Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 29 30 31 32 33 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Feluke
post Thu, 18 Feb 2010 - 00:39
Post #601


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Tylko ze jedynym celem tej przepustnicy jest tworzenie podcisnienia do wspomagania hamulcy i zeby silnik lagodniej sie wylaczal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 18 Feb 2010 - 00:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tomaszz
post Thu, 18 Feb 2010 - 08:30
Post #602


User
Dołączył: Thu, 21 April 2005
Skąd: Wawa





Czy skrzynia automatyczna bezstopniowa np. w nowym renault meganne X-TRONIC CVT do czegoś się nadaje czy omijać to szerokim łukiem, w porównaniu do DSG z VAG'a?


--------------------
O3 1.8 TSI + Monterey 3.1 LTD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Thu, 18 Feb 2010 - 09:22
Post #603


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Kiedyś czytałem artykuł w Auto Technice Motoryzacyjnej, że o ile pomysł skrzyni bezstopniowej jest dobry, to pomysł zbijają straty na napędzie. Póki co jest to bardziej chwyt marketingowy niż cokolwiek rzeczywiście przydatnego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 18 Feb 2010 - 12:07
Post #604


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





na pierwszy rzut oka to taka skrzynia ma małe straty, ale chyba gorzej z trwałością.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Thu, 18 Feb 2010 - 12:29
Post #605


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





CYTAT(Feluke @ Thu, 18 Feb 2010 - 00:39) *
Tylko ze jedynym celem tej przepustnicy jest tworzenie podcisnienia do wspomagania hamulcy i zeby silnik lagodniej sie wylaczal.


Dobrze myślę że dieslowi z przepustnicą nie grozi rozkręcenie się przez spalanie oleju wywalonego przez turbosprężarke?

CYTAT(240Z @ Thu, 18 Feb 2010 - 09:22) *
Kiedyś czytałem artykuł w Auto Technice Motoryzacyjnej, że o ile pomysł skrzyni bezstopniowej jest dobry, to pomysł zbijają straty na napędzie. Póki co jest to bardziej chwyt marketingowy niż cokolwiek rzeczywiście przydatnego.


Oprócz poślizgu opony, poślizgu sprzęgła będzie można mieć poślizg paska w skrzyni smile.gif Ciekawe jakie momenty to wytrzymuje.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Thu, 18 Feb 2010 - 12:50
Post #606


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





takie podobne przekładnie maja kombajny zbożowe i byc może jeszcze inne maszyny więc nic nowego biggrin.gif

a co do przepustnic to gdzies czytałem że jakis nowy silnik benzynowy bmw nie ma przepustnicy . jest tam system zmiennych wzniosów zaworów valvetronic


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 18 Feb 2010 - 12:53
Post #607


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Audi multitronic to jest własnie CVT.

W bmw jest dodatkowa krzywka, która reguluje wznios wszystkich zaworów ssących. Audi już też to ma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 18 Feb 2010 - 12:59
Post #608


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Maxim555 @ Thu, 18 Feb 2010 - 12:07) *
na pierwszy rzut oka to taka skrzynia ma małe straty, ale chyba gorzej z trwałością.


Ma duże:

a) tarcie,
b) poślizg pasa.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 18 Feb 2010 - 13:40
Post #609


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Maciass @ Wed, 17 Feb 2010 - 22:04) *
Troche się pogubiłem ale dzieki wszystkim za odpowiedzi biggrin.gif
jeszcze jedno jak juz mamy BIturbo np w rs6 c5 to jak te turbiny bedą działać ?
dwie tak samo ? Czy może 1 na początku a przy wiekszej pracy silnika wlaczy sie 2 ?


Dwie tak samo - każda jest zasilana z osobnego rzędu cylindrów, są jednakowych rozmiarów i powinny pompować identycznie.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Thu, 18 Feb 2010 - 14:01
Post #610


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(k11 @ Thu, 18 Feb 2010 - 12:59) *
Ma duże:
a) tarcie,
cool.gif poślizg pasa.


Dokładnie tak. Przekładnia zębata ma sprawność na poziomie około 0,98 , pasowa nie amietam dokladnie,ale cos w okolicach 0,9. A tu jest zdecydowanie gorzej, pasek trze po bocznych scianach talerzy. Najprostsze przekladnie bezstopniowe z pasem parcianym pokrytym gumą maja sprawność ok. 0,7, w motoryzacji stosuje się specjalne, segmentowe metalowe pasy, na stożkach przekładni znajdują się najprawdopodobniej gumowe(nie jestem pewien, guma mogłaby mieć tragicznie niską trwałość) elementy zapobiegające poślizgom.

PAS


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 18 Feb 2010 - 14:14
Post #611


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(bajcik @ Thu, 18 Feb 2010 - 13:29) *
Dobrze myślę że dieslowi z przepustnicą nie grozi rozkręcenie się przez spalanie oleju wywalonego przez turbosprężarke?



Oprócz poślizgu opony, poślizgu sprzęgła będzie można mieć poślizg paska w skrzyni smile.gif Ciekawe jakie momenty to wytrzymuje.




wg producenta max 310 Nm


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 18 Feb 2010 - 14:20
Post #612


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(bajcik @ Thu, 18 Feb 2010 - 12:29) *
Dobrze myślę że dieslowi z przepustnicą nie grozi rozkręcenie się przez spalanie oleju wywalonego przez turbosprężarke?

Zalezy jaka przepustnica. W nowych dieslach jest to poprostu klapka ktora przy pracujacym silniku caly czas jest otwarta i sie zamyka podczas wylaczenia zaplonu. Zapobiega to samowolnemu rozbiegowi diesla bo wylaczajac zaplon zamykasz dostep powietrza i paliwa z dolotu.
W starszych byla klapka polaczona mechanicznie do ramienia od pompy wtryskowej i bylo to jakos ze soba zsynchronizowane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Thu, 18 Feb 2010 - 14:20
Post #613


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





CYTAT(kamil.k @ Thu, 18 Feb 2010 - 12:50) *
a co do przepustnic to gdzies czytałem że jakis nowy silnik benzynowy bmw nie ma przepustnicy . jest tam system zmiennych wzniosów zaworów valvetronic


Fiatowskie silniki MultiAir też nie mają przepustnicy. Tam też to działa na zasadzie zmiennych wzniosów zaworów, AFAIR opierający się na "pompowanych" olejem diwajsach znajdujących się między zaworem a dźwigienką.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 18 Feb 2010 - 14:22
Post #614


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Tak, w MultiAir nie ma bezpośredniego, mechanicznego napędu między krzywką, a zaworem, stąd możliwość dosyć dowolnego kształtowania czasoprzekroju otwarcia zaworów dolotowych.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomaszz
post Thu, 18 Feb 2010 - 15:01
Post #615


User
Dołączył: Thu, 21 April 2005
Skąd: Wawa





CYTAT(kompot @ Thu, 18 Feb 2010 - 14:01) *
Dokładnie tak. Przekładnia zębata ma sprawność na poziomie około 0,98 , pasowa nie amietam dokladnie,ale cos w okolicach 0,9. A tu jest zdecydowanie gorzej, pasek trze po bocznych scianach talerzy. Najprostsze przekladnie bezstopniowe z pasem parcianym pokrytym gumą maja sprawność ok. 0,7, w motoryzacji stosuje się specjalne, segmentowe metalowe pasy, na stożkach przekładni znajdują się najprawdopodobniej gumowe(nie jestem pewien, guma mogłaby mieć tragicznie niską trwałość) elementy zapobiegające poślizgom.

PAS


Czyli rozumiem, że raczej sobie nie ma co tą skrzynią zawracać głowy, co prawda to do dupowozu dla matki, ale fajnie by było sprzedać taki samochód po 4-5 latach, a z tą skrzynią może być ciężko. mellow.gif


--------------------
O3 1.8 TSI + Monterey 3.1 LTD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Thu, 18 Feb 2010 - 17:40
Post #616


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





CYTAT(Tomaszz @ Thu, 18 Feb 2010 - 15:01) *
Czyli rozumiem, że raczej sobie nie ma co tą skrzynią zawracać głowy, co prawda to do dupowozu dla matki, ale fajnie by było sprzedać taki samochód po 4-5 latach, a z tą skrzynią może być ciężko. mellow.gif


Kumpel teraz będzie kupował takie ustrojstwo dla siebie w Focusie 2 od szwagra z DE.
Z tego co się orientował- jeśli auto serwisowane i zadbane to w dupowozie podobno daje radę- szwagier nie ma z tym żadnych problemów (fakt, że auto młode bo ostatni rok przed FL).
IMO jak dla kogoś kto nie katuje i używa auta tylko do przemieszczania się z pkt A do B to chyba nie taka zła opcja... Tylko nie wiem jak wypada jakość skrzyni porównując Renault z Fordem.
Pzdr


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Thu, 18 Feb 2010 - 18:26
Post #617


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





CYTAT(Tomaszz @ Thu, 18 Feb 2010 - 15:01) *
Czyli rozumiem, że raczej sobie nie ma co tą skrzynią zawracać głowy, co prawda to do dupowozu dla matki, ale fajnie by było sprzedać taki samochód po 4-5 latach, a z tą skrzynią może być ciężko. mellow.gif


Taką skrzynie stosuje się w skuterach, przyszłością to raczej nie będzie nie wiem jakie tam stosują paski ale kevlarowe u mnie w kosiarce pękały co 300km.


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Thu, 18 Feb 2010 - 19:01
Post #618


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Bo masz jakąś tjuninkowaną kosiare tongue.gif


Ale również podzielam opinię że do sprawności kół zębatych im daleko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 18 Feb 2010 - 19:05
Post #619


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





w multitronicu jest łańcuch o specjalnej konstrukcji.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Thu, 18 Feb 2010 - 19:06
Post #620


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





CYTAT(Grzesi(E30)k @ Thu, 18 Feb 2010 - 19:01) *
Bo masz jakąś tjuninkowaną kosiare tongue.gif


Ale również podzielam opinię że do sprawności kół zębatych im daleko


Ale w nie tjuninkowanych nie stosuje się kevlarowych pasków. wink.gif Poza tym nie tylko paski dawały .... angry.gif


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 29 30 31 32 33 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 18:58