Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 45 46 47 48 49 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
gość_k-meal_*
post Thu, 15 Apr 2010 - 21:59
Post #921









To prawda, ze nawet w trybie manualnym skrzynia sama wrzuca wyzszy bieg po osiagnieciu pewnych obrotow?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 15 Apr 2010 - 21:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Joker
post Thu, 15 Apr 2010 - 22:06
Post #922


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(rottie @ Thu, 15 Apr 2010 - 21:49) *
A ja tam lubie automat w moim 540... Steptronic dziala ok, zmienia biegi dosyc sprawnie. Krowa wielka to i tak jest wiec za duzej roznicy nie robi smile.gif

Ja nie mówię, że jest zły przy 300 koniach smile.gif mówię o awaryjności. I o czym mówimy - benzyna/diesel ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 15 Apr 2010 - 23:50
Post #923


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(guzior @ Thu, 15 Apr 2010 - 22:34) *
Wlasnie Cowboy dobrze napisal. "górne" krawedzie kolektora bedzie trzeba podebrac


mogłbys wytłumaczyc po co ?


imho potrzebne będa jedynie podkladki miedzy kolektor a glowice.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 16 Apr 2010 - 07:18
Post #924


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Płaszczyzny przelagania kolektora do glowicy nie sa pod katem 90 stopni wzgledem siebie. Wyglada to mniej wiecej tak:


Na bordowo sa zaznaczone plaszczyzny przylegania kolektora (kolektor przylega od gory rzecz jasna)


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 16 Apr 2010 - 08:21
Post #925


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(wiotki @ Wed, 14 Apr 2010 - 20:35) *
Czym różnią się oleje do diesla i zwykłych pb ?

Kiedys oleje do diesla mialy wiecej dodatkow wiazacych sadze i neutralizujacych kwasy. Dzisiaj nie ma roznicy bo jest to jedno i to samo w dobrych produktach.

CYTAT(siewcu @ Wed, 14 Apr 2010 - 23:54) *
A ja takie pytanie z innej beczki... Można reklamować koszty naprawy auta u mechanika ? Koleżanka robiła na początku lutego rozrząd i wymienili jej napinacz paska rozrządu, cena 150zł. Półtora miesiąca później zrobili jakiś numer z wtryskami, wymieniając przy okazji napinacz paska rozrządu. Symbol ten sam na fakturze, cena ? 450zł... Skąd te 300zł różnicy ? Można próbować się kłócić o to czy nie ma to najmniejszego sensu ? Podpada to pod jakieś paragrafy ?

Pod paragraf prawdopodobnie nie podpada ale mozna sie zapytac skad sie wziela podwyzka ceny czesci o 200% w przeciagu pol roku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Fri, 16 Apr 2010 - 08:25
Post #926


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(joker @ Thu, 15 Apr 2010 - 22:06) *
Ja nie mówię, że jest zły przy 300 koniach smile.gif mówię o awaryjności. I o czym mówimy - benzyna/diesel ?

A z czym są problemy i jak często występują ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 16 Apr 2010 - 08:34
Post #927


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





dzieki quzior, nie wiedzialem ze kolektor przylega od góry.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Fri, 16 Apr 2010 - 14:23
Post #928


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(JJacek @ Fri, 16 Apr 2010 - 08:25) *
A z czym są problemy i jak często występują ?


Generalnie problemem awarii jest ich traktowanie. Nie tylko w BMW.
Jeśli mówimy o samym zestawieniu silnik-skrzynia to na pewno w przypadku diesla skrzynię zabija moment obrotowy, po chipie w jeszcze szybszym tempie.

Usterki? Zanim się ostatecznie wysypie są to awarie wstecznego biegu, stuki i szarpnięcia przy wrzucaniu D lub R, albo łomot i szarpnięcia przy wrzucaniu poszczególnych biegów podczas jazdy,
w skrzyni z przebiegiem bywa, że są to 2 na 4-5 biegów (w zależności od skrzyni). I cały czas chodzi mi o samą skrzynię a nie poduszki skrzyni czy pod silnikiem lub nieprawidłowo pracującą skrzynię z uwagi na kulejący układ zapłonowy (wystarczy wypadanie zapłonów by skrzynia zaczęła poszarpywać) - nie o tym mówię.

Olej - nie wszyscy wiedzą, nie wszyscy o tym myślą, nie wszyscy pamiętają. Ma swój czas wymiany - ja robię to co 50 000 pomimo zaleceń producenta o 10kkm więcej.
Temperatura - automat jest strasznie wrażliwy na przegrzania, niekiedy raz przegrzana skrzynia skutkuje początkiem jej wysypu. Automat także nie lubi butowania na zimnym, potrzebuje swego czasu na złapanie optymalnej temperatury. O ile skrzynia ma wydajną chłodnicę oleju to jeszcze pół biedy, jeśli jej nie ma to po staniu w upalnym korku pod górkę i ciągłym ruszaniu 1-2-1-1-1-2-1-2-1 gdy złapie większą temperaturę, a po wyjeździe z korku z racji straconego czasu but też jej dobrze nie służy - duże prawdopodobieństwo przegrzania.

Kolejna sprawa - redukcje. Większość automatów jest wyszarpanych przez ostre redukcje, czyli takie po których silnik wpada w obroty np. 1000 przed odcinką (dla benzyniaka) albo uproszczając wpada w maksymalne obroty przy których skrzynia jest w stanie jeszcze zredukować na dany bieg (bo jak zmienia przy 7000 to na 6700 już nie wrzuci).
I teraz tak - mamy te 250, 300 koni pod machą. Aż żal nie depnąć prawda? Dlatego byłem i jestem zdania, że automat do szybkiej, agresywniejszej jazdy to jednak nie to.
Owszem, on chodzi przez pierwsze kilkadziesiąt tys. km pod warunkiem nie przegrzania go itd. Ale później siłą rzeczy wstawianie wpiz*ę i te redukcje na skrzyni się odbijają.
W manualu mamy większe pole do popisu by oszczędzić napęd, skrzynię itd.

Jeszcze jedna ważna rzecz - dzisiejsze automaty praktycznie bezszelestnie wrzucają bieg (w starszych widać po obrotach, albo czuć nawet na budzie, że cośtam się już wrzuciło) - mówię tu o przerzucaniu z P na D lub na R. Wiele kobiet (ale i u facetów wiedziałem nie raz) dobija skrzynię w ten sposób, że nie poczeka do końca wrzucenia biegu i spuszcza nogę za hamulca (w efekcie auto się toczy a skrzynia wbija bieg) bądź nawet dotykają już gaz co jeszcze bardziej ją niszczy. Znam dwie skrzynie, jedna w Toyocie, jedna w X3 która po 30 tys. użytkowania ma łomot z lewej i z prawej przez takie właśnie traktowanie - albo nieświadomka albo ten pośpiech (przecież ułamki sekund są takie cenne nie?).

A później bieda, bo silnik ok, buda bezwypadek, poduszki całe, wszystko cacy, ale jak nam wrzuca 3-kę to wali po budzie tak, jakby zegary miały ochotę wypaść nam na kolana. Niszczy przeguby/dyfry/zawias.

Dlatego automat to loteria - wszystko zależy od użytkowania. Generalnie im więcej mocy i większy przebieg tym większe prawdopodobieństwo, że skrzynia jest wysłużona. Chyba, że mamy pewność jazdy emeryckiej poprzednika, to i przy 400 KM skrzynia może posłużyć jeszcze długo.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Fri, 16 Apr 2010 - 14:40
Post #929


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





Podpisuje się pod tym co wyżej, dodałbym że jeżeli już zdecydujemy się na automat i kupujemy autko od pierwszego wlasciciela najłatwiej jest poprostu popatrzeć jak on się z nim obchodzi, wtedy wiele się wyjaśni na wstępie....


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 16 Apr 2010 - 17:16
Post #930









Dzieki joker!
Mnie chodzi o benzyne R6. Wlasciwie to auto nie dla mnie, a dla kumpla. Szuka ladnej E39 i trafila sie akurat z automatem. Poki co odpuscil, ale caly czas sie waha. Dlatego tez te informacje o automacie sie przydadza.

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Sat, 17 Apr 2010 - 00:23
Post #931


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Czy mogę zastąpić zestaw (wydech) 2x45mm na rzecz pojedynczego układu o średnicy 2.5" czy też 3"

Silnik M50B25 n/a

Z tym że pojedynka by szła praktycznie od połowy/końca skrzyni. Tam gdzie zazwyczaj wypada x-pipe.

Czy odpuścić sobie i robić trochę więcej niż seria czyli 2x2" zamiast 2x1.75"?



Bo wydech trzeba będzie poprawić ,a nie wiem w jakie materiały się zaopatrywać. Po stronie pojedynczej rury stoi niższa masa i większa ilość miejsca
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sat, 17 Apr 2010 - 16:40
Post #932


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





nie jest to pytanie a prosba

potrzebuje jakis filmik albo material o rozbieganiu sie silników diesla.

chociazby jak wysra sie turbo i spala się olej.
nie wiem pod jakim pojęciem tego szukac.. mellow.gif


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erhabe
post Sat, 17 Apr 2010 - 16:44
Post #933


Forum Killer
Dołączył: Sat, 28 May 2005
Skąd: Elbląg







--------------------
Wojtek

F4R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Sat, 17 Apr 2010 - 17:35
Post #934


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(joker @ Fri, 16 Apr 2010 - 14:23) *
...........................
Pozdrawiam

Dzięki wielkie za obszerne wytłumaczenie !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Sat, 17 Apr 2010 - 18:02
Post #935


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT(k-meal @ Fri, 16 Apr 2010 - 17:16) *
Dzieki joker!
Mnie chodzi o benzyne R6. Wlasciwie to auto nie dla mnie, a dla kumpla. Szuka ladnej E39 i trafila sie akurat z automatem. Poki co odpuscil, ale caly czas sie waha. Dlatego tez te informacje o automacie sie przydadza.

Pozdrawiam.



To niech kumpel się zorientuje czy automat jest produkcji ZF czy GM. Jeżeli ZF i nie ma objawów jakie opisał joker to można śmiało brać. Ojciec ma e38 728iA ze skrzynią ZF, zrobił już autem 140tys km(aktualnie na liczniku niecałe 300tys km) i skrzynia ma się dobrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Sat, 17 Apr 2010 - 18:06
Post #936


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(Lelon @ Sat, 17 Apr 2010 - 18:02) *
To niech kumpel się zorientuje czy automat jest produkcji ZF czy GM. Jeżeli ZF i nie ma objawów jakie opisał joker to można śmiało brać. Ojciec ma e38 728iA ze skrzynią ZF, zrobił już autem 140tys km(aktualnie na liczniku niecałe 300tys km) i skrzynia ma się dobrze.


Jesteś pewien że znajdzie E39 z ZF'em ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Sun, 18 Apr 2010 - 16:03
Post #937


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





Nie jestem, nawet nie wiem czy takie były szczerze mówiąc. Pomyślałem jedynie, że skoro wrzucali ZF-y do e38 to może i w e39 też siedzą. Nigdy e39 się nie interesowałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coolber
post Sun, 18 Apr 2010 - 19:15
Post #938


Rookie
Dołączył: Wed, 14 January 2009





Czy kiepski program w TDI może być przyczyną przeładowywania turbiny? Pytam bo mam w moim ARLu wgrany przez poprzedniego właściciela program "nie najwyższych lotów" i po zrobieniu loga okazuje się że turbo najpierw przeładowuje a później "niedoładowuje". Sztanga, kierownice turbiny, egr, itp już sprawdzone, dlatego pytam czy sam soft może powodować przeładowanie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the Hitcher
post Sun, 18 Apr 2010 - 20:57
Post #939


Super User
Dołączył: Thu, 04 September 2008
Skąd: Łódź





jakiś czas temu przeczytałem informacje, że nowa technologia multi-air fiata/alfy jest rewolucją na miare zmiennych faz rozrządu x lat temu

czy naprawde jest aż tak rewolucyjna ta technologia? i na czym polega w skrócie? smile.gif
w zasadzie było to już jakiś czas temu a inne koncerny chyba tego nie wprowadziły...


--------------------
V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javie
post Sun, 18 Apr 2010 - 21:01
Post #940


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





http://www.moto.gda.pl/index.php?option=co...a&Itemid=66
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 45 46 47 48 49 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 01:09