Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 31 32 33 34 35 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
KAMILcom
post Sun, 21 Feb 2010 - 15:21
Post #641


Super User
Dołączył: Tue, 13 March 2007
Skąd: WGM





Szybkie pytanie. Jakiś pacan przy wymianie oleju nalał mi go za dużo (ponad poziom na bagnecie). Czy możliwe jest żeby po tym samochód zaczął dymić z wydechu jak sie już mocno nagrzeje ? zmieniałem z 10w40 na 10w60.


--------------------
size is nothing... boost is EVERYTHING
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 21 Feb 2010 - 15:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
canar
post Sun, 21 Feb 2010 - 15:28
Post #642


User
Dołączył: Wed, 09 December 2009





I ode mnie pytanko:) Czy silniki soft turbo, które w serii ładują powiedzmy 0.6 bar, są w stanie sprawnie i bezawaryjnie śmigać po zwiększeniu doładowania i programie? np taki silnik 2.8 V6T, ten sam Z28NET w pierwszych vectrach opc miał 255 koni, a teraz w insignii jest 320 KM. W jk-racing programem z tego silnika ze starym programem(255KM) wyciągają pod 310 km, ale to bez podnoszenia ciśnienia raczej, prawda? Większe ciśnienie pewnie wiązałoby się ze zmianą intercoolera np? Silnik wydaje mi się dość zaawansowany technicznie, zmienne fazy rozrzadu, natrysk oleju na denka tłoków itd.. i poprostu jestem ciekaw co można na seryjnym turbo wyciągnąć, lecz nigdzie nie znalazłem informacji w ogóle co za turbo tam siedzi. Ps, rozumiem, że ciśnienia programowo na org. komputerze zmienić się nie da tylko jest potrzebny wtedy jakiś MBC lub inny kontroler? Chciałbym się doedukować ogólnie na ten temat;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sun, 21 Feb 2010 - 17:12
Post #643


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(KAMILcom @ Sun, 21 Feb 2010 - 15:21) *
Szybkie pytanie. Jakiś pacan przy wymianie oleju nalał mi go za dużo (ponad poziom na bagnecie). Czy możliwe jest żeby po tym samochód zaczął dymić z wydechu jak sie już mocno nagrzeje ? zmieniałem z 10w40 na 10w60.


raczej nie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Sun, 21 Feb 2010 - 18:01
Post #644


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





CYTAT(KAMILcom @ Sun, 21 Feb 2010 - 15:21) *
Szybkie pytanie. Jakiś pacan przy wymianie oleju nalał mi go za dużo (ponad poziom na bagnecie). Czy możliwe jest żeby po tym samochód zaczął dymić z wydechu jak sie już mocno nagrzeje ? zmieniałem z 10w40 na 10w60.



tak jak najbardziej... olej wywala wszystkie uszczelniacze jak jest go zaduzo... a jak sie nagrzeje mocno moze dostać sie komory spalania i POPRSTU sie pali i DYMI ... niepowinno sie przelewać poziomu na bagnecie a nawet jak juz do tego doszło to upuścić do stanu nim sie pojedize...


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 21 Feb 2010 - 18:21
Post #645


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(canar @ Sun, 21 Feb 2010 - 15:28) *
I ode mnie pytanko:) Czy silniki soft turbo, które w serii ładują powiedzmy 0.6 bar, są w stanie sprawnie i bezawaryjnie śmigać po zwiększeniu doładowania i programie? np taki silnik 2.8 V6T, ten sam Z28NET w pierwszych vectrach opc miał 255 koni, a teraz w insignii jest 320 KM. W jk-racing programem z tego silnika ze starym programem(255KM) wyciągają pod 310 km, ale to bez podnoszenia ciśnienia raczej, prawda? Większe ciśnienie pewnie wiązałoby się ze zmianą intercoolera np? Silnik wydaje mi się dość zaawansowany technicznie, zmienne fazy rozrzadu, natrysk oleju na denka tłoków itd.. i poprostu jestem ciekaw co można na seryjnym turbo wyciągnąć, lecz nigdzie nie znalazłem informacji w ogóle co za turbo tam siedzi. Ps, rozumiem, że ciśnienia programowo na org. komputerze zmienić się nie da tylko jest potrzebny wtedy jakiś MBC lub inny kontroler? Chciałbym się doedukować ogólnie na ten temat;)


Oczywiście, że można zmieniać ciśnienie w sofcie i jest to główna przyczyna wzrostu mocy.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarantula
post Sun, 21 Feb 2010 - 18:37
Post #646


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 January 2009





''hybryda K-serii''
Dlaczego hybryda?Wytłumaczy ktos? smile.gif


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Necak
post Sun, 21 Feb 2010 - 18:44
Post #647


User
Dołączył: Sat, 20 October 2007
Skąd: Płońsk

Ikona grupy



ale co tlumaczyc? k20/k24?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarantula
post Sun, 21 Feb 2010 - 18:49
Post #648


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 January 2009





Czyli dwa w jednym.Tak mam to rozumieć?


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sun, 21 Feb 2010 - 18:52
Post #649


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(MrUw@ @ Sun, 21 Feb 2010 - 18:01) *
tak jak najbardziej... olej wywala wszystkie uszczelniacze jak jest go zaduzo... a jak sie nagrzeje mocno moze dostać sie komory spalania i POPRSTU sie pali i DYMI ... niepowinno sie przelewać poziomu na bagnecie a nawet jak juz do tego doszło to upuścić do stanu nim sie pojedize...



mialem w kilku autach juz przelany olej, i to dosc sporawo i nigdy nie było zadnych skutków ubocznych... dlaczego jego wieksza ilosc moze wywalic uszczelniacze? przeciez cisnienie oleju nijak ma sie do jego ilosci, chyba ze juz pompa zasysa powietrze z miski wink.gif a żeby sie dostal do cylindrow to juz musialby byc bardzo przelany..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 21 Feb 2010 - 18:58
Post #650


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Czyli dwa w jednym.Tak mam to rozumieć?

Co rozumiesz pod pojeciem 2 w 1?
Czyli dol od K24 czapka od K20 w najwiekszym uproszczeniu.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarantula
post Sun, 21 Feb 2010 - 19:00
Post #651


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 January 2009





Czyli dokladnie to mialem na myśli:) Dzieki wielkie.


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sun, 21 Feb 2010 - 19:38
Post #652


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(dobrus_m30 @ Sun, 21 Feb 2010 - 18:52) *
mialem w kilku autach juz przelany olej, i to dosc sporawo i nigdy nie było zadnych skutków ubocznych... dlaczego jego wieksza ilosc moze wywalic uszczelniacze? przeciez cisnienie oleju nijak ma sie do jego ilosci, chyba ze juz pompa zasysa powietrze z miski wink.gif a żeby sie dostal do cylindrow to juz musialby byc bardzo przelany..


co do uszczelniaczy, to tez chciałbym żeby ktoś, to rzeczowo wytłumaczył.
Dymić może dlatego, bo niektóre silniki, nadmiar oleju wyrzucają przez odmę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sun, 21 Feb 2010 - 20:50
Post #653


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





cisnienie oleju w jego obiegu może i się nie zmienia od tego nadmiaru ale zmienia sie cisnienie we wnętrzu silnika .gdzies kiedys czytałem że zbyt duże cisnienie potrafi zniszczyc silnik zwłaszcza pierscienie a dokladniej chyba rowki w których sa osadzone

nowsze silniki z serii m power maja chyba dosyc skomplikowany system odpowietrzenia.w moto które wysoko się kreca też sa jakies patenty na to szkodliwe zjawisko


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lh80
post Sun, 21 Feb 2010 - 21:23
Post #654


User
Dołączył: Sat, 06 February 2010
Skąd: DST





CYTAT(KAMILcom @ Sun, 21 Feb 2010 - 15:21) *
Szybkie pytanie. Jakiś pacan przy wymianie oleju nalał mi go za dużo (ponad poziom na bagnecie). Czy możliwe jest żeby po tym samochód zaczął dymić z wydechu jak sie już mocno nagrzeje ? zmieniałem z 10w40 na 10w60.

http://www.motofakty.pl/artykul/ile_oleju_w_silniku.html
to powinno wyjaśnić wszystko.czasami nawet uszczelkę spod głowicy potrafi wydmuchać jak jest tego oleju dużo za dużo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Thu, 25 Feb 2010 - 09:56
Post #655


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





CYTAT(kamil.k @ Sun, 21 Feb 2010 - 20:50) *
cisnienie oleju w jego obiegu może i się nie zmienia od tego nadmiaru ale zmienia sie cisnienie we wnętrzu silnika .gdzies kiedys czytałem że zbyt duże cisnienie potrafi zniszczyc silnik zwłaszcza pierscienie a dokladniej chyba rowki w których sa osadzone


dokładnie ciśnienie w silniku wzrasta(nie mylić z ciśnieniem oleju tworzonym przez pompe)... no niby po to jest odma itp itd... ale po przelaniu oleju czasem zdarza sei ze bagnet wyleci albo korek wlewu oleju wyrwie... w każdym razie po tyłku dostają uszczelnienia, jak sporo jest przelane to pierscienie też potrafi zniszczyć może nie odrazu ale napewno z czasem dostają po dupie...
btw wyobraźcie sobie motyw gdy olej jest przelany a do tego zbiegiem okolicznosci (bo jest zima i czesto to sie zdarza) Odma sie zapcha?


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szumowina
post Thu, 25 Feb 2010 - 12:02
Post #656


Rookie
Dołączył: Thu, 26 April 2007





Kiedyś na forum można było od kogoś kupić oryginalnego Motula. Wyleciało mi z głowy, kto to. Możecie przypomnieć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Necak
post Thu, 25 Feb 2010 - 12:13
Post #657


User
Dołączył: Sat, 20 October 2007
Skąd: Płońsk

Ikona grupy



http://www.racingforum.pl/Zobacz-profil-m5086.html

Nie pamietam czy dobrze pamietam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 25 Feb 2010 - 13:21
Post #658


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Ja tez mam motula...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Thu, 25 Feb 2010 - 18:43
Post #659


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(MrUw@ @ Sun, 21 Feb 2010 - 18:01) *
tak jak najbardziej... olej wywala wszystkie uszczelniacze jak jest go zaduzo... a jak sie nagrzeje mocno moze dostać sie komory spalania i POPRSTU sie pali i DYMI ... niepowinno sie przelewać poziomu na bagnecie a nawet jak juz do tego doszło to upuścić do stanu nim sie pojedize...


...ale najgorsze jest to ,ze wal korbowy uderza w lustro oleju pieniac go,a pozniej pompa wali ta piane napanewki... huh.gif


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaNaar
post Thu, 25 Feb 2010 - 21:26
Post #660


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 December 2005
Skąd: Kraków





Kto - albo dla kogo - kradnie wkłady lusterek z Cayenne?

Zdaje sobie sprawe iz logika na niewiele sie tu zda ale moze ktos z Was ma z zycia wziete przyklady ilustrujace takie zjawisko?

Zwariowałem widząc dziś auto sąsiada :-/
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 31 32 33 34 35 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 01:40