![]() ![]() |
Wed, 20 Jan 2010 - 19:29
Post
#441
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk |
Dzięki. Już wiem dlaczego a4 quattro się tak zachowywało w poślizgu na śniegu
-------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Wed, 20 Jan 2010 - 19:29
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 19:34
Post
#442
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 27 March 2009 Skąd: Jaworzno |
czyli wyłączając esp w audi z napędem na 4 koła robi nam się audi z napędem na tył ?
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 19:36
Post
#443
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk |
Nie do końca, po prostu na filmiku z upalania dostrzegłem, że koła z tyłu wyraźnie szybciej się kręciły od kół przednich przy wyłączonym esp. A pewnie dlatego tak się działo, ponieważ w momencie gdy przód był narzucany w zakręcie, miał większe obciążenie dlatego tez więcej napędu przekazywano na tylną oś.
-------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 19:43
Post
#444
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 27 March 2009 Skąd: Jaworzno |
no tylko ja tam widze audi z quattro które ma tak naprawde napęd na tył, czyli z tego wynika że coś tam nie działa jak powinno... więc teraz pytanie dlaczego tak jest że nie załącza się napęd na przód ?
edit: a może to super tajne a8 z napędem na tył |
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 19:45
Post
#445
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk |
Jest wyłąćzone ESP, może ktoś pomyslał o ludziach którzy chcą się w zimę tym autem bawić i do tego to jest stworzone a może i nie. Przy wyłąćzonym ESP napęd jest przenoszony na oś która nie jest obciązona.
-------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 19:50
Post
#446
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 27 March 2009 Skąd: Jaworzno |
nie sądze żeby ktoś chciał latać bokami audi a8.
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 19:56
Post
#447
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok |
A niby dlaczego??
-------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 19:57
Post
#448
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk |
Dobrze, fajno i super. Chodzi generalnie o quattro.
I o to czym będą ludzie robić takie rzeczy: Można wszystkim, zależy jaką masz kieszeń. -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 19:58
Post
#449
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik |
Ludzie torsen tak właśnie działa. Poszukajcie, było już o tym pisane.
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 20:02
Post
#450
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk |
http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
Znaczy się tutaj np. -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 20:05
Post
#451
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 21 January 2005 Skąd: New Jersey, USA |
no tylko ja tam widze audi z quattro które ma tak naprawde napęd na tył, czyli z tego wynika że coś tam nie działa jak powinno... więc teraz pytanie dlaczego tak jest że nie załącza się napęd na przód ? edit: a może to super tajne a8 z napędem na tył Jak w quattro urwiesz którykolwiek przegub to nigdzie nie pojedziesz. Koniec imprezy - dobranoc. Filmik xDrive vs Quattro ma parę lat. Na Audiforum wystawiłem filmik nakręcony z moja 80...na kolkach. W momencie uniesienia tylu auto nigdzie nie pojedzie, po zaciągnięciu ręcznego tworzy sie opór i moc zostaje przekazana na przednia os - auto jedzie do przodu. Oto ten test: W realnych warunkach (bez urywania kół) Quattro poradzi sobie dużo lepiej od xDrive. |
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 20:20
Post
#452
|
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI |
no dobra, powiedzmy ze tylna oś ma luźniej niż przednia i na nią jest przekazywana moc, tylne koła kręcą się oba ? czy dyfer jest otwarty i kreci sie tylko to koło co ma lżej ? bo bez esp hamującego koło które ma najlżej i bez blokady tylnego mostu to quattro nie ma żadnego sensu skoro kręci się tylko jedno koło które ma akurat najmniejszy opór. a nawet jak mamy blokadę mostu a nie ma esp to przy ślizganiu tylnych obydwu kół przód się nie dołączy ? jak to było rozwiązane w B3 lub B4 gdzie ESP nie było ? trzeba było samemu ręczny lekko zaciągać żeby przód zaczął brać ?
-------------------- CCWA i ARX
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 21:20
Post
#453
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
Ictus chyba TomeQ kiedys pisał ze olej ktory ulega przysmazeniu na lozysku turbosprezarki z czasem zostanie z niego usuniety, jesli to tylko taki jednorazowy incydent.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 22:23
Post
#454
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
Torsen ma niejako mnoznik momentu ktory moze przeniesc na kola o lepszej przyczepnosci jednak kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakas przeczepnosc, znikoma ale jednak musza ja miec. Im wiecej przyczepnosci ma slabsza os tym wiecej momentu dostaje os o lepszej przczepnosci.
Sytuacja w ktorej jedno kolo wisi w powietrzu powoduje ze naped quattro z centralnym torsenem przestaje ciagnac bo 0*mnoznik torsena=0. Taka sytuacja wystepuje dosc zadko i jest specyficzna raczej dla jazdy terenowej. Nawet na lodzie opony zapewnia jakis opor i ktoras z osi pociagnie auto. Wystepuje tez fajny torsen w ktorym ten problem zostal wyeliminowany poprzez dolozenie wstepnego, dodatkowego wewnetrzengo oporu ktory zastepuje opor kola w przypadku kiedy znajdzie sie ono w powietrzu. Naped quattro ma taka zalete ze jest w 100% miechaniczny i nie bardziej skomplikowany niz seryjny dyferencjal a przy tym dziala z szybkoscia i dokladnoscia elektronicznych systemow. Quattro jednak potrafi sie niezle odpychac: http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag |
|
|
|
Thu, 21 Jan 2010 - 00:18
Post
#455
|
|
|
User Dołączył: Wed, 09 December 2009 |
Takie krótkie pytanie, o ile to odpowiednie miejsce do laickich pytań
Jak się ma prowadzenie Imprezy gt do wrx sti? oprocz mocy:) czy dyferencjały i zawieszenie w gt się nadają do czegoś? |
|
|
|
Thu, 21 Jan 2010 - 09:21
Post
#456
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk |
http://www.racingforum.pl/Impreza-lub-inne...pln-t72961.html
Tutaj jest wszystko. -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
|
Thu, 21 Jan 2010 - 10:39
Post
#457
|
|
|
User Dołączył: Sun, 08 July 2007 |
Skoro został już poruszony temat quattro to ja mam pytanko: jaka jest różnica między quattro w Audi A4 B5, a 4motion w Golfie IV ? Nie chodzi mi nawet o teoretyczne i techniczne aspekty, a raczej o przełożenie tego na praktykę - które będzie się lepiej zachowywało na drodze?
A dodatkowo - czy zwykłe 1.9TDI w quattro (lub 4motion) daje jakoś radę jako zwykły rodzinny, oszczędny dupowozik? Czy jednak to troszkę za mało żeby dało się komfortowo podróżować po Polsce? |
|
|
|
Thu, 21 Jan 2010 - 11:07
Post
#458
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk |
Skoro został już poruszony temat quattro to ja mam pytanko: jaka jest różnica między quattro w Audi A4 B5, a 4motion w Golfie IV ? Nie chodzi mi nawet o teoretyczne i techniczne aspekty, a raczej o przełożenie tego na praktykę - które będzie się lepiej zachowywało na drodze? A dodatkowo - czy zwykłe 1.9TDI w quattro (lub 4motion) daje jakoś radę jako zwykły rodzinny, oszczędny dupowozik? Czy jednak to troszkę za mało żeby dało się komfortowo podróżować po Polsce? Ad.1 http://pl.wikipedia.org/wiki/Haldex napęd w golfie, napęd w A4 Q http://pl.wikipedia.org/wiki/Torsen Ad.2 Daje radę. Spalanie w porządku, dynamika też. -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
|
Thu, 21 Jan 2010 - 12:08
Post
#459
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) |
nie sądze żeby ktoś chciał latać bokami audi a8. Ja miałem 3 takie auta.. wcale nie chciałem, ale tym się tak fajnie lata bokiem po śniegu i lodzie, że sobie nie wyobrażasz.. Jest długie i ma duży rozstaw osi, można walić długie boki ze stoickim spokojem popijając coca-cole -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
|
Thu, 21 Jan 2010 - 13:26
Post
#460
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka |
Ja miałem 3 takie auta.. wcale nie chciałem, ale tym się tak fajnie lata bokiem po śniegu i lodzie, że sobie nie wyobrażasz.. Jest długie i ma duży rozstaw osi, można walić długie boki ze stoickim spokojem popijając coca-cole tak jest. w takim dlugim aucie nawet jak niewprawiony kierowca zupelnie przypadkowo zapnie boka, to zanim go obroci lub w cos przyjebie zdąży wyjąć instrukcję obsługi i sprawdzic co nalezy w takim wypadku zrobic i wyprowadzic auto z poslizgu -------------------- BMW 135i
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 14:28 |