Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
rallyfan
post Thu, 04 Feb 2010 - 21:31
Post #541


Super User
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: PL





CYTAT(Marian Łódź @ Wed, 03 Feb 2010 - 20:06) *
Widze, że jestescie dobrze zorientowani w ubezpieczeiach a ja mam taki "problem". Auto kupione, z waznym OC (oplaceone przez poprzedniego wlasciciela na pol roku) i zaraz sprzedane dalej. Po roku przychodzi wezwanie do zapalcenia 200zl+odsetki. "naleznosc powstala z tytulu nieoplacenia raty skladki oc do polisy". Ja nie wypowiedzialem umowy (nie pamietam dlaczego huh.gif ) to teraz musze zapłacić ? I jak oni liczą te odsetki ?


Ja swego czasu kupiłem auto z przyczepą.Przyczepa została sprzedana na drugi dzień po zakupie auta.Po kilku miesiacach przychodzi mi kwiteczek z PZu ze musze im zaplacic za zaległą rate za ubezpieczenie.Miałem tam podany nr i mail kontaktowy, napisalem ze nie wiedzialem ze mam wymowic ubezpieczenie (wysłałem skany umów kupna i sprzedaży) a przyczepe sprzedalem na drugi dzien po zakupie(bo tak było), i płacic nie musialem.A odsetyki od ubezpieczenia jakies duże chyba nie są.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 04 Feb 2010 - 21:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Forest 200sx
post Thu, 04 Feb 2010 - 23:45
Post #542


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 April 2006
Skąd: Poznan





CYTAT(Marlon @ Thu, 04 Feb 2010 - 21:13) *
jeśli to ten X-Pipe o jakim myślę, czyli w wydechu, to robi się ten myk (układ licząc od silnika na przykład 4-2-1-2) w celu zachowania odp pojemności układu, fala ciśnienia, rozprężanie itepe. W samochodach rzadki widok, w motocyklach nieco częstszy. Podobny (ale zmieniający pojemność układu) jest H-Pipe, czyli rury nie schodzą się, a dwie równoległe do siebie rury są połączone prostopadłym łącznikiem. Zreszą sama nazwa X lub H wszystko tłumaczy (to jak z chlebakiem, który jak sama nazwa wskazuje służy do noszenia granatów, które się w nim chlebocą)


Bardzo często stosowany w autach V8, tak jak pisze Marlon chodzi o kolejność zapłonów i zjawiska falowe jakie występują w wydechu. Stare amerykańskie V8mki nie miały xpipe i te gadały najkonkretniej , a że miały po 30hp mniej , kogo to wtedy obchodziło dodali z 1l pojemności i się zgadzało tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sat, 06 Feb 2010 - 20:30
Post #543


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





czy jest sens montować regulowany regulator cisnienia paliwa w silniku N/A?
zakladajac ze zostanie zmieniona pompa.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 06 Feb 2010 - 23:38
Post #544


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(Neo3 @ Sat, 06 Feb 2010 - 20:30) *
czy jest sens montować regulowany regulator cisnienia paliwa w silniku N/A?
zakladajac ze zostanie zmieniona pompa.


jest sens tylko gdy zamierzasz regulowac cisnienie paliwa


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sun, 07 Feb 2010 - 00:16
Post #545


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





dobra, silnik prawie seria ma byc strojony na megasquircie, czy warto dokladac regulowany czy prosciej moze da sie dobrac z innego auta ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 07 Feb 2010 - 08:38
Post #546


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





a dlaczego nie zostawic seryjnego? W czym bedzie przeszkadzał?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radom
post Sun, 07 Feb 2010 - 11:39
Post #547


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 December 2003
Skąd: Częstochowa





montować wentylator pchający powietrze przed chłodnicą wody, czy może ciągnący za chłodnicą? miejsce pozwala na oba typy montażu, z przodu jest duży wlot powietrza który odkrywa większą część chłodnicy, więc żeby wiatrak nie tamował powietrza w czasie jazdy chyba lepiej dać ciągnący z tyłu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sun, 07 Feb 2010 - 12:28
Post #548


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(radom @ Sun, 07 Feb 2010 - 11:39) *
montować wentylator pchający powietrze przed chłodnicą wody, czy może ciągnący za chłodnicą? miejsce pozwala na oba typy montażu, z przodu jest duży wlot powietrza który odkrywa większą część chłodnicy, więc żeby wiatrak nie tamował powietrza w czasie jazdy chyba lepiej dać ciągnący z tyłu?

Zabudowany, ciagnacy tak zeby zasysal powietrze z calej chlodnicy i jakies klapki gumowe ktorymi powietrze by wylatywalo podczas jazdy gdy wentylator nie pracuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Warpi
post Sun, 07 Feb 2010 - 19:15
Post #549


Super User
Dołączył: Mon, 17 May 2004
Skąd: LBI





jak luźno powinien kręcić się wirnik w turbinie ? bo coś mi nie pasuje u mnie, jak zakręcę palcami to praktycznie od razu się zatrzymuje, i nie ma praktycznie luzu wzdłużnego, tylko lekki poprzeczny, da się to jakoś poluzować ? będzie wtedy wcześniej wstawać ? czy nie zaczepiać. nie mam wskaźnika boostu wiec nie wiem kiedy wstaje ale przy 3 tyś już dobrze sapie.


--------------------
CCWA i ARX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 07 Feb 2010 - 19:19
Post #550


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Lekki opór musi być, ale tak przez ekran ciężko ocenić czy jest git, czy go coś łapie. Choć z tego co piszesz wynika, że jest bdb. Luźna mogłaby drzeć łopatkami w obudowę.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sun, 07 Feb 2010 - 23:05
Post #551


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Warpi @ Sun, 07 Feb 2010 - 19:15) *
jak luźno powinien kręcić się wirnik w turbinie ? bo coś mi nie pasuje u mnie, jak zakręcę palcami to praktycznie od razu się zatrzymuje, i nie ma praktycznie luzu wzdłużnego, tylko lekki poprzeczny, da się to jakoś poluzować ? będzie wtedy wcześniej wstawać ? czy nie zaczepiać. nie mam wskaźnika boostu wiec nie wiem kiedy wstaje ale przy 3 tyś już dobrze sapie.

Zdrow jak ryba ta turbina. Zatrzymanie odrazu po kreceniu to normalka bo lozyska sa slizgowe i nadodatek w oleju ktory dosc mocny opor stawia, po rozgrzaniu duzo lzej sie kreci. Luzy tez ok, jak by miala luz wzdluzny to znaczy ze juz lozysko oporowe zuzyte i pewnie niedlugo zacznie puszczac olejem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Sun, 07 Feb 2010 - 23:49
Post #552


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





a ktory to luz wzdluzny, a ktory porzeczny?


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Mon, 08 Feb 2010 - 08:09
Post #553


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(jagus @ Sun, 07 Feb 2010 - 23:49) *
a ktory to luz wzdluzny, a ktory porzeczny?



powiedz że żartujesz biggrin.gif luz wzdłużny to jak sama nazwa mówi wzdłuż osi a poprzeczny jak sama nazwa mówi w poprzek do osi biggrin.gif


spotkał sie ktos z urzadzeniem IMPCO CA 55.to urzadzenie do lpg ,podobne do blosa z tym ze amerykanskie i niby lepsze


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Mon, 08 Feb 2010 - 09:13
Post #554


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





CYTAT(kamil.k @ Mon, 08 Feb 2010 - 08:09) *
powiedz że żartujesz biggrin.gif luz wzdłużny to jak sama nazwa mówi wzdłuż osi a poprzeczny jak sama nazwa mówi w poprzek do osi biggrin.gif


spotkał sie ktos z urzadzeniem IMPCO CA 55.to urzadzenie do lpg ,podobne do blosa z tym ze amerykanskie i niby lepsze



http://www.impco-beru.nl/products_fuel.html

niby pisza ze do 215hp daje rady (model ca200) tylko czy amerykanskich czy europejskich
niemialem z tym stycznosci ale wyglada ciekawie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 08 Feb 2010 - 09:14
Post #555


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Całkiem poważne pytanie - po jaką cholerę koncerny wprowadziły dwumasowe koło zamachowe? Praktycznie o dowolnym aucie, wyposażonym w dwumas czytamy, że dwumas pada przy katowaniu i że jak się da to najlepiej zmienić na jednomas ze starszego/innego modelu. Czy oprócz wyższych wpływów ze sprzedaży części przez koncern takie rozwiązanie ma jakiekolwiek zalety?


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bielas
post Mon, 08 Feb 2010 - 09:36
Post #556


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: Stolica





Ostatnio w Auto Shit pisali, że jednomasa bardziej obciąża napędy przy przenoszeniu mocy.


--------------------
Łukasz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Mon, 08 Feb 2010 - 10:18
Post #557


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





Poprawcie mnie jeśli się mylę:

Generalnie dwumas ma zmniejszać siły (wyrównoważać, chociaż cholera wie jak to nazwać) działające na skrzynie/przeniesienie napędu... Płynnie przenosić moment na skrzynie itd...


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Mon, 08 Feb 2010 - 10:51
Post #558


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





^ jak kiedyś rozbieraliście klasyczne sprzęgło, to zauwazycie, że sprężystość mechanizmu zawartego w tarczy sprzęgła jest o wiele niższa od tego, co może zaoferować zamachowe "koło dwumasowe". Taka duża sprężyna działa jako tłumik uniemożliwiający uderzenie siły w skrzynię po spięciu sprzęgła. Dodatkowo jednolita tarcza sprzęgła pozwala zmieniać biegu "kulturalniej", niż rozklekotana tarcza wykorzystywana w klasycznej tarczy z jednolitym zamachem. A, że to wytrzymałości nie ma takiej, jak stare rozwiązania, to inna kwestia... Jak będziemy w wieku tych, którzy projektują takie rozwiązania, to pewnie zrozumiemy po to wszystko... ;P A póki co, jednomas, spiek i w ogień!


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Mon, 08 Feb 2010 - 12:06
Post #559


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(rennen @ Mon, 08 Feb 2010 - 09:14) *
Całkiem poważne pytanie - po jaką cholerę koncerny wprowadziły dwumasowe koło zamachowe? Praktycznie o dowolnym aucie, wyposażonym w dwumas czytamy, że dwumas pada przy katowaniu i że jak się da to najlepiej zmienić na jednomas ze starszego/innego modelu. Czy oprócz wyższych wpływów ze sprzedaży części przez koncern takie rozwiązanie ma jakiekolwiek zalety?


Pytanie bardziej skomplikowane niż myślałem, dokopałem się do takich informacji:

Google tłumacz:
(Niedawno dwie masy zamachowe przyjętych w różnych typach silników w celu zmniejszenia drgań skrętnych silnika. Dwu-masowe koło zamachowe ma częstotliwość rezonansową poniżej prędkości biegu jałowego. Tak, to musi być wyposażone w mechanizm rozpraszania energii w celu uniknięcia problemu rezonansu. W związku z koła zamachowego na tłumienie skuteczność w praktyce prędkości silnika jest obniżony z powodu rozproszenia energii mechanizmu ogranicza względne przesunięcie dwa koła zamachowego masy. W tej pracy, nowy prototyp dwu-masowe koło zamachowe zostało ocenione i uznane za skuteczne w poprawie dwie ważne cechy takich urządzeń:
1) zdolność do zmniejszenia drgań skrętnych i
2) zdolność do uniknięcia problemów podczas uruchamiania silnika rezonans)

Oryginał z SAE International

Recently two-mass flywheels have adopted in various types of engines to decrease torsional engine vibrations. A two-mass flywheel has a resonance frequency below the idle speed. Thus, it must be provided with an energy dissipating mechanism to avoid a resonance problem. Consequently, flywheel's damping effectiveness at practical engine speeds is decreased because the energy dissipating mechanism restricts relative displacement of the two-mass flywheel. In this work, a new prototype two-mass flywheel was evaluated and found to be effective in improving two important qualities of such devices:
1) its ability to decrease torsional vibrations and
2) its ability to avoid resonance problems during engine startup



Czyli chodzi o minimalizacje drgań skrętnych. Tylko w jakim celu? Producentowi nie jest na rękę montować w silniku coś, co jest drogie i się psuje. Inwestycja w koło dwu masowe musi się zwrócić. Jedyne co przychodzi mi na myśl, to oszczędność, na podzespołach typu wał korbowy i skrzynia biegów. I chyba także poprawia się komfort, z tego co napisali na SAE, to silnik z kołem dwu masowym ma mniejsze wibracje i jest przez, to bardziej cichy, niż taki z tradycyjnym jednomasowym kołem.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Mon, 08 Feb 2010 - 15:20
Post #560


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





CYTAT(Maxim555 @ Mon, 08 Feb 2010 - 12:06) *
Czyli chodzi o minimalizacje drgań skrętnych. Tylko w jakim celu? Producentowi nie jest na rękę montować w silniku coś, co jest drogie i się psuje. Inwestycja w koło dwu masowe musi się zwrócić. Jedyne co przychodzi mi na myśl, to oszczędność, na podzespołach typu wał korbowy i skrzynia biegów. I chyba także poprawia się komfort, z tego co napisali na SAE, to silnik z kołem dwu masowym ma mniejsze wibracje i jest przez, to bardziej cichy, niż taki z tradycyjnym jednomasowym kołem.


IMO z pkt widzenia producenta- przyciągnięcie klienta bardziej komfortowym rozwiązaniem- nie szarpie, nie drży- pełna kulturka- większość społeczeństwa nie ogarnia różnicy i tak naprawdę ich to nie interesuje... Interesuje ich m.in. to: czy autko jest "przyjemne" w eksploatacji...
Jakbyście byli przeciętnymi zjadaczami chleba i nie mieli o tym pojęcia to co byście wybrali:
-auto, które np. przy zmianie biegów potrafi szarpnąć, przy odpalaniu dziwnie zadrżeć itd, itp
-to samo auto tylko bez większości z wyżej wymienionych?

Z pkt widzenia użytkownika:
Mimo iż koszt dużo wyższy niż jedno-mas, to przy upalaniu na pewno tańszy niż skrzynia (a jak Wam wiadomo, niektóre mają problemy już w serii)

Dwu-mas na pewno oszczędza trochę życia przeniesieniu napędu...

Co nie zmienia faktu, że dwu-mas to zło (mam, zmieniłem, a nie wywaliłem tylko dlatego żeby przy odsprzedaży nie tłumaczyć laikowi dlaczego jest inaczej niż w serii...)


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 06:33