Padre8
Wed, 16 Sep 2009 - 08:58
Planuję swap w E36 z 2.8 na M54B30.
Chcę zakupić cały komplety motor z oprzyrządowaniem, EWS-em, pedałem, skrzynią oraz chłodnicą i gumowymi połączeniami, także uniknę przeróbek węży, jedynie przewód wspomagania (jakie mogą być rozwiązania- tylko dłuższy?).
Strona mechaniczna myślę nie będzie żadnym problemem, ale co do elektroniki to raczej mogą mnie czekać niespodzianki. Łapy silnika pasują, pytanie czy przy skrzyni trzeba będzie coś przerabiać- mocowania do budy (czy jest dłuższa), jaki wał podejdzie itp?
Wiem już, że z dawcy E46 czeka mnie przedłużanie wiązki.
Obecnie mam wydech z E36 M3, także będę musiał przerobić mocowanie kolektora wydechowego, nie mam katalizatorów, a chciałbym zachować sondy( nie chcę emulatorów) i tu właśnie pytanie, czy jeżeli zostawię dwie sondy przed katami, a wyrzucę te za, to skład mieszanki będzie prawidłowy, czy silnik nie przejdzie w stan awaryjny, czy tylko będzie wykazywał błąd?
Mam nadzieję, że M54 nie będzie wykazywał np. braku połączenia z ABS, ESC, tak jak w nowszych motorach po swapie?
Jakie jeszcze mogą mnie czekać niespodzianki?
rifresz
Wed, 16 Sep 2009 - 10:53
Nie sadze aby chlodnica z e46 byla dobrym rozwiazaniem jak ja upchniesz w bude e36? To samo ze skrzynia, skrzynie sie daje z 2.8
Padre8
Wed, 16 Sep 2009 - 11:10
Jeżeli z 330i chłodnica jest większa to faktycznie nie będę się bawił, zrobi się trójnik i z głowy.
Co do skrzyni to wiem, że mocowanie z silnikiem jest takie samo, a jaki byłby problem z wstawieniem nowej (taką bym wolał), rozmiary, czy coś innego?
A jak sprzęgło?Wiem, że tarcza ma taką samą średnicę jak 2.8, także chyba da radę, czy jest z innego materiału?
Sultan of spin
Wed, 16 Sep 2009 - 23:22
CYTAT(Padre8 @ Wed, 16 Sep 2009 - 11:10)
Jeżeli z 330i chłodnica jest większa to faktycznie nie będę się bawił, zrobi się trójnik i z głowy.
Co do skrzyni to wiem, że mocowanie z silnikiem jest takie samo, a jaki byłby problem z wstawieniem nowej (taką bym wolał), rozmiary, czy coś innego?
A jak sprzęgło?Wiem, że tarcza ma taką samą średnicę jak 2.8, także chyba da radę, czy jest z innego materiału?
Skrzynia z M54 podejdzie bez żadnego przerabiania, a mocowanie z tego co pamiętam jedno zostawiasz chyba ze swojego a jedno pasuje z z3 ale dokładnie nie pamiętam.
Użyj opcji szukaj, bo ze 2 tygodnie temu czytałem na tym forum temat o swapie M54B30 do e36 i tam było wszystko dokładnie opisane.
rifresz
Wed, 16 Sep 2009 - 23:48
Ja wkladam skrzynie z 2.8 i tyle srednica spzregla traka sama wiec da rade
Gallardo
Thu, 17 Sep 2009 - 08:00
KOD
Skrzynia z M54 podejdzie bez żadnego przerabiania, a mocowanie z tego co pamiętam jedno zostawiasz chyba ze swojego a jedno pasuje z z3 ale dokładnie nie pamiętam.
Użyj opcji szukaj, bo ze 2 tygodnie temu czytałem na tym forum temat o swapie M54B30 do e36 i tam było wszystko dokładnie opisane.
Nie wejdzie skrzynia z m54 do e36 bez przerabiania ! Po pierwsze skrzynia jest dluzsza i trzeba by przerabiac mocowania Lewarka . Wal w e46 jest duzo grubszy i krotszy! walu z e36 do skrzyni z e46 nie zamontoujesz bez przeróbki .
Skrzynia z m52b28 spokojnie daje rade , wiec nie widze sensu pakowania skrzyni z m54 . Chyba ze ktos na sile chce miec 6b w e36 to musis szukac skrzyni poliftowej z m54 i przerabiac wal
Misior
Thu, 17 Sep 2009 - 09:24
Ja napisze to co na drugim forum.
Trybu awaryjnego nie bedzie po wywaleniu drugich sond. Ja tak mam w e30 i nic sie nie dzieje. Ktos gdzies wrzucal link z zagranicznego forum, gdzie bylo opisywane ze wywalenie tych sond powoduje jedynie zapalenie check'a na desce.
Co do ABSu i ESC to u mnie tez niema z tym problemow, o nic sie nie rzuca, tak wiec u Ciebie tez nie powinno.
yeti24
Thu, 17 Sep 2009 - 19:37
To i ja mam pytanie.Czy nowe sprzęgłol z b28 da radę(wytrzyma) po swapie silnika m54b30?.Auto bedzie używane na codzień ,czasem tylko do ostrzejszej jazdy.
Sultan of spin
Fri, 18 Sep 2009 - 00:23
CYTAT
Nie wejdzie skrzynia z m54 do e36 bez przerabiania ! Po pierwsze skrzynia jest dluzsza i trzeba by przerabiac mocowania Lewarka . Wal w e46 jest duzo grubszy i krotszy! walu z e36 do skrzyni z e46 nie zamontoujesz bez przeróbki .
Skrzynia z m52b28 spokojnie daje rade , wiec nie widze sensu pakowania skrzyni z m54 . Chyba ze ktos na sile chce miec 6b w e36 to musis szukac skrzyni poliftowej z m54 i przerabiac wal
Jak miałem w planie włożyć M54 do e36 to przeszukałem dokładnie to forum i w którymś temacie gość pisał, że wsadził skrzynie z M54 bez żadnego przerabiania. Co do wału to już nie pamiętam ale jeśli komuś zależy to poświęci godzinę czy dwie żeby znaleźć tamten temat.
Padre8
Fri, 18 Sep 2009 - 07:14
Dziękuję za pomoc.
W międzyczasie ogarnąłem temat i wychodzi, że trochę roboty będzie, ale się da.
Chłodnicę zostawiam swoją i daję trójnik.
Skrzynia albo moja, albo z M3 3.2
Myślę, że skrzynia da radę tym bardziej, że sprzęgło w 2.8 jest wzmocnione, w stosunku do tego podzespołu z mniejszych pojemności, a średnica w M43B30 tarczy jest taka sama.
Co do elektroniki to raczej najwięcej do myślenia mam z sondami, a dokładniej są trzy możliwości- kwestia wyboru.
Gallardo
Fri, 18 Sep 2009 - 08:00
KOD
Jak miałem w planie włożyć M54 do e36 to przeszukałem dokładnie to forum i w którymś temacie gość pisał, że wsadził skrzynie z M54 bez żadnego przerabiania. Co do wału to już nie pamiętam ale jeśli komuś zależy to poświęci godzinę czy dwie żeby znaleźć tamten temat.
Przechodzilem to u siebie i skrzynia nie pasuje .
KOD
Myślę, że skrzynia da radę tym bardziej, że sprzęgło w 2.8 jest wzmocnione, w stosunku do tego podzespołu z mniejszych pojemności, a średnica w M43B30 tarczy jest taka sama.
Co do elektroniki to raczej najwięcej do myślenia mam z sondami, a dokładniej są trzy możliwości- kwestia wyboru
Spokojnie wytrzyma , przeciez wsadzas silnik ktory ma tylko 40 koni wiecej. Jesli bys wkladal motor ktory ma 600ps to moglbys sie martwic o skrzynie z b28. U mnie jest taka skrzynia i juz 2 lata wytrzymuje ostre katowanie auta.
Sultan of spin
Fri, 18 Sep 2009 - 22:01
Może i przerabiałeś ten temat ale chyba nie dość dokładnie.
Z3 na płycie e36 było produkowane z silnikiem M54B30 od 1999 do 2002 roku, co prawda były one tylko ze skrzyniami 5 biegowymi ale za to te same 5 biegowe skrzynie były montowane w e46 z silnikiem M54B30, chodzi dokładnie o tą skrzynie:
http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads..._gearbox_s5d_z/numer części 23 00 7 503 993
Żeby zamontować skrzynie z M54 w e36 trzeba użyć tego mocowania:
http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads...box_suspension/Wystarczy trochę chęci
Osobiście nie widziałem na własne oczy tej skrzyni ale po 1. jak już pisałem jest na którymś forum gość, który wsadził tą skrzynie do e36 a po 2. z tego tych linków możesz samemu wydedukować, że da się to zrobić. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wał trzeba jakoś dorobić, a może też podpasuje ale nie chce mi się sprawdzać.
Gallardo
Sat, 19 Sep 2009 - 07:52
Po pierwsze zeby zamontowac skrzynie z m54b30 nie trzeba zadnej lapy z z3 , bo lapa z e36 m52 pasuje . Skrzynie mialem zamontowana u siebie w aucie ale nie spoilem tego poniewaz mocowanie walu przy skrzyni jest duzo wieksze i skrzynia jest trode dluzsza. Nie chcialem sie bawic w przerabianie mocowan lewarka, walu wiec ja wywalilem i skrecilem wszystko na skrzyni m52.
Nie miales nigdy doczynianie z ta skrzynia w e36 a piszesz tylko glupoty ktore z nasz w teori bo gdzies tam uslyszales.
Santino
Sat, 19 Sep 2009 - 13:46
sprzeglo pakuj od M54 bo to z 2.8 wczesniej czy pozniej nie da rady. sprawdzony temat kolega wsadzil nowe sprzeglo od M52 2.8 i po tygodniu zaczelo sie slizgac oczywscie w 330Ci . ori docisk od M54 jest wzocniony w stosunku do 2.8
Padre8
Tue, 22 Sep 2009 - 08:41
Więc na podstawie waszej dyskusji stwierdziłem, iż aby nie ryzykować trwałością to zostawiam skrzynię swoją, a sprzęgło wezmę z M54- mam nadzieję, że będzie pasowało bez problemu bo wymiary są takie same. Byłem jeszcze u znajomego w sklepie, sprawdzałem numery części i faktycznie do M54 są inne bo z ETK różnie bywa, jest tam trochę byków.
rennen
Tue, 22 Sep 2009 - 10:08
CYTAT(Santino @ Sat, 19 Sep 2009 - 13:46)
sprzeglo pakuj od M54 bo to z 2.8 wczesniej czy pozniej nie da rady. sprawdzony temat kolega wsadzil nowe sprzeglo od M52 2.8 i po tygodniu zaczelo sie slizgac oczywscie w 330Ci . ori docisk od M54 jest wzocniony w stosunku do 2.8
E36 jest jakieś 300-400 kg lżejsze od 330Ci (zależnie od wypasu) dlatego sprzęgło z 2.8 daje rade na miękko
rifresz
Tue, 22 Sep 2009 - 12:23
kompletne sprzeglo z m54 podejdzie do skrzyni z 2.8 rozumiem i jest wytrzymalsze tak?
Czytalem ze dobra opcja jest docisk od m5...
rennen
Tue, 22 Sep 2009 - 14:30
Od którego M5?
Dobrą opcją to jest docisk od M57
hz10
Tue, 22 Sep 2009 - 19:24
CYTAT(rennen @ Tue, 22 Sep 2009 - 10:08)
E36 jest jakieś 300-400 kg lżejsze od 330Ci (zależnie od wypasu) dlatego sprzęgło z 2.8 daje rade na miękko
nie wiem skąd masz te dane ale moje e36 ważyło 1400kg a e46 waży 1450kg
rifresz
Wed, 23 Sep 2009 - 15:48
Czyli docick od m5 e39 plus tarcza spzregla od m54b30 plus 2mas od m52b28 zgadza sie ?
osti!
Fri, 25 Sep 2009 - 00:41
Chcesz 6b to pakuj z e36 3.2 i spokojnie sprzeglo z 2.8 ktore jak nowe i na poczatku delikatnie traktowane spokojnie wytrzyma. Jak 5b to z m52 bo nie ma sensu walczyc z walem od skrzyni z m54. 6b z m54 odpada (przynajmniej dla mnie) bo potrzebujesz dwumas poliftowy z 330ci, kpl sprzeglo tez poliftowe (najtaniej znalazlem 1200zl - tarcza docisk lozysko) do tego lapa tylko dlubana albo nie mam pojecia z czego, z e46 nie pasuje, wybierak trzeba spawac, wal z 330 ale flansza w moscie z m3 lub wal z m3 3.2 rowniez z wymiana flanszy w moscie. Ogolnie rzezba skrzyni 6b z e46 nieoplacalna i pracochlonna, a z m3 3.2 wszystko pasuje jak fabryka. Obecnie bede do swojego m54 montowal lekki zamach (6,5 kg) z e30 325i waska lampa + sprzeglo z szerokiej, zobaczymy czy da rade z tym motorem, w e30 2,8 ogarnia bez najmniejszego poslizgu. Jesli potrzebujecie rad na temat swapu m54 to chetnie sluze pomoca.
Padre8
Fri, 25 Sep 2009 - 08:34
Ja u siebie chcę zostawić skrzynię z M52 i dać na wszelki wypadek sprzęgło z M54B30.
Nie wiem jeszcze z jakiego roku dokładnie kupię silnik, ale będzie w komplecie z kołem zamachowym, dlatego pytanie czy przed i po lificie sprzęgło jest takie same i czy do obu wersji w razie czego podpasuje stara skrzynia?
Druga sprawa to łykanie oleju przez M54, wyczytałem, że wadliwe uszczelniacze (złej jakości) były tylko do 2001?
osti!
Fri, 25 Sep 2009 - 13:46
Skrzynia 5b podejdzie bez problemu do kazdego rocznika tego motoru. Co do uszczelniaczy to prawda ze byly wadliwe i niestety czesto puszczaja, dosc szybko twardnieja. Moj silnik jest z koncowki 2001, przelot to ok 130 tys i uszczelniacze raczej juz do wymiany.
RESPECT
Sat, 26 Sep 2009 - 20:27
CYTAT(osti! @ Fri, 25 Sep 2009 - 13:46)
Skrzynia 5b podejdzie bez problemu do kazdego rocznika tego motoru. Co do uszczelniaczy to prawda ze byly wadliwe i niestety czesto puszczaja, dosc szybko twardnieja. Moj silnik jest z koncowki 2001, przelot to ok 130 tys i uszczelniacze raczej juz do wymiany.
A czy da radę wymienić uszczelniacze bez zdejmowania gowicy?? Też mam walnięte uszczelniacze w m54b30.
osti!
Sat, 26 Sep 2009 - 22:37
Da rade pod warunkiem ze wszystkie zawory sprawne i szczelne. Ustawia sie tlok w gornym polozeniu i pompuje komore spalania powietrzem, dzieki temu zawory nie powpadaja chociaz o ile mnie pamiec nie mysli to nawet nie bedzie trzeba pompowac bo w gornym polozeniu tloka powinny sie na nim oprzec i wystawac wystarczajaco duzo zeby pozniej to poskladac z powrotem. Wiem ze na 100% mozna wymienic bez sciagania glowicy. NIedlugo planuje to u siebie zrobic wiec jakby co to dam znac jakie rozwiazanie jest najlatwiejsze.
Padre8
Mon, 28 Sep 2009 - 07:20
Jeszcze tylko dwa pytania pomocne przy samym zakupie:
- czy na sterowniku silnika są numery nadwozia jak w E36?
- jaka jest długość przewodu wspomagania (powrotu), który trzeba wymienić, gdyż przy zakupie całego kompletu chciałbym na dzień dobry wiedzieć, że jest właściwy?
rifresz
Mon, 28 Sep 2009 - 16:51
Osti orientujesz sie czy do m54 w budzie e36 ze skrzynia od m52b28 podejdzie kompletne spzreglo z e39 m5 plug&play? Takie sprzeglo by bylo praktycznie nie do zawicia ze wzgledu na mocny docisk
osti!
Mon, 28 Sep 2009 - 17:41
Oryginalnie na sterowniku sa numery nadwozia.
Jesli o chodzi o dlugosc przewodu to w tej chwili nie pamietam ale u mnie rozwiazalismy to w taki sposob, ze czesc przewodu ktora idzie ze zbiorniczka od silnika M54 zostawilismy i docielismy z ta ktora idzie z chlodnicy plynu wspomagania. Oba weze polaczylismy na metalowe opaski, a w srodek wcisnelismy metalowa rurke o odpowiedniej srednicy. Wszystko dziala bez zarzutu. Drugi waz idacy ze zbiorniczka pochodzi z M54 E46, przykrecany bezposrdenio do przekladni.
rifresz:
Jesli chcesz mocne sprzeglo to pokombinuj z dociskiem z diesla lub zaloz ori z 330i, z samoregulatorem. Powinienes na tym dlugo polatac chociaz wiem ze zdrowe sprzeglo z M52 bez problemu daje rade. Jezdzilem na takim i bylo ok ale juz sie tarcza skonczyla i zalozylem z M3 3.2 Nie narzekalem chociaz teraz wymyslilem sobie lekki zamach i to bede montowal. Sprzeglo bedzie z M20b25, wiem ze w 2,8 daje rade jak tu nie da to dam do wzmocnienia.
A czy pasuje z m5 nie mam pojecia bo nie przymierzalem.
rifresz
Tue, 29 Sep 2009 - 11:22
na jednomasie i jeszcze odchudzone to moze byc dobry pomysl, tylko gorzejz napedzaniem sie auta pod gorke
osti!
Tue, 29 Sep 2009 - 22:25
Mysle ze M54 nie bedzie mial z tym wiekszych problemow, w m52 nie ma zadnych skutkow ubocznych, a wrecz przeciwnie to mysle ze i tu nie bedzie inaczej. KOlo nie bedzie odelzone, seryjne z M20B25 w waskiej lampie (6,5kg).
rifresz
Wed, 30 Sep 2009 - 22:20
Osti kiery robisz konwersje spzregla?
Padre8
Thu, 01 Oct 2009 - 07:42
U siebie w wozie mam klimę manualną, czy moje przewody będą pasowały do pompy klimy z M54, czy lepiej zostawić swoją bo z tego co wiem to na mocowanie pasuje?
Na chwilę obecną chcę zostawić swoją skrzynię z M52, a cały tył z mostem wstawić z M3 3.2.
W komplecie dostanę wał, także pytanie czy jak złożę przednią część wału od swojego, a tył od M3 ze względu na mocowania to na długość przypasuje? Pytam, gdyż nie wiem jak jest z długością skrzyni z M-ki?
Padre8
Tue, 20 Oct 2009 - 11:21
jeszcze tylko pytanko dotyczące filtra paliwa, a dokładnie chodzi o to czy przy zmianie motoru filtr trzeba zmienić na ten z M54B30, czy można pozostawić z M52???
rifresz
Tue, 20 Oct 2009 - 12:03
Mam to samo pytanko bo w m54 filtr jest z podcisnieniem....
Michał550
Tue, 20 Oct 2009 - 22:25
Jak już to można listwę paliwową założyć chociażby od m50 jak nie chcecie filtra z m54.
osti!
Wed, 21 Oct 2009 - 17:38
Padre8 zostaw swoja sprezarke, nawet nie bedziesz musial jej odkrecac tylko podepnij z boku i potem przykrec mocowanie od niej do m54, wszystko pasuje. Skrzynia z M3 jest dluzsza o 110mm i raczej taka przrobka walu nie podejdzie. Jesli chcesz poki co zostawic stara skrzynie to lepiej przloz flansze ze starego mostu do tego z 3.2 i wal podejdzie p&p.
Listwe z m50 mozna zalozyc ale to juz troche rzezbienia bo nie pasuje tak ladnie i bezproblemowo, i tak powinno sie wymienic filtr paliwa wiec czy to az taki duzy koszt zeby kupic ten od m54? Mozna dostac juz za ok 150 zl.
Michał550
Wed, 21 Oct 2009 - 18:30
Dobra to od m52tu pasuje bez rzeźby.
osti!
Thu, 22 Oct 2009 - 01:11
Jasne jak masz w zapasie worek listw wtryskowych z różnych silników to możesz kombinować. Ja wolalem zostawić ori listwe i dać filtr taki jak trzeba.
Michał550
Thu, 22 Oct 2009 - 06:54
2 a worek to chyba różnica, pytali się czy trzeba zmieniać filtr więc odpowiedziałem. Ja mam z m52tu i jest wszystko ok bez rzezby pasuje p&p. Pozdro
Padre8
Thu, 22 Oct 2009 - 06:55
Dzięki Osti.
Wstawię oryginalny filtr paliwa z M54 bo nie lubię takich kombinacji typu zmiana listwy bo czegoś innego nie wymieniłem tym bardziej, że na mój motor czeka już kupiec.
W pytaniu nie chodziło o cenę tylko o to czy to ma jakieś znaczenie.
Wracając do sprawy mostu to słyszałem, że zmiana flanszy mocowania wału w moście z 3.2 jest niemożliwe w przeciwieństwie do mostu z 3.0 (ale on mi nic nie daje).
Osti czy jesteś pewien, że można zmienić flanszę mocowania wału w 3.23?
Jest jeszcze inne rozwiązanie w moim położeniu- wał z M3 3.0.
Misior
Thu, 22 Oct 2009 - 12:22
CYTAT(rifresz @ Tue, 20 Oct 2009 - 12:03)
Mam to samo pytanko bo w m54 filtr jest z podcisnieniem....
tak dla ścisłości to z regulatorem cisnienia paliwa
Ja tez u siebie załozyłem filtr paliwa taki jak ma byc (od m54) i spokoj.
osti!
Fri, 23 Oct 2009 - 01:00
Michał550 - Zakladam, ze nie kazdy ma pod reka listwe z M52TU czy M50 i tez musialby ja kupic, a koszt listwy + normalny filtr paliwa wyjdzie w okolicach filtra do M54, wiec niepotrzebna dodatkowa rzezba.
Michał550
Fri, 23 Oct 2009 - 06:49
Wszystko sie zgadza, ale było pytanie to odpowiedziałem wedle wiedzy także sie nie gniewaj. Pozdro
rennen
Fri, 23 Oct 2009 - 15:08
Kto zrobi takiego swapa dobrze i tanio? Najlepiej centrum, ale w sumie cała Polska w chodzi w grę. Bo w sumie przydałby mi się jakiś w miarę bezawaryjny i ekonomiczny dupowóz, a nowe auta mnie wkurzają, za to wyścigowe E36 się robi w nieskończoność z różnorakich przyczyn
k11
Fri, 23 Oct 2009 - 17:04
CYTAT(rennen @ Fri, 23 Oct 2009 - 15:08)
Kto zrobi takiego swapa dobrze i tanio?
Bracia J. nie zrobią?
r.
rennen
Fri, 23 Oct 2009 - 17:51
CYTAT(k11 @ Fri, 23 Oct 2009 - 17:04)
Bracia J. nie zrobią?
r.
Na pewno zrobią bo już zrobili dawno taki setup, ale są zawaleni robotą i cenią się mocno
osti!
Fri, 23 Oct 2009 - 17:58
Zrobia, zrobia ale pamietaj ze nigdy nie ma dobrze i tanio no chyba ze gustujesz w bulgarkach - albo jedno albo drugie.
k11
Sun, 25 Oct 2009 - 01:46
CYTAT(rennen @ Fri, 23 Oct 2009 - 17:51)
Na pewno zrobią bo już zrobili dawno taki setup, ale są zawaleni robotą i cenią się mocno
Szybko, tanio i dobrze. Wybierz dwa...
r.
rennen
Sun, 25 Oct 2009 - 11:37
Na pewno nie mam zamiaru wybierać druciarstwa, ale zawsze lepiej mieć informacje pełne o rynku niż niepełne
Padre8
Tue, 03 Nov 2009 - 15:27
Jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa, a dotyczy filtra powietrza.
Z tego co czytam to najczęściej przy swapie E36 każdy wkłada stożek lub CDA lub ITG itd., a gdybym chciał zastosować oryginalną puszkę to czy z miejscem będzie problem, czy może pasuje w miejsce obecnej?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.