Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 33 34 35 36 37 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
mile
post Tue, 02 Mar 2010 - 21:21
Post #681


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





Co lepiej spisuje się w niskich temperaturach,mniej więcej takich jaki teraz czyli ~5 stopni : letnie czy zimówki ? Przyjmująć oczywiście że jest sucho i brak śniegu/lodu.


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 02 Mar 2010 - 21:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_k-meal_*
post Tue, 02 Mar 2010 - 21:41
Post #682









Gdzies slyszalem, ze ponizej 7 (inne zrodla mowia o 10) stopni lepsze sa zimowki. Jak jest naprawde to nie wiem.
Ale jesli teraz myslisz o zmianie, to lepiej sie wstrzymac, bo ponoc idzie ochlodzenie i snieg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 02 Mar 2010 - 23:24
Post #683


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Nowoczesne letnie gumy w okolicach 5 stopni robia sie twarde,przez co mniej przyczepne do nawierzchni ,która nawet może być sucha .


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 03 Mar 2010 - 01:51
Post #684


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(mile @ Tue, 02 Mar 2010 - 21:21) *
Co lepiej spisuje się w niskich temperaturach,mniej więcej takich jaki teraz czyli ~5 stopni : letnie czy zimówki ? Przyjmująć oczywiście że jest sucho i brak śniegu/lodu.

Gdyby nie opady sniegu to nie trzeba by bylo zmieniac opon na zimowe bo letnie lepiej sie spisuja nawet jak temperatura spada ponizej zera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Wed, 03 Mar 2010 - 06:57
Post #685


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





a mi sie wydaje że w takich warunkach różnica jest nie zauważalna


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Wed, 03 Mar 2010 - 07:08
Post #686


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





...zależy w jakim stanie masz zimówki i jakiej szerokości są wink.gif Ja wyprowadzam samochód na spacer tylko jak nie ma ujemnych temperatur i nie mam nic do zarzucenia prawie-łysym-letnim toyo t1r... dopóki nie wjadę w kałurzę hamowanie jest perfekt, nieporównywalnie lepsze od tego, co oferują zimowe dunlopy m3 (fakt, że zimowe ciut węższe są). Ale jakbym miał tylko jedno auto do jazdy, to nie pozwoliłbym sobie na letnie opony zimą cokolwiek by mi "koledzy z forum" nie mówili. Nigdy nie wiesz kiedy trafi się łata śniegu, przez którą trzeba będzie przejechać albo snieżyca o 3 nad ranem na nieodśnieżonej krajowej... wink.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Wed, 03 Mar 2010 - 16:21
Post #687


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





CYTAT(mile @ Tue, 02 Mar 2010 - 21:21) *
Co lepiej spisuje się w niskich temperaturach,mniej więcej takich jaki teraz czyli ~5 stopni : letnie czy zimówki ? Przyjmująć oczywiście że jest sucho i brak śniegu/lodu.


Bardzo zależy od opon. Miękki slick złapie na zimnym asfalcie, ale w przypadku ekonimicznych opon do małego autka różnica będzie znaczna. Bardzo zależy od konkretnej mieszanki.

Tuż przed zmianą opon na zimowe pojechałem służbowym pędzipiardem - Sej Van 1.1 - do sklepu jeszcze na letnich Firestone. Szedł bokiem jak zły. Zaraz potem założyłem renomowane Dębica Frigo Directional (BTW świetna opona w śniegu) i auto zaczęło sie normalnie trzymac asfaltu. Rozmiar cały czas sportowe 145/70R13. Suchy asfalt, ~0'C


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Wed, 03 Mar 2010 - 16:28
Post #688


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Czy zimowe opony odczuwalnie zwiększają spalanie ? Rozmiar zima - lato ten sam.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mile
post Wed, 03 Mar 2010 - 16:30
Post #689


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





Dobra,ostatnie 2 godziny skutecznie oddaliły perpektywe wymiany ogumienia na letnie.


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 03 Mar 2010 - 16:48
Post #690


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(marecek @ Wed, 03 Mar 2010 - 07:08) *
...zależy w jakim stanie masz zimówki i jakiej szerokości są wink.gif Ja wyprowadzam samochód na spacer tylko jak nie ma ujemnych temperatur i nie mam nic do zarzucenia prawie-łysym-letnim toyo t1r... dopóki nie wjadę w kałurzę hamowanie jest perfekt, nieporównywalnie lepsze od tego, co oferują zimowe dunlopy m3 (fakt, że zimowe ciut węższe są). Ale jakbym miał tylko jedno auto do jazdy, to nie pozwoliłbym sobie na letnie opony zimą cokolwiek by mi "koledzy z forum" nie mówili. Nigdy nie wiesz kiedy trafi się łata śniegu, przez którą trzeba będzie przejechać albo snieżyca o 3 nad ranem na nieodśnieżonej krajowej... wink.gif

Dlatego wlasnie zakladamy zimowki ze wzgledu na nieprzewidywalnosc pogody. Podobnie jak teraz w warszawie gdzie w polnocnej czesci przeszla sniezyca a w poludniowych czesciach nawet platek sniegu nie spadl.
Raz tylko jechalem na letnich w sniezyce i powiem ze 50km jechalem z 3-4h podczad gdy ojciec na zimowkach krecil wokol mnie koleczka. Dobrze ze jechalem dalej bo jak bym sie zatrzymal i "przeczekal" to bym sie przez 2 dni nie wygrzebal bo spadlo 30cm sniegu. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Wed, 03 Mar 2010 - 18:16
Post #691


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





CYTAT(Feluke @ Wed, 03 Mar 2010 - 16:48) *
Podobnie jak teraz w warszawie gdzie w polnocnej czesci przeszla sniezyca a w poludniowych czesciach nawet platek sniegu nie spadl.



padało i to mocno smile.gif



jak nie ma sniegu to letniak bedzie zawsze lepszy.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Wed, 03 Mar 2010 - 18:49
Post #692


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





czy jest jakas różnica miedzy lakierem samochodowym a motocyklowym ?? smile.gif


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 03 Mar 2010 - 20:54
Post #693


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Trochę dziwnie sformułowane pytanie bo nawet samochodowe się różnią. Ale jeśli chodzi Ci o jakieś specjalne techniki czy coś to w uproszczeniu odpowiedź brzmi 'nie', nie różni się.
W uproszczeniu bo rodzai lakierów jest wiele. Akryl, różne bazy itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Wed, 03 Mar 2010 - 21:42
Post #694









CYTAT(lagadula @ Wed, 03 Mar 2010 - 16:28) *
Czy zimowe opony odczuwalnie zwiększają spalanie ? Rozmiar zima - lato ten sam.

Nie zauwazylem u siebie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Wed, 03 Mar 2010 - 22:15
Post #695


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





ja tez nie
za to zauwazylem przy zmianie z ciezkiej 16" i 205/55 i GF1 a lekkiej stalowki i 195/60/15 na jakims niby ekonomicznym michelinie


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Thu, 04 Mar 2010 - 08:57
Post #696


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





CYTAT
Jeśli Twoje koło wygląda podobnie jak na górnym zdjęciu Maxima to masz odpowiedź. Najlepiej wymienić parę koło+przesuwka.


powiem że mialem wczoraj nowe koła w ręku i porównywałem... moje niewygląda żeby odstawało czymś od nowego...
wiec stawiam że to wina zastrzasku ale z kolei pan z warsztatu od skrzyń z ktorym dziś rano gadałem upierał się że zatrzask niema nic do "trzymania biegu" i to napewno wina koła i przesowki... :/ łapy opadają a niby taka głupota...
wyciągam dzisiaj skrzynie i wioze gdzieś niech zrobią bo niemam nerwów do tego... a "zatrzasku" i tak pewnie sam niewymienie bo za cieńki jestem w temacie skrzyń biggrin.gif


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Thu, 04 Mar 2010 - 09:11
Post #697


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





dobra ,to czy metalik samochodowy różni się od motocyklowego ?? czy akryl samochodowy różni sie od motocyklowego ??

jesli nie ma różnic to po co osobne nazwy ??


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lh80
post Thu, 04 Mar 2010 - 09:41
Post #698


User
Dołączył: Sat, 06 February 2010
Skąd: DST





CYTAT(kamil.k @ Wed, 03 Mar 2010 - 18:49) *
czy jest jakas różnica miedzy lakierem samochodowym a motocyklowym ?? smile.gif

Może chodzić o różnicę w ilości warstw jakie trzeba położyć aby kolor uzyskać.W samochodowym masz bazę i klar(dwie warstwy) a w motocyklu mogą być trzy warstwy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pisany
post Thu, 04 Mar 2010 - 10:30
Post #699


eMpowered
Dołączył: Mon, 27 March 2006
Skąd: Warszawa





A nie jest tak że lakier samochodowy i motocyklowy ma trochę inne pigmenty?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 04 Mar 2010 - 11:01
Post #700


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Pisany @ Thu, 04 Mar 2010 - 10:30) *
A nie jest tak że lakier samochodowy i motocyklowy ma trochę inne pigmenty?


A po co miałoby tak być?


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 33 34 35 36 37 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 08:33