![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#601
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Tylko ze jedynym celem tej przepustnicy jest tworzenie podcisnienia do wspomagania hamulcy i zeby silnik lagodniej sie wylaczal.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#602
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 21 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Czy skrzynia automatyczna bezstopniowa np. w nowym renault meganne X-TRONIC CVT do czegoś się nadaje czy omijać to szerokim łukiem, w porównaniu do DSG z VAG'a?
-------------------- O3 1.8 TSI + Monterey 3.1 LTD
|
|
|
![]()
Post
#603
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Kiedyś czytałem artykuł w Auto Technice Motoryzacyjnej, że o ile pomysł skrzyni bezstopniowej jest dobry, to pomysł zbijają straty na napędzie. Póki co jest to bardziej chwyt marketingowy niż cokolwiek rzeczywiście przydatnego.
|
|
|
![]()
Post
#604
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
na pierwszy rzut oka to taka skrzynia ma małe straty, ale chyba gorzej z trwałością.
|
|
|
![]()
Post
#605
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
Tylko ze jedynym celem tej przepustnicy jest tworzenie podcisnienia do wspomagania hamulcy i zeby silnik lagodniej sie wylaczal. Dobrze myślę że dieslowi z przepustnicą nie grozi rozkręcenie się przez spalanie oleju wywalonego przez turbosprężarke? Kiedyś czytałem artykuł w Auto Technice Motoryzacyjnej, że o ile pomysł skrzyni bezstopniowej jest dobry, to pomysł zbijają straty na napędzie. Póki co jest to bardziej chwyt marketingowy niż cokolwiek rzeczywiście przydatnego. Oprócz poślizgu opony, poślizgu sprzęgła będzie można mieć poślizg paska w skrzyni ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#606
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
takie podobne przekładnie maja kombajny zbożowe i byc może jeszcze inne maszyny więc nic nowego
![]() a co do przepustnic to gdzies czytałem że jakis nowy silnik benzynowy bmw nie ma przepustnicy . jest tam system zmiennych wzniosów zaworów valvetronic -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#607
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Audi multitronic to jest własnie CVT.
W bmw jest dodatkowa krzywka, która reguluje wznios wszystkich zaworów ssących. Audi już też to ma. |
|
|
![]()
Post
#608
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
na pierwszy rzut oka to taka skrzynia ma małe straty, ale chyba gorzej z trwałością. Ma duże: a) tarcie, b) poślizg pasa. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#609
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Troche się pogubiłem ale dzieki wszystkim za odpowiedzi ![]() jeszcze jedno jak juz mamy BIturbo np w rs6 c5 to jak te turbiny bedą działać ? dwie tak samo ? Czy może 1 na początku a przy wiekszej pracy silnika wlaczy sie 2 ? Dwie tak samo - każda jest zasilana z osobnego rzędu cylindrów, są jednakowych rozmiarów i powinny pompować identycznie. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#610
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Ma duże: a) tarcie, ![]() Dokładnie tak. Przekładnia zębata ma sprawność na poziomie około 0,98 , pasowa nie amietam dokladnie,ale cos w okolicach 0,9. A tu jest zdecydowanie gorzej, pasek trze po bocznych scianach talerzy. Najprostsze przekladnie bezstopniowe z pasem parcianym pokrytym gumą maja sprawność ok. 0,7, w motoryzacji stosuje się specjalne, segmentowe metalowe pasy, na stożkach przekładni znajdują się najprawdopodobniej gumowe(nie jestem pewien, guma mogłaby mieć tragicznie niską trwałość) elementy zapobiegające poślizgom. PAS -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#611
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Dobrze myślę że dieslowi z przepustnicą nie grozi rozkręcenie się przez spalanie oleju wywalonego przez turbosprężarke? Oprócz poślizgu opony, poślizgu sprzęgła będzie można mieć poślizg paska w skrzyni ![]() wg producenta max 310 Nm -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#612
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dobrze myślę że dieslowi z przepustnicą nie grozi rozkręcenie się przez spalanie oleju wywalonego przez turbosprężarke? Zalezy jaka przepustnica. W nowych dieslach jest to poprostu klapka ktora przy pracujacym silniku caly czas jest otwarta i sie zamyka podczas wylaczenia zaplonu. Zapobiega to samowolnemu rozbiegowi diesla bo wylaczajac zaplon zamykasz dostep powietrza i paliwa z dolotu. W starszych byla klapka polaczona mechanicznie do ramienia od pompy wtryskowej i bylo to jakos ze soba zsynchronizowane. |
|
|
![]()
Post
#613
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
a co do przepustnic to gdzies czytałem że jakis nowy silnik benzynowy bmw nie ma przepustnicy . jest tam system zmiennych wzniosów zaworów valvetronic Fiatowskie silniki MultiAir też nie mają przepustnicy. Tam też to działa na zasadzie zmiennych wzniosów zaworów, AFAIR opierający się na "pompowanych" olejem diwajsach znajdujących się między zaworem a dźwigienką. |
|
|
![]()
Post
#614
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Tak, w MultiAir nie ma bezpośredniego, mechanicznego napędu między krzywką, a zaworem, stąd możliwość dosyć dowolnego kształtowania czasoprzekroju otwarcia zaworów dolotowych.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#615
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 21 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Dokładnie tak. Przekładnia zębata ma sprawność na poziomie około 0,98 , pasowa nie amietam dokladnie,ale cos w okolicach 0,9. A tu jest zdecydowanie gorzej, pasek trze po bocznych scianach talerzy. Najprostsze przekladnie bezstopniowe z pasem parcianym pokrytym gumą maja sprawność ok. 0,7, w motoryzacji stosuje się specjalne, segmentowe metalowe pasy, na stożkach przekładni znajdują się najprawdopodobniej gumowe(nie jestem pewien, guma mogłaby mieć tragicznie niską trwałość) elementy zapobiegające poślizgom. PAS Czyli rozumiem, że raczej sobie nie ma co tą skrzynią zawracać głowy, co prawda to do dupowozu dla matki, ale fajnie by było sprzedać taki samochód po 4-5 latach, a z tą skrzynią może być ciężko. ![]() -------------------- O3 1.8 TSI + Monterey 3.1 LTD
|
|
|
![]()
Post
#616
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Czyli rozumiem, że raczej sobie nie ma co tą skrzynią zawracać głowy, co prawda to do dupowozu dla matki, ale fajnie by było sprzedać taki samochód po 4-5 latach, a z tą skrzynią może być ciężko. ![]() Kumpel teraz będzie kupował takie ustrojstwo dla siebie w Focusie 2 od szwagra z DE. Z tego co się orientował- jeśli auto serwisowane i zadbane to w dupowozie podobno daje radę- szwagier nie ma z tym żadnych problemów (fakt, że auto młode bo ostatni rok przed FL). IMO jak dla kogoś kto nie katuje i używa auta tylko do przemieszczania się z pkt A do B to chyba nie taka zła opcja... Tylko nie wiem jak wypada jakość skrzyni porównując Renault z Fordem. Pzdr -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#617
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk ![]() |
Czyli rozumiem, że raczej sobie nie ma co tą skrzynią zawracać głowy, co prawda to do dupowozu dla matki, ale fajnie by było sprzedać taki samochód po 4-5 latach, a z tą skrzynią może być ciężko. ![]() Taką skrzynie stosuje się w skuterach, przyszłością to raczej nie będzie nie wiem jakie tam stosują paski ale kevlarowe u mnie w kosiarce pękały co 300km. -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
![]()
Post
#618
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Bo masz jakąś tjuninkowaną kosiare
![]() Ale również podzielam opinię że do sprawności kół zębatych im daleko |
|
|
![]()
Post
#619
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
w multitronicu jest łańcuch o specjalnej konstrukcji.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#620
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk ![]() |
Bo masz jakąś tjuninkowaną kosiare ![]() Ale również podzielam opinię że do sprawności kół zębatych im daleko Ale w nie tjuninkowanych nie stosuje się kevlarowych pasków. ![]() ![]() -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 18:58 |