Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 23 24 25 26 27 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Feluke
post Sat, 23 Jan 2010 - 01:38
Post #481


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(MaSell @ Fri, 22 Jan 2010 - 23:43) *
Dlaczego silniki z trzema cylindrami maja tak tragiczna kulture pracy w porównaniu do standardowych r4, gdy juz pięciocylindrowce zachowuja się znacznie lepiej?

Druga sprawa, dlaczego im wiecej cylindrów, tym brzmienie silnika jest znacznie lepsze, niezaleznie czy to rzedówka czy widlak? Dla przykladu V8, bedace niejako polaczeniem dwóch r4, wcale nie brzmi jak dwa r4 wink.gif ? Nie chodzi mi tu o nierównoleglościowe kolektory wydechowe i temu podobne sprawy, a o same silniki.

Ilosc zaplonow wplywa na rownomiernosc pracy. Im wiecej cylindrow tym bardziej jeden suw pracy zachodzi na drugi i moc niejako przekazywana jest w sposob ciagly. Dochodzi do tego rowniez wyrownowazenie sil z ukladu tlokowego. Idealne sa silniki boksera, R6, V12 itp.

Wlasnie dzwiek silnika zalezy glownie od tego jak jest zbudowany, jakie ma kolektory wydechowe i dolotowe. Np. sa 2 rodzaje silnikow V8, jeden z walem normalnym a drugi z plaskim. Amerykanske maja "normalny wal", kazde wykorbienie przesuniete jest o 90* (R4 o 180*) wiec ciezko to nazwa polaczeniem dwoch R4. wink.gif
Zawsze bedzie troche bulgotac na jalowych i fajnie ryczej na wyzszych.
http://www.youtube.com/watch?v=6uW0dJyMKsU
Mozna natomiast sprawic zeby amerykanska V8 brzmiala jak dwa silniki R4. Trzeba odpowiednio zrobic kolektory wydechowe ktore w odpowiedni sposob beda laczyc poszczegolne cylindry. Tak jak jest to zrobione w starym Fordzie GT40:
http://www.youtube.com/watch?v=sOCVoTp1d_Y
http://www.youtube.com/watch?v=8OSpw6Dwmfo

Natomiast V8 z walem plaskim brzmi identycznie jak dwa silniki R4 bo ma wykorbienia wlasnie jak R4 czyli co 180*. Wiaze sie to z wiekszymi wibracjami zwiazanymi z niewywazeniem sil, podobnie jak wystepuje to w R4. Takie silniki wykozystuje np. Ferrari:
http://www.youtube.com/watch?v=YuEWg-4A0bg

No i moj faworyt jezeli chodzi o dzwiek. wink.gif
http://www.youtube.com/watch?v=2vOjSWxX3Es
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 23 Jan 2010 - 01:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
guzior
post Sat, 23 Jan 2010 - 09:21
Post #482


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Feluke
Nalezy wspomniej ze V8 z wałem krzyżowym (i nie tylko amerykanskie, bo wszystkie "cywilne" eropejskie i japonskie) pracują tak dlatego ze do kazdego kolektora wpadaja spaliny w nierownych odstepach (np. w moim V8 kolektor prawy: 180/270/180/90, kolektor lewy: 180/90/180/270) Zeby chodzil jak 2 rzedowe R4 "wydechy" muszą byc co 180 stopni (wlasnie jak w przytoczonym przez Ciebie fordzie GT, czy ferrari z plaskim walem).
Kolektory, które umożliwiają rowne oddychanie cylindrów do "krzyzowego" V8 nazywane sa 180 degrees headers (w siecie jest cala masa o tym - najlepszy jest ten:
http://www.jalopyjournal.com/forum/attachm...mp;d=1244621359


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Tue, 26 Jan 2010 - 16:00
Post #483


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Auto mniej więcej od 20 grudnia stoi w ogrzewanym garażu i postoi pewnie przynajmniej do marca (dotąd aż śnieg stopnieje i cały ten syf zejdzie z dróg). Czy w ogóle i ewentualnie jak często powinienem go odpalać, zeby silnik utrzymać w jak najlepszej kondycji i co robić po odpaleniu?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 26 Jan 2010 - 16:55
Post #484


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Ja bym odłączył aku, wykręcił świece i wlał do każdego cylindra nieco oleju. Tak niech sobie stoi, a przed odpaleniem na wiosnę wymień filtr oleju i olej. w zasadzie chyba tyle - tak motocykle się czasem zwykło przechowywać.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 26 Jan 2010 - 19:30
Post #485


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





ja bym go raz na 3-4 tygodnie odpalił na 20 minut i tyle.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 26 Jan 2010 - 19:46
Post #486


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Wszyscy moi znajomi tak właśnie robią. Ale co 2 tyg, a niektórzy i raz na tydzień. Do tej pory żadnych problemów, a motory mają nie od dziś. Trochę przegazować, wrzucić bieg, ruszyć na pół metra itd. itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Tue, 26 Jan 2010 - 22:01
Post #487


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(Feluke @ Sat, 23 Jan 2010 - 01:38) *
Wlasnie dzwiek silnika zalezy glownie od tego jak jest zbudowany, jakie ma kolektory wydechowe i dolotowe. Np. sa 2 rodzaje silnikow V8, jeden z walem normalnym a drugi z plaskim. Amerykanske maja "normalny wal", kazde wykorbienie przesuniete jest o 90* (R4 o 180*) wiec ciezko to nazwa polaczeniem dwoch R4. wink.gif


Fajnym przykładem tego przesunięcia o dany kąt, tutaj w przypadku rzędowej czwórki, są silniki Yamahy R1. 

starsze roczniki miały wykorbienia co 180 stopni



a od modelu 2009 mają wykorbienia 0-90-270-180 stopni. 



po co tak zostało zrobione (poza zajebistym dźwiękiem wink.gif ) mamy wyjaśnione w znanym tutaj blogu silnika http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07/po...jaki-to-ma.html

EDIT: Jeszcze odnośnie zimowania pojazdów: w instrukcji do mojego fortepiana zaleca się zdemontować zbiornik paliwa, wlać do niego olej silnikowy i dokładnie rozprowadzić go po ściankach, ale większość ludzi zwyczajnie tankuje do pełna (co jakby łatwiej wykonać w samochodzie wink.gif) i taka metoda też świetnie działa, chyba że zimowanie trwa kilka lat.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 26 Jan 2010 - 23:31
Post #488


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





BUehehehehehe. "Przepraszam bardzo ale Pana V8 niepracuje na wszystkie gary". biggrin.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Wed, 27 Jan 2010 - 10:27
Post #489


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Dzięki wszystkim za rady co do zimowania auta smile.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jeffrey
post Thu, 28 Jan 2010 - 17:38
Post #490


User
Dołączył: Wed, 10 August 2005
Skąd: Września





CYTAT
M1 Abrams jest zasilany przez silnik turbowałowy Avco Lycoming AGT-1500C (4 biegi w przód i 2 w tył) o mocy 1103 kW (1500 KM). Dzięki niej, Abrams osiąga prędkość około 67 km/h na nawierzchni utwardzonej i około 48 km/h w terenie (Jest to ograniczenie mechaniczne, a nie wydajnościowe, które ma na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa i optymalnej pracy), jednakże są niepotwierdzone raporty o załogach, które usunąwszy ograniczenie, osiągały prędkość około 90 km/h na równym terenie. Silnik turbowałowy czołgu Abrams jest zdolny do pracy na oleju napędowym, kerozynie, paliwie rakietowym JP-1, niskooktanowej benzynie a nawet na wysokoprocentowym alkoholu.


Jak to możliwe żeby jeden silnik chodził na tyle rodzai paliw? Co to jest ten silnik turbowałowy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Thu, 28 Jan 2010 - 17:45
Post #491


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





http://en.wikipedia.org/wiki/Turboshaft


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Thu, 28 Jan 2010 - 17:49
Post #492


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





CYTAT(Jeffrey @ Thu, 28 Jan 2010 - 17:38) *
Jak to możliwe żeby jeden silnik chodził na tyle rodzai paliw? Co to jest ten silnik turbowałowy?


Turbina gazowa teoretycznie moze chodzic na wszystkim co da sie rozpylic i podpalic...
I dlatego Ambrams jest tak uniwersalny- brak jednego rodzaju paliwa nie wylacza go z pola walki...


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yunazz
post Thu, 28 Jan 2010 - 22:41
Post #493


User
Dołączył: Wed, 10 August 2005
Skąd: Warszawa





Nie chcę nudzić, ale chciałbym się jeszcze raz upewnić:
Auto z OC nie ważnym od pół roku. Ja je kupuję, idę do ubezpieczyciela z umową, składam wypowiedzenie (w moim wypadku) i zakładam sobie poliskę gdzieś indziej.
Nie skończę z dwoma ubezpieczeniami ani nie będę obciążony zaległościami?

Pozdro


--------------------
"Nie dyskutuj z debilem: najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Fri, 29 Jan 2010 - 07:58
Post #494


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(yunazz @ Thu, 28 Jan 2010 - 22:41) *
Nie chcę nudzić, ale chciałbym się jeszcze raz upewnić:
Auto z OC nie ważnym od pół roku. Ja je kupuję, idę do ubezpieczyciela z umową, składam wypowiedzenie (w moim wypadku) i zakładam sobie poliskę gdzieś indziej.
Nie skończę z dwoma ubezpieczeniami ani nie będę obciążony zaległościami?

Pozdro

dokładnie zaległe składki to problem poprzedniego własciciela przeciez to on ich nie płacił.oczywiscie musisz miec ostatni odcinek OC żeby pokazac u nowego ubezpieczyciela i nie musisz wypowiadac umowy bo twój nowy ubezpieczyciel może wysłac stosowne pismo ,przynajmniej ja tak dwa razy miałem jak podpisywałem umowe w pzu


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jeffrey
post Sun, 31 Jan 2010 - 16:03
Post #495


User
Dołączył: Wed, 10 August 2005
Skąd: Września





Do czego służy blokada dyferencjału w autach terenowych?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MikeB
post Sun, 31 Jan 2010 - 17:56
Post #496


Frequent User
Dołączył: Mon, 16 November 2009
Skąd: Lublin





Do równego rozdziału mocy na kola. Bez tego to kolo, które nie ma kontaktu z ziemia kręciło by sie szybko, a to na ziemi wcale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmer
post Mon, 01 Feb 2010 - 01:00
Post #497


User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SKL/Cz-wa





CYTAT(Feluke @ Sat, 23 Jan 2010 - 01:38) *
Amerykanske maja "normalny wal", kazde wykorbienie przesuniete jest o 90*

CYTAT(guzior)
V8 z wałem krzyżowym (i nie tylko amerykanskie, bo wszystkie "cywilne" eropejskie i japonskie)

jaka jest więc przyczyna innego dźwięku amerykańskiego V8 a europejskiego? Kształt kolektorów, kolejność zapłonu?

CYTAT(Feluke)
Natomiast V8 z walem plaskim brzmi identycznie jak dwa silniki R4 bo ma wykorbienia wlasnie jak R4 czyli co 180*. Wiaze sie to z wiekszymi wibracjami zwiazanymi z niewywazeniem sil, podobnie jak wystepuje to w R4. Takie silniki wykozystuje np. Ferrari:

Co więc kieruje Ferrari stosując takie silniki?

CYTAT

czyli w nowej R1 jest silnik big-bang (?) stosowany on jakiegoś czasu w MotoGP?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 01 Feb 2010 - 08:40
Post #498


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
jaka jest więc przyczyna innego dźwięku amerykańskiego V8 a europejskiego? Kształt kolektorów, kolejność zapłonu?

Kolejnosc zaplonow - głównie. Kumpel ma Cadillaca Fletwooda z chyba 82 czy 3 roku i nie pracuje jak amerykanski V8. Dzwiek "amerykanski" jest glownie w bigblockach, gdyz maja one inne kolejnosc zaplonow niz mniejsze motory.
Kolektory wydechowe tez nie sa bez znaczenia - ww Cadillac ma tak spie*dolone kolektory, ze juz chyba bardziej nie mozna - z kolektora lewego idzie rura pod silnikiem i wchodzi do kolektora prawego (zaraz z ostatnim cylindrem z niego) i spaliny z obu kolektorow opuszczaja je przez wylot tego prawego.

CYTAT
Co więc kieruje Ferrari stosując takie silniki?

Mozliwosc wyzszego krecenia silnika i lepsza reakcja na gaz - lzejszy wal. Oraz mozliwosc zrobienia "prawidlowych" kolektorow wydechowych bez robienia plątaniny rur między rzedami cylindrów (zapłony co 180 stopni w kazdym rzedzie.

http://craig.backfire.ca/pages/autos/v8-engines


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Mon, 01 Feb 2010 - 13:41
Post #499


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(MikeB @ Sun, 31 Jan 2010 - 17:56) *
Do równego rozdziału mocy na kola


Do spięcia na sztywno. A gdzie ile momentu idzie? Nie wiadomo, bo to zależy od przyczepności w danej chwili -- III zasada Newtona.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Mon, 01 Feb 2010 - 13:53
Post #500


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Jak juz wczesniej bylo wspomniane o dzwieku decyduje wszystko. Poczawszy od srednicy i skoku tloka, przez dolot, walki, zawory a skonczywszy na ukladzie wydechowym i kolejnosci zaplonow. Wiekszosc "nie amerykanskich" ma glowice z czterema zaworami na cylinder przez co ich dzwiek jest inny, do tego wytlumienie wydechu jest lepsze i ciezko jest uslyszec ten charakterystyczny gang silnika. Tak samo jak roznie brzmia silniki czterocylindrowe hondy, toyoty czy forda.
Dlaczego Ferrari woli wal plaski? Latwiejszy do wykonania, lzejszy, normalne kolektory wydechowe i dolotowe. Wszystko w celu obnizenia masy i poniesienia mocy silnika. A to ze bardziej wibruje? Komu to przeszkadza w Ferrari. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 23 24 25 26 27 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 06:30