Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
cowboy
post Thu, 21 Jan 2010 - 14:27
Post #461


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a propos quattro

to moze ktoś wytłumaczy co bedzie jak zrobi się tą popularną modyfikacjhę, czyli wsadzi torsena do tylnego dyfra ?

czyli bedzie torsen międzyosiowy w skrzyni (jak normalne quattro) i do tego kolejny torsen w tylnym dyfrze ?

jak to działa ?, to niby daje efekt jakby zeszperowania tylnej osi ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Jan 2010 - 14:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tomekk2
post Thu, 21 Jan 2010 - 14:36
Post #462


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





A mi się wydaje, że zupełnie w inną stronę bo skoro napędza odelżoną oś to i tak by było z poszczególnymi kołami więc działałoby jak mechanizm różnicowy
Jak źle mówię to wybaczcie. wink.gif


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 21 Jan 2010 - 15:58
Post #463


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Tomekk2 @ Thu, 21 Jan 2010 - 14:36) *
A mi się wydaje, że zupełnie w inną stronę bo skoro napędza odelżoną oś to i tak by było z poszczególnymi kołami więc działałoby jak mechanizm różnicowy
Jak źle mówię to wybaczcie. wink.gif


no własnie dodatkowy torsen nie działa jak otwarty dyfer


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
J@RO
post Thu, 21 Jan 2010 - 16:42
Post #464


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 January 2005
Skąd: New Jersey, USA





Wydaje mi sie, ale tylko wydaje, ze dodatkowy Torsen eliminował by właśnie problem 'urwanego kola' gdzie auto nie jedzie bo energia jest przekazywana na nie. Z 2xtorsen auto autentycznie napędzało by 4 na 4 kola a nie tylko 2....

Swoja droga, moglem to przetestowac jak jeszcze 2 lata temu miałem dostęp właśnie do S6 z torsenem z tylu a'la Audi V8....szkoda ze o tym nie pomyślałem...

Wiki:
"Torsens in front and/or rear axles

When attempting to turn with a torque sensitive differential, the outer wheel will need to rotate more quickly relative to the differential, and the inner wheel will rotate more slowly than the differential. Friction in the differential will oppose motion, and that will work to slow the faster side and 'speed up' the slower/inner side. This leads to asymmetric torque distributions in drive wheels, matching the TBR. Cornering in this manner will reduce the torque applied to the outer tire, leading to possibly greater cornering power, unless the inner wheel is overpowered (which is easier to do than with an open differential). When the inner tire (which has less traction due to weight transfer from lateral acceleration) is overpowered, it angularly accelerates up to the outer wheel speed (small percent wheel spin) and the differential locks, and if the traction difference does not exceed the TBR, the outer wheel will then have a higher torque applied to it. If the traction difference exceeds the TBR, the outer tire gets the tractive torque of the inner wheel multiplied by the TBR, and the remaining applied torque to the differential contributes to wheel spin up.

When a Torsen differential is employed, the slower-moving wheel always receives more torque than the faster-moving wheel. The Torsen T-2R RaceMaster is the only Torsen to have a preload clutch. So even if a wheel is airborne torque is applied to the other side. If one wheel were raised in the air, the regular Torsens would act like an open differential and no torque would be transferred to the other wheel. This is where the parking brake 'trick' can help out. If the parking brake is applied, assuming that the parking brake applies even resistance to each side, the drag to the airborne side is 'multiplied' through the differential and TBR times the drag torque is applied to the other side. So the ground side would see (TBR X drag torque) minus drag torque, and hopefully that can help restore progress either forward/backwards. In Hummer/HMMWV applications, there are both front and rear torsen differentials, so use of the main brakes will operate this 'trick' on both axles simultaneously."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Juniorbmw
post Thu, 21 Jan 2010 - 16:49
Post #465


Rookie
Dołączył: Sun, 29 November 2009
Skąd: Kraków





Witam.Ma ktos schemat silnika E290. Potrzebuje wiedziec czy duzo jest rozkręcania aby wyjąc termostat. PLINE prosze o odpowiedz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Thu, 21 Jan 2010 - 18:29
Post #466


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Czy są jakieś mechaniczne różnice między Astrą G OPC Turbo i Astrą Coupe Turbo? Czy te auta nadają się w jakiś sposób do jazdy po zakrętach (w porównaniu do np. Golfa IV GTI, Clio II Sport, ITR'a) czy to zwykłe lansowozy?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 21 Jan 2010 - 18:55
Post #467


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Juniorbmw @ Thu, 21 Jan 2010 - 16:49) *
Witam.Ma ktos schemat silnika E290. Potrzebuje wiedziec czy duzo jest rozkręcania aby wyjąc termostat. PLINE prosze o odpowiedz

KLIK

Torsen z tylu powodowal by to ze autko chetniej by zarzucalo tylem podobnie jak sie to dzieje przy zeszperowanym RWD. Pozostawal by problem "urwanego kola" bo to byl by dalej torsen. Jest to chyba jedyna wada torsena normalnego bez wstepnego spiecia.
Jak juz wczesniej napisalem torsen potrzebuje opor na obu kolach/osiach zeby dzialac poprawnie i nie zachowywac sie jak otwarty dyfer... albo inaczej, jest to otwarty dyfer ze zdolnoscia mnozenia momentu kola o mniejszej przyczepnosci i przekazywaniu go na kolo o wiekszej przyczepnosci. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gumovy
post Fri, 22 Jan 2010 - 14:31
Post #468


Rookie
Dołączył: Sun, 07 December 2008
Skąd: WWL





Ja mam takie pytanie - istnieje gdzieś może lista samochodów z wysuwanymi światłami? Na wiki są pięknie pogrupowane roadstery, rwd itp, a konkretnej listy odnośnie wysuwanych światełek nic nie widziałem sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 22 Jan 2010 - 19:47
Post #469


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





nsx
ford probe
mazda mx5
prosie 928
bmw 850
honda prelude III gen
Accord III Gen
ferrari testarossa/ F355 / F40 / Mondial.. itd
supra III gen
toyota MR2/celica (stara)
mazda 323F (stara)/ RX7
dodge daytona

nissan 200SX

jeszcze jakies japończyki nissan/toyota z okolicy 1988 roku tylko że ja ich nie rozróżniam

wszyscy w nowych samochodach odeszli od tego w zasadzie po 1992 roku


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Fri, 22 Jan 2010 - 19:51
Post #470


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Ferrari 456 aż do 2003 roku smile.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 22 Jan 2010 - 19:54
Post #471


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





i lambo diablo


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Fri, 22 Jan 2010 - 19:55
Post #472


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





diablo mialo pod koniec lampy z 300ZXa smile.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Fri, 22 Jan 2010 - 20:06
Post #473


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Jeszcze Vetta C2- C5


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Fri, 22 Jan 2010 - 22:07
Post #474


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





No i zapomnieli oczywiście o legendzie wink.gif


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 22 Jan 2010 - 22:26
Post #475


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





mitsubishi starion wink.gif


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Fri, 22 Jan 2010 - 22:38
Post #476


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





Jak już wspomniałeś Miśka to jeszcze eclipse i 3000gt


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Fri, 22 Jan 2010 - 22:40
Post #477


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





eee? jak to nie ma w wiki??
a to co??
http://en.wikipedia.org/wiki/Hidden_headlamps


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Fri, 22 Jan 2010 - 22:41
Post #478


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





Dziękujemy żeś zatrzymał lawinę postów biggrin.gif


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MaSell
post Fri, 22 Jan 2010 - 23:43
Post #479


User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Olsztyn





Dlaczego silniki z trzema cylindrami maja tak tragiczna kulture pracy w porównaniu do standardowych r4, gdy juz pięciocylindrowce zachowuja się znacznie lepiej?

Druga sprawa, dlaczego im wiecej cylindrów, tym brzmienie silnika jest znacznie lepsze, niezaleznie czy to rzedówka czy widlak? Dla przykladu V8, bedace niejako polaczeniem dwóch r4, wcale nie brzmi jak dwa r4 wink.gif ? Nie chodzi mi tu o nierównoleglościowe kolektory wydechowe i temu podobne sprawy, a o same silniki.


--------------------
- dwudziestoletnie BMW z serii 3
- znaczek Mpower w miejscu 316
- tuning: strumienica, magnetyzery, lpg, diody z allegro, naklejka pajonier
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gumovy
post Sat, 23 Jan 2010 - 00:21
Post #480


Rookie
Dołączył: Sun, 07 December 2008
Skąd: WWL





CYTAT(Ictus @ Fri, 22 Jan 2010 - 22:40) *
eee? jak to nie ma w wiki??
a to co??
http://en.wikipedia.org/wiki/Hidden_headlamps

No ślepy jednak jestem, ale dziękuję za wszelką pomoc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 06:32