![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#461
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
a propos quattro
to moze ktoś wytłumaczy co bedzie jak zrobi się tą popularną modyfikacjhę, czyli wsadzi torsena do tylnego dyfra ? czyli bedzie torsen międzyosiowy w skrzyni (jak normalne quattro) i do tego kolejny torsen w tylnym dyfrze ? jak to działa ?, to niby daje efekt jakby zeszperowania tylnej osi ? -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#462
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk ![]() |
A mi się wydaje, że zupełnie w inną stronę bo skoro napędza odelżoną oś to i tak by było z poszczególnymi kołami więc działałoby jak mechanizm różnicowy
Jak źle mówię to wybaczcie. ![]() -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
![]()
Post
#463
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
A mi się wydaje, że zupełnie w inną stronę bo skoro napędza odelżoną oś to i tak by było z poszczególnymi kołami więc działałoby jak mechanizm różnicowy Jak źle mówię to wybaczcie. ![]() no własnie dodatkowy torsen nie działa jak otwarty dyfer -------------------- |
|
|
![]()
Post
#464
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 21 January 2005 Skąd: New Jersey, USA ![]() |
Wydaje mi sie, ale tylko wydaje, ze dodatkowy Torsen eliminował by właśnie problem 'urwanego kola' gdzie auto nie jedzie bo energia jest przekazywana na nie. Z 2xtorsen auto autentycznie napędzało by 4 na 4 kola a nie tylko 2....
Swoja droga, moglem to przetestowac jak jeszcze 2 lata temu miałem dostęp właśnie do S6 z torsenem z tylu a'la Audi V8....szkoda ze o tym nie pomyślałem... Wiki: "Torsens in front and/or rear axles When attempting to turn with a torque sensitive differential, the outer wheel will need to rotate more quickly relative to the differential, and the inner wheel will rotate more slowly than the differential. Friction in the differential will oppose motion, and that will work to slow the faster side and 'speed up' the slower/inner side. This leads to asymmetric torque distributions in drive wheels, matching the TBR. Cornering in this manner will reduce the torque applied to the outer tire, leading to possibly greater cornering power, unless the inner wheel is overpowered (which is easier to do than with an open differential). When the inner tire (which has less traction due to weight transfer from lateral acceleration) is overpowered, it angularly accelerates up to the outer wheel speed (small percent wheel spin) and the differential locks, and if the traction difference does not exceed the TBR, the outer wheel will then have a higher torque applied to it. If the traction difference exceeds the TBR, the outer tire gets the tractive torque of the inner wheel multiplied by the TBR, and the remaining applied torque to the differential contributes to wheel spin up. When a Torsen differential is employed, the slower-moving wheel always receives more torque than the faster-moving wheel. The Torsen T-2R RaceMaster is the only Torsen to have a preload clutch. So even if a wheel is airborne torque is applied to the other side. If one wheel were raised in the air, the regular Torsens would act like an open differential and no torque would be transferred to the other wheel. This is where the parking brake 'trick' can help out. If the parking brake is applied, assuming that the parking brake applies even resistance to each side, the drag to the airborne side is 'multiplied' through the differential and TBR times the drag torque is applied to the other side. So the ground side would see (TBR X drag torque) minus drag torque, and hopefully that can help restore progress either forward/backwards. In Hummer/HMMWV applications, there are both front and rear torsen differentials, so use of the main brakes will operate this 'trick' on both axles simultaneously." |
|
|
![]()
Post
#465
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 29 November 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Witam.Ma ktos schemat silnika E290. Potrzebuje wiedziec czy duzo jest rozkręcania aby wyjąc termostat. PLINE prosze o odpowiedz
|
|
|
![]()
Post
#466
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Czy są jakieś mechaniczne różnice między Astrą G OPC Turbo i Astrą Coupe Turbo? Czy te auta nadają się w jakiś sposób do jazdy po zakrętach (w porównaniu do np. Golfa IV GTI, Clio II Sport, ITR'a) czy to zwykłe lansowozy?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#467
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam.Ma ktos schemat silnika E290. Potrzebuje wiedziec czy duzo jest rozkręcania aby wyjąc termostat. PLINE prosze o odpowiedz KLIK Torsen z tylu powodowal by to ze autko chetniej by zarzucalo tylem podobnie jak sie to dzieje przy zeszperowanym RWD. Pozostawal by problem "urwanego kola" bo to byl by dalej torsen. Jest to chyba jedyna wada torsena normalnego bez wstepnego spiecia. Jak juz wczesniej napisalem torsen potrzebuje opor na obu kolach/osiach zeby dzialac poprawnie i nie zachowywac sie jak otwarty dyfer... albo inaczej, jest to otwarty dyfer ze zdolnoscia mnozenia momentu kola o mniejszej przyczepnosci i przekazywaniu go na kolo o wiekszej przyczepnosci. ![]() |
|
|
![]()
Post
#468
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 07 December 2008 Skąd: WWL ![]() |
Ja mam takie pytanie - istnieje gdzieś może lista samochodów z wysuwanymi światłami? Na wiki są pięknie pogrupowane roadstery, rwd itp, a konkretnej listy odnośnie wysuwanych światełek nic nie widziałem
![]() |
|
|
![]()
Post
#469
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
nsx
ford probe mazda mx5 prosie 928 bmw 850 honda prelude III gen Accord III Gen ferrari testarossa/ F355 / F40 / Mondial.. itd supra III gen toyota MR2/celica (stara) mazda 323F (stara)/ RX7 dodge daytona nissan 200SX jeszcze jakies japończyki nissan/toyota z okolicy 1988 roku tylko że ja ich nie rozróżniam wszyscy w nowych samochodach odeszli od tego w zasadzie po 1992 roku -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#470
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Ferrari 456 aż do 2003 roku
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#471
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
i lambo diablo
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#472
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
diablo mialo pod koniec lampy z 300ZXa
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#473
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Jeszcze Vetta C2- C5
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#474
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk ![]() |
No i zapomnieli oczywiście o legendzie
![]() ![]() -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
![]()
Post
#475
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
mitsubishi starion
![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#476
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk ![]() |
Jak już wspomniałeś Miśka to jeszcze eclipse i 3000gt
-------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
![]()
Post
#477
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
-------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#478
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk ![]() |
Dziękujemy żeś zatrzymał lawinę postów
![]() -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
![]()
Post
#479
|
|
User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Olsztyn ![]() |
Dlaczego silniki z trzema cylindrami maja tak tragiczna kulture pracy w porównaniu do standardowych r4, gdy juz pięciocylindrowce zachowuja się znacznie lepiej?
Druga sprawa, dlaczego im wiecej cylindrów, tym brzmienie silnika jest znacznie lepsze, niezaleznie czy to rzedówka czy widlak? Dla przykladu V8, bedace niejako polaczeniem dwóch r4, wcale nie brzmi jak dwa r4 ![]() -------------------- - dwudziestoletnie BMW z serii 3
- znaczek Mpower w miejscu 316 - tuning: strumienica, magnetyzery, lpg, diody z allegro, naklejka pajonier |
|
|
![]()
Post
#480
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 07 December 2008 Skąd: WWL ![]() |
No ślepy jednak jestem, ale dziękuję za wszelką pomoc ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 06:32 |