Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 30 31 32 33 34 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Maciass
post Thu, 18 Feb 2010 - 20:21
Post #621


Rookie
Dołączył: Mon, 18 January 2010





CYTAT(Maxim555 @ Thu, 18 Feb 2010 - 12:53) *
Audi multitronic to jest własnie CVT.

W bmw jest dodatkowa krzywka, która reguluje wznios wszystkich zaworów ssących. Audi już też to ma.


tiptronic tez jest cvt ?
a jakie zalety albo wady mają skrzynie CVT ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 18 Feb 2010 - 20:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Thu, 18 Feb 2010 - 20:34
Post #622


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Feluke @ Thu, 18 Feb 2010 - 00:39) *
Tylko ze jedynym celem tej przepustnicy jest tworzenie podcisnienia do wspomagania hamulcy i zeby silnik lagodniej sie wylaczal.

niestety nie masz racji bo wszystkie diesle z przepustnicą mają pompe podciśnienia to raz a dwa że stosuje sie ją po to aby poprawić sprawność silnika , generalnie chodzi o to żeby nie tracić energii na niepotrzebne nagrzewanie nadmiaru powietrza tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 18 Feb 2010 - 21:09
Post #623


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Zalety cvt na przykładzie audi:
"Audi A4 2.0 multitronic zapewnia absolutnie wyjątkowy komfort jazdy. Mowa jest o komforcie pracy silnika i przekładni. Jeżdżąc tym autem mamy wrażenie, jakby skrzyni biegów wcale nie było! Kiedy gaz wciskamy lekko, to łagodnie przyspieszamy, a obroty pozostają na pułapie około 2 tys obr/min. Jeśli wciśniemy pedał mocniej, to obroty natychmiast wzrosną, by pozostać na pułapie wyższym. Jeśli zaś wciśniemy pedał „do deski” to obroty ustawią się na pułapie 5,7 tys obr/min i pozostaną niezmienione – podczas gdy auto będzie dynamicznie przyspieszać wykorzystując wciąż maksymalną moc silnika. Ze względu na fakt, że multitronic nie musi wciąż zmieniać obrotów by przyspieszać – spalanie w ruchu miejskim jest niższe, niż w przypadku skrzyni manualnej (odpowiednio w przypadku A4 2.0 11 zamiast 11,5 litra). "

Fajne to to wink.gif





jeszcze jeden filmik z diesla 1,9 130km:


jak poradzą sobie z przenoszeniem dużych momentów, to do diesla będzie to wymarzona sprawa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brt
post Thu, 18 Feb 2010 - 21:42
Post #624


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





Fajne te skrzynie ale ja bym tym nie mogl jezdzic, ciagle bym mial wrazenie ze pale sprzeglo smile.gif


--------------------
TOMARACING - ul. Sloneczna 157a Lesznowola
Serwis, modyfikacje, strojenia, chiptuning, hamownia.
Zapraszamy!
5o4 oo8 238
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lh80
post Thu, 18 Feb 2010 - 21:53
Post #625


User
Dołączył: Sat, 06 February 2010
Skąd: DST





CYTAT(Tomaszz @ Thu, 18 Feb 2010 - 08:30) *
Czy skrzynia automatyczna bezstopniowa np. w nowym renault meganne X-TRONIC CVT do czegoś się nadaje czy omijać to szerokim łukiem, w porównaniu do DSG z VAG'a?

Albo w Auto Świecie albo w Motorze była opinia o megance(chyba 2.0)cvt i delikatnie ujmując nieprzychylna była...
Mam v5 z automatem i sprawuje się świetnie.Wybrałbym DSG.CVT to niech nadal w skuterach będzie,nie w samochodach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Thu, 18 Feb 2010 - 22:28
Post #626


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





CYTAT(brt @ Thu, 18 Feb 2010 - 21:42) *
Fajne te skrzynie ale ja bym tym nie mogl jezdzic, ciagle bym mial wrazenie ze pale sprzeglo smile.gif


Szczęgólnie to jest denerwujące jesli sprzęgło odśrodkowe łapie przy 8k obr/min i potem tylko rośnie a Ty chcesz tylko ruszyć powoli smile.gif Dlatego zawsze mundurowi nas gnoili jak tylko zobaczyli, hehe smile.gif


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 18 Feb 2010 - 22:46
Post #627


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(hz10 @ Thu, 18 Feb 2010 - 20:34) *
niestety nie masz racji bo wszystkie diesle z przepustnicą mają pompe podciśnienia to raz a dwa że stosuje sie ją po to aby poprawić sprawność silnika , generalnie chodzi o to żeby nie tracić energii na niepotrzebne nagrzewanie nadmiaru powietrza tongue.gif

No to nie wiem o jakich samochodach mowisz. Niektore stare padla mialy przepustnicy i ja tam pompy podcisnieniowej nie widzialem a serwo bylo bezposrednio zasilane z kolektora dolotowego.
W nowych masz poprostu klapke ktora dziala on/off wiec nie wiem co tam mozna regulowac. tongue.gif

Zyski z zalet skrzyni CVT tracone sa na sprawnosci takiej przekladni i wychodzimy na 0. Spalanie jak przy manualu, skomplikowana budowa jak przy automacie. Juz wolal bym skrzynie zautomatyzowana niz CVT a idealna by byla DSG.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 19 Feb 2010 - 10:24
Post #628


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(Feluke @ Thu, 18 Feb 2010 - 22:46) *
No to nie wiem o jakich samochodach mowisz. Niektore stare padla mialy przepustnicy i ja tam pompy podcisnieniowej nie widzialem a serwo bylo bezposrednio zasilane z kolektora dolotowego.
W nowych masz poprostu klapke ktora dziala on/off wiec nie wiem co tam mozna regulowac. tongue.gif

Zyski z zalet skrzyni CVT tracone sa na sprawnosci takiej przekladni i wychodzimy na 0. Spalanie jak przy manualu, skomplikowana budowa jak przy automacie. Juz wolal bym skrzynie zautomatyzowana niz CVT a idealna by byla DSG.

CVT ma skomplikowaną budowę? Gdyby tak było, nikt by tego nie pakował do tanich skuterów. Głównym problemem CVT są wciąż chyba wytrzymałości materiałów, myślę szczególnie o pasie który pozwalałby na przenoszenie sił pozwalających samochodowi z CVT nie pozostawać w tyle za manualem.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Fri, 19 Feb 2010 - 10:28
Post #629


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(brt @ Thu, 18 Feb 2010 - 21:42) *
Fajne te skrzynie ale ja bym tym nie mogl jezdzic, ciagle bym mial wrazenie ze pale sprzeglo smile.gif


Ale samochód cały czas będzie przyśpieszał z max momentem na kołach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Fri, 19 Feb 2010 - 10:59
Post #630


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Tak tylko przypomnę, że takie skrzynie montowano w samochodach już bardzo dawno temu.
Dla przykładu Volvo 340 czy Daf 44 który może jechać tak samo szybko do przodu i do tyłu:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cavaas
post Fri, 19 Feb 2010 - 11:21
Post #631


Forum Killer
Dołączył: Sun, 31 August 2003
Skąd: Wrocław





hehe powinni do skrzyń cvt sprzedawać zestaw lekkich rolek do wariatora tak jak w skuterach biggrin.gif


--------------------
AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było
teraz- STI bug
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 19 Feb 2010 - 12:04
Post #632


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Od kilku lat mam w posiadaniu audi ze skrzynią multitronic w dieslu.Dla mnie bajka.W dupowozie sprawdza się znakomicie.Co prawda w trybie automatycznym jej praca działa usypiająco na kierowcę,za to w manualnym "zmienia biegi" szybko i co najważniejsze nie ma przerw w przenoszeniu momentu napędowego.
Wadą jest spora zwłoka w działaniu jak chcesz szybko ruszyć z miejsca.Poprostu stożki w skrzyni muszą znienić swoje położenie i musi to potrwać chwile.
Aa i jak się sypnie to wali po kieszeni strasznie.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Fri, 19 Feb 2010 - 12:16
Post #633


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





w Murano siedzi taka skrzynia i mam identyczne wrazenie jak brt... jak by sie sprzeglo jaralo smile.gif


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Fri, 19 Feb 2010 - 16:01
Post #634


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Niedawno jechałem B-klasą z Autronic'iem. Na trasie świetna sprawa, ale te wycie na stałych obrotach przy ostrym przyspieszaniu do szału doprowadza. Co prawda nie ma przerw w przenoszeniu momentu napędowego, ale czy silnik się szybciej nie grzeje skoro ciągle obroty niezmiennie pozostają w okolicach odcięcia?


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemest
post Fri, 19 Feb 2010 - 21:44
Post #635


User
Dołączył: Fri, 19 February 2010





Koledzy nieśmiało przerwę Wam tą dyskusję biggrin.gif ale nie chce zakładać nowego tematu. Otóż mam pytanie o ten samochód:
http://moto.allegro.pl/item921385372_unika...s_gti_st_s.html

Proszę Was o ocenę części użytych w projekcie, czy to ma prawo sprawnie i bezawaryjnie jeździć? Wcześniej to auto stało na allegro z wywaloną uszczelką pod głowicą. Teraz jest zrobiony, więc zastanawia mnie czy to nie jest przypadkiem czy to nie jest wina przeróbek i czy to nie bedzie się działo notorycznie ?

No i właśnie jak może być z awaryjnością? Auto miałoby być użytkowane mimo wszystko na co dzień, więc chciałbym aby się nie sypało jak choinka na trzech króli...

Z góry dzięki za wszystkie sugestie!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kabul
post Fri, 19 Feb 2010 - 22:31
Post #636


User
Dołączył: Thu, 19 August 2004





Co będzie lepsze dla akumulatora (tradycyjnego -kwasowo ołowiowego - sprawnego) przy temperaturach rzędu -20/-30 stopni:

- odłączenie klemy na noc żeby zlikwidować całkowicie pobór prądu
- nie ruszanie niczego - akumulator pobierając malutki prąd z alarmu czy standby radia rozgrzeje się przez to ,że będzie pracował

??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokol22
post Fri, 19 Feb 2010 - 23:48
Post #637


Super User
Dołączył: Fri, 22 June 2007
Skąd: O-ka





a mnie tak od dawna zastanawia jak maja wbite w dowodzie samochody fabrycznie tuningowane np nissany od nismo czy brabusy oryginalnie mercedes i nissan czy brabus taki i taki


--------------------
Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM
Jest Civic b16 gt35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Fri, 19 Feb 2010 - 23:50
Post #638


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





mi sie wydaje e przy takim mrozie to jak bedzie dlugo stał nawet z odłączoną klemą to i tak dostanie po tyłku... a pobierając prąd nierozgrzeje się na tyle żeby mu coś pomogło...

najlepsze bedzie imo zabranie go do cieplejszego pomieszczenia....


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Fri, 19 Feb 2010 - 23:54
Post #639


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(sokol22 @ Fri, 19 Feb 2010 - 23:48) *
a mnie tak od dawna zastanawia jak maja wbite w dowodzie samochody fabrycznie tuningowane np nissany od nismo czy brabusy oryginalnie mercedes i nissan czy brabus taki i taki


Jak sądzę, to zależy od tego, czy firma buduje (z punktu widzenia prawnego) nowe auto, czy tylko przebudowywuje. Np. Alpina kiedyś nabijała własny VIN i przekreślała VIN dawcy:



r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sat, 20 Feb 2010 - 09:57
Post #640


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(Kabul @ Fri, 19 Feb 2010 - 22:31) *
Co będzie lepsze dla akumulatora (tradycyjnego -kwasowo ołowiowego - sprawnego) przy temperaturach rzędu -20/-30 stopni:

- odłączenie klemy na noc żeby zlikwidować całkowicie pobór prądu
- nie ruszanie niczego - akumulator pobierając malutki prąd z alarmu czy standby radia rozgrzeje się przez to ,że będzie pracował

??



żadna z tych rzeczy za bardzo nie pomoże bo ujemna temp i tak nadal będzie działała na akumlator .pozatym bajka est że akumlator przy pobieraniu małego pradu z alarmy jak napisałes ,czy nawet wlaczeniu na chwile swiateł sprawia że parametry akumlatora rosna

tutaj poradnik o akumlatorach http://www.akumulator.pl/baza-wiedzy/ekspe...lator-zima.html


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 30 31 32 33 34 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 20:53