Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 43 44 45 46 47 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Maciek VMax
post Sun, 11 Apr 2010 - 00:02
Post #881


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 November 2005
Skąd: Piaseczno okolice





CYTAT(BeeMiX @ Sat, 10 Apr 2010 - 23:03) *
Orientujecie się jakie są warunki żeby sprowadzane auto było uznane jako nowe? Wiem że nie może mieć wiecej niż kilka lat i więcej niż ustalony przebieg, ale chciałbym wiedzieć ile dokładnie smile.gif


Nie więcej niż 6 miesięcy i/lub 6000km jeśli chodzi o obowiązek opłacenia vatu.


--------------------
MotoMasters--Serwis motocykli, naprawy powypadkowe. Import motocykli oraz aut z Anglii. WWA, ul.Bażancia 52, 607221186
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 11 Apr 2010 - 00:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
BeeMiX
post Sun, 11 Apr 2010 - 00:05
Post #882


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





A jak ma na przykład rok albo dwa i ponizej 6000km ? Chodzi o auto któro można by podciągnąć pod dofinansowania unijne


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Sun, 11 Apr 2010 - 07:20
Post #883









CYTAT
Definicja wg art. 2 pkt 10 lit. a ustawy o VAT:


W myśl przepisów o VAT nowy samochód to m.in. taki samochód osobowy (PKWiU 34.10.2), który:

- przejechał nie więcej niż 6000 kilometrów lub
- od momentu dopuszczenia go do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crup-nick
post Sun, 11 Apr 2010 - 20:46
Post #884


Frequent User
Dołączył: Fri, 20 March 2009





Wie ktoś może czy amortyzatory w Golfie III 2.0 16v GTI mają take samo mocowanie jak w pozostałej benzynie? Wiem że GTI siedzi troche niżej niż inne no i zwrotnica jest inna. Ogólnie chodzi czy da rade upchnąć ten kit: http://www.tomson.com.pl/exec.php?C=Sz2&am...0&SZPT_PT=N wiem że nie uzyskam pełnego obniżenia(bo jest już niżej) ale nie zależy mi żeby auto było bardzo nisko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Sun, 11 Apr 2010 - 21:03
Post #885


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





mocowanie jest takie samo


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumis2000
post Mon, 12 Apr 2010 - 10:09
Post #886


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: warszawa





1.Jaka jest temperatura silnika NA 4 cylindry 2.0 pojemności ?
a)bloku
cool.gifgłowicy
2.Co "szybciej" krąży olej czy woda ??


--------------------
GUMIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Mon, 12 Apr 2010 - 11:14
Post #887


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





1. zalezy w jakim miejscu
2. woda - ze wzgledu na niższa lepkość.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumis2000
post Mon, 12 Apr 2010 - 13:07
Post #888


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: warszawa





CYTAT(Neo3 @ Mon, 12 Apr 2010 - 11:14) *
1. zalezy w jakim miejscu
2. woda - ze wzgledu na niższa lepkość.

1. chodzi mi ot tą temperaturę na zew nacz danego elementu
że się tak mało fachowo wyrażę to o co mogę się oparzyć smile.gif
wiem że wydech w okolicach katalizatora może mieć 500 C .

Generalnie zastanawiam się jak bardzo według matematyki można policzyć
pojawienie sie chłodnicy oleju na temperaturę silnika .
Wiem doskonale ze "woda" została zastosowana by chłodzić a olej by smarować !
A chodnica oleju jest po to by stabilizować temperaturę oleju.
podczas normalnej pracy woda ma 90 C a oljej 120 C wiec już tu widać
ze wyższa temperatura nie można chłodzić czegoś co ma nisza smile.gif
Do tego dochodzą jeszcze pojemności cieplne obu cieczy i ich ilość w układzie.




--------------------
GUMIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Mon, 12 Apr 2010 - 14:04
Post #889


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(Gumis2000 @ Mon, 12 Apr 2010 - 13:07) *
Wiem doskonale ze "woda" została zastosowana by chłodzić a olej by smarować !
A chodnica oleju jest po to by stabilizować temperaturę oleju.
podczas normalnej pracy woda ma 90 C a oljej 120 C wiec już tu widać
ze wyższa temperatura nie można chłodzić czegoś co ma nisza smile.gif
Do tego dochodzą jeszcze pojemności cieplne obu cieczy i ich ilość w układzie.


Gumiś nie do końca tak jest.
Olej nie służy tylko do smarowania (istnieją silniki bez chłodzenia "wodą").
Olej oprócz smarowania ma za zadanie chłodzić silnik, a woda ma chłodzic olej.
Zauważ, że 120 stopni temperatury oleju, to wciąż mniej niż temperatura pracujących elementow silnika.

Faktem jest oczywiście, że silnik zaprojektowany jako chłodzony cieczą nie schłodzi się samym olejem bez zastosowania tejże cieczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Tue, 13 Apr 2010 - 16:31
Post #890


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Czy za luźny dolot (np. filtr o b.dużej przepustowości) może jakoś zaszkodzić w silniku n/a ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Tue, 13 Apr 2010 - 19:35
Post #891


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Może

Proste doświadczenie. Sierra 2,0 DOHC. Wkładka K&N, czysciutka i naoliwkowana - pomiar, potem nowy seryjny filtr Filtrona - pomiar. Nie pamiętam wartości, ale na seryjnym, papierowym wkładzie był nieco ponad 1PS więcej. Reszta dolotu seria. Auto nie wypinane z rolek, temepratura oleju w obydwu przypadkach ~95'C


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Warpi
post Tue, 13 Apr 2010 - 20:53
Post #892


Super User
Dołączył: Mon, 17 May 2004
Skąd: LBI





co będzie szybsze w Astrze F, x25xe czy x18xe na 0,5 bara ?


--------------------
CCWA i ARX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śledziu
post Tue, 13 Apr 2010 - 22:19
Post #893


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 March 2003
Skąd: Gdańsk





mam pytania

dotyczą silnika turbo jak i N/A jeśli to będzie jakaś różnica smile.gif

1) co sie stanie jak w silniku zabraknie iskry? czy może to pociągnąć to za sobą jakieś konsekwencje?
2) co sie stanie jak wtryskiwacz zacznie lać na maksa lub przestanie działać - jakie konsekwencje może to pociągnąć?
3) mając silnik np. 1,3 rozwiercając go do 1,5 moge nadal użyć głowicy ze "starego" 1,3?

pozdrawiam



--------------------
Śledziu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Wed, 14 Apr 2010 - 00:30
Post #894


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (Śledziu @ Tue, 13 Apr 2010 - 23:19) *
mam pytania

dotyczą silnika turbo jak i N/A jeśli to będzie jakaś różnica smile.gif

1) co sie stanie jak w silniku zabraknie iskry? czy może to pociągnąć to za sobą jakieś konsekwencje?
2) co sie stanie jak wtryskiwacz zacznie lać na maksa lub przestanie działać - jakie konsekwencje może to pociągnąć?
3) mając silnik np. 1,3 rozwiercając go do 1,5 moge nadal użyć głowicy ze "starego" 1,3?

pozdrawiam

1) Zgaśnie.
3) zalezy od kształtu komor spalania. Generalnie napewno podniesie ci sie stopien sprezania - trzeba policzyc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Wed, 14 Apr 2010 - 08:43
Post #895


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





2. Jezeli przestsnie dzialac,nic zlego sie nie stanie oprocz tego, ze jeden cylinder przestanie dzialac,natomiast jezeli sie otworzy,moze sie zrobic tzw. 'hydrolock' czyli nazbiera sie tyle paliwa ,ze tlok nie bedzie mogl osiagnac GMP,a wtedy wygiety,lub pekniety korbowod.

CYTAT(Śledziu @ Tue, 13 Apr 2010 - 22:19) *
mam pytania

dotyczą silnika turbo jak i N/A jeśli to będzie jakaś różnica smile.gif

1) co sie stanie jak w silniku zabraknie iskry? czy może to pociągnąć to za sobą jakieś konsekwencje?
2) co sie stanie jak wtryskiwacz zacznie lać na maksa lub przestanie działać - jakie konsekwencje może to pociągnąć?
3) mając silnik np. 1,3 rozwiercając go do 1,5 moge nadal użyć głowicy ze "starego" 1,3?

pozdrawiam


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śledziu
post Wed, 14 Apr 2010 - 09:32
Post #896


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 March 2003
Skąd: Gdańsk





W sumie to nie napisałem ze chodziło mi o silnik 4 cylindrowy
i i jedna świeca nie będzie dzialała oraz jeden wtrysk.


--------------------
Śledziu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 14 Apr 2010 - 10:20
Post #897


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(Warpi @ Tue, 13 Apr 2010 - 20:53) *
co będzie szybsze w Astrze F, x25xe czy x18xe na 0,5 bara ?


Pytanie boskie biggrin.gif ale ja stawiam jednak na rzędówkę. 



--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
canar
post Wed, 14 Apr 2010 - 12:46
Post #898


User
Dołączył: Wed, 09 December 2009





jeśli dobrze kojarze, to x25xe 'trochę' cięższe i może ryć dziobem. A x18xe na pół bara powinno robić robote i to nieźle smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s l a y e r
post Wed, 14 Apr 2010 - 15:07
Post #899


Rookie
Dołączył: Wed, 29 November 2006





Wiem, ze bylo to milion razy na forum ale chce sie jeszcze upewnic kupilem pasata b5 2.8 syncro i jaki jest w nim system napedu na cztery kolo dolaczany tyl (Haldex) czy staly naped na cztery koła (Torsen)? Bo roznie ta pisza i sie pogubilem biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Wed, 14 Apr 2010 - 15:13
Post #900


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





a gdzie masz napisane że to syncro ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 43 44 45 46 47 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:41