![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#541
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: PL ![]() |
Widze, że jestescie dobrze zorientowani w ubezpieczeiach a ja mam taki "problem". Auto kupione, z waznym OC (oplaceone przez poprzedniego wlasciciela na pol roku) i zaraz sprzedane dalej. Po roku przychodzi wezwanie do zapalcenia 200zl+odsetki. "naleznosc powstala z tytulu nieoplacenia raty skladki oc do polisy". Ja nie wypowiedzialem umowy (nie pamietam dlaczego ![]() Ja swego czasu kupiłem auto z przyczepą.Przyczepa została sprzedana na drugi dzień po zakupie auta.Po kilku miesiacach przychodzi mi kwiteczek z PZu ze musze im zaplacic za zaległą rate za ubezpieczenie.Miałem tam podany nr i mail kontaktowy, napisalem ze nie wiedzialem ze mam wymowic ubezpieczenie (wysłałem skany umów kupna i sprzedaży) a przyczepe sprzedalem na drugi dzien po zakupie(bo tak było), i płacic nie musialem.A odsetyki od ubezpieczenia jakies duże chyba nie są. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#542
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 April 2006 Skąd: Poznan ![]() |
jeśli to ten X-Pipe o jakim myślę, czyli w wydechu, to robi się ten myk (układ licząc od silnika na przykład 4-2-1-2) w celu zachowania odp pojemności układu, fala ciśnienia, rozprężanie itepe. W samochodach rzadki widok, w motocyklach nieco częstszy. Podobny (ale zmieniający pojemność układu) jest H-Pipe, czyli rury nie schodzą się, a dwie równoległe do siebie rury są połączone prostopadłym łącznikiem. Zreszą sama nazwa X lub H wszystko tłumaczy (to jak z chlebakiem, który jak sama nazwa wskazuje służy do noszenia granatów, które się w nim chlebocą) Bardzo często stosowany w autach V8, tak jak pisze Marlon chodzi o kolejność zapłonów i zjawiska falowe jakie występują w wydechu. Stare amerykańskie V8mki nie miały xpipe i te gadały najkonkretniej , a że miały po 30hp mniej , kogo to wtedy obchodziło dodali z 1l pojemności i się zgadzało ![]() |
|
|
![]()
Post
#543
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
czy jest sens montować regulowany regulator cisnienia paliwa w silniku N/A?
zakladajac ze zostanie zmieniona pompa. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#544
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
czy jest sens montować regulowany regulator cisnienia paliwa w silniku N/A? zakladajac ze zostanie zmieniona pompa. jest sens tylko gdy zamierzasz regulowac cisnienie paliwa -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#545
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
dobra, silnik prawie seria ma byc strojony na megasquircie, czy warto dokladac regulowany czy prosciej moze da sie dobrac z innego auta ?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#546
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
a dlaczego nie zostawic seryjnego? W czym bedzie przeszkadzał?
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#547
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 December 2003 Skąd: Częstochowa ![]() |
montować wentylator pchający powietrze przed chłodnicą wody, czy może ciągnący za chłodnicą? miejsce pozwala na oba typy montażu, z przodu jest duży wlot powietrza który odkrywa większą część chłodnicy, więc żeby wiatrak nie tamował powietrza w czasie jazdy chyba lepiej dać ciągnący z tyłu?
|
|
|
![]()
Post
#548
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
montować wentylator pchający powietrze przed chłodnicą wody, czy może ciągnący za chłodnicą? miejsce pozwala na oba typy montażu, z przodu jest duży wlot powietrza który odkrywa większą część chłodnicy, więc żeby wiatrak nie tamował powietrza w czasie jazdy chyba lepiej dać ciągnący z tyłu? Zabudowany, ciagnacy tak zeby zasysal powietrze z calej chlodnicy i jakies klapki gumowe ktorymi powietrze by wylatywalo podczas jazdy gdy wentylator nie pracuje. |
|
|
![]()
Post
#549
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI ![]() |
jak luźno powinien kręcić się wirnik w turbinie ? bo coś mi nie pasuje u mnie, jak zakręcę palcami to praktycznie od razu się zatrzymuje, i nie ma praktycznie luzu wzdłużnego, tylko lekki poprzeczny, da się to jakoś poluzować ? będzie wtedy wcześniej wstawać ? czy nie zaczepiać. nie mam wskaźnika boostu wiec nie wiem kiedy wstaje ale przy 3 tyś już dobrze sapie.
-------------------- CCWA i ARX
|
|
|
![]()
Post
#550
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Lekki opór musi być, ale tak przez ekran ciężko ocenić czy jest git, czy go coś łapie. Choć z tego co piszesz wynika, że jest bdb. Luźna mogłaby drzeć łopatkami w obudowę.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#551
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
jak luźno powinien kręcić się wirnik w turbinie ? bo coś mi nie pasuje u mnie, jak zakręcę palcami to praktycznie od razu się zatrzymuje, i nie ma praktycznie luzu wzdłużnego, tylko lekki poprzeczny, da się to jakoś poluzować ? będzie wtedy wcześniej wstawać ? czy nie zaczepiać. nie mam wskaźnika boostu wiec nie wiem kiedy wstaje ale przy 3 tyś już dobrze sapie. Zdrow jak ryba ta turbina. Zatrzymanie odrazu po kreceniu to normalka bo lozyska sa slizgowe i nadodatek w oleju ktory dosc mocny opor stawia, po rozgrzaniu duzo lzej sie kreci. Luzy tez ok, jak by miala luz wzdluzny to znaczy ze juz lozysko oporowe zuzyte i pewnie niedlugo zacznie puszczac olejem. |
|
|
![]()
Post
#552
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
a ktory to luz wzdluzny, a ktory porzeczny?
-------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#553
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
a ktory to luz wzdluzny, a ktory porzeczny? powiedz że żartujesz ![]() ![]() spotkał sie ktos z urzadzeniem IMPCO CA 55.to urzadzenie do lpg ,podobne do blosa z tym ze amerykanskie i niby lepsze -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#554
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
powiedz że żartujesz ![]() ![]() spotkał sie ktos z urzadzeniem IMPCO CA 55.to urzadzenie do lpg ,podobne do blosa z tym ze amerykanskie i niby lepsze http://www.impco-beru.nl/products_fuel.html niby pisza ze do 215hp daje rady (model ca200) tylko czy amerykanskich czy europejskich niemialem z tym stycznosci ale wyglada ciekawie |
|
|
![]()
Post
#555
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Całkiem poważne pytanie - po jaką cholerę koncerny wprowadziły dwumasowe koło zamachowe? Praktycznie o dowolnym aucie, wyposażonym w dwumas czytamy, że dwumas pada przy katowaniu i że jak się da to najlepiej zmienić na jednomas ze starszego/innego modelu. Czy oprócz wyższych wpływów ze sprzedaży części przez koncern takie rozwiązanie ma jakiekolwiek zalety?
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#556
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: Stolica ![]() |
Ostatnio w Auto Shit pisali, że jednomasa bardziej obciąża napędy przy przenoszeniu mocy.
-------------------- Łukasz
|
|
|
![]()
Post
#557
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Poprawcie mnie jeśli się mylę:
Generalnie dwumas ma zmniejszać siły (wyrównoważać, chociaż cholera wie jak to nazwać) działające na skrzynie/przeniesienie napędu... Płynnie przenosić moment na skrzynie itd... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#558
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
^ jak kiedyś rozbieraliście klasyczne sprzęgło, to zauwazycie, że sprężystość mechanizmu zawartego w tarczy sprzęgła jest o wiele niższa od tego, co może zaoferować zamachowe "koło dwumasowe". Taka duża sprężyna działa jako tłumik uniemożliwiający uderzenie siły w skrzynię po spięciu sprzęgła. Dodatkowo jednolita tarcza sprzęgła pozwala zmieniać biegu "kulturalniej", niż rozklekotana tarcza wykorzystywana w klasycznej tarczy z jednolitym zamachem. A, że to wytrzymałości nie ma takiej, jak stare rozwiązania, to inna kwestia... Jak będziemy w wieku tych, którzy projektują takie rozwiązania, to pewnie zrozumiemy po to wszystko... ;P A póki co, jednomas, spiek i w ogień!
-------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#559
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Całkiem poważne pytanie - po jaką cholerę koncerny wprowadziły dwumasowe koło zamachowe? Praktycznie o dowolnym aucie, wyposażonym w dwumas czytamy, że dwumas pada przy katowaniu i że jak się da to najlepiej zmienić na jednomas ze starszego/innego modelu. Czy oprócz wyższych wpływów ze sprzedaży części przez koncern takie rozwiązanie ma jakiekolwiek zalety? Pytanie bardziej skomplikowane niż myślałem, dokopałem się do takich informacji: Google tłumacz: (Niedawno dwie masy zamachowe przyjętych w różnych typach silników w celu zmniejszenia drgań skrętnych silnika. Dwu-masowe koło zamachowe ma częstotliwość rezonansową poniżej prędkości biegu jałowego. Tak, to musi być wyposażone w mechanizm rozpraszania energii w celu uniknięcia problemu rezonansu. W związku z koła zamachowego na tłumienie skuteczność w praktyce prędkości silnika jest obniżony z powodu rozproszenia energii mechanizmu ogranicza względne przesunięcie dwa koła zamachowego masy. W tej pracy, nowy prototyp dwu-masowe koło zamachowe zostało ocenione i uznane za skuteczne w poprawie dwie ważne cechy takich urządzeń: 1) zdolność do zmniejszenia drgań skrętnych i 2) zdolność do uniknięcia problemów podczas uruchamiania silnika rezonans) Oryginał z SAE International Recently two-mass flywheels have adopted in various types of engines to decrease torsional engine vibrations. A two-mass flywheel has a resonance frequency below the idle speed. Thus, it must be provided with an energy dissipating mechanism to avoid a resonance problem. Consequently, flywheel's damping effectiveness at practical engine speeds is decreased because the energy dissipating mechanism restricts relative displacement of the two-mass flywheel. In this work, a new prototype two-mass flywheel was evaluated and found to be effective in improving two important qualities of such devices: 1) its ability to decrease torsional vibrations and 2) its ability to avoid resonance problems during engine startup Czyli chodzi o minimalizacje drgań skrętnych. Tylko w jakim celu? Producentowi nie jest na rękę montować w silniku coś, co jest drogie i się psuje. Inwestycja w koło dwu masowe musi się zwrócić. Jedyne co przychodzi mi na myśl, to oszczędność, na podzespołach typu wał korbowy i skrzynia biegów. I chyba także poprawia się komfort, z tego co napisali na SAE, to silnik z kołem dwu masowym ma mniejsze wibracje i jest przez, to bardziej cichy, niż taki z tradycyjnym jednomasowym kołem. |
|
|
![]()
Post
#560
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Czyli chodzi o minimalizacje drgań skrętnych. Tylko w jakim celu? Producentowi nie jest na rękę montować w silniku coś, co jest drogie i się psuje. Inwestycja w koło dwu masowe musi się zwrócić. Jedyne co przychodzi mi na myśl, to oszczędność, na podzespołach typu wał korbowy i skrzynia biegów. I chyba także poprawia się komfort, z tego co napisali na SAE, to silnik z kołem dwu masowym ma mniejsze wibracje i jest przez, to bardziej cichy, niż taki z tradycyjnym jednomasowym kołem. IMO z pkt widzenia producenta- przyciągnięcie klienta bardziej komfortowym rozwiązaniem- nie szarpie, nie drży- pełna kulturka- większość społeczeństwa nie ogarnia różnicy i tak naprawdę ich to nie interesuje... Interesuje ich m.in. to: czy autko jest "przyjemne" w eksploatacji... Jakbyście byli przeciętnymi zjadaczami chleba i nie mieli o tym pojęcia to co byście wybrali: -auto, które np. przy zmianie biegów potrafi szarpnąć, przy odpalaniu dziwnie zadrżeć itd, itp -to samo auto tylko bez większości z wyżej wymienionych? Z pkt widzenia użytkownika: Mimo iż koszt dużo wyższy niż jedno-mas, to przy upalaniu na pewno tańszy niż skrzynia (a jak Wam wiadomo, niektóre mają problemy już w serii) Dwu-mas na pewno oszczędza trochę życia przeniesieniu napędu... Co nie zmienia faktu, że dwu-mas to zło (mam, zmieniłem, a nie wywaliłem tylko dlatego żeby przy odsprzedaży nie tłumaczyć laikowi dlaczego jest inaczej niż w serii...) -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 06:33 |