![]() ![]() |
Wed, 06 Jan 2010 - 23:58
Post
#381
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL |
wstyd nie wiedzieć, ale jak działają hydrauliczne kasatory luzów zaworowych?
-------------------- |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Wed, 06 Jan 2010 - 23:58
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Thu, 07 Jan 2010 - 07:17
Post
#382
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 05 April 2008 Skąd: Poznań |
co to za Nissan? http://www.vadriven.com/forums/showpost.ph...mp;postcount=63 Sentra B13 -------------------- liveforspeed.pl
|
|
|
|
Thu, 07 Jan 2010 - 11:37
Post
#383
|
|
|
User Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wieślandia Podwarszawska |
To drugie auto sprawia wrażenie fristajlu karoseryjnego na bazie lotusa7/repliki.
|
|
|
|
Thu, 07 Jan 2010 - 16:30
Post
#384
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
Co możne się stać ze skrzynia automatyczna , jeśli silnik zgaśnie w czasie jazdy ,a ta będzie w trybie D. Zdarzyło mi się to kilka razy z racji ze moja fura jest wiekowa. Objawów żadnych. Producent przewiduje chyba , ze coś takiego może się zdarzyć. Sa jakieś zabezpieczenia przed rozwaleniem skrzyni?? Teoretycznie cos takiego nie powinno sie stac w czasie jazdy chyba ze przy bardzo malych predkosciach. Jezeli cos takiego sie stanie powinienes odrazu wrzucic na N i uruchomic silnik. Nic wielkiego nie powinno sie stac ale napewno nie jest to zdrowe dla skrzyni bo traci ona smarowanie z powodu braku napedy pompy oleju. wstyd nie wiedzieć, ale jak działają hydrauliczne kasatory luzów zaworowych? ![]() Dokladnie jest opisane ale wytlumacze po polsku. Olej poprzez zawor jednokierunkowy jest wtlaczany do komory wysokiego cisnienia a raczej komory roboczej. Jako ze plyny sa slabo scisliwe taka szczelnie zamknieta komora przenosi nacisk z gornej czesci "pestki" popychacza na dolna gdzie oparty jest zawor. Niejako robi sie z tego jednolity element ktorego nie mozna scisnac. Troszeczke oleju moze uciec przez pasowania elementow ale nie jest tego duzo. Po zwolnieniu nacisku ze strony krzywki komora znowu napelnia sie na full olejem lub dopoki popychacz nie skasuje luzu do walka i w takiej pozycji czeka na kolejny cykl otwarcia zaworu. Cykanie popychaczy moze wystapic w przypadku kiedy sa one mocno zuzyte (duze ilosci oleju uciekaja z komory ktora niezdazy sie napelnic i skasowac luzu zaworowego) lub kiedy jest niedostateczna ilosc oleju czy jest on poprostu gesty i nie naplywa w odpowiednim tepie np. poranny rozruch. |
|
|
|
Thu, 07 Jan 2010 - 20:02
Post
#385
|
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń |
Zawsze się zastanawiam w jaki sposób olej może wypłynąć z komory .
A jest to potrzebne bo przecież gniazda się trochę zapadają a zawór też się z czasem trochę wyklepie więc jeśli olej który raz wpłynie pozostałby w komorze w niezmienionej ilości to zawór przestałby sie domykać . Może pasowania wewnętrznego tłoczka są tak dobrane żeby nie był on całkiem szczelny ? -------------------- Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet |
|
|
|
Thu, 07 Jan 2010 - 22:17
Post
#386
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
Poczesci jest to zabieg celowy wlasnie zeby kasowanie luzu dzialalo w obie strony jednak nie zapominajmy ze panuja tam ogromne cisnienia i ciezko by bylo zrobic to w 100% szczelne tylko na pasowaniu czesci bez uzycia jakiejs uszczelki. Wedlug tego co pisza pestka zapada sie tylko o 0.1mm wiec nie jest to duzo.
|
|
|
|
Wed, 13 Jan 2010 - 22:18
Post
#387
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Jaki rozstaw śrub jest w tym modelu Ibizy ? 5 x ...?
|
|
|
|
Wed, 13 Jan 2010 - 22:37
Post
#388
|
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków |
Spotkałem się z czyms takim. Dopoki jedziesz, to utrzymuje podwyższone wolne obroty, w razie gdybyś potrzebował szybko przyspieszyć. Jak się zatrzymasz, to schodzi na normalną prędkość obrotową. Mój Escort też tak robi, Sierra nie, ale ma dopięty VSS, więc ECU nie wie czy jedzie. To jest zabezpieczenie przed zgasnieciem silnika przy gwaltownym wysprzegleniu. Niby na postoju wystarcza niskie wolne obroty, ale podczas jazdy np hamujac silnikiem przy 4tys obr i wciskajac sprzeglo ECU musi wczesiej uruchomic algorytm utrzymywania wolnych obrotow niz na postoju. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
|
Wed, 13 Jan 2010 - 23:17
Post
#389
|
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa |
A czemu w czasie jazdy, na luzie czy wciśniętym sprzęgle, niektóre silniki wkręcają się wolniej niż na postoju? Wiem, że jest tak zarówno w starym Toyot'owskim 4A-FE jak i nowym 2-litrowym accordzie
|
|
|
|
Wed, 13 Jan 2010 - 23:43
Post
#390
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Dobra już wiem. Ibi ze zdjęcia ma 5x100. Jak ktoś zna jeszcze średnicę otworu centrującego felgi to będę wdzięczny.
|
|
|
|
Thu, 14 Jan 2010 - 00:28
Post
#391
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
5 x 100.00 x 57.00
W zyciu nie mialem stycznosci z ibiza, info ze strony alcar`a z konfiguratora. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
|
Thu, 14 Jan 2010 - 13:52
Post
#392
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
To jest zabezpieczenie przed zgasnieciem silnika przy gwaltownym wysprzegleniu. Niby na postoju wystarcza niskie wolne obroty, ale podczas jazdy np hamujac silnikiem przy 4tys obr i wciskajac sprzeglo ECU musi wczesiej uruchomic algorytm utrzymywania wolnych obrotow niz na postoju. Tylko dlaczego nie schodzi do jalowych tylko utrzymuje podwyzszone? Predkosc zejscia czy to na postoju czy w czasie jazdy na luzie jest taka sama. Najczesciej jest tak ze na postoju schodzi do tych 1100obr, zatrzymuje sie na chwile a potem opada juz do wlasciwych 800-900obr. A czemu w czasie jazdy, na luzie czy wciśniętym sprzęgle, niektóre silniki wkręcają się wolniej niż na postoju? Wiem, że jest tak zarówno w starym Toyot'owskim 4A-FE jak i nowym 2-litrowym accordzie Prawdopodobnie jest to zaimpletowane gdzies w sterowniku ze jest to sytuacja ze pomyliles gaz z hamulcem i dlatego sie wolniej wkreca lub komputer wie ze jedziesz na luzie i smieje sie z ciebie ze chcesz przyspieszac na luzie. Ostatnia mozliwosc jaka przychodzi mi do glowy jest to zeby nie bylo mocnego szarpniecia przy gwaltownym dodaniu gazu to moc jest troche redukowana w pierwszym momencie wcisniecia na gaz. |
|
|
|
Thu, 14 Jan 2010 - 14:23
Post
#393
|
|
|
User Dołączył: Thu, 31 July 2008 Skąd: Kraków |
Czerwone auto z fotki z poprzedniej strony to Cheetah Coupe.
-------------------- M140i 460KM/600Nm
|
|
|
|
Thu, 14 Jan 2010 - 17:51
Post
#394
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory |
Coraz więcej auto ma też odcinke na poziomie 3kRPM albo i niżej, jak stoisz i masz wciśnięte sprzęgło. Wkręcają się też wolniej. Może chodzi o utrudnienie ostrego startu (popsuć sprzęgło przecie możesz)
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
|
Thu, 14 Jan 2010 - 22:57
Post
#395
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Warszawa |
Głupia sprawa:
Kupuję auto z nieważnym od pół roku OC, które nie było też uregulowane do końca (bez 1 raty). Kto płaci za poprzedni okres? Poprzedni właściciel, czy przechodzi to na mnie? Czy może mnie nic nie obchodzi i opłacam ubezp. od dni kupna? Pozdr -------------------- "Nie dyskutuj z debilem: najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
|
|
|
|
Fri, 15 Jan 2010 - 01:38
Post
#396
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik |
Płacisz Ty, oc idzie za samochodem. Jeśli jeszcze nie kupiłeś tego samochodu, to powiedz sprzedającemu żeby zapłacił, lub uwzględnił to w cenie.
|
|
|
|
Fri, 15 Jan 2010 - 02:13
Post
#397
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 November 2006 Skąd: Warszawa/Poznan |
Maxim, pewien jesteś?
Oc idzie za samochodem po to ażeby nie było sytuacji że auto jest nie ubezpieczone. Ale tu się pojawia moja wątpliwość- Oc przeszło, za samochodem na mnie. Zgoda i od tego momentu zarówno samochód jak i OC jest moje, także od tego momentu ja płace za OC ale dlaczego miałbym regulować coś wstecz? -------------------- ___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy
(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition |
|
|
|
Fri, 15 Jan 2010 - 11:45
Post
#398
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock |
Placi poprzedni owner.
-------------------- Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl |
|
|
|
Fri, 15 Jan 2010 - 13:34
Post
#399
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
Podobno trzeba wykupic OC w dniu zakupu samochodu i wtedy mamy czyste konto, ale sprawdzcie jeszcze ta informacje, bo nie przerabialem jeszcze tego, a jedynie sie przymierzalem.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
|
Fri, 15 Jan 2010 - 13:50
Post
#400
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie |
auto ma byc ubezpieczone do dnia zakupu + 30 dni chyba
kupujac auto bez oc piszesz umowe i od razu zaznaczasz ze niebedziesz kozystal z obecnego oc. idziesz do TU pokazujesz umowe skladasz wypowiedzenie. i w tym samym tu lub innym do woli kupujesz nowe oc |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 12:32 |