![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#801
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 ![]() |
dokladnie tak Tommo
stalo sie to tez mojemu koledze. wiec nie sprzeglo a wysprzeglik. -------------------- Renault sport / F1 team- nie dla hipokrytów
"w Renault czuje sie jak w domu"- R.K. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#802
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#803
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
dlaczego non stop zapycha sie odma i separator oleju?? zapycha sie takim jakby masłem? co jest powodem? po czyszczeniu auto lata gora miesiąc i znow to samo...
-------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#804
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
a auto nie jezdzi prewaznie na krotkich dystansach?
|
|
|
![]()
Post
#805
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
tak tak wiem o tym z niedogrzaniem silnika itp w zimie właściciel to już przerabiał ale trasy auto też robi wiec to nie o to chodzi...
jakis czas temu pompa oleju siadla i wlasciciel przejechal troche KM jeszcze na kontrolce ciśnienia ale silnik chodzi igła może to mieć cos wspolnego ? Dodam jeszcze że procz tej odmy i separatora ktorego watpie czy warto czyścić cały kolektor ssacy i przepustnica pływały w oleju... (auto nie kopci ma moc zero jakiś złych objawów) -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#806
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
dlaczego non stop zapycha sie odma i separator oleju?? zapycha sie takim jakby masłem? co jest powodem? po czyszczeniu auto lata gora miesiąc i znow to samo... a co to za silnik ?? odma zamknieta czy otwarta ?? na korku wlewu oleju też jest takie masło ?? dla mnie cos nie tak z silnikiem i woda idzie do oleju albo cos z samym olejem -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#807
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Czemu używa się dwóch różnych sposobów mocowania koła, czyli śruby vs szpilki i nakrętki ?
-------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
![]()
Post
#808
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
Drifterzy np. zmieniają śruby na szpilki ze względu na wyższą odporność szpilek na częste zakręcanie i odkręcanie.
|
|
|
![]()
Post
#809
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT a co to za silnik ?? odma zamknieta czy otwarta ?? na korku wlewu oleju też jest takie masło ?? 1,4 8v Seat Ibiza... odma idzie spowrotem do dolotu na korku masła niema olej ma ze 3 miesiące... (w misce olejowej bo akurat mialem na wierzchu pełno opiłków metalu niewiem czy ma to coś wspolnego) możliwe że maja coś do tego pierścienie olejowe?? CYTAT czyli śruby vs szpilki i nakrętki ? czemu to niewiem co producenci mają na myśli ale SZPILKI są wytrzymalsze niż śruby... pozatem montaż na szpilkach jest napewno szybszy i wygodniejszy. -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#810
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
W zasadzie chodzi o to, że przy częstej zmianie kół, gdy uszkodzisz gwint, to szybciej/taniej jest wymienić szpilkę niż piastę.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#811
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Szpilki są droższe w produkcji, ale umożliwiają wyraźnie szybszą zmianę koła (odpada celowanie w dziury). Poza tym jak napisano - łatwiej wymienić uszkodzoną szpilkę niż piastę.
Japońce od dawno jadą głównie na szpilkach, z europy głównie Ford i pochodne. Mowa o popularnych markach, bo taki np Land Roveer też ma szpile. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#812
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Pytanie teoretyczne: czy regulowane kółko rozrządu może przynieść jakieś korzyści w SOHC czy może działa to tylko w DOHC? I analogicznie czy mogą być zyski z przestawienia rozrządu?
#2: Czy może ktoś z Was się orientuje czy paliwo na Lukoil dojeżdza z Rosji jak to w zwyczaju mają twierdzić pracownicy? -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#813
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT czy regulowane kółko rozrządu może przynieść jakieś korzyści w SOHC czy może działa to tylko w DOHC? I analogicznie czy mogą być zyski z przestawienia rozrządu Uogólniając SOHC ma tą wade że przestawiając "dolot" i poprawiając z drugiej strony automatycznie przestawiasz "wydech" i psujesz. Grzebactwo przy SOHC daje minimalne zyski przy zachowaniu sensownego wykresu. Czasami daje sie poprawić mocno jakiś zakres ale wtedy kosztem innego zakresu. Może jakiś silnik reaguje lepiej, bardziej nietypowo z racji na parametry seryjnego wałka. W każdym mam dokumentacje z hamowni jak 2.2 140KM accord z SOHC legitymujący sie w bazowym pomiarze 136,7HP@138ftlbs przy cisnieniu 36psi na listwie po wielkim dłubaniu wałkiem i ciśnieniem paliwa doszedł do 143HP@139ftlbs przy 40psi z czego dobre 4,5KM załatwił samym ciśnieniem paliwa. Podczas strojenia miał chwile że np moment wzrastał do 142ftlbs ale wtedy moc była w okolicy 131HP. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#814
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki za konkretną odpowiedź popartą doświadczeniem. Czyli jest tak jak myślałem.
Na tym polu nic do ugrania, pozostaje obróbka, wyższe obroty, pojemność.. A z innej beczki - jazda bez zderzaka jest zakazana bo mogą być ostre krawędzie. A jeśli nie ma takich to udowodnię to policjantowi czy nie? ![]() -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#815
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
może i udowodnisz ale przyczepi ci sie że zderzak musi być bo w razie wypadku on też absorbuje uderzenie...
-------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#816
|
![]() |
Czy kazdy silnik bierze olej?
|
|
|
![]()
Post
#817
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Tak. Niektóre niemierzalnie, niektóre tak już mają będąc w stu procentach sprawne (na zasadzie 'ten typ tak ma'), niektóre zaś wyjeżdżając z fabryki (sporo diesli) łykają oleju więcej niż po kilkunastu tys. km.
Nawet jak się mówi, że silnik nie bierze oleju (bo na miarce przez 10 000 km spadło może o 1 mm) to jednak troszkę bierze. EDIT: O k... sorry, elektryczny nie bierze ![]() |
|
|
![]()
Post
#818
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 September 2007 Skąd: WWL ![]() |
Witam, ja z takimi dwoma pytankami. Są idiotyczne i mało racingowe, ale jako początkujący kierowca muszę zapytać:
1. Czy rozpuszczalnikiem można zmywać z lakieru samochodowego jakieś trudno usuwalne brudy? Nie przełoży się to na jego zniszczenie/zmatowienie? 2. Czy jest sens zmiany oleju w samochodzie (skoda felicia 1.3) który robi rocznie max 50 km? członek rodziny który z powodu wieku i postępującej choroby nie może nim jeździć, postanowił że na wiosnę (jak zresztą co roku) zmieni olej + filtr. Samochód jest odpalany jedynie kilka razy w roku. 2.1 Ile czasu tak eksploatowany samochód może stać na jednym oleju? |
|
|
![]()
Post
#819
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
1. Benzyna ekstrakcyjna jest bezpieczniejsza.
2. Tak 3. Rok w przypadku olejów mineralny - 2 lata w przypadku dobrych olejów syntetycznych -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#820
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Witam, ja z takimi dwoma pytankami. Są idiotyczne i mało racingowe, ale jako początkujący kierowca muszę zapytać: 1. Czy rozpuszczalnikiem można zmywać z lakieru samochodowego jakieś trudno usuwalne brudy? Nie przełoży się to na jego zniszczenie/zmatowienie? 2. Czy jest sens zmiany oleju w samochodzie (skoda felicia 1.3) który robi rocznie max 50 km? członek rodziny który z powodu wieku i postępującej choroby nie może nim jeździć, postanowił że na wiosnę (jak zresztą co roku) zmieni olej + filtr. Samochód jest odpalany jedynie kilka razy w roku. 2.1 Ile czasu tak eksploatowany samochód może stać na jednym oleju? 1. Już od samej benzyny matowieje, a w zabawie rozpuszczalnikiem w zależności od lakieru może nawet popłynąć - nie radzę, są inne środki do tego. 2. Wymieniać raz do roku. Ciężki żywot ma to auto ![]() EDIT: Uprzedzony |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 09:24 |