Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Dieppe
post Fri, 26 Mar 2010 - 19:40
Post #801


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010





dokladnie tak Tommo

stalo sie to tez mojemu koledze. wiec nie sprzeglo a wysprzeglik.


--------------------
Renault sport / F1 team- nie dla hipokrytów
"w Renault czuje sie jak w domu"- R.K.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 26 Mar 2010 - 19:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Honada
post Sat, 27 Mar 2010 - 00:08
Post #802


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(Tommo @ Fri, 26 Mar 2010 - 16:49) *
Albo uszkodził się wysprzęglik i wyciekający z niego płyn zalał sprzęgło,powodując jego ślizganie


i to do mnie już bardziej trafia. dziękuje!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Sun, 28 Mar 2010 - 10:22
Post #803


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





dlaczego non stop zapycha sie odma i separator oleju?? zapycha sie takim jakby masłem? co jest powodem? po czyszczeniu auto lata gora miesiąc i znow to samo...


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Sun, 28 Mar 2010 - 10:27
Post #804


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





a auto nie jezdzi prewaznie na krotkich dystansach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Sun, 28 Mar 2010 - 11:43
Post #805


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





tak tak wiem o tym z niedogrzaniem silnika itp w zimie właściciel to już przerabiał ale trasy auto też robi wiec to nie o to chodzi...
jakis czas temu pompa oleju siadla i wlasciciel przejechal troche KM jeszcze na kontrolce ciśnienia ale silnik chodzi igła może to mieć cos wspolnego ?

Dodam jeszcze że procz tej odmy i separatora ktorego watpie czy warto czyścić cały kolektor ssacy i przepustnica pływały w oleju... (auto nie kopci ma moc zero jakiś złych objawów)


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sun, 28 Mar 2010 - 11:50
Post #806


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(MrUw@ @ Sun, 28 Mar 2010 - 10:22) *
dlaczego non stop zapycha sie odma i separator oleju?? zapycha sie takim jakby masłem? co jest powodem? po czyszczeniu auto lata gora miesiąc i znow to samo...

a co to za silnik ??
odma zamknieta czy otwarta ??
na korku wlewu oleju też jest takie masło ??

dla mnie cos nie tak z silnikiem i woda idzie do oleju albo cos z samym olejem



--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mile
post Sun, 28 Mar 2010 - 12:05
Post #807


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





Czemu używa się dwóch różnych sposobów mocowania koła, czyli śruby vs szpilki i nakrętki ?


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javie
post Sun, 28 Mar 2010 - 12:29
Post #808


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





Drifterzy np. zmieniają śruby na szpilki ze względu na wyższą odporność szpilek na częste zakręcanie i odkręcanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Sun, 28 Mar 2010 - 13:09
Post #809


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





CYTAT
a co to za silnik ??
odma zamknieta czy otwarta ??
na korku wlewu oleju też jest takie masło ??


1,4 8v Seat Ibiza... odma idzie spowrotem do dolotu
na korku masła niema olej ma ze 3 miesiące... (w misce olejowej bo akurat mialem na wierzchu pełno opiłków metalu niewiem czy ma to coś wspolnego) możliwe że maja coś do tego pierścienie olejowe??



CYTAT
czyli śruby vs szpilki i nakrętki ?

czemu to niewiem co producenci mają na myśli ale SZPILKI są wytrzymalsze niż śruby... pozatem montaż na szpilkach jest napewno szybszy i wygodniejszy.


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 28 Mar 2010 - 14:44
Post #810


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





W zasadzie chodzi o to, że przy częstej zmianie kół, gdy uszkodzisz gwint, to szybciej/taniej jest wymienić szpilkę niż piastę.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 28 Mar 2010 - 20:33
Post #811


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Szpilki są droższe w produkcji, ale umożliwiają wyraźnie szybszą zmianę koła (odpada celowanie w dziury). Poza tym jak napisano - łatwiej wymienić uszkodzoną szpilkę niż piastę.

Japońce od dawno jadą głównie na szpilkach, z europy głównie Ford i pochodne. Mowa o popularnych markach, bo taki np Land Roveer też ma szpile.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cibor
post Tue, 30 Mar 2010 - 21:40
Post #812


Forum Homee
Dołączył: Sat, 17 September 2005
Skąd: Warszawa





Pytanie teoretyczne: czy regulowane kółko rozrządu może przynieść jakieś korzyści w SOHC czy może działa to tylko w DOHC? I analogicznie czy mogą być zyski z przestawienia rozrządu?

#2: Czy może ktoś z Was się orientuje czy paliwo na Lukoil dojeżdza z Rosji jak to w zwyczaju mają twierdzić pracownicy?


--------------------
aryjska puszka 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 01 Apr 2010 - 01:22
Post #813


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
czy regulowane kółko rozrządu może przynieść jakieś korzyści w SOHC czy może działa to tylko w DOHC? I analogicznie czy mogą być zyski z przestawienia rozrządu

Uogólniając
SOHC ma tą wade że przestawiając "dolot" i poprawiając z drugiej strony automatycznie przestawiasz "wydech" i psujesz. Grzebactwo przy SOHC daje minimalne zyski przy zachowaniu sensownego wykresu. Czasami daje sie poprawić mocno jakiś zakres ale wtedy kosztem innego zakresu.
Może jakiś silnik reaguje lepiej, bardziej nietypowo z racji na parametry seryjnego wałka.

W każdym mam dokumentacje z hamowni jak 2.2 140KM accord z SOHC legitymujący sie w bazowym pomiarze 136,7HP@138ftlbs przy cisnieniu 36psi na listwie po wielkim dłubaniu wałkiem i ciśnieniem paliwa doszedł do 143HP@139ftlbs przy 40psi z czego dobre 4,5KM załatwił samym ciśnieniem paliwa.
Podczas strojenia miał chwile że np moment wzrastał do 142ftlbs ale wtedy moc była w okolicy 131HP.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cibor
post Thu, 01 Apr 2010 - 10:25
Post #814


Forum Homee
Dołączył: Sat, 17 September 2005
Skąd: Warszawa





Dzięki za konkretną odpowiedź popartą doświadczeniem. Czyli jest tak jak myślałem.
Na tym polu nic do ugrania, pozostaje obróbka, wyższe obroty, pojemność..

A z innej beczki - jazda bez zderzaka jest zakazana bo mogą być ostre krawędzie. A jeśli nie ma takich to udowodnię to policjantowi czy nie?
smile.gif


--------------------
aryjska puszka 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Thu, 01 Apr 2010 - 10:49
Post #815


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





może i udowodnisz ale przyczepi ci sie że zderzak musi być bo w razie wypadku on też absorbuje uderzenie...


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Thu, 01 Apr 2010 - 18:17
Post #816









Czy kazdy silnik bierze olej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 01 Apr 2010 - 18:54
Post #817


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Tak. Niektóre niemierzalnie, niektóre tak już mają będąc w stu procentach sprawne (na zasadzie 'ten typ tak ma'), niektóre zaś wyjeżdżając z fabryki (sporo diesli) łykają oleju więcej niż po kilkunastu tys. km.

Nawet jak się mówi, że silnik nie bierze oleju (bo na miarce przez 10 000 km spadło może o 1 mm) to jednak troszkę bierze.

EDIT: O k... sorry, elektryczny nie bierze biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomash91
post Thu, 01 Apr 2010 - 21:24
Post #818


Rookie
Dołączył: Wed, 19 September 2007
Skąd: WWL





Witam, ja z takimi dwoma pytankami. Są idiotyczne i mało racingowe, ale jako początkujący kierowca muszę zapytać:
1. Czy rozpuszczalnikiem można zmywać z lakieru samochodowego jakieś trudno usuwalne brudy? Nie przełoży się to na jego zniszczenie/zmatowienie?
2. Czy jest sens zmiany oleju w samochodzie (skoda felicia 1.3) który robi rocznie max 50 km? członek rodziny który z powodu wieku i postępującej choroby nie może nim jeździć, postanowił że na wiosnę (jak zresztą co roku) zmieni olej + filtr. Samochód jest odpalany jedynie kilka razy w roku.
2.1 Ile czasu tak eksploatowany samochód może stać na jednym oleju?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Thu, 01 Apr 2010 - 21:45
Post #819


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





1. Benzyna ekstrakcyjna jest bezpieczniejsza.
2. Tak
3. Rok w przypadku olejów mineralny - 2 lata w przypadku dobrych olejów syntetycznych


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 01 Apr 2010 - 21:45
Post #820


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Tomash91 @ Thu, 01 Apr 2010 - 21:24) *
Witam, ja z takimi dwoma pytankami. Są idiotyczne i mało racingowe, ale jako początkujący kierowca muszę zapytać:
1. Czy rozpuszczalnikiem można zmywać z lakieru samochodowego jakieś trudno usuwalne brudy? Nie przełoży się to na jego zniszczenie/zmatowienie?
2. Czy jest sens zmiany oleju w samochodzie (skoda felicia 1.3) który robi rocznie max 50 km? członek rodziny który z powodu wieku i postępującej choroby nie może nim jeździć, postanowił że na wiosnę (jak zresztą co roku) zmieni olej + filtr. Samochód jest odpalany jedynie kilka razy w roku.
2.1 Ile czasu tak eksploatowany samochód może stać na jednym oleju?

1. Już od samej benzyny matowieje, a w zabawie rozpuszczalnikiem w zależności od lakieru może nawet popłynąć - nie radzę, są inne środki do tego.

2. Wymieniać raz do roku. Ciężki żywot ma to auto smile.gif

EDIT: Uprzedzony
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 09:24