![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#401
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Jak jest z odpornoscia poduszek powietrznych i tych piorotechnicznych specyfikow w nich na starzenie?
Czy w np 15 letnim aucie one zadzialaja na 100%? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#402
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
A nie jest tak, ze przeglad poduszek powinno sie robic co 10 lat?
-------------------- Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl |
|
|
![]()
Post
#403
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Info do OC:
Kupiłem auto w lipcu z OC ważnym do grudnia (ważne, ale nie opłacone bo było rozbite na dwie składki, poprostu drugiej składki koleś nie opłacił i mnie o tym nie powiadomił). Jezdzilem tak przez pol roku myslac ze wszystko jest ok, po jakis 3-4 miesiacach od grudnia licząc przyszlo do mnie powiadomienie ze powinienem oplacic drugą ratę OC poprzedniego wlasciciela. -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#404
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
No i chyba by sie wszystko zgadzalo. Pewnie klienta z drugiej czesci skladki zwolnili, bo powiadomil ubezpieczyciela, ze sprzedl Tobie auto.
-------------------- Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl |
|
|
![]()
Post
#405
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
A nie jest tak, ze przeglad poduszek powinno sie robic co 10 lat? to zalezy od producenta. niektorzy zalecaja przeglad i ewentualna wymiane, a inni tylko wymiane. Co do okresu waznosci to rozniez jest to zależne od producenta. -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#406
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Ogolna tendencja jest taka, ze poducha musi prawidłowo działać 10 lat.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#407
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 31 March 2005 ![]() |
Co do poduszek w samochodzie zwykle sa naklejki ze dzialaja 10 lat. Niedawno Mercedes robil test na S klasie z pierwszych serii ktore mialy poduszki i te dzialaly. Sam rozbilem sie juz ponad 10 letnim samochodem ktore mialy takie naklejki i tez dzialaly.
|
|
|
![]()
Post
#408
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Września ![]() |
Mam pytanko. Moze ciężko będzie to wytłumaczyć ale:
dlaczego benzyna to benzyna a ropa to OLEJ NAPĘDOWY? Przecież to nie jest olej.Dlaczego jest taka nazwa? Dlaczego on jest kwalifikowany jako olej? |
|
|
![]()
Post
#409
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
ropa jako tako jest tlusta. Moze dlatego
![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#410
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#411
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 22 June 2007 Skąd: O-ka ![]() |
a benzna to co z kosmosu ?? przecierz tez z ziemi tylko jakos jest odparowana od tych wszystkich tam specyfikow
-------------------- Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM Jest Civic b16 gt35 |
|
|
![]()
Post
#412
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Może to ma powiązanie z historią. Jeśli pierwszy był silnik diesla, a to co go napędzało oleiste, to nazwali to bez większych przemyśleń olejem napędowym.
|
|
|
![]()
Post
#413
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 22 September 2005 ![]() |
No, tak tylko, że pierwszy był benzyniak.
W sumie skąd się wzięło "olej napędowy" to pewnie trzeba by zapytać tego profesora z brodą co czasem występuje w telewizji. Ja jakoś nie jestem w stanie wytłumaczyć sobie jak z angielskiej nazwy diesel przeszli do czegoś takiego ![]() |
|
|
![]()
Post
#414
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Być może dlatego, że pierwszy silnik diesla był napędzany olejem z orzeszków?
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#415
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
ta dyskusja przypomina mi trochę tę historię:
"W Stanach Zjednoczonych standardowa odległość między torami kolejowymi to 4 stopy 8,5 cala (143,5 cm). Nie jest to liczba szczególnie poręczna. Skąd więc się wzięła? No i co to wszystko ma do końskich zadków nie mówiąc już o promach kosmicznych? Cóż, taka jest standardowa odległość między torami w Anglii, a to w końcu angielscy emigranci wybudowali koleje amerykańskie. Ale dlaczego Anglicy wybrali tak nietypową odległość? Stało się tak, ponieważ ludzie, którzy budowali pierwsze tory kolejowe, budowali też wcześniej tory tramwajowe. A te tory budowano za pomocą tych samych wyrzynarek, którymi wcześniej wyznaczano ślady dla fur. Dobrze, a dlaczego te ślady były w takim dziwnym odstępie? No bo gdyby ten rozstaw był inny, to wozy wykoleiłyby się na starych drogach angielskich, na których rozstaw wynosił właśnie 4 stopy 8,5 cala. Trzeba więc spytać, kto tak dziwnie zbudował te stare drogi. Byli to starożytni Rzymianie, którzy zbudowali pierwsze drogi dla swoich legionów. Te drogi są używane do tej pory. A skąd się wzięły ślady na tych drogach? Zostały wyżłobione przez rzymskie rydwany. Potem każdy musiał dostosować swój wóz do tego rozstawu, inaczej połamałby osie. A że każdy rydwan był zbudowany tak samo, koleiny powstawały zawsze w tej samej odległości. A teraz pora na końskie zady. Odległość między kołami rydwanu wynosiła dokładnie 4 stopy i 8,5 cala, gdyż w ten sposób można było do niego bez problemów zaprząc dwa konie, tak by się wzajemnie zadami nie zderzały. Pora wyjaśnić, co to wszystko ma wspólnego z promami kosmicznymi. Kiedy widzisz prom kosmiczny na platformie startowej, w oczy rzucają Ci się dwie wielkie rakiety na paliwo stałe, dołączone do boków zbiornika na paliwo ciekłe (to ten wielki brązowy zbiornik, na którym okrakiem siedzi sam orbiter). Te rakiety, zwane w skrócie SRB (Solid Rocket Boosters), są produkowane przez firmę Thiokol w fabryce w Utah. Inżynierowie, którzy je zaprojektowali, na pewno życzyliby sobie, żeby były troszkę bardziej opasłe, ale niestety, rakiety te są transportowane na miejsce startu koleją. Pech chciał, że trasa pociągu biegnie przez górski tunel. Tunel ten jest tylko troszkę szerszy niż rozstaw torów, a jak już wiecie, rozstaw ten wynosi dokładnie dwa końskie zady. Tak więc jeden z głównych parametrów konstrukcyjnych amerykańskiego promu kosmicznego został ustalony już ponad dwa tysiące lat wcześniej i jest zależny od tylnich parametrów starorzymskich koni bojowych." może nie na temat, ale warto pamiętac o takich rzeczach:) |
|
|
![]()
Post
#416
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
a benzna to co z kosmosu ?? przecierz tez z ziemi tylko jakos jest odparowana od tych wszystkich tam specyfikow Rope tak jak powiedział Feluke wydobywa sie z ziemi. A później w procesie jej destylacji dzieli sie ją na różne frakcje, m. in. benzynę, olej napędowy, mazut, asfalt. Tak, benzyne i ON robi sie z tej samej ropy ![]() |
|
|
![]()
Post
#417
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
No, tak tylko, że pierwszy był benzyniak. W sumie skąd się wzięło "olej napędowy" to pewnie trzeba by zapytać tego profesora z brodą co czasem występuje w telewizji. Ja jakoś nie jestem w stanie wytłumaczyć sobie jak z angielskiej nazwy diesel przeszli do czegoś takiego ![]() Jezeli juz to z niemieckiej. ![]() Bardzo prawdopodobne, że nazwa olej napędowy wzięła się od produktów destylacji ropy i tego do czego używa się tego oleju. Przy destylacji otrzymujemy gaz, benzynę, oleje i asfalt. Benzyna to wiadomo (kiedyś była etylina ale to inna historia), oleje... no właśnie, ktoś pewnie wpadł na pomysł że skoro używa się go do napędu silnika to powinien być olejem napędowy. Pewnie podobna historia była z olejem silnikowym. ![]() |
|
|
![]()
Post
#418
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
co to jest ITB? mniej wiecej kojarze temat, ale czy moglby ktos dokladnei opisac tą modyfikacje, jakie przynosi korzyści i dlaczego. pozdrawiam
![]() |
|
|
![]()
Post
#419
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
ITB - Individual Throttle Bodies - indywidualne przepustnice dla każdego cylindra. Daje ładne dźwięki i zajefajną reakcję na gaz
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#420
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
![]() glowna korzysc to taka ze kazdy cylinder dostaje tyle samo powietrza -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 17:30 |