Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Tomekk2
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:29
Post #441


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





Dzięki. Już wiem dlaczego a4 quattro się tak zachowywało w poślizgu na śniegu smile.gif


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
frantic999
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:34
Post #442


User
Dołączył: Fri, 27 March 2009
Skąd: Jaworzno





czyli wyłączając esp w audi z napędem na 4 koła robi nam się audi z napędem na tył ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:36
Post #443


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





Nie do końca, po prostu na filmiku z upalania dostrzegłem, że koła z tyłu wyraźnie szybciej się kręciły od kół przednich przy wyłączonym esp. A pewnie dlatego tak się działo, ponieważ w momencie gdy przód był narzucany w zakręcie, miał większe obciążenie dlatego tez więcej napędu przekazywano na tylną oś.


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frantic999
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:43
Post #444


User
Dołączył: Fri, 27 March 2009
Skąd: Jaworzno





no tylko ja tam widze audi z quattro które ma tak naprawde napęd na tył, czyli z tego wynika że coś tam nie działa jak powinno... więc teraz pytanie dlaczego tak jest że nie załącza się napęd na przód ?



edit: a może to super tajne a8 z napędem na tył laugh.gif ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:45
Post #445


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





Jest wyłąćzone ESP, może ktoś pomyslał o ludziach którzy chcą się w zimę tym autem bawić i do tego to jest stworzone a może i nie. Przy wyłąćzonym ESP napęd jest przenoszony na oś która nie jest obciązona.


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frantic999
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:50
Post #446


User
Dołączył: Fri, 27 March 2009
Skąd: Jaworzno





nie sądze żeby ktoś chciał latać bokami audi a8.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:56
Post #447


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





A niby dlaczego??


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:57
Post #448


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





Dobrze, fajno i super. Chodzi generalnie o quattro.

I o to czym będą ludzie robić takie rzeczy:


Można wszystkim, zależy jaką masz kieszeń.


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 20 Jan 2010 - 19:58
Post #449


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Ludzie torsen tak właśnie działa. Poszukajcie, było już o tym pisane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Wed, 20 Jan 2010 - 20:02
Post #450


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
Znaczy się tutaj np.


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
J@RO
post Wed, 20 Jan 2010 - 20:05
Post #451


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 January 2005
Skąd: New Jersey, USA





CYTAT(frantic999 @ Wed, 20 Jan 2010 - 13:43) *
no tylko ja tam widze audi z quattro które ma tak naprawde napęd na tył, czyli z tego wynika że coś tam nie działa jak powinno... więc teraz pytanie dlaczego tak jest że nie załącza się napęd na przód ?

edit: a może to super tajne a8 z napędem na tył laugh.gif ?


Jak w quattro urwiesz którykolwiek przegub to nigdzie nie pojedziesz. Koniec imprezy - dobranoc.
Filmik xDrive vs Quattro ma parę lat. Na Audiforum wystawiłem filmik nakręcony z moja 80...na kolkach.
W momencie uniesienia tylu auto nigdzie nie pojedzie, po zaciągnięciu ręcznego tworzy sie opór i moc zostaje przekazana na przednia os - auto jedzie do przodu.
Oto ten test:


W realnych warunkach (bez urywania kół) Quattro poradzi sobie dużo lepiej od xDrive.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Warpi
post Wed, 20 Jan 2010 - 20:20
Post #452


Super User
Dołączył: Mon, 17 May 2004
Skąd: LBI





no dobra, powiedzmy ze tylna oś ma luźniej niż przednia i na nią jest przekazywana moc, tylne koła kręcą się oba ? czy dyfer jest otwarty i kreci sie tylko to koło co ma lżej ? bo bez esp hamującego koło które ma najlżej i bez blokady tylnego mostu to quattro nie ma żadnego sensu skoro kręci się tylko jedno koło które ma akurat najmniejszy opór. a nawet jak mamy blokadę mostu a nie ma esp to przy ślizganiu tylnych obydwu kół przód się nie dołączy ? jak to było rozwiązane w B3 lub B4 gdzie ESP nie było ? trzeba było samemu ręczny lekko zaciągać żeby przód zaczął brać ?


--------------------
CCWA i ARX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Wed, 20 Jan 2010 - 21:20
Post #453


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Ictus chyba TomeQ kiedys pisał ze olej ktory ulega przysmazeniu na lozysku turbosprezarki z czasem zostanie z niego usuniety, jesli to tylko taki jednorazowy incydent.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 20 Jan 2010 - 22:23
Post #454


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Torsen ma niejako mnoznik momentu ktory moze przeniesc na kola o lepszej przyczepnosci jednak kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakas przeczepnosc, znikoma ale jednak musza ja miec. Im wiecej przyczepnosci ma slabsza os tym wiecej momentu dostaje os o lepszej przczepnosci.
Sytuacja w ktorej jedno kolo wisi w powietrzu powoduje ze naped quattro z centralnym torsenem przestaje ciagnac bo 0*mnoznik torsena=0. Taka sytuacja wystepuje dosc zadko i jest specyficzna raczej dla jazdy terenowej. Nawet na lodzie opony zapewnia jakis opor i ktoras z osi pociagnie auto.
Wystepuje tez fajny torsen w ktorym ten problem zostal wyeliminowany poprzez dolozenie wstepnego, dodatkowego wewnetrzengo oporu ktory zastepuje opor kola w przypadku kiedy znajdzie sie ono w powietrzu.
Naped quattro ma taka zalete ze jest w 100% miechaniczny i nie bardziej skomplikowany niz seryjny dyferencjal a przy tym dziala z szybkoscia i dokladnoscia elektronicznych systemow.
Quattro jednak potrafi sie niezle odpychac:
http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag
Go to the top of the page
 
+Quote Post
canar
post Thu, 21 Jan 2010 - 00:18
Post #455


User
Dołączył: Wed, 09 December 2009





Takie krótkie pytanie, o ile to odpowiednie miejsce do laickich pytańwink.gif
Jak się ma prowadzenie Imprezy gt do wrx sti? oprocz mocy:) czy dyferencjały i zawieszenie w gt się nadają do czegoś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Thu, 21 Jan 2010 - 09:21
Post #456


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





http://www.racingforum.pl/Impreza-lub-inne...pln-t72961.html
Tutaj jest wszystko.


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hono
post Thu, 21 Jan 2010 - 10:39
Post #457


User
Dołączył: Sun, 08 July 2007





Skoro został już poruszony temat quattro to ja mam pytanko: jaka jest różnica między quattro w Audi A4 B5, a 4motion w Golfie IV ? Nie chodzi mi nawet o teoretyczne i techniczne aspekty, a raczej o przełożenie tego na praktykę - które będzie się lepiej zachowywało na drodze?

A dodatkowo - czy zwykłe 1.9TDI w quattro (lub 4motion) daje jakoś radę jako zwykły rodzinny, oszczędny dupowozik? Czy jednak to troszkę za mało żeby dało się komfortowo podróżować po Polsce?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Thu, 21 Jan 2010 - 11:07
Post #458


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





CYTAT(hono @ Thu, 21 Jan 2010 - 10:39) *
Skoro został już poruszony temat quattro to ja mam pytanko: jaka jest różnica między quattro w Audi A4 B5, a 4motion w Golfie IV ? Nie chodzi mi nawet o teoretyczne i techniczne aspekty, a raczej o przełożenie tego na praktykę - które będzie się lepiej zachowywało na drodze?

A dodatkowo - czy zwykłe 1.9TDI w quattro (lub 4motion) daje jakoś radę jako zwykły rodzinny, oszczędny dupowozik? Czy jednak to troszkę za mało żeby dało się komfortowo podróżować po Polsce?


Ad.1 http://pl.wikipedia.org/wiki/Haldex napęd w golfie, napęd w A4 Q http://pl.wikipedia.org/wiki/Torsen

Ad.2 Daje radę. Spalanie w porządku, dynamika też.


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 21 Jan 2010 - 12:08
Post #459


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(frantic999 @ Wed, 20 Jan 2010 - 19:50) *
nie sądze żeby ktoś chciał latać bokami audi a8.


Ja miałem 3 takie auta.. wcale nie chciałem, ale tym się tak fajnie lata bokiem po śniegu i lodzie, że sobie nie wyobrażasz.. Jest długie i ma duży rozstaw osi, można walić długie boki ze stoickim spokojem popijając coca-cole biggrin.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Thu, 21 Jan 2010 - 13:26
Post #460


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





CYTAT(rennen @ Thu, 21 Jan 2010 - 12:08) *
Ja miałem 3 takie auta.. wcale nie chciałem, ale tym się tak fajnie lata bokiem po śniegu i lodzie, że sobie nie wyobrażasz.. Jest długie i ma duży rozstaw osi, można walić długie boki ze stoickim spokojem popijając coca-cole biggrin.gif


tak jest. w takim dlugim aucie nawet jak niewprawiony kierowca zupelnie przypadkowo zapnie boka, to zanim go obroci lub w cos przyjebie zdąży wyjąć instrukcję obsługi i sprawdzic co nalezy w takim wypadku zrobic i wyprowadzic auto z poslizgu wink.gif


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 14:28