![]() ![]() |
Sun, 14 Feb 2010 - 21:34
Post
#581
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin |
a ja mam pytanie na temat coraz popularniejszego systemu start&stop. Ostatnio czytałem, że któraś z firm (już nie pamiętam która) zastowała takie rozwiązanie w turbodieslu. Co na to turbosprężarka, którą jak wiemy powinno się chłodzić przed wyłączeniem silnika? Powinno się ją schłodzić bezpośrednio po ciężkim pałowaniu, więc turbosprężarce wszystko jedno w warunkach jazdy w korku, jak napisał przedmówca Na potrzeby systemu start&stop dość łatwo sobie wyobrazić, że zastosowano rodzaj turbotimera, który nie pozwala wyłąćzyć silnika z niebezpiecznie gorącą turbosprężarką. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Sun, 14 Feb 2010 - 21:34
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 14:36
Post
#582
|
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 January 2010 |
Jest jakaś rożnica pracy turbin w nazwie TWIN turbo i BI turbo ? czy to jest to samo pod inną nazwą ? Czy jednak są jakieś różnice a jeśli tak to jakie ?
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 14:51
Post
#583
|
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 April 2008 |
Twin turbo to system w którym turbiny pompują identycznie a Bi to system w którym jedna pompuje w innym zakresie obrotów niz dróga
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 15:21
Post
#584
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków |
Twin turbo to system w którym turbiny pompują identycznie a Bi to system w którym jedna pompuje w innym zakresie obrotów niz dróga na odwrót... -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 15:28
Post
#585
|
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 April 2008 |
Jest pan pewien panie M!xer?
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 15:54
Post
#586
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
Mi sie wydaje ze M!xer ma racje, bo zobaczmy np na audi rs4 2.7 przykladowo i tam jest biturbo w silniku V6 wiec raczej nie pompuje do 3tys obrotów polowa silnika a powyzej druga polowa
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 16:05
Post
#587
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 |
300ZX i Supra też są Twin Turbo, w Nissanie jest V6 zasilane jednocześnie przez obie turbosprężarki, a w Suprze R6 w którym turbo działa sekwencyjnie. Więc nazwa raczej niema związku ze sposobem działania IMO.
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 16:06
Post
#588
|
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 20 March 2009 |
Na pewno panie IZO przykładem są choćby silniki Audi S4/6 na których widnieje napis BI TURBO.
Wydaje mi się że kiedyś japończycy nazwali twin turbo silnik z dwoma nie zależnymi sprężarkami ale to wyjątek. Twin turbo to dwie różne(miesza i większa) sprężarki połączone szeregowo tak aby uniknąć turbodziury. http://www.dieselplace.com/forum/uploads/twin_turbo.jpg EDIT: Misior i Javie mnie yprzedzili |
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 16:10
Post
#589
|
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 April 2008 |
Ja dotąd zylem w przekonaniu ze Twin turbo to jest to układ równoległy
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 16:25
Post
#590
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR |
Powinno się ją schłodzić bezpośrednio po ciężkim pałowaniu, więc turbosprężarce wszystko jedno w warunkach jazdy w korku, jak napisał przedmówca Na potrzeby systemu start&stop dość łatwo sobie wyobrazić, że zastosowano rodzaj turbotimera, który nie pozwala wyłąćzyć silnika z niebezpiecznie gorącą turbosprężarką. w BMW 120D przy zimnym silniku, S&S nie dziala. Rowniez ponizej tmp otoczenia chyba -5, takze sie deaktywuje. nie sprawdzalem jak sie zachiwuje po pelnym bucie, bo dziewczyna nie lubi jak znecam sie nad jej samochodem. -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 18:54
Post
#591
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Ja jak dotąd byłem w przekonaniu, że Twinturbo i Biturbo to tylko nazwy oznaczające użycie dwóch sprężarek nie mówiących o sposobie ich montowania i pracy.
Coś jak Avant, Wagon itd. Wydaje mi się że kiedyś japończycy nazwali twin turbo silnik z dwoma nie zależnymi sprężarkami ale to wyjątek. Twin turbo to dwie różne(miesza i większa) sprężarki połączone szeregowo tak aby uniknąć turbodziury. No widzisz, a w BMW 3.0sd ma to nazwę biturbo (pompowanie "szeregowe"), ba, w motorze 3.0si (benzyniak) gdzie pracują one równolegle też noszą nazwę biturbo - obstaję więc przy tym co napisałem wyżej, dopóki ktoś tego nie zdementuje. |
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 19:49
Post
#592
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) |
A na silniku mazdy 13B REW i 20B jest napisane sequential twin turbo.. pewnie nie znają terminologii
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 20:37
Post
#593
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 March 2004 Skąd: Łomża |
termin "twin turbo" odbieram jak bliźniacze świstaki, więc jednakowe
chyba, że by to rozwinąć na bliźniaki jedno i dwu jajowe hehe -------------------- VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away. |
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 21:11
Post
#594
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
Tak patrzac na terminologie to Twin turbo i Biturbo oznaczaja dwie turbosprezarki przy czym Twin Turbo to dwie jednakowe a Biturbo moga byc jednakowe ale moga tez byc rozne.
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 22:00
Post
#595
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
tak i twin turbo moze byc jednoczesnie nazwane biturbo
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 22:04
Post
#596
|
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 January 2010 |
Troche się pogubiłem ale dzieki wszystkim za odpowiedzi
jeszcze jedno jak juz mamy BIturbo np w rs6 c5 to jak te turbiny bedą działać ? dwie tak samo ? Czy może 1 na początku a przy wiekszej pracy silnika wlaczy sie 2 ? |
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 22:27
Post
#597
|
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 |
W dieslach nie ma przepustnicy i dawkujac paliwo reguluje sie obroty? Dlaczego nie mozna tak zrobic w benzynie?
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 23:09
Post
#598
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
bo nie da sie zapalić mieszanki o stosunku a/r 200, to tak po krótce
|
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 23:15
Post
#599
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie |
W dieslach nie ma przepustnicy i dawkujac paliwo reguluje sie obroty? Dlaczego nie mozna tak zrobic w benzynie? W moim HDI mam przepustnicę, na linkę . -------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
|
Wed, 17 Feb 2010 - 23:25
Post
#600
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
jest sporo diesli z przepustnicami nawet stare szroty typu transit ją miały
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 22:06 |