Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 17 18 19 20 21 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Bielas
post Wed, 30 Dec 2009 - 09:02
Post #361


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: Stolica





Ja mam coś z innej beczki. Zauważyłem, że w mojej nubirze 1.6 wolne obroty jak jadę są wyższe (pk. 1 100 rpm) niż jak stoję (ok. 900rpm). Czy to normalne? Wydaje mi się, że jak jeździłem innymi autami to tak nie było, ale może po prostu nie zwróciłem na to uwagi.


--------------------
Łukasz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 30 Dec 2009 - 09:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Gumis2000
post Wed, 30 Dec 2009 - 10:36
Post #362


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: warszawa





Może się mylę ale to coś wspólnego z pracą serwa od hamowania, i raczej każdy benzynowy wóz tak ma.


--------------------
GUMIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tonku
post Wed, 30 Dec 2009 - 16:42
Post #363


User
Dołączył: Thu, 14 June 2007





w benzyniaku gdy jest za mało paliwa i za dużo powietrza(ubogo)to egt wzrasta,a gdzieś słyszałem że w dieslu jest zupełnie na odwrót.czyli więcej paliwa to większa temperatura spalin.to prawda?czy też w dieslu można szybko złapać za wysokie egt?
i jeszcze jedno pytanie.
dlaczego dużo momentu w dolnym zakresie obrotowym jest szkodliwe dla korb,sprzęgła,a w górnym już nie?
sorry za lamerskie pytania blush.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekk2
post Wed, 30 Dec 2009 - 16:55
Post #364


User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: Pułtusk





Jak na mój 18 letni móżdżek to wytłumacze tak:
Wsiądz na rower łatwiej bedzie ruszyć z przełożenia 1:3 czy np. 2:4. Jak masz wystarczająco mocy w nogach to pedały połamiesz przy przyspieszaniu smile.gif Występuja większe przeciążenia przy starcie niż np. z rolki o to się chyba rozchodzi. (Tak, wiem odstawiam już ten shit blink.gif )
A co do mieszanki, zawsze myślałem, że jeśli jest duzo powietrza to jest ona bogata, ponieważ efektywniej się spala. Mógłby ktos mnie oświecić w razie czego? smile.gif


--------------------
285hp z litra :) | Cherokee Off
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 30 Dec 2009 - 17:00
Post #365


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Im więcej w mieszance powietrza w stosunku do paliwa (AFR) tym mieszanka uboższa.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the Hitcher
post Wed, 30 Dec 2009 - 23:14
Post #366


Super User
Dołączył: Thu, 04 September 2008
Skąd: Łódź





dawno nie byłem, witam po przerwie

do dieslowców pytanie!

dlaczego dzis, po tylu latach przebywania na rynku silnika np VAGa 1,9TDi czy 2,0 Tdi wciaz programy sa lepsze od tzw czipów i bezpieczniejsze?

ja rozumiem kiedys, ale teraz producenci nawet gownianych czipów powinni dojsc do takiego efektu jak po programie dobrym, wiec czemu wciąż czip jest be?


--------------------
V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adizj
post Wed, 30 Dec 2009 - 23:30
Post #367


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 April 2008
Skąd: Władek





Jestem kompletnym amatorem w tej kwesti, ale zdaje mi się, że nie da się zrobić idealnego "czipu" dla wszystkich silników, bo jednak każdy trochę się różni, choćby parametrami pracy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the Hitcher
post Thu, 31 Dec 2009 - 00:30
Post #368


Super User
Dołączył: Thu, 04 September 2008
Skąd: Łódź





no mi diesle też sa dosc dalekie, wiec pytam;)

chodzi mi o to ze zawsze piszecie, 'nie czip z allegro tylko jezdz na porzadny program" wiec o co kaman


--------------------
V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Thu, 31 Dec 2009 - 01:56
Post #369


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





Czip to gotowiec stworzony pod silniki o danym oznaczeniu kodowym. Natomiast program jest robiony pod konkretny silnik.


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 31 Dec 2009 - 02:27
Post #370


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





czip - w sensie wstawienia układu z gotowym programem (parametrami pracy silnika) zakłada żesilnik do jakiego go wsadzono odpowiada dokładnie temu na jakim go opracowano. Ale inny dolot, inny wydech, inne cokolwiek mające wpływ na prace silnika powoduje że program z takiego "gotowca" przestaje być już taki dopasowany. Dlatego też zresztą ten program też ma pewne rezerwy - właśnie na takie róznice (choćby inny stopień zuzycia elementów, szczelność). Ponieważ ma rezerwy to nie jest optymalny.

Natomiast napisanie programu na konkretny silnik to wyjęcie wszystkiego co sie da optymalnie bezpiecznie lub optymalnie hardcorowo- można wybierać.
Jeżeli silnik jest jednostką zmodyfikowaną mechanicznie to istnieje duże prawdopodobieństwo że po prostu nie istnieje dla niego gotowiec dla dokładnie takiego zakresu przeróbek. Wtedy indywidualny program jest po prostu koniecznością.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sat, 02 Jan 2010 - 00:46
Post #371


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





CYTAT(Bielas @ Wed, 30 Dec 2009 - 09:02) *
Ja mam coś z innej beczki. Zauważyłem, że w mojej nubirze 1.6 wolne obroty jak jadę są wyższe (pk. 1 100 rpm) niż jak stoję (ok. 900rpm). Czy to normalne? Wydaje mi się, że jak jeździłem innymi autami to tak nie było, ale może po prostu nie zwróciłem na to uwagi.


Spotkałem się z czyms takim. Dopoki jedziesz, to utrzymuje podwyższone wolne obroty, w razie gdybyś potrzebował szybko przyspieszyć. Jak się zatrzymasz, to schodzi na normalną prędkość obrotową. Mój Escort też tak robi, Sierra nie, ale ma dopięty VSS, więc ECU nie wie czy jedzie.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sat, 02 Jan 2010 - 18:02
Post #372


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Czacza @ Sat, 02 Jan 2010 - 00:46) *
Spotkałem się z czyms takim. Dopoki jedziesz, to utrzymuje podwyższone wolne obroty, w razie gdybyś potrzebował szybko przyspieszyć. Jak się zatrzymasz, to schodzi na normalną prędkość obrotową. Mój Escort też tak robi, Sierra nie, ale ma dopięty VSS, więc ECU nie wie czy jedzie.

Sierra tez tak robi. wink.gif
Jak jedziesz na luzie to ciezko szybko przyspieszyc a i tak te 200obr nie robi roznicy w naglych przypadkach. wink.gif
Prawdopodobnie jest to zwiazane z turlaniem sie w korku gdzie jak ruszysz to obroty sie podnosza i silnik ma sile ciagnac samochod. Sklanial bym sie rowniez ku lepszemu wspomaganiu hamulcy w przypadku jazdy na luzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwawa
post Tue, 05 Jan 2010 - 18:47
Post #373


Frequent User
Dołączył: Fri, 13 June 2008
Skąd: Warszawa





Mam dwa pytanka:

1. Hydrauliczne kasowanie luzu zaworowych (silnik benzynowy) - jakie maksymalne obroty zniesie? Czy ta wartość uzależniona jest od typu silnika (producent, układ cylindrów), czy też po prostu z hydrauliką powyżej XXXX obrotów/min nie da się wejść/lepiej nie wchodzić?

2. Mechaniczne vs. hydrauliczne kasowanie w użytkowaniu codziennym - czy mechaniczne jest jakoś wybitnie bardziej uciążliwe?



--------------------
1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 05 Jan 2010 - 19:03
Post #374


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





hydraulika jest mniej uciążliwa dla użytkownika , co do obrotów to zależy od konstrukcji bo np silnikach opla sochc niema żadnego wpływu , generalnie jeżeli napędzany układ hydrauliczny to zazwyczaj jest on cięższy od zwykłego a co za tym idzie ma większą bezwładność
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwawa
post Tue, 05 Jan 2010 - 19:52
Post #375


Frequent User
Dołączył: Fri, 13 June 2008
Skąd: Warszawa





Mniej uciążliwa o ile? Czy przy układzie mechanicznym regulację luzu przeprowadza się okresowo co ileś km czy też w miarę potrzeb? Jak często te potrzeby występują?


--------------------
1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 05 Jan 2010 - 20:03
Post #376


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





To zalezy od silnika. Kiedys przy hydraulicznych praktycznie dopoki nie zaczynal puszczac cisnienia (cykac) to nie trzeba bylo zagladac podczas gdy mechanike trzeba bylo regulowac co 20-40tys. O ile w hydraulice sie niewiele zmienilo to w mechanice jest dosc spory postep i w nowoczesnych silnikach praktycznie nie trzeba regulowac luzow przez 100-200tys.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Wed, 06 Jan 2010 - 03:10
Post #377


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





A ja mam takie pytanie, dlaczego wyprzedzenie zaplou wzgledem obrotow silnika nie jest stale?


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Wed, 06 Jan 2010 - 13:38
Post #378


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





wraz ze wzrostem obrotów zwieksza sie predkośc tłoka a zatem skraca sie czas w ktorym mieszanka moze sie spalic co w efekcie prowadzi do przesuniecia ciśnienia maksymalnego daleko poza GMP i zmniejsza sprawnosc(?) zatem zeby mieszanka miała w całym zakresie obrotów miała taki sam "czas" na spalenie sie zwieksza sie kąt wyprzedzenia zapłonu.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olom
post Wed, 06 Jan 2010 - 19:53
Post #379


User
Dołączył: Thu, 11 October 2007
Skąd: Tarnów





Co możne się stać ze skrzynia automatyczna , jeśli silnik zgaśnie w czasie jazdy ,a ta będzie w trybie D.
Zdarzyło mi się to kilka razy z racji ze moja fura jest wiekowa. Objawów żadnych. Producent przewiduje chyba , ze coś takiego może się zdarzyć. Sa jakieś zabezpieczenia przed rozwaleniem skrzyni??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spd
post Wed, 06 Jan 2010 - 23:50
Post #380


Frequent User
Dołączył: Tue, 07 June 2005





co to za Nissan? http://www.vadriven.com/forums/showpost.ph...mp;postcount=63


a to? jakieś Ferrari?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 17 18 19 20 21 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 11:17