![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#641
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 13 March 2007 Skąd: WGM ![]() |
Szybkie pytanie. Jakiś pacan przy wymianie oleju nalał mi go za dużo (ponad poziom na bagnecie). Czy możliwe jest żeby po tym samochód zaczął dymić z wydechu jak sie już mocno nagrzeje ? zmieniałem z 10w40 na 10w60.
-------------------- size is nothing... boost is EVERYTHING
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#642
|
|
User Dołączył: Wed, 09 December 2009 ![]() |
I ode mnie pytanko:) Czy silniki soft turbo, które w serii ładują powiedzmy 0.6 bar, są w stanie sprawnie i bezawaryjnie śmigać po zwiększeniu doładowania i programie? np taki silnik 2.8 V6T, ten sam Z28NET w pierwszych vectrach opc miał 255 koni, a teraz w insignii jest 320 KM. W jk-racing programem z tego silnika ze starym programem(255KM) wyciągają pod 310 km, ale to bez podnoszenia ciśnienia raczej, prawda? Większe ciśnienie pewnie wiązałoby się ze zmianą intercoolera np? Silnik wydaje mi się dość zaawansowany technicznie, zmienne fazy rozrzadu, natrysk oleju na denka tłoków itd.. i poprostu jestem ciekaw co można na seryjnym turbo wyciągnąć, lecz nigdzie nie znalazłem informacji w ogóle co za turbo tam siedzi. Ps, rozumiem, że ciśnienia programowo na org. komputerze zmienić się nie da tylko jest potrzebny wtedy jakiś MBC lub inny kontroler? Chciałbym się doedukować ogólnie na ten temat;)
|
|
|
![]()
Post
#643
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#644
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Szybkie pytanie. Jakiś pacan przy wymianie oleju nalał mi go za dużo (ponad poziom na bagnecie). Czy możliwe jest żeby po tym samochód zaczął dymić z wydechu jak sie już mocno nagrzeje ? zmieniałem z 10w40 na 10w60. tak jak najbardziej... olej wywala wszystkie uszczelniacze jak jest go zaduzo... a jak sie nagrzeje mocno moze dostać sie komory spalania i POPRSTU sie pali i DYMI ... niepowinno sie przelewać poziomu na bagnecie a nawet jak juz do tego doszło to upuścić do stanu nim sie pojedize... -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#645
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
I ode mnie pytanko:) Czy silniki soft turbo, które w serii ładują powiedzmy 0.6 bar, są w stanie sprawnie i bezawaryjnie śmigać po zwiększeniu doładowania i programie? np taki silnik 2.8 V6T, ten sam Z28NET w pierwszych vectrach opc miał 255 koni, a teraz w insignii jest 320 KM. W jk-racing programem z tego silnika ze starym programem(255KM) wyciągają pod 310 km, ale to bez podnoszenia ciśnienia raczej, prawda? Większe ciśnienie pewnie wiązałoby się ze zmianą intercoolera np? Silnik wydaje mi się dość zaawansowany technicznie, zmienne fazy rozrzadu, natrysk oleju na denka tłoków itd.. i poprostu jestem ciekaw co można na seryjnym turbo wyciągnąć, lecz nigdzie nie znalazłem informacji w ogóle co za turbo tam siedzi. Ps, rozumiem, że ciśnienia programowo na org. komputerze zmienić się nie da tylko jest potrzebny wtedy jakiś MBC lub inny kontroler? Chciałbym się doedukować ogólnie na ten temat;) Oczywiście, że można zmieniać ciśnienie w sofcie i jest to główna przyczyna wzrostu mocy. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#646
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 January 2009 ![]() |
''hybryda K-serii''
Dlaczego hybryda?Wytłumaczy ktos? ![]() -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#647
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 20 October 2007 Skąd: Płońsk ![]() ![]() |
ale co tlumaczyc? k20/k24?
|
|
|
![]()
Post
#648
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 January 2009 ![]() |
Czyli dwa w jednym.Tak mam to rozumieć?
-------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#649
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
tak jak najbardziej... olej wywala wszystkie uszczelniacze jak jest go zaduzo... a jak sie nagrzeje mocno moze dostać sie komory spalania i POPRSTU sie pali i DYMI ... niepowinno sie przelewać poziomu na bagnecie a nawet jak juz do tego doszło to upuścić do stanu nim sie pojedize... mialem w kilku autach juz przelany olej, i to dosc sporawo i nigdy nie było zadnych skutków ubocznych... dlaczego jego wieksza ilosc moze wywalic uszczelniacze? przeciez cisnienie oleju nijak ma sie do jego ilosci, chyba ze juz pompa zasysa powietrze z miski ![]() |
|
|
![]()
Post
#650
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Czyli dwa w jednym.Tak mam to rozumieć? Co rozumiesz pod pojeciem 2 w 1? Czyli dol od K24 czapka od K20 w najwiekszym uproszczeniu. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#651
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 January 2009 ![]() |
Czyli dokladnie to mialem na myśli:) Dzieki wielkie.
-------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#652
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
mialem w kilku autach juz przelany olej, i to dosc sporawo i nigdy nie było zadnych skutków ubocznych... dlaczego jego wieksza ilosc moze wywalic uszczelniacze? przeciez cisnienie oleju nijak ma sie do jego ilosci, chyba ze juz pompa zasysa powietrze z miski ![]() co do uszczelniaczy, to tez chciałbym żeby ktoś, to rzeczowo wytłumaczył. Dymić może dlatego, bo niektóre silniki, nadmiar oleju wyrzucają przez odmę. |
|
|
![]()
Post
#653
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
cisnienie oleju w jego obiegu może i się nie zmienia od tego nadmiaru ale zmienia sie cisnienie we wnętrzu silnika .gdzies kiedys czytałem że zbyt duże cisnienie potrafi zniszczyc silnik zwłaszcza pierscienie a dokladniej chyba rowki w których sa osadzone
nowsze silniki z serii m power maja chyba dosyc skomplikowany system odpowietrzenia.w moto które wysoko się kreca też sa jakies patenty na to szkodliwe zjawisko -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#654
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 06 February 2010 Skąd: DST ![]() |
Szybkie pytanie. Jakiś pacan przy wymianie oleju nalał mi go za dużo (ponad poziom na bagnecie). Czy możliwe jest żeby po tym samochód zaczął dymić z wydechu jak sie już mocno nagrzeje ? zmieniałem z 10w40 na 10w60. http://www.motofakty.pl/artykul/ile_oleju_w_silniku.html to powinno wyjaśnić wszystko.czasami nawet uszczelkę spod głowicy potrafi wydmuchać jak jest tego oleju dużo za dużo... |
|
|
![]()
Post
#655
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
cisnienie oleju w jego obiegu może i się nie zmienia od tego nadmiaru ale zmienia sie cisnienie we wnętrzu silnika .gdzies kiedys czytałem że zbyt duże cisnienie potrafi zniszczyc silnik zwłaszcza pierscienie a dokladniej chyba rowki w których sa osadzone dokładnie ciśnienie w silniku wzrasta(nie mylić z ciśnieniem oleju tworzonym przez pompe)... no niby po to jest odma itp itd... ale po przelaniu oleju czasem zdarza sei ze bagnet wyleci albo korek wlewu oleju wyrwie... w każdym razie po tyłku dostają uszczelnienia, jak sporo jest przelane to pierscienie też potrafi zniszczyć może nie odrazu ale napewno z czasem dostają po dupie... btw wyobraźcie sobie motyw gdy olej jest przelany a do tego zbiegiem okolicznosci (bo jest zima i czesto to sie zdarza) Odma sie zapcha? -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#656
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 26 April 2007 ![]() |
Kiedyś na forum można było od kogoś kupić oryginalnego Motula. Wyleciało mi z głowy, kto to. Możecie przypomnieć?
|
|
|
![]()
Post
#657
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 20 October 2007 Skąd: Płońsk ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#658
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ja tez mam motula...
|
|
|
![]()
Post
#659
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
tak jak najbardziej... olej wywala wszystkie uszczelniacze jak jest go zaduzo... a jak sie nagrzeje mocno moze dostać sie komory spalania i POPRSTU sie pali i DYMI ... niepowinno sie przelewać poziomu na bagnecie a nawet jak juz do tego doszło to upuścić do stanu nim sie pojedize... ...ale najgorsze jest to ,ze wal korbowy uderza w lustro oleju pieniac go,a pozniej pompa wali ta piane napanewki... ![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#660
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 December 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Kto - albo dla kogo - kradnie wkłady lusterek z Cayenne?
Zdaje sobie sprawe iz logika na niewiele sie tu zda ale moze ktos z Was ma z zycia wziete przyklady ilustrujace takie zjawisko? Zwariowałem widząc dziś auto sąsiada :-/ |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 01:40 |