![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#881
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 30 November 2005 Skąd: Piaseczno okolice ![]() |
Orientujecie się jakie są warunki żeby sprowadzane auto było uznane jako nowe? Wiem że nie może mieć wiecej niż kilka lat i więcej niż ustalony przebieg, ale chciałbym wiedzieć ile dokładnie ![]() Nie więcej niż 6 miesięcy i/lub 6000km jeśli chodzi o obowiązek opłacenia vatu. -------------------- MotoMasters--Serwis motocykli, naprawy powypadkowe. Import motocykli oraz aut z Anglii. WWA, ul.Bażancia 52, 607221186
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#882
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
A jak ma na przykład rok albo dwa i ponizej 6000km ? Chodzi o auto któro można by podciągnąć pod dofinansowania unijne
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#883
|
![]() |
CYTAT Definicja wg art. 2 pkt 10 lit. a ustawy o VAT:
W myśl przepisów o VAT nowy samochód to m.in. taki samochód osobowy (PKWiU 34.10.2), który: - przejechał nie więcej niż 6000 kilometrów lub - od momentu dopuszczenia go do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy. |
|
|
![]()
Post
#884
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 20 March 2009 ![]() |
Wie ktoś może czy amortyzatory w Golfie III 2.0 16v GTI mają take samo mocowanie jak w pozostałej benzynie? Wiem że GTI siedzi troche niżej niż inne no i zwrotnica jest inna. Ogólnie chodzi czy da rade upchnąć ten kit: http://www.tomson.com.pl/exec.php?C=Sz2&am...0&SZPT_PT=N wiem że nie uzyskam pełnego obniżenia(bo jest już niżej) ale nie zależy mi żeby auto było bardzo nisko
|
|
|
![]()
Post
#885
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
mocowanie jest takie samo
-------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#886
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 20 January 2004 Skąd: warszawa ![]() |
1.Jaka jest temperatura silnika NA 4 cylindry 2.0 pojemności ?
a)bloku ![]() 2.Co "szybciej" krąży olej czy woda ?? -------------------- GUMIS
|
|
|
![]()
Post
#887
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
1. zalezy w jakim miejscu
2. woda - ze wzgledu na niższa lepkość. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#888
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 20 January 2004 Skąd: warszawa ![]() |
1. zalezy w jakim miejscu 2. woda - ze wzgledu na niższa lepkość. 1. chodzi mi ot tą temperaturę na zew nacz danego elementu że się tak mało fachowo wyrażę to o co mogę się oparzyć ![]() wiem że wydech w okolicach katalizatora może mieć 500 C . Generalnie zastanawiam się jak bardzo według matematyki można policzyć pojawienie sie chłodnicy oleju na temperaturę silnika . Wiem doskonale ze "woda" została zastosowana by chłodzić a olej by smarować ! A chodnica oleju jest po to by stabilizować temperaturę oleju. podczas normalnej pracy woda ma 90 C a oljej 120 C wiec już tu widać ze wyższa temperatura nie można chłodzić czegoś co ma nisza ![]() Do tego dochodzą jeszcze pojemności cieplne obu cieczy i ich ilość w układzie. -------------------- GUMIS
|
|
|
![]()
Post
#889
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiem doskonale ze "woda" została zastosowana by chłodzić a olej by smarować ! A chodnica oleju jest po to by stabilizować temperaturę oleju. podczas normalnej pracy woda ma 90 C a oljej 120 C wiec już tu widać ze wyższa temperatura nie można chłodzić czegoś co ma nisza ![]() Do tego dochodzą jeszcze pojemności cieplne obu cieczy i ich ilość w układzie. Gumiś nie do końca tak jest. Olej nie służy tylko do smarowania (istnieją silniki bez chłodzenia "wodą"). Olej oprócz smarowania ma za zadanie chłodzić silnik, a woda ma chłodzic olej. Zauważ, że 120 stopni temperatury oleju, to wciąż mniej niż temperatura pracujących elementow silnika. Faktem jest oczywiście, że silnik zaprojektowany jako chłodzony cieczą nie schłodzi się samym olejem bez zastosowania tejże cieczy. |
|
|
![]()
Post
#890
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Czy za luźny dolot (np. filtr o b.dużej przepustowości) może jakoś zaszkodzić w silniku n/a ??
|
|
|
![]()
Post
#891
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Może
Proste doświadczenie. Sierra 2,0 DOHC. Wkładka K&N, czysciutka i naoliwkowana - pomiar, potem nowy seryjny filtr Filtrona - pomiar. Nie pamiętam wartości, ale na seryjnym, papierowym wkładzie był nieco ponad 1PS więcej. Reszta dolotu seria. Auto nie wypinane z rolek, temepratura oleju w obydwu przypadkach ~95'C -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#892
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI ![]() |
co będzie szybsze w Astrze F, x25xe czy x18xe na 0,5 bara ?
-------------------- CCWA i ARX
|
|
|
![]()
Post
#893
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 March 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
mam pytania
dotyczą silnika turbo jak i N/A jeśli to będzie jakaś różnica ![]() 1) co sie stanie jak w silniku zabraknie iskry? czy może to pociągnąć to za sobą jakieś konsekwencje? 2) co sie stanie jak wtryskiwacz zacznie lać na maksa lub przestanie działać - jakie konsekwencje może to pociągnąć? 3) mając silnik np. 1,3 rozwiercając go do 1,5 moge nadal użyć głowicy ze "starego" 1,3? pozdrawiam -------------------- Śledziu
|
|
|
![]()
Post
#894
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
mam pytania dotyczą silnika turbo jak i N/A jeśli to będzie jakaś różnica ![]() 1) co sie stanie jak w silniku zabraknie iskry? czy może to pociągnąć to za sobą jakieś konsekwencje? 2) co sie stanie jak wtryskiwacz zacznie lać na maksa lub przestanie działać - jakie konsekwencje może to pociągnąć? 3) mając silnik np. 1,3 rozwiercając go do 1,5 moge nadal użyć głowicy ze "starego" 1,3? pozdrawiam 1) Zgaśnie. 3) zalezy od kształtu komor spalania. Generalnie napewno podniesie ci sie stopien sprezania - trzeba policzyc. |
|
|
![]()
Post
#895
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
2. Jezeli przestsnie dzialac,nic zlego sie nie stanie oprocz tego, ze jeden cylinder przestanie dzialac,natomiast jezeli sie otworzy,moze sie zrobic tzw. 'hydrolock' czyli nazbiera sie tyle paliwa ,ze tlok nie bedzie mogl osiagnac GMP,a wtedy wygiety,lub pekniety korbowod.
mam pytania
dotyczą silnika turbo jak i N/A jeśli to będzie jakaś różnica ![]() 1) co sie stanie jak w silniku zabraknie iskry? czy może to pociągnąć to za sobą jakieś konsekwencje? 2) co sie stanie jak wtryskiwacz zacznie lać na maksa lub przestanie działać - jakie konsekwencje może to pociągnąć? 3) mając silnik np. 1,3 rozwiercając go do 1,5 moge nadal użyć głowicy ze "starego" 1,3? pozdrawiam -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#896
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 March 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
W sumie to nie napisałem ze chodziło mi o silnik 4 cylindrowy
i i jedna świeca nie będzie dzialała oraz jeden wtrysk. -------------------- Śledziu
|
|
|
![]()
Post
#897
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
co będzie szybsze w Astrze F, x25xe czy x18xe na 0,5 bara ? Pytanie boskie ![]() -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#898
|
|
User Dołączył: Wed, 09 December 2009 ![]() |
jeśli dobrze kojarze, to x25xe 'trochę' cięższe i może ryć dziobem. A x18xe na pół bara powinno robić robote i to nieźle
![]() |
|
|
![]()
Post
#899
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 29 November 2006 ![]() |
Wiem, ze bylo to milion razy na forum ale chce sie jeszcze upewnic kupilem pasata b5 2.8 syncro i jaki jest w nim system napedu na cztery kolo dolaczany tyl (Haldex) czy staly naped na cztery koła (Torsen)? Bo roznie ta pisza i sie pogubilem
![]() |
|
|
![]()
Post
#900
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
a gdzie masz napisane że to syncro ?
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:41 |