![]() ![]() |
Sun, 17 Jan 2010 - 10:10
Post
#421
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: Stolica |
Z cyklu pytania laików:
Kiedyś słyszałem takie opinie, że nawet do nie wysilonych, starszych silników opłaca się czasem zatankować V-power, albo V-power racing i trochę pokatować na tym paliwie co owocuje wypaleniem syfu i nagaru z cylindrów, tłoków itp. Prawda to? Czy w starszych silnikach (np. A16DMS z mojej Nubiry) komputer rozpoznaje czy wlałem mu PB95, PB98 czy V-power i odpowiednio dawkuje paliwo (wiadomo, że V-power ma większą wartość energetyczną w związku z tym można by go mniej lać do cylindrów)?? -------------------- Łukasz
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Sun, 17 Jan 2010 - 10:10
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Sun, 17 Jan 2010 - 10:19
Post
#422
|
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk |
Opłaca się lać V-power racing z tego powodu, że auto mniej pali przy tym samym stylu jazdy. Sprawdzałem to na 3 autach (2xdiesel, raz benzyna) i na jednym zbiorniku robiłem więcej km, po przeliczeniu tego okazywało się, że wcale nie wychodzi drożej przejechanie jednego km niż na zwykłym paliwie
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
|
Sun, 17 Jan 2010 - 10:38
Post
#423
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski |
nawet przegonienie na zwykłym paliwie daje dobre wyniki.podwyzszona temp i predkosc gazów zabiera ze sobe czesc syfu ale remontu nie zastapi.v power ma jakies dodatki i moze one cos pomagaja ale najskuteczniej chyba psikac wode lub nawet plyn hamulcowy do dolotu przy srednich obrotach i wtedy dosyc dobrze czysci komore spalania
-------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
|
Sun, 17 Jan 2010 - 10:40
Post
#424
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: Stolica |
Co do kosztów to mi na pewno się nie opłaca. Wczoraj tankowałem V-power racing za 5,30 czyli o 1zł na litrze drożej od PB95. Nie sądze, aby spalanie spadło aż o 25%. Pytałem o stronę techniczną nie ekonomiczną.
-------------------- Łukasz
|
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 10:28
Post
#425
|
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 13 June 2008 Skąd: Warszawa |
Pytanie z zakresu układu przeniesienia napędu:
Czy wymiana standardowego tylnego dyferencjału w Audi quattro (b4) na LSD z blokadą 60% acceleration i 40% deceleration spowoduje, że autem dużo gorzej będzie się jeździło na codzień w warunkach miejskich? Korzyści są ładnie opisane na stronach producentów takich rozwiązań, natomiast nie ma nic o efektach ubocznych (poza drenażem portfela ;-) ). -------------------- 1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest |
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 15:40
Post
#426
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory |
W warunkach normalnej jazdy i normalnej przyczepności nic sie nie powinno dziać. Na śliskim będzie więcej zabawy, ale auto robi się łatwiejsze do opanowania jak już leci.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 15:56
Post
#427
|
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI |
Co do kosztów to mi na pewno się nie opłaca. Wczoraj tankowałem V-power racing za 5,30 czyli o 1zł na litrze drożej od PB95. Nie sądze, aby spalanie spadło aż o 25%. Pytałem o stronę techniczną nie ekonomiczną. kurde ktoś tu wrzucał kiedyś jakiś filmik z testów rodzajów benzyn i wyszło ze w silniku wolnossącym znikome różnice, dopiero w subaru z turbo dało jakieś tam przyrosty. -------------------- CCWA i ARX
|
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 16:48
Post
#428
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ |
I pytanie ode mnie: jak rozumieć układ sterowania "open loop" i "closed loop" w odniesieniu do strojenia silników ?
|
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 16:55
Post
#429
|
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 16 November 2009 Skąd: Lublin |
Pytanie konkretnie lamerskie, bo i ze mnie mechanik żaden. Okazało się, że zamiast wbitego w dowód 1.9D kupiłem samochód, który ma 1.6 diesla z golfa mkI. Co to za silnik? Co się w nim psuje? Na co zwracać uwagę? Na razie na nim zarobiłem, bo poprzedni właściciel oddał mi znaczną sumę z kosztów pojazdu:)
|
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 20:58
Post
#430
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
I pytanie ode mnie: jak rozumieć układ sterowania "open loop" i "closed loop" w odniesieniu do strojenia silników ? Open loop czyli otwarta petla. Silnik chodzi na mapach z komputera. Closed loop czyli petla zamknięta. Silnik koryguje dawke na podstawie wskazań sondy lambda. |
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 22:09
Post
#431
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 27 August 2004 Skąd: WaWa |
Poduszka odpalona poza autem fajnie poleci?
|
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 23:14
Post
#432
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin |
Poduszka poleci, są filmiki na yt nawet jak odlatuje razem z gościem, który na takiej siedzi
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 23:17
Post
#433
|
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 23:26
Post
#434
|
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 16 November 2009 Skąd: Lublin |
Powiem więcej- poduszka podniesie samochód, jak odpalisz ja pod nim...
|
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 00:12
Post
#435
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
http://www.youtube.com/watch?v=f3c5gLUm9Rc
http://www.youtube.com/watch?v=9e5cHhCEuuI http://www.youtube.com/watch?v=Vppxu70Wojo Ten filmik polecam jako demonstracja prawdziwej sily poduszki i przyklad ze poprzednie filmiki byly naprawde debilne http://www.youtube.com/watch?v=1CzyOtuF_SA |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 00:50
Post
#436
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 27 August 2004 Skąd: WaWa |
Trzeba będzie zabrać się za temat
Fajnie, że tu zawsze można liczyć na rzeczową pomoc |
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 18:03
Post
#437
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn |
takie pytanko:
katuje fure z turbina, cos nie wychodzi bla bla bla... silnik gasnie fura ma imobilaizer i zanim odpali sie fure minie 30-60sek co na to powie pani turbina??? -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 18:34
Post
#438
|
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 29 November 2006 |
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 18:59
Post
#439
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
|
|
|
|
Wed, 20 Jan 2010 - 19:26
Post
#440
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 07 June 2005 |
Wyłączone ESP i otwarte dyfry, tylna oś nie stawia oporu więc cała moc przekazywana jest na nią (włączone ESP przyhamowałyby tylne koła i przód pociągnąłby samochód).
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 12:41 |