk od M57 wink.gif
hz10
CYTAT(rennen @ Tue, 22 Sep 2009 - 10:08) *
E36 jest jakieś 300-400 kg lżejsze od 330Ci (zależnie od wypasu) dlatego sprzęgło z 2.8 daje rade na miękko smile.gif

nie wiem skąd masz te dane ale moje e36 ważyło 1400kg a e46 waży 1450kg tongue.gif
rifresz
Czyli docick od m5 e39 plus tarcza spzregla od m54b30 plus 2mas od m52b28 zgadza sie ?
osti!
Chcesz 6b to pakuj z e36 3.2 i spokojnie sprzeglo z 2.8 ktore jak nowe i na poczatku delikatnie traktowane spokojnie wytrzyma. Jak 5b to z m52 bo nie ma sensu walczyc z walem od skrzyni z m54. 6b z m54 odpada (przynajmniej dla mnie) bo potrzebujesz dwumas poliftowy z 330ci, kpl sprzeglo tez poliftowe (najtaniej znalazlem 1200zl - tarcza docisk lozysko) do tego lapa tylko dlubana albo nie mam pojecia z czego, z e46 nie pasuje, wybierak trzeba spawac, wal z 330 ale flansza w moscie z m3 lub wal z m3 3.2 rowniez z wymiana flanszy w moscie. Ogolnie rzezba skrzyni 6b z e46 nieoplacalna i pracochlonna, a z m3 3.2 wszystko pasuje jak fabryka. Obecnie bede do swojego m54 montowal lekki zamach (6,5 kg) z e30 325i waska lampa + sprzeglo z szerokiej, zobaczymy czy da rade z tym motorem, w e30 2,8 ogarnia bez najmniejszego poslizgu. Jesli potrzebujecie rad na temat swapu m54 to chetnie sluze pomoca.
Padre8
Ja u siebie chcę zostawić skrzynię z M52 i dać na wszelki wypadek sprzęgło z M54B30.
Nie wiem jeszcze z jakiego roku dokładnie kupię silnik, ale będzie w komplecie z kołem zamachowym, dlatego pytanie czy przed i po lificie sprzęgło jest takie same i czy do obu wersji w razie czego podpasuje stara skrzynia?
Druga sprawa to łykanie oleju przez M54, wyczytałem, że wadliwe uszczelniacze (złej jakości) były tylko do 2001?
osti!
Skrzynia 5b podejdzie bez problemu do kazdego rocznika tego motoru. Co do uszczelniaczy to prawda ze byly wadliwe i niestety czesto puszczaja, dosc szybko twardnieja. Moj silnik jest z koncowki 2001, przelot to ok 130 tys i uszczelniacze raczej juz do wymiany.
RESPECT
CYTAT(osti! @ Fri, 25 Sep 2009 - 13:46) *
Skrzynia 5b podejdzie bez problemu do kazdego rocznika tego motoru. Co do uszczelniaczy to prawda ze byly wadliwe i niestety czesto puszczaja, dosc szybko twardnieja. Moj silnik jest z koncowki 2001, przelot to ok 130 tys i uszczelniacze raczej juz do wymiany.


A czy da radę wymienić uszczelniacze bez zdejmowania gowicy?? Też mam walnięte uszczelniacze w m54b30.
osti!
Da rade pod warunkiem ze wszystkie zawory sprawne i szczelne. Ustawia sie tlok w gornym polozeniu i pompuje komore spalania powietrzem, dzieki temu zawory nie powpadaja chociaz o ile mnie pamiec nie mysli to nawet nie bedzie trzeba pompowac bo w gornym polozeniu tloka powinny sie na nim oprzec i wystawac wystarczajaco duzo zeby pozniej to poskladac z powrotem. Wiem ze na 100% mozna wymienic bez sciagania glowicy. NIedlugo planuje to u siebie zrobic wiec jakby co to dam znac jakie rozwiazanie jest najlatwiejsze.
Padre8
Jeszcze tylko dwa pytania pomocne przy samym zakupie:
- czy na sterowniku silnika są numery nadwozia jak w E36?
- jaka jest długość przewodu wspomagania (powrotu), który trzeba wymienić, gdyż przy zakupie całego kompletu chciałbym na dzień dobry wiedzieć, że jest właściwy?
rifresz
Osti orientujesz sie czy do m54 w budzie e36 ze skrzynia od m52b28 podejdzie kompletne spzreglo z e39 m5 plug&play? Takie sprzeglo by bylo praktycznie nie do zawicia ze wzgledu na mocny docisk
osti!
Oryginalnie na sterowniku sa numery nadwozia.
Jesli o chodzi o dlugosc przewodu to w tej chwili nie pamietam ale u mnie rozwiazalismy to w taki sposob, ze czesc przewodu ktora idzie ze zbiorniczka od silnika M54 zostawilismy i docielismy z ta ktora idzie z chlodnicy plynu wspomagania. Oba weze polaczylismy na metalowe opaski, a w srodek wcisnelismy metalowa rurke o odpowiedniej srednicy. Wszystko dziala bez zarzutu. Drugi waz idacy ze zbiorniczka pochodzi z M54 E46, przykrecany bezposrdenio do przekladni.

rifresz:

Jesli chcesz mocne sprzeglo to pokombinuj z dociskiem z diesla lub zaloz ori z 330i, z samoregulatorem. Powinienes na tym dlugo polatac chociaz wiem ze zdrowe sprzeglo z M52 bez problemu daje rade. Jezdzilem na takim i bylo ok ale juz sie tarcza skonczyla i zalozylem z M3 3.2 Nie narzekalem chociaz teraz wymyslilem sobie lekki zamach i to bede montowal. Sprzeglo bedzie z M20b25, wiem ze w 2,8 daje rade jak tu nie da to dam do wzmocnienia.
A czy pasuje z m5 nie mam pojecia bo nie przymierzalem.
rifresz
na jednomasie i jeszcze odchudzone to moze byc dobry pomysl, tylko gorzejz napedzaniem sie auta pod gorke
osti!
Mysle ze M54 nie bedzie mial z tym wiekszych problemow, w m52 nie ma zadnych skutkow ubocznych, a wrecz przeciwnie to mysle ze i tu nie bedzie inaczej. KOlo nie bedzie odelzone, seryjne z M20B25 w waskiej lampie (6,5kg).
rifresz
Osti kiery robisz konwersje spzregla?
Padre8
U siebie w wozie mam klimę manualną, czy moje przewody będą pasowały do pompy klimy z M54, czy lepiej zostawić swoją bo z tego co wiem to na mocowanie pasuje?
Na chwilę obecną chcę zostawić swoją skrzynię z M52, a cały tył z mostem wstawić z M3 3.2.
W komplecie dostanę wał, także pytanie czy jak złożę przednią część wału od swojego, a tył od M3 ze względu na mocowania to na długość przypasuje? Pytam, gdyż nie wiem jak jest z długością skrzyni z M-ki?
Padre8
jeszcze tylko pytanko dotyczące filtra paliwa, a dokładnie chodzi o to czy przy zmianie motoru filtr trzeba zmienić na ten z M54B30, czy można pozostawić z M52???
rifresz
Mam to samo pytanko bo w m54 filtr jest z podcisnieniem....
Michał550
Jak już to można listwę paliwową założyć chociażby od m50 jak nie chcecie filtra z m54.
osti!
Padre8 zostaw swoja sprezarke, nawet nie bedziesz musial jej odkrecac tylko podepnij z boku i potem przykrec mocowanie od niej do m54, wszystko pasuje. Skrzynia z M3 jest dluzsza o 110mm i raczej taka przrobka walu nie podejdzie. Jesli chcesz poki co zostawic stara skrzynie to lepiej przloz flansze ze starego mostu do tego z 3.2 i wal podejdzie p&p.
Listwe z m50 mozna zalozyc ale to juz troche rzezbienia bo nie pasuje tak ladnie i bezproblemowo, i tak powinno sie wymienic filtr paliwa wiec czy to az taki duzy koszt zeby kupic ten od m54? Mozna dostac juz za ok 150 zl.
Michał550
Dobra to od m52tu pasuje bez rzeźby.
osti!
Jasne jak masz w zapasie worek listw wtryskowych z różnych silników to możesz kombinować. Ja wolalem zostawić ori listwe i dać filtr taki jak trzeba.
Michał550
2 a worek to chyba różnica, pytali się czy trzeba zmieniać filtr więc odpowiedziałem. Ja mam z m52tu i jest wszystko ok bez rzezby pasuje p&p. Pozdro
Padre8
Dzięki Osti.
Wstawię oryginalny filtr paliwa z M54 bo nie lubię takich kombinacji typu zmiana listwy bo czegoś innego nie wymieniłem tym bardziej, że na mój motor czeka już kupiec.
W pytaniu nie chodziło o cenę tylko o to czy to ma jakieś znaczenie.

Wracając do sprawy mostu to słyszałem, że zmiana flanszy mocowania wału w moście z 3.2 jest niemożliwe w przeciwieństwie do mostu z 3.0 (ale on mi nic nie daje).
Osti czy jesteś pewien, że można zmienić flanszę mocowania wału w 3.23?
Jest jeszcze inne rozwiązanie w moim położeniu- wał z M3 3.0.
Misior
CYTAT(rifresz @ Tue, 20 Oct 2009 - 12:03) *
Mam to samo pytanko bo w m54 filtr jest z podcisnieniem....

tak dla ścisłości to z regulatorem cisnienia paliwa cool.gif
Ja tez u siebie załozyłem filtr paliwa taki jak ma byc (od m54) i spokoj.
osti!
Michał550 - Zakladam, ze nie kazdy ma pod reka listwe z M52TU czy M50 i tez musialby ja kupic, a koszt listwy + normalny filtr paliwa wyjdzie w okolicach filtra do M54, wiec niepotrzebna dodatkowa rzezba.
Michał550
Wszystko sie zgadza, ale było pytanie to odpowiedziałem wedle wiedzy także sie nie gniewaj. Pozdro
rennen
Kto zrobi takiego swapa dobrze i tanio? Najlepiej centrum, ale w sumie cała Polska w chodzi w grę. Bo w sumie przydałby mi się jakiś w miarę bezawaryjny i ekonomiczny dupowóz, a nowe auta mnie wkurzają, za to wyścigowe E36 się robi w nieskończoność z różnorakich przyczyn tongue.gif
k11
CYTAT(rennen @ Fri, 23 Oct 2009 - 15:08) *
Kto zrobi takiego swapa dobrze i tanio?


Bracia J. nie zrobią?

r.
rennen
CYTAT(k11 @ Fri, 23 Oct 2009 - 17:04) *
Bracia J. nie zrobią?

r.


Na pewno zrobią bo już zrobili dawno taki setup, ale są zawaleni robotą i cenią się mocno smile.gif
osti!
Zrobia, zrobia ale pamietaj ze nigdy nie ma dobrze i tanio no chyba ze gustujesz w bulgarkach - albo jedno albo drugie.
k11
CYTAT(rennen @ Fri, 23 Oct 2009 - 17:51) *
Na pewno zrobią bo już zrobili dawno taki setup, ale są zawaleni robotą i cenią się mocno smile.gif


Szybko, tanio i dobrze. Wybierz dwa... smile.gif

r.
rennen
Na pewno nie mam zamiaru wybierać druciarstwa, ale zawsze lepiej mieć informacje pełne o rynku niż niepełne tongue.gif
Padre8
Jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa, a dotyczy filtra powietrza.
Z tego co czytam to najczęściej przy swapie E36 każdy wkłada stożek lub CDA lub ITG itd., a gdybym chciał zastosować oryginalną puszkę to czy z miejscem będzie problem, czy może pasuje w miejsce obecnej?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.