![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#361
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: Stolica ![]() |
Ja mam coś z innej beczki. Zauważyłem, że w mojej nubirze 1.6 wolne obroty jak jadę są wyższe (pk. 1 100 rpm) niż jak stoję (ok. 900rpm). Czy to normalne? Wydaje mi się, że jak jeździłem innymi autami to tak nie było, ale może po prostu nie zwróciłem na to uwagi.
-------------------- Łukasz
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#362
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 20 January 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Może się mylę ale to coś wspólnego z pracą serwa od hamowania, i raczej każdy benzynowy wóz tak ma.
-------------------- GUMIS
|
|
|
![]()
Post
#363
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
w benzyniaku gdy jest za mało paliwa i za dużo powietrza(ubogo)to egt wzrasta,a gdzieś słyszałem że w dieslu jest zupełnie na odwrót.czyli więcej paliwa to większa temperatura spalin.to prawda?czy też w dieslu można szybko złapać za wysokie egt?
i jeszcze jedno pytanie. dlaczego dużo momentu w dolnym zakresie obrotowym jest szkodliwe dla korb,sprzęgła,a w górnym już nie? sorry za lamerskie pytania ![]() |
|
|
![]()
Post
#364
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: Pułtusk ![]() |
Jak na mój 18 letni móżdżek to wytłumacze tak:
Wsiądz na rower łatwiej bedzie ruszyć z przełożenia 1:3 czy np. 2:4. Jak masz wystarczająco mocy w nogach to pedały połamiesz przy przyspieszaniu ![]() ![]() A co do mieszanki, zawsze myślałem, że jeśli jest duzo powietrza to jest ona bogata, ponieważ efektywniej się spala. Mógłby ktos mnie oświecić w razie czego? ![]() -------------------- 285hp z litra :) | Cherokee Off
|
|
|
![]()
Post
#365
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Im więcej w mieszance powietrza w stosunku do paliwa (AFR) tym mieszanka uboższa.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#366
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Łódź ![]() |
dawno nie byłem, witam po przerwie
do dieslowców pytanie! dlaczego dzis, po tylu latach przebywania na rynku silnika np VAGa 1,9TDi czy 2,0 Tdi wciaz programy sa lepsze od tzw czipów i bezpieczniejsze? ja rozumiem kiedys, ale teraz producenci nawet gownianych czipów powinni dojsc do takiego efektu jak po programie dobrym, wiec czemu wciąż czip jest be? -------------------- V8
|
|
|
![]()
Post
#367
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 April 2008 Skąd: Władek ![]() |
Jestem kompletnym amatorem w tej kwesti, ale zdaje mi się, że nie da się zrobić idealnego "czipu" dla wszystkich silników, bo jednak każdy trochę się różni, choćby parametrami pracy.
|
|
|
![]()
Post
#368
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Łódź ![]() |
no mi diesle też sa dosc dalekie, wiec pytam;)
chodzi mi o to ze zawsze piszecie, 'nie czip z allegro tylko jezdz na porzadny program" wiec o co kaman -------------------- V8
|
|
|
![]()
Post
#369
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Czip to gotowiec stworzony pod silniki o danym oznaczeniu kodowym. Natomiast program jest robiony pod konkretny silnik.
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#370
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
czip - w sensie wstawienia układu z gotowym programem (parametrami pracy silnika) zakłada żesilnik do jakiego go wsadzono odpowiada dokładnie temu na jakim go opracowano. Ale inny dolot, inny wydech, inne cokolwiek mające wpływ na prace silnika powoduje że program z takiego "gotowca" przestaje być już taki dopasowany. Dlatego też zresztą ten program też ma pewne rezerwy - właśnie na takie róznice (choćby inny stopień zuzycia elementów, szczelność). Ponieważ ma rezerwy to nie jest optymalny.
Natomiast napisanie programu na konkretny silnik to wyjęcie wszystkiego co sie da optymalnie bezpiecznie lub optymalnie hardcorowo- można wybierać. Jeżeli silnik jest jednostką zmodyfikowaną mechanicznie to istnieje duże prawdopodobieństwo że po prostu nie istnieje dla niego gotowiec dla dokładnie takiego zakresu przeróbek. Wtedy indywidualny program jest po prostu koniecznością. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#371
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Ja mam coś z innej beczki. Zauważyłem, że w mojej nubirze 1.6 wolne obroty jak jadę są wyższe (pk. 1 100 rpm) niż jak stoję (ok. 900rpm). Czy to normalne? Wydaje mi się, że jak jeździłem innymi autami to tak nie było, ale może po prostu nie zwróciłem na to uwagi. Spotkałem się z czyms takim. Dopoki jedziesz, to utrzymuje podwyższone wolne obroty, w razie gdybyś potrzebował szybko przyspieszyć. Jak się zatrzymasz, to schodzi na normalną prędkość obrotową. Mój Escort też tak robi, Sierra nie, ale ma dopięty VSS, więc ECU nie wie czy jedzie. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#372
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Spotkałem się z czyms takim. Dopoki jedziesz, to utrzymuje podwyższone wolne obroty, w razie gdybyś potrzebował szybko przyspieszyć. Jak się zatrzymasz, to schodzi na normalną prędkość obrotową. Mój Escort też tak robi, Sierra nie, ale ma dopięty VSS, więc ECU nie wie czy jedzie. Sierra tez tak robi. ![]() Jak jedziesz na luzie to ciezko szybko przyspieszyc a i tak te 200obr nie robi roznicy w naglych przypadkach. ![]() Prawdopodobnie jest to zwiazane z turlaniem sie w korku gdzie jak ruszysz to obroty sie podnosza i silnik ma sile ciagnac samochod. Sklanial bym sie rowniez ku lepszemu wspomaganiu hamulcy w przypadku jazdy na luzie. |
|
|
![]()
Post
#373
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 13 June 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Mam dwa pytanka:
1. Hydrauliczne kasowanie luzu zaworowych (silnik benzynowy) - jakie maksymalne obroty zniesie? Czy ta wartość uzależniona jest od typu silnika (producent, układ cylindrów), czy też po prostu z hydrauliką powyżej XXXX obrotów/min nie da się wejść/lepiej nie wchodzić? 2. Mechaniczne vs. hydrauliczne kasowanie w użytkowaniu codziennym - czy mechaniczne jest jakoś wybitnie bardziej uciążliwe? -------------------- 1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest |
|
|
![]()
Post
#374
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
hydraulika jest mniej uciążliwa dla użytkownika , co do obrotów to zależy od konstrukcji bo np silnikach opla sochc niema żadnego wpływu , generalnie jeżeli napędzany układ hydrauliczny to zazwyczaj jest on cięższy od zwykłego a co za tym idzie ma większą bezwładność
|
|
|
![]()
Post
#375
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 13 June 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Mniej uciążliwa o ile? Czy przy układzie mechanicznym regulację luzu przeprowadza się okresowo co ileś km czy też w miarę potrzeb? Jak często te potrzeby występują?
-------------------- 1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest |
|
|
![]()
Post
#376
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
To zalezy od silnika. Kiedys przy hydraulicznych praktycznie dopoki nie zaczynal puszczac cisnienia (cykac) to nie trzeba bylo zagladac podczas gdy mechanike trzeba bylo regulowac co 20-40tys. O ile w hydraulice sie niewiele zmienilo to w mechanice jest dosc spory postep i w nowoczesnych silnikach praktycznie nie trzeba regulowac luzow przez 100-200tys.
|
|
|
![]()
Post
#377
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
A ja mam takie pytanie, dlaczego wyprzedzenie zaplou wzgledem obrotow silnika nie jest stale?
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#378
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
wraz ze wzrostem obrotów zwieksza sie predkośc tłoka a zatem skraca sie czas w ktorym mieszanka moze sie spalic co w efekcie prowadzi do przesuniecia ciśnienia maksymalnego daleko poza GMP i zmniejsza sprawnosc(?) zatem zeby mieszanka miała w całym zakresie obrotów miała taki sam "czas" na spalenie sie zwieksza sie kąt wyprzedzenia zapłonu.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#379
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 October 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Co możne się stać ze skrzynia automatyczna , jeśli silnik zgaśnie w czasie jazdy ,a ta będzie w trybie D.
Zdarzyło mi się to kilka razy z racji ze moja fura jest wiekowa. Objawów żadnych. Producent przewiduje chyba , ze coś takiego może się zdarzyć. Sa jakieś zabezpieczenia przed rozwaleniem skrzyni?? |
|
|
![]()
Post
#380
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 07 June 2005 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 11:17 |