![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Widzisz, problem dyskusji w tym temacie polega na definicji terminów przyspieszać, przyspieszyć, żwawy, "lepiej chodzi"
Usłyszałem ostatnio, że komuś na Sport-jeździe samochód lepiej przyspiesza niż w zwykłym trybie (na pełnym bucie). Ale tak powinno być i na ogoł tak jest. Ujmę inaczej. Człowiek ten stwierdził, że auto LEPIEJ WKRĘCAŁO SIĘ NA OBROTY co jest bzdurą (Opel V6), bo pomijając szybszą zmianę biegu w trybie sport o ile skrzynia się w ten sposób przeprogramuje oraz pomijając szybszą reakcję przepustnicy na pedał gazu to nie wyobrażam sobie, żeby auto np. na 2 biegu od 2000 RPM do odcinki wkręciło się szybciej na pełnym bucie niż w zwykłym trybie. PS. Z tego wszystkiego będąc teraz w mieście przegoniłem auto w trybie sport. U mnie w Toyocie i tak skrzynia jest szybka i na najmniejsze obciążenie reaguje szybką redukcją ale co by nie mówić żwawo było ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
No wiec trzeba pominac ogolniki i terminy nieprecyzyjne i skupic sie na na jednym pewniku - przyspieszeniu z gazem w podłodze. Wtedy w trybie "sport" samochód przyspieszy lepiej bo silnik bedzie wkrecany wyżej.
redukowac tez bedzie wczesniej utrzymując wyższe obroty - co zapewni lepszą reakcje na gaz. CYTAT mam pytanie z innej kategori motoryzacji w jakim celu do drazka hamulca recznego podpiety jest przewod hamulcowy z pompki http://2.bp.blogspot.com/_rDlsbpQ9Hmk/SZP3...00_12_Large.jpg http://4.bp.blogspot.com/_rDlsbpQ9Hmk/SZP3...00_10_Large.jpg Hydrauliczny reczny - możesz zacinac a linki sie nie rozciagaja bo ich nie ma wiec zachowuje skutecznosc -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Teraz Ty namieszałeś czy czegoś nie zrozumiałem?
![]() przyspieszeniu z gazem w podłodze. Wtedy w trybie "sport" samochód przyspieszy lepiej bo silnik bedzie wkrecany wyżej. Przy przyspieszaniu z gazem w podłodze czy w trybie sport czy economy (w większości aut) silnik wkręci się tak samo wysoko - do odcinki. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Teraz Ty namieszałeś czy czegoś nie zrozumiałem? ![]() Przy przyspieszaniu z gazem w podłodze czy w trybie sport czy economy (w większości aut) silnik wkręci się tak samo wysoko - do odcinki. Nieprawda, właśnie do tego służy tryb S/Sport. Jego głównym zadaniem jest podniesienie granicy obrotów, przy których następuje zmiana na bieg wyższy. -------------------- wiem
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Sadek, nie załamuj mnie
![]() wyrwałeś jedno zdanie z konteksktu a napisałem teraz tylko o przyspieszaniu z gazem w podłodze na post Wombata skupic sie na na jednym pewniku - przyspieszeniu z gazem w podłodze. Wtedy w trybie "sport" samochód przyspieszy lepiej bo silnik bedzie wkrecany wyżej. gazem w podłodze gazem w podłodze gazem w podłodze gazem w podłodze gazem w podłodze gazem w podłodze wystarczy? W trybie zwykłym jak i sport z GAZEM W PODŁODZE silnik dokręci się do odcinki. Nawet cytując Ciebie właśnie do tego służy tryb S/Sport. Jego głównym zadaniem jest podniesienie granicy obrotów, przy których następuje zmiana na bieg wyższy. Co nie oznacza, że na zwykłym trybie do odcinki nie dokręcimy. Spójrz na swoją odpowiedź do tego co zacytowałeś Sadek. To tak jakbym napisał: Ludzie jedzą pączki z polewą lukrową jak i czekoladową. A Ty na to: -Nieprawda. Po to w pączki wpuszcza się dżem żeby były smaczniejsze. PS. A teraz wiem co Wombat miał na myśli. Jazda z gazem w podłodze, czyli (wg tamtego postu) dłuższy czas szybsze ganianie. Silnik będzie wkręcany wyżej za każdym razem, stąd szybciej pojeździmy wciskając nawet do podłogi, bo mamy cały czas niższy bieg, wyższe obroty. A o czym ja piszę to już chyba też jasne. |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
Ale Sadek ma racje. W trybie "Econo" pomimo gazu w podłodze silnik nie bedzie aż tak ścigany. Może w M5 tak ale 3-4 automaty "zwykłe" z którymi miałem doczynienia zachowują sie zupełnie inaczej przy gazie w podłodze w zalezności od trybu. Inaczej te tryby pracy nie miały by sensu jak sobie to możesz sam pedałem gazu ustawiac jak chcesz.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Spotkałem się jedynie z 2-ma autami, w których przy Econo i gazie w podłodze silnik nie kręcił do odcinki. Przy zestawieniu z kilkudziesięcioma innymi uznałem je za mniejszość (a ujeżdżałem R4, R5, R6, V6, V8, diesle, benzyna) . Poza tymi dwoma przy zadanym pedale w podłodze po redukcji na najniższy możliwy bieg silnik dokręcał się do końca. A Ty trafiłeś akurat na 3-4 podobne to tych dwóch z mego przypadku. Stąd pewnie inny tok myślenia w dyskusji. Oprócz przedstawienia kilku różnych stron mamy jednak to samo pojęcie (czyt. mówimy o tym samym)
A tryby mają sens co sam łopatologicznie rozpisałeś na poprzedniej stronie - co innego jeździć w zakresie obrotów 1500-3500 a co innego 3000-5500. Wyjątkiem było SMGII (M3 E46) który miał 7 (czy 6?) trybów pracy. O tym można popisać dłużej. |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
wombat nie wiem czy sie nie zrozumielismy czy zdjecia juz nie działaja dlatego wrzucam raz jeszcze
http://img23.imageshack.us/img23/5140/satr...200010large.jpg http://img44.imageshack.us/img44/6568/proton1.jpg chodzi o przewod zaznaczony kolorem czerwonym -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
zapewne ma spust także sterowany hydraulicznie ale dlaczemu pojęcia nie mam
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Spotkałem się jedynie z 2-ma autami, w których przy Econo i gazie w podłodze silnik nie kręcił do odcinki. Przy zestawieniu z kilkudziesięcioma innymi uznałem je za mniejszość (a ujeżdżałem R4, R5, R6, V6, V8, diesle, benzyna) . Poza tymi dwoma przy zadanym pedale w podłodze po redukcji na najniższy możliwy bieg silnik dokręcał się do końca. A Ty trafiłeś akurat na 3-4 podobne to tych dwóch z mego przypadku. Stąd pewnie inny tok myślenia w dyskusji. Oprócz przedstawienia kilku różnych stron mamy jednak to samo pojęcie (czyt. mówimy o tym samym) A tryby mają sens co sam łopatologicznie rozpisałeś na poprzedniej stronie - co innego jeździć w zakresie obrotów 1500-3500 a co innego 3000-5500. Wyjątkiem było SMGII (M3 E46) który miał 7 (czy 6?) trybów pracy. O tym można popisać dłużej. Nawet jeżeli okaże się, że masz rację to i tak szkoda klawiszy w klawiaturze, żeby rozpoczynać z Tobą jakąkolwiek dyskusję. Poziom Twojej rozmowy pasuje do często przytaczanych komentarzy z popularnego ONETu! -------------------- wiem
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Nawet jeżeli okaże się, że masz rację to i tak szkoda klawiszy w klawiaturze, żeby rozpoczynać z Tobą jakąkolwiek dyskusję. Poziom Twojej rozmowy pasuje do często przytaczanych komentarzy z popularnego ONETu! Nie przesadzasz trochę? I jak widać, nie ma tu racji po żadnej stronie, bo są różne auta- Wombat zna 4 automaty, w których auto w trybie econo nie wkręci się do końca. A prawie wszystkimi którymi ja jeździłem się wkręcały. Mogę nagrać filmik mojej Camry jak zachowuje się z gazem w podłodze w obu trybach - 2gi bieg, od załóżmy 3000 do końca. Jedno co chciałem napisać i napisałem to już na początku w PS.2 od którego zaczęła się zbędna dyskusja, że tryb sport nie powoduje LEPSZEGO WKRĘCANIA SIĘ SILNIKA, bo nie zmienia ani jego mapy, ani nie dodaje mu mocy. A że daje nam do dyspozycji lepsze obroty to napisane tu już było z 10 razy. Teraz zobacz co napisałem: CYTAT Przy przyspieszaniu z gazem w podłodze czy w trybie sport czy economy (w większości aut) silnik wkręci się tak samo wysoko - do odcinki. A Ty na to: CYTAT Nieprawda, właśnie do tego służy tryb S/Sport. Jego głównym zadaniem jest podniesienie granicy obrotów, przy których następuje zmiana na bieg wyższy. powiedz, co ma piernik do wiatraka? pisałem o dokręcaniu w obu trybach a nie o kręceniu. Z Wombatem co wynikło na końcu rozmawialiśmy o dwóch różnych rzeczach. I z tym ONETem to przesadziłeś. _______________________________________________________EDIT: Za namową obu stron po korespondencji PW, przytaczam fragment jednej z wiadomości od -Sadek- w celu wyjaśnienia sporu: CYTAT "Nawet jeśli..." - wnioskuję, że w pewnym stopniu masz rację. Mam pewne doświadczenia związane ze skrzyniami automatycznymi i byłem przekonany, że tak jest w każdej, bo byłoby to logiczne. Sprawdzałem coś takiego np w nowej klasie E (W212) i mimo wciśniętego pedału gazu do oporu, obroty przy któych bieg zmieniany był na wyższy, były niższe niż w trybie sport! Pozdrawiam stąd też wynikło nieporozumienie, -Sadek- jak i zarówno Wombat mieli do czynienia z innymi automatami. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
a propo tego recznego... gdzie jest zbiornik na plyn? wyglada na to ze w raczce (rurce)?
-------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
jaqus tez o tym wlasnie pomyslalem, to moze byc to bo innego zastosowania nie widze :-)
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
no to pytanie zupelnie z innej moto beczki : po co, w jakim celu i dlaczego zdecydowana wiekszosc aut terenwoych posiada z tylu dwa komplety lamp?w zderzaku i w budzie, przy czym uzywane sa zazwyczaj te w zderzaku.
o co chodzi?czy to jest jakis drugi obwod,mozna to wlaczyc? -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
Moze zeby dalo sie zaciagnac reczny na postoju? zazwyczaj robią tylko metalowe zapadki przed ręcznym, ciekawe po co ktoś tak to wymyślił pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
no to pytanie zupelnie z innej moto beczki : po co, w jakim celu i dlaczego zdecydowana wiekszosc aut terenwoych posiada z tylu dwa komplety lamp?w zderzaku i w budzie, przy czym uzywane sa zazwyczaj te w zderzaku. o co chodzi?czy to jest jakis drugi obwod,mozna to wlaczyc? przepisy UE, światła po bokach są ponoć niewidoczne przez koło zapasowe pod jakimś tam kątem. Więc dbający o nasze lepsze jutro urzędnicy nakazali montaż lamp, które widać pod każdym kątem ![]() ![]() BTW nie wiem czy wiecie, że przepisy ue regulują nawet odległość lampy 3 stopu od szyby. Zresztą kiedyś w UE był spory problem z porozumieniem w komisji w sprawie umiejscowienia lamp albo chlapaczy w ciągnikach rolniczych ![]() |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
IIRC to akurat to nie przepisy UE, tylko swego czasu nasze warunki dopuszczenia do ruchu wymagały, by tylne lampy znajdowały się na określonej wysokości, nie większej niż X. To też importerzy, by być w zgodzie z biurokratami, szczepili te głupie lampy w zderzak. Ale gdzieś w czasach Punto 2 ten idiotyzm poległ.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Sam chciałem zapytać o lampy w terenówkach:D
A teraz takie moje pytania: 1) Jak wygląda układ spryskiwaczy jeśli zbiornik mam w bagaźniku? Jest analogicznie odwrotny do takiego gdzie zbiornik jest z przodu i płyn musi zostać podany do tyłu auta czy może są jakieś myki? 2) Jeśli przekładam bezpieczniki z pod maski/podszybia/innego durnego miejsca, dajmy na to za fotel pasażera, to jakiego muszę użyć kabla/kabli? Takich samych czy grubszych? Rozumiem, że "puszka" na bezpieczniki pozostaje ta sama, żeby dało się połapać co i jak. Analogicznie do przekładania akumulatora powinny być grubsze.. (W pytaniu numer 2 pomijam zawiłą kabelkologię). -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
odnosnie pytania 2 to jest świeży wątek o kablach
http://www.racingforum.pl/Jaki-przekrlj-ka...ego-t69026.html -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 18:51 |