![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#481
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dlaczego silniki z trzema cylindrami maja tak tragiczna kulture pracy w porównaniu do standardowych r4, gdy juz pięciocylindrowce zachowuja się znacznie lepiej? Druga sprawa, dlaczego im wiecej cylindrów, tym brzmienie silnika jest znacznie lepsze, niezaleznie czy to rzedówka czy widlak? Dla przykladu V8, bedace niejako polaczeniem dwóch r4, wcale nie brzmi jak dwa r4 ![]() Ilosc zaplonow wplywa na rownomiernosc pracy. Im wiecej cylindrow tym bardziej jeden suw pracy zachodzi na drugi i moc niejako przekazywana jest w sposob ciagly. Dochodzi do tego rowniez wyrownowazenie sil z ukladu tlokowego. Idealne sa silniki boksera, R6, V12 itp. Wlasnie dzwiek silnika zalezy glownie od tego jak jest zbudowany, jakie ma kolektory wydechowe i dolotowe. Np. sa 2 rodzaje silnikow V8, jeden z walem normalnym a drugi z plaskim. Amerykanske maja "normalny wal", kazde wykorbienie przesuniete jest o 90* (R4 o 180*) wiec ciezko to nazwa polaczeniem dwoch R4. ![]() Zawsze bedzie troche bulgotac na jalowych i fajnie ryczej na wyzszych. http://www.youtube.com/watch?v=6uW0dJyMKsU Mozna natomiast sprawic zeby amerykanska V8 brzmiala jak dwa silniki R4. Trzeba odpowiednio zrobic kolektory wydechowe ktore w odpowiedni sposob beda laczyc poszczegolne cylindry. Tak jak jest to zrobione w starym Fordzie GT40: http://www.youtube.com/watch?v=sOCVoTp1d_Y http://www.youtube.com/watch?v=8OSpw6Dwmfo Natomiast V8 z walem plaskim brzmi identycznie jak dwa silniki R4 bo ma wykorbienia wlasnie jak R4 czyli co 180*. Wiaze sie to z wiekszymi wibracjami zwiazanymi z niewywazeniem sil, podobnie jak wystepuje to w R4. Takie silniki wykozystuje np. Ferrari: http://www.youtube.com/watch?v=YuEWg-4A0bg No i moj faworyt jezeli chodzi o dzwiek. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=2vOjSWxX3Es |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#482
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Feluke
Nalezy wspomniej ze V8 z wałem krzyżowym (i nie tylko amerykanskie, bo wszystkie "cywilne" eropejskie i japonskie) pracują tak dlatego ze do kazdego kolektora wpadaja spaliny w nierownych odstepach (np. w moim V8 kolektor prawy: 180/270/180/90, kolektor lewy: 180/90/180/270) Zeby chodzil jak 2 rzedowe R4 "wydechy" muszą byc co 180 stopni (wlasnie jak w przytoczonym przez Ciebie fordzie GT, czy ferrari z plaskim walem). Kolektory, które umożliwiają rowne oddychanie cylindrów do "krzyzowego" V8 nazywane sa 180 degrees headers (w siecie jest cala masa o tym - najlepszy jest ten: http://www.jalopyjournal.com/forum/attachm...mp;d=1244621359 -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#483
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Auto mniej więcej od 20 grudnia stoi w ogrzewanym garażu i postoi pewnie przynajmniej do marca (dotąd aż śnieg stopnieje i cały ten syf zejdzie z dróg). Czy w ogóle i ewentualnie jak często powinienem go odpalać, zeby silnik utrzymać w jak najlepszej kondycji i co robić po odpaleniu?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#484
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ja bym odłączył aku, wykręcił świece i wlał do każdego cylindra nieco oleju. Tak niech sobie stoi, a przed odpaleniem na wiosnę wymień filtr oleju i olej. w zasadzie chyba tyle - tak motocykle się czasem zwykło przechowywać.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#485
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
ja bym go raz na 3-4 tygodnie odpalił na 20 minut i tyle.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#486
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Wszyscy moi znajomi tak właśnie robią. Ale co 2 tyg, a niektórzy i raz na tydzień. Do tej pory żadnych problemów, a motory mają nie od dziś. Trochę przegazować, wrzucić bieg, ruszyć na pół metra itd. itd.
|
|
|
![]()
Post
#487
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Wlasnie dzwiek silnika zalezy glownie od tego jak jest zbudowany, jakie ma kolektory wydechowe i dolotowe. Np. sa 2 rodzaje silnikow V8, jeden z walem normalnym a drugi z plaskim. Amerykanske maja "normalny wal", kazde wykorbienie przesuniete jest o 90* (R4 o 180*) wiec ciezko to nazwa polaczeniem dwoch R4. ![]() Fajnym przykładem tego przesunięcia o dany kąt, tutaj w przypadku rzędowej czwórki, są silniki Yamahy R1. starsze roczniki miały wykorbienia co 180 stopni a od modelu 2009 mają wykorbienia 0-90-270-180 stopni. po co tak zostało zrobione (poza zajebistym dźwiękiem ![]() EDIT: Jeszcze odnośnie zimowania pojazdów: w instrukcji do mojego fortepiana zaleca się zdemontować zbiornik paliwa, wlać do niego olej silnikowy i dokładnie rozprowadzić go po ściankach, ale większość ludzi zwyczajnie tankuje do pełna (co jakby łatwiej wykonać w samochodzie ![]() -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#488
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
BUehehehehehe. "Przepraszam bardzo ale Pana V8 niepracuje na wszystkie gary".
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#489
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Dzięki wszystkim za rady co do zimowania auta
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#490
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Września ![]() |
CYTAT M1 Abrams jest zasilany przez silnik turbowałowy Avco Lycoming AGT-1500C (4 biegi w przód i 2 w tył) o mocy 1103 kW (1500 KM). Dzięki niej, Abrams osiąga prędkość około 67 km/h na nawierzchni utwardzonej i około 48 km/h w terenie (Jest to ograniczenie mechaniczne, a nie wydajnościowe, które ma na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa i optymalnej pracy), jednakże są niepotwierdzone raporty o załogach, które usunąwszy ograniczenie, osiągały prędkość około 90 km/h na równym terenie. Silnik turbowałowy czołgu Abrams jest zdolny do pracy na oleju napędowym, kerozynie, paliwie rakietowym JP-1, niskooktanowej benzynie a nawet na wysokoprocentowym alkoholu. Jak to możliwe żeby jeden silnik chodził na tyle rodzai paliw? Co to jest ten silnik turbowałowy? |
|
|
![]()
Post
#491
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#492
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Jak to możliwe żeby jeden silnik chodził na tyle rodzai paliw? Co to jest ten silnik turbowałowy? Turbina gazowa teoretycznie moze chodzic na wszystkim co da sie rozpylic i podpalic... I dlatego Ambrams jest tak uniwersalny- brak jednego rodzaju paliwa nie wylacza go z pola walki... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#493
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie chcę nudzić, ale chciałbym się jeszcze raz upewnić:
Auto z OC nie ważnym od pół roku. Ja je kupuję, idę do ubezpieczyciela z umową, składam wypowiedzenie (w moim wypadku) i zakładam sobie poliskę gdzieś indziej. Nie skończę z dwoma ubezpieczeniami ani nie będę obciążony zaległościami? Pozdro -------------------- "Nie dyskutuj z debilem: najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
|
|
|
![]()
Post
#494
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Nie chcę nudzić, ale chciałbym się jeszcze raz upewnić: Auto z OC nie ważnym od pół roku. Ja je kupuję, idę do ubezpieczyciela z umową, składam wypowiedzenie (w moim wypadku) i zakładam sobie poliskę gdzieś indziej. Nie skończę z dwoma ubezpieczeniami ani nie będę obciążony zaległościami? Pozdro dokładnie zaległe składki to problem poprzedniego własciciela przeciez to on ich nie płacił.oczywiscie musisz miec ostatni odcinek OC żeby pokazac u nowego ubezpieczyciela i nie musisz wypowiadac umowy bo twój nowy ubezpieczyciel może wysłac stosowne pismo ,przynajmniej ja tak dwa razy miałem jak podpisywałem umowe w pzu -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#495
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Września ![]() |
Do czego służy blokada dyferencjału w autach terenowych?
|
|
|
![]()
Post
#496
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 16 November 2009 Skąd: Lublin ![]() |
Do równego rozdziału mocy na kola. Bez tego to kolo, które nie ma kontaktu z ziemia kręciło by sie szybko, a to na ziemi wcale.
|
|
|
![]()
Post
#497
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SKL/Cz-wa ![]() |
Amerykanske maja "normalny wal", kazde wykorbienie przesuniete jest o 90* CYTAT(guzior) V8 z wałem krzyżowym (i nie tylko amerykanskie, bo wszystkie "cywilne" eropejskie i japonskie) jaka jest więc przyczyna innego dźwięku amerykańskiego V8 a europejskiego? Kształt kolektorów, kolejność zapłonu? CYTAT(Feluke) Natomiast V8 z walem plaskim brzmi identycznie jak dwa silniki R4 bo ma wykorbienia wlasnie jak R4 czyli co 180*. Wiaze sie to z wiekszymi wibracjami zwiazanymi z niewywazeniem sil, podobnie jak wystepuje to w R4. Takie silniki wykozystuje np. Ferrari: Co więc kieruje Ferrari stosując takie silniki? CYTAT czyli w nowej R1 jest silnik big-bang (?) stosowany on jakiegoś czasu w MotoGP? |
|
|
![]()
Post
#498
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT jaka jest więc przyczyna innego dźwięku amerykańskiego V8 a europejskiego? Kształt kolektorów, kolejność zapłonu? Kolejnosc zaplonow - głównie. Kumpel ma Cadillaca Fletwooda z chyba 82 czy 3 roku i nie pracuje jak amerykanski V8. Dzwiek "amerykanski" jest glownie w bigblockach, gdyz maja one inne kolejnosc zaplonow niz mniejsze motory. Kolektory wydechowe tez nie sa bez znaczenia - ww Cadillac ma tak spie*dolone kolektory, ze juz chyba bardziej nie mozna - z kolektora lewego idzie rura pod silnikiem i wchodzi do kolektora prawego (zaraz z ostatnim cylindrem z niego) i spaliny z obu kolektorow opuszczaja je przez wylot tego prawego. CYTAT Co więc kieruje Ferrari stosując takie silniki? Mozliwosc wyzszego krecenia silnika i lepsza reakcja na gaz - lzejszy wal. Oraz mozliwosc zrobienia "prawidlowych" kolektorow wydechowych bez robienia plątaniny rur między rzedami cylindrów (zapłony co 180 stopni w kazdym rzedzie. http://craig.backfire.ca/pages/autos/v8-engines -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#499
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Do równego rozdziału mocy na kola Do spięcia na sztywno. A gdzie ile momentu idzie? Nie wiadomo, bo to zależy od przyczepności w danej chwili -- III zasada Newtona. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#500
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak juz wczesniej bylo wspomniane o dzwieku decyduje wszystko. Poczawszy od srednicy i skoku tloka, przez dolot, walki, zawory a skonczywszy na ukladzie wydechowym i kolejnosci zaplonow. Wiekszosc "nie amerykanskich" ma glowice z czterema zaworami na cylinder przez co ich dzwiek jest inny, do tego wytlumienie wydechu jest lepsze i ciezko jest uslyszec ten charakterystyczny gang silnika. Tak samo jak roznie brzmia silniki czterocylindrowe hondy, toyoty czy forda.
Dlaczego Ferrari woli wal plaski? Latwiejszy do wykonania, lzejszy, normalne kolektory wydechowe i dolotowe. Wszystko w celu obnizenia masy i poniesienia mocy silnika. A to ze bardziej wibruje? Komu to przeszkadza w Ferrari. ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 06:30 |