![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#621
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 January 2010 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#622
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
Tylko ze jedynym celem tej przepustnicy jest tworzenie podcisnienia do wspomagania hamulcy i zeby silnik lagodniej sie wylaczal. niestety nie masz racji bo wszystkie diesle z przepustnicą mają pompe podciśnienia to raz a dwa że stosuje sie ją po to aby poprawić sprawność silnika , generalnie chodzi o to żeby nie tracić energii na niepotrzebne nagrzewanie nadmiaru powietrza ![]() |
|
|
![]()
Post
#623
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Zalety cvt na przykładzie audi:
"Audi A4 2.0 multitronic zapewnia absolutnie wyjątkowy komfort jazdy. Mowa jest o komforcie pracy silnika i przekładni. Jeżdżąc tym autem mamy wrażenie, jakby skrzyni biegów wcale nie było! Kiedy gaz wciskamy lekko, to łagodnie przyspieszamy, a obroty pozostają na pułapie około 2 tys obr/min. Jeśli wciśniemy pedał mocniej, to obroty natychmiast wzrosną, by pozostać na pułapie wyższym. Jeśli zaś wciśniemy pedał „do deski” to obroty ustawią się na pułapie 5,7 tys obr/min i pozostaną niezmienione – podczas gdy auto będzie dynamicznie przyspieszać wykorzystując wciąż maksymalną moc silnika. Ze względu na fakt, że multitronic nie musi wciąż zmieniać obrotów by przyspieszać – spalanie w ruchu miejskim jest niższe, niż w przypadku skrzyni manualnej (odpowiednio w przypadku A4 2.0 11 zamiast 11,5 litra). " Fajne to to ![]() jeszcze jeden filmik z diesla 1,9 130km: jak poradzą sobie z przenoszeniem dużych momentów, to do diesla będzie to wymarzona sprawa. |
|
|
![]()
Post
#624
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 30 January 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajne te skrzynie ale ja bym tym nie mogl jezdzic, ciagle bym mial wrazenie ze pale sprzeglo
![]() -------------------- TOMARACING - ul. Sloneczna 157a Lesznowola
Serwis, modyfikacje, strojenia, chiptuning, hamownia. Zapraszamy! 5o4 oo8 238 |
|
|
![]()
Post
#625
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 06 February 2010 Skąd: DST ![]() |
Czy skrzynia automatyczna bezstopniowa np. w nowym renault meganne X-TRONIC CVT do czegoś się nadaje czy omijać to szerokim łukiem, w porównaniu do DSG z VAG'a? Albo w Auto Świecie albo w Motorze była opinia o megance(chyba 2.0)cvt i delikatnie ujmując nieprzychylna była... Mam v5 z automatem i sprawuje się świetnie.Wybrałbym DSG.CVT to niech nadal w skuterach będzie,nie w samochodach. |
|
|
![]()
Post
#626
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk ![]() |
Fajne te skrzynie ale ja bym tym nie mogl jezdzic, ciagle bym mial wrazenie ze pale sprzeglo ![]() Szczęgólnie to jest denerwujące jesli sprzęgło odśrodkowe łapie przy 8k obr/min i potem tylko rośnie a Ty chcesz tylko ruszyć powoli ![]() ![]() -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
![]()
Post
#627
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
niestety nie masz racji bo wszystkie diesle z przepustnicą mają pompe podciśnienia to raz a dwa że stosuje sie ją po to aby poprawić sprawność silnika , generalnie chodzi o to żeby nie tracić energii na niepotrzebne nagrzewanie nadmiaru powietrza ![]() No to nie wiem o jakich samochodach mowisz. Niektore stare padla mialy przepustnicy i ja tam pompy podcisnieniowej nie widzialem a serwo bylo bezposrednio zasilane z kolektora dolotowego. W nowych masz poprostu klapke ktora dziala on/off wiec nie wiem co tam mozna regulowac. ![]() Zyski z zalet skrzyni CVT tracone sa na sprawnosci takiej przekladni i wychodzimy na 0. Spalanie jak przy manualu, skomplikowana budowa jak przy automacie. Juz wolal bym skrzynie zautomatyzowana niz CVT a idealna by byla DSG. |
|
|
![]()
Post
#628
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
No to nie wiem o jakich samochodach mowisz. Niektore stare padla mialy przepustnicy i ja tam pompy podcisnieniowej nie widzialem a serwo bylo bezposrednio zasilane z kolektora dolotowego. W nowych masz poprostu klapke ktora dziala on/off wiec nie wiem co tam mozna regulowac. ![]() Zyski z zalet skrzyni CVT tracone sa na sprawnosci takiej przekladni i wychodzimy na 0. Spalanie jak przy manualu, skomplikowana budowa jak przy automacie. Juz wolal bym skrzynie zautomatyzowana niz CVT a idealna by byla DSG. CVT ma skomplikowaną budowę? Gdyby tak było, nikt by tego nie pakował do tanich skuterów. Głównym problemem CVT są wciąż chyba wytrzymałości materiałów, myślę szczególnie o pasie który pozwalałby na przenoszenie sił pozwalających samochodowi z CVT nie pozostawać w tyle za manualem. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#629
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#630
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Tak tylko przypomnę, że takie skrzynie montowano w samochodach już bardzo dawno temu.
Dla przykładu Volvo 340 czy Daf 44 który może jechać tak samo szybko do przodu i do tyłu:) |
|
|
![]()
Post
#631
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 31 August 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
hehe powinni do skrzyń cvt sprzedawać zestaw lekkich rolek do wariatora tak jak w skuterach
![]() -------------------- AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było teraz- STI bug |
|
|
![]()
Post
#632
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Od kilku lat mam w posiadaniu audi ze skrzynią multitronic w dieslu.Dla mnie bajka.W dupowozie sprawdza się znakomicie.Co prawda w trybie automatycznym jej praca działa usypiająco na kierowcę,za to w manualnym "zmienia biegi" szybko i co najważniejsze nie ma przerw w przenoszeniu momentu napędowego.
Wadą jest spora zwłoka w działaniu jak chcesz szybko ruszyć z miejsca.Poprostu stożki w skrzyni muszą znienić swoje położenie i musi to potrwać chwile. Aa i jak się sypnie to wali po kieszeni strasznie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#633
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
w Murano siedzi taka skrzynia i mam identyczne wrazenie jak brt... jak by sie sprzeglo jaralo
![]() -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#634
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Niedawno jechałem B-klasą z Autronic'iem. Na trasie świetna sprawa, ale te wycie na stałych obrotach przy ostrym przyspieszaniu do szału doprowadza. Co prawda nie ma przerw w przenoszeniu momentu napędowego, ale czy silnik się szybciej nie grzeje skoro ciągle obroty niezmiennie pozostają w okolicach odcięcia?
-------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#635
|
|
User Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
Koledzy nieśmiało przerwę Wam tą dyskusję
![]() http://moto.allegro.pl/item921385372_unika...s_gti_st_s.html Proszę Was o ocenę części użytych w projekcie, czy to ma prawo sprawnie i bezawaryjnie jeździć? Wcześniej to auto stało na allegro z wywaloną uszczelką pod głowicą. Teraz jest zrobiony, więc zastanawia mnie czy to nie jest przypadkiem czy to nie jest wina przeróbek i czy to nie bedzie się działo notorycznie ? No i właśnie jak może być z awaryjnością? Auto miałoby być użytkowane mimo wszystko na co dzień, więc chciałbym aby się nie sypało jak choinka na trzech króli... Z góry dzięki za wszystkie sugestie! |
|
|
![]()
Post
#636
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 19 August 2004 ![]() |
Co będzie lepsze dla akumulatora (tradycyjnego -kwasowo ołowiowego - sprawnego) przy temperaturach rzędu -20/-30 stopni:
- odłączenie klemy na noc żeby zlikwidować całkowicie pobór prądu - nie ruszanie niczego - akumulator pobierając malutki prąd z alarmu czy standby radia rozgrzeje się przez to ,że będzie pracował ?? |
|
|
![]()
Post
#637
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 22 June 2007 Skąd: O-ka ![]() |
a mnie tak od dawna zastanawia jak maja wbite w dowodzie samochody fabrycznie tuningowane np nissany od nismo czy brabusy oryginalnie mercedes i nissan czy brabus taki i taki
-------------------- Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM Jest Civic b16 gt35 |
|
|
![]()
Post
#638
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
mi sie wydaje e przy takim mrozie to jak bedzie dlugo stał nawet z odłączoną klemą to i tak dostanie po tyłku... a pobierając prąd nierozgrzeje się na tyle żeby mu coś pomogło...
najlepsze bedzie imo zabranie go do cieplejszego pomieszczenia.... -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#639
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
a mnie tak od dawna zastanawia jak maja wbite w dowodzie samochody fabrycznie tuningowane np nissany od nismo czy brabusy oryginalnie mercedes i nissan czy brabus taki i taki Jak sądzę, to zależy od tego, czy firma buduje (z punktu widzenia prawnego) nowe auto, czy tylko przebudowywuje. Np. Alpina kiedyś nabijała własny VIN i przekreślała VIN dawcy: r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#640
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Co będzie lepsze dla akumulatora (tradycyjnego -kwasowo ołowiowego - sprawnego) przy temperaturach rzędu -20/-30 stopni: - odłączenie klemy na noc żeby zlikwidować całkowicie pobór prądu - nie ruszanie niczego - akumulator pobierając malutki prąd z alarmu czy standby radia rozgrzeje się przez to ,że będzie pracował ?? żadna z tych rzeczy za bardzo nie pomoże bo ujemna temp i tak nadal będzie działała na akumlator .pozatym bajka est że akumlator przy pobieraniu małego pradu z alarmy jak napisałes ,czy nawet wlaczeniu na chwile swiateł sprawia że parametry akumlatora rosna tutaj poradnik o akumlatorach http://www.akumulator.pl/baza-wiedzy/ekspe...lator-zima.html -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 20:53 |